Şimdi Ara

TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
785
Cevap
209
Favori
297.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    hocam şimdi bu hesaplamayı benim arabaya göre yaptım ama değerler yanlış çıktı

    105PS/5500
    153nm/4000

    153NM x 4000RPM /5252= 116.52HP çıkıyor

    bu doğru olabilir çünkü 101HP/116HP SAE yazıyor, yani eski amerikan ölçüt birimi

    gelelim torka

    153NM x 5500RPM / 5252 = 160NM çıkıyor

    benim araba 153NM tork var bu nasıl çıkıyor ?

    2000devirde ne kadar güç/tork üretildiğini öğrenmek için vites oranlarıyla işimiz olacak mı ?

    http://i.hizliresim.com/ZL6ZYk.jpg

    Birinci hesaplamanızda formül hatası var, ikinci hesapta hem formül hem matematik hatası var.

    1) T=(5252 x P ) / n formülünde kullanılan Tork birimi N.m (Newton.metre) değil lb-ft (pound.foot)' dur.

    Sizin kullanmanız gereken formül;

    2) T=(9550 x P) / n' dir. Yalnız buradaki güç birimi kW'dır. HP değildir. Şu şekilde ispatlamak mümkün;

    1 HP = 0.746 kW

    1 lb.ft = 1.356 N.m

    T=(9550 x P) / n bu formülü beygir gücü cinsinden değiştirirsek,

    T=(9550 x 0,746 x P) /n

    Daha sonra tork birimini lb.ft yapalım,

    T x (1.356) = (9550 x 0.746 x P) / n

    T=(9550 x 0.746 x P) / (n x 1.356)

    T=~(5252 x P) / n

    P= Tork x Devir / 5252 sizin kullandığınız bu formüldeki tork birimi N.m değil.

    Saygılar...




  • Evet alper bey haklı karıştırmamak için linkteki veriler girilerek gerekli çevirimler yapılabilir .

    http://www.magtrol.com/support/motorpower_calc.html

    http://www.wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Mart 2015; 22:25:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Evet alper bey haklı karıştırmamak için linkteki veriler girilerek gerekli çevirimler yapılabilir .

    http://www.magtrol.com/support/motorpower_calc.html

    http://www.wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp
    Selamun Aleyküm
    Aradaki mesajları okuyamadım, Kontrolkaleminde gördüğümüz bu mesaja yine konrolkaleminde cevap yazmıştık;
    http://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/tork-beygirg%C3%BCc%C3%BC-devir-ve-h%C4%B1zlanma-%C3%9Czerine-temel-bilgiler.84160/
    Başarılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Bravo arkadaşım gerçekten çok güzel anlatmışsın...

    Ben de zamanında aynı konuları işlemiştim...Ama seninki daha profesyonel olmuş...


    http://forum.donanimhaber.com/m_11499398/mpage_2/tm.htm

    Ben bu konuyu işlerken tork ve devirden beygir gücü hesaplanmasının ps cinsinden formülünü bulmuşdum... ozaman bu formül googleda yoktu sene 2007 .. Formülü dünyada ilk bulan ben olabilirim yani şaka değil gerçek..

    formül şuydu..

    Tork*devir
    -------------------=PS (Avrupalıların ve bizim kullandığımız beygir gücü)
    7024

    hp=tork *devir/5252 Amerikalıların kullandığı formüldür bizde hata verir.....

    Gerçekten konuyu beğendim eline emeğine sağlık...





    Selam yukarıdada söylemişdim 5252 katsayısıyla hesap hata verir biz hesap yaparken 7024 katsayısını kullanmalıyız bu katsayıyı nasıl bulduğumu 8 yıl önce işlediğim konuda anlatmıştım konuyu dikkatlice okursanız anlayabilirsiniz diye düşünüyorum.




