- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
TRİGER ZİNCİRİ YERİNE NEDEN TRİGER KAYIŞI?
58 Cevap31887 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1526 Mesaj
17 Ocak 2010; 21:05:38 

Arkadaşlar marka ve model gözetmeksizin bazı otomobil üreticisi firmalar araçların motor aksamında triger seti olarak kauçuk kökenli kayış sistemini kullanmakta bazıları da kayış yerine daha uzun ömürlü ve bakım istemeyen zincir sistemini kullanmaktadır. Örneğin Renault eski model araçlarında triger zinciri kullanmakta iken yeni model araçlarında triger kayışına yönelmiştir. Toyata corallalarda da bildiğim kadarıyla triger zincir halinde yer almaktadır. Üretici firmaların zincir yerine kayış sistemini kullanmalarının esas sebebi nedir? Kayış ile zincir arasında işlevsel olarak ne fark var? Yalnız bana hiç kimse KAYIŞ ZİNCİRDEN DAHA SESSİZ çalıştğı için demesin Toyotalarda gayet sessiz çalışıyor. Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


1783 Mesaj
17 Ocak 2010; 21:14:20 

Valla benim aklıma ilk maliyet geldi. Yani tamamen ekonomik kısıtlama.


_____________________________

Bisiklet sür, sağlıklı kal !

# Mechanical Engineering #


1526 Mesaj
17 Ocak 2010; 21:15:22 

Ekonomik diyorsunuz ancak zincirin maliyeti de üç beş katı değil ki


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


1783 Mesaj
17 Ocak 2010; 21:18:50 

yani bilemeyeceğim fakat mantıken zincir kauçuk kayıştan daha maliyetli olur diye düşünüyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esrarengiz08 -- 17 Ocak 2010; 21:20:17 >


_____________________________

Bisiklet sür, sağlıklı kal !

# Mechanical Engineering #


 
8 Mesaj
17 Ocak 2010; 22:42:28 

ince maliyet hesabı..:)
genelde ,zincire göre sık sık değiştirirsin...
servis kazanır,,,
koparsan bi dünya masraf,,
fabrika kazanır, parçacı kazanır,,getiren götüren kazanır..
"alın verin ..." hikayesi anlaşılan..


3403 Mesaj
18 Ocak 2010; 11:03:53 

birde ses olayı farkediyor demişti kurstaki hoca


_____________________________

i5 2500k @ 4.5 Ghz - Asrock Z77 OC Formula - Gigabyte GTX770 - 4*2 1600 Cl9 - Corsair Force GT 120GB- G15 - G500 - Saphire Pure 625w



 
204 Mesaj
18 Ocak 2010; 15:54:22 

Ben olaya biraz daha felsefik yaklaşacağım. Ne kadar bu tür işlerde ticari zihniyet olsa da hiç bir ticarethane, işletme...vs gibi yerler yeni buldukları şeyin, öncekine göre daha kötü olmasına müsaade etmezler. Yani eğer zincir kayıştan daha iyi ise, kayış daha çok para kazandırsa bile ticari kazanımı gözönüne alarak kayışı piyasaya sürmezler. Ticari zihniyetle olsa bile böyle bi yola girmezler. Sadece şunu yaparlar..... : Daha iyisini bulurlar fakat var olandan yeterli miktar para kazanana dek iyisini piyasaya sürmezler.

İkincisi yapmış oldukları motor yapısı kayışa daha elverişlidir. Fakat bu biraz zayıf bi ihtimal. Ama kayış sonradan çıktı ise muakkak "sesin" dışında başka bi neden de vardır.

Aslında maliyeti yüksek olmasa kayış bence daha avantajlı. Çünkü kayış-rulman sistemine bu sayede bakım yaparak aracınıza grank miline hareket veren sisteminize bir nevi bakım yapmış oluyorsunuz. Evet zincire bakım yapılmıyor, hatta firmalar motor ömrü kadar ömür veriyorlar. Ama bildiğiniz gibi Renault firması başta olmak üzere bi çok firma manuel şanzımanlara da yağ değiştirme tavsiye etmiyorlar. Yani onbinlerde kilometre gezeceksin fakat şanzıman yağı değişmeyeceksin. Tabi sonra dişliler yıpranacak. Sonra günün birinde dişliler ötüyor diye yağ değiştireceksin hepten şanzımanı ele alacaksın. ben firmayı dinlemiyorum 25 000 de bir şanzıman yağı değiştiriyorum hiç de bişi olmuyor.

Gel gelelim Toyotaların zincirli olduğu halde sessiz çalışmasına. Evet öyle. Zaten Toyota yapı olarak hep sessiz çalışan araç yapar. Bu yüzden de kayış kullanmaya ihtiyaç duymaz.

Benim cevaplarım bunlar....biraz felsefik oldu...
quote:

Orijinalden alıntı: Corleone™




_____________________________

Her zaman LAGUNAYI tek geçerim


 
5 Mesaj
18 Ocak 2010; 17:41:23 

fabrikaların ve mühendislerin amacı sadece araç üretmek değildir..yeni kasa bir araç yüksek maliyet doğurur..bu maliyeti bazı husular dahilinde amorti etmek gerekmektedir...bu yeni versiyon diye tabir edilen motorlar içinde geçerlidir...gelelim konumuza,neden zincir yerine kayış kullanılıyor,triger kayışı koptuğu zaman bütün siboplar ya eğilir ya keser ayrıca pistonlar piston kolları kullanılamaz hale gelir..yani sıyırması halınde servislerin yedekparça üreticilerinin pazarı hareketlenir..zincir kullanışlıdır,periyodik bakımlarda sadece zincirin dayanmış oldugu bir nevi gergi sistemi olan paletleri aşınır baskada maliyet çıkarmaz, bu aşınmada 100 000 km civarındadır..toyotanın zincir kullanması gayet basit, adamlar kendilerine guvenıyor cunkı..japonya dunyadakı en sessiz dizel motoru üreten ülke bundan dolayı zincir sistemini kullanıyor..115 ve 123 kasa mersedeslerde de zincir kullanılmıstı fakat motor çok şakırtılı çalısıyordu...zincir kullanımı ondan sonra rafa kalktı..


_____________________________



358 Mesaj
18 Ocak 2010; 18:51:00 

öncelikle selamlar...
Triger zinciri yerine kayış kullanımının birden çok avantajı var.Bunlar;
- triger zincirinde yağlama sorunu vardı ancak kayışta böyle bir sorun yoktur.
- Her nekadar sessiz olduğunu ifade ettiysenizde yağının taze olduğundan sessiz.oysa kayış her türlü daha sessizdir.
- üretici firmalar triger zincirine gergi dişlisi dediğimiz dişliyi takmak zorundaydılar.ve buda haliyle üreticiye ek maliyet anlamına geliyor.birde bu dişlinin yağlama kanalı filan ...oysa kayışta sadece gergi müşürü kullanılmakta.
- aşırı yağlama sonucu zincir üzerinde yalama oluşur ve kam milinin yada krank milinin zaman ayarlarında bozukluğa neden olur.bu bozukluğun verdiği zararın altından kalkmak hiçte kolay olmaz.
- ayrıca zincirin servis maliyeti kayışa göre fazladır .zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa olduğundan servislerle dost olursunuz.
- paslanma durumlarında koparak diğer parçalara zarar verme yüzdesi daha fazladır.

kayışın kopma yüzdesi zincirden daha düşük olduğundan kullanılıyor.....tabi kullanmayan otomobil firmalarıda vardır...


