Oto Alarm Montajı Bilen Var Mı?
22 Cevap27159 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


306 Mesaj
11 Şubat 2010; 10:01:05 

Arkadaşlar internet ortamından uygun fiyata güzel alarm sistemlari almak mümkün ancak iş montaja gelince bi alarm fiyatıda ustaya vermek gerekiyor. Bu işi amatörce yapmak neden mümkün olmasın diye düşünüyorum ama sıfır bilgi ile mümkün değil tabiki. Yardımcı olabilecek arkadaşlarım var mı ?


_____________________________

Referans için profilime bakınız


3089 Mesaj
11 Şubat 2010; 19:47:46 

evet benımde merak ettığım bır konu


_____________________________



 
57 Mesaj
11 Şubat 2010; 20:24:34 

alarm konusu bağlanması itibarıyla oldukça karışık birşey.
2 ay önce arabama (l300) desi alarm taktırdım.
usta takarken bizzat başında durdum.
ön iki kapıya merkezi kilit motoru takmanın haricinde
dörtlü flaşör kabloları
kapı açık ikaz lambası kabloları
ve kapıların merkezi kilit kablolarının yerleri ve renklerini biliyorsanız eğer
alarmın içinden çıkacak olan şemaya bakarak bağlayabilirsiniz.
zaten arabanıza değer verdiğiniz için alarm taktırıyorsunuz.
bırakın işi bilen bir elektrikçiye verin 50 tl taksın.
50 tl için aracınızı riske atmaya değmez.
zira elektrik şakaya gelmezzzzz......


_____________________________



3089 Mesaj
11 Şubat 2010; 21:55:56 

sanayıde gıdıp bırınden 60 lıralık bı alarm alsan adam alarmı ucretsız takıyor
yalnız kendı beğendığın alarmı alıp elektrıkcıye gıdınce ustada bı hal bı tavır sanırsın yedı ceddıne duz gıttık adam 40 50 lıra para ıstıyo

ayıptır yaw okadar paraya alarmmı takılır


_____________________________



 
345 Mesaj
17 Şubat 2010; 22:01:46 

ben 30tl ye takıyorum. :D arkadaşlar yardımcı olmaya çalışırım ama gerçekten çok karışık hele yani arabalarda her yer kapalı kutu. kabloları bulmak gerçekten bazen ölüm oluyor. Bir de bazen öyle problemler oluyorki ben bile zor çıkıyorum işin içinden. Neyse.