  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt
    sen mi buldun katsayıyı hocam. çok ilginç. 8 sene önceki konunun linkini verirsen bakmak isterim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    sen mi buldun katsayıyı hocam. çok ilginç. 8 sene önceki konunun linkini verirsen bakmak isterim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_11499398/f_//tm.htm#11499398

    Evet ben buldum.. linki inceleyebilirsin... ozamanlar googleda bu katsayıyı veren bir kaynak yoktu. Sanırım hala yok... nasıl bulduğumu da tek tek anlattım hepsi konunun içinde var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun


    quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    sen mi buldun katsayıyı hocam. çok ilginç. 8 sene önceki konunun linkini verirsen bakmak isterim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_11499398/f_//tm.htm#11499398

    Evet ben buldum.. linki inceleyebilirsin... ozamanlar googleda bu katsayıyı veren bir kaynak yoktu. Sanırım hala yok... nasıl bulduğumu da tek tek anlattım hepsi konunun içinde var.

    ben buldum deyince ben de senin bulduğunu sandım:)
    adım adım açıklamasını yapmışsın. yazı kısmı biraz fazla geldi bana ama gene de fena değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun


    quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    sen mi buldun katsayıyı hocam. çok ilginç. 8 sene önceki konunun linkini verirsen bakmak isterim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_11499398/f_//tm.htm#11499398

    Evet ben buldum.. linki inceleyebilirsin... ozamanlar googleda bu katsayıyı veren bir kaynak yoktu. Sanırım hala yok... nasıl bulduğumu da tek tek anlattım hepsi konunun içinde var.

    ben buldum deyince ben de senin bulduğunu sandım:)
    adım adım açıklamasını yapmışsın. yazı kısmı biraz fazla geldi bana ama gene de fena değil.

    Aşşağıdaki mesajda nasıl bulduğum var.. ama aradan uzun süre geçti.... Bayağı bi kafa yormuşdum ozamanlar..


    5 Şubat 2007; 3:00:57
    Paylaş Değiştir Cevap Alıntı Sil PM











    James Watt 1 beygirlik güc için bulduğu 32.572 lbf-ft/dk lık rakamı 33.000 ‘e yuvarlamışdı..

    İşte bu yüzden 1 Hp =0,74570 kW yada 745,70 Watt olarak çıkmıştı…Şimdi 1 beygirlik gücü olan bir motor (yada beygir) nekadarlık bir yükü nekadar kaldırır bunabakalım..ve 1 beygir gücü kavramını biraz daha somut hale getirelim..

    Watt birim olarak ;

    kg*m^2
    ------------ idi….
    sn^3

    yada
    N.m
    --------- idi…
    sn

    Yani bu birimleri gördüğümüz yerde bunların yerine W yazabiliriz… Yada terside doğru yani W gördüğümüz yerde ; bu 2 birimden birini yazabiliriz… Ozaman hadi yazalım…

    1 HP= 745,70 W yada
    1HP=745,70 Nm/sn

    Bu nedemektir? 1 beygir 1 snde 745.70Nm lik iş yapıyormuş…
    745.70 Nm lik iş nedemektir? 745.70 N kuvveti olan bir yükü bu kuvvete ters yönde 1 metre boyunca ilerletmiş demektir..

    Peki 745.70 N luk kuvvet kaç kilonun kuvvetidir?

    Kuvvet= ağırlık* ivme(yerçekimi ivmesi)

    745.70
    -------------=ağırlık
    9,8

    Ağırlık =76,091 kg imiş… Yani bir beygir gücünün 1 snde yaptığı iş 76,091 kg ı yerçekimi kuvvetine karşı yukarı doğru 1 metre kaldırmakmış…

    http://img201.imageshack.us/img201/1958/ehrqg4.jpg
    O zaman şunu söyleyebiliriz… Herhangi bir kuvvet uygulayıcı(bu motor olabilir bir insan olabilir yada beygirden başka bir hayvan da olabilir) 76,091 Kg ı , 1sn içinde 1 metre yukarı kaldırırsa, bu nesne 1 beygir güçlük bir güç uygulamış olur.. Ozaman burda beygir yerine araba motoru koyalım…ve motorumuza sadece 1 saniye çalışabileceği kadar benzin gönderelim..bu 1 snde krank miline bağlı(krank milinin döndürdüğü) 1 metrelik bir çemberi sadece 1 metre döndürüp yükü yine 1 metre havaya kaldırsın..( eğer çemberi 3 metre döndürseydi yük 3 metre havaya kalkacakdı..)

