Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (394. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 392393394395396
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    debriyaja basmadan çalıştırmayı alışkanlık haline getirenlerin aracından.
    Sizlerin tavsiyesi nedir hocam bu konuda?


    quote:

    Orijinalden alıntı: ismailburak_20
    arkadaşlar bu yazıyı okuyan ve soracağım soruyu bilen ve görüşü olan arkadaşlardan rica ediyorum cevap versinler inanın inanılmaz kararsızlık içindeyim
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-gorulmeye-deyer-mukemml-bir-bir-aractir-80862576/detay/

    @ volverin 33

    Size katiliyorum bu konuda. Kesinlikle araci calistirmadan debriyaja basmak en dogrusu. Nedenini de yazmissiniz. Debriyaja basmadigimiz zaman gereksiz yere kavrama ve vites kutusunada ilk basta hareket vermeye calistigimiz icin nispeten mars motorunun yuku artar.


    @ ismailburak_20

    Sayin ismailburak_20 ben ilani inceledim ve acikcasi ikinci elde sevmedigim bazi sozcukler vardir beni rahatsiz eder.

    "en ufak bir masrafi sorunu yoktur" denmis ilanda ama siz motor ariza isiginin yandigini soyluyorsunuz forumdaki arkadaslarin cogu LPG'li almera kullaniyor onlarda surekli ariza isigi yandigini hic sanmiyorum surekli ariza isigi yanmasi demek ECU haritalanmasinin dogru yapilmadigi gosterir.

    "4parca lokal boya vardır" denmis ama 7000 TL'lik masraf cikmis acikcasi bu kadar pahaliya patlayacak ne olmus bunu iyi arastirmak lazim. Bu masraf sadece radyatorle olacak is degil.

    Benim kisisel gorusum bu araci almamaniz yonunde ama almak isterseniz iyi bir kaportaciya sonrada rot balansciya araci gosterin. Ayrica LPG ile ilgili forumdaki arkadaslarin fikrini alin.




  • merhabalar bende 2001 aracımla ilgili bir sıkıntıdan bahsetmek istiyorum, son1 haftadır aracın sag arka tarafından özellikle tümsek ve hafif bozuk ! yollarda garç gurç sesler geliyor. arka sayfalarda benzer şikayet paylaşılmış ancak sorun kaynagı ile ilgili çok net açıklamalara rastlayamadım bu tür sorun yaşayanlar oldumu çözüm için öneri rica edebilirmiyim. lastikler max 5000 km de.araç 115bin km de, debriyaj degişti , yag kutusu degişti son 1 yıl içinde.lpg simit 15 gün önce takıldı. araç muayene den 10 gün önce geçti. bu sorunum çok yeni. tümseklerde veya bozuk yollarda kazara da olsa hız yapılmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    düzeltiyorum NGK LFR6A-11 kullanın. LFR5A-11 da kullanabilirsiniz. Fakat hem sıcak hem soğuk çalışma performansı için en ideal olanı LFR6A-11 idir.

    Sayın çağrıgül adaptasyon bozulduğu zaman gördüğün en son devir kaçtı acaba hatırlıyor musun?

    tabiki hatırlamamak elimde bile olamaz o anları hiç unutmucam şimdi nasıl tarif edeyim ; motor soğukken ilk çalıştırdığımda tam 3000rpm de sabit dalgalanmadan çalışıyor. ısınmaya başladıkça düşüyor ve 80 derecenin üstüne çıktığı zaman yani standart ısıya geldiği andan itibaren devir sabit kalmıyordu sürekli dalgalı hareketliydi. 1500 ile 2200 arasında gidip geliyordu. 1 saniye bile sürmüyor gaz verip gaz bırakıyor gibi çalışıyordu . 10 saniye içerisinde 6 - 7 defa 1500 devire inip 2200 devire çıkıyordu. . . Servisten aldığım bilgiye göre normalde yüksek devirde dalgalanma olmadan sabit kalma daha çok oluyormuş fakat benim boğaz kelebeği kendisini kilitlemiş ve bu yüzden sürekli 1500-2200devir arasında dalgalanıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alptekin_206

