- x
LASTİK VE JANT İLE ALAKALI HER BİLGİ
86 Cevap15999 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
43 Mesaj
23 Şubat 2010; 16:44:33 

MERHABA ARKADAŞLAR.. LASTİKLE ALAKALI OLARAK NE BİLMEK İSTERSENİZ...MODEL DESEN URETİM YERİ...FİYAT( ORTALAMA) ..MODİFİYE...VB. her konuda buraya yazabilirsiniz..


_____________________________



2073 Mesaj
23 Şubat 2010; 19:31:43 

Teknik konulardan pek anlamam ama dilimin döndüğü kadarıyla derdimi anlatmaya çalışayım. Palio marka aracım var. 2 ay kadar önce yeni lastik jant aldım. Aracın orjinal jant ebatı 14 inç. Yeni aldığım alaşım jantında ebatı 14 inç. Jantı satın aldığım yer montajı yaparken kampanalardaki vidaları çıkartarak jantı kampananın üstüne bijonları takmak suretiyle takmış. Kampanadaki vidaların çıkartılmış olması kafamı karıştırdı. kampananın üstündeki vidaların görevi kampanayı araca sabitlemek midir yoksa başka bir fonksiyonu var mıdır ? Bu şekilde montaj yapılması lastiğin kampana bile birlikte yerinden çıkması gibi bir soruna yol açabilir mi ? teşekkürler.


_____________________________



3754 Mesaj
23 Şubat 2010; 20:38:35 


quote:

Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

Teknik konulardan pek anlamam ama dilimin döndüğü kadarıyla derdimi anlatmaya çalışayım. Palio marka aracım var. 2 ay kadar önce yeni lastik jant aldım. Aracın orjinal jant ebatı 14 inç. Yeni aldığım alaşım jantında ebatı 14 inç. Jantı satın aldığım yer montajı yaparken kampanalardaki vidaları çıkartarak jantı kampananın üstüne bijonları takmak suretiyle takmış. Kampanadaki vidaların çıkartılmış olması kafamı karıştırdı. kampananın üstündeki vidaların görevi kampanayı araca sabitlemek midir yoksa başka bir fonksiyonu var mıdır ? Bu şekilde montaj yapılması lastiğin kampana bile birlikte yerinden çıkması gibi bir soruna yol açabilir mi ? teşekkürler.

bende çelik jant aldığımda kampanadaki sabitleme vidasını çıkartıp yerine bilezik gibi bişey taktılar sorduğumda aynı görevi gördüğünü söylediler sanırım sizinde öyle yapmışlardır sıkıntı olacağını zannetmiyorum...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2073 Mesaj
23 Şubat 2010; 20:46:59 


quote:

Orijinalden alıntı: samet



bende çelik jant aldığımda kampanadaki sabitleme vidasını çıkartıp yerine bilezik gibi bişey taktılar sorduğumda aynı görevi gördüğünü söylediler sanırım sizinde öyle yapmışlardır sıkıntı olacağını zannetmiyorum...

sanırım benimkinde bilezik gibi bişeyde yok. kampananın üstüne bijonla jantı takmışlar. normalde kampana biraz çevirince yerinden çıkan bi şey. acaba bijonlar girdiği yuvalardan kampanayı araca sabitleme özelliğine sahip mi yoksa o işlev kampana vidalarının görevi mi ? heves ettik bi jant taktırdık kafamız soru işaretiyle doldu.


_____________________________



3754 Mesaj
23 Şubat 2010; 21:22:50 


quote:

Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK



sanırım benimkinde bilezik gibi bişeyde yok. kampananın üstüne bijonla jantı takmışlar. normalde kampana biraz çevirince yerinden çıkan bi şey. acaba bijonlar girdiği yuvalardan kampanayı araca sabitleme özelliğine sahip mi yoksa o işlev kampana vidalarının görevi mi ? heves ettik bi jant taktırdık kafamız soru işaretiyle doldu.

zaten lastiği sabitleyen bijonlar o vidanın sanırım jantın yerini tam belirleme gibi bi görevi var kafanız rahat olsun sıkıntı olmaz


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2073 Mesaj
23 Şubat 2010; 21:44:09 

Anlamadığım için biraz kuruntu yaptım. Elbette mantıklı olan sizin yaptığınız açıklamadaki gibi olması. Sanırım aksi olsaydı jantı satan ve montajını yapan yer böyle bir işlem yapmazdı. ilginize teşekkür ederim.


