- x
Kamyonet Tonaj Sorunu
54 Cevap86910 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1026 Mesaj
3 Nisan 2010; 0:16:35 


Aracımız ruhsatta kamyonet olarak geçen ,en fazla 3500 kg olan bir araç , ama şöyle bir sıkıntımız var arabanın zaten kendi ağırlığı, demir kasası, cam iskelesi ile beraber 3000kg oluyor , yani 500kg istiab haddi kalıyor.


Araç elemanlardayken, adanadan gelirken otoyol çıkışında ,kantara sokmuşlar ve 600kg fazlamız çıkmış arkadan ceza gelir demişler , yani 4100kg gelmiş araç, şimdi gelecek ceza ne kadar ? ufak bir araştırma yaptım ya 1300 küsür yada 5000 küsür gibi rakamlar gördüm ve ürktüm

Sonuçta bu araba 500kg taşıtmak için almadık ne yapabiliriz ruhsatı değiştirip 5000kg yazdırıp kamyon sınıfına sokup,takograf falan takıp üstüne bide ehliyetleri mi değiştircez ( b sınıfı kullanıyoruz ) kamyonu c veya e sınıfı kullanıyor diye biliyorum.

Ya da arabayı değiştirip, kasayla beraber hafif bir araç alalım diye baktım(h 100, bongo ) ama işimizi görmez artı daha yeni arabayıda satmak ,zarar etmek akıl işi değil diyorum ne yapsak

Çözüm bulamdım ufak bi püf noktası var mı bu işin ???

0


Ekteki dosya (1)

_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1822 Mesaj
3 Nisan 2010; 11:22:24 

bizdede mitsubishi canter var oda 3500 azami yük haddi var. cezası duydugum kadarı ile 5 000 tl civarı. babam kantarların yerlerini bildiği için en sol şeridden gidiyo. Kantarcılarda işlek yolda sol şeride geçemediği için hep bu şekilde atlatıyoruz.


_____________________________

Rome CheapTrick SDS 08...Canon 550D 50mm 1.8KASTAMONU
    PsnID:kemal3737 Gta V Online


1026 Mesaj
3 Nisan 2010; 20:06:21 


quote:

Orijinalden alıntı: legendboxer

bizdede mitsubishi canter var oda 3500 azami yük haddi var. cezası duydugum kadarı ile 5 000 tl civarı. babam kantarların yerlerini bildiği için en sol şeridden gidiyo. Kantarcılarda işlek yolda sol şeride geçemediği için hep bu şekilde atlatıyoruz.



Ozman herkes soldan gider kimse ceza yemez

Öyle olmuyor hocam işte keşke olsa ama adam çevirmeye kalktımı en soldan çeviriyor


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1759 Mesaj
3 Nisan 2010; 22:44:16 

İlk defa sizden duydum :) en sol şeritten gideni durdurulmadığını nekadar işlek olursa olsun yolu tek şeride düşürüp gereken araçları kontrol ediyorlar.


_____________________________

Lg G2 Candır (:


1483 Mesaj
3 Nisan 2010; 22:46:44 

Bizim burda dubalarla yolu tek şeride düşürüp uçanı kaçanı yakalama özelliği yaratıyorlar kendilerine...


_____________________________

Tek tesellimiz var..
Trene bakan öküzler yerli !




1822 Mesaj
3 Nisan 2010; 23:40:56 


quote:

Orijinalden alıntı: by_bulls





Ozman herkes soldan gider kimse ceza yemez

Öyle olmuyor hocam işte keşke olsa ama adam çevirmeye kalktımı en soldan çeviriyor


benim bahsettiğim yer polatlı ankara arasında biyer. Yol 3 şeritli ve çok işlek.Böyle bi yolda sizce 3. şeridden gelen aracı nasıl durdurabilirki. Riskli ama hiçde yakalanmadık. Sadece bi fikir


_____________________________

Rome CheapTrick SDS 08...Canon 550D 50mm 1.8KASTAMONU
    PsnID:kemal3737 Gta V Online


1026 Mesaj
4 Nisan 2010; 23:19:31 

Galiba kimsenin bir fikri yok

bugun bir tanıdık zahirecinin kantarına çıktım üstünde çok az bir malzeme vardı şöförsüz 3280 kg geldi



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


15387 Mesaj
5 Nisan 2010; 0:14:05 

İki yıl önce 1 ton fazlam var diye 4.500 TL ceza yemiştim.

Geçtiğimiz günlerde de eski firmamdaki 3 araç +40 tonla yola çıkmış ve polis bunları enselemiş. 5.000 civarı cezayı yapıştırmış.

Sizin yapacağınız iş; ya aracın kasasını değiştirip, üzerine daha hafif gelen, aliminyum tarzı bir kasa koyacaksınız ya da aracı değiştirip, MITSUBISHI CANTER, ISUZU NKR tarzı birşey alacaksınız. Yoksa Daily gibi araca 500 kg atıp da yola çıktıktan sonra ne anladım bu işten ?


