Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1054. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10521053105410551056
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cahit Oksuz C kullanıcısına yanıt
    gayet basit. kumandanın üzerindeki vidayı sök. İçinden çıkan pilin aynısından bitane al tak. Bu kadar basit
  • Cahit Oksuz C kullanıcısına yanıt
    hocam bugun degiştirdim bende. saatcıye degiştirttim basıt bısey ugrasmak ıstemezsende fıyat 6 tl
  • Krank sensörü kablosu ve soketi darbe almış, içine metalik toz,toprak girmişte olabilir. Ama kesin ve net olarak çok sıkıntılı bazı durumların tamiratı için şunu diyebilirim.
    Triger zinciri arızasında sadece eksantrik gergisi değişimi yeterlidir.Ben parçayı bulamadım komple set olarak yeniledim.Gümüşnissan tüm parçaları orjinalliğine ve orjinale yakınlığına güvenerek aldığım tek yerdir.
    120-240 bin km aralığında yağ yakan Almerada asla rektefiyeye girmeyin.Sadece subap contaları değişimi ya da hararet sorunu,yağ-su karışımı varsa
    silindir kapak contası değişimi ile sorunu kökten çözersiniz.Başka sıkıntı yoksa rektefiye işine 240 bin km sonra inanın.
  • Arkadaşlar herkese günaydın.

    Ciddi bir problem yaşıyorum. Aracımı aldığımdan beri;

    -Bujiler değişti.
    -Akü değişti.
    -Baskı balata değişti.
    -Boğaz kelebeği temizlendi.

    Bununla beraber, LPG'de aracın rölantide devrin düşmesine ilişkin;

    -LPG enjektörleri değişti ve enjektör hortumları kısaltıldı.
    -Gaz filtresi değişti.

    Kısaca; aracın genel bakımları yapılmış oldu. Bu arada aracım 96.500'de, yağı iyi durumda. Filtreleri de yeni.

    Gelelim asıl probleme; yaklaşık 2 hafta evvel aracımın kavrama problemi olduğundan baskı balata değişti. Bir iki ufak tefek sorun da halledildikten sonra kavrama problemiyle beraber vitesteki titreme ortadan kalktı.

    Bu aracıma yaptığım en son değişiklik baskı balata yenileme ve boğaz kelebeğini temizleme oldu. Evet, şu an kavrama gerçekten harika fakat bu aracın baskı balatası değişmeden evvel 27 kr. yakıyordu. 2.24 TL'den toplamda 75 TL'lik gaz ile, 274 km. yol yapmıştım. Hatta bu forumdaki arkadaşlara göre bu araç için 27 Kr. bile fazlaydı.

    Şimdi ne hikmetse aracım 33 Kr. yakmakta. Gaz tamamen bittikten sonra 2.19 TL'den (elbette aynı pompadan) 20 TL'lik gaz aldım ve tamı tamına 60 km. yol yaptım. Üstelik baskı balata değiştikten sonra, aracı aldığım zaman yaptırdığım gene aynı kişiye LPG kalibrasyonu yaptırdım.

    Yol bilgisayarı benzinde iken 5-6 lt. arası göstermekte, şehir içi. Bu da aracın kalbiyle ilgili bir sıkıntı olmadığını gösteriyor. Çünkü bu araç için bildiğim kadarıyla bu değerler ideal.

    Fakat LPG'de iken 16-16.4 arası bir değer gözükmekte Yani ciddi anlamda bir sıkıntı var.

    Bugün, tavsiyelerinizi de alarak aynı LPG ayarı yapan arkadaşa gideceğim. Çözülmezse aracımı satma noktasına gideceğim. Araç gerçekten çok diri, motoru, yürüyeni vs. Üstelik de kazası belası yok fakat şu dert beni illet ettirdi.

    Desteğinizi bekliyorum arkadaşlar.