Aracın direksiyon altını sök ve marş anahtarına giren kablolara ulaş.
Ayrıca sinyal kolu anahtarınada ulaş.
Sana bir adet de kontrol lambası lazım.Bunu kendinde yapabilirsin İçi boş bir elektrik kontrol kalemine 12 voltluk bir ince tavan lambasını bir ucu kontrol kalemi metaline tam değecekşekilde koy.Diğer ucunada 1m kadar bir kablo lehimle,kablonun diğer ucunada bir kıskaç tak.Böylece lamban hazır.
Şimdi gelelim alarm montajına.
İlk önce marş anahtarından çıkan kalın kırmızı bir kablo olması lazım bu kabloya kontrol lambasıyla bak.Kontrol lambasının kıskacını arac şasesine tuttur ucunuda bu kalın kabloya sıyırarak temas ettir,eğer lamba yanarsa bu kabloya alarmın sigorta yuvası takılı kırmızı bir kablosu vardır onu buraya bağla.
Sonra alarmın kontak beslemesini bağlamak için kontak anahtarını bir tur çevir ama araba çalışmasın.
Sonra kontrol lambasıyla yine marş anahtarından çıkan kalın kabloları sıyırarak kontak + (artı) nı bul.Lamba yanınca kontak anahtarını kapat lamba sönerse anlaki bu kontak beslemesi.bu kabloyuda bağla.
Sıra geldi sinyallere ,sağ sinyalini yak ve kontrol lambasıyla sinyal kolu anahtarından çıkan kablolara sıyırarak değdir.Lamba hangi kabloya değdirdiğinde kesik kesik yanarsa o sağ sinyaldir.
Sinyali kapattığında kontrol lambası mutlaka sönmelidir.
Aynı şekilde sol sinyalide bulabilirsin.
Alarmda genelde sinyal kabloları 2 adettir.
Sıra kapı sviçlerini bulmaya geldi ,bunuda tavan lambasından bulabilirsin.Kontrol lambasının kıskaçlı ucunu bu sefer ARTI bir uca değdir ve tavan lambası kablolarını bul.Kontrol lambasının ucunuda bu kablolara sıyırarak değdir.Kontrol lambası yanarsa kapıyı aç ve kapa,her seferinde kontrol lambası yanar ve sönerse buda kapı svic ucudur.
Alarmda bu kablo ya beyaz yada mavidir bu kabloyuda svic kablsuna bağla.
Gelelim merkezi kilit kablolarını bulmaya;aracın sol kapısına giren kabloları bul kontrol lambasının kıskaclı ucunu yine şaseye değdir.
Aracın kapısının dilini düşür yani kapı acıkken merkezi kilidi kapattığında kapı mandalları aşağı inmez.bunu inecek konuma dili bir tornavia yardımıyla iterek getir.
Sonra kontrol lambasını sol kapıya giren kablolara sırayla değdir tabi izoleyi sıyırarak.Kapı mandalı iniyorsa bu kilitleme ucudur.
Kapı mandalı inikken diğer bir kabloya değdir bu sefer mandal yukarı çıkıyorsa buda açma ucudur.
Alarmda bu kablolar genelde yeşil veya kahve renkli 2 adettir. Biri açma diğeri kapama ucudur,eğer alarm kumandasına montaj bittikten sonra kapamaya basarsan açarsa veya açmaya basarsan kaparsa bu uçların yerini değiştir düzelir.
Eğer merkezi kilit uçlarını kontrol lambasının kıskaçlı ucunu şaseye değdirerek bulamazsan
ARTI ya değdirerek aynı işlemleri sol kapıya giden kablolarda dene.
Çünkü bazı araç merkezi kilitleri (+) tetikle bazıları(-) tetikle çalışır.Buna göre alarmın şemasında merkezi kilit bağlantı şeması mutlaka verilir.
Merkezi kilit uçları alarm modülüne ayrı bi soketle takılır. Buradaki 2 adet kablo ya ARTI ya yada EKSİYE yani şaseye bağlanır,diğer uçlarıda açma ve kapama uçlarıdır.
Son olarak alarmın siyah kablosu şaseye bağlanır.Siren ucunuda unutmayalım buda genelde pembe renklidir ve sirenin artısına bağlanır sirenin eksisi şaseye bağlanır.
Bu şekilde alarm sistemi çalışır hale getirilmiş olur.
Alarm kutusu içerisinde darbe dedektörü var ise ara kablosuyla modüle takılır.
dedektörde aracın metal aksamına yapıştırılır.
ayrıca alarm ikaz ledi de ara kablosuyla cam kenarına takılır.
Arkadaşım mutlaka ve mutlaka alarm sisteminin montaj şemasını iyice incele ve benim yazdıklarımada dikkat ederek montajı gerçekleştir.
Montaj şemasındaki kablo renklerine çok dikkat et ve ona göre doğru kabloları bağla.
Özellikle kontak beslemesine dikkatet;şemadada o kablo rengini iyice anla ACC+ diye yazabilir

arkadaşlar yukarıdaki yazı alıntıdır aynı şeyleri tekrar yazmaya üşendim aklınıza takılan bişey olursa yine yardımcı olurum. kolay gelsin.


_____________________________

giden her gun ömürden gider............
TOYOTA VERSO 1.6 COMFORT EXTRA 2008 G.GRİ
SAMSUNG 51D550 PLASMA


2712 Mesaj
18 Şubat 2010; 14:09:45 


quote:

Orijinalden alıntı: sergeant28

ben 30tl ye takıyorum. :D arkadaşlar yardımcı olmaya çalışırım ama gerçekten çok karışık hele yani arabalarda her yer kapalı kutu. kabloları bulmak gerçekten bazen ölüm oluyor. Bir de bazen öyle problemler oluyorki ben bile zor çıkıyorum işin içinden. Neyse.


