Volant arızası nasıl anlaşılır?
41 Cevap43350 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


3141 Mesaj
26 Ocak 2010; 12:29:46 

407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


3770 Mesaj
28 Ocak 2010; 14:01:20 

volant dişlisi sıyırmış ise marşa bastığında araba gıvvvv der çalışmaz. tabi bunu her zaman yapmaz, dişlinin sıyırmış bölgesi denk gelirse yapar

arabanın marşı-dinamosu iyiyse ve bunu yapıyosa bu volantın kabahatidir. ters çevirirler öyle kullanırsın

(tabi biz bunu transitte ters çevirip kullanabiliyoduk, 407nin ki nasıldır bilmiyorum)


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


 
22 Mesaj
28 Ocak 2010; 20:33:27 

selam

malesef volantınız dağılmış diyecem ve bu sorun sizin gibi bu marka aracı kullanan herkezin derdi yenisini taktırsanda cok cabuk aynı hale gelecektir bu yüzden pejo türkiyede cok kan kaybetti sorunu şöyle teknik olarak anlatıyım size debriyaj dah kulanışlı olsun daha yumuşak olsun diye volantın ic kısmı tammen bahımsız hareket eder içiyle dışı arasında amortisör görevi gören parcalar var bunlar zamanla dagılıyor ve marşa bastığınızda yada stop ederken söylediğiniz sesi yapıyor önerim bu sese alışmanız cünkü cözemeye bilirsiiz


_____________________________



3141 Mesaj
29 Ocak 2010; 13:11:50 


quote:

Orijinalden alıntı: salim soyluk

selam

malesef volantınız dağılmış diyecem ve bu sorun sizin gibi bu marka aracı kullanan herkezin derdi yenisini taktırsanda cok cabuk aynı hale gelecektir bu yüzden pejo türkiyede cok kan kaybetti sorunu şöyle teknik olarak anlatıyım size debriyaj dah kulanışlı olsun daha yumuşak olsun diye volantın ic kısmı tammen bahımsız hareket eder içiyle dışı arasında amortisör görevi gören parcalar var bunlar zamanla dagılıyor ve marşa bastığınızda yada stop ederken söylediğiniz sesi yapıyor önerim bu sese alışmanız cünkü cözemeye bilirsiiz

Sese alışmak sıkıntı değil, zaten sadece stop ederken yapıyor; benim derdim bu şekilde kullanmak araca kısa ya da uzun vadede daha büyük sıkıntı-hasar-masrafa yol açar mı? Eğer böyle kullanmak da sıkıntı yoksa ben binerim bu haliyle dediğim gibi mühim olan bu durumda illa hemen değiştirmek mi gerekiyor yoksa kullanabilir miyim aracı bu şekilde?


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


3141 Mesaj
29 Ocak 2010; 21:55:11 

Bugün 2si özel 1i yetkili Peugeot servisi olmak üzere 3 farklı servise gittim ve aracı gösterdim. Teşhis 3 yerde de aynı; fakat işin enteresan yanı özel servisin biri şimdilik bir sıkıntı yaratmaz ileride ses artarsa tekrar gelin dedi, diğer özel servis şimdi değiştirseniz bile 10.000km sonra aynı sesi yine yapacak, bunlarda böyle, 100.000-110.000km'ye kadar bir sorun olmaz, o zaman tekrar bakarız dedi. Bu haliyle kullanmam sorun çıkarır mı diye ısrarlı sorularıma "hayır" yanıtını verdi, hatta usta 5-10dk tur attı ben servisin sahibiyle muhabbet ederken balatalar falan iyi durumda dedi, yani sıkıntı çıkarmaz dedi. Fakaaaaaatttttt; yetkili servis başka bir alemdi; direkt volant dedi, değişmesi lazım dedi, ne kadar süre idare eder bu şekild dedim, garanti veremeyiz, içinde dağılıp şanzımana zarar verebilir vs. dedi. imdi ben kime inanayım, ne yapayım arkadaşlar?????


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


3008 Mesaj
30 Ocak 2010; 19:11:49 


quote:

Orijinalden alıntı: salim soyluk

selam

malesef volantınız dağılmış diyecem ve bu sorun sizin gibi bu marka aracı kullanan herkezin derdi yenisini taktırsanda cok cabuk aynı hale gelecektir bu yüzden pejo türkiyede cok kan kaybetti sorunu şöyle teknik olarak anlatıyım size debriyaj dah kulanışlı olsun daha yumuşak olsun diye volantın ic kısmı tammen bahımsız hareket eder içiyle dışı arasında amortisör görevi gören parcalar var bunlar zamanla dagılıyor ve marşa bastığınızda yada stop ederken söylediğiniz sesi yapıyor önerim bu sese alışmanız cünkü cözemeye bilirsiiz

merakımı mazur görün.o araçları hiç bilmiyorum.olurya almaya kalksak bilgimiz olsun diye birkaç şey sormak istiyorum.
volantın tamir takımı oluyormu(değişim haricinde dağılan veya bozulan parçalar)
anladığım kadar titreşim damperi gibi birşey.ifadenizden canlandırdığım o.yanılıyorsam lütfen düzeltin.
iç ve dış parçayı bir şekilde birleştirmek çözüm olurmu.biliyorsunuz bizim tamircilerimiz o tür konularda epeyce mahirdirler.(bende eskiden son çare uydurma şeylere çok başvurmuşumdur )
birde gerçekten merak ettim.(çünkü yumuşatma işini pilaka yapıyor zaten ikincibir yumuşamaya neden gerek duyuldu)
varsa elinizde resimleri koyarsanız sevinirim(dağılmış bozuk yenisi fark etmez)
kolay gelsin.sağlıkla kalın.


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


3141 Mesaj
30 Ocak 2010; 19:26:49 


quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen



merakımı mazur görün.o araçları hiç bilmiyorum.olurya almaya kalksak bilgimiz olsun diye birkaç şey sormak istiyorum.
volantın tamir takımı oluyormu(değişim haricinde dağılan veya bozulan parçalar)
anladığım kadar titreşim damperi gibi birşey.ifadenizden canlandırdığım o.yanılıyorsam lütfen düzeltin.
iç ve dış parçayı bir şekilde birleştirmek çözüm olurmu.biliyorsunuz bizim tamircilerimiz o tür konularda epeyce mahirdirler.(bende eskiden son çare uydurma şeylere çok başvurmuşumdur )
birde gerçekten merak ettim.(çünkü yumuşatma işini pilaka yapıyor zaten ikincibir yumuşamaya neden gerek duyuldu)
varsa elinizde resimleri koyarsanız sevinirim(dağılmış bozuk yenisi fark etmez)
kolay gelsin.sağlıkla kalın.

Ben de çok bilgili değilim açıkçası; anladığım kadarıyla izah etmeye çalışasım. Bizim 407lerde hareketli volant diye bir sistem varmış ve içinde yaylar; bendeki ses o yaylardan geliyrmuş, genel olarak var olan bir durummuş 407lerde. Gittiğim servislerin tümü volant ve balata takımı vs hepsini bir anda komle değiştirme şeklinde tavsiyede bulundu ki bu da yaklaşık 1.500TL falan tutuyor. Yani sizin dediğiniz gibi tamircilerin parçayı dağıt, bozuğu çıkar, sağlamı tak, tekrar topla mantığı burada işlemiyor.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


3008 Mesaj
30 Ocak 2010; 20:10:10 

valenciaendoor....
---------------------
teşekkür ederim.benim için yeterli açıklama oldu.amma değiştikten sonra(ki değişirseniz),bizim ustalara genede göstermenizi salık veririm.çünkü 1500 tl az para deyil.
geçmiş olsun.kazasız belasız sürüşler.


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
22 Mesaj
4 Şubat 2010; 20:04:10 

ARKADAŞ SELAM

kusura bakmayın ancak yaza bildim volantın kesinlikle tamiri yok malesef yenisini almanız gerekecek ve bu haliyle hic bir sorun yaşamassınız sadece ses yapar okadar


_____________________________



3141 Mesaj
5 Şubat 2010; 9:03:21 


quote:

Orijinalden alıntı: salim soyluk

ARKADAŞ SELAM

kusura bakmayın ancak yaza bildim volantın kesinlikle tamiri yok malesef yenisini almanız gerekecek ve bu haliyle hic bir sorun yaşamassınız sadece ses yapar okadar

Teşekkürler hocam ilginiz için; ben de artık götürdüğü yere kadar bu şekilde kullanmaya verdim; zaten kesinlikle değişmesi gerektiği zaman iyice kendini belli eden bir durummuş; şimdilik devam.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


 
22 Mesaj
5 Şubat 2010; 10:49:29 

pardon arkadaşlar diyecektim eksik yazmışım


_____________________________



 
165 Mesaj
13 Şubat 2010; 21:10:46 

ARKADAŞALAR BENDE 2006 MODEL OPELASTRA 1,3 CDTI VAR.ARABAM 79 BİN KM DE.ARABANIN DEPRAJINA HAFİD DOKUNDUĞUMDA BİR VURMA SESEİ GELİYOR. NEYSE SERVİSE GÖTÜRDÜM KESİMLİKLE VOLANTI BOZULMUŞ DİYORLAR. BİR USTAYA DAHA GÖSTERDİM ODA VOLANTI BOZUK OLMAYA BİLİR DİYOR.BASKI BALATASI BOZULMUŞTUR DEDİ.SERVİSE TEKRAR SORDUM BASKI BALATA BOZUK OLDUĞUNDA BU SES GELMEZ ÖRNEĞİN ARABA VİTESLERE GEÇEMEZ DEDİLER.BU NEDENLE SERVİSEMİ USTAYAMI YAPTIRMA KONUSUNDA KARARSIZ KALDIM .BU KONUDA YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM TEŞEKKÜRLER


