NISSAN ALMERA KLÜBÜ
16065 Cevap638560 Görüntüleme105 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     126 [128] 130 131 132 133 134 135      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
6359 Mesaj
16 Nisan 2012; 12:23:55 

Arkadaşlar bujilerimi değiştirmiştim. Bunun ile ilgili yorumlarımı aşağıdaki konuda bulabilirsiniz.

(TIKLAYIN)


_____________________________



 
124 Mesaj
16 Nisan 2012; 12:42:35 

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

Benim şöyle bir sıkıntım var. Araç normal giderken yavaşlayıp durmaya yeltendiğim zaman yada bazen kalkışlarda 1. vitesteyken araba stop ediyor. Ben debriyajın biraz yukarıda kavradığındandır diye düşünüyorum ama sorun sanki ondan değilmiş gibi geliyor. Bu sorunu 4-5 kere yaşadım hatta dün de tam stop eder gibi oldu ışıklar yandı (akü, abs v.s.) sonra araç stop etmeden kendini topladı tekrar yola devam ettim. İlk olarak bakmam gereken yerler neresi olabilir sizce? Teşekkürler.

kalkışlarda biraz daha gaz vererek debriyajdan ayağını kaldırmaya başla. Duracağın zaman vitesteyken örneğin aracın yavaşlarken duracağın anda debriyaja basıp frene bastığın zaman durma pozısyonuna girerken devir saatine iyi bak devir nerelere inecek. Normalde almera vitesteyken yavaşlarken debriyaja basılsa bile devir 1000rpm nin altına inmez vitesi boşa alana kadar 1000devir de takılı kalır. eğer senin araç vitestyeken yavaşlamaya başladığında debriyaja bastığında stop edecek kadar devir sıfır a yaklaşıyorsa o zaman problemin var demektir. Eğer bu bahsettiğim sorun oluyorsa muhtemelen rolanti sensöründe sıkıntı olabilir. Veya daha da olmadı motor sıcaklık sensörü veya krank mili pozisyon sensöründe sorun olabilir. Fakat aklıma ilk gelen en yakın şey rolanti sensöründe sorun olabilir. Bunu anlamak için dediğim şekilde uygulayarak devir göstergesini takip et. ve arabanı durdur vites boş konumda hiçbir pedala basma rolantiyi izle. 600-700rpm arasında hareketsiz sabit kalıyor mu kalmıyor mu bir bak. Ve durur pozisyondayken vites boştayken gaz pedaline bas çek devirlendir 3000-4000rpm kadar devirlendir gaz pedalini bırak devir 1000 e inerken yavaşlayacak ve 600-700devirin altına inmeden sabitlenmesi gerekiyor. Bi kontrol et ve sonuçları bana aktar

Rölanti sensöründen kastınız boğaz kelebek sensörümüdür? Bu arada aracıma yetkili serviste 2 hafta önce boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yaptırdım. Söylediğiniz şeyleri bugün deneyip size bilgi vereceğim.


_____________________________



802 Mesaj
16 Nisan 2012; 14:07:13 

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

Benim şöyle bir sıkıntım var. Araç normal giderken yavaşlayıp durmaya yeltendiğim zaman yada bazen kalkışlarda 1. vitesteyken araba stop ediyor. Ben debriyajın biraz yukarıda kavradığındandır diye düşünüyorum ama sorun sanki ondan değilmiş gibi geliyor. Bu sorunu 4-5 kere yaşadım hatta dün de tam stop eder gibi oldu ışıklar yandı (akü, abs v.s.) sonra araç stop etmeden kendini topladı tekrar yola devam ettim. İlk olarak bakmam gereken yerler neresi olabilir sizce? Teşekkürler.

kalkışlarda biraz daha gaz vererek debriyajdan ayağını kaldırmaya başla. Duracağın zaman vitesteyken örneğin aracın yavaşlarken duracağın anda debriyaja basıp frene bastığın zaman durma pozısyonuna girerken devir saatine iyi bak devir nerelere inecek. Normalde almera vitesteyken yavaşlarken debriyaja basılsa bile devir 1000rpm nin altına inmez vitesi boşa alana kadar 1000devir de takılı kalır. eğer senin araç vitestyeken yavaşlamaya başladığında debriyaja bastığında stop edecek kadar devir sıfır a yaklaşıyorsa o zaman problemin var demektir. Eğer bu bahsettiğim sorun oluyorsa muhtemelen rolanti sensöründe sıkıntı olabilir. Veya daha da olmadı motor sıcaklık sensörü veya krank mili pozisyon sensöründe sorun olabilir. Fakat aklıma ilk gelen en yakın şey rolanti sensöründe sorun olabilir. Bunu anlamak için dediğim şekilde uygulayarak devir göstergesini takip et. ve arabanı durdur vites boş konumda hiçbir pedala basma rolantiyi izle. 600-700rpm arasında hareketsiz sabit kalıyor mu kalmıyor mu bir bak. Ve durur pozisyondayken vites boştayken gaz pedaline bas çek devirlendir 3000-4000rpm kadar devirlendir gaz pedalini bırak devir 1000 e inerken yavaşlayacak ve 600-700devirin altına inmeden sabitlenmesi gerekiyor. Bi kontrol et ve sonuçları bana aktar

Rölanti sensöründen kastınız boğaz kelebek sensörümüdür? Bu arada aracıma yetkili serviste 2 hafta önce boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yaptırdım. Söylediğiniz şeyleri bugün deneyip size bilgi vereceğim.

sorun boğaz kelebeğinden olamaz çunku adaptasyon yaptırdığını söylüyorsun. ayrıca boğaz kelebeği temizliğinden sonra stop etmez motor aksine daha da yüksek devirlerde çalışır istesen bile anahtarı off konumuna getirmediğin sürece stop etmez.


_____________________________



910 Mesaj
16 Nisan 2012; 15:04:31 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Arkadaşlar bujilerimi değiştirmiştim. Bunun ile ilgili yorumlarımı aşağıdaki konuda bulabilirsiniz.

(TIKLAYIN)

Yahu arkadaş sen nerelerdesin ? Neden bu kadar mahrum bırakıyorsun bizi kendinden ?:) Bu arada imza mükemmel olmuş :)


_____________________________



 
6359 Mesaj
16 Nisan 2012; 16:26:37 

quote:

Orijinalden alıntı: m_alpay
Yahu arkadaş sen nerelerdesin ? Neden bu kadar mahrum bırakıyorsun bizi kendinden ?:) Bu arada imza mükemmel olmuş :)

Arada kendime uzaklaştırma veriyorum. Bir de otomobil genelde baya vakit harcamaya başladım. Biraz azaltmam lazım. İmza beni epey uğraştırdı ama sonunda istediğim gibi oldu.



_____________________________



 
6359 Mesaj
16 Nisan 2012; 16:29:03 

5 modelin incelemesini yaptığım bir konu var. Sizlerin de yorumlarınızı alayım.

Fotoğraflı Otomobil İncelemelerim: i30, 508, Focus, Civic, Astra(TIKLAYIN)


_____________________________



2914 Mesaj
16 Nisan 2012; 18:40:10 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

Arkadaşlar bujilerimi değiştirmiştim. Bunun ile ilgili yorumlarımı aşağıdaki konuda bulabilirsiniz.

(TIKLAYIN)

Emeğine sağlık bu bizim için iyi bir rehber oldu. Fevkaladenin fevkinde bir çalışma olmuş.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 16 Nisan 2012; 18:51:24 >


_____________________________

www.nissan-almera.tr.gg www.nissanclubtr.com
2006 Almera 1.5 tekna 98 hp 136 Nm


2914 Mesaj
16 Nisan 2012; 18:50:26 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

5 modelin incelemesini yaptığım bir konu var. Sizlerin de yorumlarınızı alayım.

Fotoğraflı Otomobil İncelemelerim: i30, 508, Focus, Civic, Astra(TIKLAYIN)

Harika bir çalışma olmuş. Almeranın sana daha çok ihtiyacı var, umarım başka araçlar aklını çelip bizi terketmezsin.


_____________________________

www.nissan-almera.tr.gg www.nissanclubtr.com
2006 Almera 1.5 tekna 98 hp 136 Nm


 
6359 Mesaj
16 Nisan 2012; 21:02:37 


quote:

Orijinalden alıntı: volverin33

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

5 modelin incelemesini yaptığım bir konu var. Sizlerin de yorumlarınızı alayım.

Fotoğraflı Otomobil İncelemelerim: i30, 508, Focus, Civic, Astra(TIKLAYIN)

Harika bir çalışma olmuş. Almeranın sana daha çok ihtiyacı var, umarım başka araçlar aklını çelip bizi terketmezsin.

Teşekkür ederim.

Diğer konuda da belirttiğim gibi Almera'nın her zaman, ikinci araç olarak kapımın önünde yeri var. Kısmetse son ilk ve son sahibi olmayı planlıyorum.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
22 Mesaj
16 Nisan 2012; 21:13:07 

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

quote:

Orijinalden alıntı: hasan70

quote:

Orijinalden alıntı: Alphaville85

quote:

Orijinalden alıntı: hasan70

forumdaki herkese teşekkürler....çok faydalı bir iş yapıyorsunuz...2,5 yıldır almera kullanıyorum ilk defa şehir içi 100 km yaktığı ortalama yakıt miktarını öğrenebildik..
ilk zamanlrda 8,51 civarı idi bu aralr herne değişti ise 9,21 civarı çıkıyor...araç lpg li...

stepnenin bulunduğu bölgeye su girmiş...havalr biraz yağmurlu idi ozaman girdi herhalde...bu su oraya nerden nasıl girdi anlayamadım ...

bu normal bişey olmasa gerek , yapılması gereken nedir yardımcı olursanız sevinirim......

Stepne yuvasinda delik falan vardir ozellikle curumus bir yer olabilir veya tabanda yoksa bagaj kapagi lastiklerini bir kontrol edin ordan sizmis olabilir ama bagaj halisini falanda elle yoklayin islaklik varmi diye.

Su biriken yeri iyice kurulayin ve hatta bagaji bosaltip bir bakin islkalik baska yerde varmi diye. Eger paslanan yer olmus ise pasta ile cikarin.

