Rüzgar türbünü yapıyorum
10114 Cevap1850439 Görüntüleme93 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     136 [138] 140 141 142 143 144 145      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
195 Mesaj
15 Kasım 2012; 0:06:40 

24 voltun bobini biraz daha uzun


_____________________________



 
287 Mesaj
15 Kasım 2012; 21:11:14 

bu mıknatısla verim almamız cokmu zor


elimde 24 adet var
mıknatislar pahali bunlari degerlendirip alternatör yapabilirmiyim

yoksa yapmaya degmezmi yuvarlaklarla cok düşük mü enerji alinir



Ekteki dosya (1)

_____________________________



 
195 Mesaj
15 Kasım 2012; 22:20:56 

ölçüsünü anlamak zor.


_____________________________



 
287 Mesaj
15 Kasım 2012; 22:37:32 

30 mm çapında
5mm kalınlığında

kayda değer birşeyler cıkarsa bunlarla yapmak istiyorum.

yok değmez geometrisinden dolayı hiç iyi verim alamazsiniz diyorsanız mecbur satip dikdörtgen miknatis alacam


mıknatısın gücü nasıl hesaplaniyor bilmiyorum ama alanla ilgili birşey ise

40x20x10 mm lik dikdörtgen miknatisin bobine bakan kısmının alanı: 40x20 = 800 yapıyor.

benim miknatısın ise Pixr2 förmülünden alanı: 3.14x15*15 = 705 yapıyor.

bu konuda bilgili abilerimiz değerlendirebilirlerse memnun olurum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 15 Kasım 2012; 22:40:22 >


_____________________________



 
195 Mesaj
15 Kasım 2012; 23:33:33 

quote:

Orijinalden alıntı: WebFaresi

30 mm çapında
5mm kalınlığında

kayda değer birşeyler cıkarsa bunlarla yapmak istiyorum.

yok değmez geometrisinden dolayı hiç iyi verim alamazsiniz diyorsanız mecbur satip dikdörtgen miknatis alacam


mıknatısın gücü nasıl hesaplaniyor bilmiyorum ama alanla ilgili birşey ise

40x20x10 mm lik dikdörtgen miknatisin bobine bakan kısmının alanı: 40x20 = 800 yapıyor.

benim miknatısın ise Pixr2 förmülünden alanı: 3.14x15*15 = 705 yapıyor.

bu konuda bilgili abilerimiz değerlendirebilirlerse memnun olurum.

geometrisiyle alakalı sıkıntısı yok.çokta güzel olur.bobin sardığın kalıp mıknatısla aynı geometride olursa sıkıntı yok.yuvarlak mıknatıslarla çok yapan var.hadi kolay gelsin


_____________________________



 
287 Mesaj
15 Kasım 2012; 23:43:48 

quote:

Orijinalden alıntı: fuattoksoy

quote:

Orijinalden alıntı: WebFaresi

30 mm çapında
5mm kalınlığında

kayda değer birşeyler cıkarsa bunlarla yapmak istiyorum.

yok değmez geometrisinden dolayı hiç iyi verim alamazsiniz diyorsanız mecbur satip dikdörtgen miknatis alacam


mıknatısın gücü nasıl hesaplaniyor bilmiyorum ama alanla ilgili birşey ise

40x20x10 mm lik dikdörtgen miknatisin bobine bakan kısmının alanı: 40x20 = 800 yapıyor.

benim miknatısın ise Pixr2 förmülünden alanı: 3.14x15*15 = 705 yapıyor.

bu konuda bilgili abilerimiz değerlendirebilirlerse memnun olurum.

geometrisiyle alakalı sıkıntısı yok.çokta güzel olur.bobin sardığın kalıp mıknatısla aynı geometride olursa sıkıntı yok.yuvarlak mıknatıslarla çok yapan var.hadi kolay gelsin

bu geometri nasıl olacak

mesela dikdörtgen mıknatıslar için bobin yaparlarken biraz üçgenimsi yapmışlar ayni noktadan kesmemesi gerekiyor felan yazılmış yuvarlakta nasıl olacak.

1) ekteki resimdeki geometriden hangisi olabilir yuvarlak miknatis için

2) 2 bobin arasındaki kalınlık miknatisin çapı kadarmı olmalıdır.

3) 80 sarım 120 sarim gibi şeylerden bahsediyorlar bu hesabı nasıl yapaabilirim. yani kafama göremi sarıcam :)




Ufaltılmış ön izleme resmi


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 15 Kasım 2012; 23:45:53 >


_____________________________



 
195 Mesaj
16 Kasım 2012; 3:29:39 

mıknatısların yuvarlak.bitane mıknatısı suntanın üzerine koyup çiz ve çizdiğin yerden kes.bobini bu yuvarlağa sar.2.lik telden 80 spir sar.ama hepsi 80 spir olsun.9 tane sar.bobinlerin aralıksız yerleşmesinde en güzel bobin tekniği üçgen.ama yabancı forumlarda ve youtubede yuvarlak bobin sarıyorlar genelde tabi eğer mıknatıs yuvarlaksa.


_____________________________



 
75 Mesaj
16 Kasım 2012; 14:35:02 

elmimde 24 volt oldugunu bildigim bi adet şarj dinamosu var buna neler yapa bilirim





Ekteki dosya (2)


_____________________________

ben ne insanlar gördüm üstünde elbise yok ne elbiseler gördüm içinde insan yok


 
75 Mesaj
16 Kasım 2012; 14:36:25 







Ekteki dosya (2)


_____________________________

ben ne insanlar gördüm üstünde elbise yok ne elbiseler gördüm içinde insan yok


 
75 Mesaj
16 Kasım 2012; 14:38:35 







Ekteki dosya (2)


_____________________________

ben ne insanlar gördüm üstünde elbise yok ne elbiseler gördüm içinde insan yok


1184 Mesaj
16 Kasım 2012; 16:19:47 

Oto alternatörleri oldukça güçlü olmalarina karsilik 2 ana olumsuz tarafi vardir.

1.Bize göre çok yüksek devirlerde çalisirlar.

Araçlarda az yer isgal etmesi için oldukça küçük tasarlanirlar.Bu yapi onlari yüksek devirde çalisma zorunluluguna sokar.
Bu durum araçlar için sorun teskil etmez ! Araç motorunun sagladigi yüksek devir ve tork bu sorunu kolayca asar !
Bir otomobilin askari çalisma devri olan rolanti 800-1000 devir dolayindir.Alternatör ise krank milindeki kasnaga en az 3 kat küçük
ikinci bir kasnakla baglanir.Böylece motor en düsük devirde çalistiginda bile alternatör 3000 devir civarinda döner.
Bu,küçük rüzgar türbinleri için ulasilmasi neredeyse imkansiz bir rakamdir.

