Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (439. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 437438439440441
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yok hayır normal tamircide yaptırdım 250 lira 100 tl usta söküp takmaya aldı 150 lirada hidrolikçi aldı ama yine aynı sorun var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murazi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    quote:

    Orijinalden alıntı: murazi

    TEDAVİ: Yıldız tornavida ile direksiyon alt plastiğini söktüm.2 adet vida tutuyor o bölümü.Üst bölüm ise tırnaklı. Baktım sıkabileceğimiz bir yer yok malesef.İki başsız civata sizi karşılıyor.Direksiyon sistemini bilenler bilir önce sıkılır sonra hırsızlık önlemi için vida başları kırılır.
    Sonuç; bir ustaya muracaat edip o iki vida nasıl sıkılıyorsa sıkılmalı veya çıkarılıp yenisi takılmalı.İmmobilizer hatası oynayan bir kontakta an meselesidir.

    buyrun size tedavi yöntemi çağrı kendigül_07 dostumuzun emeğidir.
    http://forum.donanimhaber.com/m_38276990/mpage_68/tm.htm

    dostum o sayfayı daha önce de okumuştum orada teşhis var tedavi yok.

    Bu sarı köpük korumayı söküp anahtarın oturduğu köpüğün sol taraftaki çukur U şeklindeki yuvasına 0.3 cm kalınlığında silikon yada pvc köpük sıkıp birgün kurumasını bekleyin. Ben pvc köpük sıktım taktım anahtardaki oynama kayboldu. Zaten anahtar takımını sıkmak için üzerinde 2 delikli tork anahtar yuvası var. Ne kadar sıksanda oynama yapıyor.Anahtarı azda olsa oynamasını bu köpük koruma kesiyor. Köpük yuvası zamanla deforme oluyor.Boşu boşuna 100 tl vermeye gerek yok anahtarcıya.Onlarında yaptığı işlem aynı zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 25 Haziran 2012; 18:45:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murazi

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Dostum senin göçük düzeltme aleti aldığın yerin linki var mı acaba?
    Benim tavan boyası çok dikkatli bakınca çok hafifte olsa solmaya başlamış. Ne önerirsiniz. Acaba boya koruma mı, yoksa deri vs kaplama mı daha sağlıklı ve estetik olur? Deri kaplama bir çeşit yalıtım olabilir mi acaba? Cevap için şimdiden teşekkürler.

    Hafta sonu foruma giremedim dostum.İş güç!Aynı ürün fiyat farkına dikkat
    http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd-835002001-dent_out_kaporta_ezik_ve_gocuk_giderici.aspx
    http://www.hepsiburada.com/liste/dent-out-kaporta-ezik-ve-gocuk-duzeltici-tamir-kiti-silikon-tabancali/productDetails.aspx?productId=otctn51761&categoryId=20024947

    Tavan için ; 1)Sonax veya Nigrin oto boya koruma cila.
    2)Karbon füme-siyah folyo uygulaması
    3) Tavanın verniğinin yenilenmesi:(

    Teşekkür ederim.
    En ucuz ve en uzun süreli korumayı 2.şık sağlıyor galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    [vites kolu burcunun lastiği yırtılmıştır.

    dostum bu lastik dışarıdan mı değiştirilyor yoksa şanzımanın içinden mi?Bana içerden burçları sağlamlaştırmamız gerekiyor dediler lastikten bahseden olmadı.

    Aracın altına gelen yerde vites kolunun tam altında,
    vites alt kolunun şanzuman bağlantısını izlerseniz rahatlıkla görürsünüz. Bazı arkadaşlar elle tuttum sallantı bitti diyor, tamda bahsettiğimiz parça. Şanzuman içine denk gelen bölümde yay var. Orada burç lastiği yok. Hatta şanzuman içinde ön-arka krank, prizdirek keçelerinden başka plastik aksam yoktur. Onlarda çelik tele dolandırılmış, bükülmez,yanmaz oldukça sert ve dayanıklı plastik aksamdır. Vites sallantısı sadece burç lastiğinden değil levyelerin bağlantısındanda kaynaklanabilir. Hem körüğü çıkartıp bakmak gerekir hem de alttan vites kolu bağlantılarını,şanzuman bağlantı yolunu incelemek gerekir.