Zamaninda bizim aracinda arkasinda su tasirken bidonun biri tam kapanmamis hafif kacirmis neyse sildik fakat tam koltuk arkasini unutmusuz pas yapti. Bende daha sonra pasta ile silip yok etmistim.

çürümüş herhangi bi yer yok ...girebilceği bir yerde yok ama bagaj halısı ıslak tı evet.tahtasıda epey ıslanmış.ama renkli bir sıvı camsuyu akmış diye yorumlamıştık.konta plakta mavi renler oluşmuş...camsuyunun ağzı iyi kapalı ama ..içindeki su da yağmuy suyu gibi bi suydu...kokladım ...camsuyu değildi...nerden nasıl girdi hala anlayabilmiş değilim girebilceği bir yer yok...bagajda su taşımadım...neyse biraz bi takip ediyim yağmurlarda falan girecekmi....

BU ARADA BAŞKA BİR SIKINTIM DAHA VAR....MERSİN İN MUT İLÇESİNDEN KARAMANA SEYAHAET EDERKEN YOKUŞ ÇIKMAYA BAŞLADIKTAN SONRA
ARABANIN İÇİNE LASTİK KOKUSU GELMEYE BAŞLIYOR.. LASTİK BİR YERE SÜRTÜYOR SANKİ....2 KEZ YAŞADIM BUNU...1 AY ÖNCE GİTTİĞİMDE KIŞ LASTİĞİ VARDI ÜZERİNDE ARKA KOLTUKTA ANNEM ÖN KOLTUKTA EŞİM VE BAGAJDA 15 -20 KG LIK BİR YÜK VARDI.(ZEYTİN YAĞI). BAŞKA HİÇ BİŞEY YOKTU..BU GÜNDE YİNE AYNI YÜKLERLE YAZ LASTİĞİ İLE AYNI SIKINTI YI YAŞADIM..VE HEP AYNI YERLERDE OLUYOR....MUTTAN KARAMAN İSTİKAMTİNDE İLK 25 KM LİK YERDE....GERİSİNDE OLMUYOR ....TAM YOKUŞ ÇIKILAN YERLERDE OLUYOR SANKİ....ACABA AMOTİSÖRLERDENMİ KAYNAKLI.....

Arabanı düz bir zeminde durdur altına eğil ve egzoz borusu ile kartelin bulunduğu noktalara göz at. Yağ birikintisi var mı yağ sızmış mı ? Egzoz borusunun olduğu bölümlerde siyah ıslak yağ var mı kontrol et. Eğer yağ sızdırmışsa o bölümlere temas ediyorsa yokuşlarda veya düz yolda motora fazla yük bindiği için egzoz borusu ve motorun alt kısımları normale göre daha çok ısındığı için o aşırı ısınan bölümlere temas etmiş olan yağ yanmaya başlar lastik veya plastik boru yanıyormuş gibi yanık kokusu oluşturur koku ön taraftan gelmez genelde arabanın altından kenarlardan dışarı doğru gelmeye başlar, bi kontrol et alt kısımları.
2. bir neden ihtimal ise ; debriyaj baskı balatan bitmiş olabilir. Bunu anlamak için öncelikle araban kaç km de onu söylersen net birşey söylemek için iyi olur.

araç 75 000 km de .42 000 de aldım ben ve ben hiç değiştirmedim.. ocak ayında yağ değişiminde değiştirmeyi düşünmüştüm sonra vazgeçtim....zamanı gelmiş olabilir...



_____________________________



 
22 Mesaj
16 Nisan 2012; 21:16:18 

aracı benzinle düz yolda 90 km hızla sürdüğümde yol bilgisayarı 6,3 lt gösterdi....lpg ile 110 la giderken 8,41 gösterdi.....


_____________________________



 
24 Mesaj
16 Nisan 2012; 22:26:14 

arkadaşlar merhabalar çok acil yardıma ihtiyacım var, lpg yi ruhsata işletmek için TÜV'e muayaneye gittim ve 2 tane agır kusur cıktı.

1-)XENON farlar, değiştirmem gerektiğini söylediler.

2-) direksiyondan yag gelme sorunu,

şimdi birinci sorun; xenonları tamamen cıkartıp normal halojene gecmek istiyorum, yapılması gereken extra bişey varmı ( cok anlamıyorum bu işlerden). direkt ampulu alıp takıcazmı fara, baska ayrıntılı bişeye gerek varmı acaba ? ve h1-2-3-4-5-6-7 gibi degereleri varmıs ampullerin, 2006 model 5 kapaılı nissan almera için kısa ve uzun farda bu ''h'' degeri kac olacak ?


ikinci sorum ise bu yag kacırma konusunda ne yapabılırım ? aracın altında oldukca fazlaca yag kacagı var. daha once sordugumda tornalatmak falan demişlerdi 100-150 gibi fiyat vermişlerdi. bugun adamın birine sordum 500-600 istedi direksiyon kutusunu tamamen sokup istanbula gondericez dedi. 1 sene de garantisi var dedi. baska biriside keçe ile ilgili bişey soyledi 200-250 lira dedi ama duzelmez sorun keçede değilse değiştirmek gerekecek dedi . ne yapmama gerek ne olur bir tavsiye verin.


ne olur yardım edin arkadaslar canım sıkıldı cok özellikle su direksiyon yagı mevzusuna...

şimdiden cevap veren olursa tesekkurler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi askinmutlu -- 16 Nisan 2012; 22:26:54 >


_____________________________



 
246 Mesaj
16 Nisan 2012; 23:09:05 

iyi akşamlar arkadaşlar geçenlerde motor arıza ışığım yanmıştı volverin33 kardeşin formülünü uyguladım sonuç artık yanmıyor hatuna da dedim ben bu kardeşliği seviyorum diye herkezden allah razı olsun normalde arabayı satmaya niyetim var ama sayenizde okadar çok şey öğrendim ve o kadar karşılıksız bilgi alışverişi var ki
bu ortamı bırakmak istemiyorum hakkımızda hayırlısı herkeze saygılar


_____________________________



 
21 Mesaj
17 Nisan 2012; 0:20:21 

Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



925 Mesaj
17 Nisan 2012; 8:49:21 

Tepe lambasının ampulu mu bozuldu acaba ? ( Kapı acılıp kapanırken yada kilitlemeden yanan ışıktan bahsediyorum )
Yanması gereken zamanlarda flaşör gibi yanıp sönüyor yanıp sönüyor ? Miyadı mı doldu acaba ? Yenisini nerden bulurum ?
Açtım baktım çok değişik bi lamba üç tane ufak led e benzer mavi ışık var


_____________________________


W_ASHBURN
iPhone 5 ▐ Canon EOS 5D Mark II ▐ Macbook▐ Hamilton Open Heart


 
124 Mesaj
17 Nisan 2012; 9:53:54 

quote:

Orijinalden alıntı: 66adem66

Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...


Öncelikle geçmiş olsun diyelim. Forumda benden daha uzman ve bilgili kişilerin olduğunu bildiğimden sadece fikrimi buraya yazmak istiyorum ama diğer uzman arkadaşların görüşlerini dikkate almanı tavsiye ederim. En az maliyet ile gidecek olursak ilk önce yapman gereken şey yan sanayi olarak aldığın hava filtresini değiştirip orjinal ( yağlı olur ) hava filtresini takman. Çünkü yan sanayi filtreler yağlı olmadığından tozu çabuk bir şekilde Hava akış debimetresine alır ve burdaki sensörün arızalanmasına sebeb olabilir. İkinci ihtimal de az önce bahsettiğim MAF sensör ( Hava akış debimetresi ) den kaynaklanıyor olabilir. Sana Volverin33 üstadın MAF sensörün arızalanması ile ilgili sitesinde paylaştığı yazıyı kopyalıyorum. Sendeki soruna bire bir uyuyor gibi geldi bana. Ama dediğim gibi benim aklıma ilk gelen fikir bu oldu. Uzman arkadaşlarında görüşlerini yazmasını bekleyip ondan sonra bir çözüm yolu bulursun umarım.

HAVA AKIŞ SENSÖRÜ ( DEBİMETRESİ )

Orjinali Bosch markadır.
Aracın rölantide yüksek çalışması, devir takılması, çiğ benzin kokusu, sabit gazda ya da ani gaz vermede silkeleme yapıyorsa, araç yüksek devirlere çıkamıyorsa, araç boşta, sürüş esnasında veya rölantide stop sorunu yaşıyorsa, ayrıca ne kadar gaza basarsan bas 120-140 km hızı geçemiyorsa ilk başta bakılacak yerdir.
İçerisinde Emme Hava Sıcaklık Sensörü vardır. Debimetre ile bütünleşiktir.
Rölantide 1-4 g/s 2500 rpm’de 5-10 g/s değerlerinde olmalıdır.
Ömrünü uzatmak ve sorun yaşamamak için orijinal yağlı hava filtresini kullanın. Daima temiz tutun ve temizliğini mutlaka her 30 bin km’de bir yaptırın. Kendiniz yapmaya kalkarsanız kesinlikle balata spreyi kullanmayın. Kalıntı bırakmayan Karbüratör Cleaner kullanın.


