Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ
189 Cevap5492 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 15:08:30 

-ÇÖZÜLDÜ-



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkaymen -- 13 Ocak 2010; 17:37:02 >


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


1416 Mesaj
10 Ocak 2010; 15:15:47 

o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
tork denen birşey var açsın okusun.


_____________________________

гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 15:19:24 

Bunu aynen söylemiştim dün cok yakar diye öyleymiş bide yokusta hp kaldırırmış arabayı xD


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


6825 Mesaj
10 Ocak 2010; 15:24:34 

Beygir araba aldırır.
Tork yarış kazandırır.


_____________________________



865 Mesaj
10 Ocak 2010; 15:39:29 


quote:

Orijinalden alıntı: Cloud Nine

Beygir araba aldırır.
Tork yarış kazandırır.


bu sözün çürütüldüğünden haberiniz var değilmi ?


_____________________________

Harita Mühendisi

resimdeki zatı muhterem benim bu arada :D


2067 Mesaj
10 Ocak 2010; 15:41:57 

Bırakın yokuşta geçmeyi, günümüz dizel motorları turbo sayesinde benzinli kardeşlerinden daha iyi sıfır yüz değerleri bile yakalayabiliyor..

Bkz:
S40 1.6D 0-100km: 11.4sn (Turbo Dizel 109bg 1600cc)
S40 1.6 0-100km: 11.9sn (Atmosferik benzin 100bg 1600cc)

Tabiki benzinlide turbo olsa ne olurdu? Dizel uf olurdu.. Fakat demek istediğim günümüz Turbo Dizel sistemlerin atmosferik kardeşlerini hızlanma olarakda alt edebileceği..

Bahsetmiş olduğun yokuş yukarı olayında, senin aracının hızlanma verileri daha iyi bile olsa kalkmanı tavsiye etmem.. Yokuş yukarı dizelin her zaman yüksek torku sebebiyle avantajı olucak ve eşit hacimdeki atmosferik benzinli aracı bence hertürlü yiyecektir..


_____________________________

VOLVO 1.6D Dynamic
Ankara


865 Mesaj
10 Ocak 2010; 15:45:15 

Beygir araba aldırır.
Tork yarış kazandırır.


sözü hakkında yapılmış bi açıklama

quote:

Orijinalden alıntı: tralles


Gayet güzel açıklamışsın tork ve transmisyon ilişkisini. Ben de şunu eklemek isterim: Motorun torku maksimuma ulaştığı an ile arka tekerlekte kuvvetin maksimuma ulaştığı tek bir an vardır, o da birinci vites. Onun dışındaki hiç bir viteste bu ikisi kesişmez. Onun için motor torku tek başına aracın seriliğinin ölçüsü değildir. Bunlar daha önce defalarca anlatıldı, örneklerle ve denklemlerle açıklandı. Şimdi yeniden tekrar etmek istemiyorum.

Yalnız bir hususa dikkat çekmek isterim: Özellikle drag yarışları beygirgücü ile kazanılır. Bu da bir başka doğru bilinen yanlış. Hiç bir yarış tork ile kazanılmaz, tüm yarışlar beygir gücü ile kazanılır. Bu yanılgıya yol açan faktör özellikle top-fuel dragsterlerin devasa (7900 HP!ye kadar) beygirgüçleridir. Bu beygirgücü F1 araçlarındakinin aksine rpm'den gelmez, aşırı yüksek torktan gelir. Ama sonuç değişmez, çünkü drag yarışlarında da vites kullanılmaktadır ve bu yüzden her yarışçı için yarış öncesinde - dikkat edin TORK değil - her vitesteki beygir gücü eğrileri üstüste bindirilerek bir vites değiştirme şablonu hazırlanır ve bu şablona göre yarışçı 5-7 saniye içinde birk kaç kez vites değiştirir. Fakat vites değiştirmeler bir düğmeye basarak yapılmaktadır ve vites kutuları tabii ki sequential tiptedir (motosiklet şanzumanı). Yani özetle drag yarışlarında tork eğrileri baz alınmaz, güç eğrileri baz alınır. Optimum vites değiştirme noktası beygirgücü eğrisinin aşağıya doğru inmeye başladığı kesiminde bir üst vitesin eğrisinin yükselmeye başladığı noktanın kestiği rpm'de vites değiştirilir. Yani drag yarışlarında vites redline'da değiştirilmez çünkü vites kutuları redline'a göre değil anılan kesişme noktasına göre optimize edilmiştir. Ama vites tork tepelerinde de değiştirilmez. Çünkü hiç bir akselerasyon eğrisi - eğer vites kullanılıyorsa - tork eğrisini izlemez ama beygirgücü eğrisini izler. Drag yarışlarında da vites kullanılmaktadır ve bu nedenle tork ile değil beygirgücü ile yarış kazanılmaktadır. Bunu basit bir şekilde sınayın isterseniz. İnternete girin ve top-fuel dragsterlerin beygirgüçlerini aratın. Sonra bir de torklarını aratın. Aradaki farka bakın. Torkla kazanılacak yarış yoktur. iki araç düşünelim. vitesleri yok, ağırlıkları aynı. tekerleri aynı, herşeyleri aynı ama motorlarının çıktıları farklı:
ARAÇ1 ARAÇ2
100 LBF 200 LBF (TÜM RPM BANDINDA SABİT OLSUN)
8500 RPM 4000 RPM (MAKSİMUM DEVİRLERİ)

bu araçların vitesleri yok. Hangisi kazanır?

YUKARIDAKİ KABULLERE GÖRE AŞAĞIDAKİ RPM/GÜÇ DAĞILIMI OLUŞMAKTADIR.

