Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1111. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11091110111111121113
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    23 nisan haftası 2004 Almeramla Ankara'ya gidip geldim. 3 kişi ve tam bagajla bence gayet iyi bir performans verdi. Yalnız 5. Vites 105-115 km arası, 2900-3300 devir arası motordan gelen uğultu biraz sinir bozucu. Tam seyir sürati aralığında olduğundan uzun yolun %60-70'i bu sesle geçiyor. Kurtulmak icin 3500 devir ve 120 km'yi gormek gerekiyor. Buradan sonra tabiri caizse kaymak gibi gidiyor 150 km hızlara. Tork eğrisine bir bakmalı. Diğer viteslerde de var Bu devirlerde. Bu konuda bir fikriniz var mı?
    Yakıt durumu şöyle gerçekleşti: 1365 km yol, 251,7 tl ucret, 118,6 lt lpg ile 8,6 lt/100 km ve km'de 18,5 kr. Ortalama hız 78km. Yol bilgisayari 9 lt verdi. Makul gibi görünüyor. Yine de sanki 7,5 lt olmaklı gibi geliyor.. Eski 1,6 lt clx escort'um bunu yakiyordu. Ha konfor farkı tabii ki tartışılmaz.
    Iyi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar,
    Aracımı sattığım için 4.5 senedir takip ettiğim forumdan ayrılacağım. İlk mesajım 24. sayfada imiş; şimdi ise 371.


    Burada çok fazla paylaşımda bulunamama rağmen Almera ile ilgili bir çok bilgi edindim.

    Özellikle volverin33, optiarc, bitirgic, Çağrı Kendigül- 07, şimdilerde alpzoom arkadaşlardan (ismini hemen hatırlayamadıklarım darılmasın)değerli bilgiler öğrendim. Forum olarak havadan sudan muhabbetlerden ziyade ciddi, saygılı bilgi paylaşımlarının yapıldığı bir yer olduğu için hep takip etmeye çalıştım.Forumun bu özelliğinin bundan sonra da devam edeceğini umuyorum. Herkese teşekkür ederim.


    Tüm Almeracılara kazasız sürüşler, sağlıklı hayatlar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: caylak39

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin.bener


    quote:

    Orijinalden alıntı: caylak39

    Herkeze merhabalar,

    1 hafta 10 gün önce krank mili sensörüm arızalanmıştı yan sanayi taktık olmadı servisten 210 TL ye orjınal aldım onun sayesinde şu anlık problemi atlattım fakat araçta hala performansta eksiklik var, araç 2. vitesten sonra hızlanmıyor 1 ve 2. viteste çekişi iyi 3 ten sonra çok ağır hızlanıyor, volverin birkaç parçanın temizliğinden bahsetti onları uygulayacağım ama bu problemin temel nedenini tahmin edebilen var mı acaba.

    Hocam ben de bu konuyu arastırıyodum aynı problem bende de var senin almera otomatik mi bilmiyorum benim almera otomatik. dediğin gibi 1-2 iyi 3. Viteste çok nazlanıyo hızlanmak için. Sorunun temelini bulduysan yardımcı olursan sevinirim.

    hacı bugün japon otocuya gittim, boğaz kelebeği falan temizlesek sorun gider mi diye adam dedi boğaz kelebeği rölanti ayarını falan etkiler dedi, problemi tamamen anlatınca debriyaj balatası bitik olabilir dedi, netten bi küçük göz gezdirdim gerçekten benim yaşadığım problemlerin 7 de 5 i diyebilirim. Aşağıya koyayım bi bak istersen.


    DEBRİYAJ BALATASI NE ZAMAN DEĞİŞTİRİLMELİ ?

    Pek çoğumuzun korkulu rüyasıdır balatalar. Değişimi hem zaman alır ,hemde pahalıdırlar. Pek çok araç için balata görünmez olduğundan kesin olarak anlamakta zordur. Acaba ne zaman değiştirilmeli? Evdeteknik olarak bu yazımızda debriyaj baskı balatasını işleyeceğiz.


    Debriyaj balatalarının triger gibi sabir bir ömrü yoktur. Tamamen kullanıcıya göre değişen sürelerde aşınır. Aşınmada en önemli etkenler aracın yük durumu ,soförün kullanım alışkanlığı ve trafik durumudur. Özellikle hidrolik merkezli debriyajlarda sürücü ayağını debriyaj üzerinde tutmaya alışmışsa o balata kısa sürede aşınacaktır. Hidrolik debriyajlar çok hafif bir etki ile baskıya hareket verirler. Şoför ayağı pedal üzerinde tutmaya alışkınsa ayağı yoruldukça farkına varmadan hafif hafif debriyaja basacaktır. Bu durumda baskı balatayı kısmen bırakacak ve hızla aşınacaktır. Uzun ömürlü bir balata için ayağınızı kesinlikle debriyaj pedalı üzerinde tutmayın. Keza trafiğin yoğun olduğu illerde sık vites değiştirmek ve sürekli dur kalk yapmakta balatanızın ömrünü etkileyecektir. Sert sürüşlerde balatanızı yoran ve aşındıran bir etkendir. Aracınızda taşıdığınız aşırı yüklerde balatanız için özellikle trafikte bir işkencedir.

