Şimdi Ara

edit

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
5.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cottonmurat -- 3 Ocak 2016; 18:24:19 >



  • caramurat açıklamıştı baya.

    yanlız lpg değil LPİ imiş.
  • başlığı düzelttim
  • eni Lancer modelinin gaz dönüşümü işlemi yapılmaya başlayacak!!!!

    sistemin özellikleri.
    1 - Sistem LPG değil LPI diye geçiyor yani diğer sistemler , yanma odasına gazı gaz olarak gönderirken bu sistem gazı sıvı halde gönderiyor ki buda güç kaybını ve yakıt sarfiyatını minimuma indiriyor.

    2 - Diğer sistemlerde sabah ilk çalıştırmada benzin ile çalıştırmak gerekirken bu sistemde direk gaz ile çalıştırılabiliyor.

    3 - Diğer sistemlerde ; belirli aralıklar da ; yağlama özelliğinden dolayı, benzin ile aracın sürülmesi gerekirken bu sistemde böyle bir gereklilik yok.

    4 - Bu sistem MME nin önerdiği bir sistemdir.

    Bunun dışında bu sistemin takıldığı araçlardan herhangi bir şikayet şu ana kadar ulaşmamıştır.


    Caramuratın mesajından
    http://forum.donanimhaber.com/m_30356934/tm.htm



    Vialle LPi ile tam GAZ Verimlilik, Ekonomik LPG!
    Temsa Global'in Türkiye'ye getirttiği,Türkiye Distribitörlüğünü aldığı, sorunsuz gaz dönüşüm kiti Mitsubishi modellerinin dışında birçok farklı markalarda da uyarlanmaya başladı.
    LPI dönüşüm işlemleri yaklaşık 2.500 TL civarında gerçekleşmektedir.

    LPi Vialle sistemi piyasadaki en modern ve en teknolojik LPG tesisatıdır. Multipoint sıvı enjeksiyon (dünya çapında patentli) sayesinde motorun orijinal gücü değişmemekte ve sürüş benzinli araç gibi olmaktadır.

    Sıvı haldeki Lpg (diğer tesisatlardaki gibi gaz halinde değil) doğrudan emme valfi önünde gönderilir ve bu şekilde silindirde bir soğuma meydana getirerek daha fazla yakıtın silindire dolmasına ve motorun daha güçlü çalışmasına imkan sağlar. Lpi sistemi Lpg'nin çevre ve ekonomik avantajları yanında benzinli motor özelliklerini muhafaza ederek aracın orijinal merkezini kullanmaktadır.
    Vialle LPi
    Sıvı Püskürtmeli LPG Dönüşüm Kiti
    Vialle LPi sistemi Türkiye'deki tek sıvı püskürtmeli LPG sistemidir ve aynı zamanda piyasadaki en modern ve en teknolojik lpg tesisatıdır. Multipoint sıvı enjeksiyon (dünya çapında patentli) sayesinde motorun orijinal gücü değişmemekte ve sürüş benzinli araç gibi olmaktadır.
    Vialle LPi sıvı püskürtmeli LPG dönüşüm kiti taktırarak, LPG'nin Benzin karşısındaki fiyat ve vergi avantajından yararlanarak yüksek oranda tasarruf, aynı zamanda düşük karbondioksit salınımı sayesinde çevreyi koruyarak daha sağlıklı bir gelecek, diğer LPG dönüşüm kitlerine göre bakım gerektirmemesi, ayar gerektirmemesi gibi avantajları sayesinde maliyetsiz kullanım sağlarsınız.
    Neden Vialle LPi?
    Vialle LPi sistemi Türkiye'deki tek sıvı püskürtmeli LPG sistemidir.
    Vialle LPi Sıvı Püskürtmeli LPG Dönüşüm Kitiyle, aracınız benzinli motor gücünden bir şey kaybetmemekte, en yüksek seviyede verim ve tasarrufla çalışmaktadır. Ayrıca sürücü için çok önemli olan sürüş ve hızlanma gibi önemli özelliklerde de herhangi bir değişiklik olmamaktadır.

