- x
NISSAN ALMERA KLÜBÜ
18433 Cevap770986 Görüntüleme121 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     57 [59] 61 62 63 64 65 66      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


371 Mesaj
6 Temmuz 2011; 12:34:01 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkanduzgun



debriyaj balatasi kulübüne beni de yazin, hem vipmalil hem çöy debriyaj alatasi ariyor ne sansliyim :))
ben ozel servisten balata fiyati istediğimde ön sukadar arka su kadar diye fiyat verdiler, sanirm fren balatasiyla karistirdilar değilmi :)

çöy bu arada fotolari ilk firsatta yollayacağim bir de pasta cila ve boya koruma yaptirdim ki kirmizi arabama sorma :)

evet fren balatasıyla karıştırmışlar :))


_____________________________

FİKİRLER ÖLMEZ
1881 - 193∞


3170 Mesaj
6 Temmuz 2011; 12:45:25 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Arkadaşlar debriyaj balatamı değiştireceğim. LUK almaya hiç niyetim yok. Aisin'e de sıcak bakmıyorum. Valeo alacağım. Ama Valeo'nun iki tipi var:

98bg'lik Almeralara uyumlu Valeo balatanın kodu "826440" ve bu balata 1.6 109bg'lik P12 Primera ile de uyumlu.

90bg'lik Almeralarınki ise P11 Primera ile uyumlu. İnternette gördüğüm kadarıyla da hep bu balata var.



98bg'lik Almerası olan arkadaşlarım hangi Valeo balatayı kullandıklarını söyleyebilirlerse sevinirim.

826440 kodlu valeo balata orjinal fransız gebzede üretiliyor. 98 hp uyumlu aynı zamanda. burada bir yere sordum 826440 kodlu valeo baskı-balata-set 180 tl dediler. galiba bende bir ara netten sipariş vereceğim yedekte dursun.
takoz kulakları kırılmışsa motor çok gürültülü ve sallanarak çalışır.servise 260 tl ya da nette 100 tl vermeye gerek yok.sanayide oksijen kaynağı yapıyorlar 20 tl'ye.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



925 Mesaj
6 Temmuz 2011; 13:40:21 

Atf yağı koymuşlar önce serviste faturasını gördümde. Atf aynı şey mi ?


_____________________________


W_ASHBURN
iPhone 5 ▐ Canon EOS 5D Mark II ▐ Macbook▐ Hamilton Open Heart


3170 Mesaj
6 Temmuz 2011; 13:58:48 

quote:

Orijinalden alıntı: w_ashburn

Atf yağı koymuşlar önce serviste faturasını gördümde. Atf aynı şey mi ?


Atf otomatik araçların şanzumanına koyulan yağ.aslında bende şu şanzumandaki yağı bir kontrol edeyim.iyiki akıl ettin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çirkin ördek yavrusu -- 6 Temmuz 2011; 19:34:56 >


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
31 Mesaj
6 Temmuz 2011; 14:01:04 

Herkese selamlar, selam çöy, bugün sanayiye gittim aracımı pc'ye bağladılar arıza hava akış debimetresinden çıktı.3-4 adet ellerinde çıkma varmış bir adette yeni, çıkmalardan birtanesi uymu sağladı gibi, yenisi arızalı çıktı, iki adet sipariş verdiler bosch markası yarın perşembe günü takacaklar.Şu an araç üzerinde çıkma emanet dedimetre kullanıyorum gayet iyi ama yenisi gelince değiştiricekler.Bugün 100 km yol yaptık her şey değişti araç giderken kesiklik yapmadı.Ustalar gerçekten iyi ilgilendiler.Yalnız araç üzerinde bir adet micra'nın ateşleme bobini var.Alman malı yan sanayi sıfır ateşleme bobini aldım.Araca taktığımda arıza ışığı yandı.Ama araç normal çalışıyor.Tekrar micraya ait bobini taktım botu 3-4 mm uzun ama sabitleyebildim.Bobin sorununu ustaya bahsettim bakacak yarın.

Nissan Almera 2001 1.6 114 beygir Otom. 140.000 km.


_____________________________



925 Mesaj
6 Temmuz 2011; 14:03:52 

Bi bak bakalım çöy kardeş. Yanlış hatırlamıyorsam eksildikçe koyarsın demişti atf yagı dersen bulunur her yerde demişti ?


_____________________________


W_ASHBURN
iPhone 5 ▐ Canon EOS 5D Mark II ▐ Macbook▐ Hamilton Open Heart


 
31 Mesaj
6 Temmuz 2011; 14:04:45 

Sayı çöy, hava akış debimetresi ankaradan gelecek bildiğiniz bir fiyatı varmı.Usta yanımda aradı 115 euro gibi dedi.


_____________________________



371 Mesaj
6 Temmuz 2011; 14:07:34 


quote:

Orijinalden alıntı: w_ashburn

Atf yağı koymuşlar önce serviste faturasını gördümde. Atf aynı şey mi ?


evet aynı şey hocam. ATF nin açılımı "Automatic Transmission Fluid" yani otomatik şanzıman yağı demek. zaten direksiyon hidroliklerinde otomatik şanzıman yağları kullanılmakta.


_____________________________

FİKİRLER ÖLMEZ
1881 - 193∞


925 Mesaj
6 Temmuz 2011; 14:13:05 

Saol onur kardeş.

Sen ne diyorsun bu işe çöy hocam Benim iki gündür kafam bu yüzden karışık servisin dediği atf burda sordugum direksiyon yagı bi kaç bişey daha olunca benim kafa ambalaj oldu


_____________________________


W_ASHBURN
iPhone 5 ▐ Canon EOS 5D Mark II ▐ Macbook▐ Hamilton Open Heart


 
31 Mesaj
6 Temmuz 2011; 14:43:30 

Sayın çöy, şu otomtik şanzuman yağı regi şu an berrak yanı kırmızı rengi var ve sviye normal.60.000 km.de birmi değişiyordu.Renk normal ise kirlenme yok ise eksik ise ilave etmek yeterlimidir.Değiştrimezsek özelliği bozulmazmı.TŞK.


_____________________________



939 Mesaj
6 Temmuz 2011; 15:54:40 

Evet arkadaşlar bir kaç gün önce aracın yağ yaktığını söylemiştim aracın motorunu komple rektefiyede karar kıldım ve parçaları sipariş ettik toplamda 1250 tl parça parası tuttu yapacak olan ustada arkadasım olduğundan rektefiyeyle beraber 1000 tl de ıvır zıvır herşey dahil en fazla gider dedi. Toplamda 2000 - 2250 arası sıfır motor yapılıyor arabaya parçası pahalı diyen arkadaşlara önemle duyurulur bu arabanın parçası pahalı falan değil.


_____________________________



3170 Mesaj
6 Temmuz 2011; 19:30:28 


quote:

Orijinalden alıntı: samsun

Sayı çöy, hava akış debimetresi ankaradan gelecek bildiğiniz bir fiyatı varmı.Usta yanımda aradı 115 euro gibi dedi.