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptekin_206

    Arkadaşlar 95 tl lik lpg ile benzin hariç 340 km ş içi yol yaptım.yani 95/340: 0,279 kuruş.lpg litresini 2,650 den almıştım. benzin ne kadar harcadı onu tam kestiremiyorum ama çeyrek deponun yarısından biraz fazla gitti. Kullanım şeklim ise sürekli yüksek devir 4 bin -7 bin arası. LPG yi yeni taktırdığım için soruyorum sizce yakıt nasıl? şimdide 30 tl lik lpg aldım 3 bin deviri geçmeden kullanıcam bakalım ne olacak?

    Dostum ilk okumaya başladığım anda kendi kendime yuhh be heralde lpg tankından kaçak falan mı var acaba diye düşünmeye başlarken kullandığın devir aralıklarını okuyunca dank etti 4.000-7000 rpm arasında sürüyorsan yine çok çok iyi yol yapmışsın gayet iyi düzeyde. Birde aynı litreyle tekrardan sakin sürüş yap 3000rpm yi geçme ve gaza fazla yüklenmeden yaşlı amca sürüş stili şeklinde kullan bakalım ne kadar yakacak bende merak ettim. Fakat sana tavsiyem ben oldukça hızlı sert kullanıcıyımdır ama sürekli motoru limitlerde kullanmanı tavsiye etmiyorum mümkün olduğunca her hızlanmalarında motoru limitlere zorlama 6000-6400 rpm yi fazla geçirme. Haa yarış mı yapacaksın biri kafa mı tuttu sana ? veya canın biraz basmak adrenalin mi istedi ? o zaman kökle gazı sonuna kadar bas. ama sürekli öyle gitme bir gün denk gelirse senle kozlarımızı bi paylaşmak isterim

    Arkadaşlar aracımın ş . içi yakıtını ölçtüm. 30 TL lik gaz işle 118 km yol yaptım. litresini 2,590 dan aldım. 30/118=0,254 kuruş. benzini dahil değil.Ortalama ş.içi 100km de 10 lt lpg yakmış. kullanım şekli ise genel olarak sakin sürüş,3000 rpm yi geçmeden. Sizce bu yakıt nasıl acaba?

    ben dün test ettim 30 tl lik gaz ( litre fiyatı 2.53t aygaz euro lpg ) ile şehiriçinde tam olarak 135km gidebildim gezdim. Şehirdışında ise 100kmH sabit hızlarla gittiğimde 6.3-6.5lt arasında yakıyor aracım. Belki biraz daha düşürebilirsin yakıt tüketimini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptekin_206

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptekin_206

    Arkadaşlar 95 tl lik lpg ile benzin hariç 340 km ş içi yol yaptım.yani 95/340: 0,279 kuruş.lpg litresini 2,650 den almıştım. benzin ne kadar harcadı onu tam kestiremiyorum ama çeyrek deponun yarısından biraz fazla gitti. Kullanım şeklim ise sürekli yüksek devir 4 bin -7 bin arası. LPG yi yeni taktırdığım için soruyorum sizce yakıt nasıl? şimdide 30 tl lik lpg aldım 3 bin deviri geçmeden kullanıcam bakalım ne olacak?

    Dostum ilk okumaya başladığım anda kendi kendime yuhh be heralde lpg tankından kaçak falan mı var acaba diye düşünmeye başlarken kullandığın devir aralıklarını okuyunca dank etti 4.000-7000 rpm arasında sürüyorsan yine çok çok iyi yol yapmışsın gayet iyi düzeyde. Birde aynı litreyle tekrardan sakin sürüş yap 3000rpm yi geçme ve gaza fazla yüklenmeden yaşlı amca sürüş stili şeklinde kullan bakalım ne kadar yakacak bende merak ettim. Fakat sana tavsiyem ben oldukça hızlı sert kullanıcıyımdır ama sürekli motoru limitlerde kullanmanı tavsiye etmiyorum mümkün olduğunca her hızlanmalarında motoru limitlere zorlama 6000-6400 rpm yi fazla geçirme. Haa yarış mı yapacaksın biri kafa mı tuttu sana ? veya canın biraz basmak adrenalin mi istedi ? o zaman kökle gazı sonuna kadar bas. ama sürekli öyle gitme bir gün denk gelirse senle kozlarımızı bi paylaşmak isterim

