Şimdi Ara

:::Chery Güvenlik Hakkında:::

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
32.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle 2 not düşmek istiyorum.
    1)Lütfen forumda chery ile ilgili yorum yapacaklar bu yazımı bir okusun. Yine düşüncelerine saygım sonsuz fakat bazı arkadaşlar gerçekten zıvanadan çıkmış gördüğüm kadarıyla. Chery kullanıcısı olsun olmasın çok cahilce yorumlar yapılıyor forumda.
    2)Rica ediyorum bari bu konuda bir tatsızlık olmasın. Lütfen yorumlarımıza dikkat edelim. Ben her sorunuzu cevaplamaya hazırım. Yeter ki bu konu sağlam kalsın.


    Merhabalar;

    Forumdaki bazı konularda Chery markasına karşı inanılmaz bir önyargı olduğunu gördüm. Hoş sonraları biraz inceledikten sonra sebebini de anladım. Çin malı önyargısı maalesef hemen hemen hepimizde var. Ben dahil. Fakat Çin'de her kalitede ürün var. Buna ben de başta inanmamıştım fakat bunu anlamam zor olmadı. Bu sebeple şimdi Chery firmasının en çok eleştrilen yönüne değineceğim: Güvenlik

    Bu konu hakkında hatırı sayılır araştırmalar yaptım. Birçok bilgiler ve uluslararası basında çıkan birçok haberi inceledim. Elbette amacım Chery firmasını göklere çıkarmak değil fakat hakettiği yerde de değil. Bu sebeple güvenlik konusuna değinmem gerekli diye düşünerek böyle bir yazı yazmaya karar verdim.

    Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki "Ateş olmayan yerden duman çıkmaz." Ne olursa olsun bu kadar eleştiri durup dururken ortaya çıkmadı. Chery firması 1997 yılında kuruldu ve 1999 yılından beri otomobil üretiyor. Yani bu sektörde çok genç bir firma. Tabi bu acemilik biraz pahalıya patlayacak onlar için.

    Yanılmıyorsam Chery'ye ait ilk hasar testi Chery QQ modelinde uygulandı. Chery QQ modelinin EuroNCAP koşullarında girdiği bir hasar testinden kötü bir sonuç çıkarması firmayı kötü bir duruma soktu. Fakat firma çok geçmeden testin yapımında bazı yanlışlıklar olduğunu bildirdi ve gerçek sonuçları basın ile paylaştı. Yeni sonuçlar tatmin edici idi fakat araçta iyileştirme mi söz konusu idi yoksa gerçekten böyle bir testte bir hata mı olmuştu hala kesin birşey söz konusu değil. Benim düşüncem ise kötü sonucun örtbas edilmeye çalışılması.

    Fakat kısa bir süre sonra, 8 yıl önce üretimine başlanan Chery Cowin'in(nam-ı diğer Amulet) Rusya'da bir magazin dergisi tarafından hasar testine sokulması ile işler iyice karıştı. 64 km/h hızda ve tamamen euroncap koşullarına göre hazırlanan testin sonucu tam bir fiyasko idi. Rus otomobil dergisi sonucu yayınlarken Chery firmasına çok ağır eleştiriler de yapıyordu. Firmanın güvenliğe gerektiği özeni göstermediğini belirtiyor ve aracın üretiminin durdurulmasını istiyordu.

    O güne kadar yapılan hasar testleri içinde en kötü sonucu alan Chery Amulet(bu her chery konusunda videosu konan kola kutusu gibi büzülen araç), Chery firmasını çok zor durumda bırakmıştı. Bazı çinli firmaların ürettiği "çakma" modellerin hasar testlerinde aldıkları sonuç sebebi ile zaten Chery'ye ve Çin üretimi otomobillere karşı olan önyargı daha da ön plana çıkıyordu. O günlerde herkesin gözünde Chery firması bitmişti. Ayrıca devletin ithal edilen araçlara uyguladığı güvenlik prosedürleri de sorgulanıyordu. Dergi araçların ithal edilmesinde maliyetin yanında güvenliğin 2.planda tutulmasından şikayetçiydi.

