- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Motor ısındıktan sonra gaz yemiyor!
18 Cevap4286 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


969 Mesaj
15 Ocak 2010; 14:27:38 

Arkadaşlar merhaba,

2001 model 1.6 benzinli megane sahibiyim. arabamdan çok memnunum. Fakat son bir iki haftadır motor ısındıktan sonra, yani yaklaşık 20 km yol aldıktan sonra dur kalk yaparken kalkışlarda stop ediyor veya birinci vitesten ikiye atınca gazı vermeye başlarken gaz yemeyip silkeliyor bazende stop etmemesi için son gaz veriyorum 7000 devir yapacağına 5000 devri anca yapıyor.. Bunu sadece ısınınca yapıyor. İki gün önce yaklaşık 0,5-1 lt benzini egzoza boşaltmıştı. Servise götürdüğümde usta karbüratörün pislendiğini ve şamandıranın pisliklerden dolayı açık kalmış olabileceğini ve karbüratörünü temizlediğini söyledi. Yağınada benzin karıştığı için yağıda değiştirmiş. Sizce başka neden kaynaklanıyor olabilir bu ısındıktan sonra gaz yememe olayı? Fikri olan var mı?


_____________________________


Gece uçuşu - Karanlık Işığın Yokluğudur...
Gezen insan - Doğa, Kültür, Tarih...
Ford Club Türkiye - Daha iyiye doğru...
12 yıllık HORT

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Ocak 2010; 12:11:14 

araç hararet yapmış mıydı?
Isınınca Genleşen yanma odaları kaçak yapıyor galiba... pistonlardaki segmanlar filan değişebilir...


2475 Mesaj
16 Ocak 2010; 12:56:27 

ne karbürotörü kardeş senin araç enjeksiyonlu.Ya ustan kör cahil ya da sen yanlış hatırlıyor veya anlamışsın.Servise git ve makinaya bağlatıp beyne gelen değerlerin normal olup olmadığına baksınlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 16 Ocak 2010; 12:57:37 >


_____________________________



969 Mesaj
16 Ocak 2010; 22:28:04 

@ototube kardeş bu mesajını görünce aklıma geldi harbiden haa dedim ne karbüratörügittim gene aynı ustaya söyledim ne karbüratörü dedim adam bana onu sana söylemedim seninle aynı zamanda bi adam geldi ona söyledim dedi. çıktım geldim. pazartesi özel servisesi götürecem.


_____________________________


Gece uçuşu - Karanlık Işığın Yokluğudur...
Gezen insan - Doğa, Kültür, Tarih...
Ford Club Türkiye - Daha iyiye doğru...
12 yıllık HORT


 
6252 Mesaj
16 Ocak 2010; 23:20:35 


Hava sensörüne baktır dostum..


_____________________________



236 Mesaj
16 Ocak 2010; 23:25:00 

Motor yağına benzin karışmışsa yanma odaları genleşince kaçıyor olabilir

tabii senin usta bunu da başka birisine dememişse


_____________________________

One Life Live It


 
3664 Mesaj
17 Ocak 2010; 3:07:24 

eline tornavida alan usta oluyo anasini satayim.

arkadasim senin aracin enjektorlu.yakit sistemi de atesleme sistemi de elektronik beyin ile kontrol ediliyor.

senin sorununa gelirsek buyuk olasilikla sicaklik sensorunden kaynaklaniyor.

simdi aracin sogukken ilk calistirdiginde sorun yok cunku motor sogukken beyin zaten enjektorleri olmasi gerekenden daha fazla acik tutuyor yani zengin karisim gidiyorsun taki motor isinana kadar.motor isindiktan sonra sicaklik sensorunden gelen sinyaller dogrultusunda beynin zengin karisim yollamayi kesmesi gerek.ama senin sensor bozuk oldugu icin motor sicakken bile zengin karisim yollamaya devam ediyor beyin netekim buyuzden de dusuk devirde arac boguluyor.

simdi su soyleyeceklerim aracinda mevcutsa sorunu kesinlikle bulduk demektir.

-motor isinsin , aractan in ve egzoza bak.gaza aniden basildiginda cig benzin kokulu ,kapali alanda gozleri sulandiracak kadar keskin kokulu karaduman atiyor mu?
-rolantideyken gaza aniden bastiginda arac ilk 2000-2500 devri gecene kadar motorda devir cevirmeme isteksizligi var mi?dusuk devirde devirlenme sorunu var mi?
-2500-3000devri gectikten sonra arac nispeten eski saglikli haline geri donuyor mu?devirlenme istegi geri geliyor mu?

eger bu sorunlar varsa aracin masrafi 20-30liralik bir sicaklik sensorunden ibaret.bunu kendin bile parcacidan alip degistirebilirsin.baglandigi yer radyatorden motora giris hortumu cevresindedir.