DEVİR ARAÇ1 ARAÇ2
1000 RPM 19,04 38,08 HP
2000 RPM 38,08 76,16 HP
3000 RPM 57,12 114,24 HP
4000 RPM 76,16 152,32 HP
5000 RPM 95,20 HP
6000 RPM 114,24 HP
7000 RPM 133,28 HP
8000 RPM 152,32 HP
8500 RPM 161,84 HP

Bu iki araçtan biri 4000 rpm'de diğeri 8500 rpm'de max. gücüne ulaşmaktadır ama güçleri 4000 ve 8000 rpm'de eşittir. Eğer araç1 sadece 8000 rpm redline'a sahip olsaydı yarış kafa kafaya bitecekti. Ama araç1'in fazladan sahip olduğu 500 rpm ona bu yarışı kazandırır. Oysa araç2'nin torku araç1'den 2 kat fazla ama yarışı kaybetmeye mahkum çünkü devri yok. Peki biz bu tork-devir ilişkisini neyle ölçüyoruz? Beygir gücüyle!

Şimdi de ikinci örnek
ARAÇ1 ARAÇ2
100 LBF 200 LBF (TÜM RPM BANDINDA SABİT OLSUN)
4000 RPM 4000 RPM (MAKSİMUM DEVİRLERİ)

şimdi hangisi kazanır? Torku yüksek olan diyorsunuz değil mi? Yine yanıldınız, beygir gücü yüksek olan kazanır. İşte ispatı:


DEVİR ARAÇ1 ARAÇ2
1000 RPM 19,04 38,08 HP
2000 RPM 38,08 76,16 HP
3000 RPM 57,12 114,24 HP
4000 RPM 76,16 152,32 HP


Bir aracın torku yüksekse o devirdeki beygirgücü de yüksektir. Çünkü güç, kuvvetin derivatividir. Ama tork düşük olduğu halde güç yüksek olabilir çünkü rpm yüksektir. Güç aynı zamanda devrin de derivatividir. Bu nedenle ne torkla ne de rpm'le uğraşmayın, bakmanız gereken tek yer BEYGİRGÜCÜDÜR.

YARIŞLAR BEYGİRGÜCÜYLE KAZANILIR !!!


quote:

Orijinalden alıntı: RqJnr

Tralles hocamın izniyle bende tork kavramının anlaşılması için bir iki bilgi vermek istiyorum.
Aktarımı dişlilerle sağlanan araçlarda "redüksiyon oranı" diye bir oran söz konusudur.
Redüksiyon oranı veya sürünme oranı(crawl ratio); vites dişli oranı ve diferansiyel dişli oranının çarpımıyla bulunur. Bu bulunan orana a dersek;
Motor x devir yaptığında lastikler x/a devir yapacaktır. Bu bağlamda;
Motor x devirde b nm tork veriyorsa lastiklere iletilen tork ab Nm tork olacaktır. Bir dizi şemanın daha iyi anlatacağını sanıyorum.

Motor devri;

Lastikteki tork;


Şimdi, eğer ben son dişlim olan diferansiyel oranımı yükseltirsem, torkum artar; azaltırsam azalır. Doğru mu?
Torkun döndürme kuvveti olduğu buradan da anlaşılıyor sanırsam, burada hemfikir olmalıyız.
Pekala, bu dişlilerin de üst limiti var bunu da biliyoruz. Yani onun da pratik örneği şu, bir aracın dişli oranını yükseltirsek çabuk hızlanır fakat son sürati düşer. Dişli oranını düşürürsek son sürati yükselir fakat son sürate ulaşma hızı düşer. Bir şanzımanın içini görenler geri vites ile 5. vitesin farkını dişli ebatlarından anlayabilirler zaten.
Motora açık hava filtresi bile takmadan dişli oranlarıyla oynarsak böyle ciddi bir değişiklik oluyor. Motor gücünde bir değişiklik söz konusu mu, hayır.
Dişli oranlarını da geçelim, lastik çapı bile tork dağılımını ciddi etkileyen bir unsurdur. Çünkü lastik yarı çapı bir kuvvet koludur. Lastiğin çapını ne kadar arttırsanız, aldığınız yoldaki devir sayısı artar(motor devir artar), kadranda gözükenden daha yüksek sürat yaparsınız. Çapı düşürürseniz, birim uzunlukta lastiğin yaptığı devir sayısı azalır, kadrandakine göre daha düşük sürat yaparsınız.
Pekala her şeyi tork yapıyorsa beygir nerede?
Dinamometreye çıktınız, aracınızın gücünü ölçeceksiniz. Buradaki güç beygir gücü tork değil, çünkü tork bir moment kuvvetidir. Beygir gücünün maksimum olduğu devirde, tork maksimuma yakın olabilir veya uzak olabilir. Bu yine tralles hocamın dediği gibi tamamen dişi oranına ve lastik çapına bağlıdır(bhp yani kranktan ölçüm yapılması bu durumun haricindedir). Bunu malesef fizik bilgim yeterli olmadığından formüllerle anlatamam fakat;
Dinamometre üzerindeyken ölçümü izlediyseniz 4. vitese alırlar. Çünkü eğer atıyorum 1. viteste ölçüm yaparsanız araç daha gücünün belki çeyreğine ulaşmadan lastik maksimum devri yapacaktır. Fakat 4. viteste yapıldığında motor gücünü aktarır, ve lastik maksimum devre ulaşmadan maksimum gücünü aktarır güç düşmeye başlar. Bu yüzden de çıktıda güç eğrisi yükselir yükselir bir noktadan sonra düşmeye başlar.
Tork ile beygir gücü birbirine paralel değil, resmen birbirleri ile iç içe kavramlardır.
Velhasıl, tork yarış kazandırır sözünün geçerli olduğu tek yarış drag yarışıdır. Çünkü orada araç daha maksimum gücüne ulaşmadan 1/4 mil (~400metre) tamamlanacaktır.

Bir de eklemek gerekirse; tork ne kadar yüksek olursa araç maksimum gücüne o kadar çabuk ulaşır.