_____________________________



1026 Mesaj
5 Nisan 2010; 17:36:16 


quote:

Orijinalden alıntı: BmCpRo827

İki yıl önce 1 ton fazlam var diye 4.500 TL ceza yemiştim.

Geçtiğimiz günlerde de eski firmamdaki 3 araç +40 tonla yola çıkmış ve polis bunları enselemiş. 5.000 civarı cezayı yapıştırmış.

Sizin yapacağınız iş; ya aracın kasasını değiştirip, üzerine daha hafif gelen, aliminyum tarzı bir kasa koyacaksınız ya da aracı değiştirip, MITSUBISHI CANTER, ISUZU NKR tarzı birşey alacaksınız. Yoksa Daily gibi araca 500 kg atıp da yola çıktıktan sonra ne anladım bu işten ?




DEDİĞİNİZ GİBİ MITSUBISHI CANTER, ISUZU NKR ALSAK AYNI SIKINTI ONLARDADA VAR ONLAR DA MAKSİMİM 3.5 TON KAMYONET OLARAK GEÇİYOR

BUGUN DAHA DERİN BİR ARAŞTIRMA YAPTIK ,KAMYONA GEÇİRME İŞİ SUYA DÜŞTÜ , KASAYI HAFİFLETİCEZ HAFİFLETSEK BİLE NE KADAR HAFİFLETEBLİRİZ Kİ , ARABANIN ÇIPLAK ŞASİ AĞRILIĞI 1960KG HADİ ÇOK HAFİF Bİ ALÜMİNYUM KASA YAPTIRDIK DİYELİM 500KG ÇOK HAFİF İŞİMİZ GEREĞİ BİR DE CAM İSKELESİ YAPSAK 100KG DESEK EN İYİ İHTİMAL YİNE 900KG İSTİAB HADDİ KALIR Kİ BU RAKAMDAN KANTARA ÇIKMAYI DÜŞÜN BİR DE ŞÖFÖR AĞIRLIĞI IVIR ZIVIRI DÜŞ 800KG KALIR Kİ BU DA İŞİMİZİ GÖRMEZ

SANIRIM YAKINDA KAMYONETLER SATIŞ YAPAMAYINCA,SATICILARDA KARAYOLLARINA BAŞVURUP, KAMYONETİN AĞIRILIĞINI 5-6 TON YAPARLAR Kİ DOĞRUSUDA BU OLUR


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


6500 Mesaj
5 Nisan 2010; 17:40:44 

size birde jokey gibi şöför lazım sanırım

şaka biryana zor, içinden çıkılmaz bir durum. sabır diliyorum size.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



1026 Mesaj
5 Nisan 2010; 17:48:06 


quote:

Orijinalden alıntı: legendboxer




benim bahsettiğim yer polatlı ankara arasında biyer. Yol 3 şeritli ve çok işlek.Böyle bi yolda sizce 3. şeridden gelen aracı nasıl durdurabilirki. Riskli ama hiçde yakalanmadık. Sadece bi fikir



Yakın zamanda yakalanırsın ama dikkat et , çünkü amaç belli bizde şehirler arası yollarda 150bin km yaptık, hiç kantara çıkmadık, öyle birşey bilmezdik tonaj, istiab haddi, aya gibi kelimelerin anlamını 5bin küsürlük cezayı beklerken öğrendik

Aslında bunların tek bi anlamı var ,piyasa durgun, devlet vergi toparlayamıyor ne yapsın açığı bir şekilde cezadan ,usulsüzlükten almaya çalışıyor
En iyi yöntemde bu aslında bilmem kaçtane radar cezası, park cezası yazacağına bikere seni yakalıyor ,elinde avcunda ne var ne yok alıyor uğraşmıyor
benim veya senin aracının kendi ağırlığı 3 ton gelen bir kamyonetin 500 kg taşıması gibi bir saçmalığı olabilir mi ? Amaç belli ,üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1026 Mesaj
5 Nisan 2010; 17:55:33 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide

size birde jokey gibi şöför lazım sanırım

şaka biryana zor, içinden çıkılmaz bir durum. sabır diliyorum size.



Rejime başlasak iyi olcak

Bugun stepneyi bile çıkarmayı düşündük ya durumun vehametine bakın


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1969 Mesaj
5 Nisan 2010; 18:01:02 

Tespitiniz cok dogru.....

Ancak Turkiye sartlarinda yapilabilecek bisey yok.....

