Araç Hararet Yaparsa Ne Yapmalı?
31 Cevap20759 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


2095 Mesaj
14 Şubat 2010; 23:39:56 

Arkadaşlar şimdi sıkışık trafikte gidiyorsunuz ve bir baktınız aracın hararet göstergesi olması gerekenden daha yüksekte ve fan çalışmıyor bu durumda ne yapılması gerekir?

Araç hararet yaptığı zaman rolantide bırakılması gerektiğini biliyordum ancak, eğer fan çalışmıyor ise aracın stop edilmesi gerektiğini okudum, tam olarak doğru olanı hangisidir? Fan açılmadığı için aracı stop ettirmek daha mı mantıklı sanki? Sonuçta rolantide de dursa bu araç daha çok ısınacaktır..

Bir forumda şu yazıyı okudum..
"- Kaputun altından buhar yada su fışkırıyorsa ve soğutma fanı çalışmıyorsa: Motoru durdurunuz.Kaputu açmayınız, su yada buhar çıkışı durana kadar bekleyiniz .Soğutma suyu sisteminde gözle görülür bir kaçak olup olmadığını kontrol ediniz. Herşey hala çok sıcaktır, bu yüzden son derece dikkatli olunuz. .Eğer gözle görülür bir kaçak yoksa radyatör yedek deposundaki su seviyesini kontrol ediniz. Seviye MIN işaretinin altında ise, depoya MIN ve MAX İşaretlerinin ortasınak kadar soğutma suyu ekleyiniz.
Eğer Depoda hiç soğutma suyu yoksa, radyatörede soğutma suyu eklemeniz gerekmektedir
DİKKAT!!! Radyatör kapağını açmadan önce mutlaka motorun ve radyatörün soğumasını bekleyiniz. Aksi takdirde soğutma suyu üstünüze fışkırarak ciddi şekilde yaralanmanıza yol açabilir."

"- Kaputun altından buhar yada su fışkırmıyorsa ve soğutma fanı çalışıyorsa: Buhar veya su görmezseniz, motoru çalışır durumda bırakarak, hararet göstergesini gözleyiniz. Eğer hararetin nedeni aşırı yük ise, motor kısa bir süre sonra soğumaya başlayacaktır. Eğer soğumaya başlarsa, hararet göstergesi orta seviyelere inene kadar bekleyin ve daha sonra aracınızı kullanmaya devam edin."


_____________________________

'05 Honda Civic VTEC 1.6 LS Manuel White 110hp


1441 Mesaj
14 Şubat 2010; 23:43:32 

* Hararet durumunda kaloriferi sıcak konuma alıp çalıştırmak motorun sıcaklığını düşürdüğünü biliyorum..


_____________________________

Tek tesellimiz var..
Trene bakan öküzler yerli !




724 Mesaj
14 Şubat 2010; 23:47:12 

motoru fan çalıssada çalışmasada kapatmamanız gerekmektedır çünkü motorda yağlama devam eder

radyator kapagını açıp soğuk olmayan su eklemenız gerekmektedir eksilen su yerine birde

ayrıyetten radyator kapagını acarken dikkatlı olmanız gerekmektedır buhar çıkacaktır ve kapak sıcaktır bezle açınız



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi West  -- 14 Şubat 2010; 23:53:39 >


_____________________________

Ne zaman çağırdın da gelmedik?


2454 Mesaj
14 Şubat 2010; 23:48:53 

Her iki madde de doğru. Ayrıca kaloriferi en sıcak konuma getirmek çok faydalı olacaktır. Misal benim araçta kalorifer açıkken yokuş aşağı indiğimde motor normal çalışma sıcaklığında olsa bile sıcaklık düşüyor. Tabi bunda ufak hacimli dizel olmasının etkisi de var.


_____________________________



 
4709 Mesaj
14 Şubat 2010; 23:49:47 

Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.


_____________________________

97. Opel Corsa GSİ


2095 Mesaj
14 Şubat 2010; 23:53:38 


quote:

Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.


bu sırada motor ne durumda olmalı?


_____________________________

'05 Honda Civic VTEC 1.6 LS Manuel White 110hp


5488 Mesaj
14 Şubat 2010; 23:56:48 


quote:

Orijinalden alıntı: [dodo]

Her iki madde de doğru. Ayrıca kaloriferi en sıcak konuma getirmek çok faydalı olacaktır. Misal benim araçta kalorifer açıkken yokuş aşağı indiğimde motor normal çalışma sıcaklığında olsa bile sıcaklık düşüyor. Tabi bunda ufak hacimli dizel olmasının etkisi de var.

