- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
arkadaşlar araba nasıl kullanılır anlatın ?
225 Cevap278040 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
553 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:06:53 

arkdaşlar arabaya bindik ilk işlem den başlayarak ne yapmamız gerekir anlatırmısınız hangi vitesi ne aman kullanıcaz yokuş çıkarken kaçıncı viteste ne zaamanlar vites değiştirmek lazım trafikte iken öndeki araç durdu bizde arkada durduk kalkerken nasıl kalkıcaz vites kaçta olucak bide . yokuş ta çıkarken trafik te durup kalkılır. aynı şekilde yokuş inerken . bu yokuş inerken ve çıkarken trafik sıkışık olduğunda kalkış yaparken arabayı geri kaydırmamak için ne yapmalıyız filan bilmediğim açıkca ortada bilgi verirseniz sevinirim

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Ağustos 2005; 22:10:12 

hocam senin yaş kaç sorması ayıp senin ehliyet yokmu. varsa bunları nasıl bilmezsin yoksa trafikte ne işin var


 
553 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:11:29 

ehliet yok orasını burasını boşverin bi soru sorduk yaf


 
83 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:15:34 

otoyu çalıştırmadan önce .vitesi boşa al.sonra oto yu çalıştır. bas devrizyaja tak 1 e.yavaş yavaş ayağını devriyajdan kaldır ve azcık gaza bas. gidiyorsun.(ilk sürüşte stop edebilir ) bu arada ben 16 yaşındayım.ama bugüne kadar hiç trafiğe çıkmadım.sağda solda boş alanda öğrendim..

yokuşta kalınca. çek el frenini. sonra gideceğin zaman tam kalkış yaparken el frenini indir ve devam et.(vites birde.)


_____________________________

İmzanız kural dışı.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Ağustos 2005; 22:16:46 

kardeş yoksa ehliyetin yapma böle şeyler. önce git ehliyetini al sonra güzel güzel kullan. böyle şeyleri sorduğuna göre emin ol trafiğe çıkarsan o arabayı kütletirsin bi yere


 
83 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:17:33 


quote:

Orijinalden alıntı: maynak

ehliet yok orasını burasını boşverin bi soru sorduk yaf



olm babana söle. 'ver la arabaı sürecem' de o da versin biraz atak ol.


_____________________________

İmzanız kural dışı.


10568 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:21:58 

Ehliyetin yoksa önemli değil bırak.. Kuzen 21 yaşında ehliyet aldı, kurs öncesinde sürücü koltuğuna oturmuşluğu yoktu, şimdi gayet rahat trafiğe çıkıp sürüyor.


_____________________________



 
553 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:22:24 

süreceğimden deil yaa ehliyet alıcam da biraz teknik bilgi alıyı dedim sizlerden

vitesi boşa alıyoz sonra çalıştırıyoz sonra bire takıyoz ve kalkış yapıyoz oke saol ark . hız artırdıkça viteste 1 2 3 4 5 diye gidiyo öğrenmek ayıp değil öğrenmemek


10568 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:24:19 

Benzinli ise 3000-4500 devir civarı vites değiştir(ayağını gazdan çekip debriyaja bas o arada vitesi 2'ye geçir, sonra tekrar gaza), dizelse tam bilmiyorum onlarda 2000 civarı falan değiştiriliyo olabilir.


_____________________________



 
83 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:25:24 


quote:

Orijinalden alıntı: maynak

süreceğimden deil yaa ehliyet alıcam da biraz teknik bilgi alıyı dedim sizlerden

vitesi boşa alıyoz sonra çalıştırıyoz sonra bire takıyoz ve kalkış yapıyoz oke saol ark . hız artırdıkça viteste 1 2 3 4 5 diye gidiyo öğrenmek ayıp değil öğrenmemek



eğer hızlı giderken vitesle yanlış bi hareket yaparsan.şanzımanı daatırsın yeenim.

kendimi dolmuşçu gibi hissettim


_____________________________

İmzanız kural dışı.