    Tüm bu etmenlerin yanı sıra son zamanlarda bazı markaların balata tercihleride balata ömrünü etkiler olmuştur. Klasik balatalarda aspest kullanılır. Bu kanserojen ve zehirli madde balatanın sert ve uzun ömürlü olmasını sağlar. Çevreci yaklaşımlarla son zamanlarda WV gibi bazı firmalar oto larında artık aspest içermeyen balatalara dönmüşlerdir. Bu balataların ömrü son derece kısa olmaktadır. 30.000-40.000 Km arası yaklaşık ömür verilmektedir.



    Trafiğin tenha olduğu şehirlerde ,uzun yola sık çıkan araçlarda şoförde dikkatli ise bir balata ile 100.000 Km ve üzeri yol yapılabilir. Tabiki bu iyimser bir rakamdır. Şehir içi ,trafikte kullanılan bir araçta aynı şoförün aynı araç ve balatayla yapacağı yol 70.000 Km ye kadar iner. Birde şoförün ayağını debriyaj üzerinde tutmak gibi ,arabayı sert kullanmak gibi alışkanlıkları varsa bu rakam dahada inecektir (aspestli balatalarda).





    Uzun lafın kısası balatanızın ömrü tamamen kullanım şeklinize ve trafik durumuna göre değişecektir.





    Şimdi debriyaj balatanızın durumunu anlamanız için çeşitli yöntemleri inceleyelim.



    1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.



    2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır.



    3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir.



    4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.



    5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.



    Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.



    Pekçok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.



    Keyifli sürüşler.....
    Alıntıdır.
    Debriyaj balatası.
    www.evdeteknik.com

    Ben araçda baskı balata değişecek... Çünkü bazen kalkışlarda (ama bazen) titreme yapıyor... Ortalama 20.000km daha yol yapar çünkü, hızkanmada problem yok.

    Ancak sizin sorununuz Baskı balata gibi görünüyor... Ancak başka nedenlerde olma ihtimali var.

    Örneğin Maf sensörü... 1-2 vitesde ölçü normal sınırında iken 3 vitesde istenilen hava kütle oranını doğru hesaplayamadığından araçda çok çok hafif boğulma yapar, bu sebebten araç istenildiği gibi gaz yemeye bilir.

    Debriyaj pedal pistonu veya yağıda arızalı olabilir. 1-2 vitesde sınırda kavrama yaptırmak için baskı uygularken 3 ve yukarısında yeterli baskıyı uygulamadığından aracınız tam anlamı ile kavrama yapmadığından olabilir...

    Karbüratör desek bu pek mümkün değil... Çünkü Almeralardaki karbüratör sistemi eski bilindik sistemler gibi değil... Mesela eski sistemlerde karbüratör altında kase olur ve içinde de şamandıra.. Bu şamandıranın veya şamandıra ucundaki memenin sorunlu olması araçda gaz yememesine sebeb olur... Ancak bizim araçlarda şamandıra olayı yoktur. Benzin pompası bu görevi üstlenir...

    Ayrıca bizim araçlarda Yakıt hava karışımı eski araçlardaki gibi değil... Eski araçlarda Benzin ve Havayı karbüratör içinde 1/4 oranında karıştırarak yanma odasına iletilir. Halbu ki bizim araçlarda Benzin direkman Benzin enjektörlerine (valf) iletilir. Nasıl mantık olduğunu incelemeniz için tarif edeyim...

    Karbüratör üstünde 3 adet hortum var. Orta hortum, benzin pompasından geliş. Hiçbir yere bağlanmadan direk benzin enjektörlerinin bağlı olduğu benzin haznesine girer. Ateşleme sisteminden alınan sinyale göre valfler açılarak benzini ateşleme odasına püskürdür. Bu haznenin diğer ucunda (motorun solunda) bir valf var. Hazneye direk bağlı, bir ucu emme manifolduna küçük bir hortum ile bağlı. Diğer ucu demir boru yardımı ile Benzin ilk giriş diye bağsettiğim hortumun yanbındaki hortum ile geri benzin pompasına gider. Buda benzin dönüş ağzıdır.

    Şimdi hava olayından hiç bahsetmedik. Peki hava nerede?

    Hava Karbüratör ağzından emme manifoldına girer ve emme manifold ağzından motora harici kanallar vasıtayı ile girer, Bu hava oranını motorun sağ tarafından benzin enjektörlerinin biraz altında bir valf var ve bu bir kol ile başka bir valfe bağlı. Aracın gaz yemesine göre paralel çalışır...

