- x
NISSAN ALMERA KLÜBÜ
18653 Cevap801857 Görüntüleme128 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     64 [66] 68 69 70 71 72 73      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


963 Mesaj
18 Ağustos 2011; 17:12:15 

N16 motor kodlu olan tum almeralar zincirlidir. yani 2000 - 2008 arası olan tum almeralar ıcın gecerlı


_____________________________

Nissan Almera Tekna Sedan 2005


3193 Mesaj
18 Ağustos 2011; 17:52:04 


quote:

Orijinalden alıntı: bakalov

arkadaşlar aracınız sabahları ilk marşta çalışmıyor ve çalıştıktan sonra titreme vuruntu gaz yememe varsa motor ısı sensörünüz bozulmuş olabilir.motorun ısısını algılayamayan sensör ecu ya yanlış veriler göndererek enjektörlerin fazla yakıt göndermesini bununla beraber aracın boğulmasına sebeb oluyor.sensör bosh 0280130081.
bu ara aklıma takılan bi konu var araca turbo takılabilirmi?takılırsa maliyeti ne olur? 1.5 motora turbo taktırmak mantıklımı?lpg li araçta bu işlem nasıl olur yardımcı olabilirmisiniz



hayırdır dostum ısı sensörünü mü değiştirdin. kaç paraya mal oldu. araca turbo takmak mı.ölümden başka herşeyin çaresi var yoksada bulunur dostum.chip tuning yaptır turbo istiyorsan daha az maliyetli olur.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6710 Mesaj
18 Ağustos 2011; 18:33:20 

Turbo tabiki takılır. Ama o kadar masraf yapmak yerine daha güçlü bir araç alın. Chip tuning atmosferik motorda fazla bir işe yaramaz. Sadece 6000-7000rpm arasında daha canlı hale getirilerek araç günlük hayatta kullanılmayan bir kaç beygire daha sahip olur.

Kısaca motorun 6000rpm'deki torku korunabilirse; Almera 7000rpm'de 114bg güç üretir. Bunun 0-100'e katkısı büyük olur. Yine de alt devirlerde çok bir şey beklemeyin. Ayrıca sadece chip tuning ile bu güç bile elde edilemez.

Bence gerek de yok. Almera üst devirlerde gayet yeterli. 1. vitesten 2'ye geçerken patinaj çekiyor. Daha ne olsun? Bunlara rağmen illa bir şey yapacağım diyorsanız, bence şanzımana el atıp; 1,2 ve 3. vites oranlarını kısalttırıp, short shifter takın.


_____________________________



246 Mesaj
18 Ağustos 2011; 19:40:24 

tekrar merhaba arkadaşlar almera 1.5 tekna için fren ana merkezi bulabileceğim bir site var mı baya dolaştım ama nafile bilen varsa yardımlarını beklliyorum


_____________________________

5 yıldır sigara içiyorum çok pişmanım! keşke daha önce başlasaydım


3193 Mesaj
18 Ağustos 2011; 20:03:13 


quote:

Orijinalden alıntı: esenkaya20

tekrar merhaba arkadaşlar almera 1.5 tekna için fren ana merkezi bulabileceğim bir site var mı baya dolaştım ama nafile bilen varsa yardımlarını beklliyorum


tamir edilebilir.boşuna arama. bulunur ama çok pahalı olur.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



79 Mesaj
18 Ağustos 2011; 21:30:29 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu




hayırdır dostum ısı sensörünü mü değiştirdin. kaç paraya mal oldu. araca turbo takmak mı.ölümden başka herşeyin çaresi var yoksada bulunur dostum.chip tuning yaptır turbo istiyorsan daha az maliyetli olur.


sorma başıma gelenleri servise 20 defa gittim sorunu bulamadılar.en son tüm ustalar bir araya gelip silindir kapak contası dediler sorunum garanti çözülecekmi dedim onada hayır dediler.boshta 35 euro + kdv stokta yokmuş yıldız oto sanayi ye gidip 40 tl ye aldım.bilgisayar işi yapıyoruz arıza tespiti için elimizde olan malzemelerden faydalanıyoruz fakat nissan servisi deneme yanılma yöntemine gidiyo anlamadım gitti.2000 model araçlar daha az sizinkilere kıyasla yoksa ankarada oturan başta vipmail olmak üzere sağolsun uzman birçok dostumuz var onlar bize yardımcı olabilirlerdi.iki farklı servise gitmeme rağmen arıza tespiti yapamadılar ve birbirleriyle çelişiyorlar.japon araçların tutulmamasının başlıca sebeplerinden.aracında arızası olan allaha emanet.


_____________________________

2000 MODEL ALMERA LUXURY 1.5


79 Mesaj
18 Ağustos 2011; 21:35:41 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Turbo tabiki takılır. Ama o kadar masraf yapmak yerine daha güçlü bir araç alın. Chip tuning atmosferik motorda fazla bir işe yaramaz. Sadece 6000-7000rpm arasında daha canlı hale getirilerek araç günlük hayatta kullanılmayan bir kaç beygire daha sahip olur.

Kısaca motorun 6000rpm'deki torku korunabilirse; Almera 7000rpm'de 114bg güç üretir. Bunun 0-100'e katkısı büyük olur. Yine de alt devirlerde çok bir şey beklemeyin. Ayrıca sadece chip tuning ile bu güç bile elde edilemez.

Bence gerek de yok. Almera üst devirlerde gayet yeterli. 1. vitesten 2'ye geçerken patinaj çekiyor. Daha ne olsun? Bunlara rağmen illa bir şey yapacağım diyorsanız, bence şanzımana el atıp; 1,2 ve 3. vites oranlarını kısalttırıp, short shifter takın.


maliyetli bir olay yani.peki bizim bu doğancılar ve şahinciler nasıl yaptırıyo bu işi turbo veya short shift olayı arabadan daha pahalıya mal olmuyomu?


