Şimdi Ara

Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!' (TEST İNCELEME)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
5.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!' (TEST İNCELEME)



    Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!'


    Fiat’ın 2000 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıttığı Doblo ikinci jenerasyonu ile yollarda. Yeni Doblo büyüyen boyutlarıyla bir üst segment gibi görünüyor. Her parçası özenle elden geçirilerek yeniden tasarlanan Doblo, ticari araç sınıfında kendisine oldukça ‘büyük’ bir yer açacak.


    Tasarım
    Yeni Doblo’nun ön tasarımı eskisine oranla çok daha radikal. Kaputun üzerine doğru uzanan farlar ve V şeklindeki radyatör ızgarası aracı oldukça güçlü gösteriyor. Yüksek tavanı aracın heybetli görünmesinin en büyük nedeni… Yan camların alt kısmı profilden bakıldığında ön camdan arka cama doğru yükselerek gidiyor ve arka camda oval çizgilerle sonlanmış. Sürgülü yan kapılar, dar alanlarda araca inip binmede kolaylık sağlıyor. Büyük yan aynalar aracın devasa boyutlarının yanında çok da garip durmuyor. Alaşım jantlar ve tavan rayları sayesinde Doblo yandan bakıldığında dinamik bir araç görüntüsü veriyor. Arka kısımda yer alan ve arka camla birleşik siyah bölüm elit bir görünüm kazandırmış.

    İç mekan
    Doblo’nun iç mekanı ferahlık kelimesinin ne demek olduğunu tam olarak anlatabiliyor. Açık renk koltuk ve konsol döşemeleri aracın büyük iç mekanını olduğundan daha geniş hissettiriyor. Diğer Fiat modelleri ile benzer olan orta konsolda, otomatik klima kontrolü, yol bilgisayarı kontrol düğmeleri ve radyo-teyp bulunuyor. Elektrikli aynaların kontrolleri uzanması zor bir biçimde konumlandırılmış. Kolay kontrol edilen ses sistemi böyle büyük bir araç için yetersiz kalıyor. Bu aracın ticari araç havasından kurtulması isteniyorsa en azından bir müzik paketi opsiyonu koyulmalıydı. 3 kollu spor direksiyon üzerinden radyo-teyp ve Blue&Me sistemi kontrol edilebiliyor. Koltuklar kaliteli görünüyorlar fakat yan destekleri daha iyi olmalıydı. Arka koltukların sırt eğim ayarının olmaması da arkadaki konforu perdeliyor. Diz mesafesi için kimsenin yetersiz diyemeyeceği Doblo, bagaj konusunda da çok cömert. 790 litrelik bagaj, koltuklar yatırıldığında 3200 litreye ulaşıyor. Dev bagaj kapağı dar alanlarda yükleme yapmayı engelliyor ve çok ağır. Arka kısımda parçalı açılan bir bagaj tasarımı yapılsa çok daha kullanışlı olacağını düşünüyoruz.

    Performans
    Fiat’ın en iddialı olduğu konuların başında motorlar geliyor. Test aracımızda kullanılan daha önce Bravo’da da kullanılan 1.6 litrelik Multijet motor 4000 d/dk’da 105hp güç ve 1500 d/dk’dan itibaren 290 Nm tork üretebiliyor. 1490 kg’lık test aracını iyi taşıyan multijet motor testimiz süresince ortalama 7 lt/100km yakıt tüketti. 0-100 km/s hızlanmasını 13.4 saniyede gerçekleştiren Doblo’nun 6 ileri manuel şanzımanının geçişleri net değil.