_____________________________



3016 Mesaj
23 Şubat 2010; 22:44:54 


quote:

Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

Anlamadığım için biraz kuruntu yaptım. Elbette mantıklı olan sizin yaptığınız açıklamadaki gibi olması. Sanırım aksi olsaydı jantı satan ve montajını yapan yer böyle bir işlem yapmazdı. ilginize teşekkür ederim.

sökülen konikbaş (genelde)vidalar(civata) sadece kampanayı lastik takana kadar poryaya sabitlemek içindir.neden söküldüğünü bilmiyorum.zannedersem konik başlar malzeme ince olduğunda tam gömülmüyor buda aldığınız jantları zedeler.o civataların sökülmesinin sağlamlık açısından hiçbir mahzuru yoktur.zaten lastik takılıp bijonlar sıkılınca onların(civata)görevi biter.hiçbir sıkıntı yok


_____________________________



 
43 Mesaj
24 Şubat 2010; 16:41:51 

evet arkadaşlar....şimdi bahsettiğiniz konu tam olarak şöyledir..kampanadaki vidalar jantın tam göbeğinin yerine sabitlenmesi ile alakalıdır...mesela orjinal dışında başka bir jant takacağınız zaman bu vidalar cıkarılır yerine de tam göbeğe geelcek şekilde özel bir malzeemden uretilmiş olan bilezik takılır..buda takıalcak janta göre ve arabasıan göre değişir.

netice olarak hiç bir sakınca yoktur.


_____________________________



 
43 Mesaj
24 Şubat 2010; 16:44:34 


sonuç; jant göbeğinin boşluğunun herangi bir balans bozukluğuna mahal vermemesi için yapılan bir uygulamadır.


_____________________________



3016 Mesaj
24 Şubat 2010; 18:19:27 


quote:

Orijinalden alıntı: x_man06


sonuç; jant göbeğinin boşluğunun herangi bir balans bozukluğuna mahal vermemesi için yapılan bir uygulamadır.

bijon smunu konikliği neişe yarıyor?


_____________________________



 
43 Mesaj
25 Şubat 2010; 11:12:25 

o balansla alakalı bir işe yaramıyor.....lastik kampanadan fırlayıp gitmesin diye


_____________________________



3016 Mesaj
25 Şubat 2010; 16:52:13 

"jant göbeğinin boşluğunun herangi bir balans bozukluğuna mahal vermemesi için yapılan bir uygulamadır."
----------------------------------------------------------------------------
ben burayı anlamadım işte.jant göbeğinin boşluğunu bijon konikleri almıyormu.arkadaşın sorusu kampanayı tutan civatalardır.istersen biraz daha dikkatli oku.
bijon konikleri jantı merkeze odaklamak içindir.yani balans yapmasını önler tekeri araca tutturur.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 25 Şubat 2010; 16:55:20 >


_____________________________



 
43 Mesaj
5 Mart 2010; 16:48:49 

cevabı verdim


_____________________________



 
4 Mesaj
5 Mart 2010; 18:47:11 

arkdaşlar bazı jantların purye den çıkan o vida için yeri yoktur; çıkarmasanız zaten cant takılmaz;
vidanın bir görvi yok; aslında tek bijonları tutururken kolaylık sağlıyor;
ben cant ve lastik sektöründeyim elimden geldiğince yardımcı olurum size

bilezik başka bir şeydir o vidayla alakası yok;
bilezik mesele candın göbeği 72,6 ise 57,1 lik araba için bilezik şarttır



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sukrutaskiran -- 5 Mart 2010; 18:48:46 >


_____________________________



 
4 Mesaj
7 Mart 2010; 13:06:29 

aracıma 205 55 16 ölçülerinde lastik alacağım. bridgestone er300 ile continental sport contact 2 arasında kaldım? sizce hangisini almalıyım veya önerebileceğiniz başka bir marka ve desen var mı?


_____________________________

Peugeot 207 Look 1.6 hdi


 
43 Mesaj
22 Mart 2010; 15:24:48 

arasında nasıl kaldın anlamadım...desen olsun teknoloji olsun yapısal ve sertlik olarak arasında bir ton farklılık olan 2 ayrı lastik..
bence sen nasıl bir lastik almak istediğini soyle...ne gibi özellikleri olsun öyle daha kolay olur. sorunun cevabı


_____________________________



2941 Mesaj
22 Mart 2010; 15:49:13 

skoda octavia aracımız var.
Standartta 195/65/15 ölçülerinde lastik kullanıyor.
lastiklerin değişim zamanı geldi.
fabrika çıkış 15" alaşım jantımı değiştirmeden yeni alacağım lastiğin yanak ölçüsünü tabanıda orjinal kalmak şartıyla 195/60/15 ya da
195/55/15 yeni lastik alsam değişen bir durum olur mu?

Ne gibi yararı yada zararı olur.