Tralles hocama teşekkürü borç bilirim


_____________________________

Harita Mühendisi

resimdeki zatı muhterem benim bu arada :D

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Ocak 2010; 15:51:36 

Foruma kayıt olurken şu tork ile güç arasındaki farkın anlatıldığı bir video izletilmeli


İmza:

http://yaris.rforum.biz Türkiyenin bilgi paylaşım platformu


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 15:57:32 

Sonuç Olarak ; Dizel Yokuşta Geçer Diyebiliriz Değilmi?


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


6389 Mesaj
10 Ocak 2010; 16:21:30 


quote:

Orijinalden alıntı: berkaymen

Sonuç Olarak ; Dizel Yokuşta Geçer Diyebiliriz Değilmi?



turbo dizelle atmosferik benzinliyi karşılaştırırsan (yani birine doping verir diğerine vermezsen) evet yüksek ihtimalle geçecektir.
eşit şartlarda(turbo vs. turbo şeklinde) yarıştırırsan işi zor.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



6616 Mesaj
10 Ocak 2010; 16:24:39 

@berkaymen

hayır dogru viteste kullanıldıgı takdirde benzinli gecebilir..


_____________________________



6986 Mesaj
10 Ocak 2010; 16:30:36 

İyide bu çok anlamsız bi idda olmuş.Çünkü cevabı yok

1.6 132 hp auris ile 1.6 tdci 90 hp Focus u kaldırırsak benzinli alır.

1.6 bravo 120 hp dizel ile 1.6 100 hp opeli kaldırırsak dizel alır.

en basit örnek olarak


bütün değerleri vereceksinizki cevap bulalım.


_____________________________


Volkswagen Passat 1.9 TDI Automatic




123 Mesaj
10 Ocak 2010; 16:41:23 

Mesela En yakın değerleri Buldum benzinlide daha cok hp war focus 115 benzinli ile 109 luk dizel motor bunları karşılaştırsak


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


1246 Mesaj
10 Ocak 2010; 16:52:33 


quote:

Orijinalden alıntı: Akhilleus

İyide bu çok anlamsız bi idda olmuş.Çünkü cevabı yok

1.6 132 hp auris ile 1.6 tdci 90 hp Focus u kaldırırsak benzinli alır.

1.6 bravo 120 hp dizel ile 1.6 100 hp opeli kaldırırsak dizel alır.

en basit örnek olarak


bütün değerleri vereceksinizki cevap bulalım.



Aynen öyle...

BU iş küçük çoçukların; Benim babam senin babanı döver! Hayır, benimki seninkini döver... iddasına benzemiş...


_____________________________



3317 Mesaj
10 Ocak 2010; 17:02:27 


quote:

Orijinalden alıntı: -MorphY-


quote:

Orijinalden alıntı: Akhilleus

İyide bu çok anlamsız bi idda olmuş.Çünkü cevabı yok

1.6 132 hp auris ile 1.6 tdci 90 hp Focus u kaldırırsak benzinli alır.

1.6 bravo 120 hp dizel ile 1.6 100 hp opeli kaldırırsak dizel alır.

en basit örnek olarak


bütün değerleri vereceksinizki cevap bulalım.



Aynen öyle...

BU iş küçük çoçukların; Benim babam senin babanı döver! Hayır, benimki seninkini döver... iddasına benzemiş...


Zaten aynen o durum. Yalnız teknoloji geliştikçe , ilgi alanları farklılaştıkça bu muhabbetin de evrimleşiyor işte. Bu iddaa da bulunanların savundukları motor teknolojilerinin kendi arabalarının, pardon babalarının(!) arabalarının motor teknolojisi olması ne kadar tesadüf olurdu değil mi ??

Küçükken arabalarının hız göstergelerine bakıp ona göre değer biçerdik yani aramızda geçen dialog aynen şöyle olurdu ;
-Olm baksana şu araba güzelmiş.
--Hadi gel bakalım kaç basıyor(burada piste çıkıp hız testi yapmıyoruz tabi ki , ibresine bakıyoruz )
-Uff olm 240 yazıyor bunda, harbi dehşet arabaymış. Bir de yandakine baksana kaç basıyorr.

Diye giden bir dialog işte bu kadar çocukca bir zihniyetle arabaları yüceltir ya da yerin dibine sokardık :) Şimdi aynı muhabbetlerin böyle forumda olduğunu görmek , insana ister istemez ''Buranın da çivisi çıktı'' dedirtiyor


_____________________________

The Power of Dreams Honda


Team Technical !


 
837 Mesaj
10 Ocak 2010; 17:20:54 

Torktan dolayı dizel diyorum...


_____________________________

3,2 liter 6 cylinder 338 horse power @ 7900 rpm 365 N·m torque @ 4900 rpm0-100 km/h: 4.6 seconds top speed 303 km/h
length 4491 mm height 1372 mm weight 1,549 kg



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Ocak 2010; 17:43:31 

yokuş aşağı demek istemiştir o, benzinli alır


1480 Mesaj
10 Ocak 2010; 17:49:10 

yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez, düz yolda hangisi geçiyosa yokuş aşağıda yukarıda o geçecektir, bunu da belirleyen çok yüksek oranda hp/ağırlık oranı olacaktır.

Bundan başka şeyler idda eden, torku yüksek diye dizel geçer diyen bu konuda cahildir.


