Şimdi Ara

nissan primera ga16de motor sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
272
Cevap
6
Favori
84.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar sorunum şu : araç rölantide hafiften devrini düşürüp yükseltmeye başladı ve örneğin 3.000 devirde sabit giderken ileri geri sallanmaya başladı ustaya götürdüm buji ve buji kablolarını değiştirdik dediiler.fakat 1.200 devirde kaldrıyorum tam gaz 6.000 e kadar çıkacağım. 2.000 de tekme yemiş gibi oluyor ileri atılıyor. 3.500 de bi güç kaybı yaşayıp tekrar tırmanıyor acaba nedendir bu sorun??



  • 2000 model primera comfortların QGA16DE motoru olması lazım. 1999 modele kadar ingilterede üretilen primeraların GA16DE motoru var. imzanda 2000 comfort yazdığı için söylüyorum. neyse kısa keseyim. senin sorunun kesinlikle ve kesinlikle vakum kaçağı. aracının gaz kelebeğini söktürüp dışarıda temizlettiysen yerine takarken ya sıkma prosedürünü atlıyorlar veya tam sıkamıyorlar. oradan kaçak olabilir. diğer bir yer ise egr, canister (türkçesini bilmiyorum, benzin deposunda oluşan benzin buharını vakum yardımıyla tahliye eden kaputu açınca sol arkaya doğru direksiyon hidrolik tankının arkasındaki siyah silindir.) ile motorun emme manifoldu arasındaki hortumlara bak. kesin ufak bir kaçak var. bu arada hava kutusu ile silindir üst kapak havalandırma hortumlarına ve pcv valfine(crankshaft ventilation valve and hoses) bak. bu hortumlar yaklaşık bir karış boyunda ve hemen yağ koyduğun yerin solunda ve diğeri ise tam sağındadır. buradan da kaçak varsa dalgalanma (surge) olur. diğer egr ve canister hortumlarını kontrol edebilmen için hava filtresini sökmen lazım. en basit yok bu olay en fazla motor sıcakken olur. git yarım saat tur at, sonra kaputu aç, motor çalışırken fren balata spreyi var 5 tl (8 tl würh) sırayla bu hortumların üstüne sık azar azar.(filtreyi sökme ve sıcağa dikkat et). motor devri dalgalanmaya başladığında vacuum kaçağı ordadır. sonra o hortumu elinle sık bırak tekrar sık, yerinden çıkarmadan. o hortumu değiştirerek düzelir. bu problem aynı zamanda boşta fren yaparken de motorun rolantisini aşağıya çeker. bazı servisler bujiyi değiştirir, motor yağını hatta hava filtresini değiştireni bile gördüm. (yok usta aslında klima gazından da çaktırmı yor - şaka tabi) bunlarla alakası yoktur. sorun kesinlikle vacuum kaçağıdır. amerikada bu kontrolleri smoke machine diye bir aletle motorun içerisine duman vererek buluyorlar. uv yansıtıcısı altında bu duman aynı zamanda renkli oluyor. küçücük sızıntıları bile görebilirsin. türkiyede rastlamadım henüz. motorun QGA16DE ise normal GA16DE'den farklı olarak onda throttle valvi motoru açınca sağdadır.(GA16DE'de dikey olarak motorun üstünde, farklı yani) bu tip motorda maf ile hava filtresinin arasından da kaçırabilir. toparlayacak olursak senin aracının sorunu kesnlikle vakum kaçağı. gaz kelebeği ile yanma odasına başka yerden hava girmesi. her ihtimale karşı da iacv valfini(gaz kelebeğinin içinde GA'larda, klimayı açınca devirin yükselmesini sağlayan valve) balata spreyi ile iyice temizle. sakın denizli nissan yavuzlarda yaptırma ayrıca. öyle bir temizliyorlarki 1200d/d olan cold rpm 1500 ikinci temizlemelerinde 2000i gördüm. feci temiliyorlar yani. temizlik sonucu rpm yükselirse ecuyu ayarını bozdurtmadan direk resetlet. motoru kapat tekrar çalıştır. düzelmezse hava filtresinin altında cold rpm bi-metali var. bunda oynama yaptırt. iyi şanslar, kolay gelsin.