_____________________________



 
124 Mesaj
17 Nisan 2012; 10:01:33 

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

Benim şöyle bir sıkıntım var. Araç normal giderken yavaşlayıp durmaya yeltendiğim zaman yada bazen kalkışlarda 1. vitesteyken araba stop ediyor. Ben debriyajın biraz yukarıda kavradığındandır diye düşünüyorum ama sorun sanki ondan değilmiş gibi geliyor. Bu sorunu 4-5 kere yaşadım hatta dün de tam stop eder gibi oldu ışıklar yandı (akü, abs v.s.) sonra araç stop etmeden kendini topladı tekrar yola devam ettim. İlk olarak bakmam gereken yerler neresi olabilir sizce? Teşekkürler.

kalkışlarda biraz daha gaz vererek debriyajdan ayağını kaldırmaya başla. Duracağın zaman vitesteyken örneğin aracın yavaşlarken duracağın anda debriyaja basıp frene bastığın zaman durma pozısyonuna girerken devir saatine iyi bak devir nerelere inecek. Normalde almera vitesteyken yavaşlarken debriyaja basılsa bile devir 1000rpm nin altına inmez vitesi boşa alana kadar 1000devir de takılı kalır. eğer senin araç vitestyeken yavaşlamaya başladığında debriyaja bastığında stop edecek kadar devir sıfır a yaklaşıyorsa o zaman problemin var demektir. Eğer bu bahsettiğim sorun oluyorsa muhtemelen rolanti sensöründe sıkıntı olabilir. Veya daha da olmadı motor sıcaklık sensörü veya krank mili pozisyon sensöründe sorun olabilir. Fakat aklıma ilk gelen en yakın şey rolanti sensöründe sorun olabilir. Bunu anlamak için dediğim şekilde uygulayarak devir göstergesini takip et. ve arabanı durdur vites boş konumda hiçbir pedala basma rolantiyi izle. 600-700rpm arasında hareketsiz sabit kalıyor mu kalmıyor mu bir bak. Ve durur pozisyondayken vites boştayken gaz pedaline bas çek devirlendir 3000-4000rpm kadar devirlendir gaz pedalini bırak devir 1000 e inerken yavaşlayacak ve 600-700devirin altına inmeden sabitlenmesi gerekiyor. Bi kontrol et ve sonuçları bana aktar

Rölanti sensöründen kastınız boğaz kelebek sensörümüdür? Bu arada aracıma yetkili serviste 2 hafta önce boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yaptırdım. Söylediğiniz şeyleri bugün deneyip size bilgi vereceğim.

sorun boğaz kelebeğinden olamaz çunku adaptasyon yaptırdığını söylüyorsun. ayrıca boğaz kelebeği temizliğinden sonra stop etmez motor aksine daha da yüksek devirlerde çalışır istesen bile anahtarı off konumuna getirmediğin sürece stop etmez.

Sayın Çağrıgül dün akşam aracımı söylediklerinize uyarak test ettim.
Sonuç: Araç ilk marşta 1100-1200 rpm arasında çalışıyor. Bir süre sonra (sanırım motor ısınınca) 800-900 rpm arasında devir sabit kalıyor. Rölantideyken dediğiniz gibi araca 3500-4000 rpm e kadar devirlendirip gazı bıraktım. Araç 800-900 rpm arasında kadar inerek kendini sabitledi. Yani rölantide devir saatinde herhangi bir oynama yok. Yolda giderken de durma anında devir saatine baktım 1000 rpm civarlarında sabitleniyor. Kısacası devir ile ilgili herhangi bir sorun olmadı. Yanlız daha önceki yazımda şunu belirtmemiştim bu stop etme durumunu genelde motor soğukken yaşıyorum yani araba ile 10-15 km yol yaptıktan sonra aracın stop ettiğini görmedim hiç. Aklıma motor sıcaklık sensörü sorunu geliyor sizinde bahsettiğiniz gibi. Böyle bir durum varsa arıza ışığı yanması gerekmez mi yada böyle bir sorunum varsa bunu nasıl test edebilirim?

Teşekkürler.



_____________________________



 
180 Mesaj
17 Nisan 2012; 10:33:03 

Haberden haberiniz var mı?Bence yeni almera geliyor
http://www.arabam.com/h...kibi-model/Detay-294985



_____________________________

Melali anlamayan nesle aşina değiliz.
2005 ALMERA TEKNA HB-GÜMÜŞ


 
6359 Mesaj
17 Nisan 2012; 10:46:10 

quote:

Orijinalden alıntı: murazi

Haberden haberiniz var mı?Bence yeni almera geliyor
http://www.arabam.com/h...kibi-model/Detay-294985



Umarım güzel bir model yaparlar da, biz de alırız. Şöyle fazla yakmaya alerjisi olan , 1.5 dci motorlusu da olursa mükemmel olur.


_____________________________



 
180 Mesaj
17 Nisan 2012; 11:46:28 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

quote:

Orijinalden alıntı: murazi

Haberden haberiniz var mı?Bence yeni almera geliyor
http://www.arabam.com/h...kibi-model/Detay-294985



Umarım güzel bir model yaparlar da, biz de alırız. Şöyle fazla yakmaya alerjisi olan , 1.5 dci motorlusu da olursa mükemmel olur.

Üstad,Renault motoru kullanırlarsa sonuç hüsran olmaz mı?Bildiğim kadarıyla benzinliler şu anda nissanın;Dci ler ise Renonun(Qashqai,juke)


_____________________________

Melali anlamayan nesle aşina değiliz.
2005 ALMERA TEKNA HB-GÜMÜŞ


 
124 Mesaj
17 Nisan 2012; 11:59:48 

quote:

Orijinalden alıntı: murazi

Haberden haberiniz var mı?Bence yeni almera geliyor
http://www.arabam.com/h...kibi-model/Detay-294985



Aslında Nissan Amerika, Avrupa ve Japonya pazarında Almeradan daha keskin hatlara sahip ama Almeranın bir yaş büyük abisi diyebileceğimiz bir aracını hali hazırda satıyor. Adı Tiida ve donanım + konfor olarak yine adından söz ettirmeyi başarmış. Yeni kasa Almera olacaksa böyle olmalı bence :)

http://www.nissan-globa...N/NISSAN/TIIDA_VERSAHB/



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
6359 Mesaj
17 Nisan 2012; 12:12:23 

quote:

Orijinalden alıntı: murazi
Üstad,Renault motoru kullanırlarsa sonuç hüsran olmaz mı?Bildiğim kadarıyla benzinliler şu anda nissanın;Dci ler ise Renonun(Qashqai,juke)

Dci motordan yana bir sıkıntı olmaz. Dizelde dci en iyi motorlardan biri. Hatta yakında MB'nin de, C serisinde 1.6 dci motor kullanacağı söyleniyor.

Dci motor hem sağlam, hem çoook ekonomik.


_____________________________



 
180 Mesaj
17 Nisan 2012; 12:26:02 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

quote:

Orijinalden alıntı: murazi
Üstad,Renault motoru kullanırlarsa sonuç hüsran olmaz mı?Bildiğim kadarıyla benzinliler şu anda nissanın;Dci ler ise Renonun(Qashqai,juke)

Dci motordan yana bir sıkıntı olmaz. Dizelde dci en iyi motorlardan biri. Hatta yakında MB'nin de, C serisinde 1.6 dci motor kullanacağı söyleniyor.

Dci motor hem sağlam, hem çoook ekonomik.

Gerçi otomotivde kimin eli kimin cebinde belli değil.Herkes işine geleni kullanıyor.Tek marka milliyetçiliği yok.Tedarikçiler çok fazla.


_____________________________

Melali anlamayan nesle aşina değiliz.
2005 ALMERA TEKNA HB-GÜMÜŞ


 
21 Mesaj
17 Nisan 2012; 14:05:05 


quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: 66adem66

Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...


Öncelikle geçmiş olsun diyelim. Forumda benden daha uzman ve bilgili kişilerin olduğunu bildiğimden sadece fikrimi buraya yazmak istiyorum ama diğer uzman arkadaşların görüşlerini dikkate almanı tavsiye ederim. En az maliyet ile gidecek olursak ilk önce yapman gereken şey yan sanayi olarak aldığın hava filtresini değiştirip orjinal ( yağlı olur ) hava filtresini takman. Çünkü yan sanayi filtreler yağlı olmadığından tozu çabuk bir şekilde Hava akış debimetresine alır ve burdaki sensörün arızalanmasına sebeb olabilir. İkinci ihtimal de az önce bahsettiğim MAF sensör ( Hava akış debimetresi ) den kaynaklanıyor olabilir. Sana Volverin33 üstadın MAF sensörün arızalanması ile ilgili sitesinde paylaştığı yazıyı kopyalıyorum. Sendeki soruna bire bir uyuyor gibi geldi bana. Ama dediğim gibi benim aklıma ilk gelen fikir bu oldu. Uzman arkadaşlarında görüşlerini yazmasını bekleyip ondan sonra bir çözüm yolu bulursun umarım.

HAVA AKIŞ SENSÖRÜ ( DEBİMETRESİ )

Orjinali Bosch markadır.
Aracın rölantide yüksek çalışması, devir takılması, çiğ benzin kokusu, sabit gazda ya da ani gaz vermede silkeleme yapıyorsa, araç yüksek devirlere çıkamıyorsa, araç boşta, sürüş esnasında veya rölantide stop sorunu yaşıyorsa, ayrıca ne kadar gaza basarsan bas 120-140 km hızı geçemiyorsa ilk başta bakılacak yerdir.
İçerisinde Emme Hava Sıcaklık Sensörü vardır. Debimetre ile bütünleşiktir.
Rölantide 1-4 g/s 2500 rpm’de 5-10 g/s değerlerinde olmalıdır.
Ömrünü uzatmak ve sorun yaşamamak için orijinal yağlı hava filtresini kullanın. Daima temiz tutun ve temizliğini mutlaka her 30 bin km’de bir yaptırın. Kendiniz yapmaya kalkarsanız kesinlikle balata spreyi kullanmayın. Kalıntı bırakmayan Karbüratör Cleaner kullanın.

mericok dostum ilgin ve bılgın için tesekkur edrım bugün gosterme fırsatım olmadı ama butun bıldığım servıs ustalarını telefonla ulastım ınternetten arastırdım bu hava akıs sensorunde yoğunlastılar servısten fıyat istedım 1250 tl dedı gozlerım yerınden fırlayacaktı nerdeyse
bide bosh marka olanlar varmıs sizleren ricam acaba onlar uyuyormu bu parçanın kodu felan varmı ve yakınzamanda bu parcadan alan almeracılar kaç paraya almışlar
PARCA KODUNU BİLEN VARMI ALMERA 1,5 TEKNA



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



104 Mesaj
17 Nisan 2012; 15:22:38 

Merhaba.Öncelikle Emeği Gecen Herkeze Sonsuz Tesekkurler..Siz Olmasaydınız Ne oldugunu Ustanın Dahi Bilmedigi Arızayı Yaptırmak İcin Boş Yere Dolaşip Para Hacıyoduk ..

