- x
Dizel GETZ CRDI ile VGT farkı nedir?
52 Cevap54102 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1424 Mesaj
18 Mart 2010; 21:01:11 

Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


_____________________________

Q6600 || 8800 GT || P35 DS3L || 2*1 GB A-DATA 800 Mhz || 2*250 GB Seagate || LG DVD-RAM || NEC DVD RW || Feel Hurricane Siyah || Samsung 206 bw || Microlab m820 2.1 || Xbox360 PAL Premium Pack || Nokia 5800 || Apple Ipod Shuffle 2 GB 2. Generation


 
383 Mesaj
20 Mart 2010; 3:02:15 

o model kodu olması lazım bi fark yok dikkat etmen gereken tek şey getz ler 2 çeşittir eski kasa 2005 e kadar ve makyajlı kasa 2006 ve sonrası,motor farklarınada gelince eski kasaların dizelleri 3 silindirli 82 bg dir yeni kasalar 4 silindirli 88 bg dir,tercihini makyajlı kasadan yana yapmanı tavsiye ederim.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Nisan 2010; 16:09:43 

Kesinlikle vgt


848 Mesaj
25 Nisan 2010; 23:01:29 


quote:

Orijinalden alıntı: mhyen

Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

http://turbotamiri.com/...Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

http://www.corutturbo.com/

http://www.guventurbo.com/

www.turboakden.com

www.gpturbocharger.com



_____________________________

HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.


 
6719 Mesaj
4 Mayıs 2010; 16:35:25 

crdi getz 1.5 3 silindir accent millenium motorudur
crdi vgt getz 1.5 4 silindir accent era motoru kullanır(aynı motoru ilk nesil cerato da kullanır)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Confusion -- 6 Mayıs 2010; 16:03:29 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
583 Mesaj
5 Haziran 2010; 0:40:05 

vgt olanların çoğu araçlarına 88 ps yazmış. Bu arkadaşlar araçlarının farkında değillermi ??? yoksa vgt olanlarında 88 likleri varmı. Varsa o zaman bu motorları ayıran nedir.


_____________________________

HP 1235 ET


 
695 Mesaj
9 Temmuz 2010; 2:31:49 

quote:

Orijinalden alıntı: ffmsahin




crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

http://turbotamiri.com/...Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

http://www.corutturbo.com/

http://www.guventurbo.com/

www.turboakden.com

www.gpturbocharger.com





güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _By_BoSs_ -- 9 Temmuz 2010; 2:34:56 >


_____________________________

Hyundai Getz 1.5 CRDI 82 Bg Kristal Mavi


138 Mesaj
27 Ağustos 2010; 10:15:22 

ilanlara baktığımızda yeni kasalar için de crdi yazanları görüyoruz.
yani kasaların hepsi vgt değil mi?
birde bazısı 110 beygir diyor.


_____________________________



 
965 Mesaj
27 Ağustos 2010; 21:40:02 


quote:

Orijinalden alıntı: _By_BoSs_




güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.



-BY boss arkadaşım yanlış bilgi vermişsin. her iki motorda da turbo var. Sağolsun alıntı yaptığım arkadaş açıklamış. Birisi üç silindirli 82 ps 187 tork öteki dört silindir 88 ps 200 küsür tork.
Crdi ve crdi vgt sadece motor teknolojisi biraz farklı. Commmon rail direct Injection motoru geliştirip VGTdenilen sistem yine ingilizce olarak o teknolojiye verilen adın ilk harferinin oluşturduğu bir isim.
İkisinde de turbo var vgt biraz daha güçlü ve tüketim biraz daha az. Tercih makyajlı kasa.


_____________________________

Skoda Yeni Octavia 1.6 TDİ Elegance 2013
Ford Focus 3 Tdci Style Plus Sedan 2012 (satıldı) ...................................................................................................................................... Kia Venga 1.6 dizel 128ps Panorama (Satıldı)...............................................................................