    Fakat Chery firması aracının böyle bir kötü sonuç almasını kabullenmedi. Yapılan hasar testinin taraflı olduğunu iddia etti. Firmanın her geçen gün artan pazar payını düşürmek için böyle bir işin tezgahlandığı düşünüldü. Her ne kadar testte Chery firmasından da bir temsilci bulunsa da bu temsilci orada sadece gözlemci olarak bulunabildi.

    Dergi ise testin tamamen bağımsız olduğunu ve hiçbir üretici ile ilişkisinin olmadığını dile getirdi. Sonraları Chery firmasının imajını düzeltmek amacı ile tekrar test yapma girişimleri oldu fakat test gerçekleşmedi. Gerçekleştiyse bile basına duyurulmadı.

    Chery'nin imajı çok düşmüştü. Forum ve video paylaşım sitelerinde araçlarla ilgili yapılan yorumlar hiç iç açıcı değildi. Firma birşeyler yapması gerektiğinin farkındaydı ve dünyanın ileri gelen otomobil devlerinden mühendisler kiraladı. Birçok yatırım yaptı güvenlik konusunda. Aynı dergi bu sefer Chery Tiggo modelini test ediyordu. Fakat herkesin beklediğinin aksine araç şaşırtıcı bir biçimde yeterli bir sonuç aldı. Elbette güvenlik çok yüksek değildi fakat o kısa süre içerisindeki bu büyük gelişme insanların kafasını karıştırdı.

    Acaba Chery firmasının iddiaları doğru muydu.Yoksa firma gerçekten bu kadar büyük bir gelişim göstermeyi başarabildi mi. 2. şık daha mantıklı duruyor çünkü çok geçmeden EuroNCAP'in yaptığı işi çinde yapan kuruluş C-NCAP'ta yeni modellerini tek tek güvenlik testine soktu. Hele firmanın son hasar testine giren modeli Niche(A3) çarpışma testlerinden 5 yıldız* alarak firmanın ilk tam not alan aracı oldu.(Chery'nin yeni bir modeli daha 4 yıldız almış şimdi fark ettim) Ülkemizde satılan Alia'nın 3 yıldızı* var. Şimdi soracaksınız sonuçlar iyi mi. A3 gerçekten çok iyi fakat ülkemize daha gelmedi. Alia ise çok iyi değil fakat aşşağılanacak, teneke denecek kadar da kötü değil. 2006 model olan bu aracı aynı yıllarda üretilmiş ve aynı fiyat kategorisindeki araçlarla kıyaslarsak bu sonucun gayet normal olduğunu görebiliriz.

    EuroNCAP Sonuçları

    2006-Chevrolet Aveo 1*
    2006-Chevrolet Kalos 3*
    2008-Dacia Sandero 3*
    2005-Dacia Logan 3*
    2004-Fiat Doblo 3*
    2006-Kia Cerato 3*



    *Not:C-NCAP sonuçları. EuroNCAP'tan farklı olarak, araç 56 km/h hızla %40 deforma metal bariyer'e çarptırılır. Fakat bazı yerlerde çinli araçlar kayırılıyor denmiş. Ben size birkaç aracın test sonucunu yazayım ona göre kendinizin yorumlaması daha iyi olur kanımca.

    Chevrolet Cruze (5 yıldız)
    Chery Niche(A3)(5 yıldız)
    Lifan 520(Çinli başka bir marka)(2 yıldız)
    Chery Alia(3 yıldız)
    Volkswagen Jetta(5 yıldız)
    Hyundai Accent Era (3 yıldız)



    Sonuç ortada. Chery'nin son modeli Chevrolet Cruze ile aynı dereceyi yapmış(ki Cruze yanlış bilmiyorsam EuroNCAP'ta hasar testlerinde en yüksek puanlardan birini aldı)


    Tiggo Crash Test(bu C-NCAP değil EuroNCAP metodunda yapılmış yani 64km/h hızla. Ayrıca derginin yaptığı testin ta kendisi):http://www.youtube.com/watch?v=VphcXHzAhiY