    bu sallantının bir zararı varmıdır arabayı aldığımdan beri böyle sürüyorum.

    hocam aynı sorun ben arabamı aldığımda bendede mevcuttu.vites boştayken ve vitesteyken sağa sola gidiyordu.ben sorunun vitesin oralarda olduğunu düşünerek önemsemedim birgün egsozdaki çatlağı tamir ettirmek için aracı kaldırdığımızda vites alt bağlantı kolunun şanzımana giren kısmında burç denen noktasındaki civatanın nerdeyse çıkmak üzere olduğunu gördük..allah muhafaza bi çıksa süratliyken belkide arabayı takla attırır.neyse civatayı güzelce sıktık şimdi vitesteyken sağa sola kaçma yok boştaykende sağ tarafa sert ama sol tarafa gene yumuşak geliyor.o sorunuda tamirci şanzımanın içiyle alakalı olabileceğini söyledi.bence fazla zaman kaybetme hemen lifte kaldır vidayı sıktır.. bu arada geçen hafta istanbul ankara arası yola çıktım çıkmadan önce arabada hafif geç hızlanma sorunum vardı buji değişimi yapıp yapıp yola çıktım 3 saat köprü trafiğine takılmama rağmen 500 kilometreyi 70 tl ye gittim (aygaz 2.05 tl). sırf bu yüzden arabayı satıp model yükseltemiyorum.hangi arabaya baksam 2 katını yakıyor..arabayı ilk aldığımda km de 25-27 arası yakıyordu ne olduysa iac valfi ve maf sensörü temizliğinden sonra oldu araba resmen gazı kokluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkanduzgun

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Şikayetlerimin temel kaynağı lastik havalarıymış arkadaşlar. 3-4 saat önce kullanılmış aracın lastik havalarına bir baktım, 37 psi basınç görünce nedeni anlaşıldı. 33,8-34'e düşürünce(soğukken 31-32'ye denk gelir.) araç kendine geldi.


    yazın bu aralıkta olması gerektiğini bilmiyorum ben yaz kış 31-32de kullanıyorum. 33-34 aralığına mı getirmeliyiiz şimdi?

    Öyle birşey yok. Ben ölçüm yaparken, lastikler sıcaktı. Onu kastettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neruda

    arkadaşlar;
    beni tedirgin eden yeni başlayan bir sorunumdan bahsedeceğim yardım alabilirsem çok sevineceğim.
    2001 almeramda...arabayı çalıştırmada bir sorun yok. işimi görüp arabayı durdurup..KONTAĞI KAPATTIĞIMDA BİR UYARI SESİ ÇALIYOR 3-5 SANİYE SONRA KESİYOR. buneden olabilir bana yardım ederseniz sevineceğim.

    Aracin motoru kapali iken eger kapilarda kitli ise uyari sesi gelir. Bundan bahsediyor olabilirmisiniz ?
  • Bugün tüm günüm arabayla geçti.

    Direksiyon/şarj dinamosu kayışlarını değiştirdim.
    Polen filtresini orjinali ile değiştirdim.
    Klima bakımını yaptırdım. Yanında ufak tefek şeyler vs. derken gün bitti. Ben de bittim.


    İki kayış da, orjinal paketinde "Dayco" marka olarak geldi. Polen filtresi değişiminden sonra, klima canavar gibi üflüyordu. Yine de, yağ değişimi yaptırmak için, gaz dolumu yaptırmak istedim.(İstemez olsaydım.)


    Klimanın içinden 330g gaz çıktı. Yerine 500g basıldı. Bu arada isteğim manada kompressördeki yağın değiştirilmediğini öğrendim. Yağ değişimi ile kastettikleri, gaz ile birlikte basılan 10g'lık yağmış.

