Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (889. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 887888889890891
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Teşekkürler ustam.Sabah sabah uyanıp çalıştırdım. Yine 2.marşta aldı. Biraz daha kısaldı süre. Biraz bassam 1.marşta alırdı ama 1.sn’de alması gerekiyor.2 sn.alıyorsa bir sorunun başlangıcı var demektir.O da yakıt pompası temizliğinden olsa gerek. Artık ezberledim sökmeyi.3-5 dakikada söktüm.

    Hortumları söküp detaylı kontrol ettim.Bağlantılarda ve hortumda kaçak yok.Geri taktım.Yakıt pompasında hiçbir sorun yok.Basınçta kaçırma yok.Sabah sabah bir yerden basıncıda ölçtüm.

    Hastalığı dışarıda aramam gerekiyor.Benzin geri dönüş valfine bakacağım ama nerede nasıl sökeceğim kafa durdu.İsimleri değişik adlar altında.Sanayi dili eş anlamlı kelime konusunda TDK’na eş anlamlı sözcük kredisi açacak durumda.İsimleri şunlar;

    Benzin geri dönüş valfi
    Basınç regulatörü
    Yakıt pompası regulatörü
    Basınç valfi
    Benzin valfi

    Tahminimce kirlilikten dolayı tıkanma var. Çünkü bizim araçta yakıt filtresi yok. Benzin 3-5 barla basınç uygulayınca kanalda yakıt ilerlemesinde sorun yok.Ama stop edince geri dönüşte valfin içindeki tıkanıklıktan-tortulaşmadan dolayı valf bilyesi tam oturmuyordur.Temizlikle geçeceğini ümit ediyorum.Farklı arıza durumunda farklı belirtiler gösterecektir.Bu valfi sökmek için komple enjektör koluyla bereber mi tek olarak mı sökmem gerekiyor. Hangi malzemeleri kullanmam gerekiyor.


    Ben hiç valfi sökmedim. Sadece sizin yaptığınız gibi basit temizlik yaptım. Temizliğe gerek yoktu ama işte ben aracı baştan sona elden geçirdiğim için, Onuda temizlemek istedim.

    Yani valfi sökme konusunda yardımcı olamayacağım. Ama valf internette araştırdım. üst elektrik kablo bağlantısının yanında yakıt çıkışı varya onun dibindeymiş (çıkışa yakın).

    Fakat ona nasıl ulaşılıyor bilemem. Ancak ben şunu yaptım. Araç ilk aldığımda sahibi hiç bakmamış. Affedersiniz eşek niyetine binmiş. Ama nissan çok sabırlı arabaymış bunu anladım. Başka marka araç yolda bırakırdı.

    Ben yakıt pompasını söktüm. İçini temizledim. Sonra benim meşhur alet kalem sistemi ile tükenmez kalemin dış plastiğini petrolde hava ucuna taktım. İnmiş lastik şişirme butonuna basıp, yakıt giriş ucundan verdim tazziki.

    Araçta ilk kalkışda vuruntu yapardı, şimdi eser kalmadı.

    İstersen dediğim yöntemi bir dene... Aslında pompanın yakıt giriş ucuna filtre takmayı düşündüm. Ancak her filtre olmaz, çünkü araç yavaş devirde yakıt geçişi iyi olur, yüksek devir hızlanmalarda yakıt yetiştiremediğinden araçda boğma yaşanır düşüncesi ile filtre takmaktan vazgeçtim.

    Birde satıcılara gidiyorsun, abi elindeki yakıt filtrelerini göster diyorsun. Adam hangi marka diyor. Olayı anlatıyon. Adam böyle pratik işlere kafa basmayınca elimde yok diye başından salıyor.

    O arka cam silecek motoru arayışında da bunu yaşadım. Aracım nissan dedim. Arka cam sileceğin orjinali pahalı bende böyle birşey uyduracam dedim. Adamlar olmaz öyle şey, yada başından salma yok diyorlardı.

    Ama ben yaptım oldu. O yüzden araştırmayı iyi yapmak lazım, her ustanın veya satıcının dediğine kanmamak lazım.