    Konfor ve yol tutuş
    Arka süspansiyon sistemi tamamen yenilenen araçta bağımsız amortisörler kullanılarak, hem araç içi konfor arttırılmış hem de aracın yol tutuşunda önemli iyileştirilmeler sağlanmış. Yüksek hızlarda bile oldukça stabil olan Doblo’nun frenleri sınıf ortalamalarında ancak hissizliğiyle eleştirimizi aldı. Çok zorlandığında virajlarda arka kısımdan kaymaya başlayan aracın ESP opsiyonu güvenliği garanti altına alıyor. Yerden yüksek yapısı sayesinde önüne çıkan ufak engelleri rahatlıkla aşan Doblo, ailece yapılan ufak kır gezilerinde yarı yolda bırakmıyor. Yüksek oturma pozisyonu ve geniş iç mekan sayesinde yapılan yolculuklar oldukça rahat ve konforlu geçiyor. Elektrikli arka camlar ve arka havalandırmalar, arka kısımda yolculuk yapanların konforunu arttıran detaylar.

    Güvenlik
    Eski Doblo EuroNcap çarpışma testinden 3 yıldız alabilmişti. Yeni Doblo’nun çarpışma testi ise henüz yapılmadı.

    Yorum - Selim ERKEK
    Türk tüketicisinin ticari araçlara olan ilgisi düşünüldüğünde Doblo mutlaka iyi satış rakamları yakalayacaktır. Özellikle aile kullanımı için ticari araç alan kişiler Doblo’yu ilk seçenek olarak gözden geçirmeliler. Geniş iç mekan uzun yolculukları keyif haline dönüştürüyor. Doblo 5 kişilik bir aile için devasa bagaj hacmi ve oldukça fazla yaşam alanı sunuyor. 1.6 litrelik Multijet motor çok başarılı. Yüksek tork sayesinde her durumda aracı hızlandırıyor. Frenlerin dozlaması çok iyi değil ancak fren mesafesi güvenlik sınırlarını aşmıyor. Ayrıca Doblo satın almayı düşünen otomobil kullanıcıları ESP opsiyonunu mutlaka almalılar. Ticari araç tecrübeniz yoksa bu dev aracın sınırlarını ayarlayamayabilirsiniz.

    Yorum – Tulu DARICAN
    Ticari araçların konforsuz ve salt ticari kullanım için üretildiği yıllar çok geride kaldı. Artık konfor bu sınıfın vazgeçilmez bir özelliği. Yeni Fiat Doblo’da bu konuda büyük bir ilerleme kaydetmiş. Eski nesil Doblo’yu da kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki yeni Doblo’nun isim dışında eski modelle hiçbir benzerliği yok. Aracın genişliği rakipsiz. Özellikle içeride bu genişliği hissetmemek imkansız. Büyük MPV’ler dışında benzer bir genişliğe binek araçlarda ulaşmak çok zor. Bu nedenle büyük aileler MPV’lerden önce Fiat Doblo’yu da incelemeli. Fiat’ın 1.6 litrelik dizel motoru Doblo için biçilmiş kaftan. Sunduğu performans ile ağır aracı taşımakta zorlanmıyor. Bu sebeple 1.3 litrelik motorun şansının olduğunu düşünmüyorum. Doblo’nun eleştirilebilecek birkaç özelliğiyse ön konsoldaki ergonomik zorluklar ve büyük bagaj kapağı olarak sıralanıyor. Ağır bagaj kapağını kapamak için ciddi güç harcamak gerekiyor. Doblo’nun çok satacağından hiç kuşkum yok. Konfor ve genişlik disiplininde selefine göre çok ilerlemiş. İlk neslin dayanıklılık konusunda gösterdiği başarının tekrar edip etmeyeceğiniyse zaman gösterecek.

    Yorum – Hasan AYTEKİN
    Yeni Doblo bizim için farklı; çünkü Türkiye’de üretiliyor. Geniş bir ailede büyüdüğüm için farklı, yük için de, yolcu için de elverişli… Fiat yeni Doblo’yu artan donanım ve kullanım alanı ile göz dolduran bir araç haline getirmiş. Yeni Doblo’nun yüksek sürüş pozisyonu, geniş görüş açıları beğenimi kazandı. Büyük çizgiler ile önden güçlü bir görüntü çizen yeni Doblo, arka geniş cam yüzeyi ile şık olmuş. Yeni Doblo’yu bir ay kadar evvel Antalya’da lansmanda da kullanma imkanı bulmuştum. Yeni Doblo’yu İstanbul trafiğinde de sorunsuz buldum. Yüklü olarak kullanmamama rağmen bu motorun seriliği ve gücünün
    beğendiğimi belirtmeliyim. Bu araç için geriye sadece daha iyi şartları -daha iyi fiyat ve daha iyi tüketim değerlerini – talep etmek kalıyor.


     Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!' (TEST İNCELEME)


     Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!' (TEST İNCELEME)


     Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!' (TEST İNCELEME)


     Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!' (TEST İNCELEME)


     Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!' (TEST İNCELEME)


     Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!' (TEST İNCELEME)


     Fiat Doblo Premio 1.6 Multijet: 'Babaa... Büyüksünnn!' (TEST İNCELEME)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 1 Nisan 2010; 18:52:27 >



    _____________________________
    "Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

    "Zekanın gerçek göstergesi bilgi değil hayal gücüdür. İnsanlık umudunu yitirmedikçe ve hayal ettikçe başaramayacağı hiçbir şey yoktur."
    System.out.print("Beşiktaş JK");




  • ilk defa bir ticari araca kanım bu kadar ısındı.vaneo hariç.ilk defa bir fiatı bu adar alınabilir gordum..bu sefer olmus doblo. budur..
  • Neden bilmiyorum ama bu resimlerde güzel gözüktü gözüme Doblo, normalde çok tipsiz geliyordu.

    Aracın başarılı olacağı aşikar.
    _____________________________
    "Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

    "Zekanın gerçek göstergesi bilgi değil hayal gücüdür. İnsanlık umudunu yitirmedikçe ve hayal ettikçe başaramayacağı hiçbir şey yoktur."
    System.out.print("Beşiktaş JK");
  • Direk tarlaya dalmışlar adamlar

    Doblo bence gayet güzel fakat her gün bir tane görüyorum,renginden midir nedir arkadan bakınca yukarıya çıktıkça yanlara doğru genişliyormuş gibi duruyor.Balık gibi
    _____________________________
  • Hafta sonu bayide gördüm, fazla detaylı olmasa da şöyle bir göz gezdirdim, tek rahatsız olduğum nokta arka koltuk sırtlığının kısa olmasıydı.
    _____________________________
  • Aracın iç tasarımı oldukça hoş. Özellikle eski dobloya göre büyük gelişme var iç tasarım konusunda
    _____________________________
  • Şu fiat biraz daha büyük araçlara geçse,biliyorum yurt dışında d segmenti aracı mevcut fakat ülkemizde yok.İç tasarım çok hoş,ön taraf ilkten kötü gelmişti fakat artık o da güzel geliyor
    _____________________________

    Nikon D300/\Nikkor 18-70AFS-DX/\Nikkor 50mm/\Sigma 70-300/\Cosina 100mm 1:1 Macro/\SB-800
    93" Honda Civic 1.6si---Kocaeli Üniversitesi Gazetecilik
    Huawei Ideos X5<>Nikon d80<>Fujifilm s2950<>HP dv6-3100et
    YENİ NESİL OTOMOBİL PROGRAMI YAKINDA SİZLERLE
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2006 1.3 Doblo Premio motor omru
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • fıat otomobil sınıfına biraz daha yönelmeli istese binek otomobilin de kralı olur
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.
  • Arkadaşlar aracı inceledim. Ticari araç felen değil SUV bu araç. Cipden farkı kalmamış. Eski doblo ile alakası yok.
    _____________________________
  • On numara olmuş bej renk daha çok yakışmış.Şu ana kadar gördüğüm yeni doblolar genellikle koyu renkli oluyordu.Açık renkler demek ki daha çok yakışıyor bu arabaya.Arka koltukların sırtlığı banada çok engin geldi veya tavan çok yüksek.
    _____________________________
  • iç-dış tasarımı, tüketim değerleri ve hacmi ile mükemmel bir araç olmuş. çok tutulur bu doblo geniş aileler için gayet ideal
    _____________________________
  • araba düz yolda gidemiyo tabi hemen tarlaya sokmuşlar
    _____________________________
  • Efsane kasa olcak doblo için.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.