Şimdi Ara

TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
786
Cevap
209
Favori
297.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanayide expertiz için gittiğimiz bir usta bizde güç ölçümü yok bunlar hikaye o hızda dönen tekerin torkunu ölçecek makina daha yapılmadı demişti. Öyle birde emin ki kendinden sanırsın Albert einstein.. Bu durum genlerimizde mi var.. Çok korkuyorum:((



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OxyGeN_07 -- 10 Eylül 2014; 19:01:44 >
  • akdeniz ikliminden kaynaklanıyor dicem de ustanın iç anadoludan çıkmasından korkuyorum....
  • Şimdi benim aracım mesela max. torkunu 4000 rpm'de veriyor. Yüklüyüm. Yamada durdum. Araç sabit farzedin geri kaçmıyor yani. Şimdi ben bu aracı kaldırmak için motora 4000 rpm mi çevirttirmem gerekiyor. Okuduğumdan anlaşılan bu. Max. beygir gücünü de 6000 rpm de versin. Yoksa bunumu kullanmam gerekiyor. Yani motora 6000 devir çevirtip kaldırmak. Okuduklarım benim gibi daha motorla yeni tanışmış biri için çok akademik olmuş :D Ama çok güzel anlatmışsın emeğine sağlık.(Bu arada konu 2010'da açılmış ben 2014'te ancak teşekkür edebiliyorum. Neyse sağlık olsun :D)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxkowboyxx -- 11 Eylül 2014; 18:41:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    Şimdi benim aracım mesela max. torkunu 4000 rpm'de veriyor. Yüklüyüm. Yamada durdum. Araç sabit farzedin geri kaçmıyor yani. Şimdi ben bu aracı kaldırmak için motora 4000 rpm mi çevirttirmem gerekiyor. Okuduğumdan anlaşılan bu. Max. beygir gücünü de 6000 rpm de versin. Yoksa bunumu kullanmam gerekiyor. Yani motora 6000 devir çevirtip kaldırmak. Okuduklarım benim gibi daha motorla yeni tanışmış biri için çok akademik olmuş :D Ama çok güzel anlatmışsın emeğine sağlık.(Bu arada konu 2010'da açılmış ben 2014'te ancak teşekkür edebiliyorum. Neyse sağlık olsun :D)

    Hocam ne kadar güç gerekiyorsa o devirde kalkın.2000 devirde 50 beygir güç veriyor diyelim aracınız.Bu devirde kalkabiliyorsanız daha fazlasına gerek yoktur. 4000 devirde kalkamazsa daha fazla güç için daha üst devirlere başvurmanız gerekir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • toyota arabaları bu saydıklarınızın hepsinde en iyi performansı verir, diğer markalardan özellikle de vosvosdan uzak durun hem sanayiden çıkmaz hem de yokuşlardan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gazozvar kullanıcısına yanıt
    Önceki 1038 mesajınız da bunun gibi ise okuyanın vay haline..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın Vezir hocam, size bir kaç soru sormak istiyorum;

    Aracım 04 Model Kia Picanto 1.1 MPI 12 V 65 Hp 97 NM

    Maksimum Tork Devri : 97 Nm / 2800 Dd.

    Maksimum Güç Devri : 65 Hp / 5500 Dd.


    Asıl soruma gelirsek;

    Hp = Tork X RPM / 5252.

    65 Hp = 97 Nm X 2800 Dd / 5252

    271.600 / 5252 = 51.71 KW Çıkıyor. || 51.71 KW X 1.35 = 69.81 HP Çıkıyor. ( Halbuki benim araç 65 HP. )


    Vezir hocam sizce ben bir yerde yanlışlıkmı yaptım, nerden baksanız 4-5 HP yüksek çıktı ? Beni aydınlatırsanız sevinirim.


    Bir de Tork hesaplaması nasıl yapılıyordu ?

    Edit Ekleme : Aracımın Beygir - Tork grafiğini ekledim. ( Grafiği ekleyememişim, yardım edin ? )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 16_MJT_05 -- 27 Kasım 2014; 15:30:42 >
  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    temel hata yapılmış bu nedenle sanırım kafanız karışmış

    formül

    Hp = Tork X RPM / 5252.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Birinci hesapta araç maksimum tork verirken kaç beygir olur sorusunun çözümü

    Hp = 97 Nm x 2800 rpm/5252

    Hp = 51,71 beygirdir.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    İkinci hesapta ise aracım maksimum beygir verirken ürettiği tork nedir sorusunun çözümü

    65 Hp = Tork x 5500 /5252 ====> Tork = 62,07 Nm dir

    sonuçları biraz düşününce maksimum beygir için deviri yükselttiğimizde neden maksimum torkun (97 Nm) altında bir değer elde ettiğimiz (62,07 Nm) zaten konunun özüdür . Hesapta kanıtlanmış olmaktadır .

    Akıllarda kalması gereken konu Maksimum beygir ürettiğinizde aracın maksimum Tork unun altında bir değer elde edilir ,
    tersine maksimum tork üretitğinizde ise aracın üretebileceği maksimum beygirin altında değer elde edilir .

