- x
Motor Suyu Dondu \ Rover 220T
66 Cevap9560 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
323 Mesaj
26 Ocak 2010; 9:54:07 

Merhaba arkadaşlar,
Gözüm gibi baktığım 220 T aracımın feci bir unutkanlık sonucu motor suyu donmuş durumda. Anlayacağınız gibi antifiriz koymayı unuttum.
Şuan haznedeki ve tüm su borularındaki sular kalıp gibi buz oldu. Biraz antifiriz eklemeye çalıştım su haznesinden ama nafile aşağı inmiyor buzdan.
Neyapacağım bilemiyorum. Böyle bir durumla karşılaşan arkadaşlardan tavsiye bekliyorum.
Teşekkürler...


_____________________________



3311 Mesaj
26 Ocak 2010; 10:01:51 

En mantıklısı beklemek gibi duruyor kardeş.

Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın ..


_____________________________



1509 Mesaj
26 Ocak 2010; 10:11:57 

Fakat beklenirken;suyun donduğunda hacminin arttığını unutmamamız gerekir.Bu sayede kütle sabitken özkütlesi düşmektedir.Eğer ciddi bir basınç varsa aracın motoruna ve borularına zarar verebilir.Depoyu boşalttıktan sonra arabayı elektrikli battaniye gibi şeylerle ısıtırsanız bence bir çözüm olabilir.


_____________________________

iPhone 5 16 GB ∞ Macbook Pro 15" 2.66 GHz ∞ PS3 60 GB 4.46 CFW ∞ WD HD TV 2

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Ocak 2010; 10:17:39 

Evinden seyyar kablo çek. Saç kurutma makinesi ile ısıtmaya çalış.


6500 Mesaj
26 Ocak 2010; 10:50:59 

umarım motor çatlamamıştır. geçmiş olsun, aracı yavaşça ısıtarak beklemekten başka çare yok.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



4658 Mesaj
26 Ocak 2010; 11:23:12 

-varsa- güneş bir yere çekip saç kurutma makinası vs. 'yle boruları ısıtmayı deneyin.


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


1833 Mesaj
26 Ocak 2010; 11:50:53 

bir yerlerde bir çatlak olacağı kesin de gerisini Allah bilir. Erittikten sonra mutlaka tüm tesisatı kontrol ettirmelisin.


_____________________________

99 Mondeo Ghia 2.0 Hatcback Bordo


 
39 Mesaj
26 Ocak 2010; 11:54:00 

Seramik veya metal uçlu kızdırıcılarla, soğutma suyu eklediğiniz hazneden buzu ısıtarak eritmeye çalışın. Önce sıvılaşan buz ve sonrasında ısınan su ile yavaş yavaş çözme işlemini tamamlayabilirsiniz. Biraz tehlikeli olacaktır ancak su ile temas etmezseniz tehlike ortadan kalkar.Söylenenler dışında sadece bu aklıma geliyor.Umarım faydası olur.


_____________________________

Passat 2.0 TDI DSG


12545 Mesaj
26 Ocak 2010; 12:07:14 

geçmiş olsun benim bildiğim antifiriz sadece kış değil yazında sürekli motorda oluyor.bizim araçlarda öyle en azından.

ortam ısısının yükselmesi geliyor aklıma motora çok yaklaştırmadan kapalı bir ortamdaki elektrik sobası veya elektrikli boru uçlu fanlar var onlarla motora kademeli ısı vermek gibi geldi.


_____________________________



10272 Mesaj
26 Ocak 2010; 12:14:54 

Aynısı daha önce bana olmuştu.

Saatlerde uğraşacak vaktim yoktu. Biryere gitmem gerekliydi. Hemen eve dönerek 2 litre kadar su kaynattım vede arabaya döndüm. Sonra yavaş yavaş suyu dökmeye başladım.

1 litre kadarını döktüm, 3-4 dakikaya içindeki buz neredeyse çözülmüştü. Daha sonra hemen bir benzinlikten antifirz alarak ekledim.

