Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1087. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10851086108710881089
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün (31.03.2015) Konya ilinde seyir halinde iken Jantları boyalı bir Almera gördüm. İlk aklıma @ozas_91 geldi... Dedim acaba olabilir mi? ARacın plakası 34 olduğunu hatırlıyordum.. Dedim istanbul nere konya nere? Düştüm peşine selektör yapıyorum... @ozas_91 da iyicene delirdi... araba aralarından bir gidişi var... yanlaya yanlaya... Neyse camı açtık.. Konuşunca kenara çektim. Ayaküstü sohbet...

    Tabi aracının @ozas_91 ait olduğunu nereden anladım dersiniz... Ön tampondaki GÖZLÜK ÇERÇEVESİNDEN
  • Daha iyi bir yol tutus icin daha iyi kivraklik yuksek hizlarda sert virajlar ve iyi fren performansi icin tabi konforuda minimum duzeyde az etkileyecek olup 4 orjinal yeni amartisor ile birlikte 3 cm alcaltan Eibach helezon yay mi yoksa 3.5cm alcaltan vogtland helezon yay mi ? Ikisi arasinda kararsizim arkadaslar... dusuncelerinizi bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    Dün (31.03.2015) Konya ilinde seyir halinde iken Jantları boyalı bir Almera gördüm. İlk aklıma @ozas_91 geldi... Dedim acaba olabilir mi? ARacın plakası 34 olduğunu hatırlıyordum.. Dedim istanbul nere konya nere? Düştüm peşine selektör yapıyorum... @ozas_91 da iyicene delirdi... araba aralarından bir gidişi var... yanlaya yanlaya... Neyse camı açtık.. Konuşunca kenara çektim. Ayaküstü sohbet...

    Tabi aracının @ozas_91 ait olduğunu nereden anladım dersiniz... Ön tampondaki GÖZLÜK ÇERÇEVESİNDEN

    Kardeş sana helal olsun... Maşallahın var. Dikkat optimum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    Daha iyi bir yol tutus icin daha iyi kivraklik yuksek hizlarda sert virajlar ve iyi fren performansi icin tabi konforuda minimum duzeyde az etkileyecek olup 4 orjinal yeni amartisor ile birlikte 3 cm alcaltan Eibach helezon yay mi yoksa 3.5cm alcaltan vogtland helezon yay mi ? Ikisi arasinda kararsizim arkadaslar... dusuncelerinizi bekliyorum

    Üstad bunları yaptıracaksan lütfen iyi araştır da şu almeranın sertliğine bir çare bul. Yol tutuşu da bir yere kadar. Her şeyi süper iki özellik fena. İlki aydınlatma ki bu 500 liraya halloluyor, diğeri de sarsıntı... Benim çocuğun çift amortisörlü bisikleti bile bundan az sallıyor ya... Hadi rahat bi kombin yap adını almera tarihine yazdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    Daha iyi bir yol tutus icin daha iyi kivraklik yuksek hizlarda sert virajlar ve iyi fren performansi icin tabi konforuda minimum duzeyde az etkileyecek olup 4 orjinal yeni amartisor ile birlikte 3 cm alcaltan Eibach helezon yay mi yoksa 3.5cm alcaltan vogtland helezon yay mi ? Ikisi arasinda kararsizim arkadaslar... dusuncelerinizi bekliyorum

    Üstad bunları yaptıracaksan lütfen iyi araştır da şu almeranın sertliğine bir çare bul. Yol tutuşu da bir yere kadar. Her şeyi süper iki özellik fena. İlki aydınlatma ki bu 500 liraya halloluyor, diğeri de sarsıntı... Benim çocuğun çift amortisörlü bisikleti bile bundan az sallıyor ya... Hadi rahat bi kombin yap adını almera tarihine yazdır.