_____________________________

2000 MODEL ALMERA LUXURY 1.5


3193 Mesaj
18 Ağustos 2011; 22:17:20 


quote:

Orijinalden alıntı: bakalov




maliyetli bir olay yani.peki bizim bu doğancılar ve şahinciler nasıl yaptırıyo bu işi turbo veya short shift olayı arabadan daha pahalıya mal olmuyomu?


benim bir arkadaşın miyaforisi modifiyeyle beraber 35 tl'ye mal oldu. bu da bir hastalık.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çirkin ördek yavrusu -- 18 Ağustos 2011; 22:20:30 >


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



3193 Mesaj
18 Ağustos 2011; 22:22:10 


quote:

Orijinalden alıntı: bakalov

sorma başıma gelenleri servise 20 defa gittim sorunu bulamadılar.en son tüm ustalar bir araya gelip silindir kapak contası dediler sorunum garanti çözülecekmi dedim onada hayır dediler.boshta 35 euro + kdv stokta yokmuş yıldız oto sanayi ye gidip 40 tl ye aldım.bilgisayar işi yapıyoruz arıza tespiti için elimizde olan malzemelerden faydalanıyoruz fakat nissan servisi deneme yanılma yöntemine gidiyo anlamadım gitti.2000 model araçlar daha az sizinkilere kıyasla yoksa ankarada oturan başta vipmail olmak üzere sağolsun uzman birçok dostumuz var onlar bize yardımcı olabilirlerdi.iki farklı servise gitmeme rağmen arıza tespiti yapamadılar ve birbirleriyle çelişiyorlar.japon araçların tutulmamasının başlıca sebeplerinden.aracında arızası olan allaha emanet.


sen sorununu tam net olarak yaz buraya. bize tam olarak tanıt. nesi var ne gibi sesi var vs vs. servisin bulamadığını biz bir şekilde buluruz. ümidini kaybetme dostum.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



79 Mesaj
18 Ağustos 2011; 22:57:42 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu




sen sorununu tam net olarak yaz buraya. bize tam olarak tanıt. nesi var ne gibi sesi var vs vs. servisin bulamadığını biz bir şekilde buluruz. ümidini kaybetme dostum.


valla çöy bu sorun yüzünden arabadan soğudum satma noktasına kadar vardım ama şimdilik sorun çözüldü.forumda öyle arkadaşlarımız varki bu servisçileri cebinden çıkarır.üzüldüğüm bi nokta var almera ile ilgili yeteri kadar bilgiye sahip değilim ve çoğu kez forumdaki arkadaşların sorunlarına cevap veremiyoruz.forumdaki iyi niyetli ve bir karşılık beklemeden sorunlarımızı dinleyen herkesten allah razı olsun


_____________________________

2000 MODEL ALMERA LUXURY 1.5


 
212 Mesaj
19 Ağustos 2011; 1:06:46 

birşey soruyım.bu nissan almeralardaki 1.6 motorların bazıları 1597 cc ve 114 beygir..benim ruhsattaki almera 1598 110 beygir.acaba otomatik viteten dolayımı böyle merak ettim..


_____________________________



 
212 Mesaj
19 Ağustos 2011; 1:28:32 

mesela şu linkteki 2001 otomatik almera...

http://www.otokritik.co...san-Almera-16i-otm.html

ama benim ruhsatta 1597 değil 1598 yazıyo.114 beygir değil 110 bg yazıyo.aynı zamanda üstteki linktekinde vites oranlarında 4 vites gösterrmiş kalbuki benim otomatik 5 vites.....

arkadaş aynı yıl iki farklı motormu çıkarmış bu almera...

cidden merak ettim.







_____________________________



 
212 Mesaj
19 Ağustos 2011; 11:43:15 

bu arada benim motor kodu N16 değil.QB diye başlıyor.benimki zincir değil o zaman...???


_____________________________



 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 11:57:04 


quote:

Orijinalden alıntı: mertatem

bu arada benim motor kodu N16 değil.QB diye başlıyor.benimki zincir değil o zaman...???



Sizinki özel üretim olmalı. :)

Nissan'ın QB kodlu motoru yok. Sizinki de QG serisi. N16 motor değil kasa kodu. Ve sizinki de N16.


_____________________________



3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 12:08:15 


quote:

Orijinalden alıntı: mertatem

mesela şu linkteki 2001 otomatik almera...

http://www.otokritik.co...san-Almera-16i-otm.html

ama benim ruhsatta 1597 değil 1598 yazıyo.114 beygir değil 110 bg yazıyo.aynı zamanda üstteki linktekinde vites oranlarında 4 vites gösterrmiş kalbuki benim otomatik 5 vites.....

arkadaş aynı yıl iki farklı motormu çıkarmış bu almera...

cidden merak ettim.








dostum belliki bir kargaşa var sende.ruhsatını alıp servise git. şanzuman ve motor numarasından kaç cc kaç hp ve sana özel QB mi üretilmiş hepsi belli olur. G ile B harfi klavyede komşu.yazan kişi karıştırmış olmasın.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 12:45:54 


quote:

Orijinalden alıntı: bakalov
maliyetli bir olay yani.peki bizim bu doğancılar ve şahinciler nasıl yaptırıyo bu işi turbo veya short shift olayı arabadan daha pahalıya mal olmuyomu?


Evet maliyetli bir olay. Bunun yerine manuel 200sx alın. Ama yolda düz gidemezsiniz.


_____________________________



 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 13:02:48 

İnternette dolaşırken gördüm. Fikrimi çalmışlar. :)

Çift mercekli, angel eye Almera farı:
0


Böyle bir far yapsam yakışır mı acaba?


_____________________________



 
212 Mesaj
19 Ağustos 2011; 13:32:38 

vipmail pardon özürdilerim QB değilmiş QG imiş.yanlız 110 BG yazıyo bu kesin..birde servisten randevu almak için aradım TRİGER KAYIŞI değişirse ne kadar falan diye sordum oda DEğişirse falan şu kadar olur dedi...şimdi zincir olsa niye böyle bişey desin..gerçi motorun 1.8 demişti bende hayır 1.6 dedim..adam ısrar ediyo yok otomatikle 2001 model 1.8 dir diyo..hey allahım yaa....


