Şimdi Ara

SAMSUNG 32B651 FACTORY RESET VE KALİBRASYON SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
4.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler,
    2 Mart'ta 32B651 satın aldım. İyi bir tercih olduğunu gün geçtikçe daha iyi anlıyorum (C serisi çıkmış olsa da...) Dün MKV deneyeyim dedim.
    usb den bağladığım WD 500GB HDD deki 6.83 GB büyüklüğündeki 1080P MKV'yi hiç görmedi. Aynı HDD içindeki yüzlerce avi gösteriyordu oysa. Dosyayı HDD'ye kopyalarken FAT32 sorunu sebebiyle NTFS'ye convert de etmiştim. Aynı mkv'yi USB flash belleğine kopyalayan arkadaş üşenmemiş gitmiş MediaMarkt'a takmış 32B6 serisi bir televizyona, izlemiş. Yani sorun MKV dosyada değil. Ya benim HDD de ya da LCD nin ayarlarında bir eksiklik olduğunu düşünüyordum ki;

    Kendimce servis menüye girip yarım yamalak bi şeyler değiştirim dedim (girmez olaydım). Menünün kullanılışını bilmediğim için yön tuşları Factory reset yaptım. telvizyon açıp kapandı. tarih bölge kanal arama gibi seçenekler geldi. hepsi tamam. (ülke "diğerleri" seçtim). HDD içindeki mkv leri görüyordum. hem de gayet güzel oynatıyordu. takılma olmadı.
    Ancak TV'ye döndüğümde o da ne! doğal renkler gitmiş canlı, koyu, dinamik bir resim gelmiş. Yani kalibrasyonu bozulmuş.
    Alıştım ya. girdim servis menuye. Av calibration diye bi seçenek var seçtim; sonuç önce wait sonra failure mesajı. olmadı tabiiki. sonra servis menuden kendim kalibre etmeye çalıştım olmadı olmadı.
    Çözüm konusunda yardım lütfen...

    (şimdi bir yerlerde servis kartı ile test yapılması gerektiği şeklinde bir şeyler okudum. Servise gitmekte başka çarem yok mu?)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GAYRI -- 5 Nisan 2010; 16:01:50 >







  • Şurada http://forum.donanimhaber.com/m_26804383/tm.htm benzer sorun yazılmış...
    Albani üstad pek olumlu bakmamış ama... Servis menudeki defaultları girerek sorun çözülmez mi?

    quote:

    Orijinalden alıntı: albani

    İyi günler

    Ben herkese,buraya sakın girmeyin diye sürekli tembih ediyorum,Samy de zaten sorunlu SM vardır(normal kulanıcılar için)
    Girmeyin kardeşim Saatine bakmak için,ne için bakıyorsunuz yaw,200/300 1000 saat olsa bile ki hemen hemen hiç birisi böyle değildir!
    Nedense insanlar paneli alıp ilk buraya bakarlar,sonra genelde parmakları yalnışlıkla bir tuşa değer,al sana dert!!!

    Ben örneğin açtığım başlıkta(ZF355 te)SM ye girişi bildirdim ama saate bakmayı bildirmiyorum,kim nereden bulursa bulsun nasıl
    girildiğini!!!

    Sende belliki bilmediğin bir tuş kombinasyonu yaptın ve bu durumm meydana geldi(Samy lerde böyle olmaktadır)

    -Bu aslında "Garantiyi yakmaktır"!!!!!!!

    Şimdi sen bunu nereden aldın???
    Normal Bayidenmi yoksa DB/İB gibi yerlerdenmi!!

    -Geldiğin modda zaten bu dediğin hatayı yapar ve panel açılmaz düzgün olarak+

    Evet Servise gidecektir,ama önce konuş aldığın yerle(yalnız palavra atma lütfen,yemezler çünkü!!)
    Böyle bir olay TF de birisinin başına geldi(malı İB den almıştı)bir sürü sıkıntı yaşattılar başta(ondaki
    senin durumundan biraz daha farklı olsada,bayağı bir uğraştı)!!