    bahsettiğim uygulamalar ile konfor konusunda olumlu yönde bir artış olması imkansız gibi birşey. Siz galiba tam anlayamamışsınız. Ben yapacağım işlemler ile şuanki olan konforu daha da kötü duruma getirmemekten bahsettim. spor helezonlar ile daha da sertleşiyor araç. Ekstradan gelecek olan sertliğin en az seviyede olması konusunda bahsediyorum. Yani Eibach ile vogtland arasında ne kadar fark olabilir ciddi hissedilir olur mu olmaz mı buna emin olamıyorum. Ki benim araç 9 yaşını geçti hala orjinal amartisör ve orjinal helezon yayları takılı. Spor yay ile birlikte sökülmüşken amartisörleri de değiştireceğim. piyasada iyice araştırıp orjinal amartisörün sertliğine göre biraz daha konforlu yumuşak olan amortisör bulabilirsem alacağım. Spor helezon ile sertleşecek olan süspansiyonu yeni amortisörlerle destekleyince konforda değişme olacağını sanmıyorum hatta her ikisi set olarak değişeceği için mutlaka konforda artış da olabilir. Almerasını ilk kendi sahibi olarak sıfır almış olanlar çok iyi bilirler eski halini. bende iyi biliyorum dağlar kadar fark var şimdiki hali ile eski hali arasındaki konfor bakımından. Hatta kıvraklık bakımından da fark var. Eskiden darbeleri çok daha iyi emiyordu çukurlarda tümseklerde vuruntu yapmıyordu konfor konusunda asla şikayet yoktu. 3 - 4 yaşından sonra değişti dolal olarak herkesin aracının süspansiyonu çok çok özelliğini yitirmiştim. Şikayetiniz varsa yapmanız gereken şey biraz paraya kıyıp alt takım ve süspansiyon sistemindeki hareketli ve darbe emici parçaları değiştirmektir. en başta orjinal helezon yay ile monroe marka veya tocico marka 4 lü amortisör seti almaktır. Kyb amortisör markasıda iyidir. Mümkünse üst amortisor takozlarınıda değişmek lazım... Tabla burç lastikleri z rotlar da değiştirmek lazım. Tekerler en az 2 - 2 buçuk yıllık ise 195-55-r16 (87H Serisi) sıfır lastik almalısınız. Bütün bunların değişimi sonucunda şikayeti olanın arabasını satın alırım Lastikler o kadar konforu etkilemez ama süspansiyon sistemi parçalarının değişmesini öneriyorum




  • Üstad aracı servise, ustaya hatta dyno teste soktum. En ufak bir alt takım problemi yok deniyor. E bu arabanın en önemli özelliği masraf ettirmemesi zaten. Değiştirdik diyelim. 2-3 sene sonra tekrar sertleşecekse (ki rahatlayacağını kısmen varsayıyorum) o zaman yine anlamı kalmaz. Millet araba yapıyor 20 senelik de olsa yayla gibi geziyorsun. Bunun tasarımı sert. Biri çare bulsa iyi olurdu.
  • aha iyi bir yol tutus icin daha iyi kivraklik yuksek hizlarda sert virajlar ve iyi fren performansi icin tabi konforuda minimum duzeyde az etkileyecek olup 4 orjinal yeni amartisor ile birlikte 3 cm alcaltan Eibach helezon yay mi yoksa 3.5cm alcaltan vogtland helezon yay mi ? Ikisi arasinda kararsizim arkadaslar... dusuncelerinizi bekliyorum

    Ek olarak ; Lastikler konusunda GoodYear Efficient Grip Performance 195-55-r16 kararı verdim Kesin gözüyle bakıyorum. Piyasada şuan kendi sınıfında hatta kendi sınıfının dahi üstünde olan lastiklerden birçok testler konusunda üstün 1. sırada yer alıyor sessizlik ıslak ve kuru zemin yol tutuşu olsun yakıt tasarrufu olsun çok çok ileride bir lastik. A - ve B etiketi var. Yorumlarda da aşırı övülen bir lastik olduğu gerçek. Fiyatı adet başına 250- 270 civarında evet biraz pahalı ama en az 3 sene gidecek bir lastik. Aklıma takılan H serisi mi alsam V serisi mi ? H serisi çabuk bitiyor bende ama V serisi daha uzun süre dişlerini koruyabiliyor. Yüksek hızlarda V serisi esneklik bakımından sert olduğu için daha kıvrak hissi veriyor. Ama H serisi lastik ısınıncaya kadar V serisine göre daha iyi yol tutuşa sahip daha iyi frenlemeye sahip. V serisi Bir müddet ısınmayı beklemesi gerekiyor . Yazın V tipi lastik akdeniz bölgesi için uygun kışın ise V tipi lastik 6 derece sıcaklık ve altına indince Güvenlik konusunda çok geride. H serisi 4 derecenin altına inince o sıkıntıyı veriyor. Yani her ili serinin birbirine göre her konuda eksi ve artı yönü var. Benim için konforlu yumuşak bir o kadar da daha seri daha iyi yol tutuşa sahip olması gerekiyor. Çok kafamı kurcalayan şeyler var... Süspansiyon sistemini de değiştireceğim için 3 - 3.5 cm kadar alçalıp sert spor yapıya sahip olacağı için de biraz bu lastik serisi konusunda düşünceliyim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi

    Üstad aracı servise, ustaya hatta dyno teste soktum. En ufak bir alt takım problemi yok deniyor. E bu arabanın en önemli özelliği masraf ettirmemesi zaten. Değiştirdik diyelim. 2-3 sene sonra tekrar sertleşecekse (ki rahatlayacağını kısmen varsayıyorum) o zaman yine anlamı kalmaz. Millet araba yapıyor 20 senelik de olsa yayla gibi geziyorsun. Bunun tasarımı sert. Biri çare bulsa iyi olurdu.