_____________________________



 
165 Mesaj
13 Şubat 2010; 21:15:55 

BU HALİYLE BİR SORUN YAPMAZ DİYORSUNUZ DEĞİLMİ ?


_____________________________



3141 Mesaj
13 Şubat 2010; 21:23:16 


quote:

Orijinalden alıntı: ozisay

ARKADAŞALAR BENDE 2006 MODEL OPELASTRA 1,3 CDTI VAR.ARABAM 79 BİN KM DE.ARABANIN DEPRAJINA HAFİD DOKUNDUĞUMDA BİR VURMA SESEİ GELİYOR. NEYSE SERVİSE GÖTÜRDÜM KESİMLİKLE VOLANTI BOZULMUŞ DİYORLAR. BİR USTAYA DAHA GÖSTERDİM ODA VOLANTI BOZUK OLMAYA BİLİR DİYOR.BASKI BALATASI BOZULMUŞTUR DEDİ.SERVİSE TEKRAR SORDUM BASKI BALATA BOZUK OLDUĞUNDA BU SES GELMEZ ÖRNEĞİN ARABA VİTESLERE GEÇEMEZ DEDİLER.BU NEDENLE SERVİSEMİ USTAYAMI YAPTIRMA KONUSUNDA KARARSIZ KALDIM .BU KONUDA YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM TEŞEKKÜRLER

Vallahi ben yetkili servise götürdüm, volant ve baskı balata değişecek dediler, hatta yarın değiştirelim isterseniz dediler; ben para yok şimdilik falan dedim; sonra 5 farklı özel servise götürdüm, volanttan kaynaklı bir ses olduğunu, fakat aracı bu şekilde kullanmamın bir sıkıntı yaratmayacağını söylediler, bir tanesi seste artış olursa tekrar bakalım dedi. Yani elbette karar sizin; fakat yetkili servisler bi farklı oluyor, anlayın artık.
Profilinize baktım; Ankara'da olsanız size iyi bir özel servis önerebilirdim Opel için, önceden Corsa vardı bende; fakat Hataydaymışsınız.
Dediğim gibi karar sizin, bence birkaç yere daha gösterip son kararı verin; ben öyle yaptım.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


 
165 Mesaj
14 Şubat 2010; 19:57:45 

ilginiz için çok teşekkürler.bana sanayide iyi bir usta önerdiler opel için.fakat kararsız kaldım.güven anlamında.sizce servistemi yaptırmalıyım.sanırım siz servisde yaptırmamı öneriyorsunuz değilmi ?


_____________________________



 
165 Mesaj
14 Şubat 2010; 22:33:02 

ARKADAŞLAR BİR DE ABS SEYLE İLGİLİ BİR ŞEY SORACAM.ARACIM 2006 MODEL CDTI ASTRA HB. NEYSE ARABAMDA KONTAK AÇILDIKTAN SONRA YADA MOTOR ÇALIŞTIKTAN SONRA (AMA BAZEN )ABS IŞIĞI SÖNMÜYOR FAKAT BELLİ BİR SÜRE SONRA TEKRAR SÖNEREK DÜZELİYOR.ŞU ARALAR ABS HİÇ YANMADI.SİZCE ABS ARIZALIMIDIR.BU KONUDA BİLGİSİ OLAN ARKADAŞALRA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER


_____________________________



3141 Mesaj
15 Şubat 2010; 13:28:04 


quote:

Orijinalden alıntı: ozisay

ilginiz için çok teşekkürler.bana sanayide iyi bir usta önerdiler opel için.fakat kararsız kaldım.güven anlamında.sizce servistemi yaptırmalıyım.sanırım siz servisde yaptırmamı öneriyorsunuz değilmi ?