    Aslında inceleğim kadarıyla Nissan Almeranın yakıt pompası OPEL CORSA yakıt pompasına çok benziyor, tek sorun elektrik soketleri. Zaten mantık aynı. Soketten yakıt seviye bilgisi ile yakıt pompa motorunun dönmesi için bir elektriksel güç veriyor.

    Geri kalan mantık tüm araçlarda aynı.OPEL CORSA BENZİN POMPASI bağlantı uçlarını çözsek, inanıyorum bu yakıt pompası sorununu daha ucuza çözebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 25 Temmuz 2014; 12:30:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut026

    bütün kapılar için mi aldın? uygulamayı yaparken resim çekme ihtimalin olursa bize de referans olur.

    4 kapı 100 TL tamam yuklerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi


    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi


    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    5w30'dan 10w40'a geçince 10w40'ı hiç beğenmedim. 5w30 ile Almera çok pürüzsüz çalışıyor.

    100 bin km üzerinde 10/40 kullanma gerekliliği nedir?

    Gereklilik yok aslında. Yarı sentetik yağın yıpranmış motorlarda yüzeydeki çizikleri doldurduğu, sentetik yağın böyle bir özelliği olmadığı söyleniyor. Ancak bunlar izafi ifadeler. Neye göre yıpranmış?

    5w30 mu, 10w40 mı derken 10w40'ın indirimde olması teraziyi o yöne kaydırdı. 10w40 ile motor titreşimli ve donuk çalışıyor. Akıcılık yok. Aynı zamanda gürültülü. Yeni bakımdan çıkmış gibi değil de, bakım yapılmadan bir 10.000km daha binilmiş gibi.

    Benim araç henüz 83 binde. Eskiden resmi şimdilerde sanayide nissan servisi bana 5/30'un inceliginden ötürü daha iyi yağlama yapacağını söyledi. PO yağ kartelasinda almeralara 5/30 konacak diyor. Aracimda su ana kadar 10/40 kullanılmış. 5/40 la geçiş yapıp 5/30'u 10 bin km de bir değişim düşünüyorum.

    5w30 daha iyiydi. Bir de Mobil'in en üst ESP serisi olunca daha da iyiydi. Ancak zaman geçtikçe 10w40 da alışıyor sanki, yağ motorda dövüldükçe kendisini bulacak gibi. Bugün rahatsızlık hissetmedim. Geçiş yapacaksanız 5w40'a gerek yok, direkt 5w30 kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali51720


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesut026

    bütün kapılar için mi aldın? uygulamayı yaparken resim çekme ihtimalin olursa bize de referans olur.

    4 kapı 100 TL tamam yuklerim

    Almera'nın dört kapı fitili 100TL mi? Keşke bunu aracı dağıttığım zaman bilseydim. Ben de foto bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Bugün sabah araç yine 2.marşta çalıştı.Sonraları hep tek marşta çalışıyor.Tekrar 2.marşta alması için 12 saat beklemem lazım.
    2.marşta çalışmaya başlayınca tekrar ve tamamen söktüm yakıt pompasını. Paramparça ettim. Ezik, çizik, kırık, çıkık,yamuk hiçbirşeye rastlayamadım. Balata spreyi,mazot,benzin,tiner,ispirto tertemiz ettim pompayı.Taktım ve sadece benzinde kullandım aracı. Çekiş bariz belli etti kendini. Benzinde tabir-i caizse canavar gibi. Sanki debriyajı değiştirdim. Ama son anda aklıma geleni kontrol etmeyi unutmuşum. Eğer 2.marşta almayı tekrarlarsa yeniden sökeceğim.Pompanın depo içinde kalan hortumunda çatlak var mı yok mu bakmayı unutmuşum.Check valf,basınç regülatörü parçaları,sibop lastikleri-contalar sorunsuz.Ama hortumları kontrol etmeyi unuttum.