    İtalyan LPG'sinde bulunan yabancı maddeler ile ilgili olarak herhangi bir bakım yapılmamaktadır. Herhangi bir filtre değiştirilmemekte ve tesisata herhangi bir zararlı artık bırakmaksızın bütün gaz yanmaya sıvı halde taşınmaktadır.
    Vialle LPi sisteminin yüksek kalite ve güvenilirliği 2 yıl/100.000 km garanti vermemize imkan sağlamaktadır.

    Bagaj taşıma kapasiteniz değişmez ve araç içi yerlerin daha iyi bir şekilde kullanılmasına imkan sağlar.

    Emisyonları kontrol edilmiş ve onaylanmıştır.
    Vialle LPi'nin, Sıralı Sistem LPG Dönüşüm Kitlerine Göre Avantajları:

    » Performans Kaybı Yok!
    Sıvı püskürtmeli Vialle LPG sistemi, "sıvı" haldeki LPG'i emme valfinin hemen önünden gönderdiği için, silindirde bir soğuma meydana getirerek daha fazla yakıtın silindire dolmasına ve motorun daha güçlü çalışmasına imkan sağlar. Bu sayede benzinli sistemden performans olarak hiçbir farkı yoktur.
    » Periyodik Bakım Yok!
    Sıralı sistem LPG sistemlerinde, düzenli olarak servise gidilerek LPG sistemininin filtre, hava ve coğrafik koşullara göre ayarlama gibi işlemler yapılır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan Vialle LPi herhangi bir periyodik bakıma ihtiyaç duymaz.
    » "Backfire" Riski Yok!
    Backfire; gaz halinde LPG kullanan sıralı sistem LPG kitlerinde, gazın bir bölümünün yanma odası dışında da yanmaya devam etmesine denir. Aracınız için zararlı olan bu durum, sıvı püskürtmeli LPG sistemi Vialle LPi takılmış araçlarda yaşanmaz.
    » Motor Ömrü Kısalmaz!
    Vialle LPi, dünyanin en yeni ve lider teknolojisi sayesinde, aracınızın benzinli sistemine çok benzer bir yapıda çalışır. Sıvı püskürtmesi sayesinde, sıralı sistem LPG kitleri nedeniyle motor donanımınızda oluşan yıpranmalar olmaz.
    » Yakıt Tasarrufu
    Vialle LPi, üstün teknolojili sıvı LPG püskürtmesi sayesinde en yüksek verimle çalışarak benzinli sistemlere ve gaz LPG kullanan sıralı sistem LPG kiti uygulanmış araçlara oranla yakıt tasarrufu sağlar.
    » Sıcak, soğuk, nem, rakım ayarına gerek yok!
    Sıralı sistem buharlı LPG sistemlerinde, hava veya coğrafik koşullara göre ayar yapılmaktadır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan Vialle LPi, LPG'i sıvı olarak sisteme gönderdiği için dış etkenlerden etkilenmez.
    LPG Nedir? LPi Nedir?
    LPG Nedir?
    LPG, oda sıcaklığında ve hava basıncında buhar şeklinde görünen hidrokarbonların bir karışımıdır. Diğer özelliği de, buharın düşük kaynama noktası sayesinde buhar şeklinden likit şekline geçmesidir. LPG'nin tankerlere likit şekilde yüklenebilmesi(depolanabilmesi) önemli bir avantajdır. Alınan tek ölçüm, LPG'yi depolarken basıncı arttırmaktır. Sıkı geçmeli konteynırlardaki likit gazların buharlaşması basıncın artmasına sebep olur. Buharlaşma esnasında hacim ortalama olarak 250 faktör kadar artar. Bu LPG'nin bileşim ve sıcaklığına bağlıdır. Likit gaz miktarının azalması durumunda kalan hacim buharlaştırılmış gazla tamamlanır. Buharlaşma ve sıvılaşma(yoğunlaştırma) devam eden bir süreçtir ve bu sadece depo tamamen boş kaldığında son bulur. Gaz üzerindeki buhar basıncı da sıcaklık ve bileşime bağlıdır. Buhar basınç grafiği bu olayı gösterir. Depodaki basınç, son gaz damlası buharlaşıncaya kadar sürekli sabit kalacaktır.
    LPi Nedir? (Sıvı Püskürtmeli LPG Sistemi)
    Likit Propan Enjeksiyonu, LPG'nin likit haldeki enjeksiyonu demektir. LPi sistemi, içten yanmalı motordaki hava/LPG karışımını ölçmeye/dozaj ayarlamaya farklı bir yaklaşım anlamına gelir. Bu LPi sistemi 1995'te tanıtılmıştır ve geleneksel LPG sisteminin yerine geçmiştir. Başlangıçta, ince ayar yapan elektronik bir aygıtla bağlantısı mümkün olan bir buharlaştırıcı/venturi sistemi, karışımın dozunu belirliyordu. Sürekli olarak gelişmekte olan teknik, düzenleyici basınç sistemiyle elde edilenden daha hassas bir biçimde karışımın basınç dozajını ayarlamayı gerektiriyordu. Amaç, benzin yakıt enjeksiyonunu olabildiğince doğru tahmin etmektir. Bu yüzden likit LPG'yi direk olarak giriş valfine enjekte etme seçeneği mantıklıdır. Sentetik borular, montaj yapmayı kolaylaştırıcı hareket kabiliyetine sahiptir.