    Kısacası bizim araçlardaki sistem daha sistematik çalışıyor. Ancak bir arıza durumunda arıza bulunması için sistemin tamamı tek tek kontrol etmek gerekiyor. Ancak bu sistem aracın motor üst kapağının suya girmediği su seviyesinde araç stop etmez. Böylede avantajı vardır. Bakımı dezavantaj.

    Krank sensörü arızalı olması ateşleme zamanını tam olarak iletemediğinden araç yüksek devirlerde gaz yememe sorunuda yapabilir.



    alpzoom eline sağlık bana tavsiyen ne olabilir sıradan bir sanayi ustasına gitsem sorunu çözebilir mi yoksa direk servise mi gideyim, krank sensörünü değiştik araçtaki problem onunla alakası yoktu sensör arızalıyken araç belirli bir süreden sonra duruyordu şu anda sensörle alakalı bir problem yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: valiante

    Arkadaşlar,
    Aracımı sattığım için 4.5 senedir takip ettiğim forumdan ayrılacağım. İlk mesajım 24. sayfada imiş; şimdi ise 371.


    Burada çok fazla paylaşımda bulunamama rağmen Almera ile ilgili bir çok bilgi edindim.

    Özellikle volverin33, optiarc, bitirgic, Çağrı Kendigül- 07, şimdilerde alpzoom arkadaşlardan (ismini hemen hatırlayamadıklarım darılmasın)değerli bilgiler öğrendim. Forum olarak havadan sudan muhabbetlerden ziyade ciddi, saygılı bilgi paylaşımlarının yapıldığı bir yer olduğu için hep takip etmeye çalıştım.Forumun bu özelliğinin bundan sonra da devam edeceğini umuyorum. Herkese teşekkür ederim.


    Tüm Almeracılara kazasız sürüşler, sağlıklı hayatlar dilerim.

    Mevlam gonlume gore versin bizde sattik ama almerayi takipde bulunuyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • almera mı sattım ve yeni bir almera almayı düşünüyorum. luxury'den teknaya geçiyorum. ihtiyaçtan satan var mı arkadaşlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: caylak39

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin.bener


    quote:

    Orijinalden alıntı: caylak39

    Herkeze merhabalar,

    1 hafta 10 gün önce krank mili sensörüm arızalanmıştı yan sanayi taktık olmadı servisten 210 TL ye orjınal aldım onun sayesinde şu anlık problemi atlattım fakat araçta hala performansta eksiklik var, araç 2. vitesten sonra hızlanmıyor 1 ve 2. viteste çekişi iyi 3 ten sonra çok ağır hızlanıyor, volverin birkaç parçanın temizliğinden bahsetti onları uygulayacağım ama bu problemin temel nedenini tahmin edebilen var mı acaba.

    Hocam ben de bu konuyu arastırıyodum aynı problem bende de var senin almera otomatik mi bilmiyorum benim almera otomatik. dediğin gibi 1-2 iyi 3. Viteste çok nazlanıyo hızlanmak için. Sorunun temelini bulduysan yardımcı olursan sevinirim.

    hacı bugün japon otocuya gittim, boğaz kelebeği falan temizlesek sorun gider mi diye adam dedi boğaz kelebeği rölanti ayarını falan etkiler dedi, problemi tamamen anlatınca debriyaj balatası bitik olabilir dedi, netten bi küçük göz gezdirdim gerçekten benim yaşadığım problemlerin 7 de 5 i diyebilirim. Aşağıya koyayım bi bak istersen.


    DEBRİYAJ BALATASI NE ZAMAN DEĞİŞTİRİLMELİ ?

    Pek çoğumuzun korkulu rüyasıdır balatalar. Değişimi hem zaman alır ,hemde pahalıdırlar. Pek çok araç için balata görünmez olduğundan kesin olarak anlamakta zordur. Acaba ne zaman değiştirilmeli? Evdeteknik olarak bu yazımızda debriyaj baskı balatasını işleyeceğiz.


    Debriyaj balatalarının triger gibi sabir bir ömrü yoktur. Tamamen kullanıcıya göre değişen sürelerde aşınır. Aşınmada en önemli etkenler aracın yük durumu ,soförün kullanım alışkanlığı ve trafik durumudur. Özellikle hidrolik merkezli debriyajlarda sürücü ayağını debriyaj üzerinde tutmaya alışmışsa o balata kısa sürede aşınacaktır. Hidrolik debriyajlar çok hafif bir etki ile baskıya hareket verirler. Şoför ayağı pedal üzerinde tutmaya alışkınsa ayağı yoruldukça farkına varmadan hafif hafif debriyaja basacaktır. Bu durumda baskı balatayı kısmen bırakacak ve hızla aşınacaktır. Uzun ömürlü bir balata için ayağınızı kesinlikle debriyaj pedalı üzerinde tutmayın. Keza trafiğin yoğun olduğu illerde sık vites değiştirmek ve sürekli dur kalk yapmakta balatanızın ömrünü etkileyecektir. Sert sürüşlerde balatanızı yoran ve aşındıran bir etkendir. Aracınızda taşıdığınız aşırı yüklerde balatanız için özellikle trafikte bir işkencedir.

