- x
üniversiteden başka bir üniversiteye geçiş hususunda
18 Cevap9951 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1611 Mesaj
19 Şubat 2010; 23:37:30 

arkadaşlar kıbrısta üniversite öğrencisiyim ve başkent üniversitene geçmek istiyorum.kısaca bir bilgi sahibiyim fakat ayrıntılarıyla öğrenmek istiyorum.herkesin fikirlerini benim için önemlidir.geçiş için gereken şartlar ve ne gibi durumlar sağladığını öğrenmek istiyorum.fikirlerinize ihtiyacım var.herkese teşekkür ederim


_____________________________



1611 Mesaj
21 Şubat 2010; 14:32:12 

arkadaşlar fikirlerinizi bekliyorm


_____________________________



2612 Mesaj
21 Şubat 2010; 15:53:11 

hocam şu konuda degindik bak bi istersen.

http://forum.donanimhab..._/key_//tm.htm#34861034


_____________________________


● Studied at Cracow University of Technology , 2012 Spring semester as Erasmus exchange student
● Studied at Cracow University of Technology , 2013 Spring semester as Free Mover exchange student
PS4 PSN =whereismypudding


1611 Mesaj
22 Şubat 2010; 20:18:47 

teşkkür ederim hocam


_____________________________



28 Mesaj
23 Şubat 2010; 14:42:53 


quote:

Orijinalden alıntı: pcworldpc

arkadaşlar kıbrısta üniversite öğrencisiyim ve başkent üniversitene geçmek istiyorum.kısaca bir bilgi sahibiyim fakat ayrıntılarıyla öğrenmek istiyorum.herkesin fikirlerini benim için önemlidir.geçiş için gereken şartlar ve ne gibi durumlar sağladığını öğrenmek istiyorum.fikirlerinize ihtiyacım var.herkese teşekkür ederim


KKTC'deki üniversiteden Başkent Üniversitesi'ne yatay geçiş ile geçmeyi düşündüğünüz için, Başkent Üniversitesi'nin yatay geçişle ilgili 2009 - 2010 Öğretim Yılı için geçerli olan koşulları özetle şunlardır:

1. Yatay geçişler, ancak eşdeğer eğitim programları uygulayan ve YÖK tarafından denkliği tanınmış yükseköğretim kurumları arasında yapılır.
2. Yatay geçişler, her akademik yılda üniversitenin ilan ettiği kontenjanlar dahilinde yapılır.
3. Geçiş başvuruları, Üniversitenin 3. yarıyıl, 5. yarıyıl ve 7. yarıyıl başlarında yapılır.
4. Hazırlık sınıfı ile birinci sınıfın birinci ve ikinci dönemlerine geçiş yapılamaz.
5. Öğrencinin öğrenim görmekte olduğu kurumda almış olduğu tüm derslerden başarılı olması (F GEÇMEZ notu olmamalıdır) ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.40 olması şarttır.
6. Kayıtlı olduğu dersten çekilen ve bu dersten kurumuna karşı sorumlu olan öğrenciler başvuruda bulunamazlar.
7. Başvuruların kontenjandan fazla olması halinde sıralama, adayların kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumuna girerken elde ettikleri ÖSYS puanına ve kurumdaki not ortalamasına göre yapılır.
8. Yurtdışında öğrenim görülen ve YÖK tarafından tanınan yükseköğretim kurumlarından yatay geçiş yapmak isteyen TC ve KKTC uyruklu öğrencilerin, ÖSYS’den en az 160.000/185.000 ya da SAT1’den en az 1000, ACT’den en az 21 puan almış olması veya Abitur, Fransız Bakaloryası, Uluslararası Bakalorya (International Baccalaureate IB) ve GCE A Level Sertifikası (en az iki ders) belgelerinden birine sahip olması gerekmektedir.
9. Başkent Üniversitesinde, adayların yatay geçiş başvurularının değerlendirme işlemlerine alınabilmesi için yukarıda belirtilen koşulların yanı sıra İngilizce bilgilerinin yeterli olduğunu kanıtlamaları gerekmektedir.

Başvuru yapacağınız zaman daha detaylı bilgileri Başkent Üniversitesi'nin http://ogrisl.baskent.edu.tr/yatay.php adresinden alabilirsininz.


_____________________________



1611 Mesaj
23 Şubat 2010; 15:39:52 

ethnotronix krdeşim ben şuanda hazırlık okumaktayım seneye bölüme geçince yani 1.ci sınıfın yarı dönemi bittikten sonra öbür dönem geçme şansım varmı?ben bölümde en az bir dönem kalmamız lazım diye biliyorumda ondan...bilgilendirirsen sevinirim


_____________________________



28 Mesaj
24 Şubat 2010; 16:45:37 


quote:

Orijinalden alıntı: pcworldpc

ethnotronix krdeşim ben şuanda hazırlık okumaktayım seneye bölüme geçince yani 1.ci sınıfın yarı dönemi bittikten sonra öbür dönem geçme şansım varmı?ben bölümde en az bir dönem kalmamız lazım diye biliyorumda ondan...bilgilendirirsen sevinirim


Başkent Üniversitesi'ne bu yılki koşullara 2.sınıftan önce yatay geçiş yapılamıyor. Bilkent Üniversitesi için de durum aynı. Diğer özel üniversiteleri düşünürsen, yatay geçiş yapmak istediğin dönemde yine de ilgili üniversiteden bilgi alman faydalı olur.