  • Lpg ustasına rica edin acaba regülatör basıncının durumu nedir.1 ideai olmalı.Enjektör değişim sonrası lpg map sensörü ve regülatör kontrolü yapılmalı.
    Lpg kaçağıda olabilir.Ayrıca enjektör değişiminde daha önceki meme çapı neyse aynısı takılmalı.Usta ölçüyü değiştirmiş olabilir mi?
  • Gökhan bey kendi aracımda ki kullanım ile aktarayım size lovato kit takılı depodaki gaz az olduğunda ani gaz veya 3000 devir üstü kullanımda basınç düşmesinden dolayı bitiş ikazı veriyor kit bir kaç kez denedim sakin kullanımla 45-50 km veya25-30 km daha gitti bazen bu tür bir opsiyonda olabiliyor,3 kez lpg ayarı yaptırdım bir defasında atikerde bir ayar yaptırdım anında 40-50 krş fazla yakmaya başladı lovato servis 30-40 km mesafede olduğundan böyle bir şey yapmıştım bir daha mı lovato da ayarı yapan da kalfa ellerinden öperim çok ustaya taş çıkartır yani.ön tamponda ufak bir sıkıntı hafif aralıkvardı 1 yıl boyunca 10 ustaya gösterdim değişecek diyor adamlar söz birliği etmişçesine ,bu arada iki yerden hafif patlama yaptı gidiyor tampon .vurduk kendimizi yollara silivri den çıktık istikamet çorlu ustaya derdimizi anlattık tamam hallederiz dedi el emeği ustalık 3-4 saat uğraştılar iki kardeş yeniden sapasağlam oldu .ustasını bulana kadar her şey dert o yüzden,inşallah en kısa zamanda çözülür sıkıntınız aman işinin ehlini bulun derim.




  • Üstatlar;

    Aracımda Stefanelli LPG beyni var, fakat LPG tankı atiker. Belli ki toplama bir kit.

    LPG ayarını yapan arkadaş, LPG beynini cihaza bağladıktan sonra otomatik kalibrasyon yaptı. Yani elle manuel olarak değer girmedi. Ama bugün söylediklerinizi özellikle aktaracağım. Hatta kalibrasyon ekran görüntüsünü alıp size de gösteririm.

    Ne dersiniz? Şu yakıt problemi çözülür mü?
  • araçım da garip bi ses geliyordu ustaya gittim yağ değiştirdik arabadan eski yağ 1 lt çıktı arac yağ yağ fitresi hava fitresi bujiler değişti önceki yağ castrol 10/40 tı yeni yağ mobil 10/40 koyduk. sonra bi fark ettim yolBİLGİSAYARINDA 15,61 lt benzin gösteriyordu nrmalden fazla yakmaya basladı.gittim bi de tüp taktırdım.şimdi gene lpg olarak 15/16 litre gösteriyor.arac neden fazla yakmaya başladı sizce km 155000 1,5 2004 tekna model
  • Merhaba arkadaşlar, almeranın yol tutuşu ile ilgili bir şey sormak istiyorum. Otobanda 100 geçtikten sonra kendimi çok güvende hissedemiyorum. 100 gelene kadar özellikle şehir içinde felan sanki araba yere yapışmış gibi bir his var çok güzel ama otobanda bunu hissedemiyorum.

    1.si rüzgarda çok etkileniyor. 100'den sonra 110-120-130-140-150 felan oldu mu sanki böyle aracı yolda tutmaya çalışıyorum, Tam anlatamıyorum ama hissettiğim sanki araba yerden yükseliyor da, devamlı direksiyonu dengede tutmaya çalışıyorum. Hani arabada giderken hissedersiniz ya araba sanki 8 çiziyor gibi, genelde acemi insanlar çok kontrol edemez. Ben 100 den sonra bunu hissediyorum. Biraz rüzgar olduğunda hızlanmaya korkuyorum resmen.

    Aracın henüz rot balans ayarını yaptıramadım.

    Sizce bunun sebebi nedir?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozas_91

    Teşekkür ederim. Fotoğraf koyabilirim tabiki. Tam olarak nerenin fotoğraflarını istiyorsunuz? Projeden de bahsederseniz hem bizde öğrenmiş oluruz, hemde fikir yürütebiliriz.

    aracının nerelerinde oynama yaptınız bilmiyorum... ama değiştirdiğiniz yerleri çekebilirseniz kafamda birşeyler netleşecek...

    mesela motor kaput içinde bir plan kafamda oluşmaya başladı... (Rüyalarıma bile girdi.. )

    benim orta konsol (havalandırma ızgarasının üstündeki torpido yeri...) önceki sahibi 3 gösterge takmış... biri tork yüksek olduğu zamanı gösteriyor, diğeri akü değeri, diğeride sıkıştırma basıncı...

    ben bu göstergeler bana gereksiz...

    ben bir devre tasarladım... oraya uygun bir navigasyon yerleştireceğim... ancak aradığım navigasyon öyle normal bir navigasyon değil...

    marka model fark etmiyecek...