Aracın direksiyon altını sök ve marş anahtarına giren kablolara ulaş.
Ayrıca sinyal kolu anahtarınada ulaş.
Sana bir adet de kontrol lambası lazım.Bunu kendinde yapabilirsin İçi boş bir elektrik kontrol kalemine 12 voltluk bir ince tavan lambasını bir ucu kontrol kalemi metaline tam değecekşekilde koy.Diğer ucunada 1m kadar bir kablo lehimle,kablonun diğer ucunada bir kıskaç tak.Böylece lamban hazır.
Şimdi gelelim alarm montajına.
İlk önce marş anahtarından çıkan kalın kırmızı bir kablo olması lazım bu kabloya kontrol lambasıyla bak.Kontrol lambasının kıskacını arac şasesine tuttur ucunuda bu kalın kabloya sıyırarak temas ettir,eğer lamba yanarsa bu kabloya alarmın sigorta yuvası takılı kırmızı bir kablosu vardır onu buraya bağla.
Sonra alarmın kontak beslemesini bağlamak için kontak anahtarını bir tur çevir ama araba çalışmasın.
Sonra kontrol lambasıyla yine marş anahtarından çıkan kalın kabloları sıyırarak kontak + (artı) nı bul.Lamba yanınca kontak anahtarını kapat lamba sönerse anlaki bu kontak beslemesi.bu kabloyuda bağla.
Sıra geldi sinyallere ,sağ sinyalini yak ve kontrol lambasıyla sinyal kolu anahtarından çıkan kablolara sıyırarak değdir.Lamba hangi kabloya değdirdiğinde kesik kesik yanarsa o sağ sinyaldir.
Sinyali kapattığında kontrol lambası mutlaka sönmelidir.
Aynı şekilde sol sinyalide bulabilirsin.
Alarmda genelde sinyal kabloları 2 adettir.
Sıra kapı sviçlerini bulmaya geldi ,bunuda tavan lambasından bulabilirsin.Kontrol lambasının kıskaçlı ucunu bu sefer ARTI bir uca değdir ve tavan lambası kablolarını bul.Kontrol lambasının ucunuda bu kablolara sıyırarak değdir.Kontrol lambası yanarsa kapıyı aç ve kapa,her seferinde kontrol lambası yanar ve sönerse buda kapı svic ucudur.
Alarmda bu kablo ya beyaz yada mavidir bu kabloyuda svic kablsuna bağla.
Gelelim merkezi kilit kablolarını bulmaya;aracın sol kapısına giren kabloları bul kontrol lambasının kıskaclı ucunu yine şaseye değdir.
Aracın kapısının dilini düşür yani kapı acıkken merkezi kilidi kapattığında kapı mandalları aşağı inmez.bunu inecek konuma dili bir tornavia yardımıyla iterek getir.
Sonra kontrol lambasını sol kapıya giren kablolara sırayla değdir tabi izoleyi sıyırarak.Kapı mandalı iniyorsa bu kilitleme ucudur.
Kapı mandalı inikken diğer bir kabloya değdir bu sefer mandal yukarı çıkıyorsa buda açma ucudur.
Alarmda bu kablolar genelde yeşil veya kahve renkli 2 adettir. Biri açma diğeri kapama ucudur,eğer alarm kumandasına montaj bittikten sonra kapamaya basarsan açarsa veya açmaya basarsan kaparsa bu uçların yerini değiştir düzelir.
Eğer merkezi kilit uçlarını kontrol lambasının kıskaçlı ucunu şaseye değdirerek bulamazsan
ARTI ya değdirerek aynı işlemleri sol kapıya giden kablolarda dene.
Çünkü bazı araç merkezi kilitleri (+) tetikle bazıları(-) tetikle çalışır.Buna göre alarmın şemasında merkezi kilit bağlantı şeması mutlaka verilir.
Merkezi kilit uçları alarm modülüne ayrı bi soketle takılır. Buradaki 2 adet kablo ya ARTI ya yada EKSİYE yani şaseye bağlanır,diğer uçlarıda açma ve kapama uçlarıdır.
Son olarak alarmın siyah kablosu şaseye bağlanır.Siren ucunuda unutmayalım buda genelde pembe renklidir ve sirenin artısına bağlanır sirenin eksisi şaseye bağlanır.
Bu şekilde alarm sistemi çalışır hale getirilmiş olur.
Alarm kutusu içerisinde darbe dedektörü var ise ara kablosuyla modüle takılır.
dedektörde aracın metal aksamına yapıştırılır.
ayrıca alarm ikaz ledi de ara kablosuyla cam kenarına takılır.
Arkadaşım mutlaka ve mutlaka alarm sisteminin montaj şemasını iyice incele ve benim yazdıklarımada dikkat ederek montajı gerçekleştir.
Montaj şemasındaki kablo renklerine çok dikkat et ve ona göre doğru kabloları bağla.
Özellikle kontak beslemesine dikkatet;şemadada o kablo rengini iyice anla ACC+ diye yazabilir