    Alpzoom ustam;şayet hortum yırtıksa nereden bulabilirim timsah derisi gibi tırtıklı hortumu.
    Akü yeni,yağlar,filtreler yeni.Bobinler sağlam. Ama bujiler Lfr5a muadili bosch marka.Bosch bujilerden olabilir mi?En son değişikliğim bu oldu çünkü.

    Ak koyun kara koyun sabah belli olacak.Check valf ve basınç regulatörü içindeki bilyalar etrafında kireçlenme-tortulaşma hortum içinde yeterli basınç kalmasını engelliyor olabilir.Eğer öyleyse temizledim düzelmiştir.Aksi halde hortumda kılcal çatlaklık basıncın azalmasına sebebiyet veriyordur.


    Basınç hortumunun orjinalini türkiyede bulabilmen zor.

    Yaa arızalı bir yakıt pompası bulacan içinden hortumunu alacan.

    Yada Zamanında bizim tempraya yaptığımız gibi Sanayiye gidecen o tırtıklı hortum satan yere gidecen (yanlış hatırlamıyorsam kepçe/dozer tamircisine gitmiştik.) Oradan uygun uzunlukta kestirip, başlıklarını preslettirecen. (Yalnız ustaya benzine mukavemetli olması gerek deyiniz.)

    Ama onuda iyi bir usta yapabilir. Pres iyi olmazsa basınç yine azalır.

    (Bu işlemi Ankara Ostim/İvedik arasında bir ustada yaptırmıştık. Adam yaşıyor mu bilemem)

    Tempranın hangi sisteminde kullanıdız o hortumu,yakıt sistemi mi yoksa hidrolik direksiyon sistemi mi?
    Tempranın hangi modeliydi bu arada 2.0 ie falan mı




  • 3 gündür 2.marş olayıyla uğraşmaktan artık sonuca ulaştım.

    Bugün benzin katkısı ekleyip kullandım yine olmadı. Beni yanıltan daha önce yakıt pompasını kontrol edip sağlam diyen bosch car service oldu.

    Basınç regulatörü ve check valf yakıt pompası üzerinde.Ancak sanayi dilinde ikisinede valf diyorlar bu dahada yanıltıcı oluyor. Sökülebilir durumda her ikisi.

    Pompaya yapışık gibi görünüyor ama ta ki serum hortumuyla hava basıncaya kadar olayı fark edemedim.

    Hortumla hava basınca hava kaçırdığını gördüm.Tekrar bugün ikinci kez söktüm. Check valf ön taraf ve arka tarafında birer conta var.

    Ön conta gayet sağlam görünüyor ta ki bıçakla çıkarmaya deneyinceye kadar. Birden dağılıverdi conta. Hemen hırdavatçıdan bir tane aldım ama o da uymadı.

    Mutlaka contanın takıldığı yüzeyle sıfır olması gerekiyor.Sanayide bulup taktım.Bu sefer araba gaz yemiyor.Gaza hiçbir tepki vermiyor ama rölantide gayet düzgün.

    Bir daha söküp daha küçük conta taktım.Yüzeye tamamen sıfır olacak şekilde.Bu sefer uydu.

    Şamandıra kapağını tam kapatamadım elle. Yarın sanayiye gidip kapağı sıkıca kapattıracağım.

    Aracı hemen denedim. 6900 rpm kadar gayet güzel. Pompa biraz gürültülü çalışıyor gibi geldi bana.O da sanırım her şeyin açıkta olması ile alakalı ve şamandıra kapağının tam kapanmamış olması.

    Aracı birkaç kez dinlendirip marşa bastım.Bu son cümleyi yazmadan çıkıp bir kez daha marşa bastım.Hep tek marşta ve 1.sn.de aldı marşı.

    Birader 2006 Jeep Grand Cherokee bıraktı gitti. Şimdi Almerayı ve belli metrekare arsayı ver bunu al diyor. Bu kadar kalabalıkta bunuda denedim.Ne bu ya. Resmen yol ve yakıt canavarı. Buna ayda vereceğim yakıt parasıyla ben 6 ay Almeraya binerim.

