Alternatörden 60 amper üretmek için?
11 Cevap5267 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
150 Mesaj
5 Şubat 2010; 21:04:55 

slm arkadaşlar standar bir 60 amperlik otomobil alternatörünün (şarj dinamosu) 60 amper üretmesi için dakikada kaç devir dönmesi gerekir.
2. sorum olarak, devir arttıkça bu alternatörlerin akımı, voltajı 12 den yukarı yükselirmi bilgilendirirseniz sevinirim


_____________________________



4160 Mesaj
5 Şubat 2010; 21:52:29 

Amaç nedir?


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
907 Mesaj
5 Şubat 2010; 22:09:32 

düşük devirde de 60 amper verebilir - iç direnci buna uygunsa

devir sayısına bağlı olan amper değil ürettiği voltaj

12 V 'ta 1 Ohm'luk bir yük bağlarsan 12 A
0,2 Ohm'luk bir yük bağlarsan 60 A verir



 
150 Mesaj
5 Şubat 2010; 23:26:21 

cevabın için teşekkür ederim.
peki 4000 devirde devamlı çalışsa 15v geçermi yada zararmı verir


_____________________________



 
907 Mesaj
6 Şubat 2010; 0:02:03 

rulmanları bozulmazsa devamlı dönmesinde bir sakınca yok
önemli olan çekeceğin akımdır
akım çektikçe sargılar ısınacağı için yanabilir

şimdi 4000 devirde 15 V verip vermediğini
ancak etiketinden okuyabilirsin

etiketinde nominal değerleri yazması lazım
yani normal çalışma devir voltaj ve akımı

etiketinde yazmıyorsa 4000 devir döndürüp AVOmetreyle kaç volt çıkış verdiğine bakabilirsin
ama boşta değilde bir lamba gibi küçük bir yük bağlıyken
boşta çalışırken doğru sonuç vermeyebilir ölçüm


4160 Mesaj
6 Şubat 2010; 0:49:53 


quote:

Orijinalden alıntı: azay

slm arkadaşlar standar bir 60 amperlik otomobil alternatörünün (şarj dinamosu) 60 amper üretmesi için dakikada kaç devir dönmesi gerekir.
2. sorum olarak, devir arttıkça bu alternatörlerin akımı, voltajı 12 den yukarı yükselirmi bilgilendirirseniz sevinirim



Alternatör üzerinde zaten regülatör var 13.8-14.4 volt arası sabit DC gerilim veriyor olması lazım.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
150 Mesaj
6 Şubat 2010; 17:03:22 

o zaman 2000 devir hız yeter, 4000 devirde ısıtıp yakmaya gerek yok öğle değilmi..


_____________________________



4160 Mesaj
6 Şubat 2010; 21:48:50 


quote:

Orijinalden alıntı: azay

o zaman 2000 devir hız yeter, 4000 devirde ısıtıp yakmaya gerek yok öğle değilmi..


Alternatörün üzerinde en uygun devir yazıyor olabilir.Tahminen 1750-2500 devir arası maksimum performansta çalışır.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
1461 Mesaj
7 Şubat 2010; 20:29:28 


quote:

Orijinalden alıntı: alpernbugra




Alternatör üzerinde zaten regülatör var 13.8-14.4 volt arası sabit DC gerilim veriyor olması lazım.


Alternatörün üzerindeki regülatör değildir. Akü gerilimi 13.8 - 14.4 volta ulaştığında dış sargıya giden akımı keser, akünün voltajı düştüğünde tekrar sargıya elektrik vererek, şarjı yeniden başlatır. Otomobillerde regülatör görevini akümülatör üstlenir. Yanlış hatırlamıyorsam, akü sığasının % 40 kadar bir akımla, normal şarjın 4 misli rejimle şarj olurlar.

Anlaşılması için birde şema ekliyorum.

0


Şekilde, otomobil alternatörü için kullanılacak basit fakat etkili bir devre görülmektedir. Negatif şaseye sahip otomobil sistemlerinde kullanılacak şekilde düzenlenmiştir. Devre, alternatör alan sargılarındaki gerilim maksimuma çıkınca veya minimuma düşünce, zener diyot regülasyon işlemi yapmaz. Bu anda 2N5296 transistörü yalıtım, ‘N3055 transistörü iletim durumundadır. Alternatör sargılarına maksimum akü gerilimi uygulanır. Alternatör çıkışındaki gerilim de bu anda aküyü şarj etmektedir. Akü gerilimi 13,6V’un üzerine çıkınca 2N5296 iletime, 2N3055 yalıtıma geçecektir. Alternatör çıkışı sıfıra düşecek ve akü için sağlanan şarj akımı kesilecektir.