BOSCH 320 TL olmalı.

BOSCH kodu 0280 218 094
NISSAN oem kodu:22680-5U400


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



79 Mesaj
6 Temmuz 2011; 19:33:13 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu



forumun tek delisi benim diyordum .yalnız değilmişim bir kardeşim daha varmış meğer .sen bozuk yerleri söküyorsun ben sağlam yerleride söküyorum,temizliyorum.ne başıma geldiyse titizlikten geliyor zaten. sabah titreme ve stop olayı yaşamazsın bujiler ve yakıt pompan sağlamsa. sendeki egr valfi bir nevi bizdeki oksijen sensörü sayılır.aslında videoya çekmek ya da resimlerini çekmek çok güzel fikir.


yalnız değilsin çöy merak etme.araçta bi sorun olduğunda yerimde duramıyorum sorunun çözülmesi için aracı parçalara ayırabilirim çünkü araç tam takır olduğunda sürüş keyfi 10 numara.bazen aynı memlekette yaşasaydık diyorum ama inan bölesi daha iyi araçla biraz uğraşsam tantana oluyo hele bide kafa dengi oldumu vai bizim halimize sabahları titreme stop etme sorunu yüzünden araçta sökmediğim ateşleme parçası kalmadı ustaya gidiyon abi ateşleme sisteminde sorun var diyo ateşleme sisteminde nerden baksan 10 farklı parça var bu egr valfini söktükten sonra bu sorunu yaşamadım inşallah çözülmüştür.ayrıca çöy sitedeki yorumların harika olmuş eline sağlık


_____________________________

2000 MODEL ALMERA LUXURY 1.5


79 Mesaj
6 Temmuz 2011; 19:36:49 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkanduzgun



debriyaj balatasi kulübüne beni de yazin, hem vipmalil hem çöy debriyaj alatasi ariyor ne sansliyim :))
ben ozel servisten balata fiyati istediğimde ön sukadar arka su kadar diye fiyat verdiler, sanirm fren balatasiyla karistirdilar değilmi :)

çöy bu arada fotolari ilk firsatta yollayacağim bir de pasta cila ve boya koruma yaptirdim ki kirmizi arabama sorma :)


ozkan hayırlı olsun nerde ve kaça yaptırdın?sen fren balatası aramıyormuydun ben ole anlamıştım ve ona göre fiyat aldım?


_____________________________

2000 MODEL ALMERA LUXURY 1.5


3170 Mesaj
6 Temmuz 2011; 19:41:44 


quote:

Orijinalden alıntı: w_ashburn

Saol onur kardeş.

Sen ne diyorsun bu işe çöy hocam Benim iki gündür kafam bu yüzden karışık servisin dediği atf burda sordugum direksiyon yagı bi kaç bişey daha olunca benim kafa ambalaj oldu


w_ashburn Ve SAMSUN dostlarım
AKLINIZA TAKILAN TÜM SORULARIN CEVABI BURADA...TIKLAAA....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çirkin ördek yavrusu -- 6 Temmuz 2011; 19:51:51 >


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



3170 Mesaj
6 Temmuz 2011; 20:32:08 

Sayın vipmail bugün bende aracımı teste soktum.
havalandırmayı çalıştırınca maf sensörünün değerinin arttığını aracın performansında artış olduğunu gördüm.havalandırma açık vaziyette yığılma kalmıyor. kapayınca sanki performans kaybı yaşıyorum. Havalandırma açık- kapalı hava emiş sıcaklığı 1-2 derece oynuyor ancak HAVA AKIŞ ORANI bayağı açıkta yükseliyor-kapalıda düşüyor. aşırı sıcaklardan mıdır nedir. otobana çıkıp hız testi yaptım acaba debriyaj balatam ne kadar sıyırmıştır tahmini olarak anlamak için. olması gereken devir,vites ve hız aralıklarına ulaşıyor. ancak eskisine göre bir kaç saniye geç ulaşabiliyorum olması gereken vites-devir-hız aralığına. Ancak uzun yıllar kullanacağım için alıp bekleteceğim yedek parça olarak debriyaj setini.Volanı dağıtmadan değiştirmeliyim yoksa çok daha büyük masraf çıkartır başıma.

bu arada motor arka kulağının altını sanırım dağda bir yere vurmuşum.motor biraz yukarı kalkmış.kanala girdim.sağlam bir levyeyle şase ile motor kulağı arasına sokup kuvvetli şekilde iterek kaldırdım. motor yerine oturdu. bir ara resmini çekeceğim ama ressamlık bende sıfır.babam evimizin duvarına resmimi kırmızı boya ile çok çizmişti ama o yetenek bana bulaşmamış. foto isteyen arkadaştan özür diliyorum.

bu kıyamet kayışı nam-ı diğer V kayışı hidrolik direksiyon motoru,şarj dinamosu,klima motoru'na sarılı. burdan çıkan kablolar su kabının yanındaki 4 tane röle olan (2 mavi,1 siyah 1 kahverengi 12 v 15 A'lik) kara kutuya ve bir kabloda fan motoruna bağlı. röleler topluluğu olan kara kutudan çıkan kablolar fren hidroliğine(abs) bağlı. acaba bu röleler neyin nesi.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6691 Mesaj
6 Temmuz 2011; 20:58:48 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


BOSCH 320 TL olmalı.
BOSCH kodu 0280 218 094


QG16DE kodlu otomatik sedan Almeraların orj. MAF kodu "0 280 218 005"tir. Yani Türkçesi 094 ile biten MAFtan daha ucuzdur. 115€(260TL) bu MAF için biraz pahalıdır. 220TL'yi geçmemesi gerekir.


_____________________________



 
120 Mesaj
6 Temmuz 2011; 21:10:47 

ARKADAŞLAR ARACIMA ŞÖYLE GÜZEL KULLANIŞLI BİR PASPAS TAKIMI ALMAK İSTİYORUM, HER HANGİ BİR TAVSİYENİZ OLUR MU, ŞU AN İÇERİSİNDE ALMERA YAZILI İNCE BİR PAS PAS VAR, YIKANDIKTAN SONRA ÇOK KÖTÜ KOKUYOR, BİR DE ARACIM GRİ, PAS PAS SİYAH MI İYİ GİDER, YOKSA GRİMİ ALSAM,



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismayil007 -- 6 Temmuz 2011; 21:12:12 >


_____________________________



 
6691 Mesaj
6 Temmuz 2011; 21:22:06 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu
...bir yere sordum 826440 kodlu valeo baskı-balata-set 180 tl dediler...netten sipariş vereceğim yedekte dursun...


ÇÖY sakın gidip Valeo alma. İki gün boyunca bu balataların hepsini alt üst ettim. Daıkın, Valeo, LUK, Aisin vs. hepsini inceledim. Bir bakmadığım NNK kaldı herhalde...

Valeo diyor ki:
Eski-yeni Almeranınki farklıdır.
Yenisi P12 Primera ile; eskisi P11 ile aynıdır.