    Tamamen yeni olan bu sistemi tanıtmak için sayısız gelişme yer almaktadır. Hemen hemen bütün parçaları ya tamamen yeni ya da buharlaştırıcı sistemde bulunabilecek parçalara kıyasla yüksek dercede değiştirilmiştir.

    Buharlaştırıcı ve gaz/hava parçaları LPG bloğu ve LPG enjektörleriyle değiştirilmiştir. Ayrıca, depo likit LPG dolaşımıyla çoklu supap pompayla donatılmıştır. Bakır borularla sentetik borular yer değiştirmişlerdir. Sentetik boruların hareket kabiliyeti yüksektir ve kolayca taşınabilir. Ayrıca onlar zarara uğramaya daha az eğimlidir. Boruların patlama basıncı 345 bar'dır. Yüksek izolasyon değeri LPG'nin ısınmasını azaltarak ısı değişimini azaltır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B49CD3050 -- 6 Ocak 2010; 21:58:34 >




  • BENZİN zammından sonra oldu galiba bu fikir murat

     edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manisa_tr -- 8 Ocak 2010; 16:00:39 >
  • edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cottonmurat -- 4 Ocak 2016; 4:33:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cottonmurat

    Arkadaşlar Temsa'nın getirdiği ve bayiliklerini verdiği yeni sistem bir lpg kiti imiş.

    Lancer'ın garantisini bozmadığını okudum ve biraz araştırdım. Ancak taktıranlar varsa onların görüşleri daha önemli benim için.

    Ankara'da tek yetkili servis azizoğlu ve oraya mecburum. Diğer lpg sistemleri gibi kalibrasyon istememesi montajı kolaylaştırıyormuş. Ancak yine de içim rahat değil. Bu konuda araştırma yapanlar, bilenleri kullananlar yardımcı olabilirler mi?

