Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (103. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.788.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler enjoy sizde sağolun.
    Bu arada aklima gelmişken, arkadasların dikkat etmesi gerekli bir noktayıda sayfa bakima girmeden yazmıştım ama oda silinmiş..
    arkadaşlar yol bilgisayari dedigimiz aslinda sadece yakit tüketim degeri veren ve bir kac fonksiyonu olan cihaz.
    Lutfen arabanizi park yerinden çikarip normal yola çikip surerken sıfırlayın. Aksi takdirde göstergede anormal degerler görmeniz çok dogal. Bildiginiz gibi cihaz her 10 saniyede bir olçüm yapmakta ve tüketilen yakıtı gidilen yola bölerek tüketim degeri vermektedir. araba park yerinde çalıştırıldıgı zaman yol gidilmedigi için 25lt/100km nin üzerinde anormal degerler gormeniz olasildir, birkac km yaptiktan sonra degerler normale donecektir.
    Cihaz her 10 saniyedeki yakit tuketimini hesaplayip daha oncekilerin ortalamasina katarak vermekte o acidan tuketimi hangi yol sartinda ne kadar diye merak ettiginiz zaman o hat uzerinde sifirlamaniz gercekçi olacaktir. iyi gunlerde kullanmaniz dilegiyle.
  • Birikim, deneyimlerini anlatmışsın sağol. Ama sanki eksik kalmış. Servis yüksek tüketim için normal diyorsa, neden kontrola çıkılıyor.
    Şehirdışında 5.1 lt/100km derken tüketim 9 lt'de olsa normal diyor. Yani herşey normalse Bari 100 km'lik tüketimde zaman ve madde kayba neden olmasalar diyeceğim.
    Peki bu durumu servis dışına (belki daha üstü, fabrika gibi) iletme şansı var mı?

    Senin deneyimlerine göre sadece bir bardak su mu içilmeli:)
  • Tesekkurler telkin sende sagol. benim bu arabada gordugum bir sey digerlerinde bu kadar hissetmedigim . gaz pedalini cok hassas kullanmak gerekiyor. az basmakla cok basmak arasinda birkac litre farkediyor. sanirim motor bu agirligi ancak dengeliyor. servisler hep su kadar km den sonra azalir deselerde bu cok bir miktar olmayacak esas olan arabayi kullanirken pedalı yoklayin bastiginiz halde araba hizlanmiyorsa gücün dusmedigi noktaya kadar ayaginizi gazdan cekmenizi öneriyorum. dedigim gibi aracin cekmekte zorlandigi yerlerde vites küçültmekten cekinmeyin.
    Yani sehir disinda ben 90 in altinda bir süratle ile giderim giderkende dikkat ederim derseniz 6 lt nin altinda benzin tuketimi olur saniyorum ama yok ben kendimi kasmadan araba kullanayim derseniz...

    Bu durumda bir bardak su içmeyecegiz.. sadece bir karar vermemiz gerekecek 5 yillik mekanik garantiden vazgecelim mi?
    bu soruya evet derseniz yapilacak bir sey var ..

    3 gündür bu sitedeki formda otogazla ilgili mesajları okuyorum. ve bizzat makine muhendisleri odasinin yayinladigı kitapçigi okudum. Resmen tavsiye ediliyor.. Ve yeni tip sirali enjeksiyonlu cihazlar ile class1 diye adlandirilan 4 mm lik gaz tanklarinin da emniyeti arttirdigini dusunuyorum yani bu sistem daha güvenilir hale gelmis.

    Sanırım ne demek istedigim anlaşılmıştir. vede otogazli araçla ytl olarak simdikinin %60 i kadar yakacaginizi biliyormunuz. ve hatta yarisi kadar.. üstelikte performans kaybi olmadan.

    Az masrafli sürüşlere:)
  • İnsanların deneyimine ve görüşlerine saygım sonsuz. Bununla birlikte yeni alınmış bir araca LPG taktırmanın
    mantıklı bir iş olduğuna katılmıyorum.
    Abimin inşaat şirketinde LPG taktıran araçların tamamı (üç ayda bir bakıma rağmen) düşüşten kesildiler.
    Onun kelimeleriyle, 'motoru p.. etti' şeklinde.
    Taksi şoförüsünüzdür. Amaç para kazanmak olunca LPG anlaşılır birşey.
    Ama sürüş keyfi ile LPG yanyana gitmiyor. çünkü aracın TORK gücünü bitiriyor. ve mötoru yiyor.
    bir not daha çok sık taksi kullanıyorum. Artık taksiler bile LPG yerine Clio Symbol Dizel ya da Fiat multijet Dizel kullanıyor. Benzinli araçlarda ise en az yakanın Citroen C2 olduğunu öğrendim (şehiriçi 6 lt/ ş.dışı 3.9)