Aslinda sizin araciniz gibi Mitsubishi Fe 839 lar , 711 ler Isuzu NKR ler .Ford Transit 350 E , Iveco Daily ve daha pek cok markanin cesitli modelleri KAMYON olmasina ragmen kagit uzerinde Kamyonet olarak gosterilerek trafige cikiyor.Alan musterilerde zaten kamyon gibi 3-4 ton sadece yuk atiyorlar bu araclara...Zaten araclar bu yuleri tasiyacak sekilde yapildigi icin bir sorun yok...Alan memnun satan memnun...Taki kantara girene kadar...sm=s18.gif]

Uretici firmalar buna mecbur cunku...

-Sehir icine girislerde kamyonlar icin sinirlamalar var...
-Kamyonlara bir suru vergi var....
-Ve daha bilmedigimiz neler neler var....

Ama takililan konu 3500 kg siniri...Aracalar aslinda kamyon ve ciplak halde bile agirliklari 2000 - 2500 kg arasi degisiyor.Siz buna bir de kasa yapiyorsunuz ki en dandik 3.5 metrelik acik kasa 400 kg gelir kapali kasa yaparsaniz 1000 kg dan agir gelir...
Eh simdi arabaniz daha yuku almadan oldu mu 3000 kg 2 yolcu tasir bu araclar 71 x2 = 142 kg da oradan dus....Kaldi geriye 300-400 kilo bir yuk

Aci ama gercek maalesef durum boyle...Buna yapabileceginiz birsey yok maalesef...Ya kamyon alicaksiniz...Yada cok agir yuk tasimiycaksaniz...

Hyundai H100 , Kia Ceres gibi gercekten kamyonet olan araclardan alicaksiniz.Cunku acik sac kasa Hyundai H100 un istiab haddi inanmiycaksizin ama kagit uzerinde Ford Transit 350E yada Mitsubishi 839 dan 2 kat buyuktur.Arac kendisi hafif oldugu icin yuku fazla aliyor gorunuyor


_____________________________


Dh 2006 Üyeleri


3572 Mesaj
5 Nisan 2010; 18:35:53 

0

[/quote]


bu aracın frigofirig kasalı olanını kullanıyorum. bir yoğurt firmasında plasiyerim. geçen ramazanda tonaj yüzünden 3850 lira ceza yedim. bizde de aracın boş ağırlığı 2652 kg geliyor. yasal sınır 3500 olduğuna göre bana 848 kilo kalıyor. ama hangi firma 848 kilo ile araç çıkarır? bir de arkasında lift olan daily araçlar var onlar tam komedi. taşıyacağı yasal kilo 250 kilo....


_____________________________



325 Mesaj
5 Nisan 2010; 20:54:57 

Aklıma bir şey geldi ama çok saçmada olabilir.Bu araçların arkasına römork takılsa acaba faydası olurmuki?


_____________________________



6500 Mesaj
6 Nisan 2010; 0:22:54 


quote:

Orijinalden alıntı: makul

Aklıma bir şey geldi ama çok saçmada olabilir.Bu araçların arkasına römork takılsa acaba faydası olurmuki?


bugün akşam belediye otobüsünün camından dışarı bakarken bir araba gördüm arkasında römork olan ve aklıma bu konu geldi acaba böyle yapılabilir mi diye.

tesadüfe bak


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



1759 Mesaj
6 Nisan 2010; 3:28:49 

Bu sefer ruhsata işletme gibi daha büyük ıvırzıvır çıkar ve onun maliyeti var


_____________________________

Lg G2 Candır (:


1026 Mesaj
6 Nisan 2010; 19:57:03 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide




bugün akşam belediye otobüsünün camından dışarı bakarken bir araba gördüm arkasında römork olan ve aklıma bu konu geldi acaba böyle yapılabilir mi diye.

tesadüfe bak



Fabrikadan verilen aracın teknik özellik kağıdını inceledim

kantarın diye başlıyan bişey en fazla 6500 kg yazıyordu yani romork takarsan en fazla 6.5 ton olablir diyor

Romork mu taksak ki

Bugun kasayı en hafif olarak nasıl yaparız ,düşündük kaşındık aklımıza; polyester, bagalit, alüminyum kasa geldi ama yine en mantıklısı en ince sac ve demir kullanarak çok hafif bi kasa yapmanın işimiz gereği daha iyi olacağına karar verdik mevcut kasayıda çıkartıp bi kenara koymayı düşündük elbet bir alıcısı çıkar dedik ama bilmiyorum nasıl bir şey olucak.

2 ton çıplak şasi dersek
400 kg da yapacağımız yeni kasayı dersek
100kg da işimiz gereği hafif bi iskele yaparsak

1ton istiab haddimiz olur

bugun boş olarak kantara girdim 3160 kg geldi


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3692 Mesaj
6 Nisan 2010; 20:15:10 

bu araçların tamponu çok ağır oluyor.. duruma göre tamponu falanda sökmek lazım
3-5 kiloda ordan kurtarırsın


_____________________________



15387 Mesaj
6 Nisan 2010; 20:36:14 

Sizin işinizi görecek aşağıki tarzda MERCEDES-BENZ ATEGO 1215 veya 1517.
1215'yi kantara çıkardığınız zaman araba 12 tonu geçmeyecek. Ee, bunun 4-5 tonu araç olsa, 1 tonu kasa olsa; kalır sana 6 tonluk bir istihab haddi. Bu da yeter sanıyorum ?
DAİLY'le uğraşmaya değmez bence.