    Tüm bu etmenlerin yanı sıra son zamanlarda bazı markaların balata tercihleride balata ömrünü etkiler olmuştur. Klasik balatalarda aspest kullanılır. Bu kanserojen ve zehirli madde balatanın sert ve uzun ömürlü olmasını sağlar. Çevreci yaklaşımlarla son zamanlarda WV gibi bazı firmalar oto larında artık aspest içermeyen balatalara dönmüşlerdir. Bu balataların ömrü son derece kısa olmaktadır. 30.000-40.000 Km arası yaklaşık ömür verilmektedir.



    Trafiğin tenha olduğu şehirlerde ,uzun yola sık çıkan araçlarda şoförde dikkatli ise bir balata ile 100.000 Km ve üzeri yol yapılabilir. Tabiki bu iyimser bir rakamdır. Şehir içi ,trafikte kullanılan bir araçta aynı şoförün aynı araç ve balatayla yapacağı yol 70.000 Km ye kadar iner. Birde şoförün ayağını debriyaj üzerinde tutmak gibi ,arabayı sert kullanmak gibi alışkanlıkları varsa bu rakam dahada inecektir (aspestli balatalarda).





    Uzun lafın kısası balatanızın ömrü tamamen kullanım şeklinize ve trafik durumuna göre değişecektir.





    Şimdi debriyaj balatanızın durumunu anlamanız için çeşitli yöntemleri inceleyelim.



    1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.



    2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır.



    3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir.



    4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.



    5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.



    Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.



    Pekçok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.



    Keyifli sürüşler.....
    Alıntıdır.
    Debriyaj balatası.
    www.evdeteknik.com

    Ben araçda baskı balata değişecek... Çünkü bazen kalkışlarda (ama bazen) titreme yapıyor... Ortalama 20.000km daha yol yapar çünkü, hızkanmada problem yok.

    Ancak sizin sorununuz Baskı balata gibi görünüyor... Ancak başka nedenlerde olma ihtimali var.

    Örneğin Maf sensörü... 1-2 vitesde ölçü normal sınırında iken 3 vitesde istenilen hava kütle oranını doğru hesaplayamadığından araçda çok çok hafif boğulma yapar, bu sebebten araç istenildiği gibi gaz yemeye bilir.

    Debriyaj pedal pistonu veya yağıda arızalı olabilir. 1-2 vitesde sınırda kavrama yaptırmak için baskı uygularken 3 ve yukarısında yeterli baskıyı uygulamadığından aracınız tam anlamı ile kavrama yapmadığından olabilir...

    Karbüratör desek bu pek mümkün değil... Çünkü Almeralardaki karbüratör sistemi eski bilindik sistemler gibi değil... Mesela eski sistemlerde karbüratör altında kase olur ve içinde de şamandıra.. Bu şamandıranın veya şamandıra ucundaki memenin sorunlu olması araçda gaz yememesine sebeb olur... Ancak bizim araçlarda şamandıra olayı yoktur. Benzin pompası bu görevi üstlenir...

    Ayrıca bizim araçlarda Yakıt hava karışımı eski araçlardaki gibi değil... Eski araçlarda Benzin ve Havayı karbüratör içinde 1/4 oranında karıştırarak yanma odasına iletilir. Halbu ki bizim araçlarda Benzin direkman Benzin enjektörlerine (valf) iletilir. Nasıl mantık olduğunu incelemeniz için tarif edeyim...

    Karbüratör üstünde 3 adet hortum var. Orta hortum, benzin pompasından geliş. Hiçbir yere bağlanmadan direk benzin enjektörlerinin bağlı olduğu benzin haznesine girer. Ateşleme sisteminden alınan sinyale göre valfler açılarak benzini ateşleme odasına püskürdür. Bu haznenin diğer ucunda (motorun solunda) bir valf var. Hazneye direk bağlı, bir ucu emme manifolduna küçük bir hortum ile bağlı. Diğer ucu demir boru yardımı ile Benzin ilk giriş diye bağsettiğim hortumun yanbındaki hortum ile geri benzin pompasına gider. Buda benzin dönüş ağzıdır.

    Şimdi hava olayından hiç bahsetmedik. Peki hava nerede?

    Hava Karbüratör ağzından emme manifoldına girer ve emme manifold ağzından motora harici kanallar vasıtayı ile girer, Bu hava oranını motorun sağ tarafından benzin enjektörlerinin biraz altında bir valf var ve bu bir kol ile başka bir valfe bağlı. Aracın gaz yemesine göre paralel çalışır...

