Şimdi Ara

LASTİK VE JANT İLE ALAKALI HER BİLGİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
31.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Dün 4 adet lastik almaya çıktık, 2008 model HONDA CIVIC için, 205'lik. Adana'da bu işin merkezi Çifte Minareli Camii civarındadır. Ayrıca Kanalköprü üzerindeki tanıdık diğer lastikçilere de uğradık.

    Bize hepsi "eski" (bayat) lastik satmaya çalıştı!

    Her lastiğe baktık, 120 TL'lik MARSHAL marka lastik önerdiler, ama lastik 1,5 yıllık. Başka bir yerde üretim tarihi 2006'nın ortası olan lastik satmaya çalıştılar, bunu fark ettiğimde işyeri sahibini çağırdım. Adana'nın en eski lastikçisi sayılacak bir yer, durmayan bir sirkülasyon var ve verilen cevap "vallahi bilmiyordum, hiç farkında değilim"...! Yılda yüzlerce, binlerce lastik satan ve İŞİ LASTİK TİCARETİ olan bir tüccarın böyle bir cevap vermesi eşek ve at eti yedirdiği tespit edilen tarihi bir kebapçının vereceği cevabın aynısını vermesi dehşet verici. Bize 4 yıllık BAYAT lastik satmaya çalışıyor ve farkına vardığımızda da "bilmiyordum" diyebiliyor.

    Lastiklerde 4 haneli bir sayı bulabilirsiniz. Janta yakın bir yerde ve diğer sayı ve harflerden daha derin/koyu bir sayı. İlk iki sayı yılın haftasını, son iki sayı da yılın son iki hanesini gösterir. Mesela 4907 = 2007 Yılının 49. Haftası ve 0110 = 2010 Yılının 01. Haftası anlamına gelir. Lastik alırken UYANIK olun, oynanan oyunun farkında olduğunuzu da söyleyin!

    BAYAT LASTİK ticareti lastikçiler arasında keriz silkelemenin galiba bir diğer şekli. BAYAT LASTİK kauçuk evsafını kaybetmiş, daha çabuk aşınan ve yumuşaklığını yitirmiş bir lastik demektir. Dişi kalın olabilir, albenili olabilir, ucuz (!) olabilir ancak tehlikeli olduğu da bir gerçek. Lastikten anlamayan emekli amcalar, şehirdışından gelenler, ucuz lastik arayan gençler ve maddi imkanı sıkışık araç sahipleri ile "yeni lastikli" araç satmaya çalışanlara bu BAYAT LASTİK ürünü satılmaya çalışılmaktadır ne yazık ki ve bunu utanmadan yapmaktadırlar.

    Netice: 4 adet SAVA marka lastik aldık, üretim tarihi 1010 ve Slovenya malı 205 tabanlı, montaj ve balans dahil, eski lastikeri de satıcıya verdik, araca 5 yetişkin ve çocuk sahibi erkek bindik (600 kg), yumuşaklığı ve rahatlığı hemen fark ettik.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    bir lastiğin raf ömrü (güneş ve yağmur ve aşırı ısı farkı olamdan geçirdiği bir ortam) 6 senedir...lastiğin araba altında geçirmesi gereken max ömür ise 3-4 senedir..bu kore diğer nokina vb. lastikelrde daha kısadır.. yani 2 senelik bir lastik aldığınızda hiç bir sıkıntı olmaz..

    sütün meyve suyunun bile 1- 2 sene son kullanım ömrünün olduğu dünyada lastiğin ekmek gibi günlük olmasını arzu ve taleb etmek son derece bireysel bir düşüncedir..gerçeklede alakası yoktur.