Aisin diyor ki:
Eski-Yeni Almera aynıdır.
Ve bunlar P12 ile aynıdır.

Çapraz denklemler kurarak vardığım sonuç: "P11=P12=N16 ph1=N16 Ph2" oldu.

Aisinde de farklı olsa bile balata ve bilyanın kesinlikle uyacağını, %0,1 ihtimalle baskının sıkıntı çıkarabileceği gördüm. Çünkü Aisin P11 Primera setinin balata ve bilya numarası Almera ile aynıydı. Baskı çapı ise 200mm yerine 202mm idi.

Parçaları elime alıp incelediğimde vardığım sonuç ise Valeo'nun Japonlardan bariz şekilde kalitesiz olduğu oldu. Şu kadar açık söyleyeyim. "Valeo'yu bedava verseler takmam." Çünkü maliyeti Balata seti değil; işçilik, yağ oluşturuyor.

Gelelim sonuca:
Maliyet biraz okkalı oldu. Ama araçtaki değişikliği anlatamam. Araç kalkışlarda fırlıyor. Hantallık sıkıntısı olanlar gidip balata değiştirsin.

Vitesler çok sarsıntısız geçiyor. Aracın hızlanmasında bile fark var. Hatta ilk başta pek alışamadım. 3-4 kez stop ettirdim. Çok iyi kavrıyor. Vitesler çok hızlı geçiyor. 0-100 en az 2sn hızlandı.

Maliyet:
170TL-Aisin KN-008 Balata seti(heryerde var.)
20TL- Bilya sekmanları
30TL- Volan tornası
50TL- 75w-80 API GL4+ 3L şanzıman yağı
180TL- Debriyaj işçiliği, hava filtre temizliği, far ayarı...

Özetle toplam olarak orj. Japon Aisin balata seti herşey dahil bana "450TL+görünmeyen masraflara" gelmiş oldu. Montaj masrafları bu kadar yüksek ve Aisin balata seti 170TL iken, Valeo'yu bedavaya verseler de takmam. Valeo çok volan dostu. Hemen kendini harcayıveriyor.

Önemli not: Balata seti değişimi oto tamirinde yapılabilecek en ağır işlerden biri olduğundan kesinlikle ve kesinlikle Nissan'dan anlamayan bir yere gitmeyin. Aracın sökülmeyen yeri kalmıyor. Şanzımanın üst tarafı, akslar, şanzıman... vs. herşey çıkarılıp tekrar toplanıyor. Bu nedenle kesinlikle rasgele bir yere yaptırmayın!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 6 Temmuz 2011; 21:34:03 >


_____________________________



939 Mesaj
6 Temmuz 2011; 21:53:40 

Sevgili cöy; Mersinde olduguna gore seninle tanısmak aracı yaptırdıktan sonra seninde gormeni istersen seni ustamlada tanıstırmak isterim vaktin olursa. Hem oturur biyerlerde biseyler iceriz hemde senin gibi engin tecrube sahibi bir insanla tanısmaktan mutluluk duyardım. Tabi sanada uyarsa bi haftasonu veya haftaici aksam goruselim. Selamlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3170 Mesaj
6 Temmuz 2011; 22:34:53 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123




QG16DE kodlu otomatik sedan Almeraların orj. MAF kodu "0 280 218 005"tir. Yani Türkçesi 094 ile biten MAFtan daha ucuzdur. 115€(260TL) bu MAF için biraz pahalıdır. 220TL'yi geçmemesi gerekir.


sana dün dedim benim debriyajda hayır bırakmadı hatun. 1.5 98 hb ile karıştırdım. ayrıca emeğin için teşekkür ederim.senin bilgine güveniyorum.fakat valeo bedava olsa emin ol MB,bmw hepsi havada kapar.eğer taktıran arkadaşlar sıkıntı yaşasaydı paylaşırdı mutlaka.gebzede çok ileri derecede teknolojiyle üretiliyor diye biliyorum belkide fransız teknolijisiyle üretilen en iyi yedek parça.benim corolladan biliyorum.ama aisen alacağım artık.madem bu kadar ataklaştı aracın.yaptırdığın yerin adresini yazsaydın ankaradaki arkadaşlara yardımcı olurdu.emeğine bir kez daha teşekkürü borç biliyorum.saygı duymamak mümkün değil.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çirkin ördek yavrusu -- 6 Temmuz 2011; 22:43:53 >


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6691 Mesaj
6 Temmuz 2011; 22:58:23 

Tabiki araç yapıyor olsam ve Valeo bedava olsa ben de kaparım. Ya da şanzımanı zaten komple değiştirecek olsam, yine alırım. :)

Ama debriyaj kitinden bağımsız olarak 280TL maliyeti var. Bu durumda Aisin-Valeo farkının getirisi 450TL-280TL farkından çok daha fazla oluyor. Ki zaten Valeo alsam o da 400-420TL'ye mâl olacaktı.

Eski Corolla'larda da bir dönem Valeo kullanıldı. Fakat değişimde Valeo yerine Aisin taktıranların hepsi çok daha memnun.

Yukarıda da dediğim gibi Valeo çok çabuk aşınıyor. Bunun da faydası yok değil. Bu sayede volan daha az yıpranıyor. Ama aynı zamanda şanzıman çok daha fazla sök-tak işlemine maruz kalıyor. Ve çok daha fazla işçilik parası ödüyorsunuz.

İsteyen arkadaşlara parça aldığım ve parçayı taktırdığım yerlerin bilgilerini ö.m. yoluyla iletebilirim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 6 Temmuz 2011; 23:04:44 >


_____________________________



 
6691 Mesaj
6 Temmuz 2011; 23:13:45 

Montajdan birkaç fotoraf ekleyeyim:

Şanzımanımız:
0


Eski Bilya+sekman:
0


Yanmış Volan:
0


Volan tornalanırken:
0


Tornalanmış Volan üzerinde baskı+balata:
0



_____________________________



946 Mesaj
7 Temmuz 2011; 1:25:37 

valeo bahsettiğiniz gibi kötü bir malzeme değil sayın vipmail, zaten kullanmamışsınız. ben geçen hafta valeo aldım. aracınızda bahsettiğiniz değişikliklerin hepsini bende yaşıyorum, gerek kavrama gerek ara hızlanmalar olsun. ucuz malzeme ile kendini kandırıyor şeklinde yorumlanmaması açısından aracımdaki olumlu değişiklikleri buraya yazmak istememiştim.
amacım lütfen yanlış anlaşılmasın, ekonomik bir biçimde sorununu çözmek isteyen arkadaşlar gönül rahatlığıyla valeo alabilirler.