_____________________________

M. KEMAL
ATATÜRK
8 saniye içinde yönlendirileceksiniz.
Reklam yeni sayfada açılır, gezintinizi etkilemez.
hade len...


 
43 Mesaj
22 Mart 2010; 16:46:49 

195/65*15 dediğimiz zaman anlıcağımız şu

19.5 cm taban genişliği bu genişliğin %65 lik kısımı yanak boyu 15 inc olarak da jant capı

sen dediğin lastikleri takdığın zaman taban değil ama lastiğin boyu dolayısıylada arabanın yere yakınlaşması mevzubahis...bunu sen değerlendireceksin...

zararı yere yakın olmasından dolayı araba kasislerde sürtme gibi sıkıntılar olabilir..

yararı..arabanın devri artar lastik kuculduğu için motor lastiği cevirmede daha az zorlanır..

ben bu yapacağını tavsiye etmem..orjinalden gitmen tavsiyesindeyim


_____________________________



2941 Mesaj
22 Mart 2010; 19:32:20 

benim lastiğin yanak kalınlığını değiştirmek istememdeki amaç 65 yanaklarda marka ve model oldukça az.
fakat 60 veya 55 yanak ölçüsünde ise seçeneklerim bir anda artmakta.
marka model tip olarak fazlaca seçme hakkına sahip olabilmemde.
motorun daha az yorulmasını hiç düşünmemiştim.
ama aracın yere yakınlaşacağını biliyorum.
yorumunuz için teşekkür ederim...


_____________________________

M. KEMAL
ATATÜRK
8 saniye içinde yönlendirileceksiniz.
Reklam yeni sayfada açılır, gezintinizi etkilemez.
hade len...


 
23 Mesaj
23 Mart 2010; 23:10:42 

Aracımda 205/55/R16 lastikler var. Araca LPG taktırdım ve simit tank kullanıyorum. Gerçek boy stepne yerine daha küçük bir stepne almayı düşünüyorum. Bazı araçlarda ince stepne çıkıyor benim aracıma uygun ince stepne ebadı ne kadar olur ve nereden bulabilirim .


_____________________________



 
43 Mesaj
24 Mart 2010; 11:48:26 

öncelikli olarak her arabaya göre öyle küçük jant üretimi yok..daha doğrusu delik araları uygun olmuyor...bulabileceğiniz yerle rise öncelikli olarak kendi servisiniz ya da hurdacılardan temin edebilirsiniz. ebad önemli değil...delik arası sizinkine uysun yeterli...


_____________________________



 
709 Mesaj
24 Mart 2010; 22:52:38 

Satın aldığım aracın üzerinde yepyeni Marshal Matrac STX lastikler var. Bu markayı ilk kez duyuyorum. Sanırım KUMHO'ya ait bir marka. Yeni oldukları için şu anda değiştirmek istemiyorum çünkü ölçüler 225/55/17 olduğu için kaliteli sıfır lastikler oldukça pahalı. Ama lastikler asfalt üzerinde acayip ses çıkarıyorlar.
Bu marka hakkında, yol tutuşu ve frenajı hakkında bilgisi olan var mı acaba?


_____________________________



 
43 Mesaj
26 Mart 2010; 9:55:54 

doğrudur kumho 'ya ait değilde kumho marshal'a ait bir lastikdir.

lastik tabanı nekadar genişse o kadar yere fazla basmasından dolayı ses cıkarması gayet normal...bu ebatı takana rabalar genelde yüksek model arabalar ve jeep lerde görebilirsin ama onlarında ses içeri alma aksamı o kadar güzel ki..top patlasa anlamassınız..

o lastikelr ortalama parası kadar olan lastiklerdir...yol tutuşu vb..arabanın ağırlığıyla fren sistemiyle bağlantılı olark deşişir..ama genelde 2 sene max. ömrüdür...güvenli fren mesafesi ve sertleşmesi acısından..

bu grup lastikler markalarda yuksek teknoloji ile üretildiği için aşırı fiyat farkı olması munasebetiyle genlede alıcılar bu ucuz markalara kayar..kalitesinden dolayı değil


_____________________________



 
3038 Mesaj
29 Mart 2010; 11:22:51 

alfa romeo 147 aracım var lastık ebatları 195-60-15 bridgestone mu michelin mi almamı tavsıye edersınız 4 mevsım alıcam?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
43 Mesaj
29 Mart 2010; 13:53:07 

tam olarak 4 mevsimden kastınız nedir bilmiyorum ...bana göre 4 mevsim kışında kışlık yazında yazlık ıslak zeminde de üstün performans gerektiren bir lastikdir.

ama sizin kışlık lastiğiiz varsa aradığınız lastik michelin ve bridgestone ikisi de teknoloji olarak cok farklı lastiklerdir....birisinin tercih etmekden cok kullandığınız ortam önemlidir..

michelin goodyear bridgestone ..bunlara at başı önde gider...surat yapan biri iseniz bridgestone iyidir..değilse dikkatli bir kullanıcıysanız cukur ve kasislerde vb..michelin i alın ...2 si ortası dersn goodyear alın...aşırı konfor isterseniz bridgestone biraz ses yapar..michelininde yankaları yumuşaktır.. ama dediğim şeylere dikkat ederseniz...yoksa yanak sıkıntıları doğar...