  • pirelli lastiği türkiye şartlarında binek araçlar için tavsiye edebileceğim en son lastiklerdir.. genel bir balans sıkıntısı ve aşırı sert yanakları vardır..denemesi bedeva:)
  • 0.5 iyi 5.5 kötü. Yani 0 a yaklaşık puanlar iyi derce oluyor. Nokian en iyi kuru hava puanını almış 1.8 .Pirelli en iyi ıslak 2.0. KURU-ISLAK-GÜRÜLTÜ-YAKIT SARFİYATI-ESKİME Rakamlar bu kriterlere göre. Ayrıntı istediğiniz lastik varsa onuda ekleyebilirim.

    185/65 R 15

    Pirelli P6 Cinturato ADAC karar: şiddetle tavsiye
    (Yaz)


    Kısa inceleme:
    + Yaz lastikleri çok ıslak koşullarda en iyi markaları ile dengeli
    + Nispeten düşük aşınma



    Fiyat: EUR 59-92









    ayrıntılı test sonuçları



    Test kriterleri Tartı Dikkat


    Kuru
    Istikrar
    Kullanma
    Frenler
    % 20
    % 35
    % 35
    % 30

    2,5
    2,0
    2,6
    3,0



    Islak
    Frenler
    boyunca Suda kızaklama
    Suda kızaklama arasında-
    Kullanma
    Ilçe sayfalık kılavuzu

    % 40
    % 30
    % 20
    % 10
    % 30
    % 10

    2,0
    1,8
    2,5
    2,8
    1,7
    2,0



    Gürültü / konfor
    İç gürültü
    Dış gürültü

    % 10
    % 50
    % 50

    3,1
    2,3
    4,0



    Yakıt tüketimi

    % 10

    2,9



    Aşınma

    % 20

    2,1










    (TET-SRT)








  • @x_man06

    Pirellilerin her zaman sert olduğu söylenir ama, farklı modellerde farklı hamur kullanılabiliyor.
    P4 Cint. modelinin de böyle olduğundan emin misiniz?
    Fiat'ların fabrika çıkış lastiği ama, kullanıcı yorumu hiç bulamadım..
    Bu modeli de sert ise,Fulda Ecocontrol alacağım..
    Ölçüler 175/70/R13
  • '



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kizashi -- 20 Nisan 2014; 18:07:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    @x_man06

    Pirellilerin her zaman sert olduğu söylenir ama, farklı modellerde farklı hamur kullanılabiliyor.
    P4 Cint. modelinin de böyle olduğundan emin misiniz?
    Fiat'ların fabrika çıkış lastiği ama, kullanıcı yorumu hiç bulamadım..
    Bu modeli de sert ise,Fulda Ecocontrol alacağım..
    Ölçüler 175/70/R13

    söylenenler doğrudur...yanyana koyup bakmak kafidir..
    teknolojisi sert lastik sert yanak üzerinedir..
    fiat italyan malı....pirelli de italyan....
    japon arabalarının üstünde japon malı bridgestonee
    hundai lerde kore malı lastiğide kore malı hankook
    vb...

    adac testleri 1 sene başka bi sene başka cıkıyor...güvenilirliği kalmadı pek...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    175-65-14 ebatında dayımın arabasına benim önerimle taktırmıştık.Aracın yol sesi azaldı.Konfor olarakta iyi.Yalnız orta sertlikte bir hamuru var.tabi bu bilgiler lastiği taktırdıktan hemen sonraki izlenimlerim.Sonra ne olur bilmem.fulda yada p4 hangisi daha ucuzsa alınabilir.Eco control ün karda hiç tutunmadığını duymuştum soğuk bir yerde yaşıyorsanız.Performans istiyorsanız yokohama c drive bakmanızı öneririm.(a drive önermem)http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/175_65_R14/tab.asp

    kar tipi lastikelr farklıdır...nasılki kar soğukda cam motor suyuna donmaması için antifiriz koyuluyorsa ...kış lastiklerinde de aşırı soğuklarda lastiğin sertleşmemesi için katalizör maddeler katılıyor...kış lastiğini iş yaptıran dişinden ziyade bu kauucuk maddesidir..

