Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (292. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
14 Misafir (7 Mobil) - 7 Masaüstü7 Mobil
5 sn
28.195
Cevap
203
Favori
1.798.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 290291292293294
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • s.a. arabanın motor bölünü uzun zamandır açmıyormuşum herhalde...normal bakımalrını hep yaptırıyorum..en son ekim ayında kışlık bakım için gitmiştim...
    pek yapılması gereken bişey yoktu gerçi herşeyi iyi normal demişlerdi...
    kaputun altını görünce biraz endişe ettim acaba anormal gözüken bir şey var mı acaba..birde silecek suyunun yanındaki kutuya ne doldurmamız gerekiyor acaba...minumum biraz üstünde azalmış sanırım baya...

    mootor bölümünü yıkatmalımıyım acaba..ne ile yıkama yapyıtrmalıyım..tavsiyelerinize ihtiyacım var ...



    _____________________________




  • hortumların rengi beni tedirgin etti. normalmi anormalmi acaba...

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasan70

    hortumların rengi beni tedirgin etti. normalmi anormalmi acaba...



    Motor soğutma sistemi haznesidir. Su ya da antifriz koymanız lazım.
    _____________________________
    Geldim, gördüm, yendim.
  • TEŞEKKÜRLER...
    _____________________________
  • İyi geceler arkadaşlar.
    Benim 2001 1.5 luxury'nin 90.000 km bakımı ve baskı balata değişimi için hafta sonu Bostancıdaki Yahyalı otomotive gittim.
    Sağolsunlar il dışından geldiğimi de söyleyince çok ilgilendiler.
    90.000 bakımı için yapılanlar ve fiyatlarını yazmak istiyorum.
    1- Motor yağı (Mobil1 10-40 kullandılar): 65 TL
    2- Yağ filtresi :15 TL
    3- Hava filtresi: 30 TL
    4- Polen filtresi: 25 TL
    5- Takım buji (Sanırım NKG kullandılar): 30 TL
    6-Servis İşçiliği: 25 TL
    TOPLAM: 190 TL

    Baskı Balata Seti:
    1- Debriyaj seti (Valeo kullandılar): 170 TL
    2- Şanzuman yağı: 30 TL
    3- Volan taşlama: 50 TL
    4- İşçilik: 100 TL
    TOPLAM: 350 TL

    Bide salıncakları değiştiler (takım olarak): 280 TL
    Motor soğutma suyunu kontrol ettiler -15 derece olarak sonuç verdi, değiştirmeye gerek görmediler.
    Fren hidroliğini de değiştirme gereği duymadılar.
    Rot başlarındaki plastik kısımda patlama görüldü, patlak yere sanırım gres basıldı ve uygun bir zaman da değiştirirsin dediler. Çiftine 90 TL fiyat çıkardılar.

    Birde benim sol stop farımın dış çerçevesi kırıktı aynı bölgede farcı Altan ustaya uğradım farın dış çerçevesini yenilediler. Masraf 100 TL
    Eskisi ve yenisine ait resimler aşağıdadır. Sağ ve sol stop farlarında sadece çerçeve rengi farklı oldu. Buda orjinal çerçeve içerden boyalı, yenilenen çerçeve ise dışardan boyandığı için farklı oldu.


    _____________________________




  • Buda yenilenen far.


    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay

    Keçeden kaçan yağdan dolayı motor yağ kaçağı...iki gece halojenle kullandım çekilcek dert değil ...
    çok geçmiş olsun. keçe değişimi sonrası artık kaçak olmaması gerekir. halojenler gerçekten çekilecek gibi değil. Artık Vectra gibi seri olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 5 Şubat 2012; 22:19:30 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivrindili10

    Arkadaşlar arabamda kontağa basar basmaz klima kapalı da olsa ısıtma fanları çalışıyor kapatmayı bir türlü beceremedim.Nereden kapanacak bu fan?

    5'e bas.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasan70
    mootor bölümünü yıkatmalımıyım acaba..ne ile yıkama yapyıtrmalıyım..tavsiyelerinize ihtiyacım var ...


    imzadaki sitede almeranın her türlü tedavisi mevcut TIKLA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 5 Şubat 2012; 22:26:44 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mecett

    http://www.araba.com/4571506/Nissan-Almera-15-Tekna

    arkadaslar bu araba nasıl? airbaglerde bi hata var dedi.bilgisayarda düzeltiliyormus dedi.acaba agır kaza olmus olabilirmi?
    2 parça boyalı.öndede kaputta çizik var.

    acaba ağır kaza yüzünden airbag hatası olabilirmi?
    sizce arac nasıl?