_____________________________



1526 Mesaj
18 Ocak 2010; 19:31:55 


quote:

Orijinalden alıntı: sagocu34

öncelikle selamlar...
Triger zinciri yerine kayış kullanımının birden çok avantajı var.Bunlar;
- triger zincirinde yağlama sorunu vardı ancak kayışta böyle bir sorun yoktur.
- Her nekadar sessiz olduğunu ifade ettiysenizde yağının taze olduğundan sessiz.oysa kayış her türlü daha sessizdir.
- üretici firmalar triger zincirine gergi dişlisi dediğimiz dişliyi takmak zorundaydılar.ve buda haliyle üreticiye ek maliyet anlamına geliyor.birde bu dişlinin yağlama kanalı filan ...oysa kayışta sadece gergi müşürü kullanılmakta.
- aşırı yağlama sonucu zincir üzerinde yalama oluşur ve kam milinin yada krank milinin zaman ayarlarında bozukluğa neden olur.bu bozukluğun verdiği zararın altından kalkmak hiçte kolay olmaz.
- ayrıca zincirin servis maliyeti kayışa göre fazladır .zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa olduğundan servislerle dost olursunuz.
- paslanma durumlarında koparak diğer parçalara zarar verme yüzdesi daha fazladır.

kayışın kopma yüzdesi zincirden daha düşük olduğundan kullanılıyor.....tabi kullanmayan otomobil firmalarıda vardır...



Arkadaşım kusura bakma ama triger zincirinin ömrünün triger kayışının ömründen kısa olduğu kanısına, bilgisine nereden vardınız? ülkemizde çoğu araç için triger kayışının ömrü 60.000km ya da 4 yıl hangisi önce biterse triger kayışı+rulmanının değişimi gerekli oysaki triger zincirli araçlarda böyle bir olay yok en azından 100.000km ye kadar hiçbir sorun yaşamadan çalışmaya devam ediyor. 100.000km den sonrada ufak tefek gergi gibi bakımı yapılıyor. İlave olarak hiçbir aracın triger zincirini paslanmadan ya da başka sebepten dolayı kopardığını ne duydum ne gördüm. Maliyet olarak da aralarında çok büyük fark olacağını hiç ama hiç tahmin etmiyorum.


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


358 Mesaj
18 Ocak 2010; 19:39:19 

ben bu yazıları yazarken birşeylerden etkilenerek yazarım.triger zincirinin koptuğunu ne gördüm nede duydum diyorsunuz sanayiye gidin ve sorun.ha ben sürekli kopar yada şukadar ömrü var lafları etmedim.bazı araçlar fabrikasyon hatalı olabilir.bunlarıda göz önünde bulunarak yazmanızı tavsiye ediyorum.ve şöyle bir gerçek varki kayışın esneme payı zincire göre kat kat fazladır.buda kopma olasılığını az seviyelere düşürür.bizde skoda favarit vardı ve bu araçta kayış vardı.araç 100000 km yi devirmişti yanlış hatırlamıyorsm.yani bu rakam işlerinde genel olarak bakılmalı diye düşünüyorum.bazı istisnalar olabilir tabi.kendi düşüncem böyle....


_____________________________



 
5 Mesaj
18 Ocak 2010; 20:10:45 

aracı 100 le giderken 5. vitesten 3. vitese alırsanız yada cok yuklu durumda araca yığılma yaptırırsanız ancak o durumlarda miadı dolmamıs zinciri kopartabilirsiniz..zaten ondan sonra zincir kopmakla kalmaz şanzıman aks yada şaft ıstavrozu bıle nasibini alır...aksi takdirde zinciri koparmak zor..kayışlı sistemde daha düşük zorlamalarda bile sıyırma olablir.. kayış gergisinin gevsek olması bıle sıyırmaya sebep olur..zincirde palet yani gergi gevsek olursa şakırtı fazlalaşır..zincir 2 hatta 3 kat daha emniyetlidir kayıştan


_____________________________



1526 Mesaj
18 Ocak 2010; 21:51:02 


quote:

Orijinalden alıntı: balancer

aracı 100 le giderken 5. vitesten 3. vitese alırsanız yada cok yuklu durumda araca yığılma yaptırırsanız ancak o durumlarda miadı dolmamıs zinciri kopartabilirsiniz..zaten ondan sonra zincir kopmakla kalmaz şanzıman aks yada şaft ıstavrozu bıle nasibini alır...aksi takdirde zinciri koparmak zor..kayışlı sistemde daha düşük zorlamalarda bile sıyırma olablir.. kayış gergisinin gevsek olması bıle sıyırmaya sebep olur..zincirde palet yani gergi gevsek olursa şakırtı fazlalaşır..zincir 2 hatta 3 kat daha emniyetlidir kayıştan

belki de beş kaat daha sağlam neticede birisi metal diğeri kauçuk kökenli
bu konuda doyurucu bir açıklamaya yapacak arkadaşı hala bekliyorum.


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


358 Mesaj
18 Ocak 2010; 23:16:25 

evet beyler sağlamlık yönünden karıştırmışım ama sessizlik ve hafiflik yönünden fikirlerim aynı.bildiklerimi formatlamam iyi oldu.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sagocu34 -- 19 Ocak 2010; 0:16:37 >


_____________________________



1776 Mesaj
19 Ocak 2010; 0:32:17 

Yanlış anlamayın beyler ama Siz biliyorsunuzda koskocaman mühendisler bilmiyor bu işi durumuna düşüyor.

herkezin stratejisi ayrıdır.Renault kayış sistemini seçer Toyata zincir. Taktir size kalır her iki aracın verilerine bakarsın yakıtına karoseri'sine sen karar verirsin.


_____________________________

Lg G2 Candır (:


591 Mesaj
19 Ocak 2010; 13:40:38 

1.3 MULTIJET Zincir vardı

1.6 MULTIJETTE kayış var

hadi bakalım bunun sebebini açıklayalım


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


1526 Mesaj
19 Ocak 2010; 16:49:16 

sebebi bence firmaların pazarlama taktikleri ve para kazanma hırsından başka birşey değil


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


1776 Mesaj
20 Ocak 2010; 0:25:02 

Amcaoğlunda 1.3 2006 multijet albea var zincirli 120.000km'de daha tık yok ve öyle sesli çalıştığınıda düşünmüyorum.