    Peki ozaman bu motor da, 1 beygirlik güç uygulamış olurmu? Kesinlikle evet…
    Ancak burda dikkat etmemiz gereken şey motorumuz bunu yaparken öyle dakikada 1000-2000 devir yapmıyor hatta 1 devir bile yapmıyor..sadece kendi etrafında 1 metre boyunca ilerliyor..Peki bu çemberi tam tur döndürseydi yük kaç metre kalkmış olurdu?
    Çemberin çevresi kadar dimi? Peki bu çemberin çevresi ne kadar?
    Çevre=2 *pi*yarıçap= 2*3,14*1= 6,28 metre imiş …

    Demekki motor 1 devir yapsaydı yük 6,28 metre yukarı çıkacakdı.. Ama şimdi sadece 1 metre yukarı kalktı çünkü çember kendi etrafında sadece 1 metre döndü…ve yük sadece 1 metre yukarı çıktı.. aşşağıdaki resime bakın…










    Peki ne demişdik?
    1HP = 745.70 W=745.70 Nm/sn = demiştik..

    bu nedemekti? 745.70 N luk kuvveti sn de 1metre götürmüş güç idi..
    Yada bir başka deyişle bu motor 1 sn boyunca 1 metre uzağa 745.70 Nluk kuvvet uygulamış yada 745.70 Nm lik bir tork uygulamış..

    Şimdi sorum şu motorumuz eğer 745.70’in yarısı kadar yani 372.85 Nm lik tork uygulamış olsaydı? Ozaman beygir gücü kaç olurdu? Yarı yarıya düşerdi değilmi?

    745.70 Nm lik tork la 1 beygirlik güç üretirse
    372.85 Nm lik torkla X beygir gücü üretir..

    X=372.85/745.70= 0,5 Hp olur…
    Demekki motorun torku 745.70 iken 1 beygirlik güç üretirmiş..ama beygir gücünü hesaplayacağımız zaman , o andaki tork ,bundan düşükse yada fazlaysa üreteceği beygir gücü de aynı oranda azalır çoğalır.. Bu durumda Şu orantıyı kurabiliriz…

    745.70 Nm lik tork la ------------------------- 1 beygirlik güç üretirse
    Motorun o andaki torkuyla------------------ X beygir gücü

    Motorun oandaki torku
    -----------------------------= X beygir gücü.. üretir..
    745.70


    şimdi formülümüz şu oldu:

    (Motorun o andaki torku)
    ----------------------------- *1 metre/ sn= O andaki beygir gücü
    745.70


    şimdi motorun o andaki torkuyla beygir gücünün nasıl değişeceğini gördük.. peki çemberin dönüşü(motor devrinin) beygir gücü üstünde nasıl bir değişim yaparşimdi buna bakalım…
    Devam ediyoruz resme tekrar bakalım..

    http://img201.imageshack.us/img201/174/ehrwh6.jpg

    nedemişiz krank mili, 76,091kglık yükün bağlı olduğu ipi 1 metre çekerse yada birbaşka deyişle çemberi sadece 1 metre çevirirse 1beygirlik güç üretmiş olur…
    peki çemberin çevresi kaç metreydi?
    Çevre=2*3,14*yarı çap =2*3,14*1=6,28 metre imiş..çemberi 1defa döndürürse yani motor 1 devir yaparsa çember 6,28 metre dönermiş..







    Bu motor un krank mili çemberi

    1 snde 1metre döndürürse 1 beygir lik iş yapar..



    denklem kuralım…

    1snde çemberin çevresi kadaryani 6,28 metre dönerse ( 1 devir döndü demektir) 6,28 beygirlik güç üretmiş olur..

    1 snde 1 devir dönerse---------6,28 beygirlik güç üretir.
    1snde X devir dönerse----------O deviri(x devrini) yaptığı andaki beygir gücünü üretir..