    Ankara ivedikde 89 Doğan araca Mercedes Amartisör ve yay takıyorlar. Uzun yolda konfor olsun diye.. keyfi işlemler işte... tabi başlığını mecburen kesiyorlar yoksa uymuyor...

    bu örnek gibi mercedes amartisörü takmak çözüm olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi

    Üstad aracı servise, ustaya hatta dyno teste soktum. En ufak bir alt takım problemi yok deniyor. E bu arabanın en önemli özelliği masraf ettirmemesi zaten. Değiştirdik diyelim. 2-3 sene sonra tekrar sertleşecekse (ki rahatlayacağını kısmen varsayıyorum) o zaman yine anlamı kalmaz. Millet araba yapıyor 20 senelik de olsa yayla gibi geziyorsun. Bunun tasarımı sert. Biri çare bulsa iyi olurdu.

    Ben yinede katılmıyorum helezonlardan ziyade en azından amörtisörleri değiştirmek gerekiyor kesinlikle. mutlaka ama mutlaka iyileşme olacaktır garanti veriyorum 4 amortisör ile rahatlayacaktır bir miktar. Daha yetmiyor mu ? Lastik jant ölçülerini değiştirmek gerekir. Mesela 195-55-r16 yerine 195-65-r15 jant lastiğe dönüştürmek çukur tümsek bozuk yolda çok çok fark edecektir hatta yakıtta bir miktar azalma bile olacaktır . Teker boyutu düşmemiş ancak lastik yanak ve jant çapı değişmiş olacaktır. Uyumlu teker boyut çapını değiştirmeden yapmak gerekir ki verdiğim ebatlar neredeyse tam uyumludur.16 jant yerin 15 jant ve 55 yanak yerine 65 yanak kalınığı artmış olduğundan esneklik payı fazla artacağı için darbe emiş o kadar artacaktır. Dediğim gibi 4 tane sıfır amörtisör ve bozuk olan alt takım parçası varsa hepsi ile değişerek desteklendiğinde muhteşem değişme olacaktır. Çünkü orjinal olan 195-55-16 ölçüleri oldukça spor otomobil ölçüsü sayılır yanak kalınlığı bakımından. Orjinal ebat özellikle çukur ve tümseklerde darbeyi emdirmeye izin vermiyor amartisörlere çok yük bindiriyor. Bir diğer husus lastik basınçlarını konfor istiyorsanız 30psi yapmak iyi olur. Ben takmıyorum ön arka hepsi 33 yapıyorum yazın 34 civarında yapıyorum sıcaktan yumuşadığı için




  • Demek istediğim işte bu. Böyle şeyler bulmak lazım. Ama takdir edersiniz ki bunlar hesap kitap işi olmalı. Risk minimuma indirilmeli. Önayak olacak birini bekliyoruz :) Yoksa bir ben miyim bu sertlikten şikayetçi olan. Satayım gitsin aracı o zaman



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akresi -- 1 Nisan 2015; 19:18:01 >
  • Yakın zamanda 4 amortisör değişen yok mu acaba? İzlenimlerini alsak iyi olurdu.
  • N16 larda kullanılan BUS protokolü hakkında bilgisi veya elinde döküman olan var mı acaba?
  • m.yalvac kullanıcısına yanıt
    Hayırdır hocam,ecu'yu mu sökeceksiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Hayırdır hocam,ecu'yu mu sökeceksiniz?

    Hayır Hocam. Aracın orjinal cd palyer / ana ünitesini söküp yerine bluetooth lu, mp3 destekli yeni bir ünite bağlayacağım. Ancak bizim araçlar Peugeot, Renault.. gibi empedans mantığı ile çalışmayıp kuman mantığı tamamen BUS hattı üzerinden yapılıyor. Benimde niyetim gerek direksiyondaki butonları gerekse de orta konsoldaki butonları (rotary encoder şeklindeki volume up/down, tune/seek up/down gibi butonları) tekrar aktif edebilmek. Can destekli mikrodenetleyicimi, dijital potansiyometre mi temin ettim. Programda da belli bir kısma kadar geldim ancak devam edebilmem için protokol hakkındaki net bilgilere ihtiyacım var.http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-teknik-elektronik-test-olcum-cihazi-acma-kapama-dugmeli-elm327-mini-bluetooth-v1.5-206448348/detay ürünü aldım. Belki onun sayesinde protokol hakkında bilgi alabilirim ancak aracım serviste olduğu için deneyemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi

    Demek istediğim işte bu. Böyle şeyler bulmak lazım. Ama takdir edersiniz ki bunlar hesap kitap işi olmalı. Risk minimuma indirilmeli. Önayak olacak birini bekliyoruz :) Yoksa bir ben miyim bu sertlikten şikayetçi olan. Satayım gitsin aracı o zaman

    Yok hiçde hesap kitap işi değil... Orjinal amartisörün uzunluğu ölçülüyor. Yay basma mesafesi ölçülüyor. Eğer yay mesafesi yüksek geliyorsa, o zaman amartisörün yay basma kulakları kesilip, biraz daha aşağıya kaynatılıyor...