Ben servis farklıdır, anlayın derken; "yetkili servisler genelde insanı yolar fırsat verirseniz" demek istemiştim; yani mümkün mertebe yetkili servisten uzak durmaya çalışıyorum ben kendi adıma. Aynı işi aynı kalitede ve aynı orijinal parçada arada dehşet fiyat farkı koyarak beni yolmaya çalışıyorsa haliyle uzak duruyorum; ben kendi peugeot aracım için 1-2 özel servis buldum işini iyi yapan, dürüst olduğunu düşündüğüm, orijinal parça kullanıyorlar zaten; özel servise gidiyorum işim olunca; Opel varken de özele gidiyordum zaten.
Tercih sizin tabii; ustanın iyi olması da önemli, fazla bilmediğiniz herhangi bir usta yerine yetkili servise gitmeniz daha iyi olabilir; zira sanayideki bazı ustalar da insanlıktan nasibini almamıl olabiliyor.
ABS arızası konusunda ise; öncelikle aracınızı özel ya da yetkili-neyi tercih ederseniz- servise götürün ve aracınızı bilgisayara bağlasınlar; hata kodundan ve arıza geçmişinden sıkıntının ne olduğu ortaya çıkar, siz uğraşmayın boşuna.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


 
165 Mesaj
15 Şubat 2010; 22:11:47 

açıklamalarınız için teşekkürler.bende iyi bir usta bulursam özelde yaptıracağım.opel astra 1.3 cdtı için ne düşünüyorsunuz.sizce pejomu opel mi yada ford mu .tabi dizelleri için soruyorum


_____________________________



 
165 Mesaj
15 Şubat 2010; 22:17:40 

birde özel servis derken sanayide opel üzerine uzmanlaşmış yada opelleri tamir eden ustalarımı kastettiniz. teşekkürler tekrar


_____________________________



3141 Mesaj
15 Şubat 2010; 22:25:17 


quote:

Orijinalden alıntı: ozisay

açıklamalarınız için teşekkürler.bende iyi bir usta bulursam özelde yaptıracağım.opel astra 1.3 cdtı için ne düşünüyorsunuz.sizce pejomu opel mi yada ford mu .tabi dizelleri için soruyorum

Marka kıyaslamasından ziyade model kıyaslamak daha doğru olur sanırım. Ben 407 aldım ve aldığım paraya bana en iyisini sunan araç oydu. D sınıfı bir araç neredeyse C sınıfı bir araç fiyatına geldi. Aklımda Astra ve Focus da vardı; fakat Focus'un içinde kısa bir seyehat Focus'u elememe neden olmuştu; ses yalıtımı kötüydü, malzeme kalitesini de pek beğenmemiştim. Astranın da iç tasarımını pek beğenmemiştim. Kullanmadığım için performans konusunda yorum yapamam, ama kağıt üstünde Focus'un verileri hem yakıt hem de performans olarak oldukça iyiydi. Astra dizel kullanan bir arkadaşım var; ona da o aracısormuştum, aracından oldukça memnundu, yani bunlar tamamen kişisel tercih.
Dediğin gibi, kastetiğim Opel özel servisleri, iyi bir Opel özel servisi bulabilirsen tüm işlemlerini orada yaptırabilirsin; ben öyle yapıyordum Cors avarken ve bir kere bile sıkıntı yaşamadım; hatta çoğu zaman çok karlı çıktım; iyi de diyalog kurulursa ufak tefek şeyler para vermeden halledeilebiliyor.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


 
165 Mesaj
17 Şubat 2010; 1:03:45 

teşekkürler.bende öyle yapacağım.kayseriyi bilmediğim için şimdilik araştırıyorum.ankarada olsaydık sayenizde pek sıkıntı çekmeyecektim.


_____________________________



3141 Mesaj
17 Şubat 2010; 9:31:58 


quote:

Orijinalden alıntı: ozisay

teşekkürler.bende öyle yapacağım.kayseriyi bilmediğim için şimdilik araştırıyorum.ankarada olsaydık sayenizde pek sıkıntı çekmeyecektim.

Rica ederim... Eğer servis konusunda sıkıntı yaşıyorsanız ve eğer denemediyseniz Opel başlığını da bir inceleyin derim; oradan da bilgi bulabilirsiniz belki iyi bir servis konusunda.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


 
700 Mesaj
17 Şubat 2010; 22:04:21 

aracı opel 1.3 CDTi olan var ise yardımcı olabilirim. Volant sorununu tamamen çözmüş bulunmaktayız.

Bu arada konuyu açan arkadaşa şunu söyleyeyim elimde sıfır hiç kullanılmamış volant mevcut zaten opel ile aynı volant piyasa fiyatı 700 TL civarında servis fiyatı 1250 TL ben 450 TL e bırakacağım en son


_____________________________



1210 Mesaj
17 Şubat 2010; 22:10:59 


quote:

Orijinalden alıntı: valenciaendoor

407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?


Stop anında cik cik sesinden kasıt "şırk" diye vurma sesimi?