Aracımla İlgili Bir Sorunu Sizlerle Paylaşmak İstiyorum Yardımcı Olabilrseniz Sevinirim..

Cok Fazla yagmur yagdıgında Ertesi gun (EL FRENİ İNİK)Aracımı hareket ettırmek ıstedıgımde 1nci Viteste kaldrmaya calısırken kalkmak ıstemıyor bıraz zorlayınca Arka Taraftan ''TAAK'' die bir ses geliyor ve arac kurtuluyor.Zannediyorum Yagmurlu Islak Havalarda Arka Balatalar El freni ni Salmiyor?
Bunun Sebebi Nedir,Nasıl Giderebilirim.. Saygılarımla..

(ARKA BALATALAR 3 AY ONCE DEGİSTİ 1000 Km YAPTI KÖMÜRLÜ BALATA TAKİLDİ)

ARAÇ:2005 Model Almera Sedan 1.5 Tekna 70.000 Km de


_____________________________

http://s5.gladiatus.net/game/c.php?uid=233297

2005 NİSSAN ALMERA 1.5 TEKNA SEDAN


 
124 Mesaj
17 Nisan 2012; 16:23:43 

quote:

Orijinalden alıntı: 66adem66


quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: 66adem66

Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...


Öncelikle geçmiş olsun diyelim. Forumda benden daha uzman ve bilgili kişilerin olduğunu bildiğimden sadece fikrimi buraya yazmak istiyorum ama diğer uzman arkadaşların görüşlerini dikkate almanı tavsiye ederim. En az maliyet ile gidecek olursak ilk önce yapman gereken şey yan sanayi olarak aldığın hava filtresini değiştirip orjinal ( yağlı olur ) hava filtresini takman. Çünkü yan sanayi filtreler yağlı olmadığından tozu çabuk bir şekilde Hava akış debimetresine alır ve burdaki sensörün arızalanmasına sebeb olabilir. İkinci ihtimal de az önce bahsettiğim MAF sensör ( Hava akış debimetresi ) den kaynaklanıyor olabilir. Sana Volverin33 üstadın MAF sensörün arızalanması ile ilgili sitesinde paylaştığı yazıyı kopyalıyorum. Sendeki soruna bire bir uyuyor gibi geldi bana. Ama dediğim gibi benim aklıma ilk gelen fikir bu oldu. Uzman arkadaşlarında görüşlerini yazmasını bekleyip ondan sonra bir çözüm yolu bulursun umarım.

HAVA AKIŞ SENSÖRÜ ( DEBİMETRESİ )

Orjinali Bosch markadır.
Aracın rölantide yüksek çalışması, devir takılması, çiğ benzin kokusu, sabit gazda ya da ani gaz vermede silkeleme yapıyorsa, araç yüksek devirlere çıkamıyorsa, araç boşta, sürüş esnasında veya rölantide stop sorunu yaşıyorsa, ayrıca ne kadar gaza basarsan bas 120-140 km hızı geçemiyorsa ilk başta bakılacak yerdir.
İçerisinde Emme Hava Sıcaklık Sensörü vardır. Debimetre ile bütünleşiktir.
Rölantide 1-4 g/s 2500 rpm’de 5-10 g/s değerlerinde olmalıdır.
Ömrünü uzatmak ve sorun yaşamamak için orijinal yağlı hava filtresini kullanın. Daima temiz tutun ve temizliğini mutlaka her 30 bin km’de bir yaptırın. Kendiniz yapmaya kalkarsanız kesinlikle balata spreyi kullanmayın. Kalıntı bırakmayan Karbüratör Cleaner kullanın.

mericok dostum ilgin ve bılgın için tesekkur edrım bugün gosterme fırsatım olmadı ama butun bıldığım servıs ustalarını telefonla ulastım ınternetten arastırdım bu hava akıs sensorunde yoğunlastılar servısten fıyat istedım 1250 tl dedı gozlerım yerınden fırlayacaktı nerdeyse
bide bosh marka olanlar varmıs sizleren ricam acaba onlar uyuyormu bu parçanın kodu felan varmı ve yakınzamanda bu parcadan alan almeracılar kaç paraya almışlar
PARCA KODUNU BİLEN VARMI ALMERA 1,5 TEKNA

Zaten orjinali Bosch dur. Aracında Hava Filtresinin hemen motora giriş kısmında görebilirsin. Servis epey bi fiyat çekmiş. Gönderdiğim sitede fiyatı 337 TL.

http://www.otomobilyede...EDEK-PARCA,PR-1444.html


_____________________________



 
725 Mesaj
17 Nisan 2012; 17:05:13 

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: 66adem66

PARCA KODUNU BİLEN VARMI ALMERA 1,5 TEKNA

Zaten orjinali Bosch dur. Aracında Hava Filtresinin hemen motora giriş kısmında görebilirsin. Servis epey bi fiyat çekmiş. Gönderdiğim sitede fiyatı 337 TL.

http://www.otomobilyede...EDEK-PARCA,PR-1444.html

Almanız gereken MAF "BOSCH 0 280 218 094" kodludur.


_____________________________

2012 Astra H 1.3 cdti Essentia Konfor Paketli
2006 Nissan Almera HB tekna
www.nissan-almera.tr.gg


2914 Mesaj
17 Nisan 2012; 18:33:50 

quote:

Orijinalden alıntı: 66adem66

Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...


ya krank pozisyon sensörü ya da debimetre. obd cihazına sokmadanda anlaşılmaz.


_____________________________

www.nissan-almera.tr.gg www.nissanclubtr.com
2006 Almera 1.5 tekna 98 hp 136 Nm


2914 Mesaj
17 Nisan 2012; 18:40:55 

quote:

Orijinalden alıntı: Son3R_39

Merhaba.Öncelikle Emeği Gecen Herkeze Sonsuz Tesekkurler..Siz Olmasaydınız Ne oldugunu Ustanın Dahi Bilmedigi Arızayı Yaptırmak İcin Boş Yere Dolaşip Para Hacıyoduk ..

Aracımla İlgili Bir Sorunu Sizlerle Paylaşmak İstiyorum Yardımcı Olabilrseniz Sevinirim..

Cok Fazla yagmur yagdıgında Ertesi gun (EL FRENİ İNİK)Aracımı hareket ettırmek ıstedıgımde 1nci Viteste kaldrmaya calısırken kalkmak ıstemıyor bıraz zorlayınca Arka Taraftan ''TAAK'' die bir ses geliyor ve arac kurtuluyor.Zannediyorum Yagmurlu Islak Havalarda Arka Balatalar El freni ni Salmiyor?
Bunun Sebebi Nedir,Nasıl Giderebilirim.. Saygılarımla..

(ARKA BALATALAR 3 AY ONCE DEGİSTİ 1000 Km YAPTI KÖMÜRLÜ BALATA TAKİLDİ)

ARAÇ:2005 Model Almera Sedan 1.5 Tekna 70.000 Km de

balataların yapışıyordur disklere. sabah krikoyla arkayı kaldır,el frenini indir boşa al. arka tekerleri çevirmeye çalış bakalım.ya balata değişimi ya da kaliperleri biraz daha açtıracaksın ki hiç tavsiye etmem.


_____________________________

www.nissan-almera.tr.gg www.nissanclubtr.com
2006 Almera 1.5 tekna 98 hp 136 Nm


2914 Mesaj
17 Nisan 2012; 18:51:15 

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

bu stop etme durumunu genelde motor soğukken yaşıyorum yani araba ile 10-15 km yol yaptıktan sonra aracın stop ettiğini görmedim hiç.



Almerada çözemeyeceğimiz sorun yoktur. Yeterki sorun hakkında yeterli, doğru bilgi verilsin.
Bu arada aracında lpg var mı. Lpg'ye geçmeden benzinde mi stop sorunu yaşıyorsun ya da farketmiyor mu?
Motor arıza lambasının yanmadığını ve sogukta stop sorunu yaşadığını belirtmişsin. Devir vites vs farkediyor mu. Şöyle bir deney yapmak hem ucuz hem sorunu bulmakta daha kolay yol gösterici olacaktır.
1 Litre kadar motor suyunu boşaltıp sadece antifriz ekle bakalım tekrar 10-15 km içinde stop sorunu yaşayacak mısın? Özellikle stop etme süresini,km,devir,vites belirt.


_____________________________

www.nissan-almera.tr.gg www.nissanclubtr.com
2006 Almera 1.5 tekna 98 hp 136 Nm


2914 Mesaj
17 Nisan 2012; 19:42:04 

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

Aklıma motor sıcaklık sensörü sorunu geliyor..... Böyle bir durum varsa arıza ışığı yanması gerekmez mi yada böyle bir sorunum varsa bunu nasıl test edebilirim?

Teşekkürler.



Almeradaki ulaşabildiğim tüm sensörleri tek tek sökerek obd test cihazıyla ; rölantide ve hareket halinde verdikleri tepkiyi test ettim. Hepsinde en düşük sıcaklık 50 dereceydi. Soğukta denemedim henüz.
Motor sıcaklık sensörü arızalı durumunda zaten sıcaklık göstergesi hiç oynamaz. Ekranda gösterge çubuğu tabanda sıfır derecede görülür.
Sinyaller ecuya motor sıcaklığı -40 derecede yakıtı artır, zengine geç der, sonra birden motor 80 derecede yakıtı kıs der, bu durum 5-10 saniye içinde bir iki kez tekrarlarken bazen -40 derece soğukluk 2-3 dakikada devam edebilir.. Bu kararsızlıkta enjektörlere hava-yakıt oransızlığından dolayı direksiyonda, araçta tuhaf tiz titremeler olur. Araç bir hızlanır, bir yavaşlar gibi olur ama hızı değişmez. Hızlanma ve yavaşlama algısı enjektörlerin fakir-zengin karışımından kaynaklanır. Ayrıca motor arıza lambası yanar, stop edinceye kadar yanmayabilirde. Araç stop etmez sadece bu sensörün arızasından ama müthiş şekilde kısa sürede HARARET yapar,conta yanmasına sebep olur. Zaman zaman yeri geldikçe bilgileri paylaşırım sizlerle.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 17 Nisan 2012; 19:42:43 >


_____________________________

www.nissan-almera.tr.gg www.nissanclubtr.com
2006 Almera 1.5 tekna 98 hp 136 Nm


 
159 Mesaj
17 Nisan 2012; 22:18:36 

quote:

Orijinalden alıntı: askinmutlu

arkadaşlar merhabalar çok acil yardıma ihtiyacım var, lpg yi ruhsata işletmek için TÜV'e muayaneye gittim ve 2 tane agır kusur cıktı.