_____________________________



371 Mesaj
7 Temmuz 2011; 1:50:38 


quote:

Orijinalden alıntı: metin

valeo bahsettiğiniz gibi kötü bir malzeme değil sayın vipmail, zaten kullanmamışsınız. ben geçen hafta valeo aldım. aracınızda bahsettiğiniz değişikliklerin hepsini bende yaşıyorum, gerek kavrama gerek ara hızlanmalar olsun. ucuz malzeme ile kendini kandırıyor şeklinde yorumlanmaması açısından aracımdaki olumlu değişiklikleri buraya yazmak istememiştim.
amacım lütfen yanlış anlaşılmasın, ekonomik bir biçimde sorununu çözmek isteyen arkadaşlar gönül rahatlığıyla valeo alabilirler.


bende kesinlikle katılıyorum arkadaşa.valeo yu 1 yıldır kullanıyorum aynen bahsettiğin herşeyi bende yaşadım.zaten bahsettiğiniz olumlu özellikler baskı balatası değişen her araçta hissedilebilecek türden bir artı netice de yenileniyor bunun kalitesi ilerleyen zamanlarda kullanım ömrüne göre belirlenir...VİPMAİL daha önce valeo kullandın mı bilmiyorum ama çok keskin yargılara varmışsın...hepsinden öte hayırlı uğurlu olsun...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onurphl -- 7 Temmuz 2011; 1:57:26 >


_____________________________

FİKİRLER ÖLMEZ
1881 - 193∞


3170 Mesaj
7 Temmuz 2011; 2:11:45 

Saygıdeğer almeracı dostlarım ve sayın vipmail123;
Volan motordaki en ağır parçalardan biridir. Motor, bu ağır parçayı çevirirken önemli ölçüde güç harcar. Volanı tornalatmak volan üzerine binen enerjiyi,yükü,gücü hafifletme yollarından biridir. Bu işlemde, genelde debriyaj balatası ile temas eden yüzey tornalanır..Parça çok pahalı olunca sıfırını almak yerine daha ucuzu olan tornalatma yöntemine gidilir genelde.
Volanın hafiflemesiyle birlikte, motor daha kolay devirlenir, hatta daha yüksek devirlere çıkabilir. Daha seri ve atak olur. Bazı yarış arabalarında volan yoktur.
Aracın kalkışlarda fırlaması,viteslere çok sarsıntısız geçmesi,aracın hızlanması,kavramanın çok iyi olması,vites geçişlerinin hızlı olması, 0-100 en az 2 sn hızlanması AİSEN debriyaj setinden değil volanı tornalatarak hafifletmekten kaynaklanıyor.Yeni debriyaj setinin hiç mi etkisi yok derseniz,elbette çok var.

Volanı tornalatamanın VALEO’dan çok daha yüksek maliyete sebeb olacağını ve çok tehlikeli olabileceğini söylemem gerek. Volan üzerinde çok yüksek bir yük biner ve volan çok dayanıklı olmalıdır. Şayet üzerinde işlem yaparsanız, volan özellikle ani güç değişimleri gibi durumlarda parçalanabilir. Bu parçalar çoğu zaman aracı delecek enerjiye sahiptir ve aracın içindekilerin yaralanmasına hatta ölümüne neden olabilir. Bu tip kazalar, zaman zaman hafifletilmiş volan bulunan otomobil yarışlarında yaşanmıştır.
Özellikle yüksek devirlerde sürüş çok sarsıntılı olacaktır, viraj içlerinde tehlike bir kat dahada artacaktır. Bu durumda almeradaki volan’ınız fabrikasyon ölçülerinin çok dışında kalıyor.
Unutmayın, volan aynı zamanda enerji depolar. Torkun en belirleyici parametrelerinden biridir. Yarışmıyorsanız, performans tipi debriyaj balataları ve baskıları da dahil olmak üzere, volan ve şanzıman üzerinde hiçbir değişiklik yapmamanızı öneririm.
Nacizane tavsiyem bundan sonra 120 km hızı ve mümkünse 5000 devri geçmemeniz ya da en kısa zamanda volan’ı değiştirmeniz. yok eğer sadece volanın kirini pasını sildirme işlemi yaptırmışsan sorun çıkmaz.ancak sandığım gibi hafifletme tornalamaysa işte o zaman kısa bir süre sonra şikayetlerin başlayacaktır zaten. devirlenmede, yokuşlarda, hızlanmada vs. Fizik bilimini benden iyi bildiğin kesin ancak seni çok sevdiğimizde ondan daha kesin.
benim tercihim herzaman volan'ı daha az yıpratan debriyaj seti olacaktır.her iyinin bir kötü tarafı olduğu gibi her kötününde bir iyi tarafı olduğunu unutmayalım.
volanın tornalatma resimlerini koyunca bunları yazma ve paylaşma gereği hissettim.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çirkin ördek yavrusu -- 7 Temmuz 2011; 4:39:23 >


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6691 Mesaj
7 Temmuz 2011; 7:44:25 

quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu
eğer sadece volanın kirini pasını sildirme işlemi yaptırmışsan sorun çıkmaz.ancak sandığım gibi hafifletme tornalamaysa işte o zaman kısa bir süre sonra şikayetlerin başlayacaktır zaten.


Benim Volan tornalatmadaki amacım volanı hafifletme değil; yüzey temizliğini ve pürüzsüzlüğünü sağlamaktı. Zaten fotoğrafta da görüldüğü üzere volanın temizlenmeden kullanılma şansı yoktu.

Fazla incelmediğinden bir sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum. Mukavemeti bu kadar incelmeyle tehlikeli hale gelecek bir parçanın, orjinaline de güven olmayacağı ortada. Zaten beni biliyorsunuz. Ben bilinçsiz modifiyeye ve uyduruk şeylere her zaman karşıyımdır.

Bu arada şunu da söyleyeyim: Balata seti değişiminden tam verim almak istiyorsanız, volanı tornalatmak bir zorunluluktur. Ama tornalama ince bir katman haline, sadece üzerindeki pası, tortuyu kaldıracak şekilde yapılmalıdır.

Arkadaşlar ben Valeo kullanılmaz demedim. İsteyen alır kullanır. Fakat bedava bile olsa bana maliyeti 450TL yerine 280TL olacaktı. Fren balatalarını inceleken kazandığım deneyimden de faydalanarak; Aisin'e göre daha yumuşak yapıda olduğunu gözdüm. Elimle zorlayınca bile ufalanma eğilime girdi.

Dediğim gibi bana göre Aisin tercih ederek elde ettiğim kazanım; 450-280TL farkından daha fazla. Zaten Valeo da alsam 400TL'ye mal olacaktı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 7 Temmuz 2011; 7:53:35 >


_____________________________



 
609 Mesaj
7 Temmuz 2011; 9:56:15 


quote:

Orijinalden alıntı: bakalov




ozkan hayırlı olsun nerde ve kaça yaptırdın?sen fren balatası aramıyormuydun ben ole anlamıştım ve ona göre fiyat aldım?

sağol dostum, internette bi firsat sitesinden almistim tum paket 69 liraya cidden bedava oldu neredeyse pasta cila boya koruma.

bende hem fren hem debriyaj balatasinin değismesi gerekiyor, cok acil değil aslinda ama ozellikle arabanin cekisi performansiyla ilgili ciddi sikintim var bunu debriyaj balatasina bağliyorum. Arabaya bakan usta da "evet balatalarin omru azalmis ön ve arka" diyince anladim ki fren balatalari da miadini doldurdu.