    Arkadaşlar aracımın ş . içi yakıtını ölçtüm. 30 TL lik gaz işle 118 km yol yaptım. litresini 2,590 dan aldım. 30/118=0,254 kuruş. benzini dahil değil.Ortalama ş.içi 100km de 10 lt lpg yakmış. kullanım şekli ise genel olarak sakin sürüş,3000 rpm yi geçmeden. Sizce bu yakıt nasıl acaba?

    ben dün test ettim 30 tl lik gaz ( litre fiyatı 2.53t aygaz euro lpg ) ile şehiriçinde tam olarak 135km gidebildim gezdim. Şehirdışında ise 100kmH sabit hızlarla gittiğimde 6.3-6.5lt arasında yakıyor aracım. Belki biraz daha düşürebilirsin yakıt tüketimini

    Cagri bey merhaba; Sizin gezinti esnasinda cekmis oldugunuz bir video varmi? Ben sizin yakit tuketimini duydukca kendimden suphe eder oldum. Hangi devir araliginda vites atiyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam saolun cevap için almerayı almadım diyarbakırda vardı orayada gitmeye gözüm yemedi şansa 2006 diz
    el era buldum kmsi güzel onu aldım ama valla icimde kaldı özellikle çalışması sesi falan inş 1 2yıl bunu kullandıktan sonra nissana kesinlikle geçiş yapmayı düşünüyorum hayırlısı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismailburak_20

    arkadaşlar bu yazıyı okuyan ve soracağım soruyu bilen ve görüşü olan arkadaşlardan rica ediyorum cevap versinler inanın inanılmaz kararsızlık içindeyim
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-gorulmeye-deyer-mukemml-bir-bir-aractir-80862576/detay/
    ilandaki aracı bugün gördüm kullandım mesajla plakayı sorgulattığımda 4 kazası var 3 ü önemsiz ama 1 inde 6991 tl lik hasar görünüyor adama sorduğumda sadece kaput,tamponu değiştirmişler ve gereksiz yerede radyatörü parasını almak için değiştirmişte olabilirler onda tam bilgim yok diyor fiyat son 18 250 aracı kullandım harbi ses dahi yok lastikleri falan yeni araba yağ gibi gidiyor ama göstergede bi ışık yanıyordu bu ne dediğimde lpg arıza lambasını yaktırıyormuş neden dediğimde gayet normal dedi bu araçlarda oluyor dedi ben şimdi söndürtebilirim sana ama 300 km sonra tekrar yanar şuan için hiçbir sorun yok diyor yarın eğer niyetlenirsem sanayiyede götürcem ama sizce bu araç buna değer mi bana sonradan büyük sorun çıkarır mı ve bahsettiği değişenler 7000 lira tutar mı son olarakta bu araçtan uzak mı durmyalım tekrar söylüyorum düşünceleriniz önemli şimdiden tşk edrim

    arkadasım hasarla ılgılı bısey dıyemem servısler kaskodan para almak ıcın bınbır turlu dumen cevırıyolar
    ama arıza ısgının yanması ve sahıbının bu araclarda hep yanıyor demesı enterasan geldı ben 3.5 sene oldum lpg taktıralı cok sukur bırkere bıle yanmadı arıza lambası
    ben olsam bıraz daha fazla para verıp daha temız kazasız belasız sorunsuz bı arac alırım kafamda rahat olur ama illede almera olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedoman34