 
35 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:28:08 


quote:

Orijinalden alıntı: fb_serhat





olm babana söle. 'ver la arabaı sürecem' de o da versin biraz atak ol.



_____________________________



10568 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:28:40 

Ahaha dolmuşçular zaten vitesi 2'den 3'e takcam diye 8 kere değiştiriyolar çaktırmadan


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Ağustos 2005; 22:34:06 


quote:

Orijinalden alıntı: maynak

arkdaşlar arabaya bindik ilk işlem den başlayarak ne yapmamız gerekir anlatırmısınız hangi vitesi ne aman kullanıcaz yokuş çıkarken kaçıncı viteste ne zaamanlar vites değiştirmek lazım trafikte iken öndeki araç durdu bizde arkada durduk kalkerken nasıl kalkıcaz vites kaçta olucak bide . yokuş ta çıkarken trafik te durup kalkılır. aynı şekilde yokuş inerken . bu yokuş inerken ve çıkarken trafik sıkışık olduğunda kalkış yaparken arabayı geri kaydırmamak için ne yapmalıyız filan bilmediğim açıkca ortada bilgi verirseniz sevinirim

kardeş madem kurs olayı var işin içinde bak sana anlatayım. ilk önce koltuğunu ve aynalarını ayarla. sonra emniyet kemeri denilen bizim türk insanının pek yerini bilmediği aleti bağla. debriyaja iyice bastıktan sonra vitesi 1 e al.ayağını yavaşça debriyajdan kaldırırken hafif hafif gaz ver ilk seferlerde ya arabayı stop ettirirsin yada patinaj çektirirsin ama ayağaın zamanla alışır. ideal vites değiştirme devri 2750-3000 arasıdır. 3000 devirden sonra zaten araba böğürmeye başlar yokuşta arabayı kaldırırken ışıkta durduğun zaman debriyaja basıp vitesi boşa al. yokuşta kalkman gerekirse el frenini çek vitesi 1 e al normal kalkışını yap araba ieri doğru gitmeye çalıştığı anda el frenini indir bas gaza devam. yokuş aşağı inerken kesinlikle vitesi boşa alıp inme araba viteste olsun. araba tam durmadan arabayı geri vitese geçirmeye çalışma dişlilere zarar verirsin.aslında vitesi debriyaj kullanmadanda değiştirebilirsin ama onu sonra kendin öğren


36 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:38:20 

kurslarda yok surda vites küçült yok burda diye bi ton boş bilgi sokuyolar kafaya,bunlarla beynini bulandırma derim çünkü saten gazı arttırman gereken yerde araba saten bi vites yükseltmeni ve yavaşladığın yerde de düşürmeni ister onu da anlarsın yani aksi taktirde araba bağırır..
bu arada kalkışta korkarak gaz verip istop ettirmektense gaz ver araba biraz bağırsa da olur


_____________________________

..insan bir akşam üstü ansızın yorulur;tutsak,ustura ağzında yaşamaktan..


 
553 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:53:53 

ytinede bilgim oldu

1-aynaları kontrol
2 emniyet kemeri
3-vitesi boşa al
4arabayı çalıştır
5debriyaja bas ve 1 e al vitesi
6 gaz ver kalkış bu kadar

giderken ayağı gazdan çekip debriyaja basarak vites değiştiriyoz

bide ben bakıyomda yokuş yukarı hep el fireni çekmiyolar bunu acemilermi yapıyo yoksa başka bir yönteimi var

vites boştayken yokuş inilmez

önemlş bilgiler edindim sizden saolun


2555 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:56:46 

araba kullanmak bile forumdan ögreniliyo ha vay be ne günlere kaldık


_____________________________

Moda
Kampanyalı Bayan Giyim
Erkek ucuz giysi


 
553 Mesaj
9 Ağustos 2005; 22:58:31 

nie kötü bişeymi bunlar öğrenmek amaçlı değil sadece teknik bilgiler kardeş uygulama farklı arabayı bozmayalım sonra :)=