_____________________________

Barton 2500+ | Abit AN-7 | 1.5gb DDR400 | ASUS X800XT Platinum Edition + AC Silencer | 120gb WD JB 7200rpm + 250gb Samsung Sata2 NCQ | Philips 109P4 | Jazz JB9901 150watt RMS | Ferrari Force Feedback Wheel | Thermaltake 420watt pfc | ASUS TA 210 | AC Fan Pro TC
2nd:
ThorougBred 1700+dlt3c | MSI KT4AV | 512mb DDR400 | Sapphire 9800pro | 15gb Quantum lct 7200rpm + 4gb WD 4200rpm:(| Samsung 763mb | Philips a2.610 5+1 55watts RMS | ASUS 300watt


 
49 Mesaj
10 Ocak 2010; 17:56:06 

herkese hayırlı aksamlar dıyerek baslamak ıstıyorum sozume arkadaslar sıze ıyı bır ornek vererek yanıtlamak ıstıyorum benım aracım atmosferık bır arac.. aracım 150 beygır. 2lıtre passat tdı vs 20fsı kapısmasında kım alır sıze gore desem demekkı herkes dızel arac alır dıyecek o zaman soyle soylıyım test edıldı onaylandı 2 arac ızmıt sakarya arasında test ettık ve asla ama asla bayırda dahıl dızel arac gecemıyor 2 aracda manuel ve dızel aracın kotu yanı devır cevıremıyor ve dızel arac 0 dan tırmanırken yaklasık her vıtes aralıgında 4 500 devırde 1.3 1.5 sn kaybedıyo cok fazla vıtese ıhtıyac duyuyo ve benzınlı her bır vıteste dızel 2 vıtes aralıgına ıhtıyac duyuyo ve benzınlı arac gercekten cok daha serı bır arac ha varsa aksını ıspatlamak ısteyen ızmıt te yasayan deneyerek gorebılırız ne bayır asagı ne bayır yukarı havada karada denızde benzın alıyo bırakın bu forumlarda duydugunuz tork ıyıdır o kotudur denen cocuksu lafları ıs pratıkte cok farklı sıze bır ornek daha 177 bmw 3.20d mı alır golf 170 tsı mı desem o zaman haylı haylı bmw dersınız oda oyle oluyor bır yere kadar tork bır yere kadar tsı hafıfde makaslı yollarda fena benzetıyo bmw yı...


_____________________________

......2.0 FSI PASSAT HIGHLINE MOCCA......


 
1872 Mesaj
10 Ocak 2010; 18:00:10 


quote:

Orijinalden alıntı: Cloud Nine

Beygir araba aldırır.
Tork yarış kazandırır.

O yarışta kaçta bitiyor


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Ocak 2010; 18:04:42 

Konuyu kavrayamayan ilave örnek ihtiyacı duyan arkadaşlar http://yaris.rforum.biz adresinden doyuma ulaşabilir


 
837 Mesaj
10 Ocak 2010; 18:25:51 

quote:

yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez, düz yolda hangisi geçiyosa yokuş aşağıda yukarıda o geçecektir, bunu da belirleyen çok yüksek oranda hp/ağırlık oranı olacaktır.

Bundan başka şeyler idda eden, torku yüksek diye dizel geçer diyen bu konuda cahildir.

Tabii.Sen gider Vw Caddy ile yaparsan bilemem ama gider Toyota Auris dizeliyle yaparsan o durum değişir.Ağırlık göze alınması gereken bir durum.


_____________________________

3,2 liter 6 cylinder 338 horse power @ 7900 rpm 365 N·m torque @ 4900 rpm0-100 km/h: 4.6 seconds top speed 303 km/h
length 4491 mm height 1372 mm weight 1,549 kg




3670 Mesaj
10 Ocak 2010; 18:26:21 

Bi arkadaşımız 115 benzinli ve 109 dizel focusu örnek göstermiş.Doğru bir karşılaştırma olduğu kanısındayım bende.Eşit şartlar diyebiliriz.Bana göre benzinli, yokuş yukarı, yokuş aşağı, düz yol farketmez herzaman daha iyi performans verir.Bunu bizzat bir arkadaşımla denedik ve gördük.Fakat bir şartla, benzinli aracı yüksek devirde tutmak zorundasınız.Mesela biz iki farklı karşılaştırma yaptık.İlkinde 2.vites 1000 devirde belli bir hızda başladık ve dizel aldı başını gitti.Ben yetişene kadar rampa bitti zaten :) Çünkü torkunu düşük devirde sunabiliyor.İkinci denemede ise durağan haldeyken başladık ve bu seferde tam tersi bir sonuç ortaya çıktı.Benzinli daha ataktı.Çünkü vitesleri yüksek devirde değiştirildi.Benzinli araçla aynı viteste ortalama 6500 devre kadar soluksuz hızlanırken, dizel aracın soluğu kesilir.Bu yüzden yeteri kadar hızlanamadan vites değiştirmek zorundasınız.Siz dizelle vites değiştirirken, benzinli bir araç yanınızdan uzayıp gider.


_____________________________

Fenerbahçe büyüklüğü, ne kupa büyüklüğü, ne de şampiyonluk büyüklüğüdür.Fenerbahçe büyüklüğü öyle bir büyüklüktür ki, adı konamaz.

İslam ÇUPİ


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 18:28:35 

Ben dizelin gecicegi konusuna su sekilde ulastim 1999 100 bg benzinli arac yokusta zorlaniyor 3. 4. Viteste pek cikamiyordu 109 beygirlik dizel focus cok rahat cikiyordu tabi benzinliye turbo koyarsak veya 2.5 uzerine cikldiginda benzin dizeli ezer cvp alamadim tam olarak video izlemistim 5 vites miydi neydi dizel golf benzinliyi geciyordu pistte




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 18:34:02 

Vites olayina gelirsek ford eskiden cvt vites secenegi koymustu arkadasin aracinda bundan vardi cok seriydi devir sabit ama hiz artiyordu kayis koptugu icin kaldirmisti sanirim ford




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 18:36:08 

Vites olayina gelirsek ford eskiden cvt vites secenegi koymustu arkadasin aracinda bundan vardi cok seriydi devir sabit ama hiz artiyordu kayis koptugu icin kaldirmisti sanirim ford




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


5465 Mesaj
10 Ocak 2010; 18:45:03 

Kesin birşey söylenemez.