Bu arada arkadaslar moralim bozuldu cunku iki gundur 2011 jettadayim ;) ne diyeyim almeramizdan memnunuz ama allah hepimize daha iyisini nasip etsin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

S.M.Mali Müşavir / Ankara
Hyundai Elantra 1.6 Prime PL
HTC windows phone 8x


3170 Mesaj
7 Temmuz 2011; 15:04:48 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123
170TL-Aisin KN-008 Balata seti(heryerde var.)


Sadece bu seri no ile aramak ya da almak yeterli mi dostum.hayırlı ugurlu olsun kazasız güzel günlerde kullanman dileğiyle.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6691 Mesaj
7 Temmuz 2011; 21:22:07 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

Sadece bu seri no ile aramak ya da almak yeterli mi dostum.hayırlı ugurlu olsun kazasız güzel günlerde kullanman dileğiyle.

Aramanıza gerek bile yok. Zaten her yerde bu set var. :)

Teşekkür ederim.


_____________________________



 
6691 Mesaj
7 Temmuz 2011; 21:24:31 

Bu arada bir bilgi daha ekliyorum:

Aracın kalkış vs. durumlarda titremesinden şikayetçi olan arkadaşlar, deb. seti değiştirirken mutlaka volanı uygun şekilde tornalatsın. Aksi takdirde tüm paranız %90 olasılıkla çöpe gider.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 7 Temmuz 2011; 21:25:39 >


_____________________________



 
6691 Mesaj
7 Temmuz 2011; 21:33:25 

quote:

Orijinalden alıntı: ozkanduzgun
Bu arada arkadaslar moralim bozuldu cunku iki gundur 2011 jettadayim ;) ne diyeyim almeramizdan memnunuz ama allah hepimize daha iyisini nasip etsin.


Evet araca ben de bindim. Seyir halinde iken test etme şansım olmadı. Ama kapı döşemeleri(pardon döşeme yok ) hariç çok güzel bir araba. Ama kapıda kumaş bile yok. Sadece uyduruk plastik kullanmışlar. Bu açıkçası böyle bir araç için büyük bir kusur.

Onun dışında sessizliği, genişliği, tipi ve motor seçenekleri çok güzel olan bir araç. Aynı anda Golf'e de bindim. Bana Golf, Jetta'dan açık ara daha üstün gibi geldi. Ama ÇÖY arkadaşımız bile Golf almasına rağmen Almera'dan vazgeçemiyor.

Onun dışında DSG şanzımanın büyük sıkıntı çıkarma potansiyeli, fiyat yüksekliği, Japonlar kadar dayanıklı olmaması gibi dezavantajları mevcut.

Ama herşeye rağmen; yakıtı düşünmezsek, Golf VI 1.4 tsi 122bg(chip ile 160) manuel highline+ESP+rcd510+bi-xenon far+led stop+güzel jant donanımlarıyla alınırsa çok hoş olur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 7 Temmuz 2011; 21:34:37 >


_____________________________



 
16 Mesaj
7 Temmuz 2011; 22:41:25 

Arkadaşlar 2006 model için büyük karakter ALMERA yazısına ihtiyacım var.Konyada bulamadım,yetkili servise sormadım,servis haricinde temin edebilmem konusunda yardımınızı rica ediyorum.


_____________________________



 
31 Mesaj
8 Temmuz 2011; 0:47:56 

Arkadaşlar debimetre bugün yerine takıldı.Bosch marka bahsedilen kod numaralı.Aracın tüm değerleri yerine geldi.
Ateşleme bobinim GRETİ marka alman malı fakat araca takınca motor arıza ışığı yanıyor(90 TL'ye almıştım).Usta uyum sağlamadığı zaman arıza ışığı yanar demişti.Tekrar micra'nın bobinini taktım.
LPG için hangi bujileri önermiştiniz.Teşekkürler.

2001 Almera 114 bg otom.


_____________________________



3170 Mesaj
8 Temmuz 2011; 12:19:23 


Golf Alman almera Japon malı. ancak birçok parça ikisindede bosch ya da diğer alman-japon markası. golf dizel almera lpg benzinli. Golf Almeradan 7 hp daha yüksek. Almera 4000 devirde 136 torka ulaşırken golf 2500 devirde 250 torka çok rahat ulaşıyor. Alt devirlerde fazla vites değişme ihtiyacı pek olmuyor. Yakıt konusunda mükemmel diyebilirim.Golf Almeradan 2 mm daha uzun, 31 mm daha yüksek, 80 mm daha geniş. 158 kg daha ağır. golf’un yakıt deposu 55 lt almeranın 60 litre.bagaj hacmi olarak almera 5 litre daha fazla golften.her ikiside önden çekişli ve 5 koltuk sayısına sahip.çarpışma testinde golf 5 yıldız almera 4 yıldız almış.konforlu bir araç ancak frenlemede mutlaka ESP ihtiyacı doğuyor. almerada esp yok. O görevi BAS ile EBD ortaklaşa yapıyor.ancak fren mesafesinin almeraya göre 1-2 metre daha uzun olduğunu düşünüyorum.golf’e 5 kişi bindiği zaman almera gibi dağa taşa pek gidilemiyor. alt kısmı yere çok yapışıyor. golf ve almeranın iç konsol kısmı çok benzerlik gösteriyor. her ikisindede küllük ve çakmaklık kullanımı zor bir yerde. golf’ün hız devir göstergeleri ve diğer gösterge tuşları çok şık ve kullanışlı. golf 7 İleri Otomatik+ Tiptronik (DSG) şanzuman ve bakım masraflarıda buna göre pahalı.donanım olarak 10 airbag 10 hoparlör var ayrıca golf ses kalitesi beklentilerimi karşılamadı. Yol sesini içeri alıyor.virajlarda arkası kayma eğiliminde. bluetooth,navigasyon vs vs tüm donanım var.almera motor rektefiyesi 2500 tl en fazla. golf çok daha fazla olduğunu öğrendim. görüş açısı ve dış aynalar almeraya göre daha dar.
Hatun hevesini aldıktan sonra Nissan Qashqai+2 Tekna ya da Nissan Murano V6 3.5 LT 4x4 CVT ‘ye dönüş yapacağım.Ölünceye kadar nissandan vazgeçmek yok.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6691 Mesaj
8 Temmuz 2011; 13:00:57 

Ben de şunu söyleyebilirim:

Almera tam Türkiye şartlarına göre yapılmış bir araç. Yerden yüksek yapısı her yerde kolaylık sağlıyor. Yol tutuşuna negatif bir etkisi var. Ama bunu da ESP olmamasına rağmen mükemmel ayarlanmış süspansiyonları ile çok iyi tolere ediyor.

Sınırları zorladığınızda size virajlarda verdiği o yol tutuş hissi paha biçilemez. Abarttıp arkadan kaydırmaya başladığınızda ise aniden küçük viteste gazı kökleyerek direksiyonu ters yöne çevirdiğinizde go-kart hissini çok güzel bir şekilde veriyor.