    Hyundai'nin yakıt probleminin sabit olması durumunda ne yaptığına gelince o soru tam bir muamma.
    Bilene hiç rastlamadım.
  • Arkadasim, lpg hakkinda bildiklerimi buradaki formlari okuyarak ogrendim. ayrica bir arkadasim ford taunusunda yillardir kullaniyor lpg yi bir miktar guc dusmesinden baska bir sikayeti olmadı. Sanirim sizin motorda ne oldugunu anlatmadiginiz sey plastik manifoltlarda patlama olayı. bunuda orada açikca belirtmisler multienjection arabalarda sirali enjektorlu sistem kullanilmadigi zaman olacaktir diye. ben lpg sistemi ilk ciktigi donemde hatirladigim araclarin ilk calistirmada benzinle calistirilmasi vede park ederken benzinle park edilmesi gerekiyordu bunun da sebebi gazin icindeki yag miktarinin azligiydi. ama simdi yeni sistemlerde sistem bunu otomatik olarak yapiyor zaten..
    memnun olmadiginizda manifoltu tapaliyarak yada yenileyerek orjinal haline donebiliyorsunuz . bende kesin konusmuyorum inceleme asamasindayim aslinda ama hyundainin garantiyi bozmayacagini bilsem taktirabilirdim. bizim icin en buyuk sorun stepneyi nereye koyalim olacakti.. saygilar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birikim -- 22 Şubat 2006 18:27:53 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enjoy_76

    roy! yoksa senin araba dizel de sen farkındamı değilsin :)


    eminim eminim, benzinli bendeki 1.3
  • DİZELCİ ARKADAŞLAR. 2. VİTESTEN 3. VİTESE GEÇERKEN DEVİRİ OLDUKÇA YÜKSEK TUTMAK GEREKİYOR. MOTOR HEMEN BAYILIYOR. 2-3 ARALIĞINDA DEVAMLI VİTES DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALIYORUM PEK HOŞUMA DA GİTMİYOR..
  • arkadaşlar,
    aracımı dün aldım;
    bayiden eve kadar kullnadım yaklaşık 8-10 km civarı ama öle yakıtına falan bakmadım vallahi şimdi çok gösterir falan moral bozmayalım diye ama müthiş keyifli bir sürüşü var direksiyonuna aşık oldum süper hafif,
    muhtemelen hafta sonu bol binecem iyice yazarım,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    DİZELCİ ARKADAŞLAR. 2. VİTESTEN 3. VİTESE GEÇERKEN DEVİRİ OLDUKÇA YÜKSEK TUTMAK GEREKİYOR. MOTOR HEMEN BAYILIYOR. 2-3 ARALIĞINDA DEVAMLI VİTES DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALIYORUM PEK HOŞUMA DA GİTMİYOR..



    kavramayı düşürt o zaman o kadar devir düşmez.
  • SUADİYE HAYIRLI OLSUN KAZASIZ BELASIZ KULLANIRSIN İNŞALLAH..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    DİZELCİ ARKADAŞLAR. 2. VİTESTEN 3. VİTESE GEÇERKEN DEVİRİ OLDUKÇA YÜKSEK TUTMAK GEREKİYOR. MOTOR HEMEN BAYILIYOR. 2-3 ARALIĞINDA DEVAMLI VİTES DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALIYORUM PEK HOŞUMA DA GİTMİYOR..

    cevap yazmıştım ama forum gidince silinmiş heralde.

    Bunu bende farkettim. Vites oranlarından kaynaklanıyor heralde. 3.4. viteslerde 2500 devirde vites buyultunce 2000 devire geliyor.

    Ama 2.vitesten 3. vitese gecerken 2500de vites buyutunce 1500 devire falan geliyor. Bu yuzden 2. vitesde 3000 devir yaınca 3. vitese atıyorum. Benzer bir durum 1.vitesden 2. vitese gecerkende var sanki.

    1.vitesden 2.vitese erken alınca 2.vitesde bayılıyor araba. Özellikle motor sogukken fazla devirli kullanmamaya çalışırken sabahları cok yapıyorum bende. Sanzıman oranları dizel arabaya gore 1.ve 2. vitesde biraz sorunlu bence. Ama diger vites geçişlerinde sorun yok.
  • Bu arada diger mesajımda silinmiş :)

    Geçen pazargunu ankaradan polatlıya gidelim dedik. Polatlı yolu delik deşik olmuş. Biryandan karayolları çukurları kum ve çamurla kapatmaya çalışıyordu. Neyse çukurlardan kaçmak mumkun degil. Birinden kaçsan diğerine giriyorsun mutlaka. Sabırsız biri oldugum için heralde o yolda cokda yavaş gitmek istemedim. Yolda paso arazi araçları giderken gordum. Lada niva çogunluktaydı ve jeepler vardı. Birtanede BMW-X5 vardı ,adamlar çukurlardan kaçmıyor hiç dumduz gidiyorlardı.