  • bu arada surge problemini ayrıntılı olarak incelemek istersen internette nissan ga16de factory manual diye arattır. amerikada nissan sentralarda ga16de motoru bulunur. sentra forumlarında da bu manual var. motor olarak aynısı. ingiliz forumlarında da bulunur. rapiddekiler sahte. manuali indirdikten sonra engine fuel - emission control system kısmına bak. kolay gelsin.
  • Selam,
    Bugün nissan primera 98 aracıma yeni lpg kiti taktırdım ve akabinde senin dediğine paralel 3500-4000 devirler arası bir gaz kesme sonra tekrar atılma oldu. Ve daha ileri(5000-6000) devirlere çıktıkça bu olay tekrarlanıyor. Araba öksürür gibi gidiyor. Düzgün bir devirlenme yok 3700-3800 devirden sonra. Ve bunu her viteste denedim. Sonuç aynı.
    Sorun lpg mi? Yoksa aracımın emme manifoldunda gördüğüm ince bir çatlak mı? Çatlak daha önce de vardı ancak benzinde iken bu şekilde değildi.
  • eğer araç benzin ile çalışırken aksama yoksa kesinlikle lpg kitindendir. vakum hatların normaldir. eğer benzinde vuruntu devir almama (ingilizce surge deniyor) öksürük varsa vakum problemindendir. tabi buji ve kelebek temiz olması durumunda. lpg enjektöründe veya lpg ecusu ayarsızdır. çoğu arkadaş aynı problemden şikayet ediyor. genelde toyotaya lpg takınca oluyor diye biliyorum. gaz yemiyor devir alırken silkeleme oluyor. taktırdığın lpgciye git ecu ayarını resetlet ve tekrar ayarlattır. lpg hava karışımında bir sorun var gibi gözüküyor. lpg enjektörlerini de check ettir. birde motor yapısına göre lpg için başka türlü bujiler kullanılıyor. örnek primera p11 ga16de motorunda benzin için boschun online cataloguna bakarsan 0 242 235 666 kodlu ürün, lpg ve lng için 0 242 240 593 ürün kullanımı önerilmiştir. (ga16de için orjinal buji NGK BKR5E'dir) Sorun giderilmezse birde bujine bak. Vakum hatlarında sorun görmüyorum. kolay gelsin.