    O deviri yaptığı andaki beygir gücü= o anda yaptığı saniyedeki devir *6,28





    (Motorun o andaki torku)
    ----------------------------- * saniyedeki devir * 6,28= O andaki beygir gücü
    745.70


    peki biz saniyedeki devri bilmiyoruz 60 sndekini biliyoruz…

    60 sndeki devir------------------X (arabanın göstergesinde gördüğümüz devir ise)
    1sndeki devir ------------------A olsun

    A(bir saniyedeki devir.)=Göstergedeki(dakikadaki) devir /60 dır..
    Bunu da saniyedeki devir kısmına yazalım..

    Dikkat şu işaretin ==>bir anlamı yok rakamlar kaymasın diye koydum…


    (Motorun o andaki torku)=>dakikadaki devir
    --------------------- *-----------------------*6,28= O devir ve tork anındakibeygir gücü
    745.70 =============>60


    0zaman nihai formül şudur:

    1-) HP için
    Tork *devir
    -------------------=HP (Amerikanın kullandığı beygir gücü)
    7121


    2-)PS için

    (Motorun o andaki torku)==>dakikadaki devir
    --------------------- *-----------------------*6,28= O devir ve tork anındakibeygir gücü
    735.50 =============>60

    Tork *devir
    -------------------=PS (Avrupalıların ve bizim kullandığımız beygir gücü)
    7024





    0
    Paylaş


    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun-- 9 Şubat 2007; 13:27:37 >




  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt
    Tamam işte siz formülü adım adım açıklamışsınız. İlk söyleminizde, ben kendi buluşunuz olduğunu dediginizi sanmıştım. Fakat yeni birşey yok, açıklama var sadece. Bu konuya merakı olanlar için faydalı olabilir.
  • Evet baştan beri Katsayıyı bulduğumu ifade ettim. Yoksa formüller newton ve james watt gibi bilim adamları tarafından bulunmuş..
  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt
    İyi de bu katsayıyı sizden çok çok önce bulmuş adamlar. Sizin yaptığınız neyin nerden gediğini açıklamak olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    İyi de bu katsayıyı sizden çok çok önce bulmuş adamlar. Sizin yaptığınız neyin nerden gediğini açıklamak olmuş.

    Eğer bu katsayı bulunduysa googla düşmesi lazım... 7024 katsayısıyla ilgili bir link alayım lütfen.. Sonra ben de katsayıyı ilk benim bulduğum iddiamı geri alacağım..
  • Çok başarılı bir yazı olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    İyi de bu katsayıyı sizden çok çok önce bulmuş adamlar. Sizin yaptığınız neyin nerden gediğini açıklamak olmuş.

    Eğer bu katsayı bulunduysa googla düşmesi lazım... 7024 katsayısıyla ilgili bir link alayım lütfen.. Sonra ben de katsayıyı ilk benim bulduğum iddiamı geri alacağım..

    yani o formülleri, bağıntıları, güç ifadesini siz bulmadıysanız katsayıyı sizin bulduğunuzu idda etmek doğru olmaz. siz, formüllerde değerleri yerine güzelce yazmışsınız, açıklamışsınız. burda ingiliz birim sistemi kullanırsanız başka katsayı elde edersiniz, metrik birim sistemi kullanırsanız başka katsayı elde edersiniz.

    P=Mxn/9550 ifadesini google da her yerde bulabilirsiniz, bu değer kW cinsindendir.

    1.
    yarın bir arkadaş kalkıp dese ki

    P=Mxn/9,55 (W) ; ben burdaki 9,55 katsayısını buldum dese bu sahiplenmesi ne kadar doğru ise sizinki de o kadar doğru.