Sonucunu düşündüm tabiki. Ancak bu kadar korkmaya gerek olmadığını düşünüyorum.

Sıcak su kararında kullanılırsa herşeyin ilacıdır :)


_____________________________



 
323 Mesaj
26 Ocak 2010; 13:06:29 

Saolun arkadaşlar hepsi aklıma geliyor ama büyük bir soruna neden olmasından endişeleniyorum. Akşam eve gidince bol bol sıcak su ile ısıtmaya çalışıcam motoru. bakalım ne işler açıcak bana bu hatanın bedeli :
Yinede benzer probleme maruz kalan arkadaşlar varsa tavsiyelerini öğrenmek isterim.


2577 Mesaj
26 Ocak 2010; 13:15:35 

Gecmis olsun

Sicak su da zarar verebilir... Dokerseniz de azar azar dokun...

Konuyla birebir tecrubesi olanlarin yazacaklari daha onemli tabi ki..


_____________________________



Ford Focus HB TDCi Collection 2011


325 Mesaj
26 Ocak 2010; 15:40:21 


quote:

Orijinalden alıntı: malicas

Saolun arkadaşlar hepsi aklıma geliyor ama büyük bir soruna neden olmasından endişeleniyorum. Akşam eve gidince bol bol sıcak su ile ısıtmaya çalışıcam motoru. bakalım ne işler açıcak bana bu hatanın bedeli :
Yinede benzer probleme maruz kalan arkadaşlar varsa tavsiyelerini öğrenmek isterim.

Bol bol sıcak su dökerseniz zarar gelmemişsede geleceği kesin olur.


_____________________________



3567 Mesaj
26 Ocak 2010; 15:46:20 

Arabayı hemen kapalı garaja çekin. Mümkünse biraz da sıcak bir garaj bulun.

Sakın çalıştırmayın veya bloğun üstüne sıcak su dökmeyin. Kapalı garajda kendi kendine çözülecektir.

Sonra çözülünce çalıştırmadan sızıntı var mı bakın. Eğer varsa tespit edin. Sebebi blok mu, boru mu radyatör mü iyice bakın. Blok bile çatlamış olabilir. Emin olup sorunu çözünce aracı çalıştırın.

Don olan aracı çalıştırırsanız devirdaim pompası dönemez. Devirdaim de trigere bağlıdır. Trigeri koparırsanız işte o zaman iş işten geçer...

Tekrar söylüyorum, çözülmeden çalıştırmayın!


Ekleme;
Hızlı bir çözüm istiyorsanız da aracı sanayiye çekip boya fırını olan bir boyacıyla anlaşıp arabayı fırına sokun. Düşük ısıda iki saate kalmaz çözülür herşey. Sonra hemen oracıkta ekleyin antifirizi.

Boyacılar akşam saatlerinde fırınları boş olduğu için daha ucuza kullandırtırlar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 26 Ocak 2010; 15:54:14 >


_____________________________



 
331 Mesaj
26 Ocak 2010; 18:23:23 

Bence şuan çatlama gibi bir şey yoktur.Çalıştırma gibi bir hatayada düşmezsiniz zaten.Eğer çok gerekli değilse aracınız havaların düzelmesiyle çözülecektir. Kaynamış su kullanmayın ani ısı değişimiyle hassas yerleri güzelce bir çatlatırsınız.O zaman pahalıya malolur.Su işi bence olmaz çünkü bütün motoru ve boruları ısıtmanız gerekecek ve bunu ılık suyla başlayıp yavaş yavaş sıcak suyla yapmanız gerekiyor.Soğutma suyu motor bloğu içinde bir çok yerden geçiyor ve çözüldü zannedip aracı çalıştırırsanız blok içinde erimemiş su büyük sorun çıkarır. Kapalı mekan yada saç kurutma makinasıyla denemekde fayda vardır.


