Şimdi Ara

sekman atma durumu..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
61.387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Daha önce bi konu açmıştım aracımın yağ yakma şikayeti nedeniyle.. 1000 km de yaklşık 1 litreden fazla eksiltiyor ve araba sadece sabahları çalışmıyor bir kere çalıştıktan sonra tık diye alıyor bu sabah yaklaşık yarım saat arabayı çalıştırmakla uğraştım iki farklı ustaya gösterdim her iki usta da çalışmama sebebinin kompresorden kaynaklandığını söyledi yani motorun açılmasının şart olduğunu söyledi ustalardan biri eğer sadece sekmanla kurtarırsak 500-700 tl lik bir masraf çıkar eğer daha derine inmemiz gerekiyorsa 2000 i bulur dedi nasıl çıkacam bu ekonomik sıkıntıda işin içinden şaşırmış vaziyetteyim daha iyi bi motorcu servise gittim o da çalışmama ve yağ yakma sebebinin bundan kaynaklandığını fakat daha derine inersek en kötü ihtimalle 1500 lira masraf çıkar dedi ustalardan 2000 lira diyen tanıdık 1500 diyen yabancı ustalarımdan fikir bekliyorum sizce bu oranlar nasıl? nasıl bi karar vermeliyim bu arada hyundai accent 2000 model milenyum kasa araç.:(:(:(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mollay -- 7 Nisan 2010; 18:53:06 >



  • sevgili arkadaşım,


    aracının motor kompresyonunu ölçtürmen gereklidir.bir motorun sağlıklı olup olmadığını anlamanın en iyi yolu kompresyon testi yapıp ortaya çıkan değerleri aracın fabrika değerleri ile karşılaştırmaktır.araç normal çalışma sıcaklığına getirilir tüm bujiler sökülür yakıt pompası bağlantısı ve enjektörler sökülür ve araç tam gaz yapılır ve kontağa basılır.arka arkaya 5 kere tekrar edilir bu işlem ve en yüksek rakam okunur cihazdaki.. silindirler arasında %10 dan fazla fark olmaması gerekir.herhangi bir silindir düşükse o silindire bir çay kaşığı yağ dökülür ve test o silindirde tekrarlanır.eğer düşük silindirin kompresyonu yükselirse arıza segmanlarda demektir.eğer yükselme olmazsa subaplarda veya kapak contasında arıza var demektir.bu test olmadan motor ile ilgili herhangi bir karar verilemez..



    önemli not:araçta lpg varsa ki zaten çoğu arkadaşımızın araçlarında var o zaman lpg nin de motor ömrünü kısalttığını hesaba katmalı ve eğer aracınızda lpg uyumlu yağ kullanılmadı ise bu durumun da aracın subap ve segmanlarını bozmasında pay sahibi olduğu unutulmamalı..

    ve artık lütfen araçlarla ilgili basit terimleri doğru olarak öğrenip kullanalım:

    yanlış:Kompresör
    doğru:Kompresyon

    yanlış:sibop
    doğru:subap

    yanlış:istop
    doğru:stop veya durdurma..

    düşük kompresyona sebep olan durumlar:

    1.silindir kapak contası
    2.segman
    3.subap sızıntısı,çatlak veya kırık subap
    4.subap yayları veya hidrolik iticiler..
    5.eski nesil motorlarda sıkı veya gevşek subaplar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 7 Nisan 2010; 19:15:12 >
  • üstad uyarıların için çok sağol bu sabah çalışmama durumunun kompresyonla ilgisi var yani öyle mi.
  • arkadaşlar içinde bulunduğumm durum için yokmu fikriniz?
  • mollay,


    kompresyonu düşen bir motor sabahları zor çalışır çok düşmüşse kompresyon hiç çalışmayabilir bile.. dediğim gibi kompresyonu ölçtürün bir fikriniz olsun.. yoksa ezbere motor açılacak şu kadar masraf var demek doğru olmaz.. ama motorunuz açılırsa silindir kapak contası,subap veya iticiler ile ilgili işlem yapılırsa ya da dediğiniz gibi segman değişimi olacaksa en az 2000 tl masraf olacaktır.ama unutmayın rakam tahminidir.. daha aşağısı da olaiblir daha fazlası da..
  • motor iner 1.500 tl gider ama sonra çiçek gibide olur
  • Benim araçta 1000 km de 1 lt ye yakın yağ yakıyor.aracım 1998 1.6 opel vectra. ama ben kompresyon testi yaptırdım usta normal dedi.birisnide hafif düşük demişti. aracın tek kontakta tık diye çelışıyor 3 yıl bitti bu şekilde 1 lt eksiltiyor tamamlayarak kullanıyorum.tek marşta çalışıyorsa motor bitik değil diyebilirmiyiz. Arkadaşada geçmiş olsun diyorum bu vesile ile. çok can sıkıcı bişey ama yinede gazlıyorum birazda moyoru sıkıştırarak kullanıyorum gittiği yere kadar kovalayacağım ben.
  • bugün birçok araçta yağ yakmanın tek dezavantajı yağ eklemesi yoksa böyle hiçbir problem olmadan çalışıyor
  • Sevgili Mete usta,

