Şimdi Ara

Gemi Kaptanı Olmak (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
5
Favori
142.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • güverte bölümü ile duim farklı şeyler duim bölümü mezunu zabit adayları gasmın yaptığı sınavı kazandıkları takdirde uzakyol zabit olarak göreve başlarlar ancak güverte bölümü mezunu zabit adayları gasmın yaptığı sınava girebilmek için yaklaşık 6 ay süren formasyona tabii olunurlar ve bu süreçten sonra sınava girmeye hak kazanırlar
  • Deniz ulastirmaya gidersen kaptan olursun denizcliki okuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gemide calısmak isteyen tum arkadaslara ;

    Gemide yonetıcı kadrosunda yuksek maasla calısmak ıcın yapılması gereken 4 yıllık bır denızcılık unıversıtesınde denız ulastırma ısletme muhendıslıgı bolumunu okumanız gerekıyor (camıada guverte bolumu dıye de gecer) veya gemı makınaları muhendıslıgı bolumunu okumanız gerek( gemıde calısan gemının tum tknık aksamından sorumlu olan muhendısler makınıst dıye adlandırılır)

    Denızcılık meslek lısesınden mezun olanların 4 yıllık denızcılık unıversıtelerıne gırme sansları cok zor. Ancak bu lıselerde okuyanlar 2 yıllık myo larda okuyarak yakınyol guverte veya makına zabıtı olabılırler. Yakınyol calısan gemı personelınde 3000 grosston(guvertecıler ıcın ) 3000kilowatt (makınıstler ıcın) sınır vardır yanı bu sınırların uzerınde kı gemılerde calısamazlar onun harıcınde sefer kısıtlaması yoktur. Bu nedenle ıs bulmaları daha zordur. Su an pıyasada cogu fırma uzakyol zabıt calıstırmak ıstıyor. Bu yuzden bu ıse gonul verenler ısı sıkı tutsun 4 yıllık okula gırsın.

    4 yıllık okul bıttıkden sonra ıse Gemi Adamları Sınav Merkezının duzenledıgı Uzakyol Vardıya Zabıtlıgı veya Uzakyol Vardıya Muhendıslıgı sınawlarına gırıyorsunuz kı bu sınawlar korkulacak sınawlar degıl cunku okulda ne ogrenıyorsanız sınawda onu soruyorlar.

    Pıyasa ozel sırketlerın elınde oldugundan dolayı belırlı bır maas skalası yok. Ancak ortalama olarak 2500 ıle 5000 usd arası degısır.
    Yapılan kontratlar tankerlerde genelde 4 ay uzerınden yapılır. Kuruyuklerde ıse 6 ay uzerınden yapılır.
    Bu kontrat ımzalandıktan sonra gemıde bır fııl 6 ay calısmak zorundasınz. Camıa kucuk oldugu ıcın durust olmak zorundasınız bazı arkadaslar kontrat suresını doldurmadan ınmek ıstıyorlar dolayısıyla kendı geleceklerını karalıyorlar. gecerlı bır sebep olmadıkca (hastalık yakınının vefat etmesı gıbı ) gemıde kontrat tamamlamaları gerekıyor. Cunku yurt dsında yapılan herhangı bır personel degısımı en asagı 500 usd gıbı bır yol masrafına sebep oluyor.

    Vardıya zabıtı (3. kaptan veya 4. kaptan ) 3. kpt ıle 4. kpt arasında herhangı bır yeterlılık farkı yoktur ıkısıde uzakyol vardya zabıtı yeterlılıgındedır ancak 4. kaptan ılk zabıtlık yapanlara veya 2. kaptanlıgı yaklasan zabıtlere verırler (guverteyı pekıstırsın dıye). 3. kaptan ıse 4. kaptan dan daha tecrubelı olanlardır.

    4. kaptan gemıde butun emnıyet techızat ve yangın onleme ekıpmanlarının bakımından sorumlu kısıdır. genel gunluk haftalık ve aylık bakımları yapar. Gemıde yapılan talımlerın ve egıtımlerın duzenlenmesınde kaptan nezdınde sorumludur.
    3. kaptan gemıde seyır zabıtı olarak da gecer tum harıta ve kıtap duzeltmelerınden mesajlasmadan sorumludur lıman oncesı hazırlaması gereken tum evraklardan sorumludur.