    Noy:Marş motoru,akü,buji,bobin ve yakıt pompası yüzünden geç çalışan Almera Eksantrik sensörü arıza kodu veriyor.Sakın ha.Ustalara hemen öpülmeyin.Bu Almerayı ilk aldığım günden bugüne edindiğim tecrübedir.
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 26 Temmuz 2014; 19:54:24 >




  • sinan3405 kullanıcısına yanıt
    benim lpg de İstanbul candan mühendislikte takıldı fakat şamandıra veya gösterge olayı çözülmüyor depo full iken yani 4 ışık yanıyorken 30 km sonra 3 e 80.kmde 2.ışığa düşüyor kırmızıya döndüğü zaman 150 km falan gidiyor en iyisi bi kere deneyim yaptığı km yi referans almak.
  • Arkadaşlar otostartta mobil 5/30 yağ indirimde 59 tl ilgilenenler baksın

    http://www.otostart.com/index.php?option=com_otostart&task=urun&syf=MOTOR-YAGI-MobilSuper3000X1FE5W304Lt-MOBIL-38
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut026

    benim lpg de İstanbul candan mühendislikte takıldı fakat şamandıra veya gösterge olayı çözülmüyor depo full iken yani 4 ışık yanıyorken 30 km sonra 3 e 80.kmde 2.ışığa düşüyor kırmızıya döndüğü zaman 150 km falan gidiyor en iyisi bi kere deneyim yaptığı km yi referans almak.

    Bugun gonderdim araci yapmislar isiklar yaniyor 110 km yaptim halen 4 yesil yaniyor takip edecem bakalim isiklar dusecekmi dusmusse buyuk olcude beyin yeniden takilacak isik haricinde hersey guzel oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesut026 M kullanıcısına yanıt
    Lpg göstergeleri tüm kitler için başlı başına muamma. Benim kullandıklarımın içinde düzgün çalışan göremedim.

    Bozulmaması için hep aynı istasyondan hep aynı litrede almak gerekiyor ya da lpg’de hiç kullanmamak.

    Farklı istasyon yakıtı ve dolumu ya şamandıraya ya da göstergeye kafayı yedirtiyor. Düzgün gösteren var mı bende merak ettim şimdi?

    Bayram sonrası regulatörü söküp temizlemeyi düşünüyorum. Almera ile Mersin şehiriçi 1 lt lpg ile 13 km yol gidene şahidim.Bende 11 km,bazı arkadaşların 12 km.

    Yakıtı düşürmek için önemli ihmal edilmemesi gereken bir ayrıntı.
  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    Necmi kardesim benim bu yeni sistemde depo full kirmizi yaniyordu suan 38 litre gaz aldim 110 km gittim halen 4 isik yaniyor en azindan 1 tane dusmesi gerekirdi. Almerada atiker cok iyi calisirdi gazin ne zaman bitecegini bilirdim ama bu sistemde hersey iyi hos isik olayi var sadece bir sorun var gibi sank. Almerada 80 km bir isik duserdi ortalama en fazlada kirmizida giderdi sehir ici 100-130 km arasi uzun yolda 150-160 km son yesilde 30-40 km giderdi kafaya takmiyorum artik. Bu sistemdede zamanla kac km gittigini hesap ederim ama isiklar hic sonmeyecekmis gibi sanki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    regülatör dediğiniz nerede oluyor temizliği nasıl kolaymı?
  • sinan3405 kullanıcısına yanıt
    Depo kaç lt alıyor?

    110 km yol yaptıktan sonra 4 ışığın hala yanması düzeldiğini ya da bozuk olduğunu

    göstermez. Çünkü gazın yoğunluğuna göre her ışık geçişlerinde; her mevsimde, her farklı

    istasyon yakıtında, her bakımda farklı km’ler gidersin. Kırmızı ışıktan sonra kaç km gittiğini

    bilmen yeterli. Garantisi varsa uğraşmaya değer.Yoksa nakit ve vakit kaybından başka bir şey

    değil.
  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    Depo 42 lt 38 lt gaz aldim sonuna kadar bastirdim umarim bir sorun yoktur hesabima gore arac 23-24 kurus yakiyor 400 km ustu gitmesi lazim suan test asamasindayim isiklari merak ediyorum en onemlisi ilk denemede yogun trafikte klima acik 20 tl gaz ike 87 km gitti bugunde inanilmaz bir tarafik vardi istanbulda 70-89 km sehirler arasinda yine kopru trafigi vardi gerisi yogun trafikte yapildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesut026 M kullanıcısına yanıt
    Regülatör bildiğiniz gibi lpg önemli parçalarından biri. Her usta farklı yere konumlandırıyor.