_____________________________



4160 Mesaj
7 Şubat 2010; 21:00:56 


quote:

Orijinalden alıntı: M. Reha




Alternatörün üzerindeki regülatör değildir. Akü gerilimi 13.8 - 14.4 volta ulaştığında dış sargıya giden akımı keser, akünün voltajı düştüğünde tekrar sargıya elektrik vererek, şarjı yeniden başlatır. Otomobillerde regülatör görevini akümülatör üstlenir. Yanlış hatırlamıyorsam, akü sığasının % 40 kadar bir akımla, normal şarjın 4 misli rejimle şarj olurlar.

Anlaşılması için birde şema ekliyorum.

0


Şekilde, otomobil alternatörü için kullanılacak basit fakat etkili bir devre görülmektedir. Negatif şaseye sahip otomobil sistemlerinde kullanılacak şekilde düzenlenmiştir. Devre, alternatör alan sargılarındaki gerilim maksimuma çıkınca veya minimuma düşünce, zener diyot regülasyon işlemi yapmaz. Bu anda 2N5296 transistörü yalıtım, ‘N3055 transistörü iletim durumundadır. Alternatör sargılarına maksimum akü gerilimi uygulanır. Alternatör çıkışındaki gerilim de bu anda aküyü şarj etmektedir. Akü gerilimi 13,6V’un üzerine çıkınca 2N5296 iletime, 2N3055 yalıtıma geçecektir. Alternatör çıkışı sıfıra düşecek ve akü için sağlanan şarj akımı kesilecektir.




Ben bu sistemin değiştiğini düşünüyorum, çünkü otomobilimizde yaptığımız ölçümler hep 14,4 volt gerilim görüyorum.(arabanın aküsü öldüğünde takviye ile çalıştırmıştık 14,4 volt ölçtüm multimetre ile yeni akü taktığımdada aynı şarj gerilimini ölçtüm)


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
1461 Mesaj
7 Şubat 2010; 21:42:22 

Sistem hep aynıdır. Çok eski sistem, röleli konjektörlerde de böyleydi. Gaza aşırı bastığınızda ve rölanti devrinde, aşırı akım çeken far, rezistans gibi şeyleri kullandığınızda voltajda minik oynamalar göreceksiniz.

Bir de bu aletler, bir saat şarj edip bir saat beklemiyor, saniyelerde devreye girip çıkıyor. Her şey, çektiğiniz akıma bağlı. Eski elektronik konjektörlerde devreye girmesi, atıyorum 0.6 voltları buluyorsa, yeni sistem konjektörler 0.1 volt düşümünde bile devreye girebilirler. Fakat sistem, hep alternatörün şarj akımını azaltarak çalışır.

Akümülatör gibi çok sağlam, bir doğru voltaj kaynağı varken, kim 60-100 amper verebilecek regülatöre ihtiyaç duysun?


_____________________________



4160 Mesaj
7 Şubat 2010; 22:36:13 


quote:

Orijinalden alıntı: M. Reha

Sistem hep aynıdır. Çok eski sistem, röleli konjektörlerde de böyleydi. Gaza aşırı bastığınızda ve rölanti devrinde, aşırı akım çeken far, rezistans gibi şeyleri kullandığınızda voltajda minik oynamalar göreceksiniz.

Bir de bu aletler, bir saat şarj edip bir saat beklemiyor, saniyelerde devreye girip çıkıyor. Her şey, çektiğiniz akıma bağlı. Eski elektronik konjektörlerde devreye girmesi, atıyorum 0.6 voltları buluyorsa, yeni sistem konjektörler 0.1 volt düşümünde bile devreye girebilirler. Fakat sistem, hep alternatörün şarj akımını azaltarak çalışır.

Akümülatör gibi çok sağlam, bir doğru voltaj kaynağı varken, kim 60-100 amper verebilecek regülatöre ihtiyaç duysun?


Müsait bir zamanda gaz veripte deneyeceğim.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Donanım / Hardware] » Elektronik » Alternatörden 60 amper üretmek için?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.406