Ben herzaman söyledim ve yine söylüyorum. Özellikle dizel aracı çalıştırırken ve stop ederken debrijaya basın diye...!!! nedenini söylememe gerek yok zaten konuyu açmışsın.
Bunu size servis söylemez hiç kimse söylemez zaten şimdi buradada itiraz edenler çıkacaktır.

Hocam sende aracını şuanda debrijaya basılı tutup stop etmeyi dene bakalım yine yapacakmı? ki pek faydası olacağını sanmıyorum zaten volan arızalanmıştır



_____________________________

sony vaio sorunları için yazabilirsiniz...( FN TUŞU V.S)

bulent_telli@mynet.com


3141 Mesaj
18 Şubat 2010; 9:03:51 


quote:

Orijinalden alıntı: Deluxe1




Stop anında cik cik sesinden kasıt "şırk" diye vurma sesimi?

Ben herzaman söyledim ve yine söylüyorum. Özellikle dizel aracı çalıştırırken ve stop ederken debrijaya basın diye...!!! nedenini söylememe gerek yok zaten konuyu açmışsın.
Bunu size servis söylemez hiç kimse söylemez zaten şimdi buradada itiraz edenler çıkacaktır.

Hocam sende aracını şuanda debrijaya basılı tutup stop etmeyi dene bakalım yine yapacakmı? ki pek faydası olacağını sanmıyorum zaten volan arızalanmıştır



Vurma sesi gibi değil; daha çok şıkırtı gibi bir ses. Sesi kaydedip dinletebilsem daha iyi anlatacağım kendimi sanırım, ama mümkün değil.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


1210 Mesaj
18 Şubat 2010; 10:14:18 

quote:

Orijinalden alıntı: valenciaendoor



Vurma sesi gibi değil; daha çok şıkırtı gibi bir ses. Sesi kaydedip dinletebilsem daha iyi anlatacağım kendimi sanırım, ama mümkün değil.


Tamam ben biliyorum o sesi zaten bende "şırk" diye bir ses diyerek onu kastetmiştim. Kulağa hoş gelmeyen bir ses her stop anında canını sıkan bir ses !

sorun volan dişlisi %100 değiştirsen bile 3-6 ay arasında tekrar sesi yenileyecektir. Volan'ı bozan aslında marş motorudur ve dediğim gibi debrijaya basmadan çalıştırıp stop etmekten kaynaklanır. o yüzden volan değiştiği zaman marş motorunuda değiştirirlerki volanın dönme açışını enaza indirmek için. Opel 1.3 serisindede aynı sorun var tüm seti komple değiştirenler 6 ay sonra yine ses ile karşı karşıya kaldıklarını belirttiler. Bu sorunuda sabit volanta çevirerek kurtulanlar oldu. Yani artık volant sorunu kalmadı. Bunuda bulunduğum yerde ahbabım olan özel opel-peugeot-bmw servisi gerçekleştirdi. Şuan için peugeot'ların volant sorununu çözmeye çalışıyorlar, yani bir bakıma peugeot'larıda sabit volanta çevirme planı içerisindeler.

O şekilde kullanırsam birşey olurmu demişsin, ses daha çok artar ve çok çirkin dereceye ulaşabilir. Sanki motor yerinden düşecekmiş hissi verir. O şekilde kullanmanı tavsiye etmem çünki dağılıp yolda bırakma riski yüksektir ki buda hem debriyaj setine hemde şanzımana ciddi hasarlar verebilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deluxe1 -- 18 Şubat 2010; 10:16:45 >


_____________________________

sony vaio sorunları için yazabilirsiniz...( FN TUŞU V.S)

bulent_telli@mynet.com


4055 Mesaj
18 Şubat 2010; 20:31:59 

madem sorun 407 lerin hepsinde var peugeot bunu ücretsiz olmasada çok az bir miktar alarak değiştirmek zorunda siz bence peugeot a mesaj atın bu sorun her 407 de var ücretsiz değiştirin falan yazın size dönerler ve çok cüzi bir miktara değiştirirsiniz


_____________________________



 
251 Mesaj
25 Şubat 2010; 0:24:11 

dizel meganların bu sorunu hiç yaşamaması gerek o zaman...çünkü araç kartlı ve kartı yerleştirdiğinizde ve düğmeye bastığınızda sizi yazılı olarak uyarıyor..frene ve debriyaja basın diye..ondan sonra aracı çalıştırıyor...bunu hep merak eder dururdum babamın meganına bindiğimde...demekki var olan bir gerçek varmış bizim pek düşünmediğimiz....kendi aracıma bindiğimde de megandaki alışkanlıktan olsa gerek önce debriyaja basar sonra kontağı çeviririm....geçen ustaylada konuştum..astra dizelin kronik sorunu var mı diye..100.000 lerde volant arızası çıkarır..başka bir şeyi yok dedi...umarım çıkarmaz..sorunsuz sürüşler dilerim...