_____________________________

Lg G2 Candır (:


1526 Mesaj
20 Ocak 2010; 17:17:03 


quote:

Orijinalden alıntı: Brujeria35

Amcaoğlunda 1.3 2006 multijet albea var zincirli 120.000km'de daha tık yok ve öyle sesli çalıştığınıda düşünmüyorum.


Brujeria35 triger zincirli aracın sesli çalıştığı kısmen doğru kısmen de kocaman bir yalan..


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


 
227 Mesaj
23 Ocak 2010; 2:55:08 

arkadsım oncelıkle zıncır sıstemı kesınlıkle daha ıyı ce daha avantajlıdır.cunku zıncır sıstemınde bende hıc duymadım koptugunu.ha ıyıce vurdum dumaz ya da arabanın bakımı hakkında hıcbır bılgısı olmayan adamın halıyle kopar.ıkıncısı bırcok servıste ve sanayılerde neredeyse 300000km gıdebıldıgını soyluyorlar.bence de kesınlıkle servıslerın fazladan para kazanmalarını dusunerek yapıyorlar.toyota zıncır kullanır renault kayıs bunlar kendı vıcdanlarına kalmıstır.bı arkadasta muhendıslerden daha mı ıyı bılıceksınız arkadaslar demıs.e pekı muhendısler cok ıyı bılıyorsa bı arabaya zıncır sıstemınıde kayıs sıstemını de uyumlu hale cok kolay getırebılır.ve son olarak sunu yazmak ıstıyorum renault servısınde megane 1 ıcın wolksvagende de polo ıcın sordum neden zıncır sıstemı kullanılmıyor dıye verdıgı cevap cok acıktı.E O ZAMAN BIZ NEREDEN EKMEK YICEZ!!!
quote:

Orijinalden alıntı: sagocu34

öncelikle selamlar...
Triger zinciri yerine kayış kullanımının birden çok avantajı var.Bunlar;
- triger zincirinde yağlama sorunu vardı ancak kayışta böyle bir sorun yoktur.
- Her nekadar sessiz olduğunu ifade ettiysenizde yağının taze olduğundan sessiz.oysa kayış her türlü daha sessizdir.
- üretici firmalar triger zincirine gergi dişlisi dediğimiz dişliyi takmak zorundaydılar.ve buda haliyle üreticiye ek maliyet anlamına geliyor.birde bu dişlinin yağlama kanalı filan ...oysa kayışta sadece gergi müşürü kullanılmakta.
- aşırı yağlama sonucu zincir üzerinde yalama oluşur ve kam milinin yada krank milinin zaman ayarlarında bozukluğa neden olur.bu bozukluğun verdiği zararın altından kalkmak hiçte kolay olmaz.
- ayrıca zincirin servis maliyeti kayışa göre fazladır .zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa olduğundan servislerle dost olursunuz.
- paslanma durumlarında koparak diğer parçalara zarar verme yüzdesi daha fazladır.

kayışın kopma yüzdesi zincirden daha düşük olduğundan kullanılıyor.....tabi kullanmayan otomobil firmalarıda vardır...



_____________________________

dunya cebimde donuyor :D


 
3361 Mesaj
23 Ocak 2010; 23:26:00 

Neden zincir kullanıyorlar ki daha 500bin olmadan boşluk yapıyor, dişli sistem kullansınlar bir kere yapsınlar

Ben tüketici olarak dişli çark isterim, sermayedar çamaşır ipi germek ister, mühendis orta yolu bulmak için vardır ama parasını sermayedardan alır. Sermayedar da tüketiciden. Gezegenlerin etkileri yakınlığına göredir. Yani işlerliklte orta yol aritmetik orta değildir. Bunu bilen sermayedar mühendisle tüketiciyi görüştürmez, "hop, nereye" der... Bu yüzden orta yol tüketiciden daha aktif davranan yatırımcı lehine kayar. Ancak bilgi çağıyla beraber teknikçi toplumlarda tüketiciler de aktivasyon kazanmış sermayedarlara artık "sen kimsin" diye sormaya başlamışlardır.

Zincir için dezavantaj yazmak gerekiyorsa, motor yağlarının ömrü biraz daha kısa olabiliyor. Parça sayısı ve yüzey alanı fazladır, ama temas alanı düşüktür. Mikser gibi çalışır ve polimer katkıları parçalarlar, metal yüzey katkılarını da biraz sömürür. Tabii ki yağı bir iki bin km. erken değiştirmeyi, sente ayarının risk olacağı 100bin veya bienal sök-tak buluşmalarına terciih ederim.

Emin olun maliyet (materyal + tasarım) önemsiz değil, perde arkasını da biraz bilen biri olarak paspas maliyetlerinin de hasaplandığını yazabilirim.









1526 Mesaj
24 Ocak 2010; 9:52:12 


quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12

Neden zincir kullanıyorlar ki daha 500bin olmadan boşluk yapıyor, dişli sistem kullansınlar bir kere yapsınlar

Ben tüketici olarak dişli çark isterim, sermayedar çamaşır ipi germek ister, mühendis orta yolu bulmak için vardır ama parasını sermayedardan alır. Sermayedar da tüketiciden. Gezegenlerin etkileri yakınlığına göredir. Yani işlerliklte orta yol aritmetik orta değildir. Bunu bilen sermayedar mühendisle tüketiciyi görüştürmez, "hop, nereye" der... Bu yüzden orta yol tüketiciden daha aktif davranan yatırımcı lehine kayar. Ancak bilgi çağıyla beraber teknikçi toplumlarda tüketiciler de aktivasyon kazanmış sermayedarlara artık "sen kimsin" diye sormaya başlamışlardır.

Zincir için dezavantaj yazmak gerekiyorsa, motor yağlarının ömrü biraz daha kısa olabiliyor. Parça sayısı ve yüzey alanı fazladır, ama temas alanı düşüktür. Mikser gibi çalışır ve polimer katkıları parçalarlar, metal yüzey katkılarını da biraz sömürür. Tabii ki yağı bir iki bin km. erken değiştirmeyi, sente ayarının risk olacağı 100bin veya bienal sök-tak buluşmalarına terciih ederim.

Emin olun maliyet (materyal + tasarım) önemsiz değil, perde arkasını da biraz bilen biri olarak paspas maliyetlerinin de hasaplandığını yazabilirim.









Dişli sistem mi? araçlarda triger zinciri/kayışı yerine dişli sistem kullanan bir aracı ne duydum ne de gördüm böyle bir araç mı var? yoksa siz hayalinizdeki araçtan mı bahsediyorsunuz?


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


1526 Mesaj
25 Ocak 2010; 15:09:07 


quote:

Orijinalden alıntı: Brujeria35

Yanlış anlamayın beyler ama Siz biliyorsunuzda koskocaman mühendisler bilmiyor bu işi durumuna düşüyor.

herkezin stratejisi ayrıdır.Renault kayış sistemini seçer Toyata zincir. Taktir size kalır her iki aracın verilerine bakarsın yakıtına karoseri'sine sen karar verirsin.