arkadaşlar yukarıdaki yazı alıntıdır aynı şeyleri tekrar yazmaya üşendim aklınıza takılan bişey olursa yine yardımcı olurum. kolay gelsin.


hocam güzel bir yazı ve tarif olmuş teşekkürler, yalnız kabloları sıyıra sıyıra sağlam kablo bırakmadın valla , bunun için özel kontrol kalemleri var kablonun dışından, içinden elektrik geçip geçmediğini anlayabiliyorsun, veya kablonun ucuna toplu iğneyi bağlayıp kablonun plastiğini sıyırmadan dışardan hafifçe delinipte bakılabilir, daha temiz bir işçilik olur kanaatindeyim


 
36 Mesaj
5 Mart 2010; 11:27:35 

Merhaba,

benim bir sorum var.
Arabam 2007 Honda civic HB.

bir alarm almayı düşünüyorum. ama alarmı sadece "araç hareket ettiğinde kapılar otomatik kapansın" özelliği için alacağım. yani sürüş güvenliği özelliği için.

bu yüzden ikinci bir kumanda yerine aracın kendi kumandasına takılması gerekiyor.

buraya kadar herşey ok. sorduğum alarmcılarda birkaç model önerdiler.

ancak benim istediğim ek bir özellik daha var.
o da yan aynaların otomatik kapanması.

bilirsiniz bu özellik 308 de var. (eski aracım)
honda da kapıda bir düğme var ve ona basınca kapanıyor. ancak ben bunun kumandaya basıldığında kapanmasını istiyorum

sorduğumda yapılamayacağını söylediler ama tabiki bu cevap beni tatmin etmedi.

bunun gayet kolay yapılabileceğini düşünüyorum.
benimle aynı fikirde olan ve beni yönlendirebilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum

saygılar



_____________________________



1573 Mesaj
7 Mart 2010; 17:38:01 

quote:

Orijinalden alıntı: yelbuga

Merhaba,

benim bir sorum var.
Arabam 2007 Honda civic HB.

bir alarm almayı düşünüyorum. ama alarmı sadece "araç hareket ettiğinde kapılar otomatik kapansın" özelliği için alacağım. yani sürüş güvenliği özelliği için.

bu yüzden ikinci bir kumanda yerine aracın kendi kumandasına takılması gerekiyor.

buraya kadar herşey ok. sorduğum alarmcılarda birkaç model önerdiler.

ancak benim istediğim ek bir özellik daha var.
o da yan aynaların otomatik kapanması.

bilirsiniz bu özellik 308 de var. (eski aracım)
honda da kapıda bir düğme var ve ona basınca kapanıyor. ancak ben bunun kumandaya basıldığında kapanmasını istiyorum

sorduğumda yapılamayacağını söylediler ama tabiki bu cevap beni tatmin etmedi.