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Ağustos 2005; 23:12:10 


quote:

Orijinalden alıntı: Ruhsuz__

araba kullanmak bile forumdan ögreniliyo ha vay be ne günlere kaldık


neden dostum burası paylaşım ve yardımlaşma platformu değil mi


609 Mesaj
10 Ağustos 2005; 7:59:48 

yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan aynı vitesle in. direksiyon kaçacak sanıp sıkı sıkı tutma(kadınların yaptığı tarzda).


_____________________________

Referanslarım: DurduAslan, mkoyuncu, alkolikcihan, yilmazeest, $idikli, sbasol1981,mec,cliorsi,research_assistant,alcanzar,cosibik,sienen...

acılar çürütmüş hayallerini ama gözlerine dokunmamış yar...


235 Mesaj
10 Ağustos 2005; 9:24:41 

arkadaşım ögleden sonrada forumda uygulamalı kulanım egitimin var sakın biryere kaybolma tamammı forum içinde şöyle bir iki tur atarız.


_____________________________



 
83 Mesaj
10 Ağustos 2005; 9:30:19 

maynak ağabey. babanın kucagındadamı hiç araba sürmedin?


_____________________________

İmzanız kural dışı.


4233 Mesaj
10 Ağustos 2005; 9:58:49 

quote:

Orijinalinden alıntı: maynak



bide ben bakıyomda yokuş yukarı hep el fireni çekmiyolar bunu acemilermi yapıyo yoksa başka bir yönteimi var




Önemli olan kavramayı doğru zamanda yapabilmendir.Kavrama konusunda ustalaşırsan elfreni çekmedende kalkarsın.


Bu arada vitesleri kesiciden 200-300 devir öncesi değiştirirsen ve vites değiştirirken ayağını gazdan çekmeden debriyaja basıp vitesi geçirip aniden debriyajı salarsan adrenalin yaşarsın

Şaka tabi önce düzgün kullanmayı öğren bunları zaten keşfedersin



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Can -- 10 Ağustos 2005, 10:00:57 >


_____________________________



 
83 Mesaj
10 Ağustos 2005; 10:10:46 


quote:

Orijinalinden alıntı: Can




Önemli olan kavramayı doğru zamanda yapabilmendir.Kavrama konusunda ustalaşırsan elfreni çekmedende kalkarsın.


Bu arada vitesleri kesiciden 200-300 devir öncesi değiştirirsen ve vites değiştirirken ayağını gazdan çekmeden debriyaja basıp vitesi geçirip aniden debriyajı salarsan adrenalin yaşarsın

Şaka tabi önce düzgün kullanmayı öğren bunları zaten keşfedersin


bende ilk öğrenirken çok adrenalin yaşıodum


_____________________________

İmzanız kural dışı.


2292 Mesaj
10 Ağustos 2005; 10:20:45 

Bas marşa yürü


 
5742 Mesaj
10 Ağustos 2005; 11:11:21 

Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...


 
83 Mesaj
10 Ağustos 2005; 12:00:34 

ben 3. aşamadan başladım


_____________________________

İmzanız kural dışı.


2292 Mesaj
10 Ağustos 2005; 12:31:33 


quote:

Orijinalinden alıntı: fb_serhat

ben 3. aşamadan başladım

Sen sen ol bu aşamaya geldiğini hiç düşünme


4233 Mesaj
10 Ağustos 2005; 12:38:34 


quote:

Orijinalinden alıntı: bal974

Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...


Gerçekten doğru bir tespit.3. aşamanın başına Sağ kalan şoför ve araba desek daha doğru olur sanırım.