20 Mesaj
30 Ağustos 2010; 23:16:25 

Bende karar aşamasındayım getz alıcam.tercihim vgt olucak ama abs de olsun istiyorum.abs var değil mi vgt modelinde çunku crdilerde göruyorum daha cok


_____________________________



2891 Mesaj
31 Ağustos 2010; 0:22:34 

2006 makyajlı modeller ve sonrası > VGT (Değişken Geometrili Turbo - Yani hareketli kanatçıklar) - 88 bg
2006 makyaj öncesi > Normal turbo (Turbonun kanatçıkları sabit) - 82 bg

Yani tüm dizel Getz'lerde turbo vardır. Sadece 2006 sonrasında turbonun tipi değişmiştir.
(Aslında birkaç radikal değişiklik daha vardır: triger zinciri, silindir sayısının 4'e çıkması gibi)

Commonrail dizel motorların hepsinde turbo vardır (CRD, CRDi, CDi, TDCi, CDTi, DCi vs vs,)
Aslında bu kısaltmaların hepsi aynı motor tipini gösterir--> Common Rail
Dizel motor tipini belirten kısatmada C harfi varsa o motor tipinin Common-Rail olduğunu anlarız. (istisnalar da var: HDi , MultiJet vs gibi)
Patent hakları yüzünden firmalar birbirinin kısaltmasını kullanamadıklarından herbiri kendilerine ait bir kısaltma kullanıyorlar.


2006 makyajlı ve sonrası modeller tercih edilmeli:
1- Makyaj öncesindeki kronik sorunlar yüksek oranda giderilmiştir.
2- Motorları daha sessizdir
3- Turbo tipi ve silindir sayısı değişkiliği, hem performansı arttırmıştır hem de yakıt sarfiyatını öncekilere göre azalmıştır.
4- Bakım aralıkları 10 bin'den 15'e çıkmıştır.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 31 Ağustos 2010; 0:28:21 >


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


 
10 Mesaj
28 Ekim 2010; 3:20:54 

2006 öncesi Getz'ler 1,5 crdi (3 silindir) 82 beygirdir...

2006 sonrası makyajlı kasa Getz'ler iki farklı dizel motor seçeneği ile gelmiştir;

*1,5 crdi (4 silindir) 88 beygir
*1,5 vgt crdi (4 silindir) 110 beygir


_____________________________



 
194 Mesaj
6 Kasım 2010; 23:55:28 

ikiside aynı araç, aynı motor ruhsatta vgt yazıyor aracın arkasında ve motorda crdi yazıyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazydrake -- 7 Kasım 2010; 0:14:52 >


_____________________________

. . .

İntel core 2 quad Q6600 - asus p5k-se anakart - asus en8600GT 512MB MAGİC - 4 GB 800Mhz Kingston RAM - aopen kasa + 350watt psu - Samsung 1TB + 320GB 7200RPM SATAII Harddisk - Samsung 2232BW 22'' Widescreen LCD Monitör - Logitech Cordless MX 3200 LASER - Windows 7 HomePremium 64 bit - Nokia N8


 
194 Mesaj
7 Kasım 2010; 0:09:48 

crdi ve vgt nedir onuda bilmek lazım

crdi = common rail direct injektion / "Ortak borudan direkt enjeksiyon" olarak çevrilebilir ayrıntılı bilgi common rail

vgt = veriable geometry turbocharger / Değişken Geometrili Turboşarj ayrıntılı bilgi VGT(İngilizce)

SONUÇ:
getzin crdi motorlarında turbo olduğuna göre ikiside mevcut (benim kanaatim)


_____________________________

. . .

İntel core 2 quad Q6600 - asus p5k-se anakart - asus en8600GT 512MB MAGİC - 4 GB 800Mhz Kingston RAM - aopen kasa + 350watt psu - Samsung 1TB + 320GB 7200RPM SATAII Harddisk - Samsung 2232BW 22'' Widescreen LCD Monitör - Logitech Cordless MX 3200 LASER - Windows 7 HomePremium 64 bit - Nokia N8


138 Mesaj
7 Kasım 2010; 23:03:17 

Birde CGT var.
Benim ruhsatta CGT yazıyor. Şimdiye kadar bir sorun çıkmadı ama hayırlısı bakalım...


_____________________________



138 Mesaj
7 Kasım 2010; 23:05:21 

CGT:common geometry turbocharger

Hyundai bizim trafikçilerden feyz alsın.


_____________________________



 
194 Mesaj
7 Kasım 2010; 23:46:37 

cgt diye kısaltmayla yeni karşılaşıyorum bence q klavyede "v" ve "c" harfleri yan yana trafik tescildeki memur yanlış basmış


_____________________________

. . .