_____________________________



 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 14:09:16 

Sen aldırma onlara. Sedan otomatikler QG16 kodlu 1.6 114bg'dir. Usta kasap, ruhsatı yazan kör olunca oluyor böyle vakalar. Ruhsatta bilgileri yanlış yazılı olan birçok araç var.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 19 Ağustos 2011; 14:09:47 >


_____________________________



3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 14:14:25 


quote:

Orijinalden alıntı: mertatem

vipmail pardon özürdilerim QB değilmiş QG imiş.yanlız 110 BG yazıyo bu kesin..birde servisten randevu almak için aradım TRİGER KAYIŞI değişirse ne kadar falan diye sordum oda DEğişirse falan şu kadar olur dedi...şimdi zincir olsa niye böyle bişey desin..gerçi motorun 1.8 demişti bende hayır 1.6 dedim..adam ısrar ediyo yok otomatikle 2001 model 1.8 dir diyo..hey allahım yaa....


2001 Almeran 1.6 GX’mi, SLX’mi, SR’mi? dostum.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 15:53:19 

daha önce sorupta arada kaynayan sorularımı tekrar ediyorum. hepsine olmasada bilinenlere cevap verilsede olur.çünkü hala döküman toplamaktayım.


1-nissan almera motor sisteminin parçaları nelerdir,yaptıkları arızalar nelerdir,OEM numaraları nedir,bakımları nelerdir?

2-nissan almera ateşleme sisteminin parçaları nelerdir,parçaların OEM kodları nelerdir,parçaların alternatifleri nelerdir,ateşleme sisteminde yaşanan arızalar çözüm yolları ve bakımları nelerdir?

3-nissan almera yakıt sistemindeki parçalar nelerdir,parçaların OEM kodları nelerdir,parçaların alternatifleri kodlarıyla beraber nelerdir,sistemin bakımı,arızaları ve çözüm yolları nelerdir.

4-nissan almera marş sisteminin parçaları varsa OEM numaraları,alternatif parçaları ve kodları,sistemin arızaları;arızaların çözüm yolları ve bakımı nelerdir.

5-nissan almera yağlama sisteminin parçaları OEM kodları,alternatif parçaları ve kodları,sistemin arızaları,sebebleri,arızaların çözüm yolları ve bakımı nelerdir.yağlama sisteminde kullanılan yağların markaları,isimleri nelerdir,kaç km ya da kaç yılda bir değiştirirlmesi gereklidir.

6-nissan almera soğutma sisteminin parçaları OEM kodları,alternatif parçaları ve kodları,sistemin arızaları,sebebleri,arızaların çözüm yolları ve bakımı nelerdir.

7-nissan almera şarj sisteminin parçaları OEM kodları,alternatif parçaları ve kodları,sistemin arızaları,sebebleri,arızaların çözüm yolları ve bakımı nelerdir.

8-nissan almera aydınlatma ve ikaz sisteminin parçaları OEM kodları,alternatif parçaları ve kodları,sistemin arızaları,sebebleri,arızaların çözüm yolları ve bakımı nelerdir.

9-nissan almera göstergeler sisteminin parçaları OEM kodları,alternatif parçaları ve kodları,sistemin arızaları,sebebleri,arızaların çözüm yolları ve bakımı nelerdir.

10-sormayı unuttuğum eklemek istediğiniz varsa ekleyebilirsiniz.



_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
609 Mesaj
19 Ağustos 2011; 15:57:55 

frene bastığımda o iğrenç tiz sesi duymaya başlamıştım ama aracımın fren mesafesinde bir sıkıntı yoktu.
geçenlerde sanayiye gittiğimde fren balatası o kadar bitmiş ki, diskler zarar görmeye başlamış, diskler tornalandı ve ön arka balatalarım değişti. marka bilmiyorum.
şimdi araçta çok ani frene gerek kalmadı henüz ama, sanki aracın gereksiz yerlerde bile ABS'si devreye giriyor ve fren mesafem uzadı.
bunlar balatadan, balatanın iyi veya kötü olmasından veya hatalı montajdan kaynaklanıyor olabilir mi?
yoksa bana mı öyle geliyor :D



_____________________________

S.M.Mali Müşavir / Ankara
Hyundai Elantra 1.6 Prime PL
HTC windows phone 8x


3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 16:20:22 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123




O dediğiniz bendeki oluyor.

Bi-xenon merceğin içinde bir motor ve hareketli bir perde bulunur. Kısa konumdayken perde kapalı durumda olur. Uzunlara geçtiğinde ise selenoidin çok hızlı hareketiyle, zaten tam güçte yanan ampulün önü açılır. Ve kapanırken de yine ani bir hareketle kapanır. Yani mercek uzuna geçmiş olur.

Bu sayede şimşekler çakabilirsiniz. Otoyolda gece sol şeridi kapatıp giderken, öndeki araca 100m geriden şimşek çakarak gitmeniz keyfi başka. Veya araçların yanından geçerken, yan yana gelince yandaki ışığın mum ışığı gibi olduğunu görmek çok keyifli.