    Yazımın bir nebze olsun size faydası dokunduysa ne mutlu bana. Chery firmasının üzerindeki imaji silmek değil tabiki amacım fakat yanlış düşünenleri bilgilendirmem gerekli diye düşündüm. Başka sorularınız olursa da cevaplamaya hazırım. Lütfen bari bu konu değişik yerlere kaymasın. Çünkü forumda bazıları tiggo 0-100'e 10snde çıkıyor falan yazmış komik oluyor hem de kendinizi rezil ediyorsunuz. 119hp'lik 1500kg bir aracın zaten o hıza o kadar sürede çıkması mümkün değil. Fabrika verisi zaten 18sn olarak verilmiş. Ayrıca belirtmek isterim ki benim firma ile herhangi bir bağlantım yok. Bizim bir Tiggo'muz var 1.5 yıldır kullanıyoruz 50.000km'de bu güne kadar 1 kez orta susturucuda problem oldu. Sadece aracın sesinde problem vardı(teknik olarak varmıdır bilmiyorum ama).O da bizim aracı rodajda fazla zorlamamız ile ilgili olabilir. Her neyse garantiden değişti ve şu anda hiçbir problemi yok.

    Bu uzun yazıma zaman ayırıp okuyan herkese çok teşekkür ediyorum.

    İyi Forumlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acrux -- 27 Şubat 2010; 15:07:28 >







  • Chery hakkında bilgim yok, iyi - kötü diyemem ama şunu diyebilirim, Çekikgözlü ırkın (aşağılamak için söylemiyorum, ayırt edici özellik olarak söylüyorum,ırkçılığa karşıyım) araçlarına antipati duyuyorum, hiçbiri bana güven vermiyor. Toyota'dan tut, Chery'den çık, buna önyargı da diyebilirsin.. Benim gözümde uzakdoğu araçları ancak;
    - araca az para harcamak maksadıyla,
    - bütçe sıkıntısı sebebiyle
    - paramın olmaması

    yukardaki 3 sebep dışında satın alacağımı sanmıyorum, hele bir Totota Corolla'ya 50 milyar ödemenin mantığını zaten henüz çözemedim. Toyota uzakdoğunun en büyüklerinden iken bana verdiği imaj böyleyse bırak Chery de eksik kalsın arkadaş.
  • Diyecek sözüm yok tabiki de. Haklısınız. Toyota gibi köklü bir firmayı bile uzakdoğu firması olduğu için antipatik buluyorsanız chery'i antipatik bulmanız bir hayli doğaldır. Benim zaten amacım sadece çinli olduğu için chery'nin hele "teneke, kola kutusundan farksız" gibi sıfatlarla anlatan arkadaşları biraz bilgilendirmek hepsi bu
  • yazınız için çok teşekkür ederim. Güzel bir bilgilendirme olmuş . Amuletin de resmini koymaya çalıştım diğer arkadaşların incelemesi için fakat forum ile ilgili çözümünü bulamadığım bir sorunla karşılaştım.

    Teşekkürler
  • Rica ederim

    Chery Amulet(malum araç)(bu arada belirteyim bu aracın ülkemizde satılmıyor ve satılma ihtimali de yok gibi birşey)
     :::Chery Güvenlik Hakkında:::

     :::Chery Güvenlik Hakkında:::





    Chery A3 Niche(bu da ilk 5 yıldız alan aracı chery'nin)(çok yakın bir zamanda yollarda görebiliriz bu modeli)
     :::Chery Güvenlik Hakkında:::

     :::Chery Güvenlik Hakkında:::



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acrux -- 26 Şubat 2010; 23:57:04 >




  • Konuya karşı yaklaşımınız ve ciddiyetiniz için teşekkürler..

    Ben iki soru sormak istiyorum;

    Birincisi, "EuroNCAP kurumunun çin şubesi C-NCAP" tabirini kullanmışsınız. C-NCAP, EuroNCAP bünyesindeki bir kuruuş mudur?

    http://www.c-ncap.org/

    C-NCAP English sitesine dikkatsizce göz gezdirdiğinizde NHTSA ve Euro NCAP gibi firmaların logoları göze batar şekilde durmaktadır.
    Ancak bu firmalar kuruluşa destek vermemektedir benim anladığım. Çünkü tüm bunların üstünde "Other NCAP Organizations" yazıyor.

    http://www.c-ncap.org/picen/enindex.htm

    İkinci bir konu çokta detaylı araştırmadığım halde Euro NCAP'in C-NCAP ile bağıntısını anlatan herhangibir dökünama rastlayamadım.