_____________________________



 
1462 Mesaj
26 Ocak 2010; 19:43:02 

Eskiden arabalar bu kadar karışık değilken, mangal koyardık karter muhafazasının altına.

Şimdiki otomobiller garanti tutuşur, ya karter muhafazası plastiktir, ya da davlunbazı.


_____________________________



 
8008 Mesaj
26 Ocak 2010; 23:42:43 

Suyun donduğunu nasıl anladın?
Antifiriz var mı diye bakmak için kaputu mu açtın veya başka bir şekilde ise nasıl?

Benim de aldığım adam herşeyi var dedi ama karlı havada hiç çalıştırmadım kar yağmaya başladığı gün bir yerlere gittim
3 gündur karlı havada kapı önünde duruyor
Hava da erken karardığı için soğukta ve gece arabaya da girmedim
Yarın akşam kaputu açıp bakacağım sonra da 3 - 5 dk calıştıracam.


_____________________________

Profili gizli olan bana da özel mesaj atmasin.


4345 Mesaj
26 Ocak 2010; 23:51:06 

Bugün serviste 3 tane şirket aracı doblo soğuktan blok çatlatmış halde bekliyordu.
Hayret ettim. Yer izmir...


_____________________________

Tanrı bize 2 yuvarlak organ verdi. Biri oturasınız diğeri düşünesiniz diye. Başarı hangisini kullanacağına bağlı!


1024 Mesaj
26 Ocak 2010; 23:59:44 

evet bende nasıl anladığını merak ettim?


_____________________________

Bu maskenin altında bir fikir var!
Ve fikirler kurşun geçirmez!..


 
1462 Mesaj
27 Ocak 2010; 0:11:44 

Yedek su deposu dondu veya radyatör hortumları taş kesildiyse, motor suyu donmuştur.

Bazı arkadaşlar, blok donmasını hafife almışlar. Ağzı sıkıca kapanan vidalı bir cam şişeye taşıncaya kadar su doldurun ve kapatın. Sabaha kadar dışarıda dursun, donduysa bir tarafı kesin patlamıştır.



_____________________________



 
511 Mesaj
27 Ocak 2010; 0:40:35 

Benim bildiğime göre su donarken hacmi genişler arkadaşımız donduğundan emin olduğunu söylüyor yani problem yaşanacaksa zaten donarken yaşanacak bu noktadan sonra nasıl çözündüğünün önemi yok diye düşünüyorum


_____________________________

doğruların kaderidir yanlızlık oyüzden kargalar sürüyle kartallar yanlız gezer


2283 Mesaj
27 Ocak 2010; 2:06:03 

Çok iyi inceleyin, üzülerek söylüyorum ki bu durum genelde blok çatlaması olarak sonuçlanabiliyor.
Bir Camaro'da antifriz koymak unutulduğu için sabah blokta resmen pencere açılmıştı, malesef tehlikeli bir durum. :/


_____________________________

2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!


6500 Mesaj
27 Ocak 2010; 2:18:01 

quote:

Orijinalden alıntı: ata orkun

Benim bildiğime göre su donarken hacmi genişler arkadaşımız donduğundan emin olduğunu söylüyor yani problem yaşanacaksa zaten donarken yaşanacak bu noktadan sonra nasıl çözündüğünün önemi yok diye düşünüyorum


motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 27 Ocak 2010; 2:19:39 >


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



 
3664 Mesaj
27 Ocak 2010; 2:44:57 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide



motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz



kapali ortamda donan su herturlu zarari verebilir ancak motor blok ve kapaginda bu gibi durumlara karsi bir kac tane tipa bulunur.icerde basinc blogu tehdit edecek seviyeye yukselirse ilk once tipalari patlatsin motora zarar vermesin diye.

ama bazen o da ise yaramiyor.satin aldigim bi aracta aynisi olmustu.yatan arabayi calistirmak icin radyator suyunu tamamlamak istedigimde koydugum suyun oldugu gibi asagidan akip gittigini gordum.motoru indirdigimizde sbc 350 motorun sol tarafinda el girecek kadar patlak oldugunu gorduk.