Koskoca mühendisler triger kayışına gelene kadar neleri bilip de sırf kazanç uğruna tekel uğruna yapmadılar. Hidrolik direksiyon sistemi çıkalı belki kık yıl oldu ancak bizim memlekette yerli doğanlara daha on sene önce takıldı, abs, asr, hava yastığı keza yine aynı bunlarda mı yeni çıktı??? neden yapmadılar uygulamadılar? ihtiyaç yok ne üretsen satıyorsun rekabet yok bilinçli tüketici yok hesap soran yok? karter muhafazasını bile fazla gördüler daha ben ne deyim ki? şimdi biraz biraz son on senedir avrupa araba orta sınıfın alabileceği seviyelere geldi de millet kalite gördü


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


9816 Mesaj
27 Ocak 2010; 20:31:47 

evet eski konu yeniden hortlamış.
sağlamlık ve ömür için sıralama

Dişli , metal zincir , metal olmayan , kayış

şeklindedir.karbon 12 arkadaşımız çok güzel ve ince noktalara değinerek açıklamış.

şimdi ömür ve güvenlik açısından en allta olan bir parça neden benimseniyor . Tek nedeni olduğunu sanmıyorum ancak kişisel olarak yaratacağı problemler düşünüldüğünde bakımsız ve uzun ömürlü zincir yerine kauçuk esaslı kayış ancak bakım sıklığının artırılmasını öne alan bir PM zihniyeti olabilir.

Siz bir şeyi ömürlük yaparsanız çıkabilcek sorunlara önlem alabilme şansını da kaçırmış olursunuz . Ama 100000 de bir değiştirerek tüm sistemi hem gözden geçirmiş olursunuz hemde geri hizmetlerine para kazandırmış olursunuz.

yağ konusu için karbon 12 arkadaşımızın ilettikleri doğru bir tespittir. bakım sıklığını 15000 kmlere taşıdığınızda böyle şakır şakır dönen bir parçadan kopacak küçück metal parçalar yağı daha erken kirlendirir ve riski artırır. Ama bunun cevabı 8-10 bin kmde bir değpişen yağ seçimidir. doğru olan budur. Kişisel beklentim ilerisi için yine zincirli sistem ancak metal olamayan ancak kimyasal aşındırmalara dayanabilen alaşım veya bio teknolojik bir tasarımdır.

ama kesin çözüm dişli sistemlerdir. Eğer motor taşarımı uygun ise birden fazla dişli ile evladiyelik bir tasarım yapılabilir ama neden yapılmıyor sorusuna ben de akılcı bir cevap bulamıyorum. Bu konuda bir ciddi firmanın tasarım yapması ile furya başlayacaktır.


_____________________________




922 Mesaj
27 Ocak 2010; 22:46:59 


quote:

Orijinalden alıntı: canKişot

ince maliyet hesabı..:)
genelde ,zincire göre sık sık değiştirirsin...
servis kazanır,,,
koparsan bi dünya masraf,,
fabrika kazanır, parçacı kazanır,,getiren götüren kazanır..
"alın verin ..." hikayesi anlaşılan..



Bu konuda yazılanlardan en çok bunlara katılıyorum.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1526 Mesaj
28 Ocak 2010; 15:48:03 

Vezir bey, eski bir konu hortlamış derken bu konu forumda nerede tartışıldı link verirseniz baştan sona inçelemek isterim.
"ama kesin çözüm dişli sistemlerdir. Eğer motor taşarımı uygun ise birden fazla dişli ile evladiyelik bir tasarım yapılabilir ama neden yapılmıyor sorusuna ben de akılcı bir cevap bulamıyorum. Bu konuda bir ciddi firmanın tasarım yapması ile furya başlayacaktır." derken otomobil uzmanı yazmışsınız ancak otomobil ile ilgili hangi bölümde uzmansınız veya çalışıyorsunuz bilmiyorum bildiğim tek gerçek arac üreticisi firmaların sağlamlık, kullanılabilirlik gibi değerleri değil hangi parçadan ne kadar para kazanır veya servislerime para kazandırırım şeklindeki düşünceleridir. Bu kadar para kazanma hırsına doğrusu pes diyor ve bu düşünceyi kınıyorum.

Baştan sona sistemin gözden geçirilmesi demişsiniz ya hani 100.000km de bir inan ki sistemin ne durumda olduğu kimsenin umrunda değil yeter ki servisler para kazansın.




_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


9816 Mesaj
28 Ocak 2010; 16:02:49 


quote:

Orijinalden alıntı: TUFANER

Vezir bey, eski bir konu hortlamış derken bu konu forumda nerede tartışıldı link verirseniz baştan sona inçelemek isterim.
"ama kesin çözüm dişli sistemlerdir. Eğer motor taşarımı uygun ise birden fazla dişli ile evladiyelik bir tasarım yapılabilir ama neden yapılmıyor sorusuna ben de akılcı bir cevap bulamıyorum. Bu konuda bir ciddi firmanın tasarım yapması ile furya başlayacaktır." derken otomobil uzmanı yazmışsınız ancak otomobil ile ilgili hangi bölümde uzmansınız veya çalışıyorsunuz bilmiyorum bildiğim tek gerçek arac üreticisi firmaların sağlamlık, kullanılabilirlik gibi değerleri değil hangi parçadan ne kadar para kazanır veya servislerime para kazandırırım şeklindeki düşünceleridir. Bu kadar para kazanma hırsına doğrusu pes diyor ve bu düşünceyi kınıyorum.

Baştan sona sistemin gözden geçirilmesi demişsiniz ya hani 100.000km de bir inan ki sistemin ne durumda olduğu kimsenin umrunda değil yeter ki servisler para kazansın.




ünvan konusunu ben vermedim. bu zaman içinde forum yöneticilerinin bana verdikleri bir avatar oldu.

linkleri bulabildiğim kadar vereyim.

http://forum.donanimhab...0500258/mpage_1//tm.htm

http://forum.donanimhab...inciri//tm.htm#21639206

http://forum.donanimhab...224/mpage_1/f_///tm.htm

okuduktan sonra sorularınız varsa tekrar detaylandırırız . baız yazıları ben de haırlamıyorum bu yüzden soru çıkarsa açıklamayı paste etmeyi unutmayınız.


_____________________________




1526 Mesaj
29 Ocak 2010; 3:36:15 

vermiş olduğunuz linklerin hepsini baştan sona inceledim teşekkür ederim.