_____________________________

parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar


969 Mesaj
17 Ocak 2010; 9:09:58 


quote:

Orijinalden alıntı: daturkishulan


-motor isinsin , aractan in ve egzoza bak.gaza aniden basildiginda cig benzin kokulu ,kapali alanda gozleri sulandiracak kadar keskin kokulu karaduman atiyor mu?
-rolantideyken gaza aniden bastiginda arac ilk 2000-2500 devri gecene kadar motorda devir cevirmeme isteksizligi var mi?dusuk devirde devirlenme sorunu var mi?
-2500-3000devri gectikten sonra arac nispeten eski saglikli haline geri donuyor mu?devirlenme istegi geri geliyor mu?


@daturkishulan kardeş sorularını bu sabah arabamla birlikte cevapladık.
1.motor ısınınca gaza anidan bastım siyah duman atmıyor ama beyaz duman atıyor normal benzin kokuyor insanı zehirlecek şekilde gaz atmıyor.
2.rölantideyken gaza aniden basınca motor anında 3000 devri buluyor 4000, 5000 e çıkıyor fakat sanki 5000 den sonra boğuluyor ve hafif titremeye başlıyor.
3.3000 devri geçtikten sonra sorun başlıyor 3000 devre kadar herşey normal 4000 5000 e biraz yavaş çıkıyor 5000 kadar geliyor sonra ibre milim milim ilerliyor.


_____________________________


Gece uçuşu - Karanlık Işığın Yokluğudur...
Gezen insan - Doğa, Kültür, Tarih...
Ford Club Türkiye - Daha iyiye doğru...
12 yıllık HORT

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Ocak 2010; 14:54:28 


quote:

Orijinalden alıntı: mertdo2



@daturkishulan kardeş sorularını bu sabah arabamla birlikte cevapladık.
1.motor ısınınca gaza anidan bastım siyah duman atmıyor ama beyaz duman atıyor normal benzin kokuyor insanı zehirlecek şekilde gaz atmıyor.
2.rölantideyken gaza aniden basınca motor anında 3000 devri buluyor 4000, 5000 e çıkıyor fakat sanki 5000 den sonra boğuluyor ve hafif titremeye başlıyor.
3.3000 devri geçtikten sonra sorun başlıyor 3000 devre kadar herşey normal 4000 5000 e biraz yavaş çıkıyor 5000 kadar geliyor sonra ibre milim milim ilerliyor.


Hocam, sizin arabanın motoru kaç bin km yaptı? Hararet yaptı mı? Yağa benzin karışması, pistonlar ile silindir arasındaki segmanın kaçırmasından dolayı olur. Bu da motor rektefiye istiyorsa veya segmanlar görevini yapmıyorsa mümkündür... Piston ile Silindir arasındaki boşluk, yağın veya benzinin geçebileceği kadar büyük oluyor... Motor ısınınca yağa benzin karışması daha fazla olur. Motorda büyük ihtimalle kompresyon kaybı da vardır...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Ocak 2010; 16:32:09 

subapları ayarlat


1453 Mesaj
17 Ocak 2010; 16:39:05 


quote:

Orijinalden alıntı: DEVRİMCİDARBELİMATKAP

subapları ayarlat

arkadaşım niye her konuya 2 kelimelik saçma sapan cevaplar yazıyorsun, amacın ne senin.


_____________________________

Kafalarda hesaplar yapılır ve mesafeler konur, fakat bu kalp unutmaz, unutamaz ki zaten her kalp yıkılır ancak yenisi bulunamaz bir mesken, her anım birini özler, rüyada yolunu gözlediğim, düşünceler ve benliğimle canlanır tüm hatıralarım, bitince yalnızım, gözümü açtığımda kalmışım yanımda ailem ve birde arkadaşlarım....
Canon EOS 40D, Tamron 17-50mm F/2.8 Di-II XR IF AF, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Helios 44m-7 58mm f/2.0, Super Paragon 135mm f/2.8
Canon 60D'm çalındı seri no:2021202816

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Ocak 2010; 16:41:34 


quote:

Orijinalden alıntı: Ugur851



arkadaşım niye her konuya 2 kelimelik saçma sapan cevaplar yazıyorsun, amacın ne senin.

yeni üye işte.. post kasmaya çalışan bi tip.


969 Mesaj
17 Ocak 2010; 18:28:24 


quote:

Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64




Hocam, sizin arabanın motoru kaç bin km yaptı? Hararet yaptı mı? Yağa benzin karışması, pistonlar ile silindir arasındaki segmanın kaçırmasından dolayı olur. Bu da motor rektefiye istiyorsa veya segmanlar görevini yapmıyorsa mümkündür... Piston ile Silindir arasındaki boşluk, yağın veya benzinin geçebileceği kadar büyük oluyor... Motor ısınınca yağa benzin karışması daha fazla olur. Motorda büyük ihtimalle kompresyon kaybı da vardır...