İntel core 2 quad Q6600 - asus p5k-se anakart - asus en8600GT 512MB MAGİC - 4 GB 800Mhz Kingston RAM - aopen kasa + 350watt psu - Samsung 1TB + 320GB 7200RPM SATAII Harddisk - Samsung 2232BW 22'' Widescreen LCD Monitör - Logitech Cordless MX 3200 LASER - Windows 7 HomePremium 64 bit - Nokia N8


138 Mesaj
7 Kasım 2010; 23:55:11 

Mantıklı. Ben hiç bu açıdan yaklaşmamıştım.
CRDİ ile VGT yi karıştırdığını düşünmüştüm ben, ama senin tez daha mantıklı.
İnşallah sıkıntı olmaz bu durum ileride.
Yoksa trafiği git, uğraş uzun iş.


_____________________________



 
10 Mesaj
12 Kasım 2010; 11:55:59 

88 beygirlik crdi motorlarda normal turbo besleme ünitesi vardır ancak 110 beygirlik crdi motorlarda vgt yani söylediğiniz gibi değişken geometrili turbo besleme ünitesi vardır.Aradaki rakamsal farklılıkları bu turbo ünite farklılığı sağlar(Motor aynı motor sadece turbo farklı).Benzer bir olay Megane 1.5 dci'larda da var.2004-2007 arası megane 1.5 dci motor 80 beygirdir.2007 sonrası megane 1.5 dci'lar ise 100 beygirdir.Orada da motor aynı motor sadece turbo ünitesi farklı ve bu herhangi bir logo isim vb. birşey ile aracın sağında solunda yazmaz..Sonuç itibariyle her dizel getz'de vgt mevcut değildir..


_____________________________



 
10 Mesaj
12 Kasım 2010; 12:04:39 

Ruhsatta yanlış yazılması büyük ölçüde muayene'de sıkıntı oluyor bilginize.Sistemdeki bilgilerle ruhsat bilgilerini karşılaştırırken en ufak bir harf ya da rakam hatası durumunda sayfa değişimi istiyorlar.Şasi numaramdaki hafif silik sadece bir rakam yüzünden sayfa yeniletmek zorunda kaldım..


_____________________________



 
194 Mesaj
13 Kasım 2010; 19:29:27 

teknik özelliklerde yeni dikkatimi çekti.

Motor Tipi: 16 Supap DOHC Turbo Intercooler (VGT)
Yakıt Sistemi: CRDi - Common Rail Direkt Enjeksiyon

110 beygirliktede 88 beygirliktede CRDi ve VGT mevcut

teknik özelliklerini kendiniz incelemek isterseniz. Getz Teknik Özellikler


_____________________________

. . .

İntel core 2 quad Q6600 - asus p5k-se anakart - asus en8600GT 512MB MAGİC - 4 GB 800Mhz Kingston RAM - aopen kasa + 350watt psu - Samsung 1TB + 320GB 7200RPM SATAII Harddisk - Samsung 2232BW 22'' Widescreen LCD Monitör - Logitech Cordless MX 3200 LASER - Windows 7 HomePremium 64 bit - Nokia N8


 
152 Mesaj
28 Ocak 2012; 0:54:10 

b



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaD_PLay_Boy -- 28 Ocak 2012; 1:00:08 >


_____________________________



 
152 Mesaj
28 Ocak 2012; 1:00:34 

quote:

Orijinalden alıntı: ffmsahin




crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

http://turbotamiri.com/...Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

http://www.corutturbo.com/

http://www.guventurbo.com/

www.turboakden.com

www.gpturbocharger.com



kardeşim millete yanlış bilgi bermeyinn 3 silindir getzlerde crdi ve turboludur 82hp dir 4 silindir olanlarda crdi ve vgt turboludur 88 ve 110 hp dir 3 ile 4 silindirin yüksek basınc pompası farklıdır istersen daha bilmediğin şey varsa yazayımda millete yanlış bilgi verme ok bu arada ben hyundai yetkili serviste calısıyorum bilginee



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaD_PLay_Boy -- 28 Ocak 2012; 1:15:42 >


_____________________________



 
152 Mesaj
28 Ocak 2012; 1:03:16 

quote:

Orijinalden alıntı: evrennnnnnnn

2006 öncesi Getz'ler 1,5 crdi (3 silindir) 82 beygirdir...