1-)XENON farlar, değiştirmem gerektiğini söylediler.

2-) direksiyondan yag gelme sorunu,

şimdi birinci sorun; xenonları tamamen cıkartıp normal halojene gecmek istiyorum, yapılması gereken extra bişey varmı ( cok anlamıyorum bu işlerden). direkt ampulu alıp takıcazmı fara, baska ayrıntılı bişeye gerek varmı acaba ? ve h1-2-3-4-5-6-7 gibi degereleri varmıs ampullerin, 2006 model 5 kapaılı nissan almera için kısa ve uzun farda bu ''h'' degeri kac olacak ?


ikinci sorum ise bu yag kacırma konusunda ne yapabılırım ? aracın altında oldukca fazlaca yag kacagı var. daha once sordugumda tornalatmak falan demişlerdi 100-150 gibi fiyat vermişlerdi. bugun adamın birine sordum 500-600 istedi direksiyon kutusunu tamamen sokup istanbula gondericez dedi. 1 sene de garantisi var dedi. baska biriside keçe ile ilgili bişey soyledi 200-250 lira dedi ama duzelmez sorun keçede değilse değiştirmek gerekecek dedi . ne yapmama gerek ne olur bir tavsiye verin.


ne olur yardım edin arkadaslar canım sıkıldı cok özellikle su direksiyon yagı mevzusuna...

şimdiden cevap veren olursa tesekkurler

2. soruna yanıt vereyim benim direksiyon kutusundada sorun var yağ kaçırıyor. antalya sanayide kıvırcık direksiyon diye bir yer var 1 yıl garantili yapıyorlar 350tl fiyat verdi. serviste yenisi 2200tl+işçilik çıkmasınada 600tl istiyorlar. ben yağ eklemeyi seçtim henüz yaptıramadım. 800ml yağ 10tl :=)


_____________________________



190 Mesaj
17 Nisan 2012; 22:44:54 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

5 modelin incelemesini yaptığım bir konu var. Sizlerin de yorumlarınızı alayım.

Fotoğraflı Otomobil İncelemelerim: i30, 508, Focus, Civic, Astra(TIKLAYIN)

Mükemmel bir iş çıkartmışsın kardeş emeklerine sağlık......


_____________________________

2011 KİA VENGA PANORAMA BEYAZ İNCİ


300 Mesaj
17 Nisan 2012; 23:45:13 

quote:

Orijinalden alıntı: w_ashburn

Tepe lambasının ampulu mu bozuldu acaba ? ( Kapı acılıp kapanırken yada kilitlemeden yanan ışıktan bahsediyorum )
Yanması gereken zamanlarda flaşör gibi yanıp sönüyor yanıp sönüyor ? Miyadı mı doldu acaba ? Yenisini nerden bulurum ?
Açtım baktım çok değişik bi lamba üç tane ufak led e benzer mavi ışık var

Teli kopmustur ondan ara sira hareket halinde temas ediyordur.

Eskisini sok yanina al cogu yapi marketlerin arac bolumunde bulabilirsin ucuz bisey. Lamba muhafazasini sokerken bir bez yardimi ile sok zedelememek icin.


_____________________________

Forever Young / 1881-193∞ / NISSAN Almera 1.5 Tekna 2006
http://www.nissan-almera.tr.gg #DirenGeziParki


802 Mesaj
18 Nisan 2012; 8:06:47 

quote:

Orijinalden alıntı: hasan70

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

quote:

Orijinalden alıntı: hasan70

quote:

Orijinalden alıntı: Alphaville85


Stepne yuvasinda delik falan vardir ozellikle curumus bir yer olabilir veya tabanda yoksa bagaj kapagi lastiklerini bir kontrol edin ordan sizmis olabilir ama bagaj halisini falanda elle yoklayin islaklik varmi diye.

Su biriken yeri iyice kurulayin ve hatta bagaji bosaltip bir bakin islkalik baska yerde varmi diye. Eger paslanan yer olmus ise pasta ile cikarin.

Zamaninda bizim aracinda arkasinda su tasirken bidonun biri tam kapanmamis hafif kacirmis neyse sildik fakat tam koltuk arkasini unutmusuz pas yapti. Bende daha sonra pasta ile silip yok etmistim.

çürümüş herhangi bi yer yok ...girebilceği bir yerde yok ama bagaj halısı ıslak tı evet.tahtasıda epey ıslanmış.ama renkli bir sıvı camsuyu akmış diye yorumlamıştık.konta plakta mavi renler oluşmuş...camsuyunun ağzı iyi kapalı ama ..içindeki su da yağmuy suyu gibi bi suydu...kokladım ...camsuyu değildi...nerden nasıl girdi hala anlayabilmiş değilim girebilceği bir yer yok...bagajda su taşımadım...neyse biraz bi takip ediyim yağmurlarda falan girecekmi....

BU ARADA BAŞKA BİR SIKINTIM DAHA VAR....MERSİN İN MUT İLÇESİNDEN KARAMANA SEYAHAET EDERKEN YOKUŞ ÇIKMAYA BAŞLADIKTAN SONRA
ARABANIN İÇİNE LASTİK KOKUSU GELMEYE BAŞLIYOR.. LASTİK BİR YERE SÜRTÜYOR SANKİ....2 KEZ YAŞADIM BUNU...1 AY ÖNCE GİTTİĞİMDE KIŞ LASTİĞİ VARDI ÜZERİNDE ARKA KOLTUKTA ANNEM ÖN KOLTUKTA EŞİM VE BAGAJDA 15 -20 KG LIK BİR YÜK VARDI.(ZEYTİN YAĞI). BAŞKA HİÇ BİŞEY YOKTU..BU GÜNDE YİNE AYNI YÜKLERLE YAZ LASTİĞİ İLE AYNI SIKINTI YI YAŞADIM..VE HEP AYNI YERLERDE OLUYOR....MUTTAN KARAMAN İSTİKAMTİNDE İLK 25 KM LİK YERDE....GERİSİNDE OLMUYOR ....TAM YOKUŞ ÇIKILAN YERLERDE OLUYOR SANKİ....ACABA AMOTİSÖRLERDENMİ KAYNAKLI.....

Arabanı düz bir zeminde durdur altına eğil ve egzoz borusu ile kartelin bulunduğu noktalara göz at. Yağ birikintisi var mı yağ sızmış mı ? Egzoz borusunun olduğu bölümlerde siyah ıslak yağ var mı kontrol et. Eğer yağ sızdırmışsa o bölümlere temas ediyorsa yokuşlarda veya düz yolda motora fazla yük bindiği için egzoz borusu ve motorun alt kısımları normale göre daha çok ısındığı için o aşırı ısınan bölümlere temas etmiş olan yağ yanmaya başlar lastik veya plastik boru yanıyormuş gibi yanık kokusu oluşturur koku ön taraftan gelmez genelde arabanın altından kenarlardan dışarı doğru gelmeye başlar, bi kontrol et alt kısımları.
2. bir neden ihtimal ise ; debriyaj baskı balatan bitmiş olabilir. Bunu anlamak için öncelikle araban kaç km de onu söylersen net birşey söylemek için iyi olur.

araç 75 000 km de .42 000 de aldım ben ve ben hiç değiştirmedim.. ocak ayında yağ değişiminde değiştirmeyi düşünmüştüm sonra vazgeçtim....zamanı gelmiş olabilir...



gerçekten motor yağını değiştirmeden 33.000 km yol mu gittin ? hatta birde aldığın zaman kaçta değiştirlimiştir tahminimce 35 bin km aynı yağ ile gitmişsin. Yazık ediyosun o almera'ya çok acıdım .


_____________________________



802 Mesaj
18 Nisan 2012; 8:14:03 

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: 66adem66

Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...


Öncelikle geçmiş olsun diyelim. Forumda benden daha uzman ve bilgili kişilerin olduğunu bildiğimden sadece fikrimi buraya yazmak istiyorum ama diğer uzman arkadaşların görüşlerini dikkate almanı tavsiye ederim. En az maliyet ile gidecek olursak ilk önce yapman gereken şey yan sanayi olarak aldığın hava filtresini değiştirip orjinal ( yağlı olur ) hava filtresini takman. Çünkü yan sanayi filtreler yağlı olmadığından tozu çabuk bir şekilde Hava akış debimetresine alır ve burdaki sensörün arızalanmasına sebeb olabilir. İkinci ihtimal de az önce bahsettiğim MAF sensör ( Hava akış debimetresi ) den kaynaklanıyor olabilir. Sana Volverin33 üstadın MAF sensörün arızalanması ile ilgili sitesinde paylaştığı yazıyı kopyalıyorum. Sendeki soruna bire bir uyuyor gibi geldi bana. Ama dediğim gibi benim aklıma ilk gelen fikir bu oldu. Uzman arkadaşlarında görüşlerini yazmasını bekleyip ondan sonra bir çözüm yolu bulursun umarım.