    Yani işini bilen usta olduktan sonra, ferrari amartisörü bile takılır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi

    Demek istediğim işte bu. Böyle şeyler bulmak lazım. Ama takdir edersiniz ki bunlar hesap kitap işi olmalı. Risk minimuma indirilmeli. Önayak olacak birini bekliyoruz :) Yoksa bir ben miyim bu sertlikten şikayetçi olan. Satayım gitsin aracı o zaman

    Yok hiçde hesap kitap işi değil... Orjinal amartisörün uzunluğu ölçülüyor. Yay basma mesafesi ölçülüyor. Eğer yay mesafesi yüksek geliyorsa, o zaman amartisörün yay basma kulakları kesilip, biraz daha aşağıya kaynatılıyor...

    Yani işini bilen usta olduktan sonra, ferrari amartisörü bile takılır...

    o zaman burdan sunu anlayabilirmiyiz " eger duzgun bi usta bulursak baska bir arabanin amortisorunu takarak konforda iyilestirme yapabiliriz" ?




  • Alpzoom arkadaşım O zaman aracın viraj dönüşündeki hız oran ve kapasitesini deneme yoluyla bulmak gerekecek... Arabayı bir nevi yeniden tanımak gerekecek.

    Tahmini masraf ne olur acaba.?
    4 amortisor 4 yay ve işinin ehli bir usta... öyle mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakthepascal

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi

    Demek istediğim işte bu. Böyle şeyler bulmak lazım. Ama takdir edersiniz ki bunlar hesap kitap işi olmalı. Risk minimuma indirilmeli. Önayak olacak birini bekliyoruz :) Yoksa bir ben miyim bu sertlikten şikayetçi olan. Satayım gitsin aracı o zaman

    Yok hiçde hesap kitap işi değil... Orjinal amartisörün uzunluğu ölçülüyor. Yay basma mesafesi ölçülüyor. Eğer yay mesafesi yüksek geliyorsa, o zaman amartisörün yay basma kulakları kesilip, biraz daha aşağıya kaynatılıyor...

    Yani işini bilen usta olduktan sonra, ferrari amartisörü bile takılır...

    o zaman burdan sunu anlayabilirmiyiz " eger duzgun bi usta bulursak baska bir arabanin amortisorunu takarak konforda iyilestirme yapabiliriz" ?

    aynen... bu işte ustalıktan çok oksijen kaynağını iyi yapan birisi olmalı. Çünkü amartisör boyunu az-çok matematik bilen birisi ölçer, tartar, ona göre kısaltma-uzaltma yapar... ama bundan sonra asıl önemli olan oksijen kaynağını iyi yapan biri olması. Yoksa 1-2-3 ay felan binip, amartisör yayının gevşemesine buda tekerin amartisör üzerine binip, davlumbaza değecek kadar düşmesine sebeb olur...

    bu sebebten işlemi tekrar yapmak zorunda kalırsın... parayı geçtim, ama zaman kaybı yaşatır.




  • BİR BİLGİ:

    Bizim malum Endülüs (Andalucia) ismi bugün İspanya’da hâlâ kullanılmakta ve Almeria (el-Meriye), Granada (Gırnata), Jaén (Ceyyân), Cordoba (Kurtuba), Sevilla (İşbîliye), Huelva (Velbe), Malaga (Mâleka) ve Cadiz (Kādis) vilâyetlerini içine alan bölgeyi ifade etmektedir.

    (İlginç olan birçok araç türüne isim vermiş olduğu. Ford Granada ve Seat Cordoba, Toledo, Leon, İbiza.. gibi. Peki Almera şu almeria'dan mı geliyor? Öyle ise Japonlar orayla ne alaka? )

    Kaynak:http://www.tdvia.org/ (Müthiş bir bilgi yuvası bu adres. Bilgisayar başında durdukça aklınıza gelen maddeleri okumanızı tavsiye ederim.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akresi -- 2 Nisan 2015; 14:05:53 >




  • Üstad dediğin gibi yaptım ve çıkarttım temizledim , sıkıntılarından biri olan motor soğukken gaza yüklendiğimde gaz kesiyordu arada hatta bir ara stop bile etmişti bu sorun ortadan kalktı bir sorun kaldı oda durmaya yakın frene bastığında aracın rolantisinin bayağı düşmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 10851086108710881089
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.