    Arkadaslar bu ıs cok fedakarlık ısteyen bır ıs ozellıkle tankerlerde uyku sıkıntısı mevcut. Seferdeyken hastalandıgınız zaman herhangı bır doktorun mudahale etmesı gıbı bır durum soz konusu degıl yaralanma ve kalp krızı gıbı durumlardan bahsetmıyorum bıle. tabı aıleden uzak kalma mevzusundan bahsetmıyorum bıle haberlesme sıkıntısı dahı var. Yemekler ascınız ıyı olursa ıyı olr yoksa sabah aksam tost yersınız. Lımanlar cok yogun gecer tozun pıslıgın ıcınde vardıya tutarsınız. Gıttıgınız ulkeden gemıyı dntlemeye gelırler herhangı bır eksık cıkarsa baya bır baskı altında kalırsınız. Gemıde hıyerarsı oldugu ıcın kaptan ne derse odur gemıde kı ortamın ıyı veya kotu olması kaptana baglıdır.
  • ben kaptan olmak istiyorum ama kaptan olmak için lisede hangi bölümü okumak gerekiyor bilmiyorum , sayısalmı okumak gerekiyor yoksa eşitağırlık okusakta kaptan olabiliyormuyuz??
  • ben4 yıllık tekstil bölümü (gemi ve deniz ile alakalı olmayan) mezunuyum ve gemi adamı kurslarına gidiyorum 1ay. uzn yol kaptanı olmam için bu kursuda tamamldıktan sonra hangi aşamalardan geçmeliyim en kısa ve kolay yolu ile hocam acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fsp-Flx*

    Deniz ulastirmaya gidersen kaptan olursun denizcliki okuyorum

    hocam sizi yakalamışken hemen sorayım.

    2 ve 4 yıllık güverte okumuş kişilerle, okumamış olanların arasındaki fark nedir? cv yollarken daha öne çıkmak dışında bir fark varmı?

    sonuçta ikisi de aynı stcw yeterlilik sınavlarına girip gemi adamı cüzdanı çıkartıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zftt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fsp-Flx*

    Deniz ulastirmaya gidersen kaptan olursun denizcliki okuyorum

    hocam sizi yakalamışken hemen sorayım.

    2 ve 4 yıllık güverte okumuş kişilerle, okumamış olanların arasındaki fark nedir? cv yollarken daha öne çıkmak dışında bir fark varmı?

    sonuçta ikisi de aynı stcw yeterlilik sınavlarına girip gemi adamı cüzdanı çıkartıyor.

    Bu olayın cv ile alakası pek yok.Ehliyetle ilgili bir durum.2 yıllık okuyanlar yakın yol ehliyetı alıyolar.4 yıllık okuyanlar uzakyol ehliyetı alıyolar.En büyük fark bu.Yakın yol ehliyeti olanlar karedeniz,akdeniz gibi sınırlı yerlerde çalışabiliyolar.Uzak yol alanların ise belli bir sınırı yok.en sade hali bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fsp-Flx*

    quote:

    Orijinalden alıntı: zftt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fsp-Flx*

    Deniz ulastirmaya gidersen kaptan olursun denizcliki okuyorum

    hocam sizi yakalamışken hemen sorayım.

    2 ve 4 yıllık güverte okumuş kişilerle, okumamış olanların arasındaki fark nedir? cv yollarken daha öne çıkmak dışında bir fark varmı?

    sonuçta ikisi de aynı stcw yeterlilik sınavlarına girip gemi adamı cüzdanı çıkartıyor.

    Bu olayın cv ile alakası pek yok.Ehliyetle ilgili bir durum.2 yıllık okuyanlar yakın yol ehliyetı alıyolar.4 yıllık okuyanlar uzakyol ehliyetı alıyolar.En büyük fark bu.Yakın yol ehliyeti olanlar karedeniz,akdeniz gibi sınırlı yerlerde çalışabiliyolar.Uzak yol alanların ise belli bir sınırı yok.en sade hali bu

    benim merak ettiğim okul okumamış olanlar da gemi adamı cüzdanı alıp çalışabiliyorlar, okumuş olanlarda. arasındaki fark nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zftt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fsp-Flx*

    quote:

    Orijinalden alıntı: zftt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fsp-Flx*

    Deniz ulastirmaya gidersen kaptan olursun denizcliki okuyorum

    hocam sizi yakalamışken hemen sorayım.

    2 ve 4 yıllık güverte okumuş kişilerle, okumamış olanların arasındaki fark nedir? cv yollarken daha öne çıkmak dışında bir fark varmı?

    sonuçta ikisi de aynı stcw yeterlilik sınavlarına girip gemi adamı cüzdanı çıkartıyor.

    Bu olayın cv ile alakası pek yok.Ehliyetle ilgili bir durum.2 yıllık okuyanlar yakın yol ehliyetı alıyolar.4 yıllık okuyanlar uzakyol ehliyetı alıyolar.En büyük fark bu.Yakın yol ehliyeti olanlar karedeniz,akdeniz gibi sınırlı yerlerde çalışabiliyolar.Uzak yol alanların ise belli bir sınırı yok.en sade hali bu

    benim merak ettiğim okul okumamış olanlar da gemi adamı cüzdanı alıp çalışabiliyorlar, okumuş olanlarda. arasındaki fark nedir?

    bir farkı yok
  • Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği'nde okumaktayım.Merak edilenlere şöyle bir baktım başlık altında.