HAVA AKIŞ SENSÖRÜ ( DEBİMETRESİ )

Orjinali Bosch markadır.
Aracın rölantide yüksek çalışması, devir takılması, çiğ benzin kokusu, sabit gazda ya da ani gaz vermede silkeleme yapıyorsa, araç yüksek devirlere çıkamıyorsa, araç boşta, sürüş esnasında veya rölantide stop sorunu yaşıyorsa, ayrıca ne kadar gaza basarsan bas 120-140 km hızı geçemiyorsa ilk başta bakılacak yerdir.
İçerisinde Emme Hava Sıcaklık Sensörü vardır. Debimetre ile bütünleşiktir.
Rölantide 1-4 g/s 2500 rpm’de 5-10 g/s değerlerinde olmalıdır.
Ömrünü uzatmak ve sorun yaşamamak için orijinal yağlı hava filtresini kullanın. Daima temiz tutun ve temizliğini mutlaka her 30 bin km’de bir yaptırın. Kendiniz yapmaya kalkarsanız kesinlikle balata spreyi kullanmayın. Kalıntı bırakmayan Karbüratör Cleaner kullanın.

hava filtresinden kaynaklandığını sanmıyorum. Orjinal olmayan filtre kısa sürede debimetre ölçeri bozmaz. Baya baya bi zaman geçmesi lazım ki ancak öyle bozarsa bozar. Debimetre sandığınız gibi öyle kolay bozulan bir parça değil. Ben açık hava filtresi kullanıyorum ve kullanmadan önceki fltrem orjinal filtre değildi . Herhangi bir sorunum yok. Hava filtresini değiştirmeye gerek yok, bir sonraki değişimde orjinal almasını tavsiye ederim. Sıkıntılar oldukça kafa karıştırıcı duruyor. Bobinler , Maf sensörü, Krank mil sensörü, ateşleme sorunu. Büyük ihtimal sıkıntı bunlardan birinden kaynaklanıyor. Ama ateşleme daha yakın geliyor bana. Elimde dokunmadan net birşey söylemek zor, En yakın bosch car servisine gitmesini tavsiye ediyorum


_____________________________



802 Mesaj
18 Nisan 2012; 8:17:01 

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -


kalkışlarda biraz daha gaz vererek debriyajdan ayağını kaldırmaya başla. Duracağın zaman vitesteyken örneğin aracın yavaşlarken duracağın anda debriyaja basıp frene bastığın zaman durma pozısyonuna girerken devir saatine iyi bak devir nerelere inecek. Normalde almera vitesteyken yavaşlarken debriyaja basılsa bile devir 1000rpm nin altına inmez vitesi boşa alana kadar 1000devir de takılı kalır. eğer senin araç vitestyeken yavaşlamaya başladığında debriyaja bastığında stop edecek kadar devir sıfır a yaklaşıyorsa o zaman problemin var demektir. Eğer bu bahsettiğim sorun oluyorsa muhtemelen rolanti sensöründe sıkıntı olabilir. Veya daha da olmadı motor sıcaklık sensörü veya krank mili pozisyon sensöründe sorun olabilir. Fakat aklıma ilk gelen en yakın şey rolanti sensöründe sorun olabilir. Bunu anlamak için dediğim şekilde uygulayarak devir göstergesini takip et. ve arabanı durdur vites boş konumda hiçbir pedala basma rolantiyi izle. 600-700rpm arasında hareketsiz sabit kalıyor mu kalmıyor mu bir bak. Ve durur pozisyondayken vites boştayken gaz pedaline bas çek devirlendir 3000-4000rpm kadar devirlendir gaz pedalini bırak devir 1000 e inerken yavaşlayacak ve 600-700devirin altına inmeden sabitlenmesi gerekiyor. Bi kontrol et ve sonuçları bana aktar

Rölanti sensöründen kastınız boğaz kelebek sensörümüdür? Bu arada aracıma yetkili serviste 2 hafta önce boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yaptırdım. Söylediğiniz şeyleri bugün deneyip size bilgi vereceğim.

sorun boğaz kelebeğinden olamaz çunku adaptasyon yaptırdığını söylüyorsun. ayrıca boğaz kelebeği temizliğinden sonra stop etmez motor aksine daha da yüksek devirlerde çalışır istesen bile anahtarı off konumuna getirmediğin sürece stop etmez.

Sayın Çağrıgül dün akşam aracımı söylediklerinize uyarak test ettim.
Sonuç: Araç ilk marşta 1100-1200 rpm arasında çalışıyor. Bir süre sonra (sanırım motor ısınınca) 800-900 rpm arasında devir sabit kalıyor. Rölantideyken dediğiniz gibi araca 3500-4000 rpm e kadar devirlendirip gazı bıraktım. Araç 800-900 rpm arasında kadar inerek kendini sabitledi. Yani rölantide devir saatinde herhangi bir oynama yok. Yolda giderken de durma anında devir saatine baktım 1000 rpm civarlarında sabitleniyor. Kısacası devir ile ilgili herhangi bir sorun olmadı. Yanlız daha önceki yazımda şunu belirtmemiştim bu stop etme durumunu genelde motor soğukken yaşıyorum yani araba ile 10-15 km yol yaptıktan sonra aracın stop ettiğini görmedim hiç. Aklıma motor sıcaklık sensörü sorunu geliyor sizinde bahsettiğiniz gibi. Böyle bir durum varsa arıza ışığı yanması gerekmez mi yada böyle bir sorunum varsa bunu nasıl test edebilirim?

Teşekkürler.



çok güzel rolanti sorunun yoksa evet sıcaklık sensöründe sorun var gibi görünüyor. O parçayı söktürüp veya söküp kontrol etmende fayda var gerekirse temizliğe ihtiyacı olabilir. Daha da olmadı değiştirmen gerekebilir. Fakat tam test yapmadan birşey söylemeyelim. Araban soğukken çalıştır lpg de kullanma sadece benzinde kullan 15 -20 km kadar yol katet sürekli dur kalk yap aynı sorun olacak mı bi bak bakalım. Unutma motor soğukken ( en az 5 -6 saat çalışmamış olacak ve benzinde çalıştır benzinde test et )


_____________________________



802 Mesaj
18 Nisan 2012; 8:22:55 

quote:

Orijinalden alıntı: Son3R_39

Merhaba.Öncelikle Emeği Gecen Herkeze Sonsuz Tesekkurler..Siz Olmasaydınız Ne oldugunu Ustanın Dahi Bilmedigi Arızayı Yaptırmak İcin Boş Yere Dolaşip Para Hacıyoduk ..

Aracımla İlgili Bir Sorunu Sizlerle Paylaşmak İstiyorum Yardımcı Olabilrseniz Sevinirim..

Cok Fazla yagmur yagdıgında Ertesi gun (EL FRENİ İNİK)Aracımı hareket ettırmek ıstedıgımde 1nci Viteste kaldrmaya calısırken kalkmak ıstemıyor bıraz zorlayınca Arka Taraftan ''TAAK'' die bir ses geliyor ve arac kurtuluyor.Zannediyorum Yagmurlu Islak Havalarda Arka Balatalar El freni ni Salmiyor?
Bunun Sebebi Nedir,Nasıl Giderebilirim.. Saygılarımla..

(ARKA BALATALAR 3 AY ONCE DEGİSTİ 1000 Km YAPTI KÖMÜRLÜ BALATA TAKİLDİ)

ARAÇ:2005 Model Almera Sedan 1.5 Tekna 70.000 Km de

bi sıkıntı yok diskin üzerine yoğun şekilde su temas ettiği zaman ve ardından araba kullanılmadığı zaman o birikinti diskin yüzeyinde geçici ince tabaka halinde pas tutuyor paslanıyor ve diskler normalde balataya çok az da olsa temas halinde olduğu için paslanma ile yapışıyor bir şekilde donuyor gibi birşey oluyor. ve ilk hareket ettiğin anda tak tık şeklinde ses gelir 2 -3 dakika sürüş ile yüzeyde oluşan tüm paslanma ortadan kalkacaktır


_____________________________



802 Mesaj
18 Nisan 2012; 8:37:04 

Arkadaşlar birşey paylaşmak istiyorum sizlerle ; Dün arabamı adana'da bosch car servisine götürdüm Boğaz kelebeği ve debimetre ölçeri temizlemiştim ve adaptasyon bozulmuştu 2 haftadır bozuktu arabam ve düzelmiyordu uğraştım en küçük değişme olmadı sonunda Bosch Car a gittim. Ayrıca direksiyon kutumda arıza vardı tamir takımı veya keçelerde problem vardı yağ kaçırıyordu yaklaşık 2 -3 aydır vardı bu problem. Her iki problemi yaptırmak istedim. İlk başta adaptasyonu yapalım dedim fakat bosch car servisindeki cihazlar yetersiz kaldı adaptasyon yapılamadı. Hemen bosch car'da bi usta beni özel nissan servisine götürdü fakat orda da bana yapılmayacağını sadece servis yapabilir dediler. Bizde Nissan Okar servisine gittik ustamla birlikte. Durumu anlattık kelebeği söktüler ve kelebek sensörü kendisini kilitlemeye almış korumaya almış dediler. Cihaza bağladılar adaptasyonu yaptılar ve 75 tl fiyat çıkardılar hallettik ve ustamla bosch car servisine gittik. Direksiyona geldik ve direksiyonum söküldü halledildi 230 tl de oraya ödedim işimi bitirdim. Benden size tavsiyem ; kesinlikle çok tecrübeniz yoksa boğaz kelebeğini kendini söküp temizlemeye çalışmayın başınıza dert olabilme olasılığı çok fazla gördüğünüz gibi.


_____________________________



 
124 Mesaj
18 Nisan 2012; 9:59:59 

quote:

Orijinalden alıntı: volverin33

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

bu stop etme durumunu genelde motor soğukken yaşıyorum yani araba ile 10-15 km yol yaptıktan sonra aracın stop ettiğini görmedim hiç.



Almerada çözemeyeceğimiz sorun yoktur. Yeterki sorun hakkında yeterli, doğru bilgi verilsin.
Bu arada aracında lpg var mı. Lpg'ye geçmeden benzinde mi stop sorunu yaşıyorsun ya da farketmiyor mu?
Motor arıza lambasının yanmadığını ve sogukta stop sorunu yaşadığını belirtmişsin. Devir vites vs farkediyor mu. Şöyle bir deney yapmak hem ucuz hem sorunu bulmakta daha kolay yol gösterici olacaktır.
1 Litre kadar motor suyunu boşaltıp sadece antifriz ekle bakalım tekrar 10-15 km içinde stop sorunu yaşayacak mısın? Özellikle stop etme süresini,km,devir,vites belirt.