  • bacargan yardımların için çok teşekkür ederim. kendim bakmadan önce (boğaz kelebeği temizlendikten kısa bi süre sonra bu olay başladığı için ) direk ustaya götürdüm sorunu hallettiler yalnız cold rpm bi metali nerededir bulamadım ben onu ? hava filtresini kutusuyla söktüm karşımda boğaz kelebeği kapakçığı ve hava akış sensörünün tellerinin göründüğü ufak bir delik var
  • neredenmiş kaçak? bu arada, soğuk rolantin yükseldiyse oynama yap. aynıysa dokunma. hava filtresini sök, bakarken hemen sağında, gaz kelebek yayı var, onun altına doğru. yayın olduğu yarım dairenin gaza basılı olmadığı zaman daha geriye gitmesini önleyen noktada. üsste ufak bir civata mekanizması var. motor soğukken bu bimetal yukarı doğru çıkar. sen çalıştırınca rpm'i yukarıda tutar. ısındıkça içindeki civa genleşir. aşağıya doğru küçülür. sıcak idle durumuna girilir. sıcağın ayarını usta bilir. soldan boğazda bir civata var onu sıktıkça veya boşalttıkça devir değişir. sıcak ayarını bilgisayarla yaptırt. genelde 700-750 arası olması lazım. doğru nokta, cihazda rich - lean yazan noktayı bulmak. rich - lean arasında gidip gelmesi gerek. bende 725rpm'de bu nokta. rich'te rolantide çok yakar, leande de sallanmaya başlar. motor kritik devir sayısına yaklaşır. titrer. sana cold rpm ayarı noktasını fotoğraf çekebilirsem koyayım buraya.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Seat Ibiza hararet sorunu
    4 yıl önce açıldı
    Honda Civic Akü Sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bugün tekrar denedim arabayı.. benzinde de aynı durumun yaklaşık devirlerde olduğunu gördüm. Daha doğrusu hissettim. Ancak lpg'de bu durum daha bariz ortaya çıkıyor. Benzinde bariz bir silkeleme olmasa da hafif bir tekleme ya da benzin yememezlik gibi. Manifolddaki çatlağın da bu duruma etkisi var gibi düşünüyorum. Olursa salı günü ustaya göstereceğim.
  • benzinde de yapıyorsa, kelebek ile piston arasında vakum kaçağı vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacargan -- 24 Mayıs 2010; 0:41:44 >
  • En kısa zamanda baktıracağım.. sonucunu söylerim..ilginize teşekkür.
  • sorun hava filitresinin alt tarafında bir hortum yeri var ufak bir hortum o çıkıkmış ayrıca boğaz kelebeği tam yerleşmemiş sanırım.söktük taktık kesti dediler
  • Bende sonunda sorunu çözdüm. fotoğrafını çekeyim derken sorunu buldum. serviste egr basınç ölçüm hortumunu, hava filtresi kutusuna takmamışlar. şimdi rolanti, frenleme durumlarındaki olaylar düzeldi gibi görünüyor. sök tak yaparsanız takmayı unutmayın. hava kutusunda girişi var. en son boğaz kelepçesini sıktıktan sonra takabilirsiniz.
    Resimler umarım yardımcı olur.

     nissan primera ga16de motor sorunu  nissan primera ga16de motor sorunu
     nissan primera ga16de motor sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacargan -- 19 Temmuz 2010; 0:45:58 >




  • @bacargan yardımların için çok çok teşekkürler . seninde sorununun hallolduğuna çok sevindim.yalnız hava filtresi kapağıyla hortum arasındaki bağlantı yerine birşey mi sardınız?
  • yok takmamışlar, bende görmemişim. aslında hortumlar da yıpranmış. kaliteli bulup değiştirmek gerek. o hortum yukarıdan bakılınca görülmüyor. hava filtresinin iç mekana bakan kenarına(fren vakum hortumu yönünde) elini koy gezdirirken eline çarpması lazım. alta doğru. resimde hortumun adı yazıyor. hava filtresinin de alttan görünüş resmini koymak gerek . resmini çekmek için sökerken gördüm. şimdi takılı daha iyi gibi. herhangi bir bez vs ile bağlamadım. zaten giriş yerine tatlı sıkı geçiyor. bir birlerine fitler. bu durumda da en azından egr'ye düzgün ölçüm gidiyor. emme manifoltuna gereksiz egsoz gazı girişi olmuyor. bu ayarsızlıkta devir sorununu doğuruyormuş. egr dedimde onuda temizlemek lazım. bir boşlukta nasıl temizlendiğini doğru anlayıp yapatıktan sonra buraya koyarım. birde alternatörün kömürleri ayvayı yemiş gibi bakalım o da sırada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacargan -- 2 Haziran 2010; 21:42:13 >