    Kısacası bizim araçlardaki sistem daha sistematik çalışıyor. Ancak bir arıza durumunda arıza bulunması için sistemin tamamı tek tek kontrol etmek gerekiyor. Ancak bu sistem aracın motor üst kapağının suya girmediği su seviyesinde araç stop etmez. Böylede avantajı vardır. Bakımı dezavantaj.

    Krank sensörü arızalı olması ateşleme zamanını tam olarak iletemediğinden araç yüksek devirlerde gaz yememe sorunuda yapabilir.



    Eline emeğine sağlık üstad. Geçen gu aracımı elektrikçiye götürmüştüm tesadüf çocuk da 10 yıldır görmediğim ilk okul arkadaşım çıktı baya bi hoş sohbet falan teybimi sağolsun halletti beş kuruş da para almadı Allah razı olsun :) neyse bizim bu durumu anlattım o da oradan birini çağırdı sürüşe çıktık beraber yüksek ihtimalle maf sensörü dedi o ise de dua et bozulmuş olmasın da kirlenmiş olsun dedi pahalı parcadır dedi. alpzoom üstadın da dediği şeyleri söyledi havayı ayarlayamama olayından bahsetti. Zamanım çok fazla yoktu o yüzden bişey yapmadık ama elinden geliyorsa çok hassas bi parçadır dikkat ederek çıkar saf alkolle hassas bi şekilde kirini pasını at kurusun öyle bi bak dene dedi ama ben cesaret edemedim bi götürücem kendisi bi yapsın ondan sonra burada izlenimlerini paylaşırım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkansabanci

    Teşekkürler hocam. Araç bugün far sorunu nedeniyle muayeneden geçememiş. Arkadaş yaptırıp yeniden muayene yaptıracak. Sonra kontrol ettirip alacağım. LPG konusunda bilgim yok acaba LPG için nasıl bir kontrol yapmalı? Bilginiz var ise biraz bilgi paylaşır mısınız?

    Far ayarsızlığı hafif kusur sayılıyor... Far kırık, içinin nikelajı atmış, far hiç yapmıyorsa ağır kusur olur....

    Muayeneden neden geçmemiş öğrenin... Tuvturk'den aracın plakasını sorgulatıp öğrenin... başka ağır kusur neyi varmış diye..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: valiante

    Arkadaşlar,
    Aracımı sattığım için 4.5 senedir takip ettiğim forumdan ayrılacağım. İlk mesajım 24. sayfada imiş; şimdi ise 371.


    Burada çok fazla paylaşımda bulunamama rağmen Almera ile ilgili bir çok bilgi edindim.

    Özellikle volverin33, optiarc, bitirgic, Çağrı Kendigül- 07, şimdilerde alpzoom arkadaşlardan (ismini hemen hatırlayamadıklarım darılmasın)değerli bilgiler öğrendim. Forum olarak havadan sudan muhabbetlerden ziyade ciddi, saygılı bilgi paylaşımlarının yapıldığı bir yer olduğu için hep takip etmeye çalıştım.Forumun bu özelliğinin bundan sonra da devam edeceğini umuyorum. Herkese teşekkür ederim.


    Tüm Almeracılara kazasız sürüşler, sağlıklı hayatlar dilerim.

    Mevlam hepinizin Gönlüne göre versin... Burası paylaşmak ve Dostluk forumu olmuş artık bir yerde... 1,5 senedir ben bunu görüyorum...

    @sinan3405 @valiante




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin.bener


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: caylak39

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin.bener


    quote:

    Orijinalden alıntı: caylak39

    Herkeze merhabalar,

    1 hafta 10 gün önce krank mili sensörüm arızalanmıştı yan sanayi taktık olmadı servisten 210 TL ye orjınal aldım onun sayesinde şu anlık problemi atlattım fakat araçta hala performansta eksiklik var, araç 2. vitesten sonra hızlanmıyor 1 ve 2. viteste çekişi iyi 3 ten sonra çok ağır hızlanıyor, volverin birkaç parçanın temizliğinden bahsetti onları uygulayacağım ama bu problemin temel nedenini tahmin edebilen var mı acaba.

    Hocam ben de bu konuyu arastırıyodum aynı problem bende de var senin almera otomatik mi bilmiyorum benim almera otomatik. dediğin gibi 1-2 iyi 3. Viteste çok nazlanıyo hızlanmak için. Sorunun temelini bulduysan yardımcı olursan sevinirim.

    hacı bugün japon otocuya gittim, boğaz kelebeği falan temizlesek sorun gider mi diye adam dedi boğaz kelebeği rölanti ayarını falan etkiler dedi, problemi tamamen anlatınca debriyaj balatası bitik olabilir dedi, netten bi küçük göz gezdirdim gerçekten benim yaşadığım problemlerin 7 de 5 i diyebilirim. Aşağıya koyayım bi bak istersen.


    DEBRİYAJ BALATASI NE ZAMAN DEĞİŞTİRİLMELİ ?