_____________________________

parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar


6500 Mesaj
27 Ocak 2010; 4:02:45 


quote:

Orijinalden alıntı: daturkishulan
...
motor blok ve kapaginda bu gibi durumlara karsi bir kac tane tipa bulunur.icerde basinc blogu tehdit edecek seviyeye yukselirse ilk once tipalari patlatsin motora zarar vermesin diye.
...


bunu bilmiyordum
teşekkürler bilgi için


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



11050 Mesaj
27 Ocak 2010; 4:15:59 

Olur mu olmaz mı diye düşünürken;mesajları okurken @O.B.K. hocamın da aynı fikire sahip olduğunu gördüm.Ben de boya farını diyecektim.Şayet imkanınız varsa bir deneyin.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1462 Mesaj
27 Ocak 2010; 4:49:14 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide


motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz


Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider. Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.



_____________________________



 
284 Mesaj
27 Ocak 2010; 7:55:16 


Motor bloğuna da borularada zarar verebilir bunun için geyiğe gerek yok az biraz kimya bilen kavrar. çelik demir farketmez. bi yeridelip çıkacaktır kesinlikle


_____________________________


DH FIAT PALIO KULÜBÜ


 
8008 Mesaj
27 Ocak 2010; 10:34:44 

Malicas
iyi haberlerini bekliyoruz
Nedir son durum?


_____________________________

Profili gizli olan bana da özel mesaj atmasin.


6500 Mesaj
27 Ocak 2010; 12:06:34 

quote:

Orijinalden alıntı: M. Reha

Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider.
Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.





hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. tamam 50 lt kaynar su motoru tabii ki çözmez fakat ilk temas ettiği yeri çatırt diye yarıp geçebilir, kaç kg olursa olsun hangi maddeden dökülmüş olursa olsun ani sıcaklık değişiminin şakası olmaz.
ne kadar güçlü malzemeler üretirsek üretelelim hala fiziksel gerçekleri aşamadığımız bir dünyada yaşlıyoruz, şahsi fikrim; risk almaya değmez.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 27 Ocak 2010; 12:07:49 >


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



 
1462 Mesaj
27 Ocak 2010; 18:04:29 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide




hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. tamam 50 lt kaynar su motoru tabii ki çözmez fakat ilk temas ettiği yeri çatırt diye yarıp geçebilir, kaç kg olursa olsun hangi maddeden dökülmüş olursa olsun ani sıcaklık değişiminin şakası olmaz.
ne kadar güçlü malzemeler üretirsek üretelelim hala fiziksel gerçekleri aşamadığımız bir dünyada yaşlıyoruz, şahsi fikrim; risk almaya değmez.


Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

Risk tabiki, kullanıcının.


_____________________________



6500 Mesaj
27 Ocak 2010; 19:21:03 


quote:

Orijinalden alıntı: M. Reha

Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

Risk tabiki, kullanıcının.


iyiymiş hacı

hararet yapan motora soğuk, donana sıcak su vs. dökülmez diye bilirim ben valla. belki sizinkinde alışkanlık yapmıştır soğuk duş etkisi
şaka bir yana umarım öyle devam eder hep, şans işi biraz bence


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



432 Mesaj
27 Ocak 2010; 19:36:04 

Malesef bizim aracımızdada motor suyu dondu. Devirdaim de sorun olduğu için antifriz koymuyorduk.Gece okadar soğumuski hava sabah su eklemek için kaputu açtım ama malesef dondugunu gördüm. Üstüne cok az kaynar su döktüm çözülmedi.Borular felan taş gibi olmuş şişmiş. Boruları söktük yerinden. Zaten marşda basmıyor. 2 gündür yatıyor araba.Bakalım yarın UFO ısıtıcı ile ısıtmayı düşünüyoruz:) Araç Hyundai Sonata


_____________________________

Non omnia possumus omnes.