  • Selam,
    Yukarıda bahsettiğim çatlak emme değil egzos manifoldunda ve boyutu üst rekordan öne ve arkaya doğru yaklaşık 2-3 cm.
    Çıkma bir manifold buldum ve 250 tl ve yan sanayisi 360-400 tl parça fiyatı.
    Kaynak yaptırmak fiyat olarak baya avantajlı, ancak tekrarlama riski ve ömrü ne olur soru işareti.
    Önerilerinizi ve tecrübelerinizi bekliyorum.
  • Bir de İZMİR'de önerebileceğiniz bir usta ve servis var mıdır?
  • olmaz mı. orjinal servis istersen karakaşlara git. elektirkçileri mekanikçileri süperdir. ama çok kazıktır. eski müşterisiyim ben. geçen sefer benim feci canım yandı. özel servis istersen bornova 3.sanayide nissan karser var. kime sorsan gösterir. gürcan bey var orda eski karakaşlar çalışanı. primeradan iyi anlar. benim aks körüklerini ve braketleri o değiştirmişti karakaşlardayken. 2-3 tane daha var nissancı 3.sanayide ama ne yalan söliim valeoya çin malı diyen ustaya aracımı yaptırmam. kimse kusura bakmasın.
    Manfolda kaynak riskli iştir. ön ısıtma filan yapılmalı ortam nemsiz olmalı yavaş soğumalı kullandığı elektort veya gaz altı torcu vs vs vs gibi. bence fiyat olarak yakınsa git bulduğun parçayı taktırt. montaj esnasında contaları değiştirmen iyi olur. yoksa bu sefer emme manifoldu ile motor bloğu arasından vakum kaçağı olur. hataa eğer baktın contalar dandik gibi duruyorsa üzerlerine birazcık sıvı conta sıkıtırt(silikon gibi bir şey) kemik gibi tam garanti olur.
    fiyat aralığı uçurumsa ve çatlak çok kötü yerde değilse kaynağı dene. ama ustanın kaynak dikişini atma stili bile kaynağın ömrünü etkiler.
    kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacargan -- 9 Haziran 2010; 0:17:50 >




  • bu arada loctite diye bir yapıştırıcı var. onunla manifoldu yapıştırmayı dene en ucuz çözüm olarak. ısıya, titreşime ve toza dayanıklı. fiyat olarak bilemiyorum. (bu yapıştırıcı tork iletmede sürtünmenin yetmediği durumlarda kullanılıyor. bir sefer yapıştığında mil kesinlikle açılamıyor. anca kesip çıkarılıyor.)
  • Arkadaşlar merhaba, sonunda benim sorunuın benzerini yaşayan arkadaşlar buldum!..

    99 Special Edition 1.6 aracıma Lovato Easy Fast sıralı sistem taktırdım. Benzinde bir sorun yoktu, ancak otogaz takıldıktan sonra sorunlar başladı.

    Bazı ustalar zamanla düzelir dediler ben de ona güvenip bekledim, aracımı her önüne gelene elletmek istemedim, benzinde sorun yoktu çünkü. Ancak aradan 5 ay geçti sorun çözülmedi, araç dediğiniz gibi düşük devirlerde gaza basınca yığılıp kalabiliyor. Otogazcım kelebek boğazının temizlenmesi gerektiğini söyledi, gittik temizlettik düzelmedi. Bir de sıcakların bastırmasıyla klima açılınca rölantide durmuyordu, rölanti sürekli gidiş geliş yapıyor hatta motor stop ediyordu. Bir süre sonra rölanti devri 1500 lerin üzerinde durmaya başladı, araç çalışıyor rölanti normal, gaza bastıktan sonra 1500 lerde takılı kalıyor. Kelebek boğazını temizleyen ustaya götürdüm, uğraştı işin içinden çıkamadı, gel sonra geniş bir zamanda ayrıntılı bakalım deyip beni gönderdi.