1215

0


MERCEDES-BENZ ATEGO 1215 veya 1517 fiyat bakımından fazla gelirse; alın bir BMC PRO 518 4x2, o da işinizi görecektir. 11.990 Kg AYA'sı var. Çıplak şasi ağırlığı (kasa olmadan) 4.000 kg geliyor, kasa dahil (yaptıracağınız kasaya bağlı) 8.000 kg yük atabilirsiniz.

0





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 6 Nisan 2010; 20:39:15 >


_____________________________



325 Mesaj
6 Nisan 2010; 21:10:58 

Römork fikri saçma olabilir dedim ama kasa değiştirmekden çok daha mantıklı gibi.


_____________________________



1026 Mesaj
9 Nisan 2010; 0:01:48 


makul
Romork işi olmaz

BmCpRo827
Onlarda bizim için çok büyük araçlar


Yarın çok hafif bir kasa yapmaya başlıyacağız, hesplarımıza göre 350 kg fln olcak 150 kg flnda cam iskelemizi yaparsak 1 ton yükleriz artık ne yapalım idare edicez

Kasa üzerinde oynama yapalım dedik ama,daha çok uğraştıracağından ,yeni kasa yapmakda hem fikir olduk, çıkan kasayı nasıl okuturuz onun peşindeyiz şimdi

Resimlerle paylaşırım burdan, yardımlarınız verdiğiniz fikirler için teşekkürler arkadaşlar


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
198 Mesaj
9 Nisan 2010; 21:54:10 

bence bir transit alın kasa dahil kamyonetin ağırlığı 2 ton bildiğim kadarıyla 1.5 ton yükleme kapasitesi var.


_____________________________



1026 Mesaj
10 Nisan 2010; 10:23:32 


quote:

Orijinalden alıntı: sephıa

bence bir transit alın kasa dahil kamyonetin ağırlığı 2 ton bildiğim kadarıyla 1.5 ton yükleme kapasitesi var.



Ford almayı baştan eledik 350edmodeli bize uygun 3.2lt 200hp 5 silindirli motor su gibi yakıyor , özelliklerine bakıyorumda şasi ağırlıkları verimiş sitesinde yani al birini vur ötekine kasayı koyunca yine aynı olucak değişen bişey yok. Ford un 350m modelli 2.4lt lik motorunu alalalım desen kasa küçük daily nin şuanki kasası 4.20 boy 2.10 en


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2805 Mesaj
10 Nisan 2010; 12:07:21 

arka içte kalan lastkleri ve stepneyide iptal edin, 100 kg kazanırsınız, yada kısayoldan hyundai h100 alacaksınız


 
1 Mesaj
26 Nisan 2010; 23:24:28 

Arkadaşlar ben trafik polisiyim. Yük nakli yapılan araçlarda istiap haddi aşıldığı zaman tonaj cezası uygulanır. Bu tonaj cezası sevk irsaliyesinden malı gönderene ve bu şekilde fazla yük aldığı için aracın sahibine yazılır. Burada aracı kullanan şoför araç sahibi değilse ona herhangi bir ceza uygulanmaz. Sevk irsaliyesinden malı gönderene uygulanan ceza 2.763,00 TL, arac sahibine de 1.321,00 TL'dir. Eğer malı gönderenle aracın sahibi aynı kişi veya firmaysa tek ceza 2.763,00 TL yazılır. Ayrıca aracın üzerindeki fazla yük boşaltılana kadar araç trafikten men edilir.
Aracın arkasına römork takma konusuna gelince ise; B sınıfı ehliyeti olanlar araçlarının arkasına en fazla 750 kg'a kadar römork takıp kullanabilirler.


_____________________________



795 Mesaj
29 Temmuz 2010; 0:10:55 

Ticari araç sektöründe satış yapmaktayım.
Kamyonetiniz varsa, ve şehiriçi trafik yasak saatlerinden etkilenmemeniz gerekiyorsa, size tek çözüm römork olur. Ancak, bunun için kullandığınız kamyonetin römork çekebilir olması gerekir...
Şöyle örneklersek;
(3,5ton) kamyonet istiab haddi (faydalı yük): tenteli, polyester kasa vb ile yaklaşık 460-480 kg
(3,5ton) römork istiab haddi (faydalı yük): yaklaşık 2.300 kg

NOT: Eğer halihazırda kullandığınız kamyonetinizin üzerinde sac kasa ve/veya ek olarak da arkada lift varsa, üst yapılı kamyonetinizin minimum ağırlığı 3.685 kg civarında çıkacaktır ki bunun anlamı, aracınız yüksüz seyrediyorken bile ceza yiyecektir.