    eco control kışında tutmaz yazında ...çok kalite bir lastik değil...referans olarak adac göstermiş olabilir..ama ..adac alman firmasıdır..fulda da alman....akla başka şeyler gelebilir...

    burada herkez yorumunu yazıyıor...asıl testler burada..:))

    hiç bir lastik 6 aydan önce kendini belli etmez...dunyanın en iyi en kötü lastiğinide taksan 6 ay'a kadar aynı performansı alırsın...pirelli de bunun gibi...6 ay sonra görüşelim.virajda az bi yağmurda frene koy .tekrar buralardaysan görüşürüz..:)




  • Yorumlar için teşekkürler..
    İstanbul'da kışın yaptığımız km çok sınırlı, dolayısıyla standart yaz lastikleriyle kurtarıyoruz durumu..

    Islak performansı ve konforu çok kötü olmayan bir lastik bakıyorum..
    Ecocontrol'lerin ağırlıklı kısmı Türkiye'de üretiliyor..Bir de Polonya üretimi olanlar var.
    Pirelli'nin de, Türkiye üretimi lastiklerinin başarısız olduğunu hep duyarım siz de belirtmişsiniz.
    Ben ADAC'a güvenirim ama,aynı lastik için farklı fabrika-hamur faktörü her zaman mevcut sanırım..
  • Adac testlerinin farklı çıktığı doğrudur.Yalnız lastik firmaları lastik deseninde oynamasa bile hamurunda değişiklikler yapmaktadır..Örneğin michelin energy saver ıslak yol testinde kötü bir performans göstermişti.Son testlerde michelin lastikte biraz iyileştirme yapmış ve ve lastik ıslak yol testinde de kabul edilebilir puanlar almış.Yalnız bu defa da lastiğin konforunda azalma meydana gelmiş.Yani lastik deseni aynı olsada firmalar lastik hamurunda iyi yada kötü değişiklikler yapabilmektedir.
  • Her markanın iyi yada kötü ürünü vardır.Bizimde amacımız bu farklılıkları ortaya çıkarmaktır.Örneğin Ford KA da Mondeo da Ford ürünüdür.Markaları kötülemek işin kolayına kaçmaktır.Ürünleri sınıfı fiyat/fayda ve performansına göre değerlendirmek lazım.
  • Arkadaşlar merhaba,
    2008 model 1.8 TFSI A4 aracıma 225/50-17 mi 235/45-17 mi takmalıyım ?
    orjinal 215/55/16 idi kışlıklarım öyle .Yaz için 17" jant alacağım.
    Şunun için soruyorum ki Duyduklarımı , lastikçiler ve servisin söyledikleri birleştirince bende aşağıdaki fikirler oluştu.

    1-)225/50 yanakları yüksek olduğu için konfor-yumuşaklık ve suda kızaklamaya pozitif ,araç yükseldiği ve 235 e göre tabanı dar olduğu için yol tutuşuna negatif katkı sağlar,

    2-)235/45 tabanı geniş yanakları daha ince olduğundan araç yere yaklaşarak kuru zeminde yol tutuş-frenleme açısından ++ pozitif ,fakat sessizlik-konfor-yumuşaklık ve ıslakta fren -yol tutuşa -- Negatif (suda kızaklama yapacağı ve olumsuz frenleme mesafesi açısından) Katkı sağlar.Birde motora getireceği yük ve kalkışlardaki performansa negatif eder ve direksiyonda sertleşme olur uzun vadede direksion pompasına ve kutusuna zararı olur diye duydum.

    3-)lastik tabanı genişledikçe performans kaybı,yakıt tüketimi artışı, direksiyon sertleşmesi ve suda kızaklama gibi etkileri ile beraber ıslakta - yağmurda yavaşlama ve çokdaha dikkatli kullanım ve frenleme gerektirdiğini sölediler doğrumudur.