_____________________________



2555 Mesaj
10 Ağustos 2005; 22:07:47 

yada sen otmatik şanzıman bi araba bul alırsın D ye kendi gider


_____________________________

Moda
Kampanyalı Bayan Giyim
Erkek ucuz giysi


2555 Mesaj
10 Ağustos 2005; 22:10:31 

ben hala ikinci aşamadayım beni gören arabalar kaçıyo arabayaatladımı aynen kaç bastığına bakıyom en sonunda ucacaz bi yerden zaten haftada bir araba vurmak alışkanlık oldu ama yakında 3. bölüme terfi edecem


_____________________________

Moda
Kampanyalı Bayan Giyim
Erkek ucuz giysi


2054 Mesaj
10 Ağustos 2005; 22:11:25 

Bu nasıl bir topictir yaa araba burda örenilse zaten ne millet orasını burasını yırtsın....


_____________________________



 
553 Mesaj
13 Ağustos 2005; 8:47:27 

dalga geçenlere bir şey derdim ama herneyse sölemiyim ne kadar eleştirici kişiler var


896 Mesaj
13 Ağustos 2005; 12:03:40 

ya beyler debriaja basmadan nası vites deiştiririz
daha önce duydum ama öğrenemedim??


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Ağustos 2005; 12:20:34 

2000 civarı dzielde vites değiştirilmez. asıl dizelde 2000 devirde motor kendini bulur . dizelde 2500 - 2600 sonrası turbo etkinliğini yitirmeye başlar. 3000 devirden sonra mutlaka değiştirmek gereklir.
quote:

Orijinalinden alıntı: Janjan

Benzinli ise 3000-4500 devir civarı vites değiştir(ayağını gazdan çekip debriyaja bas o arada vitesi 2'ye geçir, sonra tekrar gaza), dizelse tam bilmiyorum onlarda 2000 civarı falan değiştiriliyo olabilir.



 
95 Mesaj
13 Ağustos 2005; 16:11:12 

hocam kurslarda şunu öğretmiyolar...

ben kaç kıza öğrettim :)

diyor ki herifler... gaza basarken ayağını yavaş yavaça debriyajdan çek!

yok stop ettiriyo, kalkamıyo şu bu! yavaş gidemiyo...

debriyaj kullanmayıı öğretmiyolar!

debriyaja bas çek yaptırtıyorum biraz...

hafif gidip duruyo vs.

arabayı kaldıramayanlara... geri geri gidemeyenlere debriyaj kullanmayı öğretin... illa ayağını kursta öğrettikleri gibi debriyajdan çekmeleri gerekmiyor...

tabi 50 kere 100 kere de... ayaklarını sürekli debriyaj pedalında tutmamalarını öğütleyin ki normal ömrünün yarısında baskı balatayı bitirmesinler! biraz zor anlıyolar 200 kere söyleyin :)


_____________________________



2025 Mesaj
14 Ağustos 2005; 1:45:00 

quote:

ya beyler debriaja basmadan nası vites deiştiririz
daha önce duydum ama öğrenemedim??




_____________________________



218 Mesaj
14 Ağustos 2005; 1:57:06 

ehliyetin olsun olmasın dikkatli kullan yeter


_____________________________

Paylaşmanın asaletini hiç bir zaman bencilliğin çirkinliğine tercih etme,ve öyle bi arkadaş seçki sen onun için ölümü düşündüğünde o senin için çoktan ölmüş olsun.....

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Ağustos 2005; 13:10:16 

Yanlız araba kullandığını söyleyen herkez "Vitesi boşa al arabayı çalıştır" demiş fakat debriyaja bas dememiş, vites boşta olsada araba çalıştırırken debriyaja basılır, hem daha iyi ayırma için, hemde olası vitesi boşa alayım derken vitese alma yada boşa almayı unutma durumlarının önüne geçmek için.Bu arada bende birkaç birşey söyliyim, debriyajın nerde kavradığını en iyi şekilde anlamak için düz yolda (1.viteste) ayağını yavaş yavaş (gaz vermeden) debriyajdan çek nerde kavradığını anla, sonra gerektiği kadar gazda vererek kaldırırsın. Bunu birkaç kere gaz vermeden debriyajtan ayağını tamami ile çekinceye kadar dene kavramayı kavrarsan gerisi gelir.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Ağustos 2005; 0:41:43 

