Şimdi Ara

Peugeot 5008 (1429. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
37.536
Cevap
147
Favori
1.647.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14271428142914301431
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dalio D kullanıcısına yanıt
    Captiva 1835kg, 5008 ise 1560kg'dir arada 275kg fark bulunuyor. 6,9 değeri nerede yazılmış göremedim. Her iki aracın katalog tüketim değerlerini siz paylaşın değerlendirelim.
  • bu aradaaa, uzun zamandır arge çalışmalarını yürüttüğüm file çalışması : 5008F.prototip-1alfa hayata geçti.. biraz kullanayım bakalım.. gerekirse değişiklik yaparız..




  • dragotreis kullanıcısına yanıt
    Hocam eğer biraz küçültürseniz bence fena olmaz..yani tlf,cüzdan yada gözlük konacak kadar bişey yeterli olur.. bunla maşallah pazara gitsem pazarı doldururum içine..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tttnet.net kullanıcısına yanıt


    bunu netten aldım, koltuk arkalıkları oluyor ya, onlardan aldım, üstünü kestim.. evet biraz büyük oldu ya, bakalım.. 5 saniyede sökülür nasılsa.. küçültme şansım olsa iyi olurdu ya, bir tarafı açık kalır, orayı da dikmek falan lazım... dediğim gibi, deneme aşamasındayız heniz.. biraz dursun, duruma göre kes-böl-parçala
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dalio


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net


    quote:

    Orijinalden alıntı: atayum

    Arkadaslar merhaba, öncelikle hepinizin bayramı mübarek olsun...

    Sevdiğim bir arkadasım vasıtasıyla bu hafta 5008'i deneme şansım oldu. Bursa'dan 2 yetişkin iki bebek ve epey dolu bagaj ile yola çıktık. Aracin deposunu tamamen doldurmuştum Ankara girişinde yakıt tüketimi resimdeki gibidir.

    Sizce bir gariplik var mı yoksa normal mı ?
    Sürüş karakteri; 1 günlük 5008 kullanım tecrübesi, sakin ve 109 km/h sabit hız (cruise contr.) ile yukarı doğru ( Ankara) tirmanis.

    Bende dizel otomatik leon vardı, sanırım onunla daha ekonomik olacaktı. Aradaki karoser ve motor farklılığını biliyorum ama yakıt tüketimi ile övünen peugeot'a konduramadm bu tüketimi.

    Araçta bir gariplik yoksa/varsa bile bu tüketim sizce normal mıdır???



    Ortalama hız 97 km ve genelde rampa tırmanış mesafe 400 km ve ortalama tüketim 5.9 lt(4 lt falan mı bekliyordunuz)..gayet normal..dönüşte ortalama tüketim dahada düşer..

    Katalog değerlerine göre yüksek aslında....belki güzergah la alakalı bir durumdur...benzer şartlarda kullanım ile dönüş yolu ortalamasını da görmek net fikir edinmemizi sağlar.

    "Fazla yakması" ile meşhur captiva ile ilgili deneyimini paylaşmış arkadaş, ilgili başlığın son sayfasında...benzer mesafe ve benzer hız ortalaması ile 6,9 tüketmiş...muhtemelen 2012 sonrası çıkan yeni motorlu araçtır...Amerikan kökenli araçlar daha ağır ve motorları tüketim konusunda çok iyi değil...avrupalı araçlar ise tam tersi...bu noktada 5008 den 500 kg ağır, 19 inch lastikli bir aracın(yüksek bir araç ve sürtünme direnci) 100km de 1 Lt fazla yakması normal değil mi?

    2012 öncesi, eski motorlu captiva benzer şartlarda 7,5-8 Lt arası tüketim rakamlarına sahip...yani güncel motora göre 1 Lt kadar fazla, ama eski aracın da sürekli 4*4 bir araç olduğunu düşününce, makul sayılır...


    Firmalar ortalama tüketim değerlerini hangi şartlarda yapıyorlar malum..genelde bu değerlere çok çok dikkat edersen ancak yakalayabiliyorsun..benim aracta karma tüketimde dikkatli kullanırsam 4.2 lt tüketim gördüm..yani 4.2 tüketimi öyle 50-100 km eğimli uzun yolda değil 10 bin km şehir içi-dışı karışıkta gördüm..