_____________________________




1823 Mesaj
10 Ocak 2010; 19:23:48 


quote:

Orijinalden alıntı: berkaymen

Ben dizelin gecicegi konusuna su sekilde ulastim 1999 100 bg benzinli arac yokusta zorlaniyor 3. 4. Viteste pek cikamiyordu 109 beygirlik dizel focus cok rahat cikiyordu tabi benzinliye turbo koyarsak veya 2.5 uzerine cikldiginda benzin dizeli ezer cvp alamadim tam olarak video izlemistim 5 vites miydi neydi dizel golf benzinliyi geciyordu pistte



Arkadaşım dizel araç yüksek tork sayesinde 3. vitesi 4. vitesi çevirebilir fakat benzinli araç aynı hızda 2. viteste yüksek devirde ilerler. Yani örnek vermek gerekirse 150km/h'da 3. viteste olan bir benzinli atmosferik bir araçla aynı hızda giden turbo dizel bir araç 5. vitestedir. Sonuç olarak dizel yüksek tork sayesinde düşük hızda yüksek vitesleri çevirebilir. Dediğiniz kıyaslama ile alakası yok yukarıdaki mesajın.


_____________________________



407 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
AntiSoyaL ...
10 Ocak 2010; 19:35:37 

Hocam dizel var dizel var.Benzinli var benzinli var.İşin içine Turbo chip tuning ve bilimum modifiye işleri girdimi işler değişir.Ama benzinli kanımca dizeli geçer


_____________________________

LG 32LA620S-32" LED Cinema 3D Smart TV-Cinema 3D Gözlük-Dahili Wi-Fi-Dahili HD Uydu Alıcısı-MCI 200 HZ

Nokia Lumia 920 White 32 GB
112 Acil Sağlık Hizmetleri
Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Ocak 2010; 19:38:22 

herkesten özür dileyerek (amacım kühyelanı övmek ya da uzağa şeetirmek değil) birkaç gün önce başıma gelen bir olayı anlatayım:
%7 eğimi olan 3 şeritli 2.5-3km uzunluğu olan virajsız yolda (izmit-kandıra yolu çubuklu rampası)güncel kasa mondeo 2.0tdci düz vites ile yan-yana 130 km süratle girdik. ben 3. vitesteyken 160km civarı rampanın 1/3 lük kısmında iken mondi vites atma ihtiyacı dolduğundan geride kalmaya başladı. arayı birkaç araba boyu açtıktan sonra 4. vitese attım ve mondi dikizde küçülmeye başladı,süratim 200 km ye yaklaşıyordu..tork fanatiklerine sormak istiyorum kulaklarına kadar tork taşan motor neden rampada geride kalmaya başladı?


1080 Mesaj
10 Ocak 2010; 19:43:56 


quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
tork denen birşey var açsın okusun.


o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.


_____________________________


telefonu hiç çalmayan a-sosyallerin dernegi


3209 Mesaj
10 Ocak 2010; 19:58:50 

Benim tecrübelerim sürekli yüksek devir çeviren bir atmosferiğin rampa, düz farketmez dizeli geçeceğidir .Yakın güçte olduklarını varsayarsak.Dizelin öne geçeceği tek durum ara hızlanmalardır. Birde düşük güce sahip olup torkun etkisiyle külhan beyliği yapanlar var .90 hp 'lik dizelle rampa yukarı 1.6 benzinliyi geçerim falan diyenler onlarada sadece gülüyorum.


_____________________________



1416 Mesaj
10 Ocak 2010; 20:31:01 


quote:

Orijinalden alıntı: ruge


quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
tork denen birşey var açsın okusun.


o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.


f1 araçlarının kaç devir çevirdiğinden haberin varmı. dizel düşük devirde yüksek tork verir rampadan bahsedersen dizel derim sana.


_____________________________

гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓


1080 Mesaj
10 Ocak 2010; 20:40:51 


quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı


quote:

Orijinalden alıntı: ruge


quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
tork denen birşey var açsın okusun.


o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.


f1 araçlarının kaç devir çevirdiğinden haberin varmı. dizel düşük devirde yüksek tork verir rampadan bahsedersen dizel derim sana.


f1 araçlarının 18000 devirde sınırlı olması ya da kamyonların 3000 devir çevirmesinin bu durumla ne alakası var anlayamadım?benzinli ve dizel aynı deviri çevirecek diye bir şart mı var.
sen bir genellemeyle doğru sonuca ulaştığını düşündün bende onun öyle olmadığını gösterdim.rampada devir çeviremez gibi bir düşünce var sanırım,ama viteside bu yüzden yapmışlar işte.5 le giderken 3 e alırsın yine deviri sona getirip yakın hacimdeki dizeli rampada avlarsın hocam benzinliyle merak etme.

kullanımda farklılıklar yaratır dizel ve benzinli olması araçların.ekonomik nedenler olmasa dizelin alıcısı olmazdı (amerikada olduğu gibi)düşük devirde yüksek torkla daha ekonomik olması yüzünden tercih ediliyor dizeller zaten.

neyse uzun hikaye bu.cevabımın başlangıcı kamyonların dizel olmasıyla benzinli-dizel arası farkın açıklanamayacağıdır.200 bg güç üreten bir kamyon ortalama 6500 cc lik bir motora sahiptir ve bu motora benzin yetiştiremezsin,o yüzden dizel motorlar var kamyonlarda.


_____________________________


telefonu hiç çalmayan a-sosyallerin dernegi


6986 Mesaj
10 Ocak 2010; 20:43:56 

Dizele uçuyor kaçıyor diyen insanlar, atmosferiği hakkıyla kullanamayan insanlardır.Kullanamamalarıda çok normal.Çünkü en başta benzin 3.70 liradır,motor bağırır,daha uzun soluklu hızlanır,motor ömrünü kısaltır.

Ama dizel öyle midir?Güç en alt devirde vardır.gaza bastın mı birden kısa mesafede hızlanır.Normal kullanımda daha sessizdir.O yüzden genel olarak herkes dizelin hızlı olduğunu savunur.

Bu işin sonu yok.Ya en ince ayrıntısına kadar her özellikleri yazacaksınız,ya da arabaları kaldıracaksınız.başka türlü cevabı yok


_____________________________


Volkswagen Passat 1.9 TDI Automatic




6676 Mesaj
10 Ocak 2010; 20:49:07 

Motor gücüne göre değişir.