Umarım faydalı olmuştur.


_____________________________

Tyre Protector - Lastik Koruma Solüsyonu (Jeli):

1-) Lastik patlama ve infilaklarını %95 oranında engeller.
2-) Lastik hava basıncının azalmasını kalıcı olarak engeller.
3-) %40'a kadar Lastik kullanım ömrünü uzatır, yakıt sarfiyatını azaltır, iş&zaman kaybını minimize eder.
4-) Potansiyel olarak hayat kurtarır.


795 Mesaj
29 Temmuz 2010; 0:13:45 

Bir de temmuz 2010 da ceza tarifeleri değişti..:)
artık taşıdığınız yükün fazlalığına göre ceza ödeyeceksiniz. Tonaj sınırını aştıkça 500 TL'den başlayıp yaklaşık 3.000 TL (x2) ye kadar para cezası ve ek olarak son limitteki cezanın işlenmesi halinde aracınızın trafikten men edilmesi söz konusu olacak...


_____________________________

Tyre Protector - Lastik Koruma Solüsyonu (Jeli):

1-) Lastik patlama ve infilaklarını %95 oranında engeller.
2-) Lastik hava basıncının azalmasını kalıcı olarak engeller.
3-) %40'a kadar Lastik kullanım ömrünü uzatır, yakıt sarfiyatını azaltır, iş&zaman kaybını minimize eder.
4-) Potansiyel olarak hayat kurtarır.


 
1 Mesaj
13 Mayıs 2012; 23:51:17 

Arkadaşlar Benim hyundai h 100 kamyonetim var ruhsatta 2950 kg yüklü ağırlığı yazıyor trafikte kantara girdiğim zaman bu tonaj mı geçerli yoksa 3500 kg sınırımı geçerli ??? polis arkadaş cevaplarsan sevinirim ... arkadaşlar birde kantar beim tüm ruhsat bilgilerimi görebiliyormu ??*



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haruncan41 -- 13 Mayıs 2012; 23:54:10 >


_____________________________



 
1 Mesaj
12 Temmuz 2012; 23:55:18 

350 ED VAN Panelvan Transit Var Bende 2250 KG Boş 1250 Kg Taşıma Kapasitesi Yakıttı Uzun Yolda 35 40 Kuruş Gibi Ama Araba taş gibi maşallah


_____________________________



6500 Mesaj
13 Temmuz 2012; 0:29:50 

konu sahibi ne yaptı acaba hortlayınca merak ettim şimdi.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



5146 Mesaj
13 Temmuz 2012; 0:30:57 

Konuyu hortlatalım bakalım :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.B.R.O -- 13 Temmuz 2012; 0:33:22 >


_____________________________



3093 Mesaj
13 Temmuz 2012; 0:39:16 

madem hortlattın benden tavsıye

kantara gırmeyın kacarsanız 1100 lıra cıvarında kantara gırdınızmı 4000 5000 den aşağı ceza yemezsiniz en iyisi kaçın


_____________________________



795 Mesaj
13 Temmuz 2012; 10:39:21 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide

konu sahibi ne yaptı acaba hortlayınca merak ettim şimdi.

Konu sahibi hala burada valla:)

Not: ustte bir arkadas sormus, ruhsatta yazan istiab haddine gore degerlendirilir yukunuz, aman 3500kg'a gore yuklemeyin ha..:)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Tyre Protector - Lastik Koruma Solüsyonu (Jeli):

1-) Lastik patlama ve infilaklarını %95 oranında engeller.
2-) Lastik hava basıncının azalmasını kalıcı olarak engeller.
3-) %40'a kadar Lastik kullanım ömrünü uzatır, yakıt sarfiyatını azaltır, iş&zaman kaybını minimize eder.
4-) Potansiyel olarak hayat kurtarır.


1026 Mesaj
14 Temmuz 2012; 0:19:59 

quote:

Orijinalden alıntı: GingerMan



Konu sahibi hala burada valla:)

Not: ustte bir arkadas sormus, ruhsatta yazan istiab haddine gore degerlendirilir yukunuz, aman 3500kg'a gore yuklemeyin ha..:)

romork olayını düşündük kullanışlı bir şey olmuyacağına karar verdik çünkü araç zaten şehir içinde büyük birde romork olayıyıla ızdırap çekeriz dedik ve yaptırdığımız kasayı söküp sattık, kendi imalatımızla çok hafif bir kasa yaptık yaklaşık 250 kg ağrılığında, cam iskelemizide küçülttük idare edecek kadar hafif bir şey yaptık şimdi yaklaşık 1100 kg yük taşıyabiliyoruz. Şimdilik idare ediyoruz işlerimizde eskisi kadar hzılı değil durgun zaten ama arkadaşlar şu rorork takma olayını resmi ve fiziksel işlerini açıklayıcı tarif edici şekilde anlatsada icabında bunu yapıp şehir dışına çıkarken takıp gideceğimiz şehrin yakınlarına geldiğinde bi benizn istayonuna bırakıp şehir içinde işimizi gördükden sonra dönerken takıp geri gelsek diyoruz nasıl olur