Bu hareketler size abartı gelebilir. Ama aşırıya kaçmadan kendinizi ileri sürüş tekniklerine hazırlamanızda fayda var. İstenmedik bir şekilde tehlikeli bir durumla karşı karşıya kaldığınızda, hayatınızı kurtarır.

Bunun yanı sıra başkentin ana caddelerinde bile bir sürü çukur ve tümsek olduğunu düşünürsek, alçak arabaya binmek imkansız. Kocaman rögar kapaklarını aracın iki tekeri arasına alarak geçebiliyorum. Bu sırada Civic sahibi arkadaşlar gözlerini kapatıyor.


_____________________________



 
609 Mesaj
8 Temmuz 2011; 17:00:29 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Bunun yanı sıra başkentin ana caddelerinde bile bir sürü çukur ve tümsek olduğunu düşünürsek, alçak arabaya binmek imkansız. Kocaman rögar kapaklarını aracın iki tekeri arasına alarak geçebiliyorum. Bu sırada Civic sahibi arkadaşlar gözlerini kapatıyor.


özellikle aracın amortisörleri sert olduğundan ankaranın berbat yolları sizi daha da rahatsız ediyor, ankaranın ara sokaklarında manevra yapmadan cukurlardan kaçmadan ilerlemek imkansız.

hocam jetta konusunda da çok haklısınız ben de muhtemelen golf bluemotion ı tercih ederdim ama jettanın bu kasası tamamen audi ile aynı gibi dışardan bir audi hayranı olarak mest oldum. sürüş konforu artı otomatik şanzımanla dizelin uyumu konusunda çok ileri bir araç.



_____________________________

S.M.Mali Müşavir / Ankara
Hyundai Elantra 1.6 Prime PL
HTC windows phone 8x


3170 Mesaj
8 Temmuz 2011; 19:55:28 

Aşağıdaki orta sınıf C segmentindeki araçlardan kullanan arkadaşlar almera ile kıyaslarsa(yakıt-donanım-güvenlik-konfor-yol tutuş-ikinci el-yedek parça-bakım maliyetleri vs) çok memnun olurum. ben birçoğunu kullandım ancak ben yorumlamaya kalksam tarafsız kalamıyacağım. objektif olamıyacağım.
kıyaslama yaparken aynı yıl olmasına dikkat edersek daha iyi olur.yani 2001 almera ile 2004 focus değilde her ikiside aynı yıl için olursa daha objektif olur kanaatindeyim.

OPEL ASTRA
SEAT LEON
MAZDA 3
PEUGEOT 307
TOYOTA COROLLA
FIAT MAREA
FORD FOCUS
HONDA CIVIC
HYUNDAI ELANTRA
MG ZS
MITSUBISHI LANCER
RENAULT MEGANE
ROVER 45
SEAT TOLEDO
SUBARU IMPREZA
SUZUKI LIANA
VOLKSWAGEN BORA
VOLKSWAGEN GOLF
ALFA ROMEO 147
AUDI A3
ROVER 25
CITROEN XSARA
ROVER STREEWİSE
FIAT STILO
KIA CERATO




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çirkin ördek yavrusu -- 8 Temmuz 2011; 20:00:07 >


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



3170 Mesaj
8 Temmuz 2011; 20:03:12 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Ben de şunu söyleyebilirim:

Almera tam Türkiye şartlarına göre yapılmış bir araç. Yerden yüksek yapısı her yerde kolaylık sağlıyor. Yol tutuşuna negatif bir etkisi var. Ama bunu da ESP olmamasına rağmen mükemmel ayarlanmış süspansiyonları ile çok iyi tolere ediyor.

Sınırları zorladığınızda size virajlarda verdiği o yol tutuş hissi paha biçilemez. Abarttıp arkadan kaydırmaya başladığınızda ise aniden küçük viteste gazı kökleyerek direksiyonu ters yöne çevirdiğinizde go-kart hissini çok güzel bir şekilde veriyor.

Bu hareketler size abartı gelebilir. Ama aşırıya kaçmadan kendinizi ileri sürüş tekniklerine hazırlamanızda fayda var. İstenmedik bir şekilde tehlikeli bir durumla karşı karşıya kaldığınızda, hayatınızı kurtarır.

Bunun yanı sıra başkentin ana caddelerinde bile bir sürü çukur ve tümsek olduğunu düşünürsek, alçak arabaya binmek imkansız. Kocaman rögar kapaklarını aracın iki tekeri arasına alarak geçebiliyorum. Bu sırada Civic sahibi arkadaşlar gözlerini kapatıyor.


almeraya yönelik ileri sürüş tekniklerinde biraz bilgilendirme yaparsan çok memnun olurum. en azından bilmediğimizi öğrenmiş oluruz.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



3170 Mesaj
8 Temmuz 2011; 20:05:40 


quote:

Orijinalden alıntı: Murat ÖZBEK

Arkadaşlar 2006 model için büyük karakter ALMERA yazısına ihtiyacım var.Konyada bulamadım,yetkili servise sormadım,servis haricinde temin edebilmem konusunda yardımınızı rica ediyorum.


oto aksesuarcılar ALMERA yazısını çok güzel yerleştirebiliyor. orjinali şimdi 90-100 tl felandır.yinede sormakta fayda var.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
6691 Mesaj
8 Temmuz 2011; 21:07:58 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu
Almeraya yönelik ileri sürüş tekniklerinde biraz bilgilendirme yaparsan çok memnun olurum. en azından bilmediğimizi öğrenmiş oluruz.


Hangi birinden bahsedeyim?

Yalnız sol ayak freni çok alışkanlık gerektiriyor. "Heel and toe"ya da Almera'nın pedalları uygun değil. Bunu sakın denemeyin. :)


_____________________________



3170 Mesaj
8 Temmuz 2011; 21:44:22 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123




Hangi birinden bahsedeyim?

Yalnız sol ayak freni çok alışkanlık gerektiriyor. "Heel and toe"ya da Almera'nın pedalları uygun değil. Bunu sakın denemeyin. :)


sen bahsedebildiğin kadar bahset dostum.almeraya uygun olanıda uygun olmayanıda. belki benim gibi 46 numara uzun burunlu düz tabanlı boyunun 1/4 ü kadar ayakkabı giyen vardır. birimize yaramazsa diğerimize yarar.gerçi bu yarış tipi debriyaj sisteminde oluyor ama fazla kültürün zararı olmaz.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



79 Mesaj
8 Temmuz 2011; 21:57:53 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

Aşağıdaki orta sınıf C segmentindeki araçlardan kullanan arkadaşlar almera ile kıyaslarsa(yakıt-donanım-güvenlik-konfor-yol tutuş-ikinci el-yedek parça-bakım maliyetleri vs) çok memnun olurum. ben birçoğunu kullandım ancak ben yorumlamaya kalksam tarafsız kalamıyacağım. objektif olamıyacağım.
kıyaslama yaparken aynı yıl olmasına dikkat edersek daha iyi olur.yani 2001 almera ile 2004 focus değilde her ikiside aynı yıl için olursa daha objektif olur kanaatindeyim.