    Pek çoğumuzun korkulu rüyasıdır balatalar. Değişimi hem zaman alır ,hemde pahalıdırlar. Pek çok araç için balata görünmez olduğundan kesin olarak anlamakta zordur. Acaba ne zaman değiştirilmeli? Evdeteknik olarak bu yazımızda debriyaj baskı balatasını işleyeceğiz.


    Debriyaj balatalarının triger gibi sabir bir ömrü yoktur. Tamamen kullanıcıya göre değişen sürelerde aşınır. Aşınmada en önemli etkenler aracın yük durumu ,soförün kullanım alışkanlığı ve trafik durumudur. Özellikle hidrolik merkezli debriyajlarda sürücü ayağını debriyaj üzerinde tutmaya alışmışsa o balata kısa sürede aşınacaktır. Hidrolik debriyajlar çok hafif bir etki ile baskıya hareket verirler. Şoför ayağı pedal üzerinde tutmaya alışkınsa ayağı yoruldukça farkına varmadan hafif hafif debriyaja basacaktır. Bu durumda baskı balatayı kısmen bırakacak ve hızla aşınacaktır. Uzun ömürlü bir balata için ayağınızı kesinlikle debriyaj pedalı üzerinde tutmayın. Keza trafiğin yoğun olduğu illerde sık vites değiştirmek ve sürekli dur kalk yapmakta balatanızın ömrünü etkileyecektir. Sert sürüşlerde balatanızı yoran ve aşındıran bir etkendir. Aracınızda taşıdığınız aşırı yüklerde balatanız için özellikle trafikte bir işkencedir.

    Tüm bu etmenlerin yanı sıra son zamanlarda bazı markaların balata tercihleride balata ömrünü etkiler olmuştur. Klasik balatalarda aspest kullanılır. Bu kanserojen ve zehirli madde balatanın sert ve uzun ömürlü olmasını sağlar. Çevreci yaklaşımlarla son zamanlarda WV gibi bazı firmalar oto larında artık aspest içermeyen balatalara dönmüşlerdir. Bu balataların ömrü son derece kısa olmaktadır. 30.000-40.000 Km arası yaklaşık ömür verilmektedir.



    Trafiğin tenha olduğu şehirlerde ,uzun yola sık çıkan araçlarda şoförde dikkatli ise bir balata ile 100.000 Km ve üzeri yol yapılabilir. Tabiki bu iyimser bir rakamdır. Şehir içi ,trafikte kullanılan bir araçta aynı şoförün aynı araç ve balatayla yapacağı yol 70.000 Km ye kadar iner. Birde şoförün ayağını debriyaj üzerinde tutmak gibi ,arabayı sert kullanmak gibi alışkanlıkları varsa bu rakam dahada inecektir (aspestli balatalarda).





    Uzun lafın kısası balatanızın ömrü tamamen kullanım şeklinize ve trafik durumuna göre değişecektir.





    Şimdi debriyaj balatanızın durumunu anlamanız için çeşitli yöntemleri inceleyelim.



    1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.



    2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır.



    3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir.



    4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.



    5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.



    Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.



    Pekçok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.



    Keyifli sürüşler.....
    Alıntıdır.
    Debriyaj balatası.
    www.evdeteknik.com

    Ben araçda baskı balata değişecek... Çünkü bazen kalkışlarda (ama bazen) titreme yapıyor... Ortalama 20.000km daha yol yapar çünkü, hızkanmada problem yok.

    Ancak sizin sorununuz Baskı balata gibi görünüyor... Ancak başka nedenlerde olma ihtimali var.

    Örneğin Maf sensörü... 1-2 vitesde ölçü normal sınırında iken 3 vitesde istenilen hava kütle oranını doğru hesaplayamadığından araçda çok çok hafif boğulma yapar, bu sebebten araç istenildiği gibi gaz yemeye bilir.

    Debriyaj pedal pistonu veya yağıda arızalı olabilir. 1-2 vitesde sınırda kavrama yaptırmak için baskı uygularken 3 ve yukarısında yeterli baskıyı uygulamadığından aracınız tam anlamı ile kavrama yapmadığından olabilir...

    Karbüratör desek bu pek mümkün değil... Çünkü Almeralardaki karbüratör sistemi eski bilindik sistemler gibi değil... Mesela eski sistemlerde karbüratör altında kase olur ve içinde de şamandıra.. Bu şamandıranın veya şamandıra ucundaki memenin sorunlu olması araçda gaz yememesine sebeb olur... Ancak bizim araçlarda şamandıra olayı yoktur. Benzin pompası bu görevi üstlenir...

    Ayrıca bizim araçlarda Yakıt hava karışımı eski araçlardaki gibi değil... Eski araçlarda Benzin ve Havayı karbüratör içinde 1/4 oranında karıştırarak yanma odasına iletilir. Halbu ki bizim araçlarda Benzin direkman Benzin enjektörlerine (valf) iletilir. Nasıl mantık olduğunu incelemeniz için tarif edeyim...