2. Uyartim akimi gereksinimleri vardir.
Bu alternatörler ve diger jeneratörlerin rotorlarinda manyetik alanin olusturulmasi için daimi miknanatis yoktur.
Miknatislandirma,Rotorun göbegine sarilmis bobin teline kontrollü elektrik verilerek elektro miknatis meydana getirilir.
Dönen rotora ihtiyaci olan elektirik akimini iki adet karbon firça iletir.
Kontrol görevini,konjektör isimli bir elektronik devre yapar.
Bu devre, akünün voltajini sürekli olarak ölçerek yükseldikçe rotora gönderdigi enerjiyi azaltir.Böylece rotorda olusturulan manyetik alanin gücüde
kontrol altinda tutulmus olur.Konjektör bos bir akü için tam kapasite,tam dolu bir akü için minimum kapasite ile çalisir.



Benim çalismalarimda tespit ettigim 12 volt bir alternatörün rotoru 1500 devirde maksimum 2 amper çekmekte.Ancak bu pik deger.
Sürekli olarak bu devirde çalistiginda devir düsük oldugu için rotorda veya konjektörde hasar olusabilir.Nitekim manyetik alanin gücünü
arttirmak için konjektörü devreden çikarip rotora direk enerji verdigimizde ise 4 amper çekti,sarj voltajina 600 devirde ulasmasina ragmen rotor bobinleri
6 dakika sonra yandi ! Yani manyetik alani güçlendiremiyoruz !

Manyetik alanin kestigi ilekenin uzunlugu arttirmak istedigimizde bizi sinirlayan unsur statordaki oyuklarin büyüklügü olacaktir.
Çogunlukla tika basa dolu olur ! Böyle bir durumda ayni kalinlikta tel sararak iletkeni uzatmamiz mümkün olamaz.
Fakat ayni oyuga daha ince tel sararak mümkün olabilir.yani .Bu durumda da güç kaybi olusacaktir.
Mesela,50 amperlik bir alternatörün oyuklarda sarilmis olan tel adedinin 10 sipir oldugunu varsayarsak,3000 olan ideal devir sayisini 5 kat
azaltmak için 50 spir sarmamiz gerekir.Böylece alternatörümüzün saglikli çalisma sinirini 600 devire düsürsekte alternatörümüzün gücüde
50 amperden 10 ampere düsecektir. Buda olmadi !

Peki kesme hizini arttiramiyormuyuz ?
Illede oto alternatöründen yapmak istiyorum diyorsaniz kullanmanin yegane yolu Kanatlardan elde ettiginiz enerjiyi alternatöre iletmeden 20/1
rediktör kullanmak.Bu sekilde alternatörünüzde degisiklik yapmaya gerek kalmadan kullanabilirsiniz.

Bu durumda da karsiniza rediksiyon kayiplari çikar ki oldukça yüksektir.
Bu kayiplari asmak için çok kanatli türbin tasarlanabilir ama sorun hala bitmedi !

Düsük rüzgar hizinda rotorun fazla akim çekmesinden dolayi daha yüksek rüzgar hizi gereksinimi olacaktir.
Rüzgar hizi arttiginda rotorun çektigi akimda azalacak ama bu seferde akülerimiz doldugunda türbinimizi frenleyecek bir yapi olmazsa kanatlarimiz
bosta kontrolsüz biçimde kendini parçalayana kadar deli gibi dönecektir.Alternatörün çikislarini bir dirence baglamamizda fayda etmez çünki,o anda
aküler dolu oldugu için konjektör rotora enerji vermiyor ve rotorda manyetik alan olusmuyor !

Konuyu toparlarsak beki biraz daha ele alinirsa performans alinabilir gibi görünsede mekanik ve rotorda uygulanan enerji kayiplari ile beraber
güvenlik problemleri daimi miknatisli sistemlere göre çok büyük dez avantaj olusturmakta.

Bu güne kadar geçmiste oto alternatörü ile üretim yaptigini söyleyen bir çok kimse ile konusmus olmama karsilik çalisan tek bir sistem bile görmedim !

SONUÇ OLARAK OTO ALTERNATÖRÜ ILE RÜZGAR TÜRBINI OLMAZ

Tüm bu olumsuzluklarina ragmen eger rüzgar degilde yeterli su kaynaginiz var ise iyi planlanmis bir sistem ile siradan bir oto alternatörü 1 evin tüm
ihtiyaci olan enerjiyi kolaylikla üretebilir.


_____________________________

memoX® VARSA,SORUN YOK;ER YADA GEÇ HALLEDERİZ ...
BAĞNAZ YARATMANIN EN KOLAY YOLU,ÖĞRETMEDEN İNANDIRMAKTIR
''BİR DAĞ'A TIRMANMADAN NE KADAR YÜKSEK OLDUĞUNU ANLAYAMAZSIN''
Cümleler doğrudur, sen doğru isen. Doğruluk bulunmaz, sen eğri isen.Yunus Emre


 
287 Mesaj
16 Kasım 2012; 17:32:38 

bu şekilde oluşturacağım alternatörden verim alabilirmiyim



Ekteki dosya (1)

_____________________________



 
195 Mesaj
16 Kasım 2012; 19:18:24 

quote:

Orijinalden alıntı: WebFaresi

bu şekilde oluşturacağım alternatörden verim alabilirmiyim



bunlar bobinler.bobinlerde sorun yok..bide aynı ölçülere mıknatıs yerleşimi yap bakalım


_____________________________



 
287 Mesaj
16 Kasım 2012; 21:05:55 

quote:

Orijinalden alıntı: fuattoksoy

quote:

Orijinalden alıntı: WebFaresi

bu şekilde oluşturacağım alternatörden verim alabilirmiyim



bunlar bobinler.bobinlerde sorun yok..bide aynı ölçülere mıknatıs yerleşimi yap bakalım

ee miknatislari yerleştirince 2 kutup ayni denk geliyo yav yanlış bişeymi yapiyorum niye ikitane denk geldi

bobin 9 tane var nerde hata yaptik :S



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
195 Mesaj
16 Kasım 2012; 22:05:43 

mıknatısı 9 değil 12 yapacaksın


_____________________________



 
287 Mesaj
17 Kasım 2012; 0:43:34 

quote:

Orijinalden alıntı: fuattoksoy

mıknatısı 9 değil 12 yapacaksın

hocam ortalama şöyle birşey cıkıyor verim alınırmı nedersin

uğraşmaya değerse yarın başlıyorum hemen



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
195 Mesaj
17 Kasım 2012; 2:34:51 

son çizdiğini gerçek ölçülerde çıktısını alıp öyle çalış.mıknatıs yerleşiminde ve bobin yerleşiminde santim oynarsa titreme kasma ve kayıplar oluşur.ayrıca son çizdiğin tam olarak ölçülü olmamış.biyerde kaçırmışın dereceyi.hassas çalışmalısın.yani olay şu.12 mıknatısı aynı yörünge üzerine hiç kaçırmadan hepsi birbirine eşit uzaklıklarda olmalı.bobinlerde öyle


_____________________________



451 Mesaj
17 Kasım 2012; 15:52:30 

quote:

Orijinalden alıntı: musa_ay




çok daha profesyonel bir yapım


http://www.youtube.com/...YNlo7JQ&feature=related

Sayin musa_ay yukarda gordugunus miknatisli rotorun miknatislari cok zayif olsa gerek ,statorun icerisinde durmuyor
ve kisi cok kolay ceviriyor bir hata var sanki,


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


451 Mesaj
17 Kasım 2012; 16:04:05 

quote:

Orijinalden alıntı: WebFaresi

bu mıknatısla verim almamız cokmu zor


elimde 24 adet var
mıknatislar pahali bunlari degerlendirip alternatör yapabilirmiyim

yoksa yapmaya degmezmi yuvarlaklarla cok düşük mü enerji alinir



Altta gordugunuz rotorun kanatlari uzerindeki delikleri (Balans delikleri) elinizdeki miknatislarin
capinda genisletir ote kanatlara - kutuplarini butaraftaki rotor kanatlarina'da
+ kutuplarini yapistirirsaniz randiman alirsiniz






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 18 Kasım 2012; 2:13:56 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1184 Mesaj
17 Kasım 2012; 23:11:16 

quote:

Orijinalden alıntı: ulvi51

quote:

Orijinalden alıntı: musa_ay




çok daha profesyonel bir yapım


http://www.youtube.com/...YNlo7JQ&feature=related

Sayin musa_ay yukarda gordugunus miknatisli rotorun miknatislari cok zayif olsa gerek ,statorun icerisinde durmuyor
ve kisi cok kolay ceviriyor bir hata var sanki,

Ulvi bey,
bence stator saclarını 316 krom sactan yaptıkları için öyle.
Keza anahtarı gayet iyi tutuyor !


_____________________________

memoX® VARSA,SORUN YOK;ER YADA GEÇ HALLEDERİZ ...
BAĞNAZ YARATMANIN EN KOLAY YOLU,ÖĞRETMEDEN İNANDIRMAKTIR
''BİR DAĞ'A TIRMANMADAN NE KADAR YÜKSEK OLDUĞUNU ANLAYAMAZSIN''
Cümleler doğrudur, sen doğru isen. Doğruluk bulunmaz, sen eğri isen.Yunus Emre


 
375 Mesaj
18 Kasım 2012; 10:09:08 

Ulvi bey benimde dikkadimi çekti fakat başka linklerdede aynı uygulamayı gördüm. memox un dediği gibi kullandığı materyalden kaynaklanıyor olabilir.Sizin çizimi ben şu an uygulama aşamasındayım mıknatısları bekliyorum.

Bayramdan önce türbin işi yapan bir yere uğradım komple sistem yapıp ihraç edttiğini söyledi ben kanat aldım orada biraz inceleme fırsatı buldum

n32 mıknatıs kullanmış ve elle çok rahat dönüyordu benim yaptığım kasma yapıyor dediğimde rotora yerleştirdiği mıknatıslarrın arası eşit fakat bir tanesinin aralığı yaklaşık

yarım mıknatıs genişliği kadar fazla idi böyle olması gerektiğini söyledi anlam veremedim fazlada soru soramadım çok meşguldü.fırsat bulursam bir daha uğramayı düşünüyorum


_____________________________



4 Mesaj
18 Kasım 2012; 13:05:02 

v.a.w.t yapıyorum çalışmalar devam ediyor


_____________________________



4 Mesaj
18 Kasım 2012; 13:08:48 



_____________________________



451 Mesaj
18 Kasım 2012; 13:20:44 

Alttaki linkteki veriler o kadar emege gore cok dusuk bence,

http://www.youtube.com/...YNlo7JQ&feature=related


http://youtu.be/wAMRxBVDUDM




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 18 Kasım 2012; 13:29:10 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
375 Mesaj
18 Kasım 2012; 17:22:43 

bence de öyle ulvi bey

valla bence en uygun olan 12 kutuplu asenkron motor alıp rotorunu modifiye etmek böylece stator bobinlerini hiç değiştirmeye gerek kalmaz


_____________________________



 
195 Mesaj
19 Kasım 2012; 1:04:11 

quote:

Orijinalden alıntı: musa_ay

Ulvi bey benimde dikkadimi çekti fakat başka linklerdede aynı uygulamayı gördüm. memox un dediği gibi kullandığı materyalden kaynaklanıyor olabilir.Sizin çizimi ben şu an uygulama aşamasındayım mıknatısları bekliyorum.

Bayramdan önce türbin işi yapan bir yere uğradım komple sistem yapıp ihraç edttiğini söyledi ben kanat aldım orada biraz inceleme fırsatı buldum

n32 mıknatıs kullanmış ve elle çok rahat dönüyordu benim yaptığım kasma yapıyor dediğimde rotora yerleştirdiği mıknatıslarrın arası eşit fakat bir tanesinin aralığı yaklaşık

yarım mıknatıs genişliği kadar fazla idi böyle olması gerektiğini söyledi anlam veremedim fazlada soru soramadım çok meşguldü.fırsat bulursam bir daha uğramayı düşünüyorum

musa bey söylediğinizi rica etsem kaba taslak çizebilirmisiniz


_____________________________



451 Mesaj
19 Kasım 2012; 16:01:39 

Sayin musa_ay ,
Siz zaten kendiniz soyluyorsunuz Kisinin ticaret yaptigini o size gosterdigi balansi olmayan,
döndügünde takur tukur sesler cikartan rotor, Bence vatandas sizin benim gibi hobi olarak
baslayip yanlis carpuk curpuk yaptigi ilk rotoru size göstermis siz düsünebiliyormusunuz bir kisi kullandigi
Aracin lastigini indirsin,Birde insanlarda göz,kulak,burun,agiz var her birinin kendine has özellikleri var,
siz hic yemeyen agiz gordunuzmu ,Ben görmedim.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 19 Kasım 2012; 16:15:02 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
375 Mesaj
19 Kasım 2012; 20:53:28 




sayın şefim haftalardır fırsat buldukça nette araştırma yapıyorum genelde rüagar türbinlerinde senkron motor kullanıyorlar rotorları bobin olan çıkış voltajını kontrol etmek çok daha kolay oluyor. 12 kutuplu asenkron veya senkron motorların sarımı zaten bizim motifiye ettiğimiz motorların ki gibidir tel kalınlığına gelince yüksek voltajda fazla akıma zaten gerek yok watt olarak güç değişmez .12voltta yaklaşık 40 anper veren bir üreteç ile 100 voltta 5 anper veren bir üretecin gücü 500w tır ( yaklaşık) ha diyeçeksin akü şarj meselesi
ne olaçak o ayrı konu tabi .