_____________________________

SAMSUNG 40R81 BORDEAUX
2009 OPEL ASTRA SEDAN 1.3 CDTI Enjoy + Elegance Paket, Metro Mavi...


 
2 Mesaj
9 Mart 2010; 22:45:30 

Herkese merhaba, benimde dizel 407 im var servisde volan dişlisinin değismesi gerektiğini söylemişler , şuan araç ankara' d ailem kullanıyor , problemli birsey mi , acil yapılması lazım mı, bir de galiba motordan da ses geliyormuş motora yada herhangi bir aksama zararı var mı , yardımcı olursanız sevinirim , birde yaptıranlar ne kadar tuttuğu hakkında yardımcı olabilirler mi , geçmiş olsun . . .


_____________________________



3141 Mesaj
10 Mart 2010; 9:46:10 


quote:

Orijinalden alıntı: 407

Herkese merhaba, benimde dizel 407 im var servisde volan dişlisinin değismesi gerektiğini söylemişler , şuan araç ankara' d ailem kullanıyor , problemli birsey mi , acil yapılması lazım mı, bir de galiba motordan da ses geliyormuş motora yada herhangi bir aksama zararı var mı , yardımcı olursanız sevinirim , birde yaptıranlar ne kadar tuttuğu hakkında yardımcı olabilirler mi , geçmiş olsun . . .

Yetkili servise göre acilen değişmesi gerek; özel servise göre aciliyeti yok, en azından 25.000km daha götürür(tabi bu benim aracım için geçerli)... Yetkili servise göre bu şekilde kullanmasam iyi olur, herhangi bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı konusunda garanti veremezlermiş; özel servislere göre bu şekilde kullanabilirmişim... Ben 1'den fazla özel servise gittim, hepsi aynı şeyi söyleyince askıya alım değiştirme işini; değişecek mi değişecek tabiki, bir sıkıntı var yani; stop ederken araçtan şıkırtı geliyor ve hafif silkeliyor. Bir süre daha böyle devam edeceğim ben kendi adıma.
Maliyetine gelince; volantla beraber baskı balata ve hatta belki keçe vs değişecek; toplamda 1.500TL civarı olur diye tahmin ediyorum... Özel serviste daha ucuz olabilir.
İsterseniz size 1-2 tane özel servis tavsiye edebilirim Ankara'da; bir de onlara gösterirsiniz; sonra kesin karar verirsiniz.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


 
2 Mesaj
27 Mart 2010; 17:56:33 

Yetkili servise göre acilen değişmesi gerek; özel servise göre aciliyeti yok, en azından 25.000km daha götürür(tabi bu benim aracım için geçerli)... Yetkili servise göre bu şekilde kullanmasam iyi olur, herhangi bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı konusunda garanti veremezlermiş; özel servislere göre bu şekilde kullanabilirmişim... Ben 1'den fazla özel servise gittim, hepsi aynı şeyi söyleyince askıya alım değiştirme işini; değişecek mi değişecek tabiki, bir sıkıntı var yani; stop ederken araçtan şıkırtı geliyor ve hafif silkeliyor. Bir süre daha böyle devam edeceğim ben kendi adıma.
Maliyetine gelince; volantla beraber baskı balata ve hatta belki keçe vs değişecek; toplamda 1.500TL civarı olur diye tahmin ediyorum... Özel serviste daha ucuz olabilir.
İsterseniz size 1-2 tane özel servis tavsiye edebilirim Ankara'da; bir de onlara gösterirsiniz; sonra kesin karar verirsiniz.

İlginiz için teşekkur ederım , daha önce 9 yıl vectra A ve B kasa kullandım az cok Ankara da ki opel özel servislerini çözdüm ve inandığım kaliteli uztalar vardı , ama nedendir bilmiyorum Ankara da peugeout özel servisi hakkında şuana kadar kimsenin bu iyidir dediği , güvenebilirsiniz dediği bir servise denk gelmedim , varsa yaptığı işin arkasında duracak , işçiliğinin ve taktığı malzemenin arkasında garantisiyle duracak bir özel peugeout servisi paylaşırsanız sevinirim , tekrar teşekkürler ve de geçmiş olsun . . .