Volverin üstad öncelikle aracım LPG li. Benzinde aracı hiç denemedim açıkcası ama deneyeceğim. Rölanti ile ilgili kafamdaki soru işaretleri gitti sorunum rölantiden kaynaklanmıyor. Stop sorununu 1. vites de nadirende 2. viteste yaşadım, aracımla çok yol yapmamıştım yani soğuk motor denebilir. Aracımda hararet göstergesi ise ilk çalıştırma anında dip te duruyor biraz yol yaptığımda tam orta noktada sabitleniyor ve ordan 1 mm ne sağa ne sola oynuyor, normali bu mu bilmiyorum? Ama arızalı olması durumunda en dipte olduğunu söylediğinize göre sorun motor sıcaklık sensöründen de kaynaklanmıyor. Haftasonu antifiriz koyarak deneyeceğim bakalım durumda bir değişme olacak mı?

Teşekkürler.


_____________________________



 
124 Mesaj
18 Nisan 2012; 10:01:44 

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

quote:

Orijinalden alıntı: mericok


Rölanti sensöründen kastınız boğaz kelebek sensörümüdür? Bu arada aracıma yetkili serviste 2 hafta önce boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yaptırdım. Söylediğiniz şeyleri bugün deneyip size bilgi vereceğim.

sorun boğaz kelebeğinden olamaz çunku adaptasyon yaptırdığını söylüyorsun. ayrıca boğaz kelebeği temizliğinden sonra stop etmez motor aksine daha da yüksek devirlerde çalışır istesen bile anahtarı off konumuna getirmediğin sürece stop etmez.

Sayın Çağrıgül dün akşam aracımı söylediklerinize uyarak test ettim.
Sonuç: Araç ilk marşta 1100-1200 rpm arasında çalışıyor. Bir süre sonra (sanırım motor ısınınca) 800-900 rpm arasında devir sabit kalıyor. Rölantideyken dediğiniz gibi araca 3500-4000 rpm e kadar devirlendirip gazı bıraktım. Araç 800-900 rpm arasında kadar inerek kendini sabitledi. Yani rölantide devir saatinde herhangi bir oynama yok. Yolda giderken de durma anında devir saatine baktım 1000 rpm civarlarında sabitleniyor. Kısacası devir ile ilgili herhangi bir sorun olmadı. Yanlız daha önceki yazımda şunu belirtmemiştim bu stop etme durumunu genelde motor soğukken yaşıyorum yani araba ile 10-15 km yol yaptıktan sonra aracın stop ettiğini görmedim hiç. Aklıma motor sıcaklık sensörü sorunu geliyor sizinde bahsettiğiniz gibi. Böyle bir durum varsa arıza ışığı yanması gerekmez mi yada böyle bir sorunum varsa bunu nasıl test edebilirim?

Teşekkürler.



çok güzel rolanti sorunun yoksa evet sıcaklık sensöründe sorun var gibi görünüyor. O parçayı söktürüp veya söküp kontrol etmende fayda var gerekirse temizliğe ihtiyacı olabilir. Daha da olmadı değiştirmen gerekebilir. Fakat tam test yapmadan birşey söylemeyelim. Araban soğukken çalıştır lpg de kullanma sadece benzinde kullan 15 -20 km kadar yol katet sürekli dur kalk yap aynı sorun olacak mı bi bak bakalım. Unutma motor soğukken ( en az 5 -6 saat çalışmamış olacak ve benzinde çalıştır benzinde test et )

Haftasonu aracı benzinde kullanıp sorunu buraya yazacağım. Eğer lpg de bunu yapıyorsa sorun nerede olabilir? LPG adaptasyonunu 2 hafta önce yaptırdım ama LPG filtresini uzun bir zamandır değiştirmedim bununla alakası olabilir mi?


_____________________________



2914 Mesaj
18 Nisan 2012; 15:03:51 

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

lpg de bunu yapıyorsa sorun nerede olabilir? LPG adaptasyonunu 2 hafta önce yaptırdım ama LPG filtresini uzun bir zamandır değiştirmedim bununla alakası olabilir mi?

sorunu buldun işte .


_____________________________

www.nissan-almera.tr.gg www.nissanclubtr.com
2006 Almera 1.5 tekna 98 hp 136 Nm


300 Mesaj
18 Nisan 2012; 15:09:39 

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

Arkadaşlar birşey paylaşmak istiyorum sizlerle ; Dün arabamı adana'da bosch car servisine götürdüm Boğaz kelebeği ve debimetre ölçeri temizlemiştim ve adaptasyon bozulmuştu 2 haftadır bozuktu arabam ve düzelmiyordu uğraştım en küçük değişme olmadı sonunda Bosch Car a gittim. Ayrıca direksiyon kutumda arıza vardı tamir takımı veya keçelerde problem vardı yağ kaçırıyordu yaklaşık 2 -3 aydır vardı bu problem. Her iki problemi yaptırmak istedim. İlk başta adaptasyonu yapalım dedim fakat bosch car servisindeki cihazlar yetersiz kaldı adaptasyon yapılamadı. Hemen bosch car'da bi usta beni özel nissan servisine götürdü fakat orda da bana yapılmayacağını sadece servis yapabilir dediler. Bizde Nissan Okar servisine gittik ustamla birlikte. Durumu anlattık kelebeği söktüler ve kelebek sensörü kendisini kilitlemeye almış korumaya almış dediler. Cihaza bağladılar adaptasyonu yaptılar ve 75 tl fiyat çıkardılar hallettik ve ustamla bosch car servisine gittik. Direksiyona geldik ve direksiyonum söküldü halledildi 230 tl de oraya ödedim işimi bitirdim. Benden size tavsiyem ; kesinlikle çok tecrübeniz yoksa boğaz kelebeğini kendini söküp temizlemeye çalışmayın başınıza dert olabilme olasılığı çok fazla gördüğünüz gibi.

Gecmis olsun kurtuldun Kelebek sensoru kendini korumaya almis dedin onun iptal etmek icin ellemi bisey yaptilar yoksa onudami bilgisayardan halletiler. Belki o olay olmasa idi bizim anlattigimiz adaptasyon ise yarardi diye dusunuyorum.


_____________________________

Forever Young / 1881-193∞ / NISSAN Almera 1.5 Tekna 2006
http://www.nissan-almera.tr.gg #DirenGeziParki


 
6359 Mesaj
18 Nisan 2012; 15:25:19 

Ben gaz kelebeği temizliğinin ne kadar olumlu bir katkısı olacağından da şüpheliyim. Açılıp kapanan bir kapak olmaktan çok da öte bir işlevi yok. MAF sensörünü temiz tutmak lazım.

Hatta tıkır tıkır çalışan hiçbir aleti kurcalamamakta fayda var. Başa bela açtığını çok kez tecrübe ettim.


_____________________________



 
124 Mesaj
18 Nisan 2012; 15:25:25 

quote:

Orijinalden alıntı: volverin33

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

lpg de bunu yapıyorsa sorun nerede olabilir? LPG adaptasyonunu 2 hafta önce yaptırdım ama LPG filtresini uzun bir zamandır değiştirmedim bununla alakası olabilir mi?

sorunu buldun işte .

Üstad bu lpg filtresini değiştirebilirmiyim alet edavat olmadan zor bir iş midir? Çünkü 40-50 TL den aşağı değiştiren yok. Burdan bir arkadaşın tavsiyesi ile bir sitede 14 TL ye buldum ordan alıp değiştirmek istiyorum tabi becerebilirsem


_____________________________



 
159 Mesaj
18 Nisan 2012; 18:21:02 

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

quote:

Orijinalden alıntı: volverin33

quote:

Orijinalden alıntı: mericok

lpg de bunu yapıyorsa sorun nerede olabilir? LPG adaptasyonunu 2 hafta önce yaptırdım ama LPG filtresini uzun bir zamandır değiştirmedim bununla alakası olabilir mi?

sorunu buldun işte .

Üstad bu lpg filtresini değiştirebilirmiyim alet edavat olmadan zor bir iş midir? Çünkü 40-50 TL den aşağı değiştiren yok. Burdan bir arkadaşın tavsiyesi ile bir sitede 14 TL ye buldum ordan alıp değiştirmek istiyorum tabi becerebilirsem

1 tornavida ve bi pense yeter degiştirebilirsin. araba calışmadığı zaman motora nasıl olsa gaz gelmiyor.


_____________________________



2914 Mesaj
18 Nisan 2012; 18:54:50 

quote:

Orijinalden alıntı: mericok


Üstad bu lpg filtresini değiştirebilirmiyim alet edavat olmadan zor bir iş midir? Çünkü 40-50 TL den aşağı değiştiren yok. Burdan bir arkadaşın tavsiyesi ile bir sitede 14 TL ye buldum ordan alıp değiştirmek istiyorum tabi becerebilirsem

http://www.otogazmarket...efault.aspx?ctrid=11989 burayı incelemende fayda var. Ben zararını görmedim. Motorda kurum oluşturmayan lpg; yan sanayi filtreye nasıl zararı olacak, lpg yakıtı katkısız değilse merak ediyorum doğrusu. Herzaman orjinalden yanayım o başka durum. Fiyatlarıda biraz tuzlu malum.
Değiştirmekten korkma. Arkadaşın dediği gibi bir tornavida. İlk çalıştığında stop eder, filtrenin içi gazla doluyordur normaldir.Sabun köpüğüyle kaçak kontrolü yap biraz daha sıkarsın gerekirse.
Arkadaşlar; elinde ''nissan vag com exe'' yazılımı olan var mı. Ücreti ne kadar olursa farketmez öderim. Olan varsa PM'den mesaj atabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 18 Nisan 2012; 19:08:26 >


_____________________________

www.nissan-almera.tr.gg www.nissanclubtr.com
2006 Almera 1.5 tekna 98 hp 136 Nm


802 Mesaj
18 Nisan 2012; 20:28:24 

quote:

Orijinalden alıntı: Alphaville85

quote:

Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

Arkadaşlar birşey paylaşmak istiyorum sizlerle ; Dün arabamı adana'da bosch car servisine götürdüm Boğaz kelebeği ve debimetre ölçeri temizlemiştim ve adaptasyon bozulmuştu 2 haftadır bozuktu arabam ve düzelmiyordu uğraştım en küçük değişme olmadı sonunda Bosch Car a gittim. Ayrıca direksiyon kutumda arıza vardı tamir takımı veya keçelerde problem vardı yağ kaçırıyordu yaklaşık 2 -3 aydır vardı bu problem. Her iki problemi yaptırmak istedim. İlk başta adaptasyonu yapalım dedim fakat bosch car servisindeki cihazlar yetersiz kaldı adaptasyon yapılamadı. Hemen bosch car'da bi usta beni özel nissan servisine götürdü fakat orda da bana yapılmayacağını sadece servis yapabilir dediler. Bizde Nissan Okar servisine gittik ustamla birlikte. Durumu anlattık kelebeği söktüler ve kelebek sensörü kendisini kilitlemeye almış korumaya almış dediler. Cihaza bağladılar adaptasyonu yaptılar ve 75 tl fiyat çıkardılar hallettik ve ustamla bosch car servisine gittik. Direksiyona geldik ve direksiyonum söküldü halledildi 230 tl de oraya ödedim işimi bitirdim. Benden size tavsiyem ; kesinlikle çok tecrübeniz yoksa boğaz kelebeğini kendini söküp temizlemeye çalışmayın başınıza dert olabilme olasılığı çok fazla gördüğünüz gibi.