Ahh ahh aklıma bizim emektar dizel Vectra geldi felaket hararet yapardı Adana otobanında +40 derecede kaloriferi en sıcağa almanın tadı paha biçilemez.


_____________________________



1403 Mesaj
14 Şubat 2010; 23:56:50 

herkes motor stop edilmez, rölantide beklenir diyor. devir daim motoru arıza yaptıysa, kayış koptuysa yada fan çalışmıyorsa rölantide hararet nasıl düşecek? bence hararet daha fazla artmadan stop edilmeli.


724 Mesaj
14 Şubat 2010; 23:59:51 


quote:

Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!




bu sırada motor ne durumda olmalı?


bu soruya yanıt arıyorsan ben boşuna dil dökmüşüm sanırsam neyse ben cevap vereyim motor açık konumda olacak

@E.S 43

zaten öyle bir durumda su kaynar haldedir ve soğuması zaman alacaktır motordaki asıl soğutma işlemini yağ yapmaktadır motoru susturursanız motor yağlama yapmaz motorun kesınlıkle susturulmaması gerekmektedir


_____________________________

Ne zaman çağırdın da gelmedik?


1403 Mesaj
15 Şubat 2010; 0:04:00 

Benim mantığıma bu söylediğiniz yatmıyor. yağlama motoru gerektiği kadar soğutmaz. o zaman zaten soğutma sistemine gerek kalmazdı. eğer çok yüklenmeden dolayı hararet yükselmişse kenara çekip rölantide düşmesi beklenir. ama soğutma sistemindeki bir arızadan dolayı hararet yükselirse rölantide beklemek, hararetin artmasına neden olur.


724 Mesaj
15 Şubat 2010; 0:07:12 

kapatırsanız motoru metal hemen soğumaz bir süre daha ısınır sonra soğumaya başlar ancak rolantide devamlı yağlama sırasında bir devri daim olduğundan yavaşta olsa mutlaka soğumaya etki edecektir.


_____________________________

Ne zaman çağırdın da gelmedik?


1024 Mesaj
15 Şubat 2010; 0:09:51 

Herhangi bir kaçak yoksa araç rolantide çalışır vaziyette bırakılmalıdır.
Bu arada fanın neden çalışmadığına bakılmalı ,fan çalışıyor da yeterli gelmiyorsa rolantide hararetin düşmesi beklenmelidir.
Kaloriferi sıcak konuma almak yaklaşık 1-1,5 litre soğuk suyu devri daime katacaktır faydası muhakkak olur.
Araçta su kaçağı falan varsa aracı rolantide çalıştırmanın bir manası olmaz. Yağlamaya devam etmesi gerekir diyen arkadaşa gelince yağ asıl soğutmayı blokta yapar. Silindir kapağında o kadar çok yağ akışı bulunmamaktadır. Hararet ise silindir kapağa zarar vereceğinden motor durdurulmalı bence.
Birde sıralı lpg li araç kullananlar sabah ilk çalıştırma da özellikle kışın kaloriferi soğuk konuma almalıdır. Lpg ye geçite yaklaşık 1 dk. oynuyor.


_____________________________

www.mscsi.net
Lpg interface,programming,tuning
Lpg ayar kabloları.


724 Mesaj
15 Şubat 2010; 0:16:11 

@umera

valla sizcesi öyleyse bilemem ancak daha öncedende dediğim gibi motor susturulduğunda direk soğumaya geçmez bir süre daha ısınmaya devam eder yağlama yapması bunu geciktirir ki motor bloğunun çatlaması silindirın zarar görmesinden nispeten daha kötü sanırım


_____________________________

Ne zaman çağırdın da gelmedik?