    Ayrıca şunu da incelemekte fayda var:http://www.euroncap.com/members.aspx


    İkinci sorum;

    Euro NCAP bağımsız bir kuruluş olarak kendini tanımlamakta ve yaptığı testleri yayınlamaktadır.
    İddia ettiğiniz Tiggo testini yaptığı halde neden yayınlamaz peki?
    Diyelim ki burada bir çıkar hadisesi söz konusu.

    C-NCAP bu testleri neden Avrupa standartlarında yapmamaktadır.
    Ayrıca C-NCAP'in gelmiş geçmiş tüm test videolarını araştırdığınızda şuna rastlarsınız;

    Euro NCAP kuruluşu olarak belirttiğiniz C-NCAP 'in tüm çarpışma testi videoları neden normal kameralarca görüntülenir?
    Bir High Speed Camera alıp tüm detayları net bir şekilde ortaya neden koymazlar?




  • arkadaşlar bende birşeyler yazayım dedim ama,aklıma aldığım cezalar ve puanlar geldi konuda malum kritik.

    neyse sonuçta hepimiz trafikte Allaha emanet gidiyoruz 60 küsürlü hızlarda yapılan testler sadece göz yanılgısı bence hangi marka ve model olursa olsun.

    bir yere kadar kazasız belasız sürüşler hepinize.

    bilgilendirme güzel olmuş bu arada eline sağlık.
  • Kullanmadıgınız arabalar hakkında ileri geri yorum yapmayınız
  • Forum sayesinde Chery lafını duyunca aklıma "0-100,meteavcı" geliyor.
  • Bence şu euroncap testlerine soksunlarda araçlarını herkes rahatlasın kafalarda soru işareti kalmasın. Bu ncap testlerinin şube tartışmaları çok geçmişti forumda
  • c-ncap da neymiş CAKMA-NCAP gibi geldi bana

    selametle
  • Önyargıları kırmak çok zor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acrux

    Öncelikle 2 not düşmek istiyorum.



    Dostum öncelikle emeğine sağlık. Olayı o kadar güzel yorumlamış ve anlatmışsın ki bunun üzerine yazıp çizmek pek doğru olmaz. Bir başkası da " kullanmadığınız araçlar için yorum yapmayın " diyerek doğru bir tespitte bulunmuş. Ben 2008'den beri Chery'le yollardayım ve sağolsun hiç bir sıkıntı yaşamadım. Bırakalım zaman kimin haklı olduğunu acı bir şekilde insanlarımıza göstersin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Önyargıları kırmak çok zor...


    Hyundai 15 yılda kırdı öyle bir süreçte neden kırılmasın.

    Ama ben 10 sene önce yumurta kasa accent alan arkadaşlarımdan biliyorum, hiç birisi önyargıları kırmaya çalışmıyordu, birşeyleri ispat etme çabasındada değillerdi.

    Ne aldıklarını biliyorlardı. Ama nedense özellikle bizim forumda chery'e karşı inanılmaz bir önyargı kırma lobisi var...

    Üstelik bu firma önyargıları kırmak adına somut olarak Euroncap gibi kuruluşlara başvurma yoluna gitmiyor. Yada gitmekten çekiniyor.

    Bundan 10 yıl sonra Hyundai veya Kia'ya yaklaşır belki, o zaman bizde kırarız önyargıları.

    Ama şu anda özellikle konuyu açan arkadaşımızı katmıyorum, 10 yıl sonrasını düşünerek şöyle büyüyecek böyle büyüyecek diyip kendisini avutanlara ise züğürt tesellisinden başka birşey değil diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Little F.K -- 27 Şubat 2010; 11:50:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Önyargıları kırmak çok zor...