Ele alacağımız 2 aracın motor güçleri ne ?


_____________________________



11711 Mesaj
10 Ocak 2010; 20:49:58 


quote:

Orijinalden alıntı: Cayci41

herkese hayırlı aksamlar dıyerek baslamak ıstıyorum sozume arkadaslar sıze ıyı bır ornek vererek yanıtlamak ıstıyorum benım aracım atmosferık bır arac.. aracım 150 beygır. 2lıtre passat tdı vs 20fsı kapısmasında kım alır sıze gore desem demekkı herkes dızel arac alır dıyecek o zaman soyle soylıyım test edıldı onaylandı 2 arac ızmıt sakarya arasında test ettık ve asla ama asla bayırda dahıl dızel arac gecemıyor 2 aracda manuel ve dızel aracın kotu yanı devır cevıremıyor ve dızel arac 0 dan tırmanırken yaklasık her vıtes aralıgında 4 500 devırde 1.3 1.5 sn kaybedıyo cok fazla vıtese ıhtıyac duyuyo ve benzınlı her bır vıteste dızel 2 vıtes aralıgına ıhtıyac duyuyo ve benzınlı arac gercekten cok daha serı bır arac ha varsa aksını ıspatlamak ısteyen ızmıt te yasayan deneyerek gorebılırız ne bayır asagı ne bayır yukarı havada karada denızde benzın alıyo bırakın bu forumlarda duydugunuz tork ıyıdır o kotudur denen cocuksu lafları ıs pratıkte cok farklı sıze bır ornek daha 177 bmw 3.20d mı alır golf 170 tsı mı desem o zaman haylı haylı bmw dersınız oda oyle oluyor bır yere kadar tork bır yere kadar tsı hafıfde makaslı yollarda fena benzetıyo bmw yı...


çok güzel yazmışsın arkadaşım

ben bu denemeyi 2005 yılında yapmış ve foruma yazmıştım o zaman millet aaa nasıl olur falan demişti

2.0 tdi alamıyor ama 2.0 fsi 10 beygir fazla da olmasının etkisiyle dizeli geçiyor

torku hisseden koltuğa sırtı biraz daha yakınlaşan aracı performanslı sanıyor ama öyle değil



_____________________________

Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin


3364 Mesaj
10 Ocak 2010; 20:53:39 

Eğer araçlar yüklü değilse ve de benzinli 1.6 olan aracın motoru emisyon oranlarından dolayı heba edilmemiş bir motor ise direk dizel dememek lazım

( Astra Classic 1.6 103 hp Twinport --Vw Caddy 1.9 105 hp ) --(İkisinde de birer kişi )



_____________________________




123 Mesaj
10 Ocak 2010; 20:59:40 


quote:

Orijinalden alıntı: SUBARU

yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez, düz yolda hangisi geçiyosa yokuş aşağıda yukarıda o geçecektir, bunu da belirleyen çok yüksek oranda hp/ağırlık oranı olacaktır.

Bundan başka şeyler idda eden, torku yüksek diye dizel geçer diyen bu konuda cahildir.




videoyu koydum ozaman dizel geciyor peki bu arakadaslar neden boyle diyor ? bide bisey daha sorucam hani dizel 5. vitesteyken benzin 3 de oluyor ya ama aynı hızda oluyorlar dıyorsunuz hatta benzin hızlıdır diyorsunuzda bu araçların maksimumum hızları arasında sizin dediginize göre 50 70 km fark olması gerekmiyormu?


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


5908 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:03:34 

konu başlığı kural dışı.


_____________________________


SYM Symphony SR125


1416 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:04:43 


quote:

Orijinalden alıntı: ruge


quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı


quote:

Orijinalden alıntı: ruge


quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
tork denen birşey var açsın okusun.


o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.


f1 araçlarının kaç devir çevirdiğinden haberin varmı. dizel düşük devirde yüksek tork verir rampadan bahsedersen dizel derim sana.


f1 araçlarının 18000 devirde sınırlı olması ya da kamyonların 3000 devir çevirmesinin bu durumla ne alakası var anlayamadım?benzinli ve dizel aynı deviri çevirecek diye bir şart mı var.
sen bir genellemeyle doğru sonuca ulaştığını düşündün bende onun öyle olmadığını gösterdim.rampada devir çeviremez gibi bir düşünce var sanırım,ama viteside bu yüzden yapmışlar işte.5 le giderken 3 e alırsın yine deviri sona getirip yakın hacimdeki dizeli rampada avlarsın hocam benzinliyle merak etme.

kullanımda farklılıklar yaratır dizel ve benzinli olması araçların.ekonomik nedenler olmasa dizelin alıcısı olmazdı (amerikada olduğu gibi)düşük devirde yüksek torkla daha ekonomik olması yüzünden tercih ediliyor dizeller zaten.

neyse uzun hikaye bu.cevabımın başlangıcı kamyonların dizel olmasıyla benzinli-dizel arası farkın açıklanamayacağıdır.200 bg güç üreten bir kamyon ortalama 6500 cc lik bir motora sahiptir ve bu motora benzin yetiştiremezsin,o yüzden dizel motorlar var kamyonlarda.


1.si kamyonla pist yarışını ne mantıkla kıyaslıyorsun bende bunu anlayamıyorum.rampada çekişten bahsetmiş arkadaş.Ben bu iddiadan rampada sıfırdan kalkışı hesap ederek düşünürüm ve ona göre konuşurum.Yok ikiside belli hızda gelecekse aradaki eften püften farkı şu şöyledir bu böyledir diye konuşmayı bile gereksiz görürüm.
sıfırdan rampada iki aracı kaldır bakalım.Kamyon örneğini şunun için verdim torku yüksektir benzin olsa devir alana kadar defalarca stop ettirirsin veya geri kaçırırsın.Dizelin avantajı burada işte.düşük devir yüksek tork.
Sırf birşeyi çürüteceğim diye gelme karşıma lütfen.Oku anla ve iyi tart yazdıklarımı.