2006 sonrası makyajlı kasa Getz'ler iki farklı dizel motor seçeneği ile gelmiştir;

*1,5 crdi (4 silindir) 88 beygir
*1,5 vgt crdi (4 silindir) 110 beygir

evren 4 silindir crdi getzlerin 88hp olanındada vgt turbo var 110 olanındada vgt turbo var


_____________________________



 
152 Mesaj
28 Ocak 2012; 1:06:47 

quote:

Orijinalden alıntı: Thelouie

Bende karar aşamasındayım getz alıcam.tercihim vgt olucak ama abs de olsun istiyorum.abs var değil mi vgt modelinde çunku crdilerde göruyorum daha cok

3 silindir crdi getzlerde abs standart donanımda var ama 4 silindir crdi vgt lerde abs opsiyonel sunuluyor ayrıca 4 silindir crdi getzlerin hepsi vgt turboludur yok diyene inanma


_____________________________



 
152 Mesaj
28 Ocak 2012; 1:12:32 

quote:

Orijinalden alıntı: atilgan26

vgt olanların çoğu araçlarına 88 ps yazmış. Bu arkadaşlar araçlarının farkında değillermi ??? yoksa vgt olanlarında 88 likleri varmı. Varsa o zaman bu motorları ayıran nedir.

atılgan şöyle acıklıyım sana 3 silindir olanlar ewet 82 hp 4 silindir getz crdi-vgt olanların ise 88 ve 110 hp olanı var ama motorda hiç bir fark yok sadece ECU(motor beyni)daki yazılımdan dolayı beygir güçleri değişiyor. 110hp olanları dış ve iç görünüşten anlarsın sadece 110hp olanlarda 4 airbag tavan acılır abs fren ve sis farı vardır
(yalnız sonradan orjinal sis farı takıldıgı için 88 hp olanları karıstırma)


_____________________________



369 Mesaj
30 Ocak 2012; 15:34:33 

Şimdi hangisinde vgt var yok anladıkta. Şimdi şu 110 psi lık olan aslında diğer motorun chip tuninglenmiş hali olmuyormu. Yani ben getzimi alıp chip tuning yaptırsam onlar gibi 110 psi lıkmı olacak bir diğer soru :)
Chip tuning zararlımıdır. değilse neden hepsine yapmıyorlar da benim arabamda 110 beygir olmuyor :)) topu topu 500 liralık bir olay.


_____________________________

Komşunu sev, ama bahçe duvarını yıkma.


 
2 Mesaj
3 Şubat 2012; 7:33:09 

arkadaşlar merhaba..aracım 2008 vgt..arabanın ruhsatında 88 kw yazıyor..bu araba 110 beygirmi 88 beygir mi.. yoksa ruhsata yanlış mı yazılmış..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dolphingirl3507 -- 3 Şubat 2012; 7:36:22 >


_____________________________



 
33 Mesaj
3 Mart 2012; 13:21:06 

dolphin benımkı 88 lık ruhsatta 60 lı bır sey yazıyor yanı o beygır gucu degıl rahat olabılırsın...


_____________________________



2821 Mesaj
3 Mart 2012; 14:55:03 

quote:

vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.

VGT turbo'nun görevi yakıt tasarrufu değildir ama dolayısıyla yakıt tasarrufu da sağlar, asıl amacı alt devirlerde oluşan turbolag olayını engellemek içindir, sabit çarklı turbolar alt devirler de performans vermez bunu engellemek için de kanatçıkların açıları değiştirilerek alt devirlerde performans kaybı engellenir, yakıt konusuna gelince turbo makinenin çektiği atmosferik basıncın üzerinde basıncı sağlamak için kullanılır yani daha çok hava basar, hava miktarı arttığı için de oksijen miktarı artar ve aynı yakıt birimiyle daha güçlü bir patlama elde edilir, yani turbo sakin kullanımda aynı yakıt birimiyle daha çok performans alınmasını sağlar bu da bi yerde yakıt tasarrufu demektir...


_____________________________



2821 Mesaj
3 Mart 2012; 14:56:43 

quote:

Orijinalden alıntı: dolphingirl3507

arkadaşlar merhaba..aracım 2008 vgt..arabanın ruhsatında 88 kw yazıyor..bu araba 110 beygirmi 88 beygir mi.. yoksa ruhsata yanlış mı yazılmış..