    Karbüratör üstünde 3 adet hortum var. Orta hortum, benzin pompasından geliş. Hiçbir yere bağlanmadan direk benzin enjektörlerinin bağlı olduğu benzin haznesine girer. Ateşleme sisteminden alınan sinyale göre valfler açılarak benzini ateşleme odasına püskürdür. Bu haznenin diğer ucunda (motorun solunda) bir valf var. Hazneye direk bağlı, bir ucu emme manifolduna küçük bir hortum ile bağlı. Diğer ucu demir boru yardımı ile Benzin ilk giriş diye bağsettiğim hortumun yanbındaki hortum ile geri benzin pompasına gider. Buda benzin dönüş ağzıdır.

    Şimdi hava olayından hiç bahsetmedik. Peki hava nerede?

    Hava Karbüratör ağzından emme manifoldına girer ve emme manifold ağzından motora harici kanallar vasıtayı ile girer, Bu hava oranını motorun sağ tarafından benzin enjektörlerinin biraz altında bir valf var ve bu bir kol ile başka bir valfe bağlı. Aracın gaz yemesine göre paralel çalışır...

    Kısacası bizim araçlardaki sistem daha sistematik çalışıyor. Ancak bir arıza durumunda arıza bulunması için sistemin tamamı tek tek kontrol etmek gerekiyor. Ancak bu sistem aracın motor üst kapağının suya girmediği su seviyesinde araç stop etmez. Böylede avantajı vardır. Bakımı dezavantaj.

    Krank sensörü arızalı olması ateşleme zamanını tam olarak iletemediğinden araç yüksek devirlerde gaz yememe sorunuda yapabilir.



    Eline emeğine sağlık üstad. Geçen gu aracımı elektrikçiye götürmüştüm tesadüf çocuk da 10 yıldır görmediğim ilk okul arkadaşım çıktı baya bi hoş sohbet falan teybimi sağolsun halletti beş kuruş da para almadı Allah razı olsun :) neyse bizim bu durumu anlattım o da oradan birini çağırdı sürüşe çıktık beraber yüksek ihtimalle maf sensörü dedi o ise de dua et bozulmuş olmasın da kirlenmiş olsun dedi pahalı parcadır dedi. alpzoom üstadın da dediği şeyleri söyledi havayı ayarlayamama olayından bahsetti. Zamanım çok fazla yoktu o yüzden bişey yapmadık ama elinden geliyorsa çok hassas bi parçadır dikkat ederek çıkar saf alkolle hassas bi şekilde kirini pasını at kurusun öyle bi bak dene dedi ama ben cesaret edemedim bi götürücem kendisi bi yapsın ondan sonra burada izlenimlerini paylaşırım..

    Alkol ile temizlemede mutlaka saf olmalı... Eczanelerde satılıyor.... Ayrıca Maf sensörünü asla Balata spreyi veya yağlı kontak spray ile temizlemeyin... Üzerinde tortu bırakıyor... EN sonunda mutlaka hava tutun...




  • ben direk servise götürcem galiba yardımın için çok saol.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caylak39

    ben direk servise götürcem galiba yardımın için çok saol.

    Yardımcı olabilmişsem ne mutlu bana üstad sen sağol. Alpzoom üstad sen de adamla agız birligi yapmış gibisin adam da aynılarını söyledi cünkü :) bakalım deneyelim hayırlısı cebimiz çok yanmadan halledebiliriz inşaallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaslar arabada tum bakimlar yapilmis olmasina ragmen kafama takilan bir kac husus var.

    1- baski balata yeni degisti. Valeo marka ve degiseli asagi yukari 3.000 KM oldu. ancak soyle bir sikinti var,sadece kalkarken arac titreme yapiyo,ozellikle bakiyorum devir saati neredeyse 0 a yaklasiyo. ara gazi vermesem araba stop edicek. ama duz yolda giderken vites degisimnde vs herhangi bir sikinti yok,hizlanma da hakeza sikintisiz. ornegin 5. vites 3000 devirde tam 110 km ile gidiyorum.

    2- eger devir saati 1000 Rpm ve 2000 Rpm arasinda ise ve ben vites degistirecek isem debriyaja basinca devir gostergesinde ben gaza basmasam da bir artis oluyor.mesela araba 2. viteste 1700-1800 devir civarinda iken vites degistirmek istedigimde devir ben gaza basmadigim halde asagi yukari 2000 civarina cikiyo. ancak devir 2000 uzerinde ise bu sikintiyla karsilasmiyorum.