 
18966 Mesaj
15 Şubat 2010; 0:16:12 

Radyatör fanı devredeyse (sağlamsa, çalışıyorsa ve hava üflüyorsa) motor ÇALIŞIR durumda olmalıdır. Motor kendi kendini yavaşça soğutur. Hararet yükselmesi dikkate alınması gereken bir durumdur. Genleşme kaplı kapalı sistem ise aracı kullanmaya devam edebilirsiniz fakat kırmızı uyarı ışığı yandığında kesinlikle sağa çekip motoru durdurmadan beklemeniz gerekir. Genel olarak yeni tip motorlarda soğutma suyu basın altında çalışır ve 70'li yıllardaki su kaynatma fenomeni artık kalmamıştır ama bu demek değildir ki motorlar su kaynatmayacak. Bu sadece motorlar artık eskisi kadar kolay su kaynatmayacak. Bazen su kaynıyordur ama sizin farkınız olmuyordur çünkü sistem bununla başa çıkabilecek güçtedir ancak artık yapabilecek birşey kalmadığında ibreyi 130'a getirir ve kırmızı ışığı yakar.

Şimdiye kadar 70'li yıllarda babamın kullandığı OPEL Rekort 1700 motor 4 vites otomobil Toros Dağlarında su kaynatırdı (geleneksel olarak, yokuşlarda), sonra aynı yerde 20 yıl sonra amcamın FORD Taunıs 1.6 motor 4 vites otomobili su kaynattı, amcam cam yıkama suyunu radyatöre döktü, yola devam ettik. Benim kullandığım hiçbir araç (FIAT/TOFAŞ ŞAHİN/KARTAL, TEMPRA, FIAT GRANDE PUNTO, SEAT TOLEDO ve VOLKSWAGEN PASSAT) su kaynatmadı, ama 2008'de gittiğimiz İstanbul'dan dönerken KIA RIO aracımız çok hassastı ve en ufak bir yokuş ya da zorlamada hararet ibresi çeyrek VIAGRA almış gibiydi!

SU KAYNATMIŞ BİR MOTORU SAĞA ÇEKTİKTEN SONRA HEMEN KAPATMAYIN. Aslında bu bir ikilem, çünkü karşıdan gelen sürüş havası radyatörü soğutmakta ancak motor yük altında çalışırken de daha fazla ısı üretmektedir. Radyatör fanının çalıştığından eminseniz sağa çekin ve durun, motoru çalışır vaziyette bırakın, hararet normal değere düşünce kapatabilirsiniz. Radyatör fanı çalışmıyorsa (düşük ihtimal) yavaş gidin, iniş aşağılarda boşa alın, motoru rölantide çalıştırmaya çalışın, aksi halde anormal derecede ısınan motor ısısını suya iletmeyeceğinden bir de kapandıktan sonra hem sürtünmeyi azaltmak, hem motoru soğutmak için kullanılan yağın (karterde biriken yağ motorun sürüş havasından faydalanarak soğur ama bu amaçlanan birşey değildir) sıcakken incelmesi ve kartere toplanmasından ötürü enfarktüs geçirerek kendi ısısından ötürü YANAR! Bu alevli, yangınlı bir yanma değil, ark fırınında kızdırılan demirin yanması gibi simsiyah hale gelmesidir.

SU KAYNATAN MOTOR ANİDEN SOĞUTULMAYA ÇALIŞILMAMALIDIR. Aksi halde demir ve çelik moleküler yapıda değişikliğe maruz kalır ve motorun sökülmesi, tamir edilmesi gerekir. Eskiden sanayideki ustaların gelirinin büyük bir bölümü su kaynatan motorları tamir etmekten gelirdi. Kapalı devreden sonra bu çok azaldıysa da hatalı kulanımdan ötürü bozulan motorlar yok değil.

quote:

Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!


bu sırada motor ne durumda olmalı?



_____________________________



1024 Mesaj
15 Şubat 2010; 0:29:30 


West
Blok kolay kolay hasar görmez o açıdan değerlendiriyorum olayı yoksa blokta oluşacak hasarı tercih ettiğimden değil.
Ama silindir kapağı çok hassastır heran çatlayabilir. Çatlaması durumunda da zaten blokta elden geçer.



_____________________________

www.mscsi.net
Lpg interface,programming,tuning
Lpg ayar kabloları.


 
1209 Mesaj
15 Şubat 2010; 10:54:42 

Ben bir ustaya sormuştum.Hararet yapan arabayı stop edersen segman silindire kaynar demişti.

Benim Tipoda hortum patlamıştı baktım hararet yükselmeye başladı.Rampa aşağıydı yol,hemen vitese taktım devir 2500 filan oldu,kaloriferinde sıcağını açtım hararet nerdeyse 70'lere düştü.Tipoda zaten rampa aşağı viteste gaz vermeden inersem hararet düşüyordu.