_____________________________

гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:07:40 

Hızlanmalar
0-100 km/s sn 7,8
Maksimum hız, km/s 230 Bu 2.0 benzinlinin değerlleri


Hızlanmalar
0-100 km/s sn 8,6
Maksimum hız, km/s 220 budda 2.0 dizel arada 10 km/s fark var bu fark sizin dediginize göre 50 km fln olması gerek diyelim ki ;

dizel 5. viteste cıkıyor 200 km hızda benim 160 lık insignia 2.0 dizel 200 le cıktıgına göre buda cıkar herhalde benzinli 3. viteste kalır 4 e biraz zor atar arada 2 vites 3 vites fark var ve benzinli daha hızlı gidip geciyor ! ben bisi anlamadım ...



_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


 
3471 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:07:56 


quote:

Orijinalden alıntı: tanerm

herkesten özür dileyerek (amacım kühyelanı övmek ya da uzağa şeetirmek değil) birkaç gün önce başıma gelen bir olayı anlatayım:
%7 eğimi olan 3 şeritli 2.5-3km uzunluğu olan virajsız yolda (izmit-kandıra yolu çubuklu rampası)güncel kasa mondeo 2.0tdci düz vites ile yan-yana 130 km süratle girdik. ben 3. vitesteyken 160km civarı rampanın 1/3 lük kısmında iken mondi vites atma ihtiyacı dolduğundan geride kalmaya başladı. arayı birkaç araba boyu açtıktan sonra 4. vitese attım ve mondi dikizde küçülmeye başladı,süratim 200 km ye yaklaşıyordu..tork fanatiklerine sormak istiyorum kulaklarına kadar tork taşan motor neden rampada geride kalmaya başladı?

Kusura bakmayında 2.4 accordun rakibi 2.0 dizel mondeo değil.Mondeo uzaktan yakından bile rakip olamaz.

Aslında dizel ile benzinli rakip olamaz normal şartlarda ama sizin arabanızın rakibi 3.25 D dir.Ve mondeonun yerinde 3.25D olsaydı belkide plakasını bile alamayacaktınız.


_____________________________



5908 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:26:22 

konuyu anlamadım. dizel- benzin yokuşta hangisi geçer diye genellenemez. iddia hangi marka model araçlar üzerine onu tartışmak lazım bir de ucunda ne var ? iddiaya girildiyse, forumda tartışma çıksın da gülelim diye mi?


_____________________________


SYM Symphony SR125


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:30:08 

Yok Öyle Bir amacım yok ama mesajımda yazıyor 1.6 2.0 motorlarda bg yakın olucak diye


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:32:36 

valla ucunda 100 tl var başlığı ne yapıyım o da olmıyıcaksa yani


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


5908 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:36:24 

benzer aralıkta çok farklı sonuçlar ortaya çıkabilir. mesela toyota dizel 1.4 90bg benzinli ise 1.6 124bg. Yokuşta kim geçer sorusuna biz corolla forumunda cevap bulamadık. ilgilendiğiniz veya merak ettiğiniz modeller varsa onların verileri üzerine konuşabiliriz.


_____________________________


SYM Symphony SR125


123 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:37:25 

Araçları Kaldıamayız Cünkü arakadasta 1.4 clio var eskilerden 2000 altı büyük ihtimal bendede 2.0 dizel insignia var esit sartlar deil diyor biraz haklı ama


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


6986 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:39:03 

Ya sen arabaları söylesene ne kıvrandırıyorsun milleti.banada biraz ortalık karıştırma gibi geldi


_____________________________


Volkswagen Passat 1.9 TDI Automatic




123 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:39:27 

En Yakın Şunlar : 115 bg benzin Focus , 109 Dizel Focus


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


6616 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:39:59 


quote:

Orijinalden alıntı: tanerm

herkesten özür dileyerek (amacım kühyelanı övmek ya da uzağa şeetirmek değil) birkaç gün önce başıma gelen bir olayı anlatayım:
%7 eğimi olan 3 şeritli 2.5-3km uzunluğu olan virajsız yolda (izmit-kandıra yolu çubuklu rampası)güncel kasa mondeo 2.0tdci düz vites ile yan-yana 130 km süratle girdik. ben 3. vitesteyken 160km civarı rampanın 1/3 lük kısmında iken mondi vites atma ihtiyacı dolduğundan geride kalmaya başladı. arayı birkaç araba boyu açtıktan sonra 4. vitese attım ve mondi dikizde küçülmeye başladı,süratim 200 km ye yaklaşıyordu..tork fanatiklerine sormak istiyorum kulaklarına kadar tork taşan motor neden rampada geride kalmaya başladı?

biri 190hp diğeri 140hp bi zahmet geciver yani


_____________________________



123 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:43:37 


quote:

Orijinalden alıntı: aykunsezer


quote:

Orijinalden alıntı: berkaymen

Ben dizelin gecicegi konusuna su sekilde ulastim 1999 100 bg benzinli arac yokusta zorlaniyor 3. 4. Viteste pek cikamiyordu 109 beygirlik dizel focus cok rahat cikiyordu tabi benzinliye turbo koyarsak veya 2.5 uzerine cikldiginda benzin dizeli ezer cvp alamadim tam olarak video izlemistim 5 vites miydi neydi dizel golf benzinliyi geciyordu pistte



Arkadaşım dizel araç yüksek tork sayesinde 3. vitesi 4. vitesi çevirebilir fakat benzinli araç aynı hızda 2. viteste yüksek devirde ilerler. Yani örnek vermek gerekirse 150km/h'da 3. viteste olan bir benzinli atmosferik bir araçla aynı hızda giden turbo dizel bir araç 5. vitestedir. Sonuç olarak dizel yüksek tork sayesinde düşük hızda yüksek vitesleri çevirebilir. Dediğiniz kıyaslama ile alakası yok yukarıdaki mesajın.



buna cevap verebilirmisin peki ? Hızlanmalar
0-100 km/s sn 7,8
Maksimum hız, km/s 230 Bu 2.0 benzinlinin değerlleri


Hızlanmalar
0-100 km/s sn 8,6
Maksimum hız, km/s 220 budda 2.0 dizel arada 10 km/s fark var bu fark sizin dediginize göre 50 km fln olması gerek diyelim ki ;

dizel 5. viteste cıkıyor 200 km hızda benim 160 lık insignia 2.0 dizel 200 le cıktıgına göre buda cıkar herhalde benzinli 3. viteste kalır 4 e biraz zor atar arada 2 vites 3 vites fark var ve benzinli daha hızlı gidip geciyor ! ben bisi anlamadım ...