_____________________________



3141 Mesaj
29 Mart 2010; 9:44:35 


quote:

Orijinalden alıntı: 407

Yetkili servise göre acilen değişmesi gerek; özel servise göre aciliyeti yok, en azından 25.000km daha götürür(tabi bu benim aracım için geçerli)... Yetkili servise göre bu şekilde kullanmasam iyi olur, herhangi bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı konusunda garanti veremezlermiş; özel servislere göre bu şekilde kullanabilirmişim... Ben 1'den fazla özel servise gittim, hepsi aynı şeyi söyleyince askıya alım değiştirme işini; değişecek mi değişecek tabiki, bir sıkıntı var yani; stop ederken araçtan şıkırtı geliyor ve hafif silkeliyor. Bir süre daha böyle devam edeceğim ben kendi adıma.
Maliyetine gelince; volantla beraber baskı balata ve hatta belki keçe vs değişecek; toplamda 1.500TL civarı olur diye tahmin ediyorum... Özel serviste daha ucuz olabilir.
İsterseniz size 1-2 tane özel servis tavsiye edebilirim Ankara'da; bir de onlara gösterirsiniz; sonra kesin karar verirsiniz.

İlginiz için teşekkur ederım , daha önce yıl vectra A ve B kasa kullandım az cok Ankara da ki opel özel servislerini çözdüm ve inandığım kaliteli uztalar vardı , ama nedendir bilmiyorum Ankara da peugeout özel servisi hakkında şuana kadar kimsenin bu iyidir dediği , güvenebilirsiniz dediği bir servise denk gelmedim , varsa yaptığı işin arkasında duracak , işçiliğinin ve taktığı malzemenin arkasında garantisiyle duracak bir özel peugeout servisi paylaşırsanız sevinirim , tekrar teşekkürler ve de geçmiş olsun . . .

İstanbul yolunda Volvo'yu geçince sağdan girin, sanayi sitesinin içinde Vatan var, orası iyidir; ben gidip memnun kalmıştım.
Bir de Vatan Peugeot var, Atisan kavşağı Ostim'de orası da olabilir.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


 
1615 Mesaj
29 Mart 2010; 10:25:33 

407 lerde kronik volan sorunu mevcut. kuzenimin 407 sinde daha 10000 km de aşırı bir titreme vardı kalkışlarda. sanırsam volanı q3 modeliymiş, q4 ile değiştrikten sonra titreme kalmamıştı. tabi araç üzerindeki baskı balata da buna uyumlu takılmıştı. hatta servis baskı balata garantiye dahil değil dedi sağlam bir cıngar çıkarmıştık o da garantiden değişti. adamlar volanı değişiyor, sizin baskı balata bu volana uygun değil ücretini ödeyeceksiniz diyor. oldu canım


_____________________________



1026 Mesaj
29 Mart 2010; 14:04:33 


quote:

Orijinalden alıntı: impress

407 lerde kronik volan sorunu mevcut. kuzenimin 407 sinde daha 10000 km de aşırı bir titreme vardı kalkışlarda. sanırsam volanı q3 modeliymiş, q4 ile değiştrikten sonra titreme kalmamıştı. tabi araç üzerindeki baskı balata da buna uyumlu takılmıştı. hatta servis baskı balata garantiye dahil değil dedi sağlam bir cıngar çıkarmıştık o da garantiden değişti. adamlar volanı değişiyor, sizin baskı balata bu volana uygun değil ücretini ödeyeceksiniz diyor. oldu canım


Kuzeninizin 407 sinin modeli neydi acaba? Çünkü 2006 yılının ikinci yarısında çıkan 407 lerde bu ve bunun gibi diğer sorunların çözüldüğünü duymuştum. Ben de bu aracı almayı düşünüyorum 2007 modelini fakat ince eleyip sık dokumam gerekiyor. O nedenle soruyorum.


_____________________________

www.elektronikprojem.com - Ücreti karşılığı elektronik projeler yapabileceğiniz ya da yaptırabileceğiniz websitesi..


 
6 Mesaj
1 Nisan 2010; 8:58:02 

slm arkadaşlar volant konuları hepimizin başını agrıtıyor volant cözümü sabit düz volanttır



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
165 Mesaj
2 Nisan 2010; 0:36:44 

arkadaşlar şimdide arabamın direksiyonunu sola doğru kırdığımda direksiyondan çıt çıt çıt diye sanki bir yaya deyiyormuş gibi bir ses geliyor.bu ses çok hafif .direksiyon normal işlevini görüyor ama.sizce ne yapmalıyım.aranızda böyle bir sorun yaşayan varmı ?.yardımlarınız için teşekkürler


_____________________________



 
3833 Mesaj
7 Ekim 2010; 13:25:02 

2006 yılının ilk yarısına kadar kullanılan volantlar gerek C5.lerde gerekse 407.lerde 0532 Q3 kodlu volanttı. Hatta bunlar da aralarında ikiye ayrılıyor. Aynı volantın 220mm çapında olan da var 225mm çapında olan da var. Örneğin benim aracımda 0 532 q3 tip görülüyor ama iki tane referans numarası çıkıyor. Yani 220mm.mi yoksa 225mm.mi var bilemiyoruz açmadan. Şimdi bende 0532 q4 tip sipariş ettim ve tabiki ona uygun debriyaj seti 2052 F3 kodlu. Ben sachs marka kullanacağım ama valeo ya da lukta kaliteli.