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


3016 Mesaj
31 Ocak 2010; 8:24:01 


quote:

Orijinalden alıntı: TUFANER



Dişli sistem mi? araçlarda triger zinciri/kayışı yerine dişli sistem kullanan bir aracı ne duydum ne de gördüm böyle bir araç mı var? yoksa siz hayalinizdeki araçtan mı bahsediyorsunuz?

araç araştırma geçmişiniz ne kadar bilmiyorum amma dişli sistemin kullanıldığı araçları bilmeyecek kadar yenisiniz.
harikan ve doch motorları inceleyin zincir-kayış yerine dişli kullanıldığını göreceksiniz.(yani eski motorların tamamı dişli kullanırdı-fiber dişli-bazen onlarda kırılırdı)
sorunuz olan zincir- kayışada kendimce cevap vermek isterim.
zincirin maliyeti fazla,bakımı zordur.dendiği gibi daha sesli çalışır.
herikisininde gergi teşkilatı vardır olmazsa olmaz.yalnız kayışlıların bakımı çok kolaydır.plastik veya saç kapağı çıkarınca kolayca her tür bakımını yapabilirsiniz.parçalar zincirliye göre daha ucuzdur.
uzun ömürlülükte elbette zincir uzun ömürlüdür.amma motor ömrüyle eşdeğer demek biraz abartı olur.
bakımda kayış setinde kayış gergi ikilemini değişmek yeterli amma zincirlide değişmesi gereken birçok dişli olabilir.(krank-eksantrik-gergi vs.)
kolay gelsin.


_____________________________



1292 Mesaj
31 Ocak 2010; 13:39:59 

Benim aracim daki motor disli sistemi kullanir. Pushrod diyede gecer.

Asagidaki resim V4 motorundan alinmistir
0


Siboplari hareketlendiren camshaft silindir kapaklarinin ustunde degildir.

Ford Cologne V6 motorlarinin.

2.0, 2.3, 2.6, 2.8 ve 2.9 lari bu sekilde uretilmistir.

Ancak Scorpio cosworthlerdeki 2.9 bob motorlar 24v olduklari icin cosworth tarafindan zincilir olarak uretilmistir.

Dunya uzerinde urtilen otomobillerin tamami, belirli bir pazar segmeti goz onune alinarak uretilmis, en uc noktaya kadar maliyet kisintisina ugramis urunlerdir.

Kisaca, aracinizin guzel bir ozelligi varsa, uretici bunu size kiyak olarak degil. Araci satmak istedigi kesimin bunu bekledigini dusunerek yapar.

Albea 1.3 u kim kullanir ?

Surekli sehir icinde fink atan adamlar kullanir. Takisicler kullanir. Bu adamlar ne bekler, daha az bakim isteyen araba...



_____________________________

Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS
Lada Samara 1.5 S


1526 Mesaj
4 Şubat 2010; 5:33:33 


quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen



araç araştırma geçmişiniz ne kadar bilmiyorum amma dişli sistemin kullanıldığı araçları bilmeyecek kadar yenisiniz.
harikan ve doch motorları inceleyin zincir-kayış yerine dişli kullanıldığını göreceksiniz.(yani eski motorların tamamı dişli kullanırdı-fiber dişli-bazen onlarda kırılırdı)
sorunuz olan zincir- kayışada kendimce cevap vermek isterim.
zincirin maliyeti fazla,bakımı zordur.dendiği gibi daha sesli çalışır.
herikisininde gergi teşkilatı vardır olmazsa olmaz.yalnız kayışlıların bakımı çok kolaydır.plastik veya saç kapağı çıkarınca kolayca her tür bakımını yapabilirsiniz.parçalar zincirliye göre daha ucuzdur.
uzun ömürlülükte elbette zincir uzun ömürlüdür.amma motor ömrüyle eşdeğer demek biraz abartı olur.
bakımda kayış setinde kayış gergi ikilemini değişmek yeterli amma zincirlide değişmesi gereken birçok dişli olabilir.(krank-eksantrik-gergi vs.)
kolay gelsin.

örnek verirken keşke üretimi olmayan eski motorlardan örnek vereceğinize güncel otomobil markalarından ve modellerinden örnekler verseydiniz şu marka şu model araçta dişli-çark sistemi vardır deseydiniz daha isabetli olurdu. Ayrıca DOCH motorları inceledim bazı motorlarda triger kayışı kullanılıyor. Verdiğiniz örneklerin güncel ve somut olması çok daha iyi olurdu.


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


1526 Mesaj
4 Şubat 2010; 5:37:21 

"Albea 1.3 u kim kullanir ?

Surekli sehir icinde fink atan adamlar kullanir. Takisicler kullanir. Bu adamlar ne bekler, daha az bakim isteyen araba... "

yani aracı tasarlayan mühendisler bile bile bu işi yapıyorlar isteler daha az bakıma ihtiyaç duyan araba yaparlar amaç müşteri memnuniyeti değil müşteriyi inceden inceye nasıl ............ mantığı


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


3016 Mesaj
4 Şubat 2010; 10:54:41 

"Dişli sistem mi? araçlarda triger zinciri/kayışı yerine dişli sistem kullanan bir aracı ne duydum ne de gördüm böyle bir araç mı var? yoksa siz hayalinizdeki araçtan mı bahsediyorsunuz?"......TUFANER....
-----------------------------------------
sayın TUFANER:yukarıdaki alıntı sizin, ne gördüm nede duydum diye çok afaki konuşmamak gerek.bende size eski(70 lere kadar)üretilen motorların dişli sistemi olduğunu hatırlattım.niye zorunuza gitti.
doch motor konusunuda bilmeden eleştirdiniz.harikan önceki motorlarını doch tipi üretirdi.özellikle harikanla zikrettim yanlış anlaşılmasın diye.(diğer ismide "H"tipi motorlardır.
zannedildiği gibi doch yeni birşey deyildir 60 yıldan fazla amerika bu motorları üretmiştir.
arkadaşımız dişli mekanizması olan motorun resminide koymuş.bilmiyordum demek yerine siyasi cevaplar sadece avuntu olur.
resmi koyan arkadaşa teşekkür ederim.


_____________________________



1292 Mesaj
4 Şubat 2010; 12:22:38 

Araci tasarlayan muhendislerin sucu yok.

Sirketler, Muhendislerle, Musterileri yan yana getirmemeye calisir. Muhendislere, soyle istiyoruz boyle istiyoruz derler...

Daha dogrusu olay sudur.

Bir araba uretisici 10 sene sonrayi dusunerek yeni araclari projelendirir.

Once bir suru bir suru anket arastirma vs yapar.

10 sene sonra kim araba alicak, nasil araba alicak. bunu kac liradan almayi dusunecek gibi.

Bunlari parcalara boler. Segment diyelim.

Iste, 10 sene once Sahinden taksi yapan bu gun Dacia Logan dan yapiyor. Peki bu arkadas 10 sene sonra neyden taksi yapacak ?