bunun gayet kolay yapılabileceğini düşünüyorum.
benimle aynı fikirde olan ve beni yönlendirebilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum

saygılar



dostum .benim alarmda bu özellik vardı.araç halinde iken 20sn sonra kapılar kapanıyor.fakat arabadan biri inmek istediği zaman ,dururken(araba çalıştığı için) kolu açınca kapı açılmıyor.şöför tarafından devamlı kapı mandalını açman gerekiyor(diğer kapılardan açılmıyor).yada alarmdan, buda sorun oluyor .özellikle geceleri.bu yüzden ben bunu iptal ettirdim.kullanışlı değil.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadir26 -- 7 Mart 2010; 17:42:44 >


_____________________________

| Acer 23' H233H | Sapphire HD6950 1GB 256Bit | MSI 870A-G54 | AMD PHENOM II X4 955 B.E @4.0 Ghz | HIGHPOWER 650 W | G.SKILL RIPJAWS 4 GB SINGLE 1600 MHZ | SAMSUNG HD103SJ 1 TB |


 
36 Mesaj
8 Mart 2010; 15:24:14 

anladım.
ancak nerdeyse sürüş güvenliği tüm alarm larda var.
başka bir sorun olmuş olamaz mı?

aslında asıl sorum aynaların kapanması.bu konuda bilgisi olan var mı?


_____________________________



1560 Mesaj
1 Nisan 2010; 23:20:55 

Böyle bir başlık açtım. Yardımcı olabilecek bir arkadaş varmı acaba.

Bugün 93 model Tofaş Şahin arabamıza merkezi kilt ve alarm taktım. Merkezi kilit çok iyi çalışıyor. Alarmında kontak dönüşleri, sinyaller, fren pedalı dönüşü, siren vs. hepsini bulup bağladım ve çalışyor ama kapılara giden kabloları bağlayamadım. Resimleri aşşağıda. Basit olsada daha önce bağlamadığımdan bunu beceremedim, yakmamak içinde fazla kurcalamadım.
Renkler bildiğiniz gibi standart. Kontrol kaleminden test lambam vardır.
Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok çok teşekkürler.

KAPI MERKEZİNE GELEN KABLOLAR


ALARM BEYNİ(Adı neyse)


ŞEMA BUNA BENZİYOR. Bendeki İngilizce




_____________________________

i7 2600. 3500mhz Cpu, MSI P67A-GD65 Anakart, Sapphire HD6950 2GB GDDR5, 2 x 4096 Mb Geil 1750 Mhz Dual DDR3, Kingston HyperX SSD 120GB + 2 x 1000GB Maxtor Black Caviar , Silverstone 800w Gold Plus PSU, Dark Knight Kasa, 47LW650s LG 3D TV, Nikon D90, Pioneer VSX915S 7.1-Channel Anfi


 
1615 Mesaj
2 Nisan 2010; 0:04:26 

negatif kapı tetikleme kablosunu, kapının dibindeki kapı swicth inin kablosuna bağlayacaksın. tofaşlarda rengi mordu sanırım


_____________________________



1560 Mesaj
2 Nisan 2010; 19:30:12 

quote:

Orijinalden alıntı: fktanik

Böyle bir başlık açtım. Yardımcı olabilecek bir arkadaş varmı acaba.

Bugün 93 model Tofaş Şahin arabamıza merkezi kilt ve alarm taktım. Merkezi kilit çok iyi çalışıyor. Alarmında kontak dönüşleri, sinyaller, fren pedalı dönüşü, siren vs. hepsini bulup bağladım ve çalışyor ama kapılara giden kabloları bağlayamadım. Resimleri aşşağıda. Basit olsada daha önce bağlamadığımdan bunu beceremedim, yakmamak içinde fazla kurcalamadım.
Renkler bildiğiniz gibi standart. Kontrol kaleminden test lambam vardır.
Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok çok teşekkürler.

KAPI MERKEZİNE GELEN KABLOLAR


ALARM BEYNİ(Adı neyse)


ŞEMA BUNA BENZİYOR. Bendeki İngilizce






Alarmı kapı kapatma otomatiğine bağlanma sorunumu çözdüm.
Soldan sağa;
Alarmdaki Turuncu ile Turuncu-Siyah olan iki kablo iptal.
Beyaz ile Beyaz-Siyah kablonun bir ucu artı tetikleme diğer ucu eksi tetikleme. (Bunlar İkinci resimdeki, Beyaz ile Kahverengi kablolara bağlanacak.)
Sarı ile Sarı-Siyah kablo ise şaseye bağlanacak.