    Neyse, iyi bari gazı tamamladık derken, gaz dolumundan sonra kompressör çalışmadı. Tekrar içindeki gazı çekip, 330g gaz basınca çalışmaya başladı. Artık dolum yapan makinenin dandikliği mi, yoksa klima sisteminin dandikliği mi bilemiyorum. Tek bildiğim 40TL havaya uçtu. İyi çalışan bir klimanız varsa asla dokunmayın.


    Fren hidroliğini değiştirmek istedim. Değişim yapılınca, fren ana merkezininde kaçak oluşup, parçanın bozulma ihtimali gündeme gelince vazgeçtim.(Çünkü fren ana merkezi 850TL)


    Kayışın gergisinde ufak bir problem vardı. Onun fiyatı da 175TL olunca, onun da gittiği yere kadar gitmesine karar verdim. Değişim işçiliği 20-30 TL olan bir parçada, ufak bir aksaklık için acelenin alemi yok.


    Motor-şanzıman kulaklarım sağlammış. düşük devirlerdeki o "lak-lak" sesi, egzozun bağlantı noktalarından(sonradan yapılan) birinin kırılmasıymış. O sorundan çok ucuz kurtuldum.


    Amortisörlerim de sağlammış. Fakat kısa sürede "Monroe" ile değiştirmek istiyorum. Amortisör üst takozlarının çifti 850TL'ymiş. Bu sert amortisörler, onları kırmadan amortisörleri değiştirmem lazım. Sırada o var...




  • Bu arada, Almera'nın sandık motoru 43.000TL imiş arkadaşlar. Kıymetini bilin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Bu arada, Almera'nın sandık motoru 43.000TL imiş arkadaşlar. Kıymetini bilin.

    Nerden aldın bu bilgiyi dostum. Pek ihtiyaç olacağını sanmam ama adamlar epeyi uçmuş. Sanki Almeralar eski model en lüks araçlar kategorisinde. En yaşlısı aşağı yukarı 12 yaşında. Daha ilköğretimi bile bitiremedi bizim en yaşlı almeralar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Bugün tüm günüm arabayla geçti.

    Direksiyon/şarj dinamosu kayışlarını değiştirdim.
    Polen filtresini orjinali ile değiştirdim.
    Klima bakımını yaptırdım. Yanında ufak tefek şeyler vs. derken gün bitti. Ben de bittim.


    İki kayış da, orjinal paketinde "Dayco" marka olarak geldi. Polen filtresi değişiminden sonra, klima canavar gibi üflüyordu. Yine de, yağ değişimi yaptırmak için, gaz dolumu yaptırmak istedim.(İstemez olsaydım.)


    Klimanın içinden 330g gaz çıktı. Yerine 500g basıldı. Bu arada isteğim manada kompressördeki yağın değiştirilmediğini öğrendim. Yağ değişimi ile kastettikleri, gaz ile birlikte basılan 10g'lık yağmış.

    Neyse, iyi bari gazı tamamladık derken, gaz dolumundan sonra kompressör çalışmadı. Tekrar içindeki gazı çekip, 330g gaz basınca çalışmaya başladı. Artık dolum yapan makinenin dandikliği mi, yoksa klima sisteminin dandikliği mi bilemiyorum. Tek bildiğim 40TL havaya uçtu. İyi çalışan bir klimanız varsa asla dokunmayın.


    Fren hidroliğini değiştirmek istedim. Değişim yapılınca, fren ana merkezininde kaçak oluşup, parçanın bozulma ihtimali gündeme gelince vazgeçtim.(Çünkü fren ana merkezi 850TL)


    Kayışın gergisinde ufak bir problem vardı. Onun fiyatı da 175TL olunca, onun da gittiği yere kadar gitmesine karar verdim. Değişim işçiliği 20-30 TL olan bir parçada, ufak bir aksaklık için acelenin alemi yok.


    Motor-şanzıman kulaklarım sağlammış. düşük devirlerdeki o "lak-lak" sesi, egzozun bağlantı noktalarından(sonradan yapılan) birinin kırılmasıymış. O sorundan çok ucuz kurtuldum.