_____________________________



 
3038 Mesaj
29 Mart 2010; 15:16:04 

hız arada bır yaaprım serı kullanırım arabayı.izmirde yasıyorum kar lastıgıne bu yuzden ıhtıyacım yok.sehırler arası cesme veya antalya arada bır yaparım.ızmırde yollar ne cok ıyı ne cok kötü.sizce hangisi?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2073 Mesaj
31 Mart 2010; 1:21:59 

Alaşım jant kullananlar saç jant kullananlara göre daha sık rot balans ayarı mı yaptırmak durumundadır.


_____________________________



 
43 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:12:04 

hız arada bır yaaprım serı kullanırım arabayı.izmirde yasıyorum kar lastıgıne bu yuzden ıhtıyacım yok.sehırler arası cesme veya antalya arada bır yaparım.ızmırde yollar ne cok ıyı ne cok kötü.sizce hangisi?

bence goodyear yada michelin derim


_____________________________



 
3038 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:16:00 


quote:

Orijinalden alıntı: x_man06

hız arada bır yaaprım serı kullanırım arabayı.izmirde yasıyorum kar lastıgıne bu yuzden ıhtıyacım yok.sehırler arası cesme veya antalya arada bır yaparım.ızmırde yollar ne cok ıyı ne cok kötü.sizce hangisi?

bence goodyear yada michelin derim


bridgestone dan dahamı ıyı goodyear?izmir yollarında yumusak lastık kotu bır tercıhm olurmu?bridgestone daha sert cunku.goodyearda orjınal alfaların ustunde gelen lastık.sanırım kalıtelıdır oda.farkları neler pekı?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
43 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:16:53 


quote:

Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

Alaşım jant kullananlar saç jant kullananlara göre daha sık rot balans ayarı mı yaptırmak durumundadır.




öyle bir durum yok...


_____________________________



 
43 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:20:22 


quote:

Orijinalden alıntı: ceycey84x




bridgestone dan dahamı ıyı goodyear?izmir yollarında yumusak lastık kotu bır tercıhm olurmu?bridgestone daha sert cunku.goodyearda orjınal alfaların ustunde gelen lastık.sanırım kalıtelıdır oda.farkları neler pekı?

farkını anlattığım gibi...bridgestone sert bir kauccuk yapısına sahiptir..dağa taşa gezmeye iyi gelir..ama sert old. için ıslak zemin ve aşırı frende duruş mesafesi uzar...

goodyear yumuşak kauccuk kulandığı için fren mesafesi kısadır...o da cok stabilize dağa köye gittiğinde yıpranması hızlı olur..

daha da cok fark var ama yazmakla olmaz...:)


_____________________________



 
3038 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:41:52 

michelin sanırım en ıyı tercıh olucaktır sence?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
80 Mesaj
4 Nisan 2010; 9:56:02 

Selam arkadaşlar. C200 aracıma lastik almayı düşünüyorum. Arabam genelde yatıyor:d ama ayda dört beş günlüğüne izin için istanbula gidip geliyorum otobandan. Yani git gel 2500-3000 km kulaniyorum. Sizce aracıma hangi marka ve özellikte lastik almalıyım? Şu an yanlış görmediysem bridgestone potenza g3 lastikler var. 205 55 lastikmi alsam iyidir 195 65 60 55 mi? Önerilerinizi bekliyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
43 Mesaj
5 Nisan 2010; 11:00:56 

bence goodyear alsan daha iyi olur...orjinal lastiğin ne ise onda devam et derim....arabayı satacaksan petlas 1-2 sene içinde fiyatı makul petlas da guzel bak.


_____________________________



 
43 Mesaj
5 Nisan 2010; 11:08:03 


quote:

Orijinalden alıntı: ceycey84x

michelin sanırım en ıyı tercıh olucaktır sence?

olabilir goodyear da olabilir.


_____________________________



 
3038 Mesaj
5 Nisan 2010; 11:26:50 

orjınalı goodyear 195-60-15 olcude problem yokta markada var amlesef 2005 de michelin de balon yapmıstım on lastıkte nedense kafamı akrıstırıyor bua racımdada orjınalı goodyear.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


10873 Mesaj
5 Nisan 2010; 11:41:31 

195 50 16 lastik lazım bana ne önerirsin ? üzerinde 195 55 15 var...!!!!


