Xbox360'ın 10 milyonun üzerinde satan ve çıktığı günden beri Xbox Live zirvesinden inmeyen HALO 3'ün ardından "ODST" ile HALO evreninde taze ve farklı bir hikaye ile karşılaşmıştık. Ancak HALO evreninin bize anlatacağı çok şey var.
Dünya'dan sonra en önemli gezegen olarak bilinen Reach'in acımasız Covenant saldırıları altında nasıl ezildiğini ve milyonlarca insanın ölümüyle sonlanan bir savaşın hikayesini anlatacak olan Reach'de başından beri sonunun nasıl biteceğini biliyorduk. Ancak oyun mekaniklerinde ne gibi yenilikler gelecek ? Şu an için Halo : Reach'in yeni bir oyun motoru ile geliştirildiği ve devasa savaş alanları bulunacağı dışında çok net bilgilere sahip değiliz.
Ancak mayıs ayında başlayacak olan Beta sürümünden gelen o harika Multiplayer videosu bizleri Multiplayer modunda bizi nelerin beklediğini gösteriyor.
Jetpack'lerle uçuyoruz, daha fazla araç seçeneği ile şenleniyoruz; HALO 3'e oranla çok daha fazla oyuncu (bunun devasa bir oyuncu kitlesi olabileceği idda ediliyor) aynı harita üzerinde kapışıyor. Videoda ilgilimizi çeken bir diğer detay ise; düşmanlarımıza arkadan yaklaşıp gizlice öldürmek istediğimizde daha önce araçlara binerken Third Person ( 3. Kişi Bakış ) açısından rakibimizin üzerine nasıl çullandığımızı görebiliyoruz.
Sanırız Multiplayer modunda Headshot'cıları HeadHunter adında bir özellik bekliyor. Şu an için ne olacak muamma ancak videolardan; Headshot ile öldürdüğümüz rakiplerden kurukafalar döküldüğüde dikkatlerimizden kaçmıyor.Ya da yeni bir Oddball modu ?
Videoda dikkatlerimize takılan bir diğer yenilikte Bubble Shield tarzında açılan bir kalkan. "Tarzında" demek yanlış olacak zira yere paralel bir halka olarak açılan kalkan, bize küçük bir arena - oyun alanı oluşturuyor. Bu muhtemelen, dümanımızla kapışırken 3. bir kişinini bu çatışmaya karışmaması için tasarlanmış...