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


795 Mesaj
14 Temmuz 2012; 11:30:43 


quote:

Orijinalden alıntı: by_bulls


romork olayını düşündük kullanışlı bir şey olmuyacağına karar verdik çünkü araç zaten şehir içinde büyük birde romork olayıyıla ızdırap çekeriz dedik ve yaptırdığımız kasayı söküp sattık, kendi imalatımızla çok hafif bir kasa yaptık yaklaşık 250 kg ağrılığında, cam iskelemizide küçülttük idare edecek kadar hafif bir şey yaptık şimdi yaklaşık 1100 kg yük taşıyabiliyoruz. Şimdilik idare ediyoruz işlerimizde eskisi kadar hzılı değil durgun zaten ama arkadaşlar şu rorork takma olayını resmi ve fiziksel işlerini açıklayıcı tarif edici şekilde anlatsada icabında bunu yapıp şehir dışına çıkarken takıp gideceğimiz şehrin yakınlarına geldiğinde bi benizn istayonuna bırakıp şehir içinde işimizi gördükden sonra dönerken takıp geri gelsek diyoruz nasıl olur

Romork aynen dediginiz gibi, sehir icinde kullanimi zor ama ayni cekici araci kullandiginizi dusunecek olursak, sehir disi tasimalari icin idealdir.

Not: romork icin ayri bir ruhsat gerekir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Tyre Protector - Lastik Koruma Solüsyonu (Jeli):

1-) Lastik patlama ve infilaklarını %95 oranında engeller.
2-) Lastik hava basıncının azalmasını kalıcı olarak engeller.
3-) %40'a kadar Lastik kullanım ömrünü uzatır, yakıt sarfiyatını azaltır, iş&zaman kaybını minimize eder.
4-) Potansiyel olarak hayat kurtarır.


3981 Mesaj
14 Temmuz 2012; 12:40:25 

B sınıfı ehliyet ile (C ve E sınıfı ehliyete sahiplerde) sadece 750 kg kadar olan römorkları çekersiniz.Daha fazlası için D sınıfı ehliyete ihtiyaç var.

Araca(buradaki kamyonet) çeki demiri bağlıyorsunuz,proje çizdirip muayene istasyonunda onaylattıktan sonra emniyet gidip ruhsatı değiştiriyorsunuz orada ruhsata römork çekebilir ibaresini yazıyorlar,sonra römork alıp aracın arkasına takıyorsunuz.Arkasına çeken aracın plakasının bir kopyasını ( onaylı mühürlü olmasına gerek yok) takıyorsunuz tabi aydınlatma vs tertibatı ile. 750 kg kadar olan römorkların tescil edilmesi ( emniyete bildirilip ruhsat alınması gerek yoktur,muayeneden de muaftır,kendilerin ait bir ruhsatları olmaz).

Tabi ruhsatta artıyorum 750 kg dan fazla çekerbilir de yazabilir artık o aracın gücüne,modeline vs bağlı ama siz bu ehliyet ile daha fazlasını kullanamazsınız.Kullanacağım derseniz ehliyetin değişmesi ayrıca alacağınız römorka ruhsat almanız lazım.


Son olarak aşırı tonaj hem karayolu için hem araç için tehlikedir.Araçlar bunun için kategorize edilmişlerdir.İhtiyacı olan ihtiyacına göre alsın güvenli bir şekilde yollarda seyretsin diye.3-5 ton taşıyan araçlarda var ama isimleri kamyon.Kasayı hafifletmişsiniz ki zaten çoğu kamyonet 1 tona kadar yük alır daha fazlası çok zor.



_____________________________



 
662 Mesaj
13 Eylül 2012; 23:06:56 

bizde de 2004 mitsubishi fe639 alüminyum kasa kamyonet var araç zaten kasa ile 3.2-3.3 ton geliyor ıvır zıvır 3.350 KG oluyo bize kalıyo 100-200 kg :D
ee bu araçları kim kullanacak ? satıp monopan kasalı iveco daily - ford transit 350 E yada renault master 2.5DCi alacagız o şekilde kurtarır :D


_____________________________



1525 Mesaj
13 Eylül 2012; 23:28:28 

bu sınıflandırma sisteminden bişey anlamıyorum.
benim araçta kamyonet geçiyor. yandan camlı tek sıra koltuklu :)
doblolarda kamyonet geçiyor.
kangolarda kamyonet geçiyor.
bunları bırak corsa vanda kamyonet geçiyor. bunlar şehir merkezine giremiyor. aynı aracın hususisi şehir merkezine giriyor.
bende mazda e2200 minibüs vardı şehir merkezine giriyordu. aynı aracın panelvanı giremiyor. sebeb?