Ona gore hesabini yapar. Arabanin yuruyeni en ucuza nasil gelir onu hesaplar. Varsa ucuza uretip pahalliya satacagi saglam yeni teknoloji onu adapte eder. Son modayi yakalamis tasarimcisi vardir (yoksa cok begenilen bir iki modelden alinti yapar) arabayi cizer, icini falan yapar, sonra daha ucuz maliyetli malzeme kullanmak icin bunlarla iki uc tur kavga eder.

Ondan sonrada ilk prototipi yapar. Fuar fuar gezdirir. Bakti ilgi var. Maliyet dusurmek icin iki uc tur daha doner. Kafasina yattiktan sonra PR calismasi denen cilalama baslar. Ufak ufak kamuoyunda merak uyanir, su olur bu olur. Sonra TV programlari, iste arac tanitimlari derken Showroooma duser arac.

Ha BMW, Mercedes vb belki bu cemberin az biraz disindadir. Neticede musterisi outurmustur. Rakibi bellidir. Segmenti oturmustur. Araclarin tasarimi oturmustu. Her 5 senede bir ortami sarsmasi gerekmez. VS.



_____________________________

Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS
Lada Samara 1.5 S


1526 Mesaj
4 Şubat 2010; 16:16:24 


quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen

"Dişli sistem mi? araçlarda triger zinciri/kayışı yerine dişli sistem kullanan bir aracı ne duydum ne de gördüm böyle bir araç mı var? yoksa siz hayalinizdeki araçtan mı bahsediyorsunuz?"......TUFANER....
-----------------------------------------
sayın TUFANER:yukarıdaki alıntı sizin, ne gördüm nede duydum diye çok afaki konuşmamak gerek.bende size eski(70 lere kadar)üretilen motorların dişli sistemi olduğunu hatırlattım.niye zorunuza gitti.
doch motor konusunuda bilmeden eleştirdiniz.harikan önceki motorlarını doch tipi üretirdi.özellikle harikanla zikrettim yanlış anlaşılmasın diye.(diğer ismide "H"tipi motorlardır.
zannedildiği gibi doch yeni birşey deyildir 60 yıldan fazla amerika bu motorları üretmiştir.
arkadaşımız dişli mekanizması olan motorun resminide koymuş.bilmiyordum demek yerine siyasi cevaplar sadece avuntu olur.
resmi koyan arkadaşa teşekkür ederim.


hezerfan bey zoruma gidecek birşey yok ki burada bilgi paylaşımı yapıyoruz söylemek istediğim güncel araçlarda böyle bir sistemi yani dişli-çarklı sistemini ne gördüm ne de duydum böyle bir araç mı var diye sordum demek ki 1970 li yıllara ait araçlarda varmış sayenizde öğrenmiş olduk teşekkür ederim.


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


3016 Mesaj
4 Şubat 2010; 17:39:30 

f1 motorlarını araştırırsanız( yanlış biliyorda olabilirim)galiba hafif alaşımlı dişli sistemi kullanılıyor.bilgi doğruda olmayabilir.aklımda biryerden kalmış.


_____________________________



136 Mesaj
10 Şubat 2010; 0:43:50 


quote:

Orijinalden alıntı: Motor Doktoru

öncelikle selamlar...
Triger zinciri yerine kayış kullanımının birden çok avantajı var.Bunlar;
- triger zincirinde yağlama sorunu vardı ancak kayışta böyle bir sorun yoktur.
- Her nekadar sessiz olduğunu ifade ettiysenizde yağının taze olduğundan sessiz.oysa kayış her türlü daha sessizdir.
- üretici firmalar triger zincirine gergi dişlisi dediğimiz dişliyi takmak zorundaydılar.ve buda haliyle üreticiye ek maliyet anlamına geliyor.birde bu dişlinin yağlama kanalı filan ...oysa kayışta sadece gergi müşürü kullanılmakta.
- aşırı yağlama sonucu zincir üzerinde yalama oluşur ve kam milinin yada krank milinin zaman ayarlarında bozukluğa neden olur.bu bozukluğun verdiği zararın altından kalkmak hiçte kolay olmaz.
- ayrıca zincirin servis maliyeti kayışa göre fazladır .zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa olduğundan servislerle dost olursunuz.
- paslanma durumlarında koparak diğer parçalara zarar verme yüzdesi daha fazladır.

kayışın kopma yüzdesi zincirden daha düşük olduğundan kullanılıyor.....tabi kullanmayan otomobil firmalarıda vardır...


wowwww


_____________________________



 
93 Mesaj
10 Şubat 2010; 17:47:05 


quote:

Orijinalden alıntı: Motor Doktoru

öncelikle selamlar...
Triger zinciri yerine kayış kullanımının birden çok avantajı var.Bunlar;
- triger zincirinde yağlama sorunu vardı ancak kayışta böyle bir sorun yoktur.
- Her nekadar sessiz olduğunu ifade ettiysenizde yağının taze olduğundan sessiz.oysa kayış her türlü daha sessizdir.
- üretici firmalar triger zincirine gergi dişlisi dediğimiz dişliyi takmak zorundaydılar.ve buda haliyle üreticiye ek maliyet anlamına geliyor.birde bu dişlinin yağlama kanalı filan ...oysa kayışta sadece gergi müşürü kullanılmakta.
- aşırı yağlama sonucu zincir üzerinde yalama oluşur ve kam milinin yada krank milinin zaman ayarlarında bozukluğa neden olur.bu bozukluğun verdiği zararın altından kalkmak hiçte kolay olmaz.
- ayrıca zincirin servis maliyeti kayışa göre fazladır .zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa olduğundan servislerle dost olursunuz.
- paslanma durumlarında koparak diğer parçalara zarar verme yüzdesi daha fazladır.

kayışın kopma yüzdesi zincirden daha düşük olduğundan kullanılıyor.....tabi kullanmayan otomobil firmalarıda vardır...

[/quote
Yazdığınız yoruma aynen katılıyorum.Özellikle ses ve yağlama konusu nedeniyle üretici firmalarının çoğunlukla vazgeçtikleri bir sistemdir.Ayrıca tirger kayışı genelde kopmaz sıyırır.Tirger kayışı bilinen vantilator kayışları gibi de değildir.Onunla araç çekilebilecek kadar da sağlamdır.Tirger kayış aralıkları genişlemeye başladığında motor senteden uzaklaşacağı için daha geç çalışır.Zincirde böyle bir şey yok.Zincir koptuğu zaman motorda daha fazla hasar meydana getirir.ayrıca bakım ve onarım maliyeti kayıştan daha fazladır.Selamlar...