    BEN İSTANBUL BAYİİSİYİM SANIYORUM ŞUANA KADAR TÜRKİYEDE ENFAZLA MONTAJI BEN YAPTIM SORULARINIZ VARSA SORABİLİRSİNİZ KISACA ÇOK GÜZEL BİR SİSTEM.DİĞER SİSTEMLERİ UNUTTURAN SİSTEM.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Edit
    8 ay önce açıldı
    Edit
    10 yıl önce açıldı
    edit
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ________________________________________
    Bildiğiniz gibi ülkemizdeki yüksek akaryakıt fiyatlarını dizel kullanarak veya LPG dönüşümü yaptırarak herkes veya otomobil kullananların büyük bir bölümü aşmaya çalışıyor. Emme manifoldundan yakıt beslemesi yapan MPI sistemli benzinli motorlara kolay ve zahmetsizda LPG dönüşümü yapılabilirken silindirlere doğrudan yakıt püskürten motorlarda bu şimdiye kadar ya mümkün değildi, ya da %80 LPG/%20 Benzin şeklinde bir çözüm getiriliyordu.

    Artık beklemenin sonu geldi. Tamamen yeni bir sistem var.

    Hollandalı VIALLE özellikle 1.4 TSI 122 HP motor için

    -tamamen % 100 LPG ile çalışan(!)
    -lpgiyi silindire sıvı halde püskürten(lpi sistemde olduğu gibi)
    -aracın soğutma suyu sistemine bağlanmayan (!)(lpi sistemde olduğu gibi
    -doğrudan lpg ile devreye giren.
    -çok daha az parçadan oluşan

    LPdi Liquid Propane direct injection

    sistemini 15.09.2009 tarihinde satışa sunmuştur. Bu sistem, belirttiğim gibi, özellikle 1.4 TSI 122 HP motor için geliştirilmiştir. 3 Yılı aşkın süren araştırmalar yapılmış, VIALLE'nin sahip olduğu LPi sisteminin üzerine kurulmuştur. Tak Çalıştır sistemi gibi, çok az parçadan oluşmakta, boru, hortum, evaporatör gibi parçalar bulunmamaktadır. LPG doğrudan motora sevk edilmekte ve tamamen tek yakıt sistemi esasına göre çalışma sağlanmaktadır.

    İlk çalıştırma dahi LPG ile yapılmakta, benzine hiç ihtiyaç duyulmamaktadır. Motorun soğutma suyuna hortum ile bağlantı olmadığından ve evaporatör (buharlaştırıcı) bulunmadığından motor bölümünde çok az parça takılmaktadır. Orjinallilk bilhassa ve özellikle bu sistemde muhafaza edilmektedir.





     edit




  • ________________________________________
    TwinCharger ve Turbo TSI ile FSI ve Turbo FSI motorlarına uyan LPdi sistemi AB Tip Onayından sonra geliştirilecek. Daha önceden çift yakıt üzerine kurulu olandan farklı olarak LPdi sisteminde LPG depolandığı sıvı halde motora sevk edilecek.Emme manifoldu ile hiçbir işlemimiz olmayacak, doğrudan yakıt enjektörlerine erişim ve benzin borusuna adapte edilen bir sistem olacak.


    . Hiç benzin yok, LPG'nin buharlaştırılması da yok, benzin ve LPG ile çalışmayacak (%20/%80), sadece LPG ile çalışacak (%100).
    2. FSI araçlara da takılabilecek LPdi
    3. Türkiye'ye gelmesi ECE R115 onayından sonra diğer ülkeler ile aynı zamanı bulucağını sanıyorum.

    Bilgileri sürekli paylaşacağım.


     edit




  • bir sorun nedeniyle mesajlarımı siliyorum. sorunuz var ise bana pm ile ulaşınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 5 Şubat 2010; 0:07:07 >
  • subarularada uygulanabilir bir sistemmidir

    hiç böyle bir montaj yaptınızmı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    subarularada uygulanabilir bir sistemmidir

    hiç böyle bir montaj yaptınızmı acaba

    tabikii subaru araçlarada uygulanabiliyor daha önce subaru forester boxer turbo 2.0lt aracada montaj yaptık gayet güzel çalışıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cottonmurat

    Arkadaşlar Temsa'nın getirdiği ve bayiliklerini verdiği yeni sistem bir lpg kiti imiş.