    Amortisörlerim de sağlammış. Fakat kısa sürede "Monroe" ile değiştirmek istiyorum. Amortisör üst takozlarının çifti 850TL'ymiş. Bu sert amortisörler, onları kırmadan amortisörleri değiştirmem lazım. Sırada o var...


    Hayırlı uğurlu olsun,güzel günlerde kullan dostum.
    Dayco ve gates en iyisi zaten. Hatta iyisininde iyisi. Fren hidroliğini değiştirmek,kayışları değiştirmek ve klima bakımını yaptırmanın en mantıklı yolu güvenilir bir usta yoksa servis gözüküyor bu durumda.
    Geri viteste giderken egzozun son ucu yere doğru meyilli olduğu için zaman zaman kafa binbeşyüzken kaldırıma hafif dokundurdum birkaç kere bende egzoz ucunu kestirip yeni bir tane krom egzoz ucu alıp taktırdım, bağlantıları kırmaktan kurtuldum.Kaldırıma değse bile kolay farkedilmiyor plastik askıda olduğu için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Bu arada, Almera'nın sandık motoru 43.000TL imiş arkadaşlar. Kıymetini bilin.

    Nerden aldın bu bilgiyi dostum. Pek ihtiyaç olacağını sanmam ama adamlar epeyi uçmuş. Sanki Almeralar eski model en lüks araçlar kategorisinde. En yaşlısı aşağı yukarı 12 yaşında. Daha ilköğretimi bile bitiremedi bizim en yaşlı almeralar.

    Servisten aldım. Rektefiye falan derken konu buraya kadar geldi. Bilgisayarda öyle görünüyor.


    Almera'da aslında 8.0L turbo-dizel motor var da, bizim haberimiz yok. Bugün Almera'nın sıfırı olsa 43.000TL etmez. Hatta şu anda Dünya üzerine, bizde olan ÖTV'nin olmadığı bir ülkede QG15 ile satılan bir model varsa, aracın değeri 43.000TL'nin yarısı bile etmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Hayırlı uğurlu olsun,güzel günlerde kullan dostum.
    Dayco ve gates en iyisi zaten. Hatta iyisininde iyisi. Fren hidroliğini değiştirmek,kayışları değiştirmek ve klima bakımını yaptırmanın en mantıklı yolu güvenilir bir usta yoksa servis gözüküyor bu durumda.
    Geri viteste giderken egzozun son ucu yere doğru meyilli olduğu için zaman zaman kafa binbeşyüzken kaldırıma hafif dokundurdum birkaç kere bende egzoz ucunu kestirip yeni bir tane krom egzoz ucu alıp taktırdım, bağlantıları kırmaktan kurtuldum.Kaldırıma değse bile kolay farkedilmiyor plastik askıda olduğu için.

    Teşekkürler.

    Umarım bir daha sıkıntı çıkarmaz. Bu arada klima çok önemli.(Mersin'de daha da önemlidir. Ankara'nın akşamında bile klimayı açmadan, kesinlikle gezmiyorum.)

    Polen filtresini sık sık değiştirmek lazım. Daha düşük fan hızıyla, (içeri soğuyunca 1. kademe, sıcaklığın yükselmesini önlemeye yetiyor.) bu sayede daha sessiz sakin bir soğutma yapıyor. Ve çok hızlı soğutuyor.

    Ayrıca çok emin değilim, ama fan hızı düşükken, kompressör motora daha az yük bindiriyor gibi bir hissiyat oluşuyor. Artık psikolojik mi, gerçek mi bilmiyorum.

    Bu arada, işlemlerin tamamını serviste yaptıramadım. Aslında yaptıracaktım, ama beceremediler. Klima gazları yokmuş, kayış değişimi öğleden sonraya kalırmış... derken servisten çıktım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 25 Haziran 2012; 22:58:01 >




  • Monroe:
    G7201 ön-sağ
    G7202 ön-sol
    23934 arka amortisörleri temin edebileceğim, önerebileceğiniz bir yer var mı arkadaşlar?

    Monroe'yi bulmak, KYB/Tokico bulmaktan daha zormuş.