    Önyargıları kırmak zor derken ?
    Hyundai iyi farz alalım.Bundan 5-6-7 sene önce fazla yanına yaklaşan kimse yoktu.Ama adamlar şimdi 2009’da satışlarını %112 arttırarak Türkiye’de binek otomobilin yeni lideri oldu.Bu krizde bu başarıyı yakalamak öyle kolay degildir.Örnegin Hyundai nin ödülleri (Kendi sitesinden alıntıdır)
    HYUNDAI’NİN DÜNYADAKİ ÖDÜLLERİ:

    • 2006’da Amerika Kalite Kurumu’ndan “En üstün kalitede üretim” ödülünü aldık.
    • J.D. Power and Associates “En güvenilir 3. marka” olarak Hyundai’yi seçti

    • 2007’de ABD’de sınıfının en güvenli aracı, Avustralya'da yılın dizel otomobili yine biz olduk.

    • 2008’de İspanya’da yılın otomobili ve sınıfının en kaliteli aracı yine bir Hyundai oldu.

    • Yine 2008, yine ABD... Yılın iç tasarımı ve yılın çevre dostu otomobili yine bir Hyundai oldu.

    • 2008’de ABD’de sınıfının en kaliteli aracı, sınıfının en iyi seçimi ve sınıfının en güvenli aracı unvanlarına layık görüldük.

    • Yine 2009’da aynı araştırmada dünyanın tüm otomobil markaları içinde, birçok markayı geride bırakarak 4. olduk.

    • Ve bununla da kalmadık. 2009’da Kuzey Amerika’da “Yılın Otomobili” ödülünü aldık.

    • 2009’da ise Hyundai yine J.D. Power and Associates araştırması sonuçlarına göre Amerikalılar tarafından “En güvenilir lüks olmayan marka” seçildi.

    • i20 ve i30 modelleri Euro NCAP güvenlik testlerinden en yüksek derece olan 5 yıldız aldı.

    Bu başarıları Chery de yakalasın bizde önyargılarımızı kıralım.




  • helisel;

    Öncelikle özür dilerim kesinlikle doğru biliyorsunuz EuroNCAP ile C-NCAP arasında hiçbir bağ yok. Benim yazımımdan kaynaklanmış bir yanlış anlaşılma. Ben onu mecazi anlamda yazmıştım ve hemen düzelttim başka yanlış anlaşılmalara sebep olmasın diye

    Tiggo hakkında dediğinizi tam anlayamadım. Tiggo testini bir rus dergisi yaptı bildiğim kadarıyla. Sadece EuroNCAP metodunda yaptı. Yani euroncap ile bağlantısı yok bu testin de. Biraz daha açarsanız ne demek istediğinizi tam anlamıyla yardımcı olabilirim.

    "C-NCAP bu testleri neden Avrupa standartlarında yapmamaktadır. " Firma politikası fakat benim aklıma ilk gelen bu kurumun yeni yeni çıktığı zamanlarda çinli birçok markanın(ki çoğu ya tutunamadı ya da ülke dışına çıkamadı) yaptığı ve gerçekten güvensiz olan araçların bir nebze olsun daha hafif kriterlerde test ederek daha güvenli göstermek olabilir.(euroncap'ın 5 yıldızı ile cncap'ın 5 yıldızı farklı tabiki) Yani bu konuda bir düzenbazlık söz konusu olabilir. Fakat ne olursa olsun sadece çinli araçlar daha hafif koşullarda girmiyor teste. Tüm araçlar aynı koşullarda giriyor. Bu sebepten Chevrolet Cruze ve Chery Niche testlerini ele alırsanız Chery firmasının ne kadar büyük bir gelişim gösterdiğini anlayacaksınız.

    Kamera olayı ile ilgili fazla bilgim yok. İşin ekonomik boyutu ile ilgili olabilir diyeceğim fakat, dediğiniz sistemin maliyeti hakkında da bir bilgim yok. Eğer artniyet varsa da yukarıdaki sebepten ötürü olabilir.