    Vites kutusu bu nedenle icat edilmiş olabilir .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Kasım 2014; 16:11:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    temel hata yapılmış bu nedenle sanırım kafanız karışmış

    formül

    Hp = Tork X RPM / 5252.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Birinci hesapta araç maksimum tork verirken kaç beygir olur sorusunun çözümü

    Hp = 97 Nm x 2800 rpm/5252

    Hp = 51,71 beygirdir.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    İkinci hesapta ise aracım maksimum beygir verirken ürettiği tork nedir sorusunun çözümü

    65 Hp = Tork x 5500 /5252 ====> Tork = 62,07 Nm dir

    sonuçları biraz düşününce maksimum beygir için deviri yükselttiğimizde neden maksimum torkun (97 Nm) altında bir değer elde ettiğimiz (62,07 Nm) zaten konunun özüdür . Hesapta kanıtlanmış olmaktadır .

    Akıllarda kalması gereken konu Maksimum beygir ürettiğinizde aracın maksimum Tork unun altında bir değer elde edilir ,
    tersine maksimum tork üretitğinizde ise aracın üretebileceği maksimum beygirin altında değer elde edilir .

    Vites kutusu bu nedenle icat edilmiş olabilir .


    Çok teşekkür ediyorum Vezir hocam bilgilendirdiğiniz için.

    Peki yukarıdaki formüllerle her hangi bir devirde kaç HP ve kaç Tork olduğunuda bulabiliyormuyuz ?

    Mesela Örnek Soru : 1500 Devirde kaç HP ve kaç Tork, 3500 Devirde kaç HP ve kaç Tork ? Bunun gibi yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 16_MJT_05 -- 27 Kasım 2014; 16:25:51 >




  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    Üreticiler yaptıkları ölçümlerle bu değerleri bulurlar. Yani ürettikleri motoru ölçüm sitemine bağlar, ne kadar tork ürettiğini ölçer. O torku ürettiği devirle de o devirdeki gücü formüller yardımıyla hesaplar. Yani formül size tork ve güç bilgisi vermez, ikisinden birini bilirseniz diğer değeri verir. Tabi burada devir sayısını zaten bildiğimizi varsayiyorum.

    Sizin istediğiniz şeyi öğrenmeniz için motor için güç-devir-tork grafiği bulmanız lazım. Ya da sanayide ölçüm yaptıracaksiniz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    Formulde 3 bilinmeyen var .Ancak aynı anda her 2 bilinmeyen bilinirse üçüncü bulunabilir. Özetle sadece deviribilirseniz aynı anda tork veya beygiri bulamazsınız.
    Buna göre tüm olasılıklar ortaya çıkıyor.

    Hp ve rpm bilinirse tork bulunur
    Hp ve tork bilinirse rpm bulunur
    Tork ve rpm bilinirse hp bulunur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    Üreticiler yaptıkları ölçümlerle bu değerleri bulurlar. Yani ürettikleri motoru ölçüm sitemine bağlar, ne kadar tork ürettiğini ölçer. O torku ürettiği devirle de o devirdeki gücü formüller yardımıyla hesaplar. Yani formül size tork ve güç bilgisi vermez, ikisinden birini bilirseniz diğer değeri verir. Tabi burada devir sayısını zaten bildiğimizi varsayiyorum.

    Sizin istediğiniz şeyi öğrenmeniz için motor için güç-devir-tork grafiği bulmanız lazım. Ya da sanayide ölçüm yaptıracaksiniz :)

    Beni bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim Etkinus hocam, sağolun. Peki araçların HP - Tork grafiğini hangi internet sitelerinden bulabilirim ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Formulde 3 bilinmeyen var .Ancak aynı anda her 2 bilinmeyen bilinirse üçüncü bulunabilir. Özetle sadece deviribilirseniz aynı anda tork veya beygiri bulamazsınız.
    Buna göre tüm olasılıklar ortaya çıkıyor.

    Hp ve rpm bilinirse tork bulunur
    Hp ve tork bilinirse rpm bulunur
    Tork ve rpm bilinirse hp bulunur


    Hımmmm anladım Sayın Vezir hocam. 2800 Devir de 51.71 Hp de ürettiğini anladım ama 5500 Devir de kaç Tork üretiyor onu anlayamadım ?

    Bana bir örnek vererek tekrar açıklayabilirmisiniz sayılı ifadelerle ?
  • 65 Hp = Tork x 5500 /5252 ==

    ==> Tork = 62,07 Nm dir

    65 hp x 5252 / 5500 rpm = 62,07 nm çıkmaktadır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zorunlu eğitim müfredatına girmeli :) eline sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    65 Hp = Tork x 5500 /5252 ==

    ==> Tork = 62,07 Nm dir

    65 hp x 5252 / 5500 rpm = 62,07 nm çıkmaktadır

    Teşekkür ederim Sayın Vezir hocam, aklıma bir şey takıldığı zaman yine sorarım.