    Bu arada KYB kodları:
    333310 ön-sağ
    333311 ön-sol
    341282 arka
  • quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    Sonunda... az önce son bikez daha deneyeyim dedim. abi bişey oldu arabaya sanki ferrari (lafın geliş) 2-3-4 derken 170 dahada gidiyodum yol müsait deildi. süper bişey

    Sürat yaparken, iki-üç tane plastik parça ve teneke üzerinde olduğunuzu unutmayın. Bir rotil kopsa bile, yüksek süratte sonuç feci olur. Yüksek hızlarda, mekanik sorun çıkarma potansiyeli bakımından motosikleti daha güvenilir bulmaya başladım.
  • Almera için ISOFIX soran bir arkadaş vardı.

  • Nissan Avrupa dışında, "kuru hava filtresi" için temizlik periyodunu 10.000km olarak belirlemiş. Değişim periyodunu ise 40.000km olarak belirlemiş. "Yağlı hava filtresi" için ise sadece değişim için 40.000km olarak belirlemiş. Temizlik ifadesi mevcut değil.




    Avrupa'da ise kuru-yağlı ayrımı yapmaksızın -tamamının yağlı olması nedeniyle özellikle belirtmediğini düşünüyorum- değişim periyodunu 60.000km olarak belirlemiş. Yine temizlik ifadesi yok.




    Değişimi biz mi çok abartıyoruz? Ülkemizin tozu-toprağı mı filtrelerin bu kadar çabuk ömrünü doldurmasına neden oluyor? Nissan değişim periyotlarının uzunluğunu çok mu abartmış?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: almera_men

    quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    [vites kolu burcunun lastiği yırtılmıştır.

    dostum bu lastik dışarıdan mı değiştirilyor yoksa şanzımanın içinden mi?Bana içerden burçları sağlamlaştırmamız gerekiyor dediler lastikten bahseden olmadı.

    Aracın altına gelen yerde vites kolunun tam altında,
    vites alt kolunun şanzuman bağlantısını izlerseniz rahatlıkla görürsünüz. Bazı arkadaşlar elle tuttum sallantı bitti diyor, tamda bahsettiğimiz parça. Şanzuman içine denk gelen bölümde yay var. Orada burç lastiği yok. Hatta şanzuman içinde ön-arka krank, prizdirek keçelerinden başka plastik aksam yoktur. Onlarda çelik tele dolandırılmış, bükülmez,yanmaz oldukça sert ve dayanıklı plastik aksamdır. Vites sallantısı sadece burç lastiğinden değil levyelerin bağlantısındanda kaynaklanabilir. Hem körüğü çıkartıp bakmak gerekir hem de alttan vites kolu bağlantılarını,şanzuman bağlantı yolunu incelemek gerekir.


    bu sallantının bir zararı varmıdır arabayı aldığımdan beri böyle sürüyorum.

    hocam aynı sorun ben arabamı aldığımda bendede mevcuttu.vites boştayken ve vitesteyken sağa sola gidiyordu.ben sorunun vitesin oralarda olduğunu düşünerek önemsemedim birgün egsozdaki çatlağı tamir ettirmek için aracı kaldırdığımızda vites alt bağlantı kolunun şanzımana giren kısmında burç denen noktasındaki civatanın nerdeyse çıkmak üzere olduğunu gördük..allah muhafaza bi çıksa süratliyken belkide arabayı takla attırır.neyse civatayı güzelce sıktık şimdi vitesteyken sağa sola kaçma yok boştaykende sağ tarafa sert ama sol tarafa gene yumuşak geliyor.o sorunuda tamirci şanzımanın içiyle alakalı olabileceğini söyledi.bence fazla zaman kaybetme hemen lifte kaldır vidayı sıktır.. bu arada geçen hafta istanbul ankara arası yola çıktım çıkmadan önce arabada hafif geç hızlanma sorunum vardı buji değişimi yapıp yapıp yola çıktım 3 saat köprü trafiğine takılmama rağmen 500 kilometreyi 70 tl ye gittim (aygaz 2.05 tl). sırf bu yüzden arabayı satıp model yükseltemiyorum.hangi arabaya baksam 2 katını yakıyor..arabayı ilk aldığımda km de 25-27 arası yakıyordu ne olduysa iac valfi ve maf sensörü temizliğinden sonra oldu araba resmen gazı kokluyor.