    Ali Dogukan;

    "Chery'e binenler için birer Fatiha okuyalım,kimseye bişi olmasın.100 km/h den sonra Allah'a emanet"
    Hepimiz birbirimiz için fatiha okuyalım tabiki. Ama isterseniz Toyota'ya binin siz de Allah'a emanetsiniz bunu sakın unutmayın. Tabiki araçlarınızın güvenliği bizim aracımızdan çok daha iyi. Öyle de olmalıdır zaten Toyota gibi bir köklü kuruluşun ürettiği aracın böyle olması gayet doğaldır. Fakat istediğiniz aracın içinde olursanız olun trafikte her zaman risk altındasınız. Hareket etmiyorken bile. Allah'a emanet olun..




    ATOM ANT;
    ""

    Yorumunuz varsa buyrun




    deserthawk;

    Evet o şahsın yazdıklarını da okudum ve şok oldum. Bizim araçlarımız neymiş öyle. Uçak mübarek




    kaiser şoze;

    Chinese NCAP
    Selametle..




    Little F.K

    albea, chevrolet kalos, Logan, cerato hakkında hiç;

    "Rahmetli mi oldu kendisi"
    "Tiggo 110 km hız ile takladan sonra duvarı delip durabildiğine göre, Alia'nın da takla sonrası 4 tekerlek üzerine düşmesi olasılığı yüksek."

    Gibi yorumlar yaptınız mı çok merak ediyorum. Yada diğer arkadaşların yaptığı tabut, teneke, kola kutusu gibi yakıştırmalardan haberiniz varmı. Hepsini geçtim hiç kullandığınız bir otomobile karşı böyle tepkiler aldınız mı.

    Ne demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım... Hoş bazı chery kullanan arkadaşlar inanılmaz yorumlar yapmış ona diyecek lafım yok. Haklısınız bazı durumlarda öyle saçmalamışlar ki, o kadar gülünç şeyler söylemişler ki inanın ben bile şüphe etmeye başladım. Mercedes'e falan biniyoruz zannettim




    EmJoy11;

    Hyundai'nin 43 yıllık bir geçmişi olduğunu ve son 10 yılda bu değişimi ancak yakalayabildiğini biliyor muydunuz. Şu anda hyundai tamamen kendini kanıtlamış bir marka. Kesinlikle takdir ediyorum bu büyük başarısını. Ama chery'nin de özellikle 13 yıllık bir firma için yaşadığı büyük gelişimi de görmemek haksızlık olur bence




  • Az önce birşeye rastladım paylaşmak istedim:

    Hyundai Accent Era C-NCAP test sonuçları:

    http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&ie=UTF-8&sl=zh-CN&tl=tr&u=http://www.c-ncap.org/content/pzjg/Alcyc/yakunte.htm&prev=_t&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhhHBrkAovAXeZVeQ-GjzmglpFBVug

    Chery Alia 5 puan daha fazla almış. Biraz daha güvenli

    Ekleme: Teste sokulan araç baz donanım o yüzden havayastığı az olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acrux -- 27 Şubat 2010; 15:09:20 >




  • @Acrux

    Hocam emin ol o yorumların sebebide yine Bazı kendini bilmez chery kullanıcıları.

    Çocuğun biri bana diyor ki sen o arabayla kaza yaptın mı da güvenliğini biliyorsun? (Hoş çocuk olduğunu bilsek ağız dalaşına girme gereği duymazdık ama)

    Biri geliyor 110 la bariyerlere çarpıp takla atmış kimse ölmemiş taş gibi araba diyor.

    Öbürü video mevzunu bilmeden, 2.4 motor chery videosunu koyuyor yetmiyor kalkıp bide bize bu da size kapak olsun salyalarınızı silin gibisinden laflar ediyor.

    E doğal olarak tepki alıyorlar, hiç olmadığı kadar önyargı oluşuyor. Gelly konuları açıldı çeşitli tarihlerde inanın bu kadar mevzu olmadı kimse kimeyi kırmadı.

    Malesef her kullanıcı sizin kadar bilinçli olamıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    c-ncap da neymiş CAKMA-NCAP gibi geldi bana

    selametle



    China-ncap
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.