adam komyenet alır boş ağırlığı 3 tondur. geriye 500 kilo yük kalır. binek araba alsan daha fazla yük taşır.

anlayan varsa anlatsın :)




_____________________________

75 OPEL RECORD 1.9 D ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 86 MITSUBISHI LANCER 1.6 DİESEL---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 92 CİTROEN BX TZD TURBO STW(1.7 TURBO DİESEL İNTERCOOLER ) ------------------------------------------------------------------------------------- 2011 DFM SUCCE//////2013 MITSUBISHI L200 4X2


 
662 Mesaj
13 Eylül 2012; 23:30:38 

bide 2007 viano var oda kamyonet :D araba minibus ama ruhsatta yandan camlı koltuklu kamyonet :D saçma sistem bizim kamyonet te taşıyabilecegimiz yuk ku binek te taşır 150 kg kalıyo bize :D


_____________________________



63 Mesaj
23 Kasım 2012; 16:35:14 

3,5 Ton 630 kg toleransla 4130 kg oldu.
Müjde arkadaşlar, benzer bir sorun bizde de vardı. Şimdi tartı toleransı olayı geldi.
Bu demektir ki 3,5 ton için 630 kg. civarında bir tolerans uygulanacak ve bu da 4130 kg. denk geliyor.
Yani 4130 kg üzerine ancak ceza uygulanabilecek.
Yollarda kantardan kaçmaya gerek kalmayacak, kasa yenileme, römork vb.çözümler aranması olayını ortadan kaldıracak.

Kaynak aşağıdadır:

8 Kasım 2012 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 28461

YÖNETMELİK

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından:

ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE

BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

Tartı toleransı; en çok [(aracın azami ağırlığının % 3,75’i) + 500] kilogram olarak kabul edilir.



Link isteyen için ayrıca yazıyorum.

http://www.etonet.org.t...L%C4%B0%C4%9E%C4%B0.htm



_____________________________

Cezalar yeterli olsaydı bu kadar suç işlenmezdi


2304 Mesaj
23 Kasım 2012; 16:37:19 

Son zamanlarda koç şu arkası transitlerden kaç tane satmış bir bakın.Sonra kim böyle bir düzenleme yaptırdı anlarsınız.

Yıllardan beri sömürüyorlar doymadılar arkadaş.


_____________________________



1525 Mesaj
23 Kasım 2012; 21:24:52 

her kamyonet içinmi gelmiş, doblo tarzı araçlarda gelmiş mi.


_____________________________

75 OPEL RECORD 1.9 D ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 86 MITSUBISHI LANCER 1.6 DİESEL---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 92 CİTROEN BX TZD TURBO STW(1.7 TURBO DİESEL İNTERCOOLER ) ------------------------------------------------------------------------------------- 2011 DFM SUCCE//////2013 MITSUBISHI L200 4X2


1201 Mesaj
23 Kasım 2012; 22:29:41 

quote:

Orijinalden alıntı: dedilerki


ceza gelmez. o 3500 yükün net ağırlığı. istihap haddi taşıma kapasitesidir. toplama ağırlık değil.

adam 2010 da yazmış

allah aşkına eski konuları post kasmak için canlandırmayın ( gereksiz yere )

2 senede ne ceza kalır ne araba


_____________________________

HONDA CR-V 2.2 i-CTDİ
MSİ GE70 20E


 
3000 Mesaj
23 Kasım 2012; 22:45:28 

quote:

Orijinalden alıntı: dedilerki


ceza gelmez. o 3500 yükün net ağırlığı. istihap haddi taşıma kapasitesidir. toplama ağırlık değil.

istiap haddi: araç ağırlığı + yük olarak geçer.
trafik memuru çevirince, sözlük anlamı bir ifade etmiyor.


_____________________________

2012 Fiat Linea 1.6 MultiJet Emotion Plus


420 Mesaj
23 Kasım 2012; 23:01:17 

quote:

Orijinalden alıntı: trafik41

Arkadaşlar ben trafik polisiyim. Yük nakli yapılan araçlarda istiap haddi aşıldığı zaman tonaj cezası uygulanır. Bu tonaj cezası sevk irsaliyesinden malı gönderene ve bu şekilde fazla yük aldığı için aracın sahibine yazılır. Burada aracı kullanan şoför araç sahibi değilse ona herhangi bir ceza uygulanmaz. Sevk irsaliyesinden malı gönderene uygulanan ceza 2.763,00 TL, arac sahibine de 1.321,00 TL'dir. Eğer malı gönderenle aracın sahibi aynı kişi veya firmaysa tek ceza 2.763,00 TL yazılır. Ayrıca aracın üzerindeki fazla yük boşaltılana kadar araç trafikten men edilir.
Aracın arkasına römork takma konusuna gelince ise; B sınıfı ehliyeti olanlar araçlarının arkasına en fazla 750 kg'a kadar römork takıp kullanabilirler.