yaw vites debriyaja basmadan değişmiyor ki! sadece eğer araba herhangi bir vitesteyse debriyaja basmadan boşa atabiliyorsun,ama boştan vitese atamıyorsun.hem üstelik böyle bi şey asla yapmayın,dişliler kırılır vallahi! belki arkadaş araba çalışmazken vitesi debriyajsız atabilirsin demek istemiştir!


1643 Mesaj
15 Ağustos 2005; 2:22:06 

ogretmeyın kucuk cocuklara


_____________________________

Moskova’daki o herife, Kalinin midir? Stalin’midir, ne Allah’ın belâsı ise, o herife söyleyin, biz Türkler asırlarca Rusya’nın göbeğinde rakı içmiş milletiz! Gerekirse gene içmesini biliriz!


2772 Mesaj
13 Eylül 2005; 3:21:22 

bi arkadas wardı yanımda araba kulanmayı gösteriyodum! adam debriyaj yerine bagaj acma koluna bastı! isin ilginci onu debriyaj sanıyodu! bagaj kapagı garajın icinde bi fırladı tavana carptı, koptuk falan
simdi shumi gibi kullanıyo
önemli olan cesarettir!


_____________________________

livatya, sunullah, külefli


4233 Mesaj
13 Eylül 2005; 11:11:11 


quote:

Orjinalden alıntı: mussa

yaw vites debriyaja basmadan değişmiyor ki! sadece eğer araba herhangi bir vitesteyse debriyaja basmadan boşa atabiliyorsun,ama boştan vitese atamıyorsun.hem üstelik böyle bi şey asla yapmayın,dişliler kırılır vallahi! belki arkadaş araba çalışmazken vitesi debriyajsız atabilirsin demek istemiştir!



Bileğin biraz hassassa gazı tokatlayıp değiştirirsin.Özellikle dizellerde çok daha basit.Ama hiç gereği yok.


_____________________________



2555 Mesaj
13 Eylül 2005; 11:19:26 

Arabaları kullanıp duygularıyla oynamayın


_____________________________

Moda
Kampanyalı Bayan Giyim
Erkek ucuz giysi


339 Mesaj
13 Eylül 2005; 11:54:37 


quote:

Orjinalden alıntı: maynak

ytinede bilgim oldu

1-aynaları kontrol
2 emniyet kemeri
3-vitesi boşa al
4arabayı çalıştır
5debriyaja bas ve 1 e al vitesi
6 gaz ver kalkış bu kadar

giderken ayağı gazdan çekip debriyaja basarak vites değiştiriyoz

bide ben bakıyomda yokuş yukarı hep el fireni çekmiyolar bunu acemilermi yapıyo yoksa başka bir yönteimi var

vites boştayken yokuş inilmez

önemlş bilgiler edindim sizden saolun


yokuş yukarı durulduğunda yani trafik ışığı gibi şeyler beklendiğinde istersen el frenini çekmeyebilirsin
frenede basmayarak motor freniyle arabayı durduabilirsin çok kullanışlıdır araba hiç geri kaçmaz
tek problem ışık uzunsa ayağın biraz yorulabilir
motor freni nedir dersen, arabanın kavrama noktasıdır
yani ayağını debriajdan çekerken aynı zamanda da gaza basarsın ve o sırada motor sesi değişir
araba harekete başlar arabanın hareket ettği andaki gaz ve debriyajın birbirlerine göre konumu
arabanın kavrama noktasındayken hareket etmediği durum ise motor frenidir
debriyaj ve gaz dengede kalır araba sanki al freni çekilmiş gibi sabit durur

bunu yapmak için usta şöför olmaya lüzum yok,zor diyenlere inanmayın yapması kolay
sadece arabayı ii tanımak lazım (motor sesini ve debriyaj gaz pedallarını )
o da bi günlük iş