şu yazıyı okuduğum günden beri uykularım kaçıyor üstat. m_alpay dostumuzun tanıdığı birine xenon taktırayım diyordum ama senin yazdıklarını okuyunca pembe hayallerim suya düştü . bir akşam vakti hem uzun hem kısa farların açık şekilde fotosunu yollar mısın buraya. yolumuz aydınlansın. ayrıca viraj dönerken ışığın yansıması nasıl oluyor. hani bende 100 metre ötesini zar zor görebilme sorunu var ya boydan. sağ virajı düz yol gibi görüyorum bazen geceleri ama sağımdaki solumdaki yeryüzü şeklinden anlayabiliyorum viraj olduğunu . ayrıca sevgili dostlarım şu ana kadar yaşadığım hiçbir kazada ne hafif ne ağır kusurum olmadı. tek kusurum direksiyon başına geçmek oldu. bunuda özellikle belirteyim. şu an bende aydınlanma eskisine göre çok iyi. lakin sizin şu yazdıklarınızı okuyunca o mum ışığının benim almeranın farları olduğuna kesin emin oldum artık. ayrıca led ışıklandırma konusundaki çalışmalarını bilgilerini heyecanla beklediğimi söylemek istiyorum üstadım.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
609 Mesaj
19 Ağustos 2011; 16:47:08 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu




şu yazıyı okuduğum günden beri uykularım kaçıyor üstat. m_alpay dostumuzun tanıdığı birine xenon taktırayım diyordum ama senin yazdıklarını okuyunca pembe hayallerim suya düştü . bir akşam vakti hem uzun hem kısa farların açık şekilde fotosunu yollar mısın buraya. yolumuz aydınlansın. ayrıca viraj dönerken ışığın yansıması nasıl oluyor. hani bende 100 metre ötesini zar zor görebilme sorunu var ya boydan. sağ virajı düz yol gibi görüyorum bazen geceleri ama sağımdaki solumdaki yeryüzü şeklinden anlayabiliyorum viraj olduğunu . ayrıca sevgili dostlarım şu ana kadar yaşadığım hiçbir kazada ne hafif ne ağır kusurum olmadı. tek kusurum direksiyon başına geçmek oldu. bunuda özellikle belirteyim. şu an bende aydınlanma eskisine göre çok iyi. lakin sizin şu yazdıklarınızı okuyunca o mum ışığının benim almeranın farları olduğuna kesin emin oldum artık. ayrıca led ışıklandırma konusundaki çalışmalarını bilgilerini heyecanla beklediğimi söylemek istiyorum üstadım.



kesinlikle, almeralarda aydınlatma konusunda bizi aydınlatın :) bu ayrı bir başlık bile olabilir, ben de o "mum ışığında" araç sürenlerdenim zira.


_____________________________

S.M.Mali Müşavir / Ankara
Hyundai Elantra 1.6 Prime PL
HTC windows phone 8x


3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 17:05:38 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkanduzgun

frene bastığımda o iğrenç tiz sesi duymaya başlamıştım ama aracımın fren mesafesinde bir sıkıntı yoktu.
geçenlerde sanayiye gittiğimde fren balatası o kadar bitmiş ki, diskler zarar görmeye başlamış, diskler tornalandı ve ön arka balatalarım değişti. marka bilmiyorum.
şimdi araçta çok ani frene gerek kalmadı henüz ama, sanki aracın gereksiz yerlerde bile ABS'si devreye giriyor ve fren mesafem uzadı.
bunlar balatadan, balatanın iyi veya kötü olmasından veya hatalı montajdan kaynaklanıyor olabilir mi?
yoksa bana mı öyle geliyor :D




düz yolda hemen devreye girmeyebilir. bu basma tarzıylada alakalı. ani ya da yavaş basma gibi. ancak direksiyonu çevirirken frene basınca ABS hemen devreye giriyorsa sorun yok demektir. bence sana öyle geliyorda olabilir. fren mesafesinin uzaması ve ABS'nin hemen devreye girmesi disk tornalatmanın etkisidir bence. neticede balata ile disk arasındaki mesafe mm olarakta olsa artıyor.. fren sensörü basınca göre,mesafeye göre,hidroliğin durumuna göre ABS'yi devreye sokuyor. bunun yerine disk değişimini tavsiye ediyorum.

bence güvenlik açısından en önemlisi fren ve lastiklerdir. bu iki konuya her zaman dikkat ederim; acı tecrübelerim sonucu. bu işler parasızlıktanda,cimriliktende, tasarruftanda anlamaz. parasızlık ölümle sonuçlandırabilir özellikle bu iki parça problemli yola çıkılmışsa.

toyota ile nam-ı diğer gavur dağından otoban tam devrede yokken iniş aşağı giderken fren arıza yaptı, tutmadı ne kadar bassamda. vites küçülteyim derken araç fren merkezinden dolayı stop etti. direksiyon sertleşti ama araç dahada hızlandı. önümde giden bir tır, karşıdan gelen arabalar. yol tek şeritli, yolun sağ sol kısmı yola doğru biraz mucurlu ve hafif yağmur yağmış yol kaygan. trafik kazasının en çok yaşandığı mevkii. belki 500 metre aşağıda eğimli bir viraj. saniyeler içinde kaç Fatiha okuduğumu kaç kez Allah'ı zikrettiğimi bir Allah birde yanımda yazan melekler bilir. O gün bugündür evliya gibi adam oldum zaten . Dörtlüleri yaktım, bir taraftan kornaya basıyorum. herkesi uyarıyorum yani. ya sağ uçurumdan uçacağım, ya tırın altına gireceğim, ya karşıdan gelen araçlarla kafa kafaya çarpışacağım. sol tarafım dağ eteği yamacı. can korkusuyla insan saniyede edisonun IQ'sünü bile solluyor. hemen sola dağ yamacına doğru direksiyonu kırdım. önde araçlar panikledi ama yokuşu yavaş çıkıyorlar. en büyük avantajım bu zaten. direksiyon hakimiyetim süper. zamk gibi yapışmışım, ani bir sağ hareketle yanlamasına yamaca sürterek ve sürüklenerek durabildim. araçtan çıkardıklarında yüzümün rengini gören , kalbimin sesini duyan bilir frenden dolayı ne yaşadığımı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çirkin ördek yavrusu -- 19 Ağustos 2011; 17:09:17 >