_____________________________



 
1314 Mesaj
31 Aralık 2011; 14:48:25 

Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeolojici -- 31 Aralık 2011; 14:52:26 >


_____________________________

1990 Fiat Bis.
1993 1.5 lada samara hb.
2005 1.5 dci megane II
2010 1.3 multijet Fiat Fiorino.
1998 1.2 twingo

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
31 Aralık 2011; 14:49:32 

2005 model honda hararet yapıyorsa git sen o aracı sat bir an önce.

eski skoda lada filan yapsa neyse, yeni nesil araçlarda olmuyor nerdeyse hiç hararet problemleri.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi North Korea -- 31 Aralık 2011; 14:49:56 >


 
553 Mesaj
31 Aralık 2011; 14:57:44 

sağ çek hararet geçmesini bekle su azalmışssa seviyesine getir devam :)

eğer aracın hararet yapan bir araçsa sıcak havada trafiğe çıkma akşamları kullan :) en mantıklısı


_____________________________



1685 Mesaj
31 Aralık 2011; 14:58:36 

quote:

Orijinalden alıntı: Jeolojici

Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.

Bir ustaya göstermeni tavsiye ederim ya da fotoğrafı çek burada paylaş bilgili bir arkadaş gelip sana cevap verebilir hocam..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1314 Mesaj
31 Aralık 2011; 15:03:22 

quote:

Orijinalden alıntı: alex2017


Bir ustaya göstermeni tavsiye ederim ya da fotoğrafı çek burada paylaş bilgili bir arkadaş gelip sana cevap verebilir hocam..

Kardeş ustaya telefon açtım getir bakalım dedi de o koku ve çıtırtı sesi birşeyin yandığına işaret değil mi şuan çalıştırsam bi problem olabilir diye düşünmüştüm..


_____________________________

1990 Fiat Bis.
1993 1.5 lada samara hb.
2005 1.5 dci megane II
2010 1.3 multijet Fiat Fiorino.
1998 1.2 twingo


1685 Mesaj
31 Aralık 2011; 15:05:44 

quote:

Orijinalden alıntı: Jeolojici


Kardeş ustaya telefon açtım getir bakalım dedi de o koku ve çıtırtı sesi birşeyin yandığına işaret değil mi şuan çalıştırsam bi problem olabilir diye düşünmüştüm..

radyatördeki suya baktınız mı ve o hararetten sonra bir daha çalıştırmadınız mı?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1314 Mesaj
31 Aralık 2011; 15:09:12 

quote:

Orijinalden alıntı: alex2017


radyatördeki suya baktınız mı ve o hararetten sonra bir daha çalıştırmadınız mı?

Radyatöre sıcak olduğundan dolayı bakmadım fakat 2 gün önce kontrol etmiştim. Yok bıraktım çıktım hiç çalıştırmadım sonrasında.


_____________________________

1990 Fiat Bis.
1993 1.5 lada samara hb.
2005 1.5 dci megane II
2010 1.3 multijet Fiat Fiorino.
1998 1.2 twingo


1685 Mesaj
31 Aralık 2011; 15:13:22 

quote:

Orijinalden alıntı: Jeolojici


Radyatöre sıcak olduğundan dolayı bakmadım fakat 2 gün önce kontrol etmiştim. Yok bıraktım çıktım hiç çalıştırmadım sonrasında.

bence bir kez daha çalıştırın baktınız 90 dereceyi biraz geçti hemen kapatın ve ustanıza götürün..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
3029 Mesaj
31 Aralık 2011; 16:04:50 


quote:

Orijinalden alıntı: Jeolojici

Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.


Ezbere bildiğim bir motor değil ama röle yanmış olabilir. Yan taraflarda, kuru yerlerde genellikle röleler olur.

Fan motoru 30-40 Amper akım çeker. Bu arabalarda kullanılan 30 amperlik ELO ve bazı yerli markalar pek de kaliteli değiller. Uzun süre kullanımdan sonra kontakt noktaları bozuluyor ve yüksek amperi karşılamıyor. Fan müşürünün direnci sıcaklık artışıyla yavaş yavaş düşerken kararsız kalıp tıkırtı yapıyorlar. 40 Amperlik Bosch veya Hella'da aynı sokete sahip röleler var onları tercih edin. Eskiden bu kadar parça yokken paralel iki röle bağlanırdı, böylece akımı paylaşırlar.