_____________________________



 
192 Mesaj
6 Nisan 2010; 22:55:48 


quote:

Orijinalden alıntı: infinite

195 50 16 lastik lazım bana ne önerirsin ? üzerinde 195 55 15 var...!!!!


Jantları 16 inc yapacaksınız galiba...
http://www.lastiktestle...an/195/Yanak/50/Jant/16

buradan tek tek lastikleri inceleyebilirsiniz


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


 
1121 Mesaj
6 Nisan 2010; 23:06:32 

Benim fiestamda 195/45 R16 lastikler var ancak 45 yanak çok ince olduğu için Türkiye yollarında oldukça fazla sorun yaratıyor. Lastiklerimi 195/50 R16 yapsam olur mu acaba. Lastik çapı 2cm artıyo. Veya 195/55 R16 yapsam, Bu durumda da 4 cm artıyo çap. Sanırım bu olmaz gibi. Yada jantı küçültüp 195/60 falan mı taksam acaba?


_____________________________

NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009


 
2611 Mesaj
6 Nisan 2010; 23:27:38 

merhabalar vw transporter t5 marka aracım var...Aracın fabrikasının taktığı jant ölçüsü 7JX17.....Benim istediğim jant ise 8.5JX17 Araçta nasıl duracağı ve sürtme ihtimali konularında çok ürküyorum...

8.5Jx17 araç üzerinde nasıl durur ve zararı olurmu?

Birde bu replikaların kalitesi yeterlimidir Çin malı olması beni korkutuyor..başımıza iş çıkartmaz demi?

Birde bu bahsettiğim bmw 659 5 kollu modelinin ET değeri nedir?Bu konuda jantta bilgi bulamadım.ET değerinde aşırı derecede yükseliş veya alçalış sorun yaratıyormuş...

Aslında illaki replika diyen birisi değilim ama bütün markalara baktım ve istediğim tek model bu model olduğu için bunu istiyorum.Biraz tecrübelerinizle aydınlatırsanız sevnirim şimdiden teşekkürler

bu arada lastik boyutuda 235/55/17 olacak marka olarakta kumho düşünmekteyim



_____________________________



 
38 Mesaj
7 Nisan 2010; 0:14:12 

merhaba,

2001 golf comfort aracım var. sürekli altını vurmaktan bıktım. çamurluklara sürtmeyecek şekilde yerden yükseltmek için lastikleri değişmek istiyorum. orjinal ebat 195x65x15. yerden yükseltmek için hangi ebatlarda lastik secmeliyim.

teşekkürler...


_____________________________



 
324 Mesaj
7 Nisan 2010; 15:38:45 

merhaba,
bende lastik alacam. kumho düşnüyorum. ankara da uygun yer bilen var mı?
yeni bir de jant almayı düşünüyorum. 100-150 arasında. 2. el tavsiye eder misiniz. bide aracım fiesta, hangi araçların jantları ile uyumludur?

doblodan çıkma çelik jant olur mu mesela.

teşekkürler.


_____________________________



 
192 Mesaj
9 Nisan 2010; 2:12:29 

quote:

Orijinalden alıntı: tarikosman7

merhaba,
bende lastik alacam. kumho düşnüyorum. ankara da uygun yer bilen var mı?
yeni bir de jant almayı düşünüyorum. 100-150 arasında. 2. el tavsiye eder misiniz. bide aracım fiesta, hangi araçların jantları ile uyumludur?

doblodan çıkma çelik jant olur mu mesela.

teşekkürler.


Jantınızın PCD ölçüleri 4x108 . Doblo jantlarına pek bakmayın . Sadece bijon deliklerine göre değil ayrıca jant göbek deliği çapıda önemli. 4x108 den kasıt 4 bijonlu 108 mm göbek deliği çaplı demektir. Jantlarda bilezikler yardımı ile göbek boşlukları ayarlanarak montaj işlemi yapılmakta.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mylastik -- 9 Nisan 2010; 2:15:08 >


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


5127 Mesaj
9 Nisan 2010; 2:37:58 

Arkadaşlar merhaba, bu işlerden hiç anlamıyorum bir sorum olacak.

Lastik yanağı dediğiniz neresi oluyor?Yanak boyu dediğiniz lastiğin hangi tarafının uzunluğu?Biri aydınlatırsa sevinirim.


_____________________________



4282 Mesaj
9 Nisan 2010; 2:48:58 

Yeni konu açmayayım bari, bende burada sorayım;

175/70R13 olan lastik ölçüsünü 195/50R15 olarak değiştirebiliyoruz.
Peki 205/35R17 yaparsak ne olur?


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


 
192 Mesaj
9 Nisan 2010; 9:00:29 

Öncelikle lastiklerde mevcut ölçülendirme (ebatlar) simgeleri ve lastik üzerindeki anlamlarını bilmeliyiz.
Örnek olarak
195/60 R 15 bir ölçümleme sistemidir.