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
609 Mesaj
19 Ağustos 2011; 17:14:25 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu




düz yolda hemen devreye girmeyebilir. bu basma tarzıylada alakalı. ani ya da yavaş basma gibi. ancak direksiyonu çevirirken frene basınca ABS hemen devreye giriyorsa sorun yok demektir. bence sana öyle geliyorda olabilir. fren mesafesinin uzaması ve ABS'nin hemen devreye girmesi disk tornalatmanın etkisidir bence. neticede balata ile disk arasındaki mesafe mm olarakta olsa artıyor.. fren sensörü basınca göre,mesafeye göre,hidroliğin durumuna göre ABS'yi devreye sokuyor. bunun yerine disk değişimini tavsiye ediyorum.

bence güvenlik açısından en önemlisi fren ve lastiklerdir. bu iki konuya her zaman dikkat ederim; acı tecrübelerim sonucu. bu işler parasızlıktanda,cimriliktende, tasarruftanda anlamaz. parasızlık ölümle sonuçlandırabilir özellikle bu iki parça problemli yola çıkılmışsa.

toyota ile nam-ı diğer gavur dağından otoban tam devrede yokken iniş aşağı giderken fren arıza yaptı, tutmadı ne kadar bassamda. vites küçülteyim derken araç fren merkezinden dolayı stop etti. direksiyon sertleşti ama araç dahada hızlandı. önümde giden bir tır, karşıdan gelen arabalar. yol tek şeritli, yolun sağ sol kısmı yola doğru biraz mucurlu ve hafif yağmur yağmış yol kaygan. trafik kazasının en çok yaşandığı mevkii. belki 500 metre aşağıda eğimli bir viraj. saniyeler içinde kaç Fatiha okuduğumu kaç kez Allah'ı zikrettiğimi bir Allah birde yanımda yazan melekler bilir. O gün bugündür evliya gibi adam oldum zaten . Dörtlüleri yaktım, bir taraftan kornaya basıyorum. herkesi uyarıyorum yani. ya sağ uçurumdan uçacağım, ya tırın altına gireceğim, ya karşıdan gelen araçlarla kafa kafaya çarpışacağım. sol tarafım dağ eteği yamacı. can korkusuyla insan saniyede edisonun IQ'sünü bile solluyor. hemen sola dağ yamacına doğru direksiyonu kırdım. önde araçlar panikledi ama yokuşu yavaş çıkıyorlar. en büyük avantajım bu zaten. direksiyon hakimiyetim süper. zamk gibi yapışmışım, ani bir sağ hareketle yanlamasına yamaca sürterek ve sürüklenerek durabildim. araçtan çıkardıklarında yüzümün rengini gören , kalbimin sesini duyan bilir frenden dolayı ne yaşadığımı.


çöy allah korumuş, şu anlattığın olayı ifadelerin yüzünden gülerek okudum kusura bakma :)
peki bu arızaya ne sebep olmuştu?
ben ustalar ne dese inanıyorum arkadaşlar, henüz sizler kadar tecrübeli değilim, adam balataları değiştirdi, nasıl oldu dedim, canavar gibi oldu dedi, bu bana yetiyo, tabi sizler muhtemelen kendinizce onlarca kriterden geçirirdiniz, biz de buralarda öğrenmeye çalışıyoruz. arabalar ilginç gerçekten, geçenlerde sık sık yazdığım marş/immobilizer arızası 10 gündür kayboldu, neden anlamadım, buna benzer şeyleri yaşadıkça öğreniyoruz, tabi çöy senin anlattığın gibi tecrübelerimiz de olmaz umarım :D


_____________________________

S.M.Mali Müşavir / Ankara
Hyundai Elantra 1.6 Prime PL
HTC windows phone 8x


 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 17:30:11 

Geçen gün uzunlar açıkken bir fotoğrafı çektim.Ama ışığın gücünden makine enstantaneyi iyice kısaltınca ortaya bu poz çıktı. Otoparkın içinin karanlığına bakarak bir kıyaslama yapabilirsiniz.

0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 19 Ağustos 2011; 17:30:53 >


_____________________________



 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 17:34:32 

Geçmiş olsun ÇÖY. Hangi arabaydı bu?

Led gündüz farlarımı alalı 2-3 ay oldu. Ama parjur kesilerek sis farlarının yanına takılacağı için bu işi hatasız işçilikle yapabilecek birini bulmam lazım. Henüz malesef bulamadım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 19 Ağustos 2011; 18:09:33 >


_____________________________



3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 19:05:22 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Geçmiş olsun ÇÖY. Hangi arabaydı bu?

Led gündüz farlarımı alalı 2-3 ay oldu. Ama parjur kesilerek sis farlarının yanına takılacağı için bu işi hatasız işçilikle yapabilecek birini bulmam lazım. Henüz malesef bulamadım.


Eski corolla. Ancak yazmayı unutmuşum. Işıklandırma sistemde önemli bir güvenlik aksamıdır. Işıklandırmanında her zaman tam olmasına dikkat edelim .

Panjuru hatasız kestirip gerisini kendin yapabilirsin üstat.



_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



963 Mesaj
19 Ağustos 2011; 19:09:20 

mertatem : senın almera otomatık vites ise dogrudur cunku otomatık sanzumanlı aracların cogunda motor devrı daha lımıtlıdır. mesela manuel vites olan 1.6 114 hp almeralar motor devir limiti 6900 . otomatik şanzuman ise maxımum 6500 bıldgıım kadarıyla. ve fabrıka verısı olarak 1.6 114 hp ( 6000 rpm ) ' de ölçülmüştür. ancak otomatik şanzuman 1.6 110 hp ( 5700 - 5800 rpm ) de ölçülmüştür bu nedenle 110 hp olarak geçiyor.