OPEL ASTRA
SEAT LEON
MAZDA 3
PEUGEOT 307
TOYOTA COROLLA
FIAT MAREA
FORD FOCUS
HONDA CIVIC
HYUNDAI ELANTRA
MG ZS
MITSUBISHI LANCER
RENAULT MEGANE
ROVER 45
SEAT TOLEDO
SUBARU IMPREZA
SUZUKI LIANA
VOLKSWAGEN BORA
VOLKSWAGEN GOLF
ALFA ROMEO 147
AUDI A3
ROVER 25
CITROEN XSARA
ROVER STREEWİSE
FIAT STILO
KIA CERATO




s.a almeracı dostlar.2000 model honda civic ve 2000 model almeramı kıyaslayalım.suspansiyondan başlayalım civic almeraya oranla çok daha yumuşak süspansiyona sahip fakat yere çok yakın ve bi yerlere sürtmesi olası br durum virajlarda ikiside çok stabil.almerada abs standart civic'te ise opsiyonel.motor almerada 1.5 90 bg civic 1.4 90 bg ikiside devri biraz yükseldikten sonra şahlanıyor yakıt ekonomisinde honda az bir farkla önde gibi.almeranın iç kısmı civiğe oranla daha iyi ve kaliteli malzemeden yapılmış.iç hacim civiğin daha geniş.sürüş keyfi olarak civiğin koltukları yere çok yakın ve bu bana göre biraz oyuncak araba kullanıyormuşum hissi veriyor almera ise çok daha keyifli özellikle uzun yolda sahibini hiç yormayan bir araç.iki aracında negatif yönü içeriye çok fazla ses almaları bu civicte dahada hissediliyor.
Allah herkese nissan skyline gtr r35 e binmeyi nasip etsin



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bakalov -- 8 Temmuz 2011; 22:00:29 >


_____________________________

2000 MODEL ALMERA LUXURY 1.5


3170 Mesaj
8 Temmuz 2011; 22:04:17 

sesler ve streslerle ilgili yaptığım araştırmada aracın alt tarafını sık yıkamak zamanla gacur gucur, cırrttt,vızztt,şıkır şıkır gibi seslerin çıkmasına sebeb oluyor.kendinizi kuş cennetinde hissetsenizde stres yapıyor.alt tarafta su yiyen plastik maddeler sertleşiyor.zamanla yumuşayarak eski haline dönüyor,geçte dönebiliyor.kış sonrası yaşanabilien sesler sizleri strese sokmasın. ayrıca egzoz boğazında katalitiğe bağlı olan yerde iki yay var.bunlar zamanla gevşeme yapabiliyor.gaza bastıkça cırrrt cızzzt gibi sese ve strese sebeb olan yerlerden biri.lastiğe giren taşlar ya da çivi asfalt yolda şık şık şık diye ses ve strese yol açabiliyor.motor sağ ve sol takozlarındaki lastiklere su değmişse bunlarda sertleşerek motorun daha gürültülü vorr vvooorr gibi hoplaya zıplaya çalışmasına neden olabiliyor.motor arka takoz kulakları çukur,tümsek vs vs gibi yerlerden geçerken sürtme ,çarpma,kumda askıda kalma vs gibi nedenlerden dolayı şaseye sürtme yaparak her gaza basışta esneme yapıyor ve gırç gırrrççç gibi sinir bozucu stres yapan sese neden olabiliyor.ayrıca motor aksamında yuvasına sabitlenmemiş ya da cırt cırtla sabitlenmemiş sensör-soket birleşim yerleri motor bloğuna çarparak şık şık şık gibi sesler yapıyor.kapıların tam kapanmaması,eskimiş kapı fitilleri sağlı sollu virajlarda gırç gırç gibi sesler çıkartıyor.fren balataları bitmeye yakın ıslık sesi çıkartıyor hey değiş beni dercesine.daha ön takım ve süspansiyon sisteminden,yağların eksilmesinden gelen seslerde var.anlıyacağınız tüm araçların hepsi müzik sistemi kendisinde var zaten birde üstüne boşuna masraf yapıp neden mp3,cd,dvd,aux in ile uğraşırlar anlamam.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



 
180 Mesaj
10 Temmuz 2011; 12:55:48 


quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Evet arkadaşlar sizlere Almera'ya ait bir özelliği daha sunuyorum:
Bizim araçlarda standart olarak uzaktan kumanda bir kere basınca sadece sürücü kapısını; iki kere basınca tüm kapıları açıyor. Ama bu özelliğe mahkum değilsiniz.

Sıkı durun :)
Kumandadaki iki düğmeye birden aynı ayna 5 sn basarak; bu modu açıp, kapatabiliyorsunuz. Yani tüm kapılar bir kerede açılıyor. Deneyin görün...

Birinci mod şehir içi güvenlik için; ikinci mod konfor için yapılmış.


vipmail123 e özel soru: benim araba almera değil heralde albea mıki kumanda düğmesine 5 sn ikisine birden basıyorum sonra hiçbir değişiklik olmuyor.Yine iki kademeli açılıyor.Basıştan basışa fark var deme de


_____________________________

Melali anlamayan nesle aşina değiliz.
2005 ALMERA TEKNA HB-GÜMÜŞ


 
180 Mesaj
10 Temmuz 2011; 13:07:02 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

sesler ve streslerle ilgili yaptığım araştırmada aracın alt tarafını sık yıkamak zamanla gacur gucur, cırrttt,vızztt,şıkır şıkır gibi seslerin çıkmasına sebeb oluyor.kendinizi kuş cennetinde hissetsenizde stres yapıyor.alt tarafta su yiyen plastik maddeler sertleşiyor.zamanla yumuşayarak eski haline dönüyor,geçte dönebiliyor.kış sonrası yaşanabilien sesler sizleri strese sokmasın. ayrıca egzoz boğazında katalitiğe bağlı olan yerde iki yay var.bunlar zamanla gevşeme yapabiliyor.gaza bastıkça cırrrt cızzzt gibi sese ve strese sebeb olan yerlerden biri.lastiğe giren taşlar ya da çivi asfalt yolda şık şık şık diye ses ve strese yol açabiliyor.motor sağ ve sol takozlarındaki lastiklere su değmişse bunlarda sertleşerek motorun daha gürültülü vorr vvooorr gibi hoplaya zıplaya çalışmasına neden olabiliyor.motor arka takoz kulakları çukur,tümsek vs vs gibi yerlerden geçerken sürtme ,çarpma,kumda askıda kalma vs gibi nedenlerden dolayı şaseye sürtme yaparak her gaza basışta esneme yapıyor ve gırç gırrrççç gibi sinir bozucu stres yapan sese neden olabiliyor.ayrıca motor aksamında yuvasına sabitlenmemiş ya da cırt cırtla sabitlenmemiş sensör-soket birleşim yerleri motor bloğuna çarparak şık şık şık gibi sesler yapıyor.kapıların tam kapanmaması,eskimiş kapı fitilleri sağlı sollu virajlarda gırç gırç gibi sesler çıkartıyor.fren balataları bitmeye yakın ıslık sesi çıkartıyor hey değiş beni dercesine.daha ön takım ve süspansiyon sisteminden,yağların eksilmesinden gelen seslerde var.anlıyacağınız tüm araçların hepsi müzik sistemi kendisinde var zaten birde üstüne boşuna masraf yapıp neden mp3,cd,dvd,aux in ile uğraşırlar anlamam.