_____________________________

HİÇ KİMSE VAZGEÇİLMEZ DEĞİLDİR


1526 Mesaj
10 Şubat 2010; 20:54:54 

"Yazdığınız yoruma aynen katılıyorum.Özellikle ses ve yağlama konusu nedeniyle üretici firmalarının çoğunlukla vazgeçtikleri bir sistemdir.Ayrıca tirger kayışı genelde kopmaz sıyırır.Tirger kayışı bilinen vantilator kayışları gibi de değildir.Onunla araç çekilebilecek kadar da sağlamdır.Tirger kayış aralıkları genişlemeye başladığında motor senteden uzaklaşacağı için daha geç çalışır."

ilginç bir tespiti gündeme getirdiniz triger kayışının aralıklarının genişlemesi ile motor senteden uzaklaşır ve geç çalışır derken. Motorun geç çalışmasının trigere bağlı olup olmadığını nasıl tespit edebeliriz?


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


 
93 Mesaj
11 Şubat 2010; 0:57:12 


quote:

Orijinalden alıntı: TUFANER

"Yazdığınız yoruma aynen katılıyorum.Özellikle ses ve yağlama konusu nedeniyle üretici firmalarının çoğunlukla vazgeçtikleri bir sistemdir.Ayrıca tirger kayışı genelde kopmaz sıyırır.Tirger kayışı bilinen vantilator kayışları gibi de değildir.Onunla araç çekilebilecek kadar da sağlamdır.Tirger kayış aralıkları genişlemeye başladığında motor senteden uzaklaşacağı için daha geç çalışır."

ilginç bir tespiti gündeme getirdiniz triger kayışının aralıklarının genişlemesi ile motor senteden uzaklaşır ve geç çalışır derken. Motorun geç çalışmasının trigere bağlı olup olmadığını nasıl tespit edebeliriz?


Bunu öncelikle aracı devamlı kullanan anlayabilir.Aracın tirger kayışı dışında bir çok geç çalışma nedenleri vardır.Tirgerden kaynaklandığıını anlamak gerçekten sürücü için zordur.fakat tırnak aralıkları gevşeyen bir tirger kayışı motorun geç çalışması ile bereber aynı zamanda ses yapar motor devri yükseltildiğinde ise bu sesi keser.Bazen bu gevşeklik tirger kayışına bir dişte atlatabilir.O zaman marşla çalıştırılması neredeyse imkansızdır.Ama itilerek çalışır.Tabi her araçta itilerek çalıştırılmaz.Tüm bunların olmaması için tirger kayışı mutlaka belirlenen KM'de (60.000-80.000) değiştirilmelidir.Bir araç satın alındığında,satıcıya sorulması gereken ilk sorulardan biri de tirger kayışı ne zaman değişti olmalıdır.
Selamlar...


_____________________________

HİÇ KİMSE VAZGEÇİLMEZ DEĞİLDİR


 
232 Mesaj
12 Şubat 2010; 0:56:46 

154.000 de zincirli nissan primera aracım var ne bir ses ne bir şakırtı duydum daha 150.000 de ömrü var..kayışlı arabayı vurdurmak sakıncalıdır lakin bu ay içinde neredeyse zevk için( yanlış olduğunu biliyorum) 15 kere vurdurmuşumdur aracı onun öncesindede kaç kere vurdurulmuştur bilemiyorum ben 3. sahibiyim..triiger kayışı olsa nelergelirdi başıma acaba..birde şunu merak ederim sabahları şahin doğan çalıştırıldığında gaz verildiğince bir kayış sesi yükselir acaba bu triggermi ?

şunuda eklemek isterim ki madem felsefe yapmışız:) 2000 nissan primeranın en alt modeli 1.6 motorlu olan aracında 4 teker diskte yeni fiat lineanın arka tekerleri neden kampana..ozaman kampana diskten daha iyi..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilkanissan -- 12 Şubat 2010; 0:59:28 >


_____________________________

SHIFT_to one
2000 Primera 1.6 comfort 1994 Peugeot j9 camper 2500 diesel 1980 Anadol A2 SL 2.0


9816 Mesaj
12 Şubat 2010; 18:52:42 

doğanlardaki kayış sesi vantilatör kayışı sesidir. artık klaik olmuştur sertleşir ve ses yapar.


_____________________________




 
93 Mesaj
16 Şubat 2010; 17:32:27 


quote:

Orijinalden alıntı: asilkanissan

154.000 de zincirli nissan primera aracım var ne bir ses ne bir şakırtı duydum daha 150.000 de ömrü var..kayışlı arabayı vurdurmak sakıncalıdır lakin bu ay içinde neredeyse zevk için( yanlış olduğunu biliyorum) 15 kere vurdurmuşumdur aracı onun öncesindede kaç kere vurdurulmuştur bilemiyorum ben 3. sahibiyim..triiger kayışı olsa nelergelirdi başıma acaba..birde şunu merak ederim sabahları şahin doğan çalıştırıldığında gaz verildiğince bir kayış sesi yükselir acaba bu triggermi ?

şunuda eklemek isterim ki madem felsefe yapmışız:) 2000 nissan primeranın en alt modeli 1.6 motorlu olan aracında 4 teker diskte yeni fiat lineanın arka tekerleri neden kampana..ozaman kampana diskten daha iyi..


Öncelikle şunu belirtmemde fayda var.tirger kayışı iyi demek tirger zinciri kötüdür demek değildir.Yukarıda bir çok arkadaş bu konuda yorum yapmış zaten.Tekrarlamak istemiyorum.Tirger kayışlı araba vurdurularak çalıştırılmaz ama tirger zincirli araba vurdurularak(itilerek) çalıştırılır anlamı da nereden çıktı.Her ikiside vurdurularak çalıştırılması sakıncalıdır.Tirger kayışını sıyırabilirsiniz.Tirger zincirini de kırabilirsiniz.Onuncu ittirmede olmazda yirminci de olur onu ben bilemem.Sonuç: Zincirlide,kayışlıda veya eski sistem olan fiber dişli tip olan araçlarda da ittirerek çalıştırmak sakıncalıdır.Ama yolda kalmışsınız.Marş basmıyor,yardım eden de yok.Eh o zaman yapacak bir şey de yok.O zaman ittirerek çalıştırma yoluna gidebilirsiniz.Çalışmazsa da fazla zorlamayın.Arıza başka yerdedir.

Kayış ve tirger kayışı ses farkına gelince;Ses kayış sesi geldiğinde kaputu açın kayışın üzerine az bir miktar su(fincan yarısı kadar bile yeterli)dökün ses kesilirse Tirger kayışı değildir Şarş dinamo kayışıdır.kesilmiyorsa Büyük ihtimalle tirger kayışındadır.Zaten ses yapan tirger kayışı nedeniyle araç geç çalışır.

Kampana/disk konusu ise farklı bir topic te açılmalı.Konumuz tirger.
Selamlar


_____________________________

HİÇ KİMSE VAZGEÇİLMEZ DEĞİLDİR


477 Mesaj
22 Şubat 2010; 10:20:29 

Aracım 2000 model vvti motor corolla. triger zinciri var
ama triger kayışlı opel astradan daha sessiz. 160 binde. daha motoru açıp zincir kayış muhabbeti yapmadık 500 bin km. de değiişr diyorlar .
iyi ki zincir var. triger kayışı olan araç sahipleri her 60 binde "nerede değiştirsek, hangi parçaları değiştirmesek de ucuza gelse, triger değişiminden sonra araba saçmalamaya başladı, şu usta daha iyi değiştiriyor......." gibi araştırmalara giriyorlar. ben de onları seyrediyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail64 -- 22 Şubat 2010; 10:33:07 >


_____________________________

Helal dairesi keyfe kafidir, harama girmeye gerek yok.