fuat bey istediğin çizimi anladığim kadarıyla çizmeye çalışayım resim ölçeksizdir yanıltmasın sadece boşluğun yerini belirtmek amacıyla çizdim bir daha uğrarsam detaylı incelemeye çalışaçağım. ama gerçekten çok rahat dönüyordu ve adam 500 w diye gücünü söyledi bayağı stoku vardı almanyaya gönderiyorum dedi



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
375 Mesaj
19 Kasım 2012; 20:55:32 



unutmadan mıknatıslar yuvarlak değil dikdörtken ben kolay cizmek için yuvarlak çizdim


_____________________________



 
375 Mesaj
19 Kasım 2012; 21:00:28 

quote:

Orijinalden alıntı: ŞEF34

Musa bey !
O bahsettiğiniz mıknatıs kaydırma sistemini zamanında ben de denemiştim. Step olayı tamamen ortadan kalkıyor, parmak ucunuzla bile rahatlıkla çevirebiliyorsunuz ama alternatörün veriminde de bayağı bir düşüş oluyor.

Diyelimki mıknatısları normal şekliyle rotora yerleştirdiğimizde her mıknatıs arasında 2 mm. boşluk kalıyor diyelim. Bu şekilde yerleştirdiğimizde tüm mıknatısların oyuklar karşısında duruşu hepsi birbirinin aynı halinde durur. Yani mıknatısların bir kenarları oyuk çıkıntıların hemen ucunda bulunur. Rotoru çevirmeye çalıştığımızda 12 adet mıknatıs harekete geçecek ama tam karşısında duran 12 adet nüve köşesini aynı anda geçip dönmek için zorlanıyor.

Bu bahsettiğiniz sistemde ise 2 mm. olması gereken boşluğu 1,5 mm.ye düşürüp her boşluktan arta kalan 12 tane 0,5 mm. boşluk 6 mm. yapar. En son iki mıknatıs arasında 6 mm. boşluk bıraktığımızda mıknatısların oyuk çıkıntıları karşısındaki duruşları da değişiyor.

Birinci mıknatıs oyuk karşısında tam yerinde dururken ikinci mıknatıs 0,5 mm. geride, üçüncü mıknatıs 1 mm. geride, dördüncü mıknatıs 1,5 mm geride durur. Diğer mıknatıslarda bir öncekinden 0,5 mm.nin katları kadar geride durur. En son 12. mıknatıs normalde durması gereken yerden 6 mm. geride durur.

Bu durumda mıknatısların oyuk çıkıntıları karşısında duruş yerleri kaydığı için alternatörün ilk kalkışı da çok rahat oluyor.




şefim benim görebildiğim kadarıyla yaklaşık 15-20 mm lik bir boşluktan bahsediyorum öyle bile olsa mıknatıs statora yapışmak isteyecek ve çevirmek yine zor olaçak çok ilginç bir şey

ben şu anda oto altenatör rotorun 10mmx5 mm mıknatıs gömdüm o bile boşta zor dönüyor başka bir açıklaması olmalı ama ne


_____________________________



 
375 Mesaj
19 Kasım 2012; 21:18:35 



http://www.youtube.com/...pW4eFaE&feature=related


şefim yukardaki linki bir izle asenkron motor çalışma devrini geçtiğinde jeneratör olarak çalışır ve şebekeye direkt olarak elektrik verir.


_____________________________



 
375 Mesaj
19 Kasım 2012; 21:22:45 

dosya nasıl gönderilir pdf formatında dosya forumda gönderilebiliyormu güzel açıklayıcı bilgiler var nete yükleyenden allah razı olsun


_____________________________



 
375 Mesaj
19 Kasım 2012; 21:24:49 

quote:

Orijinalden alıntı: ŞEF34

15-20 mm boşluğa gerek yok Musa bey. Dediğim gibi 6-7 mm. fark etmesi yeterli. Tecrübeyle sabit.



doğrudur şefim fakat benim anlamadığım mıknatısın bir tanesini bile demirden ayımek için zorlanıyoruzda nasıl oluyorda 12 tane mıknatıs gayet rahat dönüyor


_____________________________



 
195 Mesaj
20 Kasım 2012; 1:22:38 

musa bey resim için sağol.hala onun mantığını anlamaya çalışıyorum.büyük ihtimalle bilinçsizce yapılan bişey ve size öyle demiş.


_____________________________



 
375 Mesaj
20 Kasım 2012; 22:18:14 



bilincsizce yapılmış olduğunu sanmıyorum fuat beyçünkü adam profesyonelce iş yapıyor mıknatıslar zayıf diyeceğim ama ne kadar zayıf olursa olsun yinede o kadar rahat dönemez şefin söylediğini düşünüyorum fakat rotorda tek mıknatıs olsa bile çevirmek o kadar rahat olmaz hafta sonu gidip soracağım


sayın şefim asenkron motoru ben denedim taktığım lanba 3 saniyede patladı hemde tek fazına takmış olmama rağmen gayet güzel elktrik veriyor tek sıkıntı devir 12 kutuplu motor yaklaşık 500 devirde döner bu iş için gayet uygun olur bence piyasada bulunurmu bilmiyorum bu hafta sonu onuda araştıracağım. nette araştırdım büyük rüzgar türbinleri bu tip makinelerle çalışıyor


_____________________________



 
151 Mesaj
20 Kasım 2012; 22:21:53 

Selamün aleyküm.

Şarj kontrol üzerine çalışırken güzel bir devre buldum.Bizim opamplardan farkı ise geniş voltaj aralığı.Opamp + lojik kapı sürmek yerine doğrudan 555 ile 2-2.5 aralıklı izleme yapılıyor ve çok basit

http://mdpub.com/555Controller/

Devrenin referans girişlerini kendi voltaj aralığına göre ayarladığınızda mesela akü voltajı 13.8 e geldiğinde dump a atıyor ve 11,90 yahut 12 volta kadar aküyü beslemiyor.İsteseniz siz şarj butonuna basarak tekar dolum başlatabiliyorsunuz yahut dumpa atabiliyorsunz.Güzel akım sınırlamalı bir devre önüne koyulduğunda harici akü şarj inverter vs. Gayet kullanışlı olur.