iyi güzel yazıp bilgilendirmişsiniz herkesi madem öyle bi soru sorayım:

örneğin ben firma sahibiyim ve yük taşıtıyorum. malı sattım; nakliyeci çağırdım, malın sevk irsalinesini kestim ve brüt ve net olarak irsaliyeye yazdım, nakliyeci aldı onu aracına yola çıktı, giderken araç boş gitmesin diye araya başka mallar daha aldı.

benim malımın ağırlığı irsaliyede belli atıyorum 1 palet toplam net ağırlık 350 kilo.

şimdi bu benim suçum mu oldu? bu ne saçmalıktır? devlet bana bunu bahane göstererek nasıl ceza keser? bu nakliyecinin suçu düpedüz. taşıdığı malın toplam ağırlığını o hesaplayacak; onun aracının ağırlığını ben mi hesaplayacağım


_____________________________


The Spirit of Competition


1026 Mesaj
23 Kasım 2012; 23:05:58 

Cezayı ödedim araba da duruyor hala kasayı hafifletip kullanıyoruz 2.763,00 TL+ 1.321,00 TL şöförde araçta bizim olan oldu evlat acısı gibi

şimdi cezayı hahfilettiler 500kg fazla gelirse 500tl 1 ton fazla gelirse 1000 TL gibi


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1026 Mesaj
23 Kasım 2012; 23:08:57 

quote:

Orijinalden alıntı: kampanyacı

3,5 Ton 630 kg toleransla 4130 kg oldu.
Müjde arkadaşlar, benzer bir sorun bizde de vardı. Şimdi tartı toleransı olayı geldi.
Bu demektir ki 3,5 ton için 630 kg. civarında bir tolerans uygulanacak ve bu da 4130 kg. denk geliyor.
Yani 4130 kg üzerine ancak ceza uygulanabilecek.
Yollarda kantardan kaçmaya gerek kalmayacak, kasa yenileme, römork vb.çözümler aranması olayını ortadan kaldıracak.

Kaynak aşağıdadır:

8 Kasım 2012 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 28461

YÖNETMELİK

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından:

ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE

BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

Tartı toleransı; en çok [(aracın azami ağırlığının % 3,75’i) + 500] kilogram olarak kabul edilir.



Link isteyen için ayrıca yazıyorum.

http://www.etonet.org.t...L%C4%B0%C4%9E%C4%B0.htm



Bunun gerçekte uygunlandığını gördünüz mü eğer doğruysa hiç bişey yapmaya gerek yok 4130kg bize yeterde artar korkmaya gerek kalmaz.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


63 Mesaj
24 Kasım 2012; 12:29:04 

quote:

Orijinalden alıntı: by_bulls


Bunun gerçekte uygunlandığını gördünüz mü eğer doğruysa hiç bişey yapmaya gerek yok 4130kg bize yeterde artar korkmaya gerek kalmaz.

Yönetmelik yeni çıktı, önceki mesajımdaki linklerden görebilirsiniz. Ayrıca araç satıcıları da biliyor.
Sahibinden sitesinden satılık benzer araçları aratın, ilanlarda bu tonaj değişikliği konusunun vurgulandığını göreceksiniz.
Uygulanma olayına gelirsek, Resmi Gazete'de yayınlanan bir şeyin uygulanması kadar doğal bir şey olamaz.
Yani olay bizim açımızdan büyük ölçüde çözülmüştür.


_____________________________

Cezalar yeterli olsaydı bu kadar suç işlenmezdi


2917 Mesaj
24 Kasım 2012; 13:23:04 

iveco bloomberg gibi bi kanalda bu araçların tonajdan dolayı kamyon olarak geçtiğini söylüyordu.


_____________________________



 
825 Mesaj
3 Aralık 2012; 1:44:08 

bugun master 11 m3 ve transit 350L Ye baktik tonajllari 1500 civari. transit cok yakar diyorlar master in parcalari pahali kafamiz karisti



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1026 Mesaj
3 Aralık 2012; 10:13:38 

quote:

Orijinalden alıntı: nizipliyim

bugun master 11 m3 ve transit 350L Ye baktik tonajllari 1500 civari. transit cok yakar diyorlar master in parcalari pahali kafamiz karisti

Master paraçları forda göre pahalıdır ama unutmayın ki master transite göre çok az yakar bizde master vardı daha onun kadar az yakan bir ticari bulamadık master öneririm size


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1 Mesaj
30 Haziran 2013; 15:43:15 

merhabalar. maksimum 1.5ton malzeme taşımak için (şehiriçi) , ekonomik ve çok büyük olmayan kamyonet ne önerirsiniz?


_____________________________



 
1 Mesaj