    Ben ustadan soğuyunca başka Nissan'dan anlayan birine götürdüm, baktı boğaza, senin aracın tüm ayarları bozulmuş, avans -0,5 de duruyor, rölanti ayar vidası (plastik olan) kafası yalama olmuş, oradan çözemeyince başka yerler kurcalanmış tamamen ayar kaçmış dedi. Ertesi gün işim vardı o şekilde bir kısa mesafeli yola gidip geleyim dedim. Araç yolda kaldı, çalıştırmak istediğimde enjeksiyon lambası yanıo sönüyordu, biraz arcın soğumasını bekledim, sonra tekrar çalıştırdım ve dura dura yavaş yavaş eve kadar getirebildim arcı. Ertesi gün aracı heme son bulduğum ustaya götürdüm, orada ayarlar yeniden yapılırken motor fan sigortasının sürekli attığımı farkettik. Usta klima rölanti müşürünün (yukarıda IACF balfi yazan) arızalı olduğunu yeni parça gelinceye kadar soketin çıkmış şekilde kalabileceğini, klima açıldığında eskisinden farklı olarak devirin düşebileceğini söyledi.

    Usta ayarları yaptı bir kez daha otogazcıma gittim yeniden ayar yaptı, sanırım restlemeyi yaptı sorun çözülmedi. Aracın bir tek bujileri değişmedi, onlarıda benzinde sorun çıkarmadığı için değiştirmedim.

    Şimdi benim sorun bir hava kaçağından mı kaynaklanıyor, ne yapayım? Bu arada Klima rölanti müşürü de arıyorum, akşam İstanbul Gülan ı aradım 95 TL dediler, Antalya Kırmızıtaşlar 142 TL fiyat çekti.

    Yardımlarınız bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kertenkele07 -- 13 Temmuz 2010; 8:43:56 >




  • böyle okuyunca senin sorunun tamamen otogaz beyini ile nissan ecusunun çakışmasından kaynaklanıyor gibi. kelebeğini söktürüp temizlettiğinde aynı problem bende de oldu. hatta denizli yavuzlarda yaptırmıştım. sakın ama sakın ordan geçerken kebeği söküp temizletmeyin. temizleme işlemi yapılınca emme manifoldu ile kelebek arasında conta var. orda genelde problem oluyor. benimde problemim var. üstelik benim aracım benzinli. arasına würth sıvı conta sıktırtmak işi çözecektir. ayarına gelince, sökünce hiç bir civatayı sıkmamak gerekiyor. adamlar temizlicem diye hepsini kurcalıyorlar. önce benzindeyken consultta ecuyu resetlet. sonra maf ayarına baksınlar. sıcak rolant avansını ayarlasınlar. IACV kolay kolay bozulmaz. soketi gevşemiştir. içinde 5v ile çalışan bildiğin basit oyuncakların içinde olan dc motor var. klimaya basınca veya fan devreye girince bu motor içindeki aç-kapa valfini çekerek motora hava girişini değiştirir. rolantide 900rpm civarına yükseltir. 150 lira verip değiştirme. sök, git bir elektronikçiye tamir ettir. youtubada bile anlatıyor, görmüştüm bir ara. Fanının sigorta yakması çok kötü. kesinlikle ve kesinlikle aracının elektrik sisteminde kaçak var. bu arada lovato iyi sistemdir. atiker gibi arıza yapmaz, sallama titreme yapmaz. tüp beyninin kablolarında temassızlıkda olabilir. rolantinin 1500de takılması IACV problemi ve yanlış avans ayarı. rolanti ayar civatasının yalama olması şaşılacak bir durum. temizliği yapan usta nissandan anlamıyormuş. IACv'i de kesinlikle kurcalarken bozmuştur. bujiden yapmaz. yinede söküp bir bak. sanki senin aracında, tüp enjektörleri ile emme manifoldu arasında vakum kaçağı var gibi anladım. rolantide titreme, bayılma başka problemler yapar. üstüne kelebeğide temizlemeye kalkınca ordanda problem olmuş. iyice kaçak artmış gibi. bir de dediğim gibi tüp beyni kabloları ek yerlerini kontrol et.
    kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacargan -- 13 Temmuz 2010; 15:46:14 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.