Normalde opampla gerilimi izlediğimizde ,Akü voltajı referans voltajının biraz altına düştümü tekrar şarja geçiyordu.Bu basit devre bunu önlüyor.2 entegre kullamak yerine 1 entegre ile işi çözüyorsunuz hemde çok ucuza mal oluyor.Entegre parasına kople kontrol devresi mesela yani .

ek olarak adım problemine bir çözüm daha var mesela 40 mm uzunluğundaki mık için 4.5 mm stator kullanıp ,Rotoru statorun bir tarafına sıfırlıyoruz.Zaten her halde mık ile oyuk arasında 1-2 mm oluyor biraz daha arttırırsanız sesde kesiliyor.Şu andaki alternatörüm bu şekilde 1 bobinde 13 sipir 0,95 tel 8 kutup ortalama olarak 8 hz yani 120 devir de 500 mv ancak devrinde döndürdüğümde 2 v civarına ulaşıyor ve en önemlisi akım var.izahı biraz dar oldu ama olanağı olanlar deneyebilirler.

Kolay gelsin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nakaro -- 20 Kasım 2012; 22:26:17 >


_____________________________

Biz Allah c.c hazretlerini bıraktık.O da bizi dünyaya bıraktı.Dünya ki, Başı zahmet, ortası darlık, sonu ise sıkıntıdan ibaret.Müminleri Allah c.c için seviyorum ve seni uyarıyorum ! Ölmeden önce öl ! Hesaptan önce hesabını yap ! Allah c.c hazretlerini onun belirlediği vakitlerde an !!!


 
375 Mesaj
20 Kasım 2012; 22:23:23 



en basit olarak oto alternatörün rotoruna 10mmx 5 mm mıknatıs gömdüm o bile rotoru boşta kasıyor



Ekteki dosya (1)

_____________________________



 
786 Mesaj
21 Kasım 2012; 0:20:40 

o köşeyi dönememe olayı da aslında şöyle (alttaki resim, şef34 ün ilk resminin üzerinde açıklamaları var)



mıknatıs ayrılmak üzere olduğu ilk köşenin kenarı ile zaten sıkı fıkı olduğundan (mavi oklarla gösterilmiş), oradan ayrılmakta haliyle zorlanıyor. mıknatıs elde ne kadar çok kenar tutabilirse orda kalmak ister. kenarların uzunlukları eşitse, o zaman dönüş serbest denilebilecek kadar kolay olur. dolayısı ile aslında mavi oklarla gösterilen kenardan tümünden ayrılmaya başladığı ilk andan itibaren, mıknatıs bu duruma bozuluyor ve oradan ayrılmak istemiyor, çünkü sahip olduğu kenar uzunluğu gittikçe kısalmaya başlıyor. ulaşamadığı köşede değil kabahat yani, tersine, o köşe/kenar mıknatısı sonsuz arzuluyor, gel bana gel bana diyor..

oyuksuz, düz bir silindirin içinde, değdirmemek şartıyla ve eşit uzaklıkta mıknatısları rahatça döndürebilirsiniz.

şef34 ün 2 resmindeki durum bunu aşmış görünüyor.




Ufaltılmış ön izleme resmi


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 21 Kasım 2012; 0:27:13 >


_____________________________

"felsefede derler ki; doğru soru doğru cevaptan daha önemlidir"

http://multiplyenergy.com


 
195 Mesaj
21 Kasım 2012; 7:32:11 

quote:

Orijinalden alıntı: musa_ay



en basit olarak oto alternatörün rotoruna 10mmx 5 mm mıknatıs gömdüm o bile rotoru boşta kasıyor



musa kardeş bu sistemden bi verim alabildinmi.yüksek devir ister bu ama


_____________________________



 
375 Mesaj
21 Kasım 2012; 20:44:06 



Teşekkürler sayın şefim teşekkürler sayın cokenerjik demekki f&p motorların köşelerini nüve köşelerini bu nedenle yuvarlatıyorlar.Olay anlaşıldı.


Fuat bey henüz deneme şansım olmadı sadeçe meraktan uğraşayım dedim dendiğimde sonuçları paylaşacağım.


_____________________________



 
375 Mesaj
21 Kasım 2012; 20:57:28 

İki sorum daha var;birincisi şefin resmideki çıkıntıları ovalleştirirsek dönme olayı rahatlarmı





Ufaltılmış ön izleme resmi



Ufaltılmış ön izleme resmi


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musa_ay -- 21 Kasım 2012; 21:00:43 >


_____________________________



 
72 Mesaj
23 Kasım 2012; 16:39:10 

quote:

Orijinalden alıntı: ŞEF34

Geçenlerde hurdacıdan benim meşhur klima fan motorundan buldum. Elimde mıknatıs ve bobin teli de vardı, oturup bunu adam ettim.
36 oyuklu, 12 mıknatıslı, stator kalınlığı 45 mm. tel çapı 1.20 mm. telden 30 sipir sardım. Sonuç ;
Boşta iken 100 devirde 12 v.aldım. 50 w. ampül bağladığımda 200 devirde 12 v.da şıkır şıkır yaktı.

Musa bey, iyi diyorsunuz da asenkron motorların sargısı bizim işimize pek yaramaz. Motor sarım şekli çok farklıdır. Öncelerden ben de denemiştim, nasıl olur diye, pek verimli olmadı. İkinci bir durumda, tel çapı çok ince oluyor, 0.50-0.60 mm. gibi. Pek akım üretemiyor.

Merhaba Mehmet bey,

Sizden rica etsem sardığınız 36 oyuklu statorun sarım şemasını veya nasıl sardığınızı verebilirmisiniz. Çok şemasını çizebilirseniz çok iyi bir referans olur. Teşekkür ederim. Özellikle sizin ve birkaç arkadaşın mesajlarını çok dikkatli bir şekilde takip ediyorum.
Saygılar hürmetler.


_____________________________



265 Mesaj
24 Kasım 2012; 11:43:34 

quote:

Orijinalden alıntı: carta

quote:

Orijinalden alıntı: ŞEF34

Geçenlerde hurdacıdan benim meşhur klima fan motorundan buldum. Elimde mıknatıs ve bobin teli de vardı, oturup bunu adam ettim.
36 oyuklu, 12 mıknatıslı, stator kalınlığı 45 mm. tel çapı 1.20 mm. telden 30 sipir sardım. Sonuç ;
Boşta iken 100 devirde 12 v.aldım. 50 w. ampül bağladığımda 200 devirde 12 v.da şıkır şıkır yaktı.