    Lancer'ın garantisini bozmadığını okudum ve biraz araştırdım. Ancak taktıranlar varsa onların görüşleri daha önemli benim için.

    Ankara'da tek yetkili servis azizoğlu ve oraya mecburum. Diğer lpg sistemleri gibi kalibrasyon istememesi montajı kolaylaştırıyormuş. Ancak yine de içim rahat değil. Bu konuda araştırma yapanlar, bilenleri kullananlar yardımcı olabilirler mi?

    Hangi diğer sistemlermiş bunlar?
    Teleflex gfi da varmımış böyle bir kalibrasyon ? : )
    şaka yapmayın kardeşim.sen tasarruf etmek içn bir sistem alıcaksın.3000 lira verceksin.Bu mu mantık?
    Biz araclarımız lpg ile çalışsın diye değil ekonomi etmek için yaptırıyoruz bunları.yapsınlar 2000 lira alalım.Sabancının gundi politikaları bunlar.Sanki biz kalitesiz olduğu için mercedese binmiyoruz.




  • Bu vialle uzun zamandır kafamı kurcalıyor.Fiyat konusunda yaygınlaştıkça düşer sanırım.Ama sitesi pek fazla bilgi içermiyor.Mesela referans uygulamaları yok.Onun için biraz şüpheci olyor insan...
  • hala colt 1.3 lere takılamıyor mu?

    ne tuhaf; temsa getiriyor, temsanın topu tou türkiye ye getirdiği 2 tane binek model var.

    ve colt için kit türkiye de yok ( viallede var ama)

    nasıl mantıktır önce kendi getirdiğin arabalara uygun kit getir sonra subaruya.

    şayet geldiyse colt en taksitlisinden kaça mal oluyor.
  • Colt listede gözükmüyor.Temsanın getirmemesinde değil sanırım.

    http://www.vialle-in-deutschland.de/cms/upload/lieferbar/Mitsubishi.pdf
  • Ben yanlış mı okudum? Yoksa 3000 lira mı yazıyor?
  • edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cottonmurat -- 4 Ocak 2016; 4:40:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cottonmurat

    lancer araçların garantisini bozmaması ve performans düşüşü olmamasının bedeli olsa gerek.

    önümüzdeki ay taktırıp yorumlarımı yazacağım. zaten kaliteli lpg sistemleri de 2000-2500 lira civarında.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Ben yanlış mı okudum? Yoksa 3000 lira mı yazıyor?



    Valla kardeş bir an önce taktır da biz de öğrenelim iyi midiri nasıldır? Kimse yoğurdum kara demiyor sonuçta. Eh taktıran da henüz çıkmadı.
    Bu zamlardan sonra aracını kullanmayı seven birisi olarak ciddi manada yamuldum. Gerçi yalan söylemeyeyim ilk 3 ay aylık 2000 km den fazla sürmüştüm fena alışmıştık. Ama şimdi daha az verip aynı km'yi yapacaksam neden olmasın ki? Doktora tez dönemindeyim. Artık okulda kalma sürem uzamak zorunda. eh servis de kullanamam. hanım da sağda solda kalmayı sevmiyor. Diyorum taktırayım lpi sistemi şimdi ödediğim kadar ödemeye devam edeyim yakıta. bu da aylık 300-350 arası yapar ki LPI ile bayağı bir km gideriz sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    hala colt 1.3 lere takılamıyor mu?

    ne tuhaf; temsa getiriyor, temsanın topu tou türkiye ye getirdiği 2 tane binek model var.

    ve colt için kit türkiye de yok ( viallede var ama)

    nasıl mantıktır önce kendi getirdiğin arabalara uygun kit getir sonra subaruya.

    şayet geldiyse colt en taksitlisinden kaça mal oluyor.



    Hocam bildiğim kadarıyla motora takılıyor , fakat uygun tank monte edilemiyormuş...

    Ama yanlış bir duyum da olabilir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.