    2.
    1Kw=1,35Hp bu ifadeyi her yerde bulabilirsiniz. google'da herhangi bir birim dönüştürücüyü deneyebilirsiniz. burada 1,35 yaklaşık bi sayıdır. kw cinsinden olan formülü metrik sisteme göre, yani sizin bulduğunuzu idda ettiğiniz sisteme göre yazınca ve iki formülü orantılayınca yaklaşık 1,35 gibi bi rakam ortaya çıkar.

    formülü gerçekten çok güzel açıklamışsınız, ama katsayıyı sizin bulduğunuzu idda etmek, dünyayı yeniden keşfetmeye benzemiş.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Beygir_g%C3%BCc%C3%BC
    burada da açıkça anlatılmış.
    1Hp=745,7 W=0,745kW
    tersten yazarsak;
    1kW=1,35Hp
    yani 9550kw=7024Hp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    İyi de bu katsayıyı sizden çok çok önce bulmuş adamlar. Sizin yaptığınız neyin nerden gediğini açıklamak olmuş.

    Eğer bu katsayı bulunduysa googla düşmesi lazım... 7024 katsayısıyla ilgili bir link alayım lütfen.. Sonra ben de katsayıyı ilk benim bulduğum iddiamı geri alacağım..

    yani o formülleri, bağıntıları, güç ifadesini siz bulmadıysanız katsayıyı sizin bulduğunuzu idda etmek doğru olmaz. siz, formüllerde değerleri yerine güzelce yazmışsınız, açıklamışsınız. burda ingiliz birim sistemi kullanırsanız başka katsayı elde edersiniz, metrik birim sistemi kullanırsanız başka katsayı elde edersiniz.

    P=Mxn/9550 ifadesini google da her yerde bulabilirsiniz, bu değer kW cinsindendir.

    1.
    yarın bir arkadaş kalkıp dese ki

    P=Mxn/9,55 (W) ; ben burdaki 9,55 katsayısını buldum dese bu sahiplenmesi ne kadar doğru ise sizinki de o kadar doğru.

    2.
    1Kw=1,35Hp bu ifadeyi her yerde bulabilirsiniz. google'da herhangi bir birim dönüştürücüyü deneyebilirsiniz. burada 1,35 yaklaşık bi sayıdır. kw cinsinden olan formülü metrik sisteme göre, yani sizin bulduğunuzu idda ettiğiniz sisteme göre yazınca ve iki formülü orantılayınca yaklaşık 1,35 gibi bi rakam ortaya çıkar.

    formülü gerçekten çok güzel açıklamışsınız, ama katsayıyı sizin bulduğunuzu idda etmek, dünyayı yeniden keşfetmeye benzemiş.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Beygir_g%C3%BCc%C3%BC
    burada da açıkça anlatılmış.
    1Hp=745,7 W=0,745kW
    tersten yazarsak;
    1kW=1,35Hp
    yani 9550kw=7024Hp

    Alıntıları Göster
    burada da açıkça anlatılmış.
    1Hp=745,7 W=0,745kW
    tersten yazarsak;
    1kW=1,35Hp
    yani 9550kw=7024Hp


    yanlış 12892 Hp olacaktı...

    Neyse uzatmaya gerek yok.. Ben 7 yıl önce 2-3 ay boyunca bu işlere kafa patlattım ve bunun sonucunda 7024 katsayısını buldum... Ortaya çok da güzel bir kaynak çıktı... Hız tork beygir güç kavramlarını birimleriyle birlikte tek tek açıkladım.. Bu konudan dolayı birsürü kişiden de tebrik aldım... Kendim de birçok şey öğrendim: Bunun gururu bana yeter..

    Sonuç olarak bir vatandaş benim bulduğum

    Tork *devir
    -------------------=PS (Avrupalıların ve bizim kullandığımız beygir gücü)
    7024

    formülüyle doğru olarak bu hesabı yapabilir... selamlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    burada da açıkça anlatılmış.
    1Hp=745,7 W=0,745kW
    tersten yazarsak;
    1kW=1,35Hp
    yani 9550kw=7024Hp


    yanlış 12892 Hp olacaktı...

    Neyse uzatmaya gerek yok.. Ben 7 yıl önce 2-3 ay boyunca bu işlere kafa patlattım ve bunun sonucunda 7024 katsayısını buldum... Ortaya çok da güzel bir kaynak çıktı... Hız tork beygir güç kavramlarını birimleriyle birlikte tek tek açıkladım.. Bu konudan dolayı birsürü kişiden de tebrik aldım... Kendim de birçok şey öğrendim: Bunun gururu bana yeter..