Dizel Getz'lerde hem 88 hp hem de 110 hp var, aynı motor olmalarına rağmen 88 hp'lik motor yazılımla 110 hp oluyor, yani aracınız 110 hp olabilir...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun Uçar -- 3 Mart 2012; 15:01:56 >


_____________________________



2821 Mesaj
3 Mart 2012; 15:07:15 

quote:

Orijinalden alıntı: etufekci

Şimdi hangisinde vgt var yok anladıkta. Şimdi şu 110 psi lık olan aslında diğer motorun chip tuninglenmiş hali olmuyormu. Yani ben getzimi alıp chip tuning yaptırsam onlar gibi 110 psi lıkmı olacak bir diğer soru :)
Chip tuning zararlımıdır. değilse neden hepsine yapmıyorlar da benim arabamda 110 beygir olmuyor :)) topu topu 500 liralık bir olay.

Aynen öle 110'luk makine 88'lik makinenin chiplenmiş hali, evet yaptırabilirsiniz ancak motor parçaları ve fren donanımı 88 hp'lik motora göre yapılmış, bunları da güçlendirmeniz lazım ya da dikkatli kullanmanız, neden yapmıyorlar maliyet artıyor dolayısıyla size iki seçenek sunuyor...


_____________________________



 
1 Mesaj
10 Aralık 2012; 18:29:33 

anladığım kadarıyla burada kimse kW ve hp arasındaki farkı bilmiyor . kısaca şöyle yazayım, buradan çevirebilirsiniz :
1 Beygir gücü =1 HP=0,7457 kW =0,9863 PS

yani ruhsatta 82 kW yazan getz 109 beygirdir.


_____________________________



150 Mesaj
12 Ocak 2013; 9:35:26 

Konu baya eski ama bilmek isteyenler için ;

VGT: "Varieble Geometry Turbo" tümcesinin açılımıdır. Türkçe karşılığı ise "Değişken Geometrili Turbo" dur. Hyundai' nin era kasasında kullandığı son sürüm motorlarda vardır. Eski CRDİ motorlar( Common Rail Diesel İnjection)da turbo yoktu, sonradan motorda yapılan modifikasyonlarla bu motor grubuna turbo özelliği ilave edildi. Aradaki farkta buradan kaynaklanıyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ataburak -- 18 Ocak 2013; 21:50:47 >


_____________________________

2000&FIAT MAREA 1.6 SX 103hp


 
42 Mesaj
17 Ocak 2013; 0:30:13 

Sırf şu Hyundai Getz hakkında yorum yapabilmek için foruma yıllar sonra tekrar giriş yaptım. Çünkü yakın zamanda 2008 model dizel Hyundai Getz aldım.

Öncelikle burada kafası karışık olan arkadaşlara çok net ve kesin bilgiler vermeyi planlıyorum çünkü çok araştırdım ben de, ve aldım sonunda arabayı..

2006 yılından sonra üretilen 4 silindirli dizel Getzlerin hepsi CRDI VGT motordur. Yani 2006 yılından sonraki araçlar hem CRDI oluyor hem de VGT; ve satışlarda da görmüşsünüzdür; 1.5 CRDI VGT olarak geçer.

Bu 2006 yılı sonrasına ait Getzlerin iki versiyonu sunulmuş Hyundai tarafından; birisi 1.5 CRDI VGT 88hp (benim aldığım) , diğeri ise aynı motorun farklı software yüklenmiş hali olan 110hp'lik modelleri.

88hp olana 110'luk yazılım yüklemesiyle 110 beygir yapabilen bir çok yer mevcut fakat fiyatlarını ben de bilmiyorum (hatta Ankara'da yapan varsa yardımcı olabilir bizlere)..

Başlık konusuna tekrar dönecek olursak; CRDI ve VGT demek 2006 sonrasına ait Hyundai Getz'lerde aynı şey oluyor. Tabi araçlar kendi içinde abs'li , airbag, klima vs şeklinde değişiyor. Benim aldığım araba çift airbag, abs'li , epsli 4cam oto modeli.

Umarım net bir şekilde yardımcı olabilmişimdir. (2006 öncesindeki modelleri araştırmadığım için onları yazmadım)


_____________________________



749 Mesaj
18 Ocak 2013; 20:04:33 

quote:

Orijinalden alıntı: ataburak

Konu baya eski ama bilmek isteyenler için ;

VGT: "Varieble Geometry Turbo" tümcesinin açılımıdır. Türkçe karşılığı ise "Değişken Geometrili Turbo" dur. Hyundai' nin era kasasında kullandığı son sürüm motorlarda vardır. Eski CRDİ motorlar( Common Rail Turbo İnjection)da turbo yoktu, sonradan motorda yapılan modifikasyonlarla bu motor grubuna turbo özelliği ilave edildi. Aradaki farkta buradan kaynaklanıyor.