    üzerinde av-in girişi (geri görüş kamera için), eller serbest modu, kumandası (kumandayı kullanmayacam... üzerindeki butonlara göre flex kablo bağlayıp, normal aracın direksiyonundanda kullanabileceğim.), teyp ile arasında senkronizasyon olacak sağlayacak DIN bağlantı modu (yine flex kablo) ve herşeyden en önemlisi Windows CE embeded 5,0 ve üstü işletim sistemi olacak... Eğer bu olursa harici 3G sim modülü takacağım... İnternete girebileceğim ve GPS TRACK yazılımı ile aracın nerede olduğunu görebileceğim...

    Bu işlemin maliyeti devreler ile 350-450 arası birşey... havalandırma ızgarası macun ile uygun kaplayıp, boyatma vs... ortalama 100TL tutacak...

    Birde Pionner Harici 12 ile beslenen alıcı modülünü takacağım... çok net ve güçlü yayın almak için... (yurtdışından 25TL ortalama)


    Kafama oturtamadığım birşey var... audi tt turbo sesi gibi bir parça arıyorum... bloof deniliyor... ama satılanlar tek ses.. audi tt rs sesi 3 kere peş peşe ıslık çalışıyor...

    o sese hastayım... sırf o ses için need for speed most wanted 2 silmiyorum...




  •  NISSAN ALMERA KLÜBÜ

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    @ozas_91




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB

    yok üstadım bölge şehir istasyon olarak sordum yani hakkaten merak ettim bölgesel olarak fiyat değişikliği olabilir.
    bende koltuğu yatırıp buzdolabı,hatta zeytinburnu na uzun bir portmanto bile götürdüm demonte haldee ne koysan taşır yani gören hayret ediyor,geçen ay cam yünü aldım nalburdan kamyonet nerde diye sordu aha bu dedim sığmaz abi dedi getir bakalım dedik oflaya poflaya yükledi tamam abi sığıyormuş dediii

    üstadım... adamlar almerayı birşeye benzetemiyor... bak dün sanayide bir vida arıyordum.... dolabı kuranlar uyduruk vida takmış... ilerde dolabın sürgüsünü bozar diye..

    ne zaman yaptım hatırlamıyorum ama g kasa opel ana caddede bana cins cins baktı diye ben gaza kökleyip arkamdan takip ettirdim... sonra o bir yere döndü olay orada kapandı... sanayide tesadüfen adamın dükkanına girmişim... adam aracında harici turbo mu taktırdın dedi... bende şaşırdım anlamamıştım... adama baka kaldım... polis mi diye... meğersemmm adam gaza basmış basmış.. 140 km gibi bir hızla gitmişim yetişememiş... turbo var zannetmiş... adam birde motor 1,5 deyince inanmadı... motor kaputunu açmamı rica etti.... baktı etti... bunun piston hollama yapılmış... 1,8 veya 2,0 yapılmıştır dedi... bende belki olabilir diye olayı kapattım...

    ama almeranın tek kötü huyunu sevmiyorum... ilk bastığında hemen atağa kalkmıyor... 2,500-3,000 devir aralığında kullanırsan o zaman şaha kalkıyor... ama o zamanda manyak içiyor yakıtı 2500 deviri geçme cebinle dost...




  • çözülür üstadım ben bi kayış sesi için 3 takım kayış değiştirdim en sonunda ustayı değiştirdim forumdan osman ve sinan la bir araya geldik geçtiğimiz yaz işi orada çözdük yeniçiftlikte göl başında balık tutarkenbizim kafamızın içinde uğuldayan çözülmeyen ufak sıkıntılar ın bir çoğu işin püf noktası ve dikkat ile çözülecek sorunlardır
  • Allah senide güldürsün emimillete toz yutturmuşsunmaşallah diyelim üstadım Allah nazarlardan saklasın
  • Anahtarla ilgili sordum söylediklerini aktarıyorum.Dijital almayın manuel alın dedi.Dijitallerde iyi olanları pahalı ucuz olanları da sağa sola çarpınca dijitallerde sorun oluyormuş.İzeltaş mannesmann würth britool tavsiye ederim dedi.Britool daha pahalıymış normal araç için izeltaş ve mannesmann yeterli dedi.Mannesmann ın 42/210 modeli varmış bu araçta işinizi görür dedi.Birde sap kısmı uzun olsun dedi kısa saplılarda güç tam uygulanamadığından uzatma gerekebiliyormuş ve randımanlı olmuyormuş.Sapı 20 cm olanları almayın dedi.En az35-40 cm olmalıymış sap uzunluğu.Uzatma sapta da randıman vermesi için anahtarın çok kaliteli olması gerekiyormuş.Umarım yardımcı olabilmişimdir.
  • Arkadaşlar almera arıyorum satan yada satılık varsa bildiğiniz önerdiğiniz bugün kendi arabamı sattım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol bilgisayarı LPG yi nasıl ölçer ki farklı sistem değil mi depo falan farklı nasıl olcuyor yüz km de ne kadar yakacagini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2001 model 1.5 comfort almera'nın arka sol kapısının camı mandallarından kurtulmuş kendim yapmak için kolları sıvadım fakat kaş yaparken göz çıkarmaktan korktuğum için direk götürdüm sanayiide tanıdık birinin tavsiyesi ile yaptırdım adam görmeden çürümüştür falan dedi olayı izah ettim buzlu havada arkadaş zorladı bişeyler kırıldı galiba falan ama çok şükür kırık değilmiş camı tutan mandalların yapıştırıcısından kurtulmuş 25 TL aldı, az buçuk sökerken gördüm sorun çıkarsa önce ben elden geçircem bari bozulursa onuda yapsın adam bi yapıştırıcı sürdü 25 TL aldı ne vijdansız adamlar yahu :)