    İlk önce şunu söyleyeyim;eğer kaptan olmak istiyorsanız okuyacağınız bölüm Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği ya da "Güverte" bölümü.İstanbul Üniversitesi hariç.Onlar kara için eleman yetiştiriyor deniz ehliyeti veremiyor belirli prosedürleri karşılamadıkları için.

    Bölüm mühendislik olduğu için hem Yök'e karşı yükümlü he de Bakanlı ğa ait ilgili müsteşarlığı.Uluslararası arenada ise STCW VE İMO ya.Bunlar denizcilik örgütleridir.Her yerde aynı kuralları uygularlar.Tüm dünyadaki denizcilik üniversiteleri hatta liseleri nde müfredat aynıdır.Üniversiteler + olarak mühendislik derslerini belirlerler.

    Yüksekokulla ne farkı var diyenler olmuş.Biri 2 sene biri 4 sene elbette.Yüksekokuldan mezun olursanız "yakın yol" yeterliliğiyle olursunuz.24 ay denizde çalışıp ardından uzakyol vardiya zabitliği sınavına girmeniz gerekir.İngilizce sınavı ve meslek sınavından oluşur bu.Bu nedenle üniversitede okumak her türlü daha avantajdır.Şirketler artık üniversite mezunu olmasına çok dikkat ediyor.

    Denizcilikte en az 10 sene büyük bir açık olduğu öngörülüyor.Yani mezun olanın işsiz kalma ihtimali yok denizde.Daha önce bir platformanda kendi yazdığım bir bilgilendirme yazısı vardı.Onu paylaşayım sizlerle:

    "İstanbul üniversitesi hariç,vardiya zabiti yetiştiren mühendislik.yani güverte bölümü,kaptanlık.

    İstanbul üniversitesi eskiden bu yeterliliği verebilmekteyken,labaratuar ve eğitiminin elverişsizliği nedeniyle elinden bu yetki alınmıştır.

    itü,piri reis ve dokuz eylül üniversitesi yüzde yüz ingilizce eğitim verilmektedir.karadeniz teknik üniversitesi ise yüzde 30.ayrıca kıbrıs da yakındoğu üniversitesi "güverte" adı altında aynı eğitimi vermektedir.

    eskiden "güverte" olan bu bölümün adı yurtdışındaki bölüm adı nedeniyle ve karada imza yetkisi nedeniyle deniz ulaştırma işletme mühendisliği ne çevrilmiştir.

    mezun olduğunuzda uzakyol vardiya zabiti ünvanını alırsınız.vardiya zabiti denmesinin nedeni günde 8 saat gemide köprüüstü yani güvertede vardiya tutarsınız,geminin emaneti normal şartlarda sizdedir.olağanüstü olaylarda süvari yani kaptan çağırılır.

    eskiden 2 yılı doldurduğunuzda bir üst kademe olan uzakyol 1. zabitliğine geçerken artık 3 yıla çıkarılmıştır bu durum sevgili hükümetimiz tarafından,armatörün daha fazla para kazandırma isteği nedeniyle.
    yine uzakyol 1.vardiya zabitliğinden 3 yıl sonra da uzakyol kaptanı olursunuz.yani 7. senenizde kaptan ünvanını alırsınız.

    maaşları en yüksek mesleklerdendir.

    uzakyol vardiya zabitleri 2500-5000 dolar arasında maaşla işe başlar.geminin tipi,büyüklüğü,gittiği yer,şirket,yabancı bayraklı olması bu aradaki farkı yaratır.

    örneği kuruyük gemisinde maaşlar 2500-3500 arası değişirken,petrol tankerinde 3500-4500,kimyasal tankerde 4000-5000 dir.

    yabancı bayrakta ssk nızı kendi cebinizden ödersiniz,bu yüzden şirket türk bayraklı gemiden genelde 500 dolar fazla ödeme yapar.

    kuruyük gemileri limanda en az 3 gün kalabilirken,tankerlerin 1 günü dahi göremedikleri olur.maaş farkının önemli bir nedeni budur.diğer nedeni de sorumluluk ve tehlikesidir.
    ama tankerlerin kontratları 4+1 dir.yani gemide 4 ay kalır,5 maaş alırsınız.1 çift maaş.kuruyükte ise 6+1 dir.6 ay çalışıp 7 maaş alma.