Musa bey, iyi diyorsunuz da asenkron motorların sargısı bizim işimize pek yaramaz. Motor sarım şekli çok farklıdır. Öncelerden ben de denemiştim, nasıl olur diye, pek verimli olmadı. İkinci bir durumda, tel çapı çok ince oluyor, 0.50-0.60 mm. gibi. Pek akım üretemiyor.

Merhaba Mehmet bey,

Sizden rica etsem sardığınız 36 oyuklu statorun sarım şemasını veya nasıl sardığınızı verebilirmisiniz. Çok şemasını çizebilirseniz çok iyi bir referans olur. Teşekkür ederim. Özellikle sizin ve birkaç arkadaşın mesajlarını çok dikkatli bir şekilde takip ediyorum.
Saygılar hürmetler.

Sayın Carta, Sayın Şiranlıya sorduğunuz konuda yardımcı olmaya çalışayım,

12 kutuplu 36 oyuklu stator sarım şeması aşağıda ki gibi;

quote:

Orijinalden alıntı: Drokya



El tipi sarım,
3 fazlı, 36 oyuklu, 12 kutuplu asenkron motor el tipi sarım şeması.







< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 25 Kasım 2012; 20:13:13 >


_____________________________

YAŞAM KUZEY GÜNEY ARASINDA TÜKENİYOR. HERŞEY N Φ S ARASINDA GİZLİ


265 Mesaj
24 Kasım 2012; 11:48:40 

6 kutuplu 36 oyuklu stator sarım şeması da aşağıda ki gibidir;



quote:

Orijinalden alıntı: Drokya



36 OYUKLU 6 KUTUPLU 3 FAZLI STATORUN
KIRIK BOBİNLİ 2 KATLI EL TİPİ SARIM ŞEMASI

Hani yukarda yazmıştım ya bazı istisnalar haricinde el tipi sarımlar daima üç katlıdır diye.
bakın buradaki sarımda işte bu istisna durumu bulunuyor.
Bu sargı iki katlı bir sargı ve teknikte kırık bobinli sargı diye adlandırılır.

görüldüğü gibi;
U - X bobin grubunun 2 seksiyonu birinci katta 1 seksiyonu ikinci katta,
V - Y bobin grubunun 1 seksiyonu birinci katta 2 seksiyonu ikinci katta.
Kırık bobin olarak adlandırılan W Z bobin grubunun ise birer seksiyonu
birinci ve ikinci katta tam olarak bulunmakta iken,
3. seksiyonun bir kenarı birinci katta olup diğer kenarı ise ikinci katta bulunmaktadır.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 25 Kasım 2012; 20:12:27 >


_____________________________

YAŞAM KUZEY GÜNEY ARASINDA TÜKENİYOR. HERŞEY N Φ S ARASINDA GİZLİ


265 Mesaj
24 Kasım 2012; 13:32:40 

Aşağıda ki çizim de;

36 oyuklu 4 kutuplu 3 fazlı 2 katlı el sarımı



Rotoruna 12 mıknatıs sabitlediğimizde denenmesi gereken bir tasarım olucaktır.


_____________________________

YAŞAM KUZEY GÜNEY ARASINDA TÜKENİYOR. HERŞEY N Φ S ARASINDA GİZLİ


 
144 Mesaj
24 Kasım 2012; 19:39:20 

herkese merhaba forumu ilgiye takip ediyorum. çok yararlandım 30 yıllık bir elektronikçi olarak daha cok şey ögrenmem gerektiğini anladım.herkese selam


_____________________________

YA O HİÇ GELMESEYDİ (S.A.V)


 
144 Mesaj
24 Kasım 2012; 22:49:33 

Hoşbulduk


_____________________________

YA O HİÇ GELMESEYDİ (S.A.V)


 
144 Mesaj
25 Kasım 2012; 7:11:19 

300KW 12V 25A.....?


_____________________________

YA O HİÇ GELMESEYDİ (S.A.V)


 
144 Mesaj
25 Kasım 2012; 7:25:18 

Müsadenizle hocalarıma bir soru sormak istiyorum bu sitep meselesi.Bu bir problemmi yoksa verim acısından iyi birşemi.Hangi yöntemle olursa olsun step olayını azalttıkca
verimde azalma olmuyormu. Tabiki aynı sistemin stepli hali ile step problemi (problem demek doğrumu bilmiyorum) cözulmüş halini karşılaştırma imkanı olan arkadaşların cevaplarından aydınlanmak dileğiyle. Saygılar.


SORDUGUM SORUNUN CEVABINI GECMİŞ SAYFALARDA BULDUM.TEŞEKKURLER



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinkro -- 25 Kasım 2012; 13:52:57 >


_____________________________

YA O HİÇ GELMESEYDİ (S.A.V)


265 Mesaj
25 Kasım 2012; 9:57:07 

sorrant rumuzlu arkadaşım,
sizin yazdıklarınızı okuyunca anladım ki ben ve benim gibi durumda olan binlerce insan,
yanlış şeyler söyleyen kurumlarda okuyup yanlış şeyler söyleyen kurumlarda yanlış şeyler öğretmişiz yıllarca.
Sizden ricam üniversitelerin teknik birimlerinin tümünü birleştirip başına da sizin geçmeniz.
Böylelikle yalan yanlış öğretilenler sona ermiş olur.

Bize bugüne kadar (güç katsayısını yok farzederek)
300 kw lık alternatör 380 voltluk sistemde yaklaşık 789 amper
220 voltluk sistemde 1363 amper
12 voltluk sistemde ise 25000 (yazıyla yirmi beş bin amper ) akım verebileceğini öğretmişlerdi.
Siz hem 300 kw lık bir sistemden bahsediyorsunuz hemde 25 amper ile bu işi gördüğünüzü anlatmışsınız.
Bence içinde bulunduğumuz bin yılın keşfi budur....

Sevgili dostum siz önce kilowat ile watın ayrımına varın ondan sonra gelin oturun bir kerre daha yazdıklarınızı gözden geçirin.
İşin içindeyim diyorsunuz ve rölanti devrinde alternatörün ürettiği ile herşeyi yapabileceğini söylüyorsunuz.
Elinize dijital bir takometre alın (manueliyle ölçme yaparken mazallah elinizi kaptırırsınız)
motor rölantide çalışırken söylediğiniz alıcıları açın ve devri ölçün bakalım.
Yeni nesil araçlarda otomatik gaz verme sistemi vardır.
Power direksiyonu hafifçe dokunduğunuzda direksiyona güç veren pompa devreye girer,
aynı zamanda motora da bir parça gazverip motor devrini yükseltir.

keşke dediğiniz olsaydı. rölanti devirde ürettiğimiz elektrikle minimal ekonomi sağlardık.