_____________________________

Nissan Almera Tekna Sedan 2005


 
246 Mesaj
19 Ağustos 2011; 19:15:00 

çöy kardeş anlattıkların sanki korku filmi gibi gözümün önüne geldi geçmiş olsun benzer bir durumu ben de urfada öğrtmenlik yaptığım esnada yaşadım neyse
ben bizim hava debimetresinin sadece sensör kısmını nasıl bulurum çıkma da olur sağlam ise tabii bizim sayfada var deme bahsettiğim şekilde yok. hayırlı iftarlar herkeze


_____________________________



963 Mesaj
19 Ağustos 2011; 19:17:17 

bana yardım edecek fıkır verecek kımse yok mu .d aracıma açık hava filtresi takmayı dusunuyorum kit halınde degıl sadece hava filtresni düz olarak takmak ıstıyorum ancak bunu nasıl yapacagım hakkında bı fıkrım yok. debımetreyı sökmem gerekıyor takmam ıcın sızce debımetreyı sokersem dırek boruya takarsam dogrudan, bır sorun olurmu benı aydınlatsın bırısı bu konuda lutfen.


_____________________________

Nissan Almera Tekna Sedan 2005


 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 19:21:45 


quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

bana yardım edecek fıkır verecek kımse yok mu .d aracıma açık hava filtresi takmayı dusunuyorum kit halınde degıl sadece hava filtresni düz olarak takmak ıstıyorum ancak bunu nasıl yapacagım hakkında bı fıkrım yok. debımetreyı sökmem gerekıyor takmam ıcın sızce debımetreyı sokersem dırek boruya takarsam dogrudan, bır sorun olurmu benı aydınlatsın bırısı bu konuda lutfen.


Debimetreyi sökmeden, hava filt.nin kutusunu söküp yapabilirsiniz. Araç alt devirlerle cansızlaşır. Haberiniz olsun...


_____________________________



963 Mesaj
19 Ağustos 2011; 19:24:46 

tskr ederım ama debımetreyı sokmeden filtre kutusu sokuldugu zaman acık hava fıltresını takacagım yer var mı ? alt devırlerde derken hangı devır aralıklarında cansızlaşır ve hıssedılır derecede düşermi güç ?


_____________________________

Nissan Almera Tekna Sedan 2005


 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 19:28:23 


quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

mertatem : senın almera otomatık vites ise dogrudur cunku otomatık sanzumanlı aracların cogunda motor devrı daha lımıtlıdır. mesela manuel vites olan 1.6 114 hp almeralar motor devir limiti 6900 . otomatik şanzuman ise maxımum 6500 bıldgıım kadarıyla. ve fabrıka verısı olarak 1.6 114 hp ( 6000 rpm ) ' de ölçülmüştür. ancak otomatik şanzuman 1.6 110 hp ( 5700 - 5800 rpm ) de ölçülmüştür bu nedenle 110 hp olarak geçiyor.


Bununla bir alakası yok. Tamamen ruhsata yanlış yazılma söz konusu.


_____________________________



963 Mesaj
19 Ağustos 2011; 19:30:52 

benim bildiğim kadarıyla fabrıka verısı öyle olarak bılıyorum.


_____________________________

Nissan Almera Tekna Sedan 2005


3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 19:45:35 


quote:

Orijinalden alıntı: muallim70

çöy kardeş anlattıkların sanki korku filmi gibi gözümün önüne geldi geçmiş olsun benzer bir durumu ben de urfada öğrtmenlik yaptığım esnada yaşadım neyse
ben bizim hava debimetresinin sadece sensör kısmını nasıl bulurum çıkma da olur sağlam ise tabii bizim sayfada var deme bahsettiğim şekilde yok. hayırlı iftarlar herkeze


korku filmi gibi ama asıl korkan ben oldum hep .
bizim sayfadaki yedekparçacılara telefon et sor. çogu sadece bir iki numune ürün koyuyor.ürünün fotosuna bakarak yokmuş dersen yanılırsın.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 20:00:10 

3000rpm altında cansızlaşma olur. Üst devirlerde güç artar.


_____________________________



963 Mesaj
19 Ağustos 2011; 20:05:03 

peki aracım fabrıka verısı olarak bıldıgınız gıbı 6000 rpm'de 98 hp guc uretıyor. dedıgım sekılde acık hava fıltresını dogrudan takarsam motor gucunde ufakta olsa yuksek devırlerde ( 5000-7000 rpm ) gucu artarmı ?


_____________________________

Nissan Almera Tekna Sedan 2005


3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 20:06:13 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123




Debimetreyi sökmeden, hava filt.nin kutusunu söküp yapabilirsiniz. Araç alt devirlerle cansızlaşır. Haberiniz olsun...


piyasadaki çoğu açık hava filtresiyle direk yapamazsın bağlantıyı. debimetreyle filtre arasında bağlantıyı tamamlayacak 10 cm kadar ek boruya ihtiyacın olacak.öyle cuk diye oturmuyor maalesef açık hava filtreleri. ayrıca motor kabini içinde kalırsa sıcak havayı daha çok alıyor performans yükseldiğini sansanda düşüyor. ancak en yakın sis farını iptal edip oraya kadar boru uzatıp yaptığın zaman motorun rahatladığını hissedebiliorsun. yakıtta değişen birşey olmuyor. ama sesi duyunca bastıkça basasın geliyor;bu da doğal olarak yakıt artışına sebebiyet veriyor öyle değil mi sayın üstadım.

bu arada bir teypçi arkadaşta kablolu kulaklıklı mikrofon görünce bende almera ilmine hizmet olsun diye emaneten istedim. mikrofonu kaput-cam arasından uzatıp motor bloğunun uygun yerine cırt cırtla monte ettim. motor bloğu içinde kalan kablo,mikrofonu yalıtım bantıyla bantladım sonra kulaklığı kulağıma taktım. amaç duyamadığım sesleri duymak; motor sesini dikkatli bir şekilde incelemekti. aracın kontağını çevirdim tüm aksamların devreye girdiğini duydum net bir şekilde. çalıştırdım hemen şıkır şıkır sesler duydum 3-5 saniye. ses sonra kesildi. sanırım subab sesleriydi. sonra debriyaja basınca ğğğıyycc diye ses duydum. birkaç kez denedim hepsinde aynı ses vardı. motor ısınınca ses kesildi.

acaba debriyaja basınca çıkan bu ses sistemin devreye girdiğini mi anlatıyor. öyle olsa sıcakkende olması gerekmez mi. yoksa debriyaj bilyalarının aşınma sesi mi. zaten debriyaj sistemim yavaş yavaş alarm veriyor ama tam değil. debriyaj setini değiştiren arkadaşlardan yardım bekliyorum. ya da motor arka kulağı değiştiren arkadaşlarda debriyaja basınca bu ses geliyor muydu. motor arka kulağı arızalı olan arkadaşlar dikkatlice dinlesinler bakalım bu sesi duyacaklar mı. peugeot 106 ların debriyaj-kulak ilişkisinden aklıma böyle geldi. ne alakaysa.