    tşkler dostum en kısa zamanda baktıracam..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: almera_men

    quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    [vites kolu burcunun lastiği yırtılmıştır.

    dostum bu lastik dışarıdan mı değiştirilyor yoksa şanzımanın içinden mi?Bana içerden burçları sağlamlaştırmamız gerekiyor dediler lastikten bahseden olmadı.

    Aracın altına gelen yerde vites kolunun tam altında,
    vites alt kolunun şanzuman bağlantısını izlerseniz rahatlıkla görürsünüz. Bazı arkadaşlar elle tuttum sallantı bitti diyor, tamda bahsettiğimiz parça. Şanzuman içine denk gelen bölümde yay var. Orada burç lastiği yok. Hatta şanzuman içinde ön-arka krank, prizdirek keçelerinden başka plastik aksam yoktur. Onlarda çelik tele dolandırılmış, bükülmez,yanmaz oldukça sert ve dayanıklı plastik aksamdır. Vites sallantısı sadece burç lastiğinden değil levyelerin bağlantısındanda kaynaklanabilir. Hem körüğü çıkartıp bakmak gerekir hem de alttan vites kolu bağlantılarını,şanzuman bağlantı yolunu incelemek gerekir.


    bu sallantının bir zararı varmıdır arabayı aldığımdan beri böyle sürüyorum.

    hocam aynı sorun ben arabamı aldığımda bendede mevcuttu.vites boştayken ve vitesteyken sağa sola gidiyordu.ben sorunun vitesin oralarda olduğunu düşünerek önemsemedim birgün egsozdaki çatlağı tamir ettirmek için aracı kaldırdığımızda vites alt bağlantı kolunun şanzımana giren kısmında burç denen noktasındaki civatanın nerdeyse çıkmak üzere olduğunu gördük..allah muhafaza bi çıksa süratliyken belkide arabayı takla attırır.neyse civatayı güzelce sıktık şimdi vitesteyken sağa sola kaçma yok boştaykende sağ tarafa sert ama sol tarafa gene yumuşak geliyor.o sorunuda tamirci şanzımanın içiyle alakalı olabileceğini söyledi.bence fazla zaman kaybetme hemen lifte kaldır vidayı sıktır.. bu arada geçen hafta istanbul ankara arası yola çıktım çıkmadan önce arabada hafif geç hızlanma sorunum vardı buji değişimi yapıp yapıp yola çıktım 3 saat köprü trafiğine takılmama rağmen 500 kilometreyi 70 tl ye gittim (aygaz 2.05 tl). sırf bu yüzden arabayı satıp model yükseltemiyorum.hangi arabaya baksam 2 katını yakıyor..arabayı ilk aldığımda km de 25-27 arası yakıyordu ne olduysa iac valfi ve maf sensörü temizliğinden sonra oldu araba resmen gazı kokluyor.

    Ben yakıt tüketiminize hayran kaldım. 500 km 70 tl gaz ile gitmek neredeyse 125 cc lik bir motorbisikletin tükettiği değer kadar. Km başına 0,14 krs yakmışsınız ki bu şu ana kadarki duyduğum en düşük değer.. Arabanızın ve motorunuzun kıymetini bilin. KOCAMAN BİR MAŞALLAH.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    quote:

    Orijinalden alıntı: almera_men

    quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    [vites kolu burcunun lastiği yırtılmıştır.

    dostum bu lastik dışarıdan mı değiştirilyor yoksa şanzımanın içinden mi?Bana içerden burçları sağlamlaştırmamız gerekiyor dediler lastikten bahseden olmadı.