    Satıcı-Servis ile temasa geç ve olayı anlat,aslında Garanti yanması olayını yapmamaları gerekiyor!
    Veya ücret isteyebilirler(Servis için makul bir rakam isterlerse ver)
    Ama kalkıpta bilmem ne Board yandı,değişmesi gerekiyor derlerse YEME!!!

    Kısaca işin zor ve karşı tarafın insiyatifine kalmışsın,Allah kolaylık versin,ama neticede bir şekilde halledecekler
    TV de herhangi bir şey yok,merak etme+

    Bu arada çevrende normal TV tamircileri olabilir ama bunlara ne kadar güvenilir bilemem!
    ServiceManual dan bulabilirler ama zor,dolayısıyla sen önce kendi Servislerini arayacaksın,rica-minnet v.s
    bir şekilde hallolur nasılsa,sanada güzel bir ders olur!
    Aslında herkese,çünkü böyle meraktan,ciddi sıkıntılar çıkabiliyor,sonrada sizden € 250/500 kağıt isteyebilirler!!

    Selamlar




  • Tam bi bilgim yok ama Samsunglarda Shop Modu diye bi mod var,dükkanlarda teşhir ederken kullanıyorlar,canlı renklerle müşteri çekmek için,acaba reset yaptıktan sonra bu mod aktif hale gelmiş olabilir mi??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JOSEPH_STALin

    Tam bi bilgim yok ama Samsunglarda Shop Modu diye bi mod var,dükkanlarda teşhir ederken kullanıyorlar,canlı renklerle müşteri çekmek için,acaba reset yaptıktan sonra bu mod aktif hale gelmiş olabilir mi??


    Ne yazık ki değil, ev modunda dediğim sorunla karşılaştım. Ancak sorunun biraz da Av calibrasyon normal harektli TV tuner görüntüsü ekranda iken yapmaya çalışmamdan kaynaklandığını sanıyorum.
    internette bir çok yerde chess pattern ya da lattice pattern denilen resimler ekranda iken bunun yapılması gerektiğini okudum. Akşam deneyeceğim bakalım. Bu arada test patternlerinin AV 1 girişinden görüntülenmesi gerektiğini okudum. bunu nasıl yapacam bilmiyorum. Camera yada DVD playeri AV 1'den mi bağlayacağım?
  • GÜNCEL
  • servis menüsünün içinde test pattern adında bir bölüm var burada o test resimleri ve hareketli gri test modları var.
  • eyvallah... birazdan bakarım... kendi patternimi yapmaya çalışıyorum... bir mkv sevdası başımıza neler açtı...
    quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    servis menüsünün içinde test pattern adında bir bölüm var burada o test resimleri ve hareketli gri test modları var.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Samsung E250 reset problemi
    7 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ana başlıkta
    dig_lam
    şunları yazmış:

    Öncelikle anlatacaklarım tamamen teoriktir. henüz kendi panelimi bozmadığımdan bunlarıda henüz denemedim

    AV Calibration=Success yapabilmek için ekranda kalibrasyon resmi varken denemek gerekiyor.
    Bunun için panel servis kitapçıklarının ve örnek bir kalibrasyon resminin linklerini veriyorum

    servis kitapçıkları

    kalibrasyon resmi

    yalnız kalibrasyon yapılacak inputa göre resim çözürnürlüğüde değişiyor. Detayları "troubleshooting.pdf" kitapçığının 4-26 sayfasında yazıyor.

    Örnek vermek gerekirse "AV Calibration" için Av 1 girişi kullanmak gerekiyor. Girişe bağlayacağınız bir DVD playerdan kalibrasyon resmini tam ekran gösterirken " AV Calibration " yapabilirsiniz.
    Detaylar kitapçıkta ....

    doğacak olumsuzluklardan sorumlu değilim, gerçi birşey olurmu bilemem, sadece ben denemediğimden emin olamıyorum.