    Arkadaşın tüketim değerlerine gelirsek hem rakım olarak daha yüksek bir yere gidiyor hemde hızlı sayılabilecek bir ortalamayla gitmiş..üstelik dönüşteki ortalamasını bilmiyoruz..malum bu tip değerler hesaplanırken gidiş dönüş ortalaması alınarak bir sonuca varılır..mesela benim ilk aldığım zamanlarda izmir kütahya yapmıştım..izmire bakarsan kütahya rakım olarak oldukça yüksek..hem araba yeni olduğu için performansınıda merak ediyordum..aracı zorlayabildiğim kadar zorladım..zaten %70 gibi devamlı rampa çıkıyorsunuz..120-150 arası kullandım hep..kütahyaya vardığımda ortalamam 6.9 lt idi..benim 5008'de gördüğüm en yüksek değer bu..dönüşte bilgileri sıfırlayıp yola çıktım..90-110 arası kullandım..4.2 ortalama tutturdum..genel ortalamam sanırım(2 sene oldu tam hatırlamıyorum ama) 5.1 gibi bişeydi..

    Captiva konusuna gelirsek ben şahsen hiç kullanmadım..bir kere arkadaşım yeni aldığı zaman getirdi incelemiştim..özellikle araç 7 kişilik olduğu için son sıra koltukları merak etmiştim..bir kere son sıra koltuklar 5008'deki kadar rahat değil..mesela ben çok rahat 5008'in arka koltuklarına oturabilirken captivada dizlerimi yamultarak oturabilmiştim..arkadaş daha yeni aldığı için hevesli hevesli anlatıyordu..bende yakıt tüketiminin çok olduğunu duyduğum için yakıtı nasıl dedim..daha bir depo aldığı tam olarak ne kadar yaktığını bilmediğini söyledi..ben yol bilg.baktığımda 12 kusur bir değer gördüm..Allah var gerçekten dışarıdan bakınca baktırıyor..bir kac ay sonra denk geldik..biraz bahsetti yakıtından şikayet ediyordu..araç 2012 model..bilmiyorum yenilerde durum nasıl ama benim izlenimlerim böyle..eğer 6.9 lt tüketiyorsa(ben hiç duymadım)iyiymiş..




  • YAKIT FILITRESI DEĞİŞTİRME VE DETAYLAR...

    Öncelikle motor soğuk olmalı ve en az 6 saatlik bir süre öncesinde çalışmamış olmalıdır.

    Motorun sıcak parçalarının ellerimizi yakmaması için önemlidir.

    Sonrasında ise, 3 adet yakıt hortumu ve 2 adet elektrik kablosu soketini dikkatlice çıkarıyoruz.

    Her çıkarılan hortumdan yakıt damlama ihtimaline karşın hortumları dik duracak bir pozisyonda tutmaya özen gösteriyoruz.

    Sonrasında yakıt filitresini tutan parçayı çıkarmak için 2 adet 8mm lik vidayı lokma yardımı ile söküyoruz.

    Vidalar tamamen söküldüğünde bile plastik parçadan çıkmıyorlar, zorlamayın; kaybolmasını engellemek adına birer adet sekman ile sabitlenmişler.

    Sonrasında dikkatli bir şekilde yakıt fülütresinin ağızları yukarı bakar şekilde araç dışına alıyoruz.

    Bu aşamada dikkatli olmakta fayda var, çünkü filitre içerisinde yaklaşık 500 ml yakıt bulunmakta.

    Yere dökülmesi durumunda zemini kayganlaştırabilir veye üstünüze dökülüp elbisenizi kirletebilir.

    Ben bir leğen içerisine alarak bu riski ortadan kaldırdım.

    Yakıt filitresini muhafaza parçasından sökme aşamasında ise 3 adet vidayı sokmek yeterli.

    Sonrasında ise içerisinde bulunan yakıtı ister çöpe atmak, isterseniz de yeni filitre içerisine koymak sizin tercihinize kalmış.

    Bu işlemler bittiğinde ise tüm işlemleri tersine uygulayarak, filitreyi yerine montaj ediyoruz.

    Finalde ise filitre üzerinde konumlanan, pompa ile sistemin havasını alıyoruz.

    Dikkatli bir işlem ile 500 ml yakıt kayıbı ile filitre değişimi mümkün.

    Detay resimleri aşağıda sunuyorum.

    Bu arada eski filitreyi de çanavar ile kesip, içerisindeki filitreyi ve partiküllleri kontrol ettim.

    Herhangibir partikül izine rastlayamadım, değiştirmeseydim daha 42.000 daha gidermiş, ancak söktükten sonra yenilemek daha mantıklı geldi.

    İyi forumlar...