    Benimki ön sol tarafta hava filtresinin alt kısımlarına denk geliyor. Yere yakın.

    Temizlemesi kolay. Balata spreyi,diş fırçası felan. Yeter ki ilgin alakan olsun.İşten biraz anlamak gerekir.Yoksa kaza ve masraf çıkabilir.

    Bu parçada yakıt pompası gibi valflerden,basınç odasından,su haznesinden felan oluşuyor.

    Yakıtı buharlaştırıp belli basınçta yolluyor.Tekleme,titreme,vuruntu,fazla yakıt,stop etme gibi sorunlara yol açıyor hastalığında.

    Bende sorun yok ama yakıtın hala optimum düzeyde olduğuna inanmıyorum.

    Elimin değmediği bir burası kaldı.
  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    hava filitresinin yanında bişeyler var:) lpg ye ait sanırım lpg beyni pc ye bağlayıp ayar yaptıkları şey.regülatörün şekli nasıl bişey içini açıp falanmı yapılıyor temizlik?
  • sinan3405 kullanıcısına yanıt
    Işıkların kırmızıdan yeşile dönüşmeside hayra alamet. En azından birşeyler yapmışlar.

    Yakıt hesabı yaparken lt-km yaparsak değerlendirmelerimiz doğruya daha yakın olur.Fiyatlar her yerde farklı çünkü.
  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    Yakit hesabini genelde aldigim yakit parasini km boluyorum sonuc dogru cikiyor boyle ornegin 20 tl gaz aldim 20/ 87 km = 22.9 kurus cikiyor hesapla programiyla litre= 7.9 Km=87 lt fiyati=2.55 100 km de 9.08 lt Km de 23.1 yakiyor hemen hemen ayni. İbizanin sehir ici yakiti fabrika 8 lt ama ben hep 6.5-7.5 arasi yaktim cok asiri olum denen trafikte 8-8.5 gordum ekranda ortalama benim guzergah yokus asagi 2 km yokus cikiyorum ise giderken isten gelirkende ayni sayilir isten cikinca araci bosa atiyorum asagi yukari 3-4 km bosta gidiyor birde ibiza tork degerini almeradan erken buluyor aracla duz yolda giderken 55 kmh arac 5. Vitese at diyor cok dusuk devirde rahatca ikerliyor ve gaza bastigimda tepki veriyor bu yonude ekonomi sagliyor yakitta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesut026 M kullanıcısına yanıt
    Depodaki lpg vanası kısılacak.

    Araba lpg’de iken çalıştırılıp stop etmesi beklenecek.Borularda gaz kalmayacak.

    Akü kutup başları sökülecek.

    Regulatör su giriş-çıkış hortumları sökülecek.

    Lpg valfinin kablosu ve şase kablosu sökülecek.

    Bakır gaz borusu-regulatör ayrılacak.

    Regülatörü kaportaya-şaseye bağlayan somun sökülecek.

    Ve sonrası kaba ve ince temizlikler başlayacak.

    Küçük filtre yenilenecek.

    Her şey tersinden başlayıp takılacak.

    Kalibrasyon ayarı yapılacak.

    Sürüşe devam.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 27 Temmuz 2014; 0:37:59 >




  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    az önce youtube da seyrettim baya zahmetli iş yani bilmeden yapmak sakıncalı. ama youtube de güzel bir video denkk geldi seyretmenizi tavsiye ederim.https://www.youtube.com/watch?v=7vT8m-Y5KrY
  • 
Sayfa: önceki 887888889890891
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.