_____________________________



1611 Mesaj
24 Şubat 2010; 20:50:40 

krdeşim peki ankaradaki diğer özeller alıyormu bnm koşullarıma göre


_____________________________



28 Mesaj
24 Şubat 2010; 23:48:01 


quote:

Orijinalden alıntı: pcworldpc

krdeşim peki ankaradaki diğer özeller alıyormu bnm koşullarıma göre


Atılım Üniversitesi'nde "Öğrencinin lisans programında en az bir dönemi (KKTC'de bulunan üniversiteler ile yurtdışındaki üniversitelerden başvuracak öğrenciler için bu süre iki dönemdir) başarı ile tamamlamış olması zorunludur." İfadesi geçiyor, yani siz Atılım Üniversitesi'ne 2. Sınıftan önce başvuramıyorsunuz. (Hazırlık sınıflarını dahil edeceklerini sanmıyorum; yine de üniversiteden bilgi alabilirsiniz.)

Ufuk Üniversitesi'nde 1. Sınıfın 2. Yarıyılında fakültelerin çeşitli bölümlerine başvurabiliyorsunuz. http://www.ufuk.edu.tr/pdf/20092010BaharYatayGecis.pdf adresinde bölümünüzün karşılığı olup olmadığını, karşılığı varsa 2009 - 2010 için ne kadar kontenjan ayrıldığını görebilirsiniz.

Atılım Üniversitesi'nde de 1. Sınıfın 2. Yarıyılında fakültelerin çeşitli bölümlerine başvurabiliyorsunuz. Bölümünüze 2009 - 2010 Öğretim Yılında kontenjan ayrılıp ayrılmadığını http://www.atilim.edu.tr/docs/yatay_kontenjan0910.xls adresinden görebilirsiniz.

Çankaya Üniversitesi'nde ise Hazırlık sınıfı ile birinci sınıfın ilk yarıyılına geçiş yapılamayacağı belirtilmiş; ancak 2009 - 2010 Öğretim Yılı için 2. ve 3. sınıfların çeşitli bölümlerine kontenjan ayrılmış. Bu kontenjanları da http://www.cankaya.edu.tr/duyuru/2009-2010baharyataygec.php adresinden görebilirsiniz.


_____________________________



1611 Mesaj
25 Şubat 2010; 0:16:09 

krdeşim valla özel ilgin tşk ederim.ankarada hangi özeller 1.ci sınıfta alıyor peki bundan bilgin varmı


_____________________________



28 Mesaj
25 Şubat 2010; 10:13:02 


quote:

Orijinalden alıntı: pcworldpc

krdeşim valla özel ilgin tşk ederim.ankarada hangi özeller 1.ci sınıfta alıyor peki bundan bilgin varmı


1. sınıfın 1. döneminde yatay geçiş kabul edilmiyor. YÖK Yatay Geçiş Yönetmeliği'nde en erken 1. Sınıfın 2. dönemine yatay geçiş yapılabileceği belirtiliyor. Yani bu durumda hazırlık sınıfı yatay geçişte dikkate alınmıyor.

Ufuk Üniversitesi ve Çankaya Üniversitesi 1. Sınıfın 2. döneminde yatay geçiş kabul ediyor. Bunların dışındakiler (Başkent, Bilkent, Atılım Üniversiteleri) 2. sınıfta kabul ediyor.

Ön bilgi olarak durum böyle kontenjanlar da her yıl belirlendiği için geçiş yapacağın zaman ilgili üniversiteden bilgi alman faydalı olur.


_____________________________



1611 Mesaj
25 Şubat 2010; 18:36:55 

krdeşim peki çankaya üniversitesi kesin olarak alıyormu 1.ci sınıfın 2.ci yarıyılında


_____________________________



28 Mesaj
26 Şubat 2010; 11:19:55 


quote:

Orijinalden alıntı: pcworldpc

krdeşim peki çankaya üniversitesi kesin olarak alıyormu 1.ci sınıfın 2.ci yarıyılında



Şuanki koşullarına göre alıyor görünüyor. Ama her dönem başında bölüm bazında kontenjan ayırdıkları için üniversiteden bilgi alman iyi olur.


_____________________________



1611 Mesaj
26 Şubat 2010; 22:14:17 

bilgiyi öğrenci işlerinden alıcam değilmi hocam?


_____________________________



28 Mesaj
27 Şubat 2010; 11:21:17 


quote:

Orijinalden alıntı: pcworldpc

bilgiyi öğrenci işlerinden alıcam değilmi hocam?



Evet, öğrenci işleri gerekli bilgileri verir.


_____________________________



1611 Mesaj
28 Şubat 2010; 11:20:33 

krdeşim öncelike bilgilendirme için tşk ettim peki hazırlıkta alırlarmı bi öğrenmek istedim?


_____________________________



28 Mesaj
1 Mart 2010; 0:43:52 


quote:

Orijinalden alıntı: pcworldpc

krdeşim öncelike bilgilendirme için tşk ettim peki hazırlıkta alırlarmı bi öğrenmek istedim?


Hazırlık sınıfında almıyorlar.


_____________________________



1611 Mesaj
2 Mart 2010; 23:21:03 

hocam peki çankaya ve tobb alıyorda öbürleri niye almıyor yani merak ettim birde hersene değişirimi bu yatay geçiş durumları çünkü kktc de okuyanlar çok zor geçiş yapmakta


_____________________________



 
0 Mesaj
16 Eylül 2011; 19:02:21 

Arkadaşlar bnde odtü kkk da okuyorum hazırlıktan kaldım şimdi hangi okullara geçiş olur yada hangi bölümlere geçebilriim.bazı arkdaşlarım öss ye girdiğin seneki puanın kaile alınarak baş bölümlere geçiş yapabilirsin türkçe okullar için doğrumu?


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Eğitim ve Sınavlar] » Üniversite Eğitimi ve Yüksek Lisans, Doktora » üniversiteden başka bir üniversiteye geçiş hususunda
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.326