Çöy tatilde olunca pek giremiyorum foruma.Polisaj makinası aldım bir parlatayım aracımı hemen göndereceğim fotoları.Kaliperleri de macota kırmızı ile boyadım.Benim almera standart güzel yani.takıp takıştırmayı pek sevmem.
Bu arada kış sabahları soğukken araçla kasisten geçerken garrrrk diye bir ön süspansiyon sesi gelir ki sürücüyü bitirir.Uyanırsın.Bilmeyen hemen tutar yolunu servisin.Isınınca bişey kalmıyor.Servistekiler sert süspansiyonun özelliği,amortisör koruma lastiğinin sertleşmesinden falan diyorlar.


_____________________________

Melali anlamayan nesle aşina değiliz.
2005 ALMERA TEKNA HB-GÜMÜŞ


939 Mesaj
10 Temmuz 2011; 19:51:02 

Selam arkadaslar. Kornanızın ses tonunu ogrenebilirmiyim ? Bendeki reno kornası gibi calıyo bundan onceki toyotam mercedes kornası gibi düt seklindeydi acaba bendeki orjinal degilmi?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3170 Mesaj
10 Temmuz 2011; 20:27:09 


quote:

Orijinalden alıntı: murazi




vipmail123 e özel soru: benim araba almera değil heralde albea mıki kumanda düğmesine 5 sn ikisine birden basıyorum sonra hiçbir değişiklik olmuyor.Yine iki kademeli açılıyor.Basıştan basışa fark var deme de


1 saniye içinde ard arda iki defa bas ikisi birden açılıyor.varacağın yere 4 saniye erken varırsın .ben denedim ikisine birden basınca oluyor.demek ki 2004 ve sonrasında oluyor.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



3170 Mesaj
10 Temmuz 2011; 20:31:39 


quote:

Orijinalden alıntı: m_alpay

Selam arkadaslar. Kornanızın ses tonunu ogrenebilirmiyim ? Bendeki reno kornası gibi calıyo bundan onceki toyotam mercedes kornası gibi düt seklindeydi acaba bendeki orjinal degilmi?


aracın rektefiyeden çıktı mı kardeş.ne gibi işlem yaptırdın ve ne durumda bilgi paylaşımında bulunursan seviniriz.çeşit çeşit korna var aşağı yukarı 30 tl felan.elinle kornayı yukarı doğru kaldır üzerindeki yazıları oku.nissan yazıyorsa orjinaldir.değilse değildir.


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



939 Mesaj
10 Temmuz 2011; 21:07:01 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu




aracın rektefiyeden çıktı mı kardeş.ne gibi işlem yaptırdın ve ne durumda bilgi paylaşımında bulunursan seviniriz.çeşit çeşit korna var aşağı yukarı 30 tl felan.elinle kornayı yukarı doğru kaldır üzerindeki yazıları oku.nissan yazıyorsa orjinaldir.değilse değildir.

Yok ustad biraz fazla titiz bi ustam var yarın motoru yerine monte etcekler toplamıslar motoru ama 1 gun boyunca benim yanımda calısır vaziyette kalacak diyor aracı teslim aldıktan sonra degisen parcaları yazarım. Senin kornanın tonu nedir acaba orjinalmi birde? Benim kornada sorun yok sadece orjinalmi diye merak ettim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



946 Mesaj
10 Temmuz 2011; 21:30:23 

Arkadaslar on camlar kalkarken ıslık öttürüyor, havalar ısininca başladı, kenar filtrelere yağlı sprey sıktım ama geçmedi, kapının icinden geliyor sanırım. İki ön kapidada aynı anda başlaması kronik olabileceğini düşündürdü. Yaşayan çözen varmı ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



939 Mesaj
10 Temmuz 2011; 21:39:56 


quote:

Orijinalden alıntı: metin

Arkadaslar on camlar kalkarken ıslık öttürüyor, havalar ısininca başladı, kenar filtrelere yağlı sprey sıktım ama geçmedi, kapının icinden geliyor sanırım. İki ön kapidada aynı anda başlaması kronik olabileceğini düşündürdü. Yaşayan çözen varmı ?

Aynı olay bendede var arabaya binip farkedenlere elinizi sıkıstırmayın diye uyarı veriyor diyorum yaw bu almeralar amma teknolojikmis dlyorlar :) isi espriye vurdum artık



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3170 Mesaj
11 Temmuz 2011; 0:53:13 


quote:

Orijinalden alıntı: metin

Arkadaslar on camlar kalkarken ıslık öttürüyor, havalar ısininca başladı, kenar filtrelere yağlı sprey sıktım ama geçmedi, kapının icinden geliyor sanırım. İki ön kapidada aynı anda başlaması kronik olabileceğini düşündürdü. Yaşayan çözen varmı ?


sorunun cevabı almeranın özel sitesinde var dostum neden girmiyorsun.TIKLA


_____________________________

NISSAN ALMERA ANSIKLOPEDISI



946 Mesaj
11 Temmuz 2011; 1:52:51 


quote:

Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu




sorunun cevabı almeranın özel sitesinde var dostum neden girmiyorsun.TIKLA


teşekkürler, varmış bu durumda camcıya gideceğiz


_____________________________



 
246 Mesaj
11 Temmuz 2011; 10:44:28 

çöy hakkaten güzel bilgiler derlemişsin ama benim sorunumu bulamadım sabah ilk çalışmada kaputun altında tok tok diye ses geliyor bir kaç dakikada da geçiyor hani uyanırsın da gerneşirsin ya bana öyle gibi geliyor ne dersiniz bu bir sorun mu arkadaşlar?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muallim70 -- 11 Temmuz 2011; 10:46:13 >


_____________________________



 
31 Mesaj
11 Temmuz 2011; 13:19:56 

Arkadaşlar hafta sonu 800 km.lik bir seyahatim oldu.Debimetreyide test etmiş oldum.Çoğunlula otobanı kullandım.Araç istediğim performası veriyor. 160-200 km arası hız ile bir sorun yok.Yalnız 110-120 km.yi geçince yakıt % 20-30 artış gösteriyor.krş yakıyor.110 km altında lpg ile km.de 200-210 krş yakarken 110 km üzerine çıkınca 250-300krş yakıyor. İbre 220 km göstersede 200 km.yi geçemedim.220 km.yi görmemesi normalmidir.


_____________________________



3170 Mesaj
11 Temmuz 2011; 13:29:36