Tabii ana sebep bu olmayabilir. Başka bir sebeple (mesela zayıf devri-daim pompası) uzun süredir hararet yaptı ve fark edilmediyse, bir dereceden sonra fan müşürünün direnci tekrar yükselip fanı kapatabilir. Bundan sonra daha hızlı şekilde farkedilir bir hararet yapar ve farkedilen bu olur.

Özetle. Kaliteli müşür (sensör), kaliteli termostat, kaliteli röle, kaliteli antifiriz.


 
1314 Mesaj
31 Aralık 2011; 16:10:51 

Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Götürdüm ustaya ordaki bahsettiğim hortumu değiştirmemiz gerektiğini söyledi su kaçırıyormuş..


_____________________________

1990 Fiat Bis.
1993 1.5 lada samara hb.
2005 1.5 dci megane II
2010 1.3 multijet Fiat Fiorino.
1998 1.2 twingo


1685 Mesaj
31 Aralık 2011; 16:12:54 

quote:

Orijinalden alıntı: Jeolojici

Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Götürdüm ustaya ordaki bahsettiğim hortumu değiştirmemiz gerektiğini söyledi su kaçırıyormuş..

geçmiş olsun hocam ne kadar tuttu fiyat..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1314 Mesaj
31 Aralık 2011; 16:14:37 

quote:

Orijinalden alıntı: alex2017


geçmiş olsun hocam ne kadar tuttu fiyat..

Valla bi boru sonuçta kardeş pek birşey tutacağını zannetmiyorum usta da tanıdık zaten. Pazartesi halledeceğiz inşallah. Yazarım buradan neler yaptığımızı ve maliyetini..


_____________________________

1990 Fiat Bis.
1993 1.5 lada samara hb.
2005 1.5 dci megane II
2010 1.3 multijet Fiat Fiorino.
1998 1.2 twingo


 
938 Mesaj
31 Aralık 2011; 18:04:27 

Ben opel frontera da fan devreye girmezse fan musurunu sokup , soketine kablo ile jumper atiyordum, yani kopruleme yapiyordum. fan suyun sicakligina gore degil, HEp calisiyordu oylece. (bunu yaparken motoru kapamiyordum). Ayrica tek damar bakir kablo kullaniyordum. Evlerde ahizelerimizin bali olduu tip. Oto elektrikcisinden ogrenmistim bana kablo da vermisti.
Sonra devir daim termostat degisti, musuru de daha az derecede acan bir aracin tahminen tempranin musurunu kullanmistik. Erken fan aciyordu. Yakit artmisti ama motorum hararet problemi yasamiyordu.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
38 Mesaj
31 Aralık 2011; 21:10:22 

kaputu acmamakta fayda var kaynar su üzerinize fıskırabilir baska bi amacı oldugunu sanmıyorum (yangın varsa motor kısmında ozaman kaput açılmaz)

motor stop edilmez yoksa motor blok çatlatır.



_____________________________



52 Mesaj
31 Aralık 2011; 21:22:07 

öncelikle kaloriferi sıcak konumda sonuna kadar açarsın araç rolantide çalişsin fan çalişmasada devirdaim motoru suyun motorda dolaşmasini sağlar eğer fan çalişiyor ve yinede hararet yüksekse soğutma sisteminde hava vardir yada motor üst kapağin çatlamiştir.Su hortumlarini elinle kontrol et eğer hortumlar şişikse radyator su kabininin kapağinin üstüne bir bez yada üstüpü vs gibi bişey kapatip kapağin havasini ala ala yavaşca kapaği açabilirsin ama çok dikkat et eğer elinin ayarini biraz kaçirip kapaği komple açarsan haşlanirsin.
he bide fanin çalişmiyosa fan müşürüne kisa devre yaptirip fani çaliştirabilirsin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arizatespiti -- 31 Aralık 2011; 21:23:09 >


_____________________________

www.arizatespitmerkezi.com


2602 Mesaj
2 Ocak 2012; 18:26:45 

Devir daim bozulursa ne yapmak gerekir? Su dönmeyeceği için rölantide beklemek de fayda etmez gibi görünüyor.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.438