Uzun lafın kısası başkalarına dikkat çekerken karşındakilere de dikkat etmen geregidir.

sevgiyle saygıyla şirin yanaklarınızdan öpüyorum sizi.


_____________________________

YAŞAM KUZEY GÜNEY ARASINDA TÜKENİYOR. HERŞEY N Φ S ARASINDA GİZLİ


 
195 Mesaj
25 Kasım 2012; 16:36:06 

quote:

Orijinalden alıntı: sorrant

BİR ŞEYLER BİLİYORUM Kİ KONUŞUYORUM boşuna amatek - pm-mıknatıslı motor -step v.s aramayın lütfen okuyun !!!!!!!!!!

bakıyorum bakıyorum insanlarımıza nasıl üretecekerini bilmiyorlar herkes bir şeyler yapmak istiyor ama elin gavuru satarmı ucuz mal ne yapalım bizde motor sarıyoruz mıknatıs yapıstırıyoruz nazar boncugu takalımmı diyenler var milletim hiç gerek yok şimdi benim bu yazımı okusun bu konuyla ilgilenen arkadaşlar herşeyi daha iyi kavrayacaktırlar

1. mıknatıslı alternatörler otomotiv sanayinde terk edilmiştir neden akü şarj etmek için amper lazım mıknatıslı alternatörler 15 -20 amper zor verirler bu gün 300 kw alternatör kaç amper verir 300 kw bölü 12 volt 25 amper eder 25 amper akü doldurumu evet fakat dolum süresi uzun ve kullanılan elektirik te çabası olursa şarj sıfıra düşer fiyatı 800 tl mıknatıslı alternatör neodim midir nedir motor sarmayı mıknatıs yapıtırmayı geçin aa ben illa mıknatıslı alternatör isiterim diyen varsa şayet bir oto elektirikçisine gidip massey ferguson 135 in yada fiat 415 dinamosunu satın alın 11-15 amper 180-200 kw ayrıca diyot 12 volt regülotörü unutmayın yada bir solar akü şarj devresi ama gerçek 11 amperdir gidin alın 1000 dev/dak 100 amperlik akünüzü 7-8 saatte sarj etsin ama kesinlikle tavsiye etmiyorum çümkü daha iyisi daha yenisi varken eskilerle neden uğraşacaksınız emeğinize yazık olmasın

2,mıknatıslanmalı alternatörler yeni güncel ve hala en iyi olan sistem oto elektrikçiden hurdacıdan heryerden bulabileceğiniz alternatörler bunlar araç markalarına göre değişiklik gösterirler ama bizi ilgilendiren kaç amper verdikleri 45 amper de var 150-200 ampere de 1eksili 2 artılı olanlar var bunların beslemesi fırçalı sistemlerdir elektiriği fırçadan veririz 1 eksi 1 artı varsa hem besleme hem üretim içindir ama her ikisinde de besleme şarttır 12-24volt hangini tercih ederseniz hepsi olur bu sadece aküleriniz kapasitesine göre seçim yapmalısınz 1 akü veya 5 akü üzerinde ki amperlerine göre alternatörü seçim seçimiz neyi değiştirecektir akülerin şarj zamanını etkileyecek sadece yoksa başka etki edeceği bir şey yok sadece şarj süresi ni bu alternatörleri rüzgar güllerinde kullanılamaz denen sebeb bu alternatörlere elektirik vermeden alamassınız prensibine bakıyorlar çünkü mıknatıssız alternatörlere de dönme hareketi olsa bile elektirik verip sargılar üzerinde manyetik alan oluşturup mıknatıslanmayı sağlamalıyız ki elektirik üretebilsinler biz daha sonra üretilen elektirği alalım rüzgar gülü her zaman dönecek değil ya bazen 1 saat bazen 24 saat dönecek 24 saate iyi ama 1 saat dönüp durursa aküden alternatörü beslediğimiz için aküler boşalacak arabalar 500 dev/dak relantide çalışırlar HEM AKÜYÜ ŞARJ EDER HEMDE AYNI ANDA ARAÇTAKİ TÜM ELEKTİRİK SİSTEMİNİ BESLERLER KLİMA DAHİL ŞÖYLEKİ ARABAYI ÇALIŞTIRDINIZ DEDİK AKÜYÜ ARABA ÇALIŞIRKEN SÖKÜN ALIN ARABA HEM ÇALIŞIR HEMDE NE VAR NE YOK LAMBALAR KLIMA FANLAR SİLECEKLER NE VARSA YAKIN YANAR ÇALISIR ALTERNATÖR HEPSİNİ BESLER AKÜYÜDE ŞARJ EDER BU KONUDA BUNDAN ÜSTÜNÜ YOK ARAMAYIN ancak biz 1000 dev/dakikayı baz almalıyız 1000 dev/dak elektirik üretimi gerçekleşir diyelim çark tambur bisiklet jantı devir vermek için şartmıdır bence gayet iyi olur hatta sart diyelim buraya kadar okuduysan işin püf nuktası burası şimdi burda tek problem alternatör beslemedir bu problemi ortadan kaldırmak için bir rüzgar anahtarı yapamalısınız yani rüzgar esince alternatörün kanatları çarkı vesairesi döndüğü gibi beslemeyide vermelisin anahtar bir çok şekilde olabilir ben normal basıca elektiği geçiren basmayı bırakınca elektiği kesen bir anahtarı tercih ederim rüzgarın tesiriyle anahtara basacak bir kol mekanizması ile halledilir zaten alternatörün içinde diyotları var diyot derdi yok sadece çok fazla rüzgarda çıkan akımın aküye zarar vermesini engelleyecek 12volt regülotör takın kaç volt girerse girsin sabit bir volt ta geçirgenlik sağlar genellikle 13.8 volt ayarlıdırlar bu da oto elektirikçilerde ve hurdacılarda var hurdacıdakine dikkat etmek lazım gelir bozuk olma ihtimali yüksek tir bu yazıyı okuduysanız ve bu konuda az bir bilginiz varsa bu işi kesin bitirdiniz hem kafanızda hem gerçekte saygılar


SERKAN TEZCAN bir teşekkür yeter







Ufaltılmış ön izleme resmi


hangi birini düzeltsek


_____________________________



 
786 Mesaj
25 Kasım 2012; 18:04:48 

quote:

Orijinalden alıntı: sinkro

Müsadenizle hocalarıma bir soru sormak istiyorum bu sitep meselesi.Bu bir problemmi yoksa verim acısından iyi birşemi.Hangi yöntemle olursa olsun step olayını azalttıkca
verimde azalma olmuyormu. Tabiki aynı sistemin stepli hali ile step problemi (problem demek doğrumu bilmiyorum) cözulmüş halini karşılaştırma imkanı olan arkadaşların cevaplarından aydınlanmak dileğiyle. Saygılar.