    3- bir de soyle bir sikintim var ki tam olarak sikintimi degil mi bilmiyorum,baska bir tekna kullanmadigim icin. mesela dumduz yolda 5. viteste 130-140 ile falan giderken motordan cok ses geliyor gibi. daha once dizel arac kullaniyo olmama ragmen beni rahatisz edecek seviyede bir gurultu var. ve ses motordan geliyor,yani lastik sesi vs degil. cunku vitesi bosa atinca bu gurultuden kurtuluyorum.hatta acaip sessiz oluyo arabanin ici :) yag vs 3000 km de ve 5w-30 full sentetik kullaniyorum,eksilme yok.zannediyorum markasi da mobil f1 ya da ona benzer bisey olmasi lazim. bi gun bi tekna yakalasam odunc alip bakicam onun da sesine :)

    aracin durumu:
    LPG yok.
    1.5 tekna 118.000 KM 2007 model
    bogaz kelebegi kirli,ancak temizlemeye henuz vaktim olmadi.
    diger sensorleri kontrol etmedim, onlar da temizlik istiyor olabilir.
    benden onceki sahibi son zamanlarda arabayi pek fazla kullanmiyormus,bu yuzden temizlenmesi ya da degismesi gereken bir parca/sensor olabilir mi acaba?

    sizden ricam , oncelikle kendi basima kontrol edebilecegim hangi sensor ya da mekanik parcalara bakmaliyim.

    ayrica @alpzoom,bahsettigin temizleme saf alkolu, izopropil alkol mudur? eger o ise ben de sensorleri onunla temizleyebilirim, elimde mevcut,cam temizliginde kullaniyorum :)

    okuyan, ya da cevap veren arkadaslara simdiden tesekkurler




  • valiante V kullanıcısına yanıt
    Hayırlı uğurlu olsun.Yinede buralardan çok uzaklaşmayın
  • Burak yakınsan bana uğra otobana bir çıkarız seninle
    silivri büyükkılıçlı dayım ben yolun düşerse beklerimhafta içi 08:30 17:30 çalışma saatlerim 18:30 dan sonra boşum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜNÜRB -- 6 Mayıs 2015; 15:49:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB

    Burak yakınsan bana uğra otobana bir çıkarız seninle
    silivri büyükkılıçlı dayım ben yolun düşerse beklerimhafta içi 08:30 17:30 çalışma saatlerim 18:30 dan sonra boşum

    İzinsiz yarış organizasyonu olacak kokusu var... Polis telefonu 155 di değil mi?




  • Arkadaşlar frene bastığımda sağ fren lambası yanmıyor.

    Hiç almera da ampül değiştirmedim . Kolay ise kendim değiştirmek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cetera -- 6 Mayıs 2015; 23:29:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB

    Burak yakınsan bana uğra otobana bir çıkarız seninle
    silivri büyükkılıçlı dayım ben yolun düşerse beklerimhafta içi 08:30 17:30 çalışma saatlerim 18:30 dan sonra boşum

    İzinsiz yarış organizasyonu olacak kokusu var... Polis telefonu 155 di değil mi?

    3.vites bilemedin 4 kesiciye girene kadar basarız yahu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB

    Burak yakınsan bana uğra otobana bir çıkarız seninle
    silivri büyükkılıçlı dayım ben yolun düşerse beklerimhafta içi 08:30 17:30 çalışma saatlerim 18:30 dan sonra boşum

    İzinsiz yarış organizasyonu olacak kokusu var... Polis telefonu 155 di değil mi?

    3.vites bilemedin 4 kesiciye girene kadar basarız yahu

    Munur abi aliirim anahtarini gecenlerde 2-3 defa denedik benim tomofil almerayi geciyor. Tek sorun duz yolda 195 kmh ote gitmiyor ozaman isler karisir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozkansabanci

    Teşekkürler hocam. Araç bugün far sorunu nedeniyle muayeneden geçememiş. Arkadaş yaptırıp yeniden muayene yaptıracak. Sonra kontrol ettirip alacağım. LPG konusunda bilgim yok acaba LPG için nasıl bir kontrol yapmalı? Bilginiz var ise biraz bilgi paylaşır mısınız?

    Far ayarsızlığı hafif kusur sayılıyor... Far kırık, içinin nikelajı atmış, far hiç yapmıyorsa ağır kusur olur....

    Muayeneden neden geçmemiş öğrenin... Tuvturk'den aracın plakasını sorgulatıp öğrenin... başka ağır kusur neyi varmış diye..

    Teşekkürler dostum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: expert_mcse

    Arka amortisör körükleriniz parçalanmış. Değiştirmediyseniz amortisörlerinizle birlikte değiştiriniz. körükleri değişmek için amortisör körük takoz ve yay dörtlüsünü dağıtmanız gerekli.. ön arka körükleri bulmak çok zor ben değiştirdiğimde körükler tam olmuyordu takoz kısmına giren yeri taşladık.. serviste pahalıdır.yan sanayi bişi saniyeden bulup taşlatıp taktırınız. Piston kısmınınız görülüyor.bilginize..

    Hocam bilgi için teşekkürler.. Amortisör sağlamsa bile mi değiştireyim. Hem orjinal körük bulmak çok zorsa böyle kullanmanın bir mahsuru olur mu? Teşekkürler..
  • 
Sayfa: önceki 11091110111111121113
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.