şıkır şıkır sesler lpg nin subabları kurutmasından olabilir mi acaba. genelde lpg kullanırım çünkü.

kulaklık takmadan bu sesleri duymam neredeyse imkansız.



_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 20:10:49 


quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

peki aracım fabrıka verısı olarak bıldıgınız gıbı 6000 rpm'de 98 hp guc uretıyor. dedıgım sekılde acık hava fıltresını dogrudan takarsam motor gucunde ufakta olsa yuksek devırlerde ( 5000-7000 rpm ) gucu artarmı ?


kardeş ben taktırdım ama bin pişman oldum.neden dersen gelen bakıyor geçen bakıyor. sandığından daha felaket ses çıkıyor. kulakların sağır oluyor. ne arkadan korna çalanı duyuyorsun ne de yanlardan. zaten müzik dinlemek bile işkenceye dönüşüyor. ancak yurtdışında incelediğim almeraların hemen hemen hepsinde var açıkhava filtresi ve kule gergisi. olmazsa olmazlardan neredeyse yurtdışında.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



963 Mesaj
19 Ağustos 2011; 20:18:17 

peki aracım fabrıka verısı olarak bıldıgınız gıbı 6000 rpm'de 98 hp guc uretıyor. dedıgım sekılde acık hava fıltresını dogrudan takarsam motor gucunde ufakta olsa yuksek devırlerde ( 5000-7000 rpm ) gucu artarmı ?


_____________________________

Nissan Almera Tekna Sedan 2005


3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 20:50:42 


quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

peki aracım fabrıka verısı olarak bıldıgınız gıbı 6000 rpm'de 98 hp guc uretıyor. dedıgım sekılde acık hava fıltresını dogrudan takarsam motor gucunde ufakta olsa yuksek devırlerde ( 5000-7000 rpm ) gucu artarmı ?


vipmail123 cevap vermiş neden tekrar ediyorsun dostum.3000 rpm sonrası artar demiş ya.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



3193 Mesaj
19 Ağustos 2011; 20:55:14 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Geçen gün uzunlar açıkken bir fotoğrafı çektim.Ama ışığın gücünden makine enstantaneyi iyice kısaltınca ortaya bu poz çıktı. Otoparkın içinin karanlığına bakarak bir kıyaslama yapabilirsiniz.

0



hakikaten duruşu bile korkunç bir ışıklandırma bu üstat ya. ne yapmışsın sen böyle. gece karanlığında gözünü ışık almış bir av gibi bakakaldım maşallah. almerayı tanımasam GTRV-35 sanacam.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6710 Mesaj
19 Ağustos 2011; 21:22:53 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

hakikaten duruşu bile korkunç bir ışıklandırma bu üstat ya. ne yapmışsın sen böyle. gece karanlığında gözünü ışık almış bir av gibi bakakaldım maşallah. almerayı tanımasam GTRV-35 sanacam.

Sağol ÇÖY. Bu arada kendileri çakma xenon düşmanıdır. Merceksiz çakma bir xenon görünce tutamıyor merceğin perdesini. Bir anda açılıveriyorlar. :)

Ayrıca bi-xenonun görünmeyen bir maliyeti var. Bu gidişle 1 seneye selektör kolu elimde kalacak. En iyisi şimdiden araştırmaya başlayayım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 19 Ağustos 2011; 21:24:07 >


_____________________________



949 Mesaj
19 Ağustos 2011; 22:51:08 

Sevgili ustad vipmail; almeranıza bi kardes gelmesi acısından bi-xenona kafayı takmıs durumdayım. Oncelikle bu islemi yapabilecek bildiginiz bi firma veya sahıs varmı? İkinci sormak istedigim sanırım bi xenonlarda mercek tipi farklı oldugundan ampulde ona uygun alınması lazım. Peki benim aracdaki philips marka kitin balastları calıstırırmı yoksa balastta dahil yeni bir kit takmak zorundamı kalacagım? Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
212 Mesaj
20 Ağustos 2011; 2:04:28 

yaw bişey daha sorsam bu benim otomatik (2001 1.6 110 bg) kaç ileri bi ara 3000 devirde 115 km deydim b aşka bi ara 3000 dewirde 128 lerdeydim?????


_____________________________



 
6710 Mesaj
20 Ağustos 2011; 10:48:13 


quote:

Orijinalden alıntı: m_alpay
...Oncelikle bu islemi yapabilecek bildiginiz bi firma veya sahıs varmı? İkinci sormak istedigim sanırım bi xenonlarda mercek tipi farklı oldugundan ampulde ona uygun alınması lazım. Peki benim aracdaki philips marka kitin balastları calıstırırmı...


Bu işlemi yapan İstanbul'da bir kaç yer var. Dönüşümden sonra D1S/D2S ampul kullanılır. Philips ballastlarınıza D2S ampul adaptörü alarak, D2S ampullerle kullanabilirsiniz. Bu koşulda maliyet 800TL civarında olur.


_____________________________



 
6710 Mesaj
20 Ağustos 2011; 10:51:49 


quote:

Orijinalden alıntı: mertatem

yaw bişey daha sorsam bu benim otomatik (2001 1.6 110 bg) kaç ileri bi ara 3000 devirde 115 km deydim b aşka bi ara 3000 dewirde 128 lerdeydim?????