    Ben sessiz ,konforlu ,ıslak ve kuruda hem yol tutuşu hem de frenleme açısından iyi bir seçim yapmak istiyorum.Tabi yaptığım seçimin aracıma negatif anlamda etkilemesini istemem.
    Anlattıklarımın doğruluk derecesi nedir ? ( Bilgilenmek ve Bilinçlenmek için soruyorum )

    Sizce 225/50 mi yoksa 235/45 mi taktırmalıyım?
    Lastik olarak ta yokohama ac01 yada nokian zg2 düşünüyorum nedersiniz.
    Saygılarımla.




  • arkadaşım senin ebat dan önce yapman gereken lastik marka seçimi...

    bir kere 235/45*17 takman lazım..en önemlisi de....konfor ıslak zemni de emniyet ...vb..bunları istiyorsan...ki düşük dönme direnci denilen yakıt tasarrufu vb.. bu dediğin markalarda yok ....olsa o kadar ucuz olmazlar zaten...

    her neyse sen bana kalırsa ebatı yukseltme yuksetlrsen de ...goodyear michelin conti ...hiç olmasssa sava al..
  • @x-man06

    175/70/R13 ebadında tavsiye edebileceğiniz başka marka-modeller var mı?
    Aracımız milenyum kasa Accent..
    Süspansiyonu biraz yumuşak ve araçta biraz yerden yüksek olduğundan, virajlarda yana yığılma eğilimi gösterebiliyor..
    Bu sebeple, Türkiye şartlarını da düşünerek ne aşırı yumuşak, ne de aşırı sert bir model tercih etmeli sanırım.Siz ne dersiniz?
  • Ben olsam bu ebatta p4 cincurato ve büyük ihtimalle hankook k415 mdelini seçerdim. K415 çok sessiz ıslak ve kuru frenlemesi çok iyi. Hankok k715 önermem.Nedeni çok sesli olması.http://www.hankookabdulkadirozcan.com/page.php?ID=24
  • @C.McRae

    sana tek tavsiyem Goodyear duragrip fiyatıda 85 civarı...


    ucuz dandik birsey olsun iyi kötü idare etsin dersen de p4 cincurato ve hankook k415 lastiklerini alablirsin 2. sene frenlerle sıkıntı yaşarsın
  • Uzun ömür sessizlik duragrip'in artıları.Çok uzun ıslak zemin fren mesafesi-ıslak zeminde önden kayma-Uzun kuru zemin fren mesafesi ve 14 lastik arasından 12. olmuş. 185/60/15 ebat 2010 sayı 14 5-11 nisan autoshow Lastik test ekibi: Diert Möller ,Sontag ve Henning Klipp YORUMSUZ
  • http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/goodyear/duragrip/index.html


    ben sözümdeyim.....denemesi bedeva....testler de yukarıda olduğu gibi farklılık gösteriyor..
  • Sayın x_man06 beğenmediğiniz lastikler hakkında bilgi yada deneyiminiz varsa bunları açıklarsanız sözleriniz afaki olmaktan çıkıp daha bilgilendirici olacaktır.Daha önce söylediğim gibi testlerin farklı olmasının 3 nedeni var.1.Önceki testlerde alınan puanlara göre lastikte değişiklik yapılması.2.Ebat farklılığı.3.Gerçekten nesnel olmayan sonuçlar.Goodyear'ın üstün lastikleri eagle F1, optigrip ve kış lastiği olarakta ug7 dir.Duragrip vasat performansa sahip bir lastiktir.Tyretest sitesi kullanıcı yorumlarına göre değerlendirme yapan bir sitedir. Yine goodyear bünyesinde olan fulda nın lastiği ecocontrol tyretest sitesinde en beğenilen 5. yaz lastiği.Sizin dandik diye nitelendirdiğiniz lastiklerin yine sizin örnek verdiğiniz tyretest sitesindeki sonuçları: Fulda ecocontrol ,hankook k415 http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/hankook/optimo_k415/index.html http://www.tyretest.com/




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.