    ağır kazası yok gibi duruyor ama bu araç çok bakımsız kontrolsüz görünüyor. parça aralarında çok boşluk var ve dengesiz görünüyor. ön tampon köşeleri, ön farların alt ve üst aralığı ön panjur boşluğu, arka tampondaki boşluklar ve stoplar dengesiz duruyor. Pek bakılmamış bu arabaya. kapıdan hasar almış 2 kapo boyalı diyor yan hava yastığı patlamış değişmiş olabilir.
    _____________________________
    Nissan Almera 1.5 Tekna Sdn '05




  • Arkadaşlar biliyosunuz aracımı yeni aldım ve 46000 km de.En kısa zaman yağ v.b. değişimlerini yapacağım.Sorum şu araca yağ değişiminden sonra motor silk koymak istiyorum uygun mudur?(Km si düşük olan araçlara önerilmediğini duydum)
    Aracın lastikleri büyük olduğundan şu yağışlı günlerde ön lastikler kapılara kadar çamur kaydırıyor,paçalık kullanan arkadaşlar varsa nasıl tedarik ettiklerini belirtirler mi?(siteleri dolaştım ama bulamadım)
    Birde lastik parlatıcıların lastiğin özelliğini kaybettiğini duydum,kullanan ya da bilgisi olan var mı?
    _____________________________
    .
    .
    .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivrindili10

    Arkadaşlar biliyosunuz aracımı yeni aldım ve 46000 km de.En kısa zaman yağ v.b. değişimlerini yapacağım.Sorum şu araca yağ değişiminden sonra motor silk koymak istiyorum uygun mudur?(Km si düşük olan araçlara önerilmediğini duydum)
    Aracın lastikleri büyük olduğundan şu yağışlı günlerde ön lastikler kapılara kadar çamur kaydırıyor,paçalık kullanan arkadaşlar varsa nasıl tedarik ettiklerini belirtirler mi?(siteleri dolaştım ama bulamadım)
    Birde lastik parlatıcıların lastiğin özelliğini kaybettiğini duydum,kullanan ya da bilgisi olan var mı?

    Aracınız hayırlı olsun kazasız sürüşler dilerim.Motor silk ben hiç kullanmadım daha km düşük olduğu için bence kullanmanıza gerek yok.Kaliteli bir yağ ve orjinal yağ filtresi işinizi görecektir.Benim aracım 69000 km de aldığım günden beri mobil yağ dışında hiç birşey koymadım.Kullanan arkadaşlar var ise faydalı gördülerse size bilgi vereceklerdir.
    Paçalık konusunda daha önceden forumda konuşmuştuk.Modacar'ın sitesinde çeşitli paçalıklar var fakat bizim araç için birebir yok üniversal modellerden denemeniz gerekiyor.
    Lastik parlatıcılarında kalitesiz olanları zamanla matlaşmaya ve lastikte beyazlaşmalara neden olur.
    _____________________________




  • Arkadaşlar arabanın bujilerini değiştirdim acaba bujilerin modelini hatırlayan varmı benim bujiler LFR5A-11 modelini aldım araba 1.5 98 tekna bujilerden sonra sanki arabada vuruntu oldu dedim acaba yanlış bujimi taktım. hatırlayan varsa sevinirim NGK LFR5A-11 acil cevap bekliyorum üzerinden kısa çift tırnaklı bosch buji çıktı benim aldığım uzun tek tırnak buji
    _____________________________
    2004 Laguna II 1.6 Privilege
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhankiraz

    Arkadaşlar arabanın bujilerini değiştirdim acaba bujilerin modelini hatırlayan varmı benim bujiler LFR5A-11 modelini aldım araba 1.5 98 tekna bujilerden sonra sanki arabada vuruntu oldu dedim acaba yanlış bujimi taktım. hatırlayan varsa sevinirim NGK LFR5A-11 acil cevap bekliyorum üzerinden kısa çift tırnaklı bosch buji çıktı benim aldığım uzun tek tırnak buji

    imzamdaki sitede tüm arıza ve çözüm yolları mevcuttur.Bujiler değişirken bobin kablosu tam yerine oturmamış yada vidası gevşek kalmış olabilir.
    NGK LFR4A-11 : sıcak buji

    NGK LFR5A-11 : standart buji

    NGK LFR6A-11 : soğuk buji

    orjinal buji kullanmışsınız.
    soğuk iklimde şehiriçi kısa mesafeler ve çok sık marş-stop varsa sıcak buji.
    soğuk veya sıcak iklimde şehirdışı fazlaysa soğuk buji.
    herikisi eşitse standart buji.(volverin33 ustadan alıntıdır)
    _____________________________