    merhabalar bende 2001 aracımla ilgili bir sıkıntıdan bahsetmek istiyorum, son1 haftadır aracın sag arka tarafından özellikle tümsek ve hafif bozuk ! yollarda garç gurç sesler geliyor. arka sayfalarda benzer şikayet paylaşılmış ancak sorun kaynagı ile ilgili çok net açıklamalara rastlayamadım bu tür sorun yaşayanlar oldumu çözüm için öneri rica edebilirmiyim. lastikler max 5000 km de.araç 115bin km de, debriyaj degişti , yag kutusu degişti son 1 yıl içinde.lpg simit 15 gün önce takıldı. araç muayene den 10 gün önce geçti. bu sorunum çok yeni. tümseklerde veya bozuk yollarda kazara da olsa hız yapılmadı.

    aynı sorun bendede var ama herzaman olmuyo servıste bı usta alt takımlardakı lastık parcalara toz bırıktıgı ve o lastıkler sertlestıgı ıcın olur demıstı
    arabayı yıkatırken alt kısımlara ıyıce su tutturuyorum ıse yarıyo ama kalıcı bı cozum degıl tabı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismailburak_20

    hocam saolun cevap için almerayı almadım diyarbakırda vardı orayada gitmeye gözüm yemedi şansa 2006 diz
    el era buldum kmsi güzel onu aldım ama valla icimde kaldı özellikle çalışması sesi falan inş 1 2yıl bunu kullandıktan sonra nissana kesinlikle geçiş yapmayı düşünüyorum hayırlısı olsun

    bu mesajı gormeden cevap yazmıstım bende
    neyse hayırlı olsun Allah kaza bela vermesın
  • Kaputu açıp bir işlem yapayım dedim araç anahtarı ON konumdayken. Sürekli vınnn diye hafif bir düdük sesi geliyor sağ taraftaki ecu ya da fren merkezinden ama çözemedim hangisi olduğunu. Tekrar tekrar ON konumuna getirdim yine hep aynı ses. Sonradan aklıma geldi konsol gözünde 2 kg lık mıknatıs takımı vardı . Sese bu sebebiyet veriyormuş. Kaldırınca ses mes kesildi. Aklınızın bir kenarında olsun. ECU ve fren merkezinin bulunduğu sağ taraftaki konsol gözüne bu tür elektrik elektronik devreleri etkileyecek malzemeler koymayalım. Cep telefonu dahil. Yoksa garip garip sesler duymak bir yana ECU elimizde kalabilir.
  • Bugun Ankarada BMS servise gittim sogutma sivisi sormak icin (antifreeze). Gorevliye L2N ve ya L250 varmi diye sordum. Aracin Turkce kitapciginda L250 bizdeki servis kitapciginda L2N seklinde idi servistekiler L248 kullandiklarini soyledi. Almeranin hazne ile beraber 6.7 lt aldigini soyledim oda 7 lt si icin 93 TL fiyat verdi. Daha sonra internetten arastirdim Almera icin L248 uygunmus galiba alip sogutma sivisini degistirecegim.

    Bu arada haftaya Tabanway adli firmada boya koruma+doseme temizligi(koltuk,yer,tavan)+kuru motor temizligi icin 150 TL fiyat aldim. Islem sonrasi fotolari koyarim.
  • Değerli almerasever dostlarım: Yaptığımız yanlışlık varsa düzeltmenizi rica ederim.

    DİREKSİYONUN ALTINDA SAKLAMA KABININ İÇİNDE YER ALAN SİGORTA KUTUSU

    ÜST SIRALI BÖLÜM

    1-A/T control yani otomatik transmisyon kontrol ya da
    Motordan transmisyona gücün ve hareketin iletilmesini sağlayan bir hidrolik kavrama veya tork konverteri sigortası:10A
    2-elektronik parçalar konsolda:10A
    3-oksijen sensörü:10A
    4-cam bugu giderme:20A
    5-sağ-sol sinyal lambası:15A
    6-priz:15A
    7-Stop lambası:10 A
    8-ayna:10A
    9-yedek sigorta