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
MITSUBISHI Lancer 1.5 MT Siyah


 
5663 Mesaj
13 Eylül 2005; 13:38:27 


quote:

Orjinalden alıntı: Janjan

Benzinli ise 3000-4500 devir civarı vites değiştir(ayağını gazdan çekip debriyaja bas o arada vitesi 2'ye geçir, sonra tekrar gaza), dizelse tam bilmiyorum onlarda 2000 civarı falan değiştiriliyo olabilir.


zamanla öğrenirsin

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Eylül 2005; 1:44:58 

quote:

Orjinalden alıntı: volt




yokuş yukarı durulduğunda yani trafik ışığı gibi şeyler beklendiğinde istersen el frenini çekmeyebilirsin
frenede basmayarak motor freniyle arabayı durduabilirsin çok kullanışlıdır araba hiç geri kaçmaz
tek problem ışık uzunsa ayağın biraz yorulabilir
motor freni nedir dersen, arabanın kavrama noktasıdır
yani ayağını debriajdan çekerken aynı zamanda da gaza basarsın ve o sırada motor sesi değişir
araba harekete başlar arabanın hareket ettği andaki gaz ve debriyajın birbirlerine göre konumu
arabanın kavrama noktasındayken hareket etmediği durum ise motor frenidir
debriyaj ve gaz dengede kalır araba sanki al freni çekilmiş gibi sabit durur

bunu yapmak için usta şöför olmaya lüzum yok,zor diyenlere inanmayın yapması kolay
sadece arabayı ii tanımak lazım (motor sesini ve debriyaj gaz pedallarını )
o da bi günlük iş

yarım debriyaj bence yapmayın,debriyajı bitiriyor.ben şahsen normal düz yolda kalkarmış gibi kalkıyorum,tabii biraz daha hızlı yapıyorum ki araba çok fazla kaymasın! zaten bu yöntemi iyi öğrenirsen araba çok az kayıyor!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussa -- 14 Eylül 2005, 1:45:43 >


153 Mesaj
14 Eylül 2005; 2:14:33 


quote:

Orjinalden alıntı: Hamza Ertüm

yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan aynı vitesle in. direksiyon kaçacak sanıp sıkı sıkı tutma(kadınların yaptığı tarzda).


uuups direksiyon? kaçmak? tutmak sıkı sıkı? kadınlar tarz vs? tabi guzel seyler bunlar

bu arada arabada teori cok seydir ama pratik herşey...


_____________________________



__HAYAT BAZEN BÖYLE___
TIRTILIN 'ÖLMEK' DEDİĞİNE ÜSTAD 'KELEBEK' DER..


 
49 Mesaj
14 Eylül 2005; 12:13:09 

Kardeşim Cok guzel bir soru sormuşsun bende sana guzel bir yanıt vereyim.

Kolutuğa geç ve arabayı çalıştırmadan etrafını seyret. Şoyle dusun , butun dunya benim gordugum herşey benim. Bu giden arabalar benim suruculer uşaklarım. Yollar benim , herşey ama herşey benim. Soyle derin bir oh cek , soguk kanlı ol , hic birşeyden korkma.. Ama dikkatide elden bırakma.

Zaten arabanın her yeri otomatik nerdeyse gaza basmadan gideceği yeri biliyor. Eskiden oylemiydi.. Vay anamvay ne gunlerdi.
Arabayı .alıştırmak , vites değiştirmek , hangi devirde sureceğini bilmek bunlar basit şeyler biliden cok pratik gerekir. En onemlisi trafikte soguk kanlı olmaktır. Kesin karalı olmaktır. Unutma bir kez ve cabucak karar vermelisin. Yoksa 2 kez karar verme şansın olmayabilir. Ve Asla riske girme.