195 mm = Kesit Genişliği : Kesit Genişliği ya da balonluktur. Lastiğin
mm cinsinden iki yanak arasındaki
( şekil ve yazılar dışında) dıştandışa olan mesafesidir.

60 % Serisi : Kesit yüksekliğinin, Kesit Genişliğine oranı ( 195 * %60 =
117 mm)

R = Radial yapı : Lastiğin Radial yapıda üretildiğini gösterir.

15'' = İnc cinsinden Jant çapı : 1 inç = 25,4 mm. ( 15 x 25,4 = 381 mm)

Bu durumda lastiğin çapı: ( 117 * 2 : 234 + 381 = 615 mm )ifade
etmektedir.

Bu ölçümlemeler uluslararası ölçümlemelerdir. Bütün üretici firmalar bu standartlara göre üretim yapabilirler.

Kesit genişliği ile lastiğin yere basma alanı farklı konular olup, lastik içerisine basılan hava ve araç ağırlığı ile değişikliğe uğrayabilir.

0


bu linkte hesaplama yapmak daha kolay olacaktır
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp?postId=906


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


5127 Mesaj
9 Nisan 2010; 11:33:13 


quote:

Orijinalden alıntı: mylastik

Öncelikle lastiklerde mevcut ölçülendirme (ebatlar) simgeleri ve lastik üzerindeki anlamlarını bilmeliyiz.
Örnek olarak
195/60 R 15 bir ölçümleme sistemidir.

195 mm = Kesit Genişliği : Kesit Genişliği ya da balonluktur. Lastiğin
mm cinsinden iki yanak arasındaki
( şekil ve yazılar dışında) dıştandışa olan mesafesidir.

60 % Serisi : Kesit yüksekliğinin, Kesit Genişliğine oranı ( 195 * %60 =
117 mm)

R = Radial yapı : Lastiğin Radial yapıda üretildiğini gösterir.

15'' = İnc cinsinden Jant çapı : 1 inç = 25,4 mm. ( 15 x 25,4 = 381 mm)

Bu durumda lastiğin çapı: ( 117 * 2 : 234 + 381 = 615 mm )ifade
etmektedir.

Bu ölçümlemeler uluslararası ölçümlemelerdir. Bütün üretici firmalar bu standartlara göre üretim yapabilirler.

Kesit genişliği ile lastiğin yere basma alanı farklı konular olup, lastik içerisine basılan hava ve araç ağırlığı ile değişikliğe uğrayabilir.

0


bu linkte hesaplama yapmak daha kolay olacaktır
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp?postId=906

Çok sağolun hocam


_____________________________



 
38 Mesaj
9 Nisan 2010; 15:10:01 

merhaba,

2001 golf comfort aracım var. sürekli altını vurmaktan bıktım. çamurluklara sürtmeyecek şekilde jantları değişmeden yerden yükseltmek için lastikleri değişmek istiyorum. orjinal ebat 195x65x15. yerden yükseltmek için hangi ebatlarda lastik secmeliyim.

teşekkürler...



_____________________________



 
192 Mesaj
9 Nisan 2010; 16:38:08 

Araçta yay küçültmesi yapılmış olabilir. Bu sorunu lastik ölçülerini değiştirerek değil de mekanik olarak halletmeye çalısın derim. Ayrıca metal karter muhafazalıgı da takdırabilirsiniz.


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


 
4 Mesaj
11 Nisan 2010; 11:37:48 

Selamlar,
Benim 2003 model bir Opel Vectra'm var. Yaz lastiği almak istiyorum. Çok da pahalı olmasın istiyorum. Ebat 215/55/R16. Önerileriniz nelerdir?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plasenta -- 11 Nisan 2010; 11:39:21 >


_____________________________



 
18966 Mesaj
11 Nisan 2010; 14:25:18 

Dün 4 adet lastik almaya çıktık, 2008 model HONDA CIVIC için, 205'lik. Adana'da bu işin merkezi Çifte Minareli Camii civarındadır. Ayrıca Kanalköprü üzerindeki tanıdık diğer lastikçilere de uğradık.

Bize hepsi "eski" (bayat) lastik satmaya çalıştı!

Her lastiğe baktık, 120 TL'lik MARSHAL marka lastik önerdiler, ama lastik 1,5 yıllık. Başka bir yerde üretim tarihi 2006'nın ortası olan lastik satmaya çalıştılar, bunu fark ettiğimde işyeri sahibini çağırdım. Adana'nın en eski lastikçisi sayılacak bir yer, durmayan bir sirkülasyon var ve verilen cevap "vallahi bilmiyordum, hiç farkında değilim"...! Yılda yüzlerce, binlerce lastik satan ve İŞİ LASTİK TİCARETİ olan bir tüccarın böyle bir cevap vermesi eşek ve at eti yedirdiği tespit edilen tarihi bir kebapçının vereceği cevabın aynısını vermesi dehşet verici. Bize 4 yıllık BAYAT lastik satmaya çalışıyor ve farkına vardığımızda da "bilmiyordum" diyebiliyor.