    ORTA SIRALI BÖLÜM

    1-motor ateşleme kontrol:10A
    2-hava yastıkları:10A
    3-yakıt enjektör:10A
    4-fan.1 motoru:15A
    5-hava korna:10A
    6-fan.2 motoru:15A
    7-iç lambalar:10A
    8-elektronik parçalar konsolda:10A
    9-yedek sigorta

    ALT SIRALI BÖLÜM

    1-ABS:10A
    2-km sayacları:10A
    3-yakıt pompası:15A
    4-arka silecek:15A
    5-su püskürtme:15A
    6-ön silecekler:20A
    7-çakmaklık:15A
    8-marş sinyali:10A
    9-yedek sigorta

    NOT: Sağ taraftaki ortadaki mavi röle Boğaz Kelebek Rölesi'dir.

    eksik ya da fazlalıklar ESP,far sensörü,park sensörü,alarm,arka sis lambası sigortalarıdır ve yerleridir.sonradan ekleme yapılabilir diye boş bırakılmıştır.

    yukarıdaki parçaların ışıkları sürekli yandığı ya da yanmadığı zaman veya parça çalışmadığı zaman kontrol edilmesi gereken ilk yer sigorta ve rölelerdir.ortada yer alan motor kontrol sigortasıyla beyindeki geçici motor arıza kodları ve yol bilgisayarı resetleniyor.aynı zamanda beyin sigortası olarak geçiyor servislerde.

    Araçta yakıt artışı çok fazlaysa,tekleme,titreme,stop etme,çalışmama sorunları varsa 3.sıradaki sigortaları kontrol etmekte yenisiyle değiştirmekte fayda var.

    sigortalarınızı olması gereken amper değerinde olduğunu hiç kontrol ettiniz mi. özellikle dikkat ediniz.daha yüksek ya da daha düşük amper kullanmayınız.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 2 Mayıs 2012; 19:47:36 >




  • Değerli almerasever dostlarım: Yaptığımız yanlışlık varsa düzeltmenizi rica ederim.

    MOTOR KAPUTU İÇİNDEKİ YARDIMCI SİGORTA KUTUSU AKÜ TARAFI

    EN ÜST KISIM 100 A ANA SİGORTA RÖLESİ

    SOL TARAF YUKARDAN AŞAĞIYA

    1-FL30A POWER WDW:
    2- FL30A RADYATOR FAN-1: 1.Fan Sig.
    3- FL30A RADYATOR FAN-2: 2.Fan Sig.
    4-X
    5-X
    6-X
    7-15A H/L RH: Ön Sağ Far Sig.
    8-15A H/L LH: Ön Sol Far Sig.
    9-15A THROT MTR: Boğaz Kelebeği Sigortası
    10-15A FR FOG-L: Ön Sis Farı
    11-30A FR WİPER: Silecekler


    SAĞ TARAF YUKARDAN AŞAĞIYA

    1-FL80A MAİN: Aşağıdaki sigortaların ana rölesi.
    2-FL50A ABS: ABS Röle.
    3-FL40A IGN SW: Kontak Anahtarı ve Ateşleme Sig.
    4-FL30A ABS/ESP: ABS Sig.
    5-FL40A ESP:X
    6-FL30A H/L WASH: X
    7-15A AUDİO: Radyo-Cd Sig.
    8-10A HORN: Korna Sig.
    9-10A TAİL LAMP:Geri Vites Lambası Sig.
    10-10A FR FOG-L:Arka Sis Farı Sig.
    11-15A IGN COIL: Ateşleme Bobini Sig.
    12-10A ECCS (Electronic Concentrated Control System): Yoğun Elektronik Kontrol Sistemi Sig.
    Bizim Ecu sistemi her ne kadar 5-12 A ile çalışsada koruma amaçlı 10 A takmak gerekir.








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 1 Mayıs 2012; 19:01:59 >




  • Değerli almerasever dostlarım: Yaptığımız yanlışlık varsa düzeltmenizi rica ederim.