 
511 Mesaj
28 Ocak 2010; 0:06:46 

Sayın suicide : işte teknik bilgi budur teşekkürler sayenizde bilgilerimi güncelledim: Gerçekten işaret buyurduğunuz konu aklıma gelmemişti.


_____________________________

doğruların kaderidir yanlızlık oyüzden kargalar sürüyle kartallar yanlız gezer

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
28 Ocak 2010; 2:28:02 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide




iyiymiş hacı

hararet yapan motora soğuk, donana sıcak su vs. dökülmez diye bilirim ben valla. belki sizinkinde alışkanlık yapmıştır soğuk duş etkisi
şaka bir yana umarım öyle devam eder hep, şans işi biraz bence


Bende böyle biliyorum ama belgesel kanallarında bazen dikkat ediyorum, metalden bişeyler yaparken fabrikada ani soğutma ısıtma yaparak metali sağlamlaştırdıklarını söylüyorlar, o yüzden tam anlamadım bu konuyu. Ama sıcak disklere soğuk su tutulduğunda diskin yamulduğuda gerçek.


6500 Mesaj
28 Ocak 2010; 3:24:14 


quote:

Orijinalden alıntı: ata orkun

Sayın suicide : işte teknik bilgi budur teşekkürler sayenizde bilgilerimi güncelledim: Gerçekten işaret buyurduğunuz konu aklıma gelmemişti.



rica ederim, liseden kalma bilgiler birazda merak ve akıl yürütme. ustalar dururken benim yazdıklarım sadece kişisel yorumumdur, bilgi vermek çok haddime değil



quote:

Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB
Bende böyle biliyorum ama belgesel kanallarında bazen dikkat ediyorum, metalden bişeyler yaparken fabrikada ani soğutma ısıtma yaparak metali sağlamlaştırdıklarını söylüyorlar, o yüzden tam anlamadım bu konuyu. Ama sıcak disklere soğuk su tutulduğunda diskin yamulduğuda gerçek.


evet bahsettiğin olay çeliğe su verilmesi denilen şey fakat bildiğim kadarı ile bu işinde bir raconu var. tak diye ısıtıp suya sokunca çatlama riski olduğundan iki aşamalı bir işlemde yapılıyor olması lazım.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



 
841 Mesaj
28 Ocak 2010; 9:44:05 


quote:

Orijinalden alıntı: M. Reha




Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

Risk tabiki, kullanıcının.


LPG li arabada motora komple kaynar su dökmeye gerek yok ki. Regülatör(beyin diyorlar) üzerine 1-2 litre sıcak suyu yavaş yavaş dökerseniz tek marşta çalışır arabanız.


3404 Mesaj
28 Ocak 2010; 10:20:21 

Açıkçası aynı şey başıma gelseydi aracı kapalı otoparka çektirirdim. Bizim kendimize ait 2 araçlık kapalı otoparkımız var, dışarısı -3 -4 civarıyken garaj 10 - 12 derece civarı oluyor. Şuan için bence en az uğraştırıcı ve en az riskli yöntem bu olsa gerek.


_____________________________

The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!


1823 Mesaj
28 Ocak 2010; 10:30:43 

Aracı donan arkadaşa şu öneride bulunuyum , ama uyarayım ben denemedim.

En mantıklı çözüm sanayide boya fırını, yalnız boya fırınına araç nasıl gidecek? Boya fırını ne kadar para alacak.


İkinci bana mantıklı gelen buzu anında çözen ve en çok buluna kimyasal tuz. Yarım su bardağı kadar tuzu radyatörden içeri dökün ve bekleyin, b,r süre sonra çözülecektir. Yalnız komple çözdükten ve çalıştırdıktan sonra aracın tüm sistem suyunun yenilenmesi lazım, fazla beklemeden çözmelisiniz yoksa her geçen gün bloğu çatlatma olasılığınız artıyor.