Lastiklerde 4 haneli bir sayı bulabilirsiniz. Janta yakın bir yerde ve diğer sayı ve harflerden daha derin/koyu bir sayı. İlk iki sayı yılın haftasını, son iki sayı da yılın son iki hanesini gösterir. Mesela 4907 = 2007 Yılının 49. Haftası ve 0110 = 2010 Yılının 01. Haftası anlamına gelir. Lastik alırken UYANIK olun, oynanan oyunun farkında olduğunuzu da söyleyin!

BAYAT LASTİK ticareti lastikçiler arasında keriz silkelemenin galiba bir diğer şekli. BAYAT LASTİK kauçuk evsafını kaybetmiş, daha çabuk aşınan ve yumuşaklığını yitirmiş bir lastik demektir. Dişi kalın olabilir, albenili olabilir, ucuz (!) olabilir ancak tehlikeli olduğu da bir gerçek. Lastikten anlamayan emekli amcalar, şehirdışından gelenler, ucuz lastik arayan gençler ve maddi imkanı sıkışık araç sahipleri ile "yeni lastikli" araç satmaya çalışanlara bu BAYAT LASTİK ürünü satılmaya çalışılmaktadır ne yazık ki ve bunu utanmadan yapmaktadırlar.

Netice: 4 adet SAVA marka lastik aldık, üretim tarihi 1010 ve Slovenya malı 205 tabanlı, montaj ve balans dahil, eski lastikeri de satıcıya verdik, araca 5 yetişkin ve çocuk sahibi erkek bindik (600 kg), yumuşaklığı ve rahatlığı hemen fark ettik.

Saygılarımla,

Taner Göde


_____________________________



 
1551 Mesaj
11 Nisan 2010; 15:00:35 

Efficient grip tasarruflu yeşil lastikler sınıfındandır. Rakipleri Energy saver ve p6 cincurato dur. BU lastiklerin autosow ve automotorsport dergilerinde iki tane karşılaştırmalı testini okudum. Bu lastikler normal çevreci olmayan lastiklere göre performans olarak özellikle ıslakta çok gerideler ( p6 cincurato hariç). Örneğin 185-60-15 ebat 100 km/sn ıslak fren testinde 1. dunlop fast response 53.8 m 2.Continental premium contact 54.5 3. Hankok k415 55.1 6.Pirelli p6 cincurato 57.5 10. Goodyear efficient grip 60.4 13.Energy saver 62.7 Okuduğum iki testte de yeşil lastiklerde 1.P6 cincurato 2.Efficientgrip 3.Energy saver P6 cincurato eksi yönleri Yüksek gürültü. Efficientgrip eksi yönleri ıslak zemin frenleme ve vasat tutunma. Energy saver eksi yönleri ıslak zemin frenleme ve konforda zayıflık. Efficient grip en düşük yuvarlanma diirencine sahip lastik. En son okuduğum testte beni hankook k415 in performansı etkiledi.Fiyatına göre çok iyi bir lastik


_____________________________



 
1551 Mesaj
11 Nisan 2010; 15:25:23 

Test 03/2007
Yaz lastikleri 205/55 R16 V
lastikler tıklayarak Detay bilgi


Tire model
ADAC Rating



Pirelli P7

kuru - ıslak - gürültü - yuv. direnci - eskime
2,1 1,9 2,4 2,5 1,8
şiddetle tavsiye



Bridgestone ER 300 Touranza

96-132
1,5 2,0 2,6 2,5 2,3
şiddetle tavsiye



Continental Premium Contact 2

98-141
1,6 2,1 2,3 2,7 2,3
şiddetle tavsiye



Uniroyal ralley 550

78-115
1,9 2,1 2,2 2,5 2,7
şiddetle tavsiye



Vredestein Sportrac 3

81-123
2,0 2,1 3,3 2,5 2,4
şiddetle tavsiye



Dunlop SP Sport Fastresponse

90-135
1,8 2,1 2,9 2,5 3,0
şiddetle tavsiye



Michelin üstünlük HP

110-151
1,6 2,5 2,3 2,5 1,3
uygun



Fulda Carat Progresso

69-106
2,7 2,6 2,6 2,5 0,6
uygun



Yokohama C. Drive

91-118
1,5 2,0 1,9 2,3 3,6
uygun



Hankook Ventus K105 Başbakan

71-99
1,9 2,1 2,3 2,5 3,2
uygun



Goodyear Excellence

88-133
1,7 2,9 2,3 2,7 2,7
uygun


Firestone Firehawk TZ200 FS

82-113
2,1 2,5 2,4 2,7 2,7
uygun


Ölçeği 0,6 (çok iyi) ila 5.5 (kötü)



_____________________________



 
192 Mesaj
12 Nisan 2010; 18:48:17 

2007 yılının Adac testi cok eski kalmış.. 2010 yılındayız ve o listede olmayan bir çok yeni lastik var şu anda. Yeni test sonuçları var ise gönderirseniz seviniriz.