    Sonuç olarak bir vatandaş benim bulduğum

    Tork *devir
    -------------------=PS (Avrupalıların ve bizim kullandığımız beygir gücü)
    7024

    formülüyle doğru olarak bu hesabı yapabilir... selamlar..

    Alıntıları Göster
    Katsayılar feda olsun ****inin değerli katılımcılarına...
    Son mesajları pek incelemedik ama biz kontrolkaleminde bu formüllerin dibine inmiştik. Mesela torkun açısal hız ile radyan tanımından bağıntı kurulması gibi.
    Başarılar...




  • Akhilleus kullanıcısına yanıt
    Değerli kardeşim ;HP yarış kazandırır (doğru) ama biz araçlarımızla sürekli yarış mı yapıyoruz.İşin doğrusu " HP yarış kazandırır...ama TORK Hayat kurtarır..."Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: alanism

    Benim aklima takilan baska bisey var.
    gaz pedalina basmak mi yoksa yuksek rpm çevirmek mi yakiti arttırır.
    Örneğin yokus çıkarken yuksek viteste dusuk rpm de gaz pedalina yuklenmek gerekiyor.
    Bu durumda düşük rpm düşük yakit anlamına gelmiyor değil mi.


    Yakıt tüketimi işi hp tork formülü kadar basit bir olaya değildir on tane forum bitirsek yine de anlamayanlar olabilir ,

    Ancak sormuş olduğunuz konu ike alakalı daha önce bir,ok alt başlıkta yazılanı tekrarlamak gerekiyor,

    Gaz pedalı evdeki musluk vanası gibdir , basılmadan tükütim çok cüzzi olur .gaza ne kadar basılırsa tüketim o kadar artar ancak araç hıslanır hızlanmaz alt başlıktır

    Rpm yükselmesi için gaza basılmıyor sa tüketim de artmayabilir ,ancak

    Değişmeyen şey şudur eğer güç üretmek istiyorsanız yakıt tüketmek zorundasınız ama tork değiştirmek için vites kutusu da dahil birçok şey yapılabilir .

    Soru sormadan basit formulün 3 değişkenli olduğunu unutmamak gerekir .her 2 değişken aynı anda değişirse sonucu tahmin etmek için değişkenlerin değerlerinin aynı anda bilinmesi gerekir .

    Buradan şunu demek istiyorum ,

    Mesela sadece deviri öne çıkararak tork ve beygir günücü tahmin edemezsiniz,çünkü bir bilinmeyen bilinirken diğer 2 değişken olasılığı teorik olarak sonsuz seçenek sunar , basit matematik mantığı
    Yakıt tüketimi hesaplamalarında ise başka bir sürü değişkenler aynı anda bilinemsi gerekiyor bir sürü formül var , havanın yoğunluğundan tutun da motor hacmi ,silindiri vb gidiyor .

    Ancak güç tork ve rpm hepsi birbirine bağıntılıdır newton sağolsun

    Sayın ustalarım 7024 sayısı benim kafamı karıştırdı şimdi, benim anlayacağım şekilde beni aydınlatırsanız sevinirim benim bir önceki sayfadaki örneklerle ilgili ?

    Ben 5252 sayını Sayın Vezir hocam dan öğrenmiştimde ?




  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    Alperbugra açıklamalrını dikkate okuyalım sayı kullnılan ölçü birimine göre değişiyor .
  • Güç , bir kuvvetin ne kadar hızlı sürdürüldüğünün ifadesidir. Kuvvet ise ağırlık kaldırma kapasitesidir... buyüzden benzinli araçlar daha hızlı dizel araçlar ise daha kuvvetlidir.. dik bir rampa çıkarken ihtiyaç olan şey kuvvettir yokuş direncini yenmek için..... bu kuvvet tork dur.. dizel araçların torku genelde daha kuvvetli olduğu için yokuşta dizel , düz yolda benzinli araç üstündür...
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.