_____________________________

SONY W-110 - SONY DCR-HC 37E Huawei IDEOS X5 (U8800)


 
150 Mesaj
28 Ocak 2010; 10:32:31 


quote:

Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB




Bende böyle biliyorum ama belgesel kanallarında bazen dikkat ediyorum, metalden bişeyler yaparken fabrikada ani soğutma ısıtma yaparak metali sağlamlaştırdıklarını söylüyorlar, o yüzden tam anlamadım bu konuyu. Ama sıcak disklere soğuk su tutulduğunda diskin yamulduğuda gerçek.



Metalurji mühendisi olarak diyebilirim ki demiri yüksek sıcaklığa getirip hızla soğutma gerçekten sertlik kazanmasına sebep olur. Ancak sertlik kazanırken kırılganlığı da artar. Yani kolay aşınmaz ama bir yere vurduğunuzda bile kırılabilir.
Bu sebeple halk arasında çeliğe su verme diye tabir edilen ısıl işlemin ardından bir de gerilim giderme tavlaması yapmak gerekir. Konu çok daha detaylıdır. Uzun uzadıya demir karbon diyagramıyla falan anlatmak gerekir.


_____________________________



3394 Mesaj
28 Ocak 2010; 22:13:35 

Ufo gibi isiticilarin belki faydasi olur ! ama garaj kapali olmali yine sanirim.


_____________________________

Yanlayamayan Bmw.............


 
323 Mesaj
29 Ocak 2010; 11:22:28 

Merhaba arkadaşlar,
işlerimden dolayı bir süre giremedim net'e.
Evet aracımın bütün su hazneleri ve boruları donmuştu. Borular taş gibi olduğu için içindeki suyun donduğunu anladım.

Baştan söyliyim Allaha çok şükür aracı bir zarar görmeden çalıştırabildik.
Önce radyadöre çok sıcak olmayan su ile güzelce çözdüm. Sonra su eklediğim hazneye sıcak su dökerek oradaki buzlarıda erittim,
ve eriyen suyu oradan çekerek yerine ılık antifiriz doldurdum 1.5litre.
Sonra saç kurutma makinası ile tüm boruların içindeki buzları çözdüm. tabi çayır çayır sıçaklık vermedim borular hafif hafif ısıttık sonra çözüldü zaten. Ardından buji girişlerini elektronik tüm parçaları, sigortaları yine fön makinası ile zarar görmeyecek şekilde ısıttım.
Ardından motor bloğunu yine fön makinası ile elimizden geldiği kadar kademe kademe ısıttım. Herkezin bahsettiği motor tıpaları atmamıştı saplam bir şekilde yerinde duruyorlardı.
Bu işler neredeyse 3 saat sürdü ama :(((( arabayı çözerken biz donuyorduk neredeyse :)))

Artık borulardaki tüm buzların eridiğine emin olunca arabayı çalıştırdım ve inanılmaz bir şekilde tek seferde çalıştı ve gazdan ayağımı çekince stop etmedi, hiç gaz vermeden 1 dakika bu şekilde çalıştırdım. sonra stop ettim 5 dakika. ardından tekrar çalıştırdım 2 dakika sonra tekrar stp ettim 5 dakika. bu işlemi 3-4 defa tekrarladım. Motor bloğunu kademe kadem güzelce ısıttım. ondan sonra tekrar çalıştırdım arabayı ve hararet orta seviyeye gelipte araba suyu devirdaim yapana kadar stop etmedim. güzelce antifiriz tüm motora yayıldı. sondan sonra fan açıp açmadığını kontrol ettim onda da sorun çıkmadım.
Artık bu yorgunlukla ve rahatlama duygusuyla gidip evime güzelce ısındım :)))

Herkese tavsiyeler için teşekkür ederim ayrıca.
Umarım artık başınıza böle bir şey gelince neler yapacağınız hakkında biraz fikir sahibi olabilmişsinizdir sizlerde.