    Kapının camında falan sorun olan arkadaşlara bir akıl vereyim kapının üzerinde bir vida var ona aldanıp onu sökünce çıkacak sanmayın kapıyı kapatırken çektiğimiz tutacak kapak gibi bişey oralardan açıyor önce. bir tane göz önünde vida var başka birşeyde yok, benim arka camlar manuel olduğu için çeviriciyide söküyor aklınızda bulunsun işte lazım olursa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Takaji

    Merhaba arkadaşlar, almeranın yol tutuşu ile ilgili bir şey sormak istiyorum. Otobanda 100 geçtikten sonra kendimi çok güvende hissedemiyorum. 100 gelene kadar özellikle şehir içinde felan sanki araba yere yapışmış gibi bir his var çok güzel ama otobanda bunu hissedemiyorum.

    1.si rüzgarda çok etkileniyor. 100'den sonra 110-120-130-140-150 felan oldu mu sanki böyle aracı yolda tutmaya çalışıyorum, Tam anlatamıyorum ama hissettiğim sanki araba yerden yükseliyor da, devamlı direksiyonu dengede tutmaya çalışıyorum. Hani arabada giderken hissedersiniz ya araba sanki 8 çiziyor gibi, genelde acemi insanlar çok kontrol edemez. Ben 100 den sonra bunu hissediyorum. Biraz rüzgar olduğunda hızlanmaya korkuyorum resmen.

    Aracın henüz rot balans ayarını yaptıramadım.

    Sizce bunun sebebi nedir?

    Sizin yorumlarını okuyorum, 200km hıza çıkanlar olmuş. Bendeki sıkıntı nedir acaba? Fikri olan var mı lütfen?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkcan1806

    Hocam bende acikcasi senin dusundugun gibi dusunuyorum triger bir anda boyle sorun cikarmaz hatta benim arac daha 136000 de ve ilk sahibiyim yapilan her seyini kullanma tarzini biliyorum gaz bile taktirmadim araca 2 sene evvel eksantrik sensor arizasi sebebiyle her ikisini birden degistirmistim krank saglamdi hic aklima gelmedi o zaman saglam krank sensorunu saklamak neyse simdide krank arizasi vermeye basladi bunlarin set halinde degistirilmesindeki mantigi o yuzden anlamis degilim ayni seyleri yasadigim icin.peki hocam bu triger gergisini degistirmek zincir sorununu cozecegine inaniyormusun tek olarak nerden temin edeceksin ve maliyeti nedir, insallah senin yolunda ilerliyorum ama artik usandirmaya baslamadi desem yalan olur birde istanbulda soyle adam gibi usta bulamadim aracin sesinden gidisinden ariza budur diyen hep deneme yanilma.Kusura bakma kafani sisirdim hakkini helal et.

    Sizde eksantrik sensoru bozuldugunda ne gibi sorunlar vardi ne gibi problemler cikariyordu motor ? Ve Triger gergisini degistirince kesin olarak eminim triger degismeye gerek kalmayacak hatta suan 157 bin km de arac 250 bin km ye kadar trigeri kafama takmayacagima eminim. Bahsettigim itici gergi parcasinin fiyati orjinal 259 tl olarak GumusNissan da var. Orjinal krank sensoru ve eksantrik fiyati da tanesi 169 tl. Ikisi toplami 338tl ediyor. Gumusnissan izmirde tel no internetten bakarak bulursunuz siparis detaylarini gorusmenizi tavsiye ederim telefon ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 10521053105410551056
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.