Sonuç olarak 2006 yılının 7.ayından itibaren C5.te ve yeni C5.lerde ve de yeni Peugeot 407.lerde kullanılan şu anda yeni tip 0 532 q4 tipli 228mm çapındaki volantlar. Bunlar kesinlikle daha az sorunlu. Ben yetkili serviste ne kadar sorunlu volantlı C5 gördüysem inanın hepsi benim gibi 2006 model C5.ler.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
21 Mesaj
10 Ekim 2010; 12:36:54 


quote:

Orijinalden alıntı: enoktakenokta

407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?

volant değişcek tabiki sabit volant takıcan luk marka yaylı baskı balata seti sorun çözülcek İZMİRDE VOLMER
VOLAN VE DEBRİYAJ SET 500 TL


_____________________________

polat


 
3833 Mesaj
28 Ekim 2010; 11:57:07 

Tek kütleli volant sadece volant değişim sorununu giderir ki balata çok yanarsa volantı da yakabilir. Tek kütleli de olsa çift kütleli de olsa bu durumda volant değişmek zorunda kalır.

Ayrıca tek kütleli volantın dezavantajları vardır ki bunların bazıları çok bariz.

1. Gazı bırakıp tekrar hızlanmaya çalıştığınızda araç geç tepki verir. (Stall etkisi)
2. Vites geçişleri çift kütleli volandaki gibi tüy gibi olmaz.
3. Motora daha fazla yük biner. Triger kayışını vaktinden önce değişmek zorunda kalırsınız. 120.000 km.de
4. Yakıt tüketimi bir miktar artar.
5. Keşke çift kütleli volan (orijinalini) taktırsaydım psikolojisi baş gösterir ki bu zaten en önemlisi. Bunun sonucunda araçtan soğuyabilirsiniz.

Ben bu volant işini çok araştırdım. Yeni tip Q4 volantlarda sorunlar tamamiyle olmasa da oldukça giderilmiş. Servise gelenler artık baskı balata yaktıkları için geliyorlar ve volant yüzeyi yanmışsa baskı balatayı değişiyorlar. İlla volant her baskı balata değişiminde değişecek diye bir durum yok.

Servislerde 1.6 90 HP (tek kütleli volant) baskı balata yakanları da gördüm. Onların da volantı değişen oluyor.

Şimdi seçim sizlerin.
Tek kütleli volant + yaylı baskı balata sistemi = 500 TL + işçilik.

Orijinal çift kütleli volant + yaysız baskı balata sistemi = 750 TL + işçilik.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
3833 Mesaj
28 Ekim 2010; 12:01:46 

Ayrıca bir konu daha var.

Çift kütleli volant baskı balata üzerine fazla yük binmesini engelliyor. Siz bunu yaylı baskı balata yaparsanız tüm yük baskı balataya biner. 1.5 ton ağırlığındaki bu araç bazen yolcu ve bagajlarla 2 tona yaklaşıyor. Bu durumda baskı balatanın daha çok yıpranacağı kesin. Sık sık şehir içinde kullanılıyorsa ve dur kalk yapıyorsa bu baskı balatanın 100.000 km.ye görmesi çok zor olur. Ayrıca İstanbul.da tek kütleli volant taktırıp sonra pişman olan kullanıcı ve ustalar da var.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


902 Mesaj
7 Aralık 2011; 10:27:02 

Herkese Merhaba,

Volant için kısa bir araştırma yaptım en uygun fiyata www.opelgm.com sitesinde buldum. Markası GM. Bunun yanında baskı balatada aldığınız zaman, işçilik için 200 TL verirseniz 1050 TL gibi bir maliyeti oluyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadirdaylight -- 21 Şubat 2012; 15:39:01 >


_____________________________

Dh Adminlerini Sevmeyenler Kulübü


 
7 Mesaj
20 Şubat 2012; 17:22:48 

merahaba arkadaslar ...

bende volant arızası ıle arabamı yaptırdım .. ses gelıyordu ve bana malıyetı 1350 tl oldu..

yalnız arabadan randıman alamıyorum sankı araba gıtmıyor.. basıyorum basıyorum bagırma arttı gıbı gelıyor..

yokus cıkarken sorun yok .. normal olarak cıkıyorum kayma yok ..

bırde sımdı volant deprıyaj bılya degıstı , benzın tuketımım nasıl olur acaba tesekkurler


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.529