    ROLE KUTUSU (RADYATOR GENLEŞME KABI YANINDA)

    1-Kahverengi : ECU rölesi
    2-Siyah : Hidrolik Direksiyon Motoru Rölesi
    3-Mavi : Klima Rölesi
    4-Mavi : Fan rölesi







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 1 Mayıs 2012; 19:02:25 >




  • arkadaşlar bi zamandır rolanti düşmesi sorunum vardı,şöyleki trafik ışıklarında yavaşlayıp vitesi boşa atarken yada dönüşlerde v.s devir 400 civarına düşüp motor titriyodu sonra yeniden toparlanıyodu son günlerde sıklaşınca pazar günü aldım elime tornavidayı ve balata spreyini giriştim maf ve rolanti sensörüne. maf çok kirli değildi ama rolanti motoru bayağı kurumluydu.yuvasını ve kendini pırıl pırıl yaptım mafıda güzelce spreyledim.2 gündür test ediyorum daha bi kere bile düşmedi, rolanti mükemmel oldu.çalışırken 1100-1200 devir arası ısınınca 800 devir civarı sabitliyor milim kımıldama yok.işte almerayı bu yüzden seviyorum, tamire yada bakıma anında cevap veren bi araç..
  • volverin üstad bi kaç sorum olacak.bu sigorta kutusunda arıza ışığı lambası sigortası demişsiniz,ben o sigortayı söktüğümde arıza ışığı sönmüyor..sigorta kutusunun yanında 3 tane mavi röle görünüyor bunlar ne rölesi oluoyr,aracım 2001 bende 1 adet mevcut o bölümde ve son olarak almeralarda yakıt pompası rölesi varmı varsa nerede acaba.saygılar..
  • Volverin üstad döktürmüşsün yine..teşekkürler bilgiler için....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay


    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptekin_206

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptekin_206

    Arkadaşlar 95 tl lik lpg ile benzin hariç 340 km ş içi yol yaptım.yani 95/340: 0,279 kuruş.lpg litresini 2,650 den almıştım. benzin ne kadar harcadı onu tam kestiremiyorum ama çeyrek deponun yarısından biraz fazla gitti. Kullanım şeklim ise sürekli yüksek devir 4 bin -7 bin arası. LPG yi yeni taktırdığım için soruyorum sizce yakıt nasıl? şimdide 30 tl lik lpg aldım 3 bin deviri geçmeden kullanıcam bakalım ne olacak?

    Dostum ilk okumaya başladığım anda kendi kendime yuhh be heralde lpg tankından kaçak falan mı var acaba diye düşünmeye başlarken kullandığın devir aralıklarını okuyunca dank etti 4.000-7000 rpm arasında sürüyorsan yine çok çok iyi yol yapmışsın gayet iyi düzeyde. Birde aynı litreyle tekrardan sakin sürüş yap 3000rpm yi geçme ve gaza fazla yüklenmeden yaşlı amca sürüş stili şeklinde kullan bakalım ne kadar yakacak bende merak ettim. Fakat sana tavsiyem ben oldukça hızlı sert kullanıcıyımdır ama sürekli motoru limitlerde kullanmanı tavsiye etmiyorum mümkün olduğunca her hızlanmalarında motoru limitlere zorlama 6000-6400 rpm yi fazla geçirme. Haa yarış mı yapacaksın biri kafa mı tuttu sana ? veya canın biraz basmak adrenalin mi istedi ? o zaman kökle gazı sonuna kadar bas. ama sürekli öyle gitme bir gün denk gelirse senle kozlarımızı bi paylaşmak isterim

    Arkadaşlar aracımın ş . içi yakıtını ölçtüm. 30 TL lik gaz işle 118 km yol yaptım. litresini 2,590 dan aldım. 30/118=0,254 kuruş. benzini dahil değil.Ortalama ş.içi 100km de 10 lt lpg yakmış. kullanım şekli ise genel olarak sakin sürüş,3000 rpm yi geçmeden. Sizce bu yakıt nasıl acaba?