    uzakyol 1.zabiti için maaşlar 6000-9000 dolar arasında değişir.
    uzakyol kaptanı için ise 8000-13 bin dolar arasında değişir.

    tabi bir de sinyorita ödemesi vardır şirketlerde.yani bir şirkette çalıştığınız yıla göre maaşa ekstra para eklenir.örneğin arkasta 2 yıldır çalışıyorsunuz maaşınıza +200 dolar eklenir.5 yıllıksanız +500,10 yıllıksanız +1000 gibi.tabi bunlar kafadan rakamlar.

    yine bayramlarda çıkarsanız gemiye +para alırsınız.

    yabancı bayraklı gemilerde çalışmanın ayrıca askerlik konusunda da şansı vardır.3 yıl yabancı bayrakta çalışıp bedelli askerlik yapabilirsiniz.

    tabi bu maaşlar türkiye piyasası için geçerlidir.yabancı şirketlerde maaşlar yüzde 10-yüzde 30 gibi daha fazladır.bu şirketlerde çalışabilmeniz için iyi düzeyde ingilizce bilginiz olmalı.
    ikinci dil ise ispanyolca dır.yolcu gemisi egemenliği,ibiza,kanarya,mallorca adaları nedeniyle.

    yolcu gemilerinde çalışabilmeniz için genelde kaptan yeterliliğini almanız istenir ve genelde 3 dil bilmeniz gerekir.yolcu gemilerinin maaş durumları oldukça yüksektir.örneğin royal carribbean şirketine ait "navigator of the seas" in kaptanı 35 bin dolar maaş almakta.

    bunun dışında karada da özellikle 1.vardiya zabitliği nden itibaren iyi işler bulabilirsiniz.gemi şirketlerinde operasyon müdürü,personel müdürü gibi.yine lojistik şirketlerinde çalışabilirsiniz.bunun yanında gemi müfettişliği yapabilir ya da gemi denetim firmaları(lloyd)larda çalışabilirsiniz.

    süvari olursunuz kılavuz kaptanlık,mega yat kaptanlığı yapabilirsiniz.

    yine şehirler arası hatlarda çalışabilirsiniz.

    karada elbette alacağınız paralar denizde alacağınız paralarını 3 de biri ya da yarısı olur.ama denizde parayı toplayıp,birikim yapıp karaya geçerek oldukça rahat bir yaşam sürersiniz."

    Bunun dışında gelecek sorulara elimden geldiğince cevap vermeye çalışırım.
  • ITU denizcilik fakültesi 1997 mezunuyum.Arkas'da uzak yol 1.kaptanım.7-8 ayda bir Türkiyeye geliyorum.Aylık maaşım 6900$ ama limanlarda masrafım çok oluyor birde ev aldım kredisini ödüyorum bir ton sıkıntı yani.

     Gemi Kaptanı Olmak
    Bu kadar yer de hapis.

     Gemi Kaptanı Olmak
    Kaptan dairesinden bir görüntü..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zftt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fsp-Flx*

    Deniz ulastirmaya gidersen kaptan olursun denizcliki okuyorum

    hocam sizi yakalamışken hemen sorayım.

    2 ve 4 yıllık güverte okumuş kişilerle, okumamış olanların arasındaki fark nedir? cv yollarken daha öne çıkmak dışında bir fark varmı?

    sonuçta ikisi de aynı stcw yeterlilik sınavlarına girip gemi adamı cüzdanı çıkartıyor.

    Gemi adamı cüzdanıyla 2 yıllık güverte mezunu hiç aynı olur mu?Birisi 3000 grt'lik vardiya zabiti yeterliliğine sahip diğeri sadece gemi adamı.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_60832169/mpage_1/key_/tm.htm

    Buradada sorularınızı yanıtlamaya çalışıyorum :)
  • Konuyu hortlatmak gibi olucak ama 10.sınıf okuyorum bir hafta sonra 11.sınıf olucam sayısal bölümünde okuyorum allah kısmet ederse 4 yıllık güverte okumayı planlıyorum birde bişey sormayı planlıyorum sizlere ben laptopa ve telefona tablete bağlı biriyim acaba kaptan olursam bunları yanıma alma şansım varmı birde internet şart

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: glikoz surubu

    ITU denizcilik fakültesi 1997 mezunuyum.Arkas'da uzak yol 1.kaptanım.7-8 ayda bir Türkiyeye geliyorum.Aylık maaşım 6900$ ama limanlarda masrafım çok oluyor birde ev aldım kredisini ödüyorum bir ton sıkıntı yani.

     Gemi Kaptanı Olmak
    Bu kadar yer de hapis.

     Gemi Kaptanı Olmak
    Kaptan dairesinden bir görüntü..

    şimdi de 6900 mu
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.