_____________________________

İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.


6986 Mesaj
10 Ocak 2010; 21:52:18 


quote:

Orijinalden alıntı: berkaymen

Arkadaşlar Ben bir Arkadaşla iddaya girdim o YOKUŞTA benzinli arac dizeli gecer diyor ben dizel gecer diyorum sizce nasıl olur aracların motorları 1.6 fln olucak anket yapmayı bilmiyorum en yakın zamanda cevaplarsanız sevinirim


Edit: Düz Yol Kapışmasında Dizel Geciyor Birde Yokuş Yukarı nasıl benzin gecer buda kanıtı

http://www.youtube.com/watch?v=nUxJLDZ4uyQ


Madem biliyosun niye soruyosun .Senin derdin anlaşıldı dizel insignian var diye bizden dizeli göklere çıkarmamızı istiyorsun.

iddayı kaybet nolacak.bak 2.0 motor fıstık gibi araban var.1.4 clio ya binen arkadaşına 100 lira kazandırda sevinsin,arkadaşlık öldü mü


_____________________________


Volkswagen Passat 1.9 TDI Automatic




2805 Mesaj
10 Ocak 2010; 22:01:08 

motordan motora var fark 1.6 dizel diye 110 beygir benzinli diye 100 beygir koyup 0-100 de dizel daha hizli demek nekadar mantıklı geliyor ? veya 2500 devirde benzinliyle yokuş cikmaya kalkıp bu hizlanmiyor demek ? üretilen güç beygir olarak olculur siz nekadar güç üretiyorsaniz okadar ivme kazanırsınız. 300 nm torklu 1.6 120 beygir dizeli 157 nm torklu benzinli herşekilde geçer geçiyorda. tabi dogru kullanmayi bildikten sonra. ara hizlanma diye 2500 devirde gaza basarsanız benzinli geride kalır dogal olarak. son viteste 80 den 120 ye cıkmaya calisan test sitelerinin saçmalıklarından etkileniyor millet sonra benzinli rampada gitmez oluyor.(tabi her rampada 5000 devirde gitmek çok uygulanabilir birşey demiyorum. zaten normal kullanimda turbo araçlar benzinli veya dizel olsun daha rahat oluyor.)


_____________________________

745i


1080 Mesaj
10 Ocak 2010; 22:04:42 


quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı



1.si kamyonla pist yarışını ne mantıkla kıyaslıyorsun bende bunu anlayamıyorum.rampada çekişten bahsetmiş arkadaş.Ben bu iddiadan rampada sıfırdan kalkışı hesap ederek düşünürüm ve ona göre konuşurum.Yok ikiside belli hızda gelecekse aradaki eften püften farkı şu şöyledir bu böyledir diye konuşmayı bile gereksiz görürüm.
sıfırdan rampada iki aracı kaldır bakalım.Kamyon örneğini şunun için verdim torku yüksektir benzin olsa devir alana kadar defalarca stop ettirirsin veya geri kaçırırsın.Dizelin avantajı burada işte.düşük devir yüksek tork.
Sırf birşeyi çürüteceğim diye gelme karşıma lütfen.Oku anla ve iyi tart yazdıklarımı.
quote:




pist yarışıyla kamyon karşılaştırmasını nerden çıkardın valla şaşırdım.benzinli motorla dizelin farkını göstermek için yazdım ben onu kıyaslamak diye bir şey yok(biri az devir çevirirken diğeri 20000 lere kadar çevirme kapasitesine sahip).yazılanları anlamayı tavsiye etmen güzel,bunu yapman daha da güzel olacaktır.aracı stop ettirmek ya da geri kaçırmak debriyajla alakalı bir şey,motorun ne yaktığıyla alakalı değil.on civarında kamyon-tır sahibi olduk birazcık bilgim var o tip araçlar hakkında ve bu açıdan düşüncelerin yanlış.benzinle çalışan kamyonlarda mevcuttur,amerikan yapımıdır bunlar ama artık üretildiğini sanmıyorum ve sebebi benzini çok tüketmesidir.

yokuşta kalkışa geçirmişsiniz konuyu ama ben o tip bir ayırımın yapıldığını göremedim sizin düşüncelerinizi desteklemeye çalışmanıza dek.
yokuşta kalkıştada dizelin avantajı var diyemeyiz körü körüne,eğer düz vitesliyse 2-3 sn sonra vites değiştirmek gerekecek en iyi durumda,ve dizel vites değiştirirken benzinlinin çevirebileceği 3000 devir daha vardır herhalde.

illaki dizel iyidir demek istiyorsan 60-100 arası hızlanma değerlerine bakalım diyebilirsin mesela son viteste.o zaman benzinli geride kalacaktır düşük tork yüzünden.dizelin tork gibi bir avantajı varken benzinlilerde de devir çevirebilme avantajı var.ki hepsi afaki zaten söylediklerimizin ortada ne marka var ne motor hacmi ne de motorların güçleri,benim söylediklerimin hepsi yakın hacimli motorlar için.


_____________________________


telefonu hiç çalmayan a-sosyallerin dernegi