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


553 Mesaj
12 Nisan 2010; 19:25:30 

@mylastik
Pirelli P4 Cint. hakkında bilginiz var mı..Pirellinin T sınıfında, önceki nesil lastikleri gibi sert midir?


_____________________________



 
192 Mesaj
12 Nisan 2010; 19:49:26 

@C.McRae

Cinturato, özellikle aşağıdaki konulara odaklanarak geliştirilmiş yeni bir lastiktir:

- Güvenlik
- Çevrenin korunması
- Ekonomik tasarruf

Bu gelişmeler, Pirelli'nin temel özelliği olan yüksek seviye konfor korunarak yapılmıştır. Asimetrik taban deseniyle, T-H hız kodlarında 13"den 15" jant genişliğine kadar mevcuttur.

Pirelli resmi sitesinde açıklama bu şekilde.
Yeni nesil bir lastik ve yeni nesil lastikler de güvenlik , yakıt tasarrufu ve çevre ön planda
fiyatlarını diğer aynı segment ürünler ile kıyaslayarak seçim yapabilirsiniz.

Kullanan arkadaşların yazacağı yorumlar daha uygun olacaktır.


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


 
1551 Mesaj
12 Nisan 2010; 23:53:12 

Çevreci lastiklerde pirelli şu anda lider zaten. Testlerin dezavantajı bütün ebatlarda sürekli test yapılmıyor.Yakın ebatlara da bakılabilir.Adac ın son testi 185-65-15 ebatta bridgestone nin çevreci lastiği turanza er300 ecopia var. Test 03/2010
Yaz lastikleri 185/65 R15 H
lastikler tıklayarak Detay bilgiler


Tire model
ADAC Rating
kuru-ıslak-gürültü -yakıt sar. - eskime
Pirelli P6 Cinturato H şiddetle tavsiye 2,5 -2,0 -3,1 -2,9 -2,1
Nokian H H şiddetle tavsiye 1,8 2,3 3,4 2,6 2,7
Continental Premium Contact 2 H şiddetle tavsiye 2,0 2,2 3,1 2,6 2,9
Dunlop SP Sport Fastresponse H şiddetle tavsiye 2,0 2,2 3,4 2,6 3,0
Uniroyal RainExpert H şiddetle tavsiye 2,3 2,3 3,0 2,6 2,9
Michelin Energy Saver H uygun 2,0 2,8 3,1 2,1 0,5
Bridgestone Turanza ER300 ECOPIA H uygun 2,1 2,6 3,3 2,8 2,4
ESA Tecar Spirit 3 H uygun 2,9 2,1 2,6 2,5 3,1
Barum 2 Brillantis H uygun 2,5 2,8 3,7 2,1 2,0
SEMPERIT Comfort-Life H uygun 2,7 2,7 3,7 2,1 2,4
Firestone TZ300a H uygun 2,1 2,6 3,2 3,0 3,1
Yokohama C.drive 2 H uygun 2,1 2,8 3,1 2,5 3,0
Kumho KH17 Solus H uygun 2,6 2,7 2,9 2,3 3,8
Fulda Carat Progresso H uygun 2,3 2,9 3,3 2,6 3,7
Goodyear DuraGrip H koşullu önerilen 2,2 3,2 3,2 2,5 1,6
Ceat Tornado H koşullu önerilen 2,7 3,1 3,5 2,6 1,8
Lassa impetus REVO H koşullu önerilen 3,1 3,1 3,1 2,1 2,9
Interstate Touring IST-1 M + S H tavsiye edilmez 3,0 5,3 2,8 2,0 0,7
SP06 Goodride Radyal M + S H tavsiye edilmez 3,7 5,3 3,8 2,4 0,5





Ölçeği 0,5 (çok iyi) ila 5.5 (zayıf)







< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 07 note -- 12 Nisan 2010; 23:55:29 >


_____________________________



 
1551 Mesaj
13 Nisan 2010; 0:10:42 

pirelli p4 fiat ın arabalarında orijinal ekipman olarak kullanılıyor. Ama bu lastik hakkında nedense çok fazla yorum yok


_____________________________



 
192 Mesaj
13 Nisan 2010; 0:12:33