En kötü şey acele kararlar verip hemen aracınızı çalıştırmaya çalışmak ve bunu yaparken zorlamak olacaktır. kesinlikle unutmayın.






5648 Mesaj
29 Ocak 2010; 11:31:43 

geçmiş olsun sorunsuz bir şekilde atlatmanıza sevindim...


_____________________________

G.S


2686 Mesaj
29 Ocak 2010; 11:36:49 

geçmiş olsun


_____________________________

Kanunlar Örümcek Ağına Benzer, Büyük Sinekler Delip Geçer, Küçük Sinekler takılıp Kalır.


 
323 Mesaj
29 Ocak 2010; 11:37:33 

Eywll.
3. gün oldu bir sorun yok. (her gün işe gidip geliyorum bir sorun çıkmadı)
ama yinede hafta sonu bir sokacaz servise kontrol için. şimdi her yer ıslak olduğu için kaçak göçek varmı belli olmuyor.


 
2285 Mesaj
29 Ocak 2010; 11:38:42 

Bu sefer ucuz atlatmışsınız sanırım
Geçmiş olsun bir daha olmaması dileğiyle.


_____________________________



 
331 Mesaj
29 Ocak 2010; 15:10:41 

Hemen hemen benim yazdıklarımı yapmışsın.Sorunun hallolduğuna sevindim.Artık daha dikkatli olursun.buda ders olmuşdur sana..


_____________________________



432 Mesaj
31 Ocak 2010; 15:52:31 

Merhaba. Bizim araçta donmuştu aynı şekilde. Dün çalıştırdım tek marşta aldı lpg de stop felanda etmedi. Kaçak varmı diye su koyayım dedim. Koydugum gibi dökülmesi bir oldu. Sanırım boru kırılmış büyük bir ihtimal oradan fıskırıyor.Umarım bloğa zarar vermemişisdir. Şimdi ben bu arabayı sanayiye nasıl götürebilirim? Çekici şartmı. Susuz bi şekilde 30 km gidebilirmiyim ?


_____________________________

Non omnia possumus omnes.


 
62 Mesaj
1 Şubat 2010; 11:53:38 

susuz bi sekilde 30 km gidemezsin gitmemelisin çekerek götür .

5 gün önce benim arabada tamamen donmus ve ben fark etmemişim bastım marşa işe giderken yolda şarj ışığı yandı iş yerine gidince baktım v kayışını koparmış bide suyuna bakayım dedim ben 5 litre su koydum banamısın demedi meger alttan motor tapasını patlatmış ve o sıkıstırma esnasında kayışı koparmış allahtan tapaları patlattı ki patlatma sebebi suyunun eksik olması die tahmin ediorum .

her ihtimale karşı blok çatlak gidericilerden kullanmayı deneyeceğim tavsiye edilebilecek bir marka varmıdır bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim ????



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nantenami -- 1 Şubat 2010; 11:57:10 >


_____________________________



3690 Mesaj
1 Şubat 2010; 17:51:27 

Geçmiş olsun..


_____________________________



2005 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCİ Ghia - AYTOZU GRİ


 
62 Mesaj
5 Şubat 2010; 17:11:12 

teşekkür ederim


_____________________________



 
3 Mesaj
8 Şubat 2012; 13:53:22 

MERHABA ARKADASLAR BENIM ARABADA DONDU GOLF4, birkac gun once havalar aniden sogudu karyagmaya basladi 30 kilometre bir yere gidecektim gittim araba hararet etti fancalisti tahmin ettim araba suyu donmustu cozulunce azaldigini dusundum ilik su ekledim geri geldim eve, ertesi gun calistirdim 10 km lik bir yere gittim gelirken hararet lambasi yandi gosterge normaldi ne oldugunu anlamadi gene donan suyun bittiyini dusundum ekledim calistirdim gosterge sodu, ertesi gun hic calismadi butun su donmustu bosaltmak yada eklemek mumkun deyil,2,3 gundur bekliyorum neyapmam lazim sizce tavsielerinizi bekliyorum tesekurler simdiden!!!