Ya kusura bakmayın ama CRDI'nin açılımını yazmışsınız ve orada TURBO yazıyor. "Eski CRDİ motorlar( Common Rail Turbo İnjection)da turbo yoktu" Yazmışsınız üstelik. Nasıl turbo YOK diyorsunuz?

TÜM Getz dizellerde TURBO VAR!!!' Yeni kasa 4 silindirlilerde turbo kanatçıklarının açısı değişebiliyor sadece(Buna VGT deniyor kısaca). Eskileri yani 3 silindirli olanların turboları sabit kanatlı.

Neredeyse 10 yıldır turbosuz dizel yok gibi birşey. Bildiğim bir tek Citroen Saxo'da yoktu turbo 58hp'lik, ama o motor aşırı düşük bir tüketime sahipti, arkadaşta vardı çok temiz alacaktık satsaydı zamanında.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kibitzer -- 18 Ocak 2013; 20:49:22 >


_____________________________



150 Mesaj
18 Ocak 2013; 21:50:15 

quote:

Orijinalden alıntı: Kibitzer



Ya kusura bakmayın ama CRDI'nin açılımını yazmışsınız ve orada TURBO yazıyor. "Eski CRDİ motorlar( Common Rail Turbo İnjection)da turbo yoktu" Yazmışsınız üstelik. Nasıl turbo YOK diyorsunuz?

TÜM Getz dizellerde TURBO VAR!!!' Yeni kasa 4 silindirlilerde turbo kanatçıklarının açısı değişebiliyor sadece(Buna VGT deniyor kısaca). Eskileri yani 3 silindirli olanların turboları sabit kanatlı.

Neredeyse 10 yıldır turbosuz dizel yok gibi birşey. Bildiğim bir tek Citroen Saxo'da yoktu turbo 58hp'lik, ama o motor aşırı düşük bir tüketime sahipti, arkadaşta vardı çok temiz alacaktık satsaydı zamanında.

Haklısın pardon benim hatam kafa dalgınlığından sanırım CRDİ Açılımı şu şekilde olacaktı "Common Rail Diesel İnjection" o an kafam Turbo da olduğu için hatalı olmuş.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ataburak -- 18 Ocak 2013; 22:06:42 >


_____________________________

2000&FIAT MAREA 1.6 SX 103hp


749 Mesaj
18 Ocak 2013; 22:24:50 

quote:

Orijinalden alıntı: ataburak


Haklısın pardon benim hatam kafa dalgınlığından sanırım CRDİ Açılımı şu şekilde olacaktı "Common Rail Diesel İnjection" o an kafam Turbo da olduğu için hatalı olmuş.

Getz'in CRDI motorlarının hepsinde Turbo var. VGT olanların turbosu farklı sadece. Turbosuz dizel getz yok. Benimki 2006 VGT ama bagaj kapağında CRDI yazıyor. Hepsi CRDI, yeni kasalar VGT CRDI.


_____________________________



 
7 Mesaj
21 Ocak 2013; 20:07:44 

quote:

Orijinalden alıntı: LaD_PLay_Boy


atılgan şöyle acıklıyım sana 3 silindir olanlar ewet 82 hp 4 silindir getz crdi-vgt olanların ise 88 ve 110 hp olanı var ama motorda hiç bir fark yok sadece ECU(motor beyni)daki yazılımdan dolayı beygir güçleri değişiyor. 110hp olanları dış ve iç görünüşten anlarsın sadece 110hp olanlarda 4 airbag tavan acılır abs fren ve sis farı vardır
(yalnız sonradan orjinal sis farı takıldıgı için 88 hp olanları karıstırma)

merhaba arkadaşlar bnm kafam karıştı biraz. benim aracım 2008 model getz.arabamda deri direksiyon,metal kaplama göğüs,sis farı, abs,4 hava yastığı ve açılır tavan var.LaD_PLay_Boy arkadaşın dediğne göre bnm arabamın 110 hp olması gerek,fakat ruhsatta 88 hp yazıyor. merak ettiğim acaba ruhsattamı yanlış yazıyor,yoksa 88 hp olan getzlerinde açılır tavan gibi bnm aracımda olan özelliklere sahip modelleri varmı? Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim şimdiden teşekkürler.