Aracınız CVT olmadığına göre durum anormal. Eskiden 3000rpm'de 128km/h ile gittiğinize emin misiniz? O aracın vitesleri o kadar uzun muydu?


_____________________________



3193 Mesaj
20 Ağustos 2011; 11:27:29 


quote:

Orijinalden alıntı: mertatem

yaw bişey daha sorsam bu benim otomatik (2001 1.6 110 bg) kaç ileri bi ara 3000 devirde 115 km deydim b aşka bi ara 3000 dewirde 128 lerdeydim?????


vipmail123 daha önce devir hız aralığını vermişti.bende kolay hesaplama yöntemi buldum.örneğin:

vites x 8 x devir/1000 = ortalama hız

1x8x3=24 km/sa gerçekte 25.59 km/sa
2x8x3=48 km/sa gerçekte 47.85 km/sa
3x8x3=72 km/sa gerçekte 70.68 km/sa
4x8x3=96 km/sa gerçekte 94.53 km/sa
5x8x3=120 km/sa gerçekte 112 km/sa

gördüğün gibi 3000 devirde 128 km/sa hız hiçbir viteste yok.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6710 Mesaj
20 Ağustos 2011; 11:31:33 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

vipmail123 daha önce devir hız aralığını vermişti.bende kolay hesaplama yöntemi buldum.örneğin:
...
gördüğün gibi 3000 devirde 128 km/sa hız hiçbir viteste yok.


Evet iyi bir yaklaşım olmuş. Ama bu aracın modeli de, versiyonu da, motoru da, şanzımanı da farklı. Bizim hesaplar burada tutmaz...


_____________________________



963 Mesaj
20 Ağustos 2011; 11:39:33 

n16 QG16 ( 1.6 110 Hp ) olan almeraların şanzumanı vites dişli oranları manuel ve otomatık secenegıne gore farklı oluyor.
n16 QG15 ( 1.5 98hp ) versıyonlar ıse daha da farklı.


_____________________________

Nissan Almera Tekna Sedan 2005


 
212 Mesaj
20 Ağustos 2011; 13:33:03 

arkadaşlar gerçekten gördüm.çok ölçtüm genelde 3000 devirde hep 115 deydi..2 gün önce resmen gözüm takıldı tam 3000 devir ve 130 lara dayandı..zaten ondan dedim 128 diye tahminen...walla ben buarabayı anlamadım :)

1- 3000 devir gibi rahat bi devirde yaklaşık 130 u gördüm
2- ruhsatta 1598 cc 110 BG yazıyor..

ama işin özeti araba cidden hoşuma gitti.hantallığı bile gözüme batmıyor diyebilirim..

bide geçen tekrar servisi aradım trigeri zincir dediler.
şu yukarıdaki 2 maddeyide çözüme kavuşturursam tamamdır...


_____________________________



 
107 Mesaj
20 Ağustos 2011; 16:03:17 

Nıssan Almera almayı düşünüyorum. Sizca Almeraların artı ve eksileri nelerdir? Forumdan okudum fakat Anodolunun küçük ve Nıssan servisi olmayan bir şehrinde çok sıkıntı çeker miyim anlamında soruyorum.

Aşağıdaki araçlardan hangisi tercih edilebilir? Teşekkürler.




http://www.sahibinden.c...0-km-de-56214793/detay/

http://www.sahibinden.c...an-2007-56439427/detay/

http://www.sahibinden.c...53binde-53394129/detay/


_____________________________



949 Mesaj
20 Ağustos 2011; 16:10:16 

Arkadaslar aracımın klima hızını dusuren 4 nolu tus aracı yıkamadan aldıktan sonra basmamaya basladı digerleri tik tik seklinde basarken bu tus zorlayarak calısıyor digerleri kadar rahat degil artık. Bunun cozumu yada daha once basına gelmis arkadas varmı acaba? Nereye gotursem yaparlar ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



79 Mesaj
20 Ağustos 2011; 17:07:22 


quote:

Orijinalden alıntı: erhan-51

Nıssan Almera almayı düşünüyorum. Sizca Almeraların artı ve eksileri nelerdir? Forumdan okudum fakat Anodolunun küçük ve Nıssan servisi olmayan bir şehrinde çok sıkıntı çeker miyim anlamında soruyorum.

Aşağıdaki araçlardan hangisi tercih edilebilir? Teşekkürler.




http://www.sahibinden.c...0-km-de-56214793/detay/

http://www.sahibinden.c...an-2007-56439427/detay/

http://www.sahibinden.c...53binde-53394129/detay/


servis konusunda eğer alacağın araçta sıkıntı yok ve aracını özenli kullanıyosan değil servis kaput açma mandalının yerini bile unutursun tam tersi durumda sıkıntıların çok olur.biz ona nissan servisi demeyelimde nissandan anlayan ustalar diyelim
artıları ve eksileri geçmiş sayfalarda var biraz zor bir iş fakat ben aracı buradan edindiğim bilgilerle aldım(yaklaşık 3 gün okudum)


_____________________________

2000 MODEL ALMERA LUXURY 1.5


3193 Mesaj
20 Ağustos 2011; 19:52:55 


quote:

Orijinalden alıntı: erhan-51

Nıssan Almera almayı düşünüyorum. Sizca Almeraların artı ve eksileri nelerdir? Forumdan okudum fakat Anodolunun küçük ve Nıssan servisi olmayan bir şehrinde çok sıkıntı çeker miyim anlamında soruyorum.

Aşağıdaki araçlardan hangisi tercih edilebilir? Teşekkürler.




http://www.sahibinden.c...0-km-de-56214793/detay/

http://www.sahibinden.c...an-2007-56439427/detay/

http://www.sahibinden.c...53binde-53394129/detay/


1. ve. 2. linktekini ele. 3. linktekinin üzerinde yoğunlaş. fiyat, km gayet uygun. ekspertize sok. problemsizse kaçırma. aramıza dön daha sonra.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



949 Mesaj
20 Ağustos 2011; 21:07:04