Teşekkürler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fktanik -- 2 Nisan 2010; 19:35:19 >


_____________________________

i7 2600. 3500mhz Cpu, MSI P67A-GD65 Anakart, Sapphire HD6950 2GB GDDR5, 2 x 4096 Mb Geil 1750 Mhz Dual DDR3, Kingston HyperX SSD 120GB + 2 x 1000GB Maxtor Black Caviar , Silverstone 800w Gold Plus PSU, Dark Knight Kasa, 47LW650s LG 3D TV, Nikon D90, Pioneer VSX915S 7.1-Channel Anfi


 
48 Mesaj
28 Haziran 2010; 14:10:09 

Ya arkadaşlar bende bir alarm aldım bagajda gezip duruyor bu hafta sonu bağlamaya niyetliyim gecenlerde açıp neyin ne oldugunu az çok buldum yanlız bi sıkıntım var oda arabanın üzerinde sadece kitlemeye yarayan bir modül var onu iptal etmem gerekir mi? Araç Palio 99model mk1 kasa acaba orjinalindemi var kumanda bilemiyorum kumanda harici, anahtar üzerinde değil heryere baktım ama aldığım alarım gibi üzerinde bi modül bulamadım


_____________________________



 
9 Mesaj
13 Ocak 2012; 19:43:07 

merhaba bende bugün toolmaxx oto alarm sistemi aldım arabamız 96 şahin merkezi kilit için kapılara giden acma kapama motoru yok kutunun içinde onu oto elektrikçimi takıyor acaba?


_____________________________



1006 Mesaj
13 Ocak 2012; 22:44:39 

quote:

Orijinalden alıntı: abdullah_2855

merhaba bende bugün toolmaxx oto alarm sistemi aldım arabamız 96 şahin merkezi kilit için kapılara giden acma kapama motoru yok kutunun içinde onu oto elektrikçimi takıyor acaba?

Arkadaşım alarm ve merkezi kilit sistemleri birbirinden bağımsızdır. Siz önce bir oto elektrikçide merkezi kilit taktırın ardından alarmınızı montajlayın. Sadece alarm kiti taktırmak isterseniz de olur ama bu sefer de eskisi gibi kapıları elle kilitleyip ardından alarmı çalıştıracaksınız tatsız bir şey olur.


_____________________________

2009 Ford Focus A/T (Atiker OBD II)
O'ndan başkası "YALAN"


 
1 Mesaj
8 Nisan 2012; 22:30:58 

merhaba arkadaşlar ben gecen gün arabama merkezi kilit montajını kendim yaptım alarmında montajını yapacaktım ki birşeyi fark ettim merkezi kilitten alarma giden 2 kablovar ama alarmdan merkezi kilite giden 6 kablo var ben merkezi kilitin ve alarmın kurulum şemelarını daha sonra sizlerle paylasacamgım nasıl yapa bilirim bilen arkadaşlar yadımcı ola bilirmi
yardımcı olan arkadaşlara şimdinen teşekkür ederim


_____________________________



288 Mesaj
11 Şubat 2013; 18:50:48 

Konuyu hortlatayım. Bir desi alam aldım.Montajını kendim yaptım fakat merkezi kilit kablolarını bağlayınca merkezi kilit beyni iptal mi olacak.Yani merkezi kilit beynine bağladığımız elektrik kablolarını kescek miyiz.Yani sonuçta alarmın elektriği bağlı ve kapıların kapanması ve açılması için sinyal gönderecek .aklıma burası takıldı.Bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum.


_____________________________



S3


129 Mesaj
14 Aralık 2013; 21:20:39 

Birde ben hortlatayım konuyu, aracım lada vega "İNWELLS OTO ALARM SETİ" aldım ve montaj işine başladım, alarm beyninin bağlantılarını (Siren, fren pedalı, kapı swinch ve bagaj açma) yaptım hepsi çalışıyor fakat merkezi kilit bağlantısında takıldım? aracın sol kapı döşemesini açtım ve aşağıdaki resimdeki şekilde kablo renkleri, merkezi kilit bağlantısını nasıl yapmalıyım?