_____________________________



 
7 Mesaj
21 Ocak 2013; 20:30:43 

i



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk1976 -- 21 Ocak 2013; 20:31:44 >


_____________________________



 
85 Mesaj
25 Ocak 2013; 1:47:53 

Merhaba arkadaşlar.

En doğrusunu bence "ihg70" yazmış. O yüzden fazla kafanız karışmasın.
Bende de 88 hp'lik 2008 Getz var.
İlk başlarda ucuz olsun diye eski kasalara bakıyordum. Çünkü ilk çıktığında, tavsiyem ile aile dostumuz bir tane almıştı. Bir tane eski kasa full Getz denedim. Ustaya gösterdim. 80.000'deki araçta biraz üfleme olduğunu söyledi ve vazgeçmek zorunda kaldım.
Daha sonra, ona yakın bir fiyata, 88hp'lik yeni kasa buldum. Onu test ettim. Aracın gidişi beni benden aldı. Ama tabi çok fazla boya vs. vardı.
En sonunda da, şu an kullandığım aracı aldım.

Gördüğüm kadarıyla, ruhsatlarda henüz bir dil birliğine varılamamış. Zaten halk arasında beygir gücü olarak konuşulurken, ne diye kW'a geçilir anlamış değilim. Benim ruhsatta 65 kW yazıyor. 87,16 beygire denk geliyor.

haluk1976 arkadaşım, emin olmamakla birlikte seninki büyük ihtimalle beygir gücü cinsinden yazılmış. Çünkü 110 hp, 82 kW'a denk geliyor.
88 kW, 118 beygire denk geliyor.


_____________________________



 
123 Mesaj
31 Mart 2013; 22:16:33 

O değilde ben size Hyundai GETZ le ilgili olarak başka bişey anlatayım.
Arkadaşım GETZ i 2011 de 0 olarak ve sürücü hava yastığı olan modelini "farkını vererek" aldılar..
Garantisi bittiği ay eşi kaza yaptı.. Kaza çok ciddi olmamakla beraber, eşi yaralanmadı. Ancak perte yakın hasar aldı.
Araçta sürücü hava yastığı açılmadı. Fakat serviste ne ortaya çıktı biliyormusunuz. Araçta sürücü hava yastığı yoktu... Bu servisin hatta yetkili servisin tespitiydi. Arkadaşım bunu bilirkişi raporuylada tescillettirdi. Fabrikayla görüştüğünde mahkemeye verin deyip işin içinden sıyrıldı. Arkadaşımında mahkeme süreciyle uğraşacak zamanı ve maddi gücü olmadığından maalesef uğraşmadı. Haklı olduğu bir durumda yine maalesef canım türkiyemdeki hukukun işleyişinden dolayı sürecin peşine gitmedi. Kaskodan parasını aldı, başka bir araç aldı.

GETZ e gelince iyi hoş , ekonomik bir araç ama Diyeceğim o ki, GETZ alırken biraz daha düşünün..


_____________________________

2004 1.4 TDCI FIESTA COMFORT


144 Mesaj
9 Nisan 2013; 9:30:19 

Getz 2008 model vgt aracim vardi. sürüş keyfine doyum olmuyordu. VGt nin gücünü koltukta hissediyorsunuz.2500 devri gecince arac sanki tirmanisa geciyo.sanki yakit ibresi hep sabit kaliyodu
Vgt yi araci surersenizz anlarsiniz gucunu.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



832 Mesaj
2 Temmuz 2013; 3:29:13 

Burada yazılanlar gerçekten çok kafamı karıştırdı. Ben 2006 model Vgt getz aldım. Ruhsatta 88 kW yazıyor ama bu 88 hp anlamına gelebilirmiş :S
4 cam otomatik ama abs yokmuş çünkü bu 110 hp lik modelde varmış :S ben abs var sanıyordum çünkü ama burada yazılanlara bakarak bu sonuç çıkıyor. alalı 10 gün oldu ama arabadan bir soğudum bir ısındım anlamadım. biri bana arabamı anlatırsa sevinirim :(


_____________________________

HYUNDAİ GETZ 2006 Model 1.5 VGT HY KLM 90 BG


1147 Mesaj
16 Temmuz 2013; 10:28:43 

getzlerde hız sabitleme oluyormu? dizel 1.5 vgt modelinde. abs cift airbag 4 cam otomatik klima ve 110 bg gibi full bir getz için sahibindende hangi donanım modeline bakmamız gerekiyor? yahut araclar 1.5 vgt oluyor ancak geri kalan tüm özellikler çorba seklindemi... atıyorum 1.5 vgt trend active dynamic gibi versiyonları varmı?