Gecmis olsun kurtuldun Kelebek sensoru kendini korumaya almis dedin onun iptal etmek icin ellemi bisey yaptilar yoksa onudami bilgisayardan halletiler. Belki o olay olmasa idi bizim anlattigimiz adaptasyon ise yarardi diye dusunuyorum.

Boğaz kelebeğini söktüler yerinden ve tekrardan bi ilaç sıktılar sanırım balata spreyi gibi birşey. Ve yerine monte ettiler. Sonra bilgisayara bağladılar bi 5 dakika kadar birşeyler yaptılar ben sadece camdan izleyebildim malesef servis alanına bizi almadılar .Fakat serviste yetkili kişilere ustalara sordum bunu, kendi kendine bilgisyar olmadan bu tür adaptasyon hatalarını yapamazsınız dediler. . . Bosch Car servisindeki kullanılan bilgisayar adaptasyon işini tamamlayamadı yetersiz imkanlar vs. gibisinden hatalar veriyordu. Aldığım bilgiye göre adaptasyon 2 türlü bozuluyormuş. Devir 1500 veya 2000 rpm civarında sabit şekilde takılı kalıyorsa hiç düşmüyorsa bu sorun kolayca çözülebilir bosch car bile halledebilirmiş. Fakat benim kelebek kendisini korumaya alıp kilitlemiş ve benim rolanti sabit değildi sürekli yüksek oranda dalgalanıyordu 1500 ile 2200 rpm arasında 2 saniyeye 1 defa çıkıyor iniyordu. Bu sorunu sadece serviste halledebilirmişim ve öyle oldu. Unuttuğum birşey var, özel nissan servisine de gitmiştim onlar bile yapamadlar servise yönlendirdiler beni. Aramızda boğaz kelebeği temizliği yapan arkadaşlarımız çok var, fakat onlar kadar şanslı olmadım kilitledi benimki. Herzaman şansları olmayabilir ve tecrübe edinerek söylüyorum kesinlikle bilinçsizlikle kendimiz söküp temizlemeyelim bu parçayı.


_____________________________



 
159 Mesaj
18 Nisan 2012; 21:44:32 

quote:

Orijinalden alıntı: volverin33

quote:

Orijinalden alıntı: mericok


Üstad bu lpg filtresini değiştirebilirmiyim alet edavat olmadan zor bir iş midir? Çünkü 40-50 TL den aşağı değiştiren yok. Burdan bir arkadaşın tavsiyesi ile bir sitede 14 TL ye buldum ordan alıp değiştirmek istiyorum tabi becerebilirsem

http://www.otogazmarket...efault.aspx?ctrid=11989 burayı incelemende fayda var. Ben zararını görmedim. Motorda kurum oluşturmayan lpg; yan sanayi filtreye nasıl zararı olacak, lpg yakıtı katkısız değilse merak ediyorum doğrusu. Herzaman orjinalden yanayım o başka durum. Fiyatlarıda biraz tuzlu malum.
Değiştirmekten korkma. Arkadaşın dediği gibi bir tornavida. İlk çalıştığında stop eder, filtrenin içi gazla doluyordur normaldir.Sabun köpüğüyle kaçak kontrolü yap biraz daha sıkarsın gerekirse.
Arkadaşlar; elinde ''nissan vag com exe'' yazılımı olan var mı. Ücreti ne kadar olursa farketmez öderim. Olan varsa PM'den mesaj atabilir.

nedir bu nissan vag com exe... açıklarsan bizde araştırabiiriz netten. 1 elin nesi var .....

http://www.gendan.co.uk/faq/kkl_usbdrv_98.php

http://www.obd2be.com/n...snurnpe236vdfa34k86alb7



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi belen51 -- 18 Nisan 2012; 21:46:10 >


_____________________________



2914 Mesaj
18 Nisan 2012; 23:03:30 

quote:

Orijinalden alıntı: belen51

quote:

Orijinalden alıntı: volverin33

quote:

Orijinalden alıntı: mericok


Üstad bu lpg filtresini değiştirebilirmiyim alet edavat olmadan zor bir iş midir? Çünkü 40-50 TL den aşağı değiştiren yok. Burdan bir arkadaşın tavsiyesi ile bir sitede 14 TL ye buldum ordan alıp değiştirmek istiyorum tabi becerebilirsem

http://www.otogazmarket...efault.aspx?ctrid=11989 burayı incelemende fayda var. Ben zararını görmedim. Motorda kurum oluşturmayan lpg; yan sanayi filtreye nasıl zararı olacak, lpg yakıtı katkısız değilse merak ediyorum doğrusu. Herzaman orjinalden yanayım o başka durum. Fiyatlarıda biraz tuzlu malum.
Değiştirmekten korkma. Arkadaşın dediği gibi bir tornavida. İlk çalıştığında stop eder, filtrenin içi gazla doluyordur normaldir.Sabun köpüğüyle kaçak kontrolü yap biraz daha sıkarsın gerekirse.
Arkadaşlar; elinde ''nissan vag com exe'' yazılımı olan var mı. Ücreti ne kadar olursa farketmez öderim. Olan varsa PM'den mesaj atabilir.

nedir bu nissan vag com exe... açıklarsan bizde araştırabiiriz netten. 1 elin nesi var .....

http://www.gendan.co.uk/faq/kkl_usbdrv_98.php

http://www.obd2be.com/n...snurnpe236vdfa34k86alb7

servislerde kullanılan adaptasyon dahil olan yazılım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 18 Nisan 2012; 23:17:59 >


_____________________________

www.nissan-almera.tr.gg www.nissanclubtr.com
2006 Almera 1.5 tekna 98 hp 136 Nm


 
24 Mesaj
19 Nisan 2012; 6:35:20 

arkadaslar dun ozel bir servise direksiyondan yag sızıntısı nedeniyle verdiğim aracımı aldım. fakat direksiyon sertleşmişti ve adama soyledigimde biz sertleştirecek bişey yapmadık istersen bir sure kullan hala sertse getirirsin bakarız dedi.

akşam aldım ve eve donerken direksiyonun virajlardan sonra kendini toplamasında yavaslama oldugunu ve tam olarak toplamadıgını duz hizaya gelmedigini farkettim . sorun ne olabilir acaba ?

direksiyon kutusu tamirinden sonra direksiyonda sertlik ve dönüşlerden sonra kendini toplamada sorun oldu, nasıl duzelir bu fikri olan varmı?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi askinmutlu -- 19 Nisan 2012; 6:39:23 >


_____________________________



 
725 Mesaj
19 Nisan 2012; 8:32:12 

quote:

Orijinalden alıntı: askinmutlu

arkadaslar dun ozel bir servise direksiyondan yag sızıntısı nedeniyle verdiğim aracımı aldım. fakat direksiyon sertleşmişti ve adama soyledigimde biz sertleştirecek bişey yapmadık istersen bir sure kullan hala sertse getirirsin bakarız dedi.

akşam aldım ve eve donerken direksiyonun virajlardan sonra kendini toplamasında yavaslama oldugunu ve tam olarak toplamadıgını duz hizaya gelmedigini farkettim . sorun ne olabilir acaba ?

direksiyon kutusu tamirinden sonra direksiyonda sertlik ve dönüşlerden sonra kendini toplamada sorun oldu, nasıl duzelir bu fikri olan varmı?

Sayın askinmutlu
Direksiyon milinde kayma olabilir.Rot ayarı yapılırken eski araçların direksiyonundan da ayar yapılırdı o şekilde tam rot ayarı yapılırdı.Yeni araçlardadireksiyonda airbag olduğu için direksiyonu söküp rot ayarı yapılmaz.Genelde Rotçu bunu yapmaz ama direksiyon yine sökülebilir işin ehli biri bunu yapabilir.O yüzden milde hafif bir çarpıklık varsa dönüşlerde toplamaz.Tanıdığın bir rotçu varsa bir ona baktırın.Onlar rot kollarından direksiyonu tam hizasına oturtuyorlar.Eğer başka bir sorun yoksa bu şekilde düzeltilebilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bitirgic -- 19 Nisan 2012; 9:48:12 >


_____________________________

2012 Astra H 1.3 cdti Essentia Konfor Paketli
2006 Nissan Almera HB tekna
www.nissan-almera.tr.gg


 
725 Mesaj
19 Nisan 2012; 8:59:54 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

5 modelin incelemesini yaptığım bir konu var. Sizlerin de yorumlarınızı alayım.

Fotoğraflı Otomobil İncelemelerim: i30, 508, Focus, Civic, Astra(TIKLAYIN)

sayın vimpail 123 emeğinize sağlık güzel bir çalışma olmuş.308 konusunda pek beğenmediğiniz belirtmişsiniz.Sebebi nedir biraz açar mısınız?Şu sıralar kuzenimle yoğun bir şekilde 308 dizel otomatik bakıyoruz da.Teşekkürler