_____________________________



 
32 Mesaj
25 Ocak 2014; 19:27:15 

Ben de hortlatsam ? :) Regi F-700 marka oto alarm merkezi kilit sistemim var bir süre il dışındaydım marş basmadım aküm sıfırlamış ve alarm sistemi karışmış kodlamak için ne yapmam gerek anahtar üzerindeyken kitliyor kapı kitlenmeden alarm devreye giriyor ( kontak açık )


_____________________________



 
48 Mesaj
17 Şubat 2014; 11:36:59 

Merhaba arkadaşlar, Şahin 16 ie 2000 aracıma dün MFK oto alrm taktım, montajını kendim yaptım, yanlız yapmak istediğim bir şey daha var. Oto alarm sistemine Akü bağlantısının kesilmesi sonucu alarmın devre dışı kalmasını önlemek için, devreye girecek elimde de mevcut olan 12v 7 ah aküyü gizli bir bölmeden bağlamak istiyorum, bu akü sadece alarmın devrede tutsun yeter kapı açmasına falan gerek yok.

Aklımda, oluşabilecek sorun şu, akü aracın elektirik tesisatına bağlandığında patlama yapar mı yada sisteme dahil edilirse sorun çıkar mı, sistem bağlantı şeması nedir.


_____________________________



4783 Mesaj
9 Mart 2014; 9:29:09 

quote:

Orijinalden alıntı: mrtplvc

Merhaba arkadaşlar, Şahin 16 ie 2000 aracıma dün MFK oto alrm taktım, montajını kendim yaptım, yanlız yapmak istediğim bir şey daha var.

Oto alarm sistemine Akü bağlantısının kesilmesi sonucu alarmın devre dışı kalmasını önlemek için,

devreye girecek elimde de mevcut olan 12v 7 ah aküyü gizli bir bölmeden bağlamak istiyorum,

bu akü sadece alarmın devrede tutsun yeter kapı açmasına falan gerek yok.

Aklımda, oluşabilecek sorun şu, akü aracın elektirik tesisatına bağlandığında patlama yapar mı yada sisteme dahil edilirse sorun çıkar mı, sistem bağlantı şeması nedir.


İyi hoş da, böyle bir durumda adam siren kablosunu keser ve işi bitirir.

Yani ilave AKU yerine ALARM ÜNİTESİ ni ve SİREN ÜNİTESİ ni gizlemeniz daha akılcı olacaktır.

Yada çok alâkasız bir yere bir swich konumlandırıp, aracın marş basmasını da engelleyebilirsiniz.

Son olarak, ilave AKÜ herhangibir patlama yada benzeri bir durum yaratmaz.

İyi forumlar....


_____________________________


Peugeot 5008 1.6 HDi 140HP FAP Auto6R 340Nm Tork, Aluminyum Gri, Açık Gri Döşeme, Cyclone-2 DVD Multimedia.

SONY KDS-55A2000 / SONY KP-51PS2 / SONY HT-DDW750 / SONY DAV-IS10 / IBM THINKPAD Z60t / ECA CONFEO PREMIX / GM DISCOVERY 16GB




 
574 Mesaj
9 Mart 2014; 11:34:55 

Elektrik işi sakat bırakın usta yapsın


_____________________________

Hyundai H-100 Kamyonet Euro IV 2.5 TCi 2011..

Audi A6 Metalik Gri S-Line 2012..


 
1 Mesaj
10 Nisan 2014; 21:58:29 

selamlar.Son zamanlarda arabanın alarmı kendi kendine ötmeye başladı bende direksiyon kısımlarını biraz kurcalayıp siyah şase kablosu gördüm ve söktüm artık alarm çalışmıyor.Bneim sorum şuan alarmda elektrik varmıdır yani aküyü bi şekilde bitirebilirmi.Cevaplarınızı bekliyorum


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.297