_____________________________


Corsa 1.7 DTI


 
5663 Mesaj
14 Eylül 2005; 15:23:26 

ya kardeş bu olay böyle yazarak öğrenilmez al yanına araba kullanmayı bilen biri o sana öğretsin


4335 Mesaj
14 Eylül 2005; 18:16:47 

ilk 9 yaşımda babamın renault 9 u kaçırmaya kalktım motoru yakıodum azkalsın, tırstım ve 4 sene kullanmaya çalışmadım, sonra 13 ümde tekrar kullanmaya başladım, o yaşımdan beri trafiğe çıkıorm şehirlerarası yol da yaptım ama bir tek kazam yok, polis bile durdurmadı beni daha(19 yaşındayım), şimdiye kdr yapmış olduum aksiyonun hattı hesabı yok, ama yerinde, bu açıdan araba kullanmak pratik cesaret refleks ten önce kafa işidir, kafayı kullancan


_____________________________


AK-CORE Yedek Parça Sektörünün Yönetim Programı


2112 Mesaj
14 Eylül 2005; 18:54:30 


quote:

Orjinalden alıntı: bal974

Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...



quote:

Orjinalden alıntı: fb_serhat

ben 3. aşamadan başladım



bu sölediğin 2. maddeye çok benzio


_____________________________

Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

Renault Megane III Coupe 1.5 dci Dynamique 2011


 
1663 Mesaj
14 Eylül 2005; 21:11:59 


quote:

Orjinalden alıntı: bal974

Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...



quote:

Orjinalden alıntı: fb_serhat

ben 3. aşamadan başladım


hayat1nda daha trafige çikmamissin nasil 3. asamadan baslion be


_____________________________



 
1 Mesaj
9 Temmuz 2007; 13:41:54 

abi araba kullanmada ne var ilk işin arabaya binince arabayı boşa alıp çalıştırmak daha sonra debraja bassıp vitesi bire atıp ayağını yavaş yavaş debrajdan çekerken azıcıkta kaza basınca araba kalkar vites değiştirmek içinde giderkenken gaza basıp araba bağırınca debraja basıp ( araba birdeyse ) ikiye çektikten sonra ayağını yarıya kadar kaldırıp gaza basınca vites değişiyor durmak içinde araba vitesdeyse debraja basıp frene basarsın ama boştaysa debraja basmaya gerek yok ben arabayı kendim sürdüm bide bişi sölim bazı arabalarda araba boştanken frene 3. basışında fren tutmuyo buda benden hatırlatma olsun bu arada yaş 11


_____________________________



4074 Mesaj
9 Temmuz 2007; 13:46:22 


quote:

Orjinalden alıntı: messi__

abi araba kullanmada ne var ilk işin arabaya binince arabayı boşa alıp çalıştırmak daha sonra debraja bassıp vitesi bire atıp ayağını yavaş yavaş debrajdan çekerken azıcıkta kaza basınca araba kalkar vites değiştirmek içinde giderkenken gaza basıp araba bağırınca debraja basıp ( araba birdeyse ) ikiye çektikten sonra ayağını yarıya kadar kaldırıp gaza basınca vites değişiyor durmak içinde araba vitesdeyse debraja basıp frene basarsın ama boştaysa debraja basmaya gerek yok ben arabayı kendim sürdüm bide bişi sölim bazı arabalarda araba boştanken frene 3. basışında fren tutmuyo buda benden hatırlatma olsun bu arada yaş 11

aynı şeyler yukarıda bahsedilmiş niye konuyu hortlattın ki


_____________________________



2401 Mesaj
9 Temmuz 2007; 14:01:02 

2 yıl geçmiş adam öğrenmiştir herharlde kullanmayı


_____________________________

Şeker Beyazı 2012 VW Polo 1.6 TDI Comfortline // Alpine White 2014 BMW 1.16i Joy Edition
ASUS Zenbook UX32VD // Apple Mac Mini i5