SORDUGUM SORUNUN CEVABINI GECMİŞ SAYFALARDA BULDUM.TEŞEKKURLER


ne buldun bilmiyorum ama step, cogging, zorlama vs her ne deniyorsa, bu bir problem değildir. bir an için gitmeye zorlanır gibi görünür ama bir adım sonra gitmeye heveslenir, bir zorlanır bir heveslenir. çünkü önceki köşe/kenar bırakmaz, bir sonraki köşe ise kendine çeker ama açısı müsait değildir, zorlayıp açıyı müsait yaptığınızda, bu sefer önceki köşeden sıyrılmış olur, kendiliğinden ileri kaçar. ilk başlangıçta bu zorlanma heveslenme oranı zorlanma yönünde fazlaysa da, devire, hıza bağlı olarak da nerdeyse eşit hale gelir ve bir noktadan sonra hissedilmez olur, nedeni de dönen kütlenin atalet momenti artık bu zorlanmayı kendiliğinden rahatlıkla yenecek düzeye ulaşmıştır. ama bunu engellemek adına yapılan, köşe yuvarlatma, mıknatısı geriye alma vs işlemleri de, mıknatısın nüveye yumuşak geçişi yüzünden, nüvenin içindeki manyetik akının şiddetini, o da teli kesen manyetik alan çizgisinin tesla şiddetini doğrudan etkilediğinden, aslında voltaj ve dolayısı ile verim düşüklüğüne yola açar. bu konu da tartış tartış bitmez... fazla tartış da cildi bozar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 25 Kasım 2012; 20:43:52 >


_____________________________

"felsefede derler ki; doğru soru doğru cevaptan daha önemlidir"

http://multiplyenergy.com


 
144 Mesaj
25 Kasım 2012; 18:43:40 

Merhaba Cokenerjik bey acıklamalar icin teşekkurler.Vermiş oldugunuz degerli bilgiler,kafamda şekillenenleri destekler nitelikte.Yapmış olduğum kucuk caplı denemelerde benzer duşuncelere ulaşmıstım.Aynı motor uzerinde yaptıgım iki denemede mıknatısları sitep oluşacak şekilde sıralayınca, aynı pervane ile daha duşuk devir elde etmeme ramen sıtep oluşturmayan ve daha yuksek devirlere ulaştıgım sıralama dan daha iyi neticeler aldım.Buarada belirteyim ben denemelerimi hep kucuk hatta minyatur denebilecek sistemler ile yapıyorum.Mesela testte kullandıgım motorda 3x6 mm mıknatıslardan 5 adedini ard arda sıralayarak 24 sıra 120 adet mıknatıs kullandım.Nicin minyatur sistemler derseniz Benim bu konuyla ilgim hobi niteliginde oldugu icin fazla para harcamak istemiyorum.Mesela bu deneme icin toplam 15 tl harcadım motor ve mıknatıslar icin sizlerden ve keni tecrubelerimden ögreneceklerim ile belki leride daha buyuk projeler icin cesaret bulabilirim.Yardımlarınız icin şimdiden teşekkurler.

SELAM VE DUA İLE


_____________________________

YA O HİÇ GELMESEYDİ (S.A.V)


 
72 Mesaj
25 Kasım 2012; 22:54:42 

Sayın Drokya ve Şef34 ilginiz ve verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.
Eminim bu işi yapan yada yapmak iseyenler için (benim gibi) bu şemalar çok faydalı olacaktır.

Saygılar hürmetler.


_____________________________



 
38 Mesaj
26 Kasım 2012; 10:55:26 

Arkadaşlar, çok yönlü yazımlar oluyor ve birşeyler yapmak isteyen insanların kafası o kadar karışıyor ki, kafası karışan insan da benim gibi acaba boyle yapsak olurmu elimde bu var acaba olurmu diye soru sorup durmaktadır.Bende bunlardan birisiyim (:..
Öncelikle elimde pancar motordan sökülen 5 kw gücünde fırçalı bir alternatör var. bununla ilgili sorularım aşağıdaki gibidir.
1- bu alternatörü akü grubu ile kullanmak istemez isem, nasıl bir sistem ile direk şebekeye verebilirim.
2- akü grubu ile kullanmak ister isem, uygun bir alternatörmüdür, 5 kw lık akü grubunun maliyeti ne kadar olur.
3- eğer ki birseyler cıkar ise gerekli yatırımı yaparak (kanat, redüktör vb) çok büyük bir kurulum gerçekleştirmek istiyorum.
4- su türbini yapmak ta alternatiflerimin arasındadır..

Şimdiden teşekkürler herkese...

Saygılar..


_____________________________



 
23 Mesaj
26 Kasım 2012; 17:45:36 

Rüzgarın bolca olduğu bir yerde yaşıyorsan maaliyet olarak biraz sıkıntı çekersin, ancak kendi enerjini üretince maaliyet yarısına iner


_____________________________



1392 Mesaj
26 Kasım 2012; 18:49:46 

ben bu maliyetlerin enerji üretmeye başlayınca karşılanacağını sanmıyorum. akülerin bakımı. pervanelerin bakımı arızaları.
devrelerin arızaları.
derken hep ceptengidecek . hoş topiği sadece takip ediyorum paylaşımım yok ama.


_____________________________

Dün geçti,
Yarın varmı?
Güvenme gençliğine,
Ölenler hep ihtiyarmı


 
38 Mesaj
27 Kasım 2012; 7:54:46 

quote:

Orijinalden alıntı: clausius

Arkadaşlar, çok yönlü yazımlar oluyor ve birşeyler yapmak isteyen insanların kafası o kadar karışıyor ki, kafası karışan insan da benim gibi acaba boyle yapsak olurmu elimde bu var acaba olurmu diye soru sorup durmaktadır.Bende bunlardan birisiyim (:..
Öncelikle elimde pancar motordan sökülen 5 kw gücünde fırçalı bir alternatör var. bununla ilgili sorularım aşağıdaki gibidir.
1- bu alternatörü akü grubu ile kullanmak istemez isem, nasıl bir sistem ile direk şebekeye verebilirim.
2- akü grubu ile kullanmak ister isem, uygun bir alternatörmüdür, 5 kw lık akü grubunun maliyeti ne kadar olur.
3- eğer ki birseyler cıkar ise gerekli yatırımı yaparak (kanat, redüktör vb) çok büyük bir kurulum gerçekleştirmek istiyorum.
4- su türbini yapmak ta alternatiflerimin arasındadır..

Şimdiden teşekkürler herkese...

Saygılar..

Nasıl olur arkadaslar..bilen abilerimizden bir yanıt...):


_____________________________