    Kolay gelsin


    Tam da service manual da yazdığı gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    servis menüsünün içinde test pattern adında bir bölüm var burada o test resimleri ve hareketli gri test modları var.


    Test patternlerine eriştim. ancak gösterim sırasında herhangi bir calibration yapılmıyor sanırım. menuden çıkınca resim de görüntülenmiyor...
  • Servis menüsü ile ilgili bilgisi olan yok mu arkadaşlar... albani üstadin dediklerini tutup servise gitmeliyim...
  • Hala, Av Calibration Failure arkadaşlar, bir türlü çözemedim. Test pattern dosyalarını dvd playerdan gösteriyorum. biraz Wait yazıyor sonra failure...
  • Kendim çalıp kendim oynuyorum gibi bir his var içimde. Yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim. Benzer sorunla karşılacaklar için bir harita olur belki. belki de servis menüyle bilinçsiz oynamaların ne kadar tehlike olduğunu hatırlatan bir ibretlik hadise.
  • Sonunda bir arkadaştan anyı model tv nin servis menusune ait fotoğrafları göndermesini istedim. ADC menusunde bazı değerleri bana gönderilen fotoğraftaki değerlere getirdim. Eskiye oranla oldukça düzeldi. Ancak Av Calibrasyon hala Failure....
  • "Servis manuel" den anladığıma göre "Failure" kısmını düzeltmek için Servis kumandasına ve özel bir sinyal jeneratörüne ihtiyacın var. Büyük ihtimalle "Wait" yazdığı sırada televizyonun AV girişinden pattern görüntüsünü oluşturan sinyalin gelmesini bekliyor ve sinyali algılamadığı için düzelmiyor. Servis kitapçığında pattern sinyalinin hangi özelliklerde olması gerektiğini belirtiyor. Belki bu sinyali bilgisayar veya DVD player çıkışından sağlayabilirsin.
  • Aşağıdaki linklerde bazı çözümler var

    http://www.avforums.com/forums/lcd-led-lcd-tvs/403913-samsung-f7-series-211.html#post4379759

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=17339949#post17339949

    Buna göre bir DVD player ile problemi çözebilirsin gibi görünüyor.




  • Av girişinden hazırladığım damalı patterni (checkerboard) görüntüledim olmadı. Bilgi için teşekkürler denemeye devam.


    quote:

    Orijinalden alıntı: foyaval

    "Servis manuel" den anladığıma göre "Failure" kısmını düzeltmek için Servis kumandasına ve özel bir sinyal jeneratörüne ihtiyacın var. Büyük ihtimalle "Wait" yazdığı sırada televizyonun AV girişinden pattern görüntüsünü oluşturan sinyalin gelmesini bekliyor ve sinyali algılamadığı için düzelmiyor. Servis kitapçığında pattern sinyalinin hangi özelliklerde olması gerektiğini belirtiyor. Belki bu sinyali bilgisayar veya DVD player çıkışından sağlayabilirsin.

  • Bazı servis menüsü resimleri:


     SAMSUNG 32B651 FACTORY RESET VE KALİBRASYON SORUNU


     SAMSUNG 32B651 FACTORY RESET VE KALİBRASYON SORUNU
  • Diğer bazıları:

     SAMSUNG 32B651 FACTORY RESET VE KALİBRASYON SORUNU


     SAMSUNG 32B651 FACTORY RESET VE KALİBRASYON SORUNU
  • son

     SAMSUNG 32B651 FACTORY RESET VE KALİBRASYON SORUNU
  • arkadaşlar aw calibrasyon hatası için,
    orjnal servis menüsü ayarlarıyla oynanmamış bir tv nin değerlerine ihtiyacımız var ben değerleri yabancı bir siteden bulmuştum.
    failure yazısı duruyor ama görüntü düzeldi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.