    Aracın altına gelen yerde vites kolunun tam altında,
    vites alt kolunun şanzuman bağlantısını izlerseniz rahatlıkla görürsünüz. Bazı arkadaşlar elle tuttum sallantı bitti diyor, tamda bahsettiğimiz parça. Şanzuman içine denk gelen bölümde yay var. Orada burç lastiği yok. Hatta şanzuman içinde ön-arka krank, prizdirek keçelerinden başka plastik aksam yoktur. Onlarda çelik tele dolandırılmış, bükülmez,yanmaz oldukça sert ve dayanıklı plastik aksamdır. Vites sallantısı sadece burç lastiğinden değil levyelerin bağlantısındanda kaynaklanabilir. Hem körüğü çıkartıp bakmak gerekir hem de alttan vites kolu bağlantılarını,şanzuman bağlantı yolunu incelemek gerekir.


    bu sallantının bir zararı varmıdır arabayı aldığımdan beri böyle sürüyorum.

    hocam aynı sorun ben arabamı aldığımda bendede mevcuttu.vites boştayken ve vitesteyken sağa sola gidiyordu.ben sorunun vitesin oralarda olduğunu düşünerek önemsemedim birgün egsozdaki çatlağı tamir ettirmek için aracı kaldırdığımızda vites alt bağlantı kolunun şanzımana giren kısmında burç denen noktasındaki civatanın nerdeyse çıkmak üzere olduğunu gördük..allah muhafaza bi çıksa süratliyken belkide arabayı takla attırır.neyse civatayı güzelce sıktık şimdi vitesteyken sağa sola kaçma yok boştaykende sağ tarafa sert ama sol tarafa gene yumuşak geliyor.o sorunuda tamirci şanzımanın içiyle alakalı olabileceğini söyledi.bence fazla zaman kaybetme hemen lifte kaldır vidayı sıktır.. bu arada geçen hafta istanbul ankara arası yola çıktım çıkmadan önce arabada hafif geç hızlanma sorunum vardı buji değişimi yapıp yapıp yola çıktım 3 saat köprü trafiğine takılmama rağmen 500 kilometreyi 70 tl ye gittim (aygaz 2.05 tl). sırf bu yüzden arabayı satıp model yükseltemiyorum.hangi arabaya baksam 2 katını yakıyor..arabayı ilk aldığımda km de 25-27 arası yakıyordu ne olduysa iac valfi ve maf sensörü temizliğinden sonra oldu araba resmen gazı kokluyor.

    Ben yakıt tüketiminize hayran kaldım. 500 km 70 tl gaz ile gitmek neredeyse 125 cc lik bir motorbisikletin tükettiği değer kadar. Km başına 0,14 krs yakmışsınız ki bu şu ana kadarki duyduğum en düşük değer.. Arabanızın ve motorunuzun kıymetini bilin. KOCAMAN BİR MAŞALLAH.

    Ben de takdir ettim. Gaza serçe parmağıyla basılmış galiba.


    Ben de uzun yolda sürat yapmam. Ama rampalarda, sollamalarda hiç affetmiyorum. Gerekiyorsa, o motor devir kesiciye girecek.

    Dün akşam eve dönerken kendimi müziğe bir kaptırdım ki, kimseye tavsiye etmiyorum. 6000rpm'de bile motoru duymuyordum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar, sağ ön lastiğimin yanağının birkaç kesik nedeniyle mefta olmasımndan dolayı en az iki lastiği değiştirmem gerekiyor.

    195/55/16'daki fahiş fiyatlar, göreceli konfor kıtlığı ve jantlarımın ikisinin çok çizilmiş olması nedeniyle, 15" janta ve 195/60/15 Nokian H lastiklere geçiş yapmayı düşünüyorum.

    Lastiklerimden son derece memnundum. 3'ü de son derece iyi durumda fakat 2 tane lastiğe 500TL vermeyeceğim. 4 lastiğin aynı anda değişmemesine de sıcak bakmıyorum. 1200TL'ye jant+lastik daha mantıklı. Üstelik kış lastiği alırken de, 195/55/16 çok sıkıntılı bir ebat.

    15" 4x114 jant önerilerinizi bekliyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 437438439440441
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.