_____________________________

INSANLIGI YUREYINE BARISIN SIMGESI OLAN SEVGI SERPILSIN!!!


8177 Mesaj
8 Şubat 2012; 13:58:00 

Su çözüldükten sonra antifreeze eklemeni gerekir ama eklerken ölçüm cihazıyla bakıp kaç derecede donacağını ayarlamak gerekir. Eğer motorun ne kadar su aldığını biliyorsanız, yarısını boşaltıp, kalanına antifreeze ekleyebilirsiniz. Hava kalmamasına dikkat etmek gerekir. Yapmayacağınızı düşünürseniz benzinlikte ekleyebiliyorlar ama ölçtürmek de gerekir.


_____________________________

...


5972 Mesaj
8 Şubat 2012; 13:59:37 


quote:

Orijinalden alıntı: golf4 bmw 316

MERHABA ARKADASLAR BENIM ARABADA DONDU GOLF4, birkac gun once havalar aniden sogudu karyagmaya basladi 30 kilometre bir yere gidecektim gittim araba hararet etti fancalisti tahmin ettim araba suyu donmustu cozulunce azaldigini dusundum ilik su ekledim geri geldim eve, ertesi gun calistirdim 10 km lik bir yere gittim gelirken hararet lambasi yandi gosterge normaldi ne oldugunu anlamadi gene donan suyun bittiyini dusundum ekledim calistirdim gosterge sodu, ertesi gun hic calismadi butun su donmustu bosaltmak yada eklemek mumkun deyil,2,3 gundur bekliyorum neyapmam lazim sizce tavsielerinizi bekliyorum tesekurler simdiden!!!

Valla hocam ne yalan söyleyeyim mesajını okuduktan sonra " sen o arabayı sat, bir daha da arabaya binme" diyesim geldi.

Bu kadar vurdumduymazlık olmaz ki, göz göre göre kaç kere dondurmuşsun aracı. Yukarıdaki mesajlarda tarif edildiği gibi sıcak suyu hortumlara yavaş yavaş dökerek buzlarını çözmeye çalış, kapalu garajın varsa ufo türü bir ısıtıcı kullan motoru ısıt dışarıdan. Aracını çalıştırdıktan sonra direk bir servise git aracına antifiriz koysunlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


3219 Mesaj
8 Şubat 2012; 14:07:29 

sıcak su dökmeyin. termal şoka sebep olursunuz ve bu da çatlaklara sebep olur.


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
GENÇLERBİRLİĞİ



 
6688 Mesaj
8 Şubat 2012; 14:18:03 

Yıllar önce Renault Broadway kullanıyorken böyle çok aniden kar buz bastırınca hemen bir büfeye girip 50 cl iki kırmızı teneke votkalı bira alıp radyatöre doldurdum..Kalabalık caddedek,i insanlar bana şaşkın gözlerle bakıyorlardı. SERSERİ ARABAYA BİRA KOYUYOR...DİYE DÜŞÜNDÜLER... Aklıma en kestirme çözüm olarak o geldi. .1998 - 99 lu yılların sonuydu...İstanbulda kış boyu bana yetti..Araba çok memnun olmuştur sanıyorum. DÜNYADA benden başka ANTİFRİZ YERİNE VOTKALI BİRA KULLANAN KİMSE VARMI BİLMİYORUM. Çok acil durumlarda CİN, KANYAK, VOTKA da aynı işi görür..Uludağın tepesinde antifriz aramam..Bir otelden bir şişe alıp radyatöre dökerim....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 8 Şubat 2012; 15:29:57 >


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


12837 Mesaj
8 Şubat 2012; 15:09:11