    Bakalım anlamış mıyım, bu sefer bu verdiğiniz bilgileri başka araçla pekişti reyim.


    2005 Model Peugeot 206 1.4 HDİ 8 V 68 HP 150 NM.


    Maksimum Güç Devri : 68 Hp / 4000 Dd

    Maksimum Tork Devri : 150 Nm / 2000 Dd


    150 Nm X 2000 Dd = 300.000

    300.000 / 5252 = 57.12 HP. ( 2000 Devirdeki aracın gücü. )


    68 Hp X 5252 = 357.136

    357.136 / 4000 Dd = 89.28 NM. ( 4000 Devirdeki aracın torku. )


    Hesaplamalarım doğru demi Sayın Vezir hocam ?




  • Benim aklima takilan baska bisey var.
    gaz pedalina basmak mi yoksa yuksek rpm çevirmek mi yakiti arttırır.
    Örneğin yokus çıkarken yuksek viteste dusuk rpm de gaz pedalina yuklenmek gerekiyor.
    Bu durumda düşük rpm düşük yakit anlamına gelmiyor değil mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alanism

    Benim aklima takilan baska bisey var.
    gaz pedalina basmak mi yoksa yuksek rpm çevirmek mi yakiti arttırır.
    Örneğin yokus çıkarken yuksek viteste dusuk rpm de gaz pedalina yuklenmek gerekiyor.
    Bu durumda düşük rpm düşük yakit anlamına gelmiyor değil mi.


    Alanism,

    Ne kadar yüksek devir de kullanırsanız bi o kadar da yakıtınız yüksek olur.

    Ben Dizel araçlarda 2500 Devir de vites değişimini uygun görüyorum, Benzinli araçlar da ise 3000 Devir de.

    Gaza basış şeklide önemli tabi, düşük vites de gaza çok yüklenirseniz eğer yakıtı yükseltirsiniz. En iyisi orta karar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    65 Hp = Tork x 5500 /5252 ==

    ==> Tork = 62,07 Nm dir

    65 hp x 5252 / 5500 rpm = 62,07 nm çıkmaktadır

    Teşekkür ederim Sayın Vezir hocam, aklıma bir şey takıldığı zaman yine sorarım.

    Bakalım anlamış mıyım, bu sefer bu verdiğiniz bilgileri başka araçla pekişti reyim.


    2005 Model Peugeot 206 1.4 HDİ 8 V 68 HP 150 NM.


    Maksimum Güç Devri : 68 Hp / 4000 Dd

    Maksimum Tork Devri : 150 Nm / 2000 Dd


    150 Nm X 2000 Dd = 300.000

    300.000 / 5252 = 57.12 HP. ( 2000 Devirdeki aracın gücü. )


    68 Hp X 5252 = 357.136

    357.136 / 4000 Dd = 89.28 NM. ( 4000 Devirdeki aracın torku. )


    Hesaplamalarım doğru demi Sayın Vezir hocam ?


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alanism

    Benim aklima takilan baska bisey var.
    gaz pedalina basmak mi yoksa yuksek rpm çevirmek mi yakiti arttırır.
    Örneğin yokus çıkarken yuksek viteste dusuk rpm de gaz pedalina yuklenmek gerekiyor.
    Bu durumda düşük rpm düşük yakit anlamına gelmiyor değil mi.


    Yakıt tüketimi işi hp tork formülü kadar basit bir olaya değildir on tane forum bitirsek yine de anlamayanlar olabilir ,

    Ancak sormuş olduğunuz konu ike alakalı daha önce bir,ok alt başlıkta yazılanı tekrarlamak gerekiyor,

    Gaz pedalı evdeki musluk vanası gibdir , basılmadan tükütim çok cüzzi olur .gaza ne kadar basılırsa tüketim o kadar artar ancak araç hıslanır hızlanmaz alt başlıktır

    Rpm yükselmesi için gaza basılmıyor sa tüketim de artmayabilir ,ancak

    Değişmeyen şey şudur eğer güç üretmek istiyorsanız yakıt tüketmek zorundasınız ama tork değiştirmek için vites kutusu da dahil birçok şey yapılabilir .

    Soru sormadan basit formulün 3 değişkenli olduğunu unutmamak gerekir .her 2 değişken aynı anda değişirse sonucu tahmin etmek için değişkenlerin değerlerinin aynı anda bilinmesi gerekir .

    Buradan şunu demek istiyorum ,

    Mesela sadece deviri öne çıkararak tork ve beygir günücü tahmin edemezsiniz,çünkü bir bilinmeyen bilinirken diğer 2 değişken olasılığı teorik olarak sonsuz seçenek sunar , basit matematik mantığı
    Yakıt tüketimi hesaplamalarında ise başka bir sürü değişkenler aynı anda bilinemsi gerekiyor bir sürü formül var , havanın yoğunluğundan tutun da motor hacmi ,silindiri vb gidiyor .

    Ancak güç tork ve rpm hepsi birbirine bağıntılıdır newton sağolsun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.