_____________________________



832 Mesaj
26 Eylül 2013; 9:52:16 

Neredeyse 5 aydir getz sahibiyim. 1 yıldır getz modellerini inceliyorum. Kafamda tam bir şekil oluşmadı bile.. Ruhsatta 1.5 crdi vgt yazıyor. Sahibinden de 1.5 vgt modeli 2008 den başlıyor diyor falan. En iyisi kağıt kalem alıp servise gitmek. En az 2 servis ve 2 bayii gezip (onlarda tam emin değillerdir) hepsinden öğrendiklerimin ortalamasını alıp buraya paylaşmayı düşünüyorum.


_____________________________

HYUNDAİ GETZ 2006 Model 1.5 VGT HY KLM 90 BG


1147 Mesaj
26 Eylül 2013; 11:36:15 

quote:

Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

Neredeyse 5 aydir getz sahibiyim. 1 yıldır getz modellerini inceliyorum. Kafamda tam bir şekil oluşmadı bile.. Ruhsatta 1.5 crdi vgt yazıyor. Sahibinden de 1.5 vgt modeli 2008 den başlıyor diyor falan. En iyisi kağıt kalem alıp servise gitmek. En az 2 servis ve 2 bayii gezip (onlarda tam emin değillerdir) hepsinden öğrendiklerimin ortalamasını alıp buraya paylaşmayı düşünüyorum.

bekleriz :)


_____________________________



25 Mesaj
20 Ekim 2013; 1:27:57 

merhaba siteye yeni girdim tarihte eski yinede bir soru sormak istiyorum 88 hp ile 110 hp arasında güç farkı olduğu belli yakıt farkı çok varmıdır hangisini tavsiye edersiniz




Bu mesajda bahsedilenler: LaD_PLay_Boy


_____________________________



25 Mesaj
20 Ekim 2013; 21:16:30 

merhaba 88 hp ile 110 hp arasında yakıt farkı nekadar hangisini önerirsiniz şimdiden teşekkürler.


_____________________________



832 Mesaj
21 Ekim 2013; 10:13:23 

quote:

Orijinalden alıntı: ustaaksoy

merhaba 88 hp ile 110 hp arasında yakıt farkı nekadar hangisini önerirsiniz şimdiden teşekkürler.

88 bg kullanan biri olarak 110 bg olanı öneririm. Yakıt çok fark olmasada nispeten daha az yakar..


_____________________________

HYUNDAİ GETZ 2006 Model 1.5 VGT HY KLM 90 BG


25 Mesaj
21 Ekim 2013; 18:11:43 

ayrıca performans bilgi için teşekkürler


_____________________________



832 Mesaj
5 Kasım 2013; 15:40:34 

Hyundai İ30 1.6 dizel
Maksimum Güç (kW / rpm) 94 / 4.000
Maksimum Tork (Nm / rpm) 260 / 2.750
Hızlanma (0 – 100km/h) (sn) (0-100 kph) (san.) 10.9

1.6 crdi motor için bu hızlanma sizce de az değil mi? Özellikle de 94 kW güç için?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeArAnGeL -- 5 Kasım 2013; 15:41:52 >


_____________________________

HYUNDAİ GETZ 2006 Model 1.5 VGT HY KLM 90 BG


 
10 Mesaj
20 Mart 2014; 14:51:46 

BENIM ARACIM 2006 GETZ VGT.VGT DENİLEN SEY TURBODUR.YANI VGT OLAN GETZLERDE DEĞİŞKEN TURBO VARDIR.ARACIN IHTIYAC DUYDUGU ANDA DEVREYE GIRER HIZ OLARAK DEĞİL.DIĞER CRDI LAR ISE TURBO YUKSEK HIZLARDA DEVREYE GIRER.VE VGT MOTOR DIGERINE NAZARAN DAHA AZ YAKAR.O YUZDEN TERCIHIM VGT.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Modellere Özel Forumlar » Getz » Dizel GETZ CRDI ile VGT farkı nedir?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.438