    Kompresyon testi prosedurunu cok guzel anlatmissiniz, kendi adima tesekkur ederim. Ancak burada benim testin guvenilirligi acisindan bir kuskum var, bunu size sormak istiyorum. Test calisma ortaminda yani silindirlerde basinc ve sicakligin oldugu durumda yapilmiyor, bu yuzden sonuclari ne kadar anlamli olabilir? Benim aracim da yag yakiyordu, kompresyon testi sonuclari olumlu ciktigi icin sekman degisimi islemi yapilmadi ancak yag yakmaya devam ediyor...
  • zuniga,


    kompresyon testinin güvenilir olması için araç normal çalışma sıcaklığına gelmeli daha sonra araç durdurularak bujiler sökülmeli.benzin pompası ve enjektörler ile bağlantı kesilir.. en kolay yöntem benzin pompası sigortasını söküp aracın stop etmesini beklemektir(yoksa marş yapıldığında motor boğulur).daha sonra kompresyon test cihazı bağlanır ve araç tam gaz yapılarak birkaç kez marşa basılır.cihazda okunan en yüksek rakam not edilir ve araç üretim değerleri ile karşılaştırılır.günümüzde hala kabul edilen yöntem budur.

    fakat yağ yakma sorunu olup da kompresyonu iyi araçlar da olabilir.bu durumda yağ yakmaya sebep olabilecek başka şeyler de vardır.. mesela hidrolik iticiler, mesela emme ve egzantrik kamları ve contaları buralaradan yağ sızabilir..silindir kapak contasından yağ sızabilir. birçok olasılık vardır.


    umarım açıklayıcı olmuştur.
  • Merhaba herkese, konuyu biraz geç gördüm ama en azından yeni bakacak olan arkadaşlara bilgileri olsun istedim.

    Öncelikle, araç 4 nedenden ötürü yağ eksiltir.

    a) motorda muhtelif keçelerde yağ kaçağı vardır. ( eksantrik mili keçesi, krank keçesi, turbo yağlama boru civatası vs. )
    b) Motor yağ karteli vuruk sonucunda çatlak veya civata fazla sıkılması sonucunda yalama olmuş ise buradan sızdırır.

    Bu her 2 durumu anlamanın yolu çok basittir. Aracınızla kısa süreli yapacağınız yol sonucunda, park haline alın. 20 dk. sonra geldğinizde, arabanın motor bölümünün altında sıcak yağ gölcüğü görürseniz, "motor yağ kaçağı" var demektir.

    Eğer göllenme yok ise, 3. ve 4. durumlar aranmalıdır.

    c) Silindir kapağınında çalışan emme ve egzost subablarının sapındaki yağı sıyıran parçaya " subap lastiği" denilir. Dışı sert içi yumuşak keçe şeklinde olan subap lastiği, zaman içinde sertleşir ve subaptaki yağı sıyıramaz. Böylece hava ile beraber yanan yağ, motorda bir miktar yağ sarfiyatına sebebiyet verir. Fakat 1000 km de 1 lt yakması bence bundan kaynaklanmaz.

    d) Motor segmanı aşınmıştır. Aşınan segman, silindirdeki yağı sıyıramayacaktır. Böylece patlama anında hava ile yağda yanar.
    Bu taktirde araca segman atılması arızayı düzeltmez. Motorun rekfiyiye olması gerekir. Çünkü segman aşınırken silindiri de aşındırır.

    Eski model araçlarda, farklı segman yapılır takılırdı. Ozaman sonuç alınırdı. Fakat yeni model, yüksek devirli araçlarda bu durum söz konusu olamaz.

    Kesin sonuç için motorun rektifiye edilmesi en azından honlanması mecburidir. Motor açıldığı zaman ekstra 300-400 TL'lik yedek parçadan kaçmak, ileride 2000 - 3000 TL'lik ek masraf açar. Yapılan tüm işçilik ve masraf çöpe gider. Bir işlem, 1 kere yapılmalıdır, dikkatli yapılmalıdır. İşi iyi bilen kişiler tarafından yapılmalıdır.

    Hiçbir yetkili servis, ( 1-2 tane dışında) ve hiçbir özel servis motoru rektifiye edemezler. Motor rektifiyesi, rektifiye atelyeleri tarafından yapılır.

    Özellikle yeni tip dizel araçlarda bu husus çok önemlidir. Yapılacak ufak bir hatalı işlem, kullanılacak yanlış yedek parça, kaçılacak işçilik, motorun daha büyük masraf açmasına sebebiyet verir.