Araba 98000 km de şu zamana kadar hiç hararet yaptığını görmedim. Ama şu son 10 günde motorda çok kötü perfomans kaybı ve fazla yakma meydana geliyor yarın hayırlısıyla özel servise baktıracam yoksa bu böyle olmaz...


_____________________________


Gece uçuşu - Karanlık Işığın Yokluğudur...
Gezen insan - Doğa, Kültür, Tarih...
Ford Club Türkiye - Daha iyiye doğru...
12 yıllık HORT

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Ocak 2010; 18:31:05 


quote:

Orijinalden alıntı: mertdo2


Araba 98000 km de şu zamana kadar hiç hararet yaptığını görmedim. Ama şu son 10 günde motorda çok kötü perfomans kaybı ve fazla yakma meydana geliyor yarın hayırlısıyla özel servise baktıracam yoksa bu böyle olmaz...


Daha önce hiç aklıma gelmedi, Hava filtresi, yakıt filtresi, bujiler, buji kabloları, ateşleme sistemi diğer elemanlarını da kontrol ettirin...


969 Mesaj
17 Ocak 2010; 18:34:37 


quote:

Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64




Daha önce hiç aklıma gelmedi, Hava filtresi, yakıt filtresi, bujiler, buji kabloları, ateşleme sistemi diğer elemanlarını da kontrol ettirin...

herşeyine baktıracam son 10 günde benzine verdiğim parayla arabanın bütün bakımlarını baştan sona yaptırırdım.


_____________________________


Gece uçuşu - Karanlık Işığın Yokluğudur...
Gezen insan - Doğa, Kültür, Tarih...
Ford Club Türkiye - Daha iyiye doğru...
12 yıllık HORT

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Ocak 2010; 18:43:58 


quote:

Orijinalden alıntı: mertdo2

herşeyine baktıracam son 10 günde benzine verdiğim parayla arabanın bütün bakımlarını baştan sona yaptırırdım.


Sonucu bekliyoruz hocam


969 Mesaj
18 Ocak 2010; 18:25:25 

Arkadaşlar ustayla çok uğraştık ve sorunu bulduk sorun gözümüzün önündeymiş
triger kayışı sıyırma yapmış ve krank milini yamultmuş. krank mili yamulunca 1 ve 2 nolu pistonların alt ölü noktalarını aşındırmış, 1 ve 2 nolu bujilerin üzerine yağ benzin birikintileri gelince ateşleme yapamaz hale gelmiş. sonrası malum...
Servis kitapcığında yazanlar:
hava filitresi, motor yağı, buji kabloları, bujiler, triger kayışı değişti. Motor genel tamir yapıldı.

Şimdi eski arabama kavuştum eskisinden daha iyi olduğu kesin gazı tepince anında 4000 görüyorum, herkese ççok teşekkürler kalın sağlıcakla.


_____________________________


Gece uçuşu - Karanlık Işığın Yokluğudur...
Gezen insan - Doğa, Kültür, Tarih...
Ford Club Türkiye - Daha iyiye doğru...
12 yıllık HORT

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Ocak 2010; 18:46:33 


quote:

Orijinalden alıntı: mertdo2

Arkadaşlar ustayla çok uğraştık ve sorunu bulduk sorun gözümüzün önündeymiş
triger kayışı sıyırma yapmış ve krank milini yamultmuş. krank mili yamulunca 1 ve 2 nolu pistonların alt ölü noktalarını aşındırmış, 1 ve 2 nolu bujilerin üzerine yağ benzin birikintileri gelince ateşleme yapamaz hale gelmiş. sonrası malum...
Servis kitapcığında yazanlar:
hava filitresi, motor yağı, buji kabloları, bujiler, triger kayışı değişti. Motor genel tamir yapıldı.

Şimdi eski arabama kavuştum eskisinden daha iyi olduğu kesin gazı tepince anında 4000 görüyorum, herkese ççok teşekkürler kalın sağlıcakla.

hayırlı olsun hocam
ilginç bir sorun, nispeten ucuz atlatılmışa benziyor...


969 Mesaj
18 Ocak 2010; 18:55:29 


quote:

Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64



hayırlı olsun hocam
ilginç bir sorun, nispeten ucuz atlatılmışa benziyor...

Teşekkürler, evet. ama benim acıdığım tek şey var 10 günde benzine verdiğim para.


_____________________________


Gece uçuşu - Karanlık Işığın Yokluğudur...
Gezen insan - Doğa, Kültür, Tarih...
Ford Club Türkiye - Daha iyiye doğru...
12 yıllık HORT
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.219