  • tüh benimde canım sıkıldı gittim orjinal buji alıp NGK LFR6A-11 değiştirdim diğerlerinide kenara koydum iyice moralim bozuldu neyse hayırlısı olsun....orjinal deyince bunu verdi hiç kısa mesafe uzun mesafe kullanıyormusun diye sormadı yoksa ben hep kısa kullanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhankiraz -- 6 Şubat 2012; 15:39:57 >
    _____________________________
    2004 Laguna II 1.6 Privilege
  • şöyle bir durumda var piyasadan alınan ngk bujiler çoğu zaman çin malı oluyor ve servistekinin yerini tutmuyor servisteki bujilerin daha kaliteli olduğunu söylüyordu forumdaki arkadaşlar ben hep serviste değiştirdim dışarıdan hiç almadım o yüzden arada fark var mı bilemiyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivrindili10

    Arkadaşlar biliyosunuz aracımı yeni aldım ve 46000 km de.En kısa zaman yağ v.b. değişimlerini yapacağım.Sorum şu araca yağ değişiminden sonra motor silk koymak istiyorum uygun mudur?(Km si düşük olan araçlara önerilmediğini duydum)
    Aracın lastikleri büyük olduğundan şu yağışlı günlerde ön lastikler kapılara kadar çamur kaydırıyor,paçalık kullanan arkadaşlar varsa nasıl tedarik ettiklerini belirtirler mi?(siteleri dolaştım ama bulamadım)
    Birde lastik parlatıcıların lastiğin özelliğini kaybettiğini duydum,kullanan ya da bilgisi olan var mı?

    bitirgic en doğru cevabı vermiş sana zaten. Eğer aracınızda sıkıntı yoksa gerek yok diyorum. Ses için 0w30 veya 0w40 tam sentetik daha etkin bir çözüm olacaktır. En azından yağa para vermek katkıya vermekten daha akılcı bir çözümdür ,eğer bir gereklilik yoksa. Ama km uzun, aşınmış motora sahip olan arkadaşların videoyu izlemesini tavsiye ediyorum. TIKLA İZLE

    Ben motor silk koydum ve carbon clean temizliği yaptırdım geçen sene 90.000 km'de. Değişiklik olarak motor 2 dak. ısınırken şimdi 4 dak. ısınıyor bu da %5-10 kadar yakıt artışına sebeb oluyor. Öncesi 10 C havada yarım saatte soğuyordu. Şimdi motor 120 dak. ancak soğuyor. Buda sık sık araç çalıştıran için %15-20 yakıt azalmasına etki ediyor. Motordaki vuruntu, titreme öncekine göre yok denecek kadar azaldı. Motor tam verimli çalışıyor. Ben faydasını gördüm, ancak siz zarar görebilirsiniz. Aynı model marka vs olsada araçlarımızın motor aşınımı, katkıya tepkisi vs farklı olabilir. Zaten yüksek makine mühendisleri iki konuda ikiye ayrılmış durumda. 1-katalitik iptali konusunda 2-katkı maddeleri konusunda. Bir kısmı faydalı diğer kısım zararlı diyor. En doğrusu denemeden bilinmiyor, buda risk içeriyor artık. Başka çözüm yoksa riske girmeye değer herzaman.
    Paçalık bulamadım o kadar araştırmama rağmen. Ancak düz kalın esnek lastik uydurabildim. Oda çirkin görüntü oluşturduğu için iptal ettim. Universal paçalıklarda uymadı.
    _____________________________




  • iyiakşamlar arkadaşlar içimizde İzmirli arkadaşlar vardır mutlaka izmirde bizim araçların yedek parçalarını uygun fiyat ve orjinal olarak satan yedek parçacılar önerebilirmisiniz.
  • Volverin verdigin linkteki dynamic cote adli urunu arastirdim USA urunu falan degil. İliya Yofoğlu adli birisi adina 2003 yilinda marka tescili yapilmis. Hic bir yabanci sitede de adi gecmiyor. Senin tanidigin kullanan birisi var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bdogan2002

    Volverin verdigin linkteki dynamic cote adli urunu arastirdim USA urunu falan degil. İliya Yofoğlu adli birisi adina 2003 yilinda marka tescili yapilmis. Hic bir yabanci sitede de adi gecmiyor. Senin tanidigin kullanan birisi var mi?

    Amaç motor silk, bor power vs katkı maddelerinin etkisini yapılan deneyde videoda izlemek. Aynı deneyi sanayide izledim zaten. Herkesin motorunda farklı etkisi olabilir. Zararlı mı yararlı mı dersen inan net konuşamıyorum. Zararıda olabilir, faydasıda olabilir. Son seçenek olarak değerlendirilebilir. İnce film tabakasının motorda yapışma ömrü 150 bin km ömür biçildiğine göre sonrası muamma. Ancak motorda yapışmaya devam eder diyende var, çapaklaşır diyende var.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 290291292293294
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.