    ben dün test ettim 30 tl lik gaz ( litre fiyatı 2.53t aygaz euro lpg ) ile şehiriçinde tam olarak 135km gidebildim gezdim. Şehirdışında ise 100kmH sabit hızlarla gittiğimde 6.3-6.5lt arasında yakıyor aracım. Belki biraz daha düşürebilirsin yakıt tüketimini

    Cagri bey merhaba; Sizin gezinti esnasinda cekmis oldugunuz bir video varmi? Ben sizin yakit tuketimini duydukca kendimden suphe eder oldum. Hangi devir araliginda vites atiyorsunuz?

    vites değiştirme anlarındaki motorun yığılmayacağı en alt devirlerin limitlerinde kullanıyorum ani gaz vermiyorum kesinlikle. acelem yok çünkü ve bu yüzden ağır ağır hızlanırım. genelde 2000-2500 aralığındayken bir üst vitese geçerim devir 1500civarlarında olur ve ağır ağır hızlanmama devam ederim. Bir yöntem daha sunayım ;1. vitesten 2. vitese geçerken 1viteste fazla basmaya gerek yok 2000 devri geçmeden 2. vitese geçebilirsin. 3.vitese geçmek için 2000 devri biraz geçirebilirsin. 4. vitese geçmek için mutlaka 2000devirin altında olmamalıdır 2000-2500aralığında olmalısın3.vitesteyken. ve 4.vitesten 5. vitese geçmek için yine 2300-2500devir aralğındayken 5.vitese geçebilirsin. hızın 60 -70-80 ise düz gidiyorsan olabildiğince yüksek viteslerde kullanmaya şartlan. fakat örneğin 60 - 70 ile 5. viteste giderken biraz seri hızlanman gerekecekse devir düşük olduğu için yüklenmek yerine 4 veya3. vitese düşüp öyle hızlan ve hızlandıktan sonra hemen en yüksek viteste tutmaya çalış. Fırsatım olursa aklıma gelirse sürüş anındaki vites değişim aralıklarını çekeceğim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    vites değiştirme anlarındaki motorun yığılmayacağı en alt devirlerin limitlerinde kullanıyorum ani gaz vermiyorum kesinlikle. acelem yok çünkü ve bu yüzden ağır ağır hızlanırım. genelde 2000-2500 aralığındayken bir üst vitese geçerim devir 1500civarlarında olur ve ağır ağır hızlanmama devam ederim. Bir yöntem daha sunayım ;1. vitesten 2. vitese geçerken 1viteste fazla basmaya gerek yok 2000 devri geçmeden 2. vitese geçebilirsin. 3.vitese geçmek için 2000 devri biraz geçirebilirsin. 4. vitese geçmek için mutlaka 2000devirin altında olmamalıdır 2000-2500aralığında olmalısın3.vitesteyken. ve 4.vitesten 5. vitese geçmek için yine 2300-2500devir aralğındayken 5.vitese geçebilirsin. hızın 60 -70-80 ise düz gidiyorsan olabildiğince yüksek viteslerde kullanmaya şartlan. fakat örneğin 60 - 70 ile 5. viteste giderken biraz seri hızlanman gerekecekse devir düşük olduğu için yüklenmek yerine 4 veya3. vitese düşüp öyle hızlan ve hızlandıktan sonra hemen en yüksek viteste tutmaya çalış. Fırsatım olursa aklıma gelirse sürüş anındaki vites değişim aralıklarını çekeceğim

    sayın Çağrı Kendigül- 07 -

    Bende aracı bu şekilde kullanmaya çalışıyorum.Benim aracım benzinli 8 yada 8,5 litre değer yakalıyorum şehiriçi İstanbul trafiğinde.Fakat bu tarz kullanım boğaz kelebeğine ve maf sensörüne zarar verebileceğini söylediler.Forumda da daha önceden yazılmıştı.Sizin bu konudaki görüşleriniz nelerdir acaba.




  • sayın almera men aynı rölanti sorunu bendede oluyor.maf sensörü ve rölanti sensörünü nasıl temizledin yerini detaylı anlatırsan sevinirim
  • 
Sayfa: önceki 392393394395396
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.