 
2 Mesaj
24 Şubat 2010; 2:52:03 

araba firmalari nerden para kazanacak zincir olsa uzun omurlu olacak kayis fazla uzun omurlu degil boylelikle her kesimde para kazanacak bu isten


_____________________________



404 Mesaj
24 Şubat 2010; 22:28:00 

birkaç sebebi var 1: maliyet politikası 2:yedek parçadan para kazanma hırsı 3:zincir eski tip araçlarda kullanılıyordu tarihi eser ve çok ses yapıyordu triger kayisi zincire nispeten çok daha sessiz(ve en büyük rolde budur daha sessiz ve seri araba üretmek için..)


_____________________________



 
547 Mesaj
25 Şubat 2010; 10:04:18 

Bu konu biraz yumurta-tavuk olayı gibi.

Her iki sistemin de kendine göre avantajları/firmalara avantajları vardır ki önemli olan da farklılıktır.

Yoksa mühendisler herşeyi biliyor da kronik arızaları biz mi uyduruyoruz?

En çok satan iki marka üzerinden gidersek,Fiat araçları genelde arkadan,Renault araçları önden çekişlidir. Sayfalar dolusu tartışılır bu konu,peki doğrusu ne?Renaultun mühendislerinin bildiği süper teknikleri Fiat bilmiyor mu yahut tam tersi...

Doğru tek olsa herşey olmaz tek şey olurdu.


_____________________________



 
1 Mesaj
24 Haziran 2011; 12:25:54 


quote:

Orijinalden alıntı: Motor Doktoru

ben bu yazıları yazarken birşeylerden etkilenerek yazarım.triger zincirinin koptuğunu ne gördüm nede duydum diyorsunuz sanayiye gidin ve sorun.ha ben sürekli kopar yada şukadar ömrü var lafları etmedim.bazı araçlar fabrikasyon hatalı olabilir.bunlarıda göz önünde bulunarak yazmanızı tavsiye ediyorum.ve şöyle bir gerçek varki kayışın esneme payı zincire göre kat kat fazladır.buda kopma olasılığını az seviyelere düşürür.bizde skoda favarit vardı ve bu araçta kayış vardı.araç 100000 km yi devirmişti yanlış hatırlamıyorsm.yani bu rakam işlerinde genel olarak bakılmalı diye düşünüyorum.bazı istisnalar olabilir tabi.kendi düşüncem böyle....


Bir şeyler bildiğini sanan arkadaşım;
Fabrikasyon hatası kayışta oluyorda, zincirde neden olmuyor... Tavsiyelerini Önce kendine sakla,
Bir Metalin, Aşırı Yağlamadan Yalama Olduğunuda senden duydum :)
Hele hele Yağın İçinde Çalışan paslanmaz çeliğin Paslanmasına baya güldüm :)
Hele hele metal zincirin ömrünün, Kayıştan nasıl Kısa Olduğunu Hiç Anlamadım. Kimyayı tekrarmı İcat ettin???

Kayış, Zincirden Daha esnektir Eyvallah, Fakat Bu egzantirik zamanlaması için Bir Avantajmıdır Yoksa Bir dezavantajmı ? ;)
Ayrıca esneme kopmayı Önlemez, Dahası kayış X kuvvette koparsa, zincir nerden baksan 5X kuvvete dayanır.

Sonuç Olarak Fabrika kendisi zincire Motorun Ömrü Kadar Ömür veriyor, kayışada maksimum 100 000km
En düz mantıkla sadece son yazdığım kıyaslamayla dahi, zincir kayıştan daha mantıklı görünüyor...


_____________________________

konuşsam tesiri yok , sussam gönül razı değil...


11158 Mesaj
24 Haziran 2011; 13:09:54 

Arabalarda neden triger zinciri veya kayışı var. Neden olmak zorunda. Olmayan arabalar da var. Mesela 2005 model Opel Corsa'da yok. Opel corsa örnek vermek içindi. Önceki arabam Broadway idi. Onda da yoktu mesela. Ama at gibi de giderdi.

Olmasının veya olmamasının ne gibi bir avantajı veya dezavantajı var. Bunu yazabilir misiniz?


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


 
7656 Mesaj
24 Haziran 2011; 13:47:13 


quote:

Orijinalden alıntı: topaz42

Arabalarda neden triger zinciri veya kayışı var. Neden olmak zorunda. Olmayan arabalar da var. Mesela 2005 model Opel Corsa'da yok. Opel corsa örnek vermek içindi. Önceki arabam Broadway idi. Onda da yoktu mesela. Ama at gibi de giderdi.

Olmasının veya olmamasının ne gibi bir avantajı veya dezavantajı var. Bunu yazabilir misiniz?

Nasıl yok olur mu öyle şey?
2005 Corsa'nın dizelinde de benzinlilerinde de (Twinport) triger zinciri mevcut.


_____________________________

'02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
Xmax 250 ABS


11158 Mesaj
24 Haziran 2011; 14:19:22 


quote:

Orijinalden alıntı: sapultra



Nasıl yok olur mu öyle şey?
2005 Corsa'nın dizelinde de benzinlilerinde de (Twinport) triger zinciri mevcut.


Arkadaş yanlış söylemiş. Zincir varmış. Kayış olana triger dendiğini biliyormuş sadece. Zincirlilere triger dendiğini bilmiyormuş. Neyse. Ben yine soruma cevap bekliyorum. Bilen var ise.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


9816 Mesaj
25 Haziran 2011; 13:17:48 

quote:

Arabalarda neden triger zinciri veya kayışı var. Neden olmak zorunda. Olmayan arabalar da var. Mesela 2005 model Opel Corsa'da yok. Opel corsa örnek vermek içindi. Önceki arabam Broadway idi. Onda da yoktu mesela. Ama at gibi de giderdi.

Olmasının veya olmamasının ne gibi bir avantajı veya dezavantajı var. Bunu yazabilir misiniz?


olmaması diye birşey mümkün değil çünkü krankı döndüren piston hareketleridir , ama egzantrik milini döndüren şey de krank ile bağlı (kayış ,zincir benzer şeyler ) olan triger kayısıdır. Subaplar da egzantrik milinin dönüşü ile açılıp kapalır. Herşey birbirine bağlıdır bağlantı koparsa tüm motor mahfolur , subap kırar , herşey birbrine girer , bu derece önemli parçadır motorda , arabada lastik ne ise motorda triger aynı öneme sahiptir.