    Söylenildiği gibi, eksantrik kamlarından veya silindir kapak contasından araç yağ eksiltmez. Sadece dediğim gibi eksantrik milinin keçe kısmından yağ kaçırabilir araç. Silindir kapak contasından yağ kaçırması demek, motorun yağı suya karıştırması demektir.

    Bilgilerinize dostlar...
  • üst kapaktan yağ sızdırır,contası bozulmuştur.üst kartere biriken yağ emiş veya tahliyeden gidebilir.
    krank ön-arka keçelerdn yağ kaçırabilir.
    aşırı devirli kullanma yağ eksiltme nedenidir.
    yanlış yağ seçimi yağ eksiltme nedenidir.
    blok yan kapaklarından yağ kaçırır.(conta eski veya hasarlıdır)
    kompresör,turbo vs.gibi yağlanması gerekli olan yerlere yağ taşıyan borularda hasar olur.yağ kaçırır.
    segman konusundada:segman herzaman silindirlerden hem çok hem erken aşınır.ölçüm yapıldıktan sonra 1 bazen 2 kere segman atılabilir.ölçümde en çok dikkat edilmesi gereken husus ovallitir.özellikle şamarlama denen olay ovalliğe neden olur.ovallık olmayan silindirlere rahatlıkla segman atılır.
  • araçta ayağınız gazda yolda giderken ekzosttan mavi duman gözlerseniz %80-90 segmanlardan
    bir süre gaz ile devam edip sonrada ayağınızı gazdan çekip kompresyonda bir süre yol aldıktan sonra gaza basınca ekzosttan mavi duman gözlerseniz subap yağ lastikleri - üst kapağın muhtelif yerlerinden sızdırma şeklinde yorumlanabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 12 Temmuz 2010; 3:31:32 >
  • arakadaşlar aracım 1999 model vw t4 aynı olay bendede var sekman dan olabilir sabahları çalışmıyo ama çalıştımıda durmuyo amcam sekmandan olabilir dedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sevgili arkadaşım,


    aracının motor kompresyonunu ölçtürmen gereklidir.bir motorun sağlıklı olup olmadığını anlamanın en iyi yolu kompresyon testi yapıp ortaya çıkan değerleri aracın fabrika değerleri ile karşılaştırmaktır.araç normal çalışma sıcaklığına getirilir tüm bujiler sökülür yakıt pompası bağlantısı ve enjektörler sökülür ve araç tam gaz yapılır ve kontağa basılır.arka arkaya 5 kere tekrar edilir bu işlem ve en yüksek rakam okunur cihazdaki.. silindirler arasında %10 dan fazla fark olmaması gerekir.herhangi bir silindir düşükse o silindire bir çay kaşığı yağ dökülür ve test o silindirde tekrarlanır.eğer düşük silindirin kompresyonu yükselirse arıza segmanlarda demektir.eğer yükselme olmazsa subaplarda veya kapak contasında arıza var demektir.bu test olmadan motor ile ilgili herhangi bir karar verilemez..



    önemli not:araçta lpg varsa ki zaten çoğu arkadaşımızın araçlarında var o zaman lpg nin de motor ömrünü kısalttığını hesaba katmalı ve eğer aracınızda lpg uyumlu yağ kullanılmadı ise bu durumun da aracın subap ve segmanlarını bozmasında pay sahibi olduğu unutulmamalı..

    ve artık lütfen araçlarla ilgili basit terimleri doğru olarak öğrenip kullanalım:

    yanlış:Kompresör
    doğru:Kompresyon

    yanlış:sibop
    doğru:subap

    yanlış:istop
    doğru:stop veya durdurma..

    düşük kompresyona sebep olan durumlar:

    1.silindir kapak contası
    2.segman
    3.subap sızıntısı,çatlak veya kırık subap
    4.subap yayları veya hidrolik iticiler..
    5.eski nesil motorlarda sıkı veya gevşek subaplar..



    1 mesaj ancak bu kadar faydalı olabilirdi.

    Elinize sağlık.
  • meteg M kullanıcısına yanıt
    bende de böyle bir durum var segman atacağım dedi usta 2400 lira kadar bir hesap çıktı şimdi merak ettiğim kısım şurası komple motorun inmesi mi daha iyi yoksa segman atıp kurtulma şansım var mı aracın kompresyonunu ölçtürdüm her şey normal çıktı ama sürekli yağ eksiltme olayı yaşıyorum araç 2006 model megane 2 16v. bu konuda bir fikrin olursa paylaşırsan sevinirim
  •  sekman atma durumu.. sekman atma durumu.. sekman atma durumu.. sekman atma durumu.. sekman atma durumu.. sekman atma durumu..


    usta aracın fotorafta gozuken yerlerı yag kacırıyor segman atılması lazım dedı arac 2006 307 1.6 hdi 246000 mavı duman sorunu yenı baslamıs ıdı turbo dıyorduk yag atması gucten dusmesıde turbo bakım olacak egr manıfolt bırde segman cıktı ısın ıcınde sızce usta dogru teshıs koymusmudur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.