    Neyse baya derin cukurlar vardı. Yol boyuncalastigi patlamış arabalar gordum. Sonra yol duzelir gibi oldu bende hızlandım; su birikintisi gibi bir yerden gecerken cok derin bir cukuru farketmemişim ve sag on ve arka lastik oyle sert girdiki çukura ben ya cant yamuldu yada lasik patladı dedim. Ödümüz koptu valla. Bu buna benzer bir çukura 2. girişim oldu. diğer çukurada ankara batıkentte girmiştik ve kardeşim kafasını tavana vurmuştu

    Az ileride 2 araba yanyana duruyor. Biri ford focuss, digeri ford eskorddu herlade. 2 aracında lastigi benim girdigim çukurda patlamış.

    Neticede arabada hiçbir sorun yok. Ne rotbalans ayarı bozuldu, ne lastik patladı, nede jant yamuldu. Bunun bir nedeni de sert hamurlu kumho lastikler heralde. Yani bosuna turkiye için sert lastikler daha dogru seçim demiyorlar heralde. Yani getzler nekadar ithal araç olsada alt takımlarının baya saglam olduguna kanaat getirdim.
  • BİZİM ARAÇLARIN ALTINDA MOTOR KORUMA İÇİN BİŞEY YAPILMIŞMI?BİLEN VARMI?
  • var ama sert plastikten.yani sac değil.
  • Suadiye arkadaş hayırlı uğurlu olsun Allah kazasız iyi günlerde kullanmak nasip etsin...

    Bu arada telkin arkadaşın yol bilgisayarında bir anormallik olmadıgını belirtmek isterim. yol bilgisayari o andaki kullanim koşullarına göre yani son 10 saniyedeki tüketiminize göre daha ne kadar yol gideceginizi göstermekte tüketiminizin arttıgı bir trafikte bilgisayar size kalan yakıtla daha az yol gideceginizi gösterecektir dogal olarak..
  • Arkadaslar benim dizel getzde yol bilgisayarı yok. Yol bilgisayarı olanlardan ricam; uzun bir yokuş inişinde vitesde inerken anlık tuketin kaç litre gosteriyor yol bilgisayarında. Bakmamışlarsa deneyip bir bakabilirlermi.

    Yani uzun yokuşlarda bosta giderken ve 5.vitesde inerken anlık yakıt tuketimi kaç litre gosteriyor yol bilgisayarı. Ben boşa atmıyorum, turbo için sakıncalı boşta inmeyin yokuşları diyorlar ama merak ettim dogrusu tüketim açısından nasıl bir fark oluyor dizellerde diye.
  • ben sadece depoyu fulleyince sıfırlıyorum ve sana şu kadarını söyleyim.carrefourdan şaşmaza inerken boşa atıyorum ve mutlaka 0,1litre düşüyor.yani atıyorum5,5 ken 5,4 oluyor ki o mesafe en fazla 500-600metredir. birikim yazmıştı sanırım gaza ne kadar az dokunursan bu zıkkım o kadar az yakıyoo ama bunda en önemli etkenlerden biride hava sıcaklığı hava soğukken 5,9 du benim ortalamam.2-3 gündür 5.vites ve 90-100 km aralığında 5,2 ye düştü ki mesafe dahada uzun olsa dahada düşecek izlenimi veriyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Arkadaslar benim dizel getzde yol bilgisayarı yok. Yol bilgisayarı olanlardan ricam; uzun bir yokuş inişinde vitesde inerken anlık tuketin kaç litre gosteriyor yol bilgisayarında. Bakmamışlarsa deneyip bir bakabilirlermi.

    Yani uzun yokuşlarda bosta giderken ve 5.vitesde inerken anlık yakıt tuketimi kaç litre gosteriyor yol bilgisayarı. Ben boşa atmıyorum, turbo için sakıncalı boşta inmeyin yokuşları diyorlar ama merak ettim dogrusu tüketim açısından nasıl bir fark oluyor dizellerde diye.
  • birşey daha ekleyim 5,2l ile işyerine geldiğimde akşam dönerken ilk soğuk anlarında tekrar 0,2-0,3 litre yükseliyor ve sonra tekrardan düşmeye başlıyor
  • bu sorduğum şeyin adı karter muhafazamıydı?
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    var ama sert plastikten.yani sac değil.
  • @enjoy_76
    aynı guzergahda gidiyormuşuz heralde. bende batıkentten cıkıyorum carefoure yanından sıhhıyedeki okula kadar toplam 20km gidiş 20km geliş hergun. Yazın 5 litre civarı yakıyordu şimdilerde 5,5 litre civarı. Tabi sol seritte gazladıgım için bu aralar biraz daha fazla yakıyor olabilir

    Benim sorun ortalama degil anlık olarak tuketim degeriydi.Yani ozaman yokuş inmeye baslarken yol bilgisayarını sıfırlayıp anlık tuketimi ölçebilirse birisi sevinecem. Malum bende yol bilgisayarı yok, olsa ben yapacam.

    Yani dizellerde de cut-off gibi bir sistem varmı diye merak ediyorum.Deneyen olursa sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.