  • Merhabalar ;
    Bende ortalama koyayım dedim ki fikriniz olsun , ortalama 4-5 civarında idi ancak bayram dönüsü olunca trafik cok yogundu ve malum kazalar 20km lik sehir ici trafigi gbi trafik oldu ve dur kalp haliyle ortalamayı yükseltti ( uşak , kula , turgutluda ) özellikle turgutluda cok yogun teafik vardı afyon>izmir arası ortalama idi cruise 110 ayarladm ve cok nadir geçtim o hızı durum bu :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • melodramm kullanıcısına yanıt
    sen bu mazot filtresini ilk kez mi değiştirdin..temizmiş gerçekten..yakıtı devamlı aynı yerden almanın faydaları..birde şöyle bir durum var..servise gittiğimizde mazot filtresini değiştirmesek bile adamlar işçiliğini alıyorlar..eğer dışarıyla servisin filtre fiyatlarında çok bir fark yoksa serviste değiştirmek daha mantıklı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HArabacioglu

    Merhabalar ;
    Bende ortalama koyayım dedim ki fikriniz olsun , ortalama 4-5 civarında idi ancak bayram dönüsü olunca trafik cok yogundu ve malum kazalar 20km lik sehir ici trafigi gbi trafik oldu ve dur kalp haliyle ortalamayı yükseltti ( uşak , kula , turgutluda ) özellikle turgutluda cok yogun teafik vardı afyon>izmir arası ortalama idi cruise 110 ayarladm ve cok nadir geçtim o hızı durum bu :)



    güzel değer.. o trafiğin çok yoğun olduğu saatte bende turgutludaydım..ben daha erken geçersin sanmıştım..haberim olsaydı bir çay ısmarlardım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    sen bu mazot filtresini ilk kez mi değiştirdin..temizmiş gerçekten..yakıtı devamlı aynı yerden almanın faydaları..birde şöyle bir durum var..servise gittiğimizde mazot filtresini değiştirmesek bile adamlar işçiliğini alıyorlar..eğer dışarıyla servisin filtre fiyatlarında çok bir fark yoksa serviste değiştirmek daha mantıklı..

    Serviste kaybolan yakiti da dusunmek lazim.

    Ben 500 ml yakit kaybi ile isi bitirdim.

    Servis, mazotu bol bulunca heryere saca saca degisim yapiyor, bi de ustune para aliyor.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    sen bu mazot filtresini ilk kez mi değiştirdin..temizmiş gerçekten..yakıtı devamlı aynı yerden almanın faydaları..birde şöyle bir durum var..servise gittiğimizde mazot filtresini değiştirmesek bile adamlar işçiliğini alıyorlar..eğer dışarıyla servisin filtre fiyatlarında çok bir fark yoksa serviste değiştirmek daha mantıklı..

    Serviste kaybolan yakiti da dusunmek lazim.

    Ben 500 ml yakit kaybi ile isi bitirdim.

    Servis, mazotu bol bulunca heryere saca saca degisim yapiyor, bi de ustune para aliyor.

    İyi forumlar...

    ulen pintilik yapma.. görende arabaya hiç para harcamıyosun sanacak.. senin dediğim gibi eğer servise bakıma gidiyorsak(ki gidiyoruz) filitreyi değiştirtmesen bile adamlar senden değiştirmiş gibi parasını alıyor..niye elimi yüzümü üstümü başımı kirleteyim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    sen bu mazot filtresini ilk kez mi değiştirdin..temizmiş gerçekten..yakıtı devamlı aynı yerden almanın faydaları..birde şöyle bir durum var..servise gittiğimizde mazot filtresini değiştirmesek bile adamlar işçiliğini alıyorlar..eğer dışarıyla servisin filtre fiyatlarında çok bir fark yoksa serviste değiştirmek daha mantıklı..

    Serviste kaybolan yakiti da dusunmek lazim.

    Ben 500 ml yakit kaybi ile isi bitirdim.

    Servis, mazotu bol bulunca heryere saca saca degisim yapiyor, bi de ustune para aliyor.

    İyi forumlar...

    ulen pintilik yapma.. görende arabaya hiç para harcamıyosun sanacak.. senin dediğim gibi eğer servise bakıma gidiyorsak(ki gidiyoruz) filitreyi değiştirtmesen bile adamlar senden değiştirmiş gibi parasını alıyor..niye elimi yüzümü üstümü başımı kirleteyim..

    Yok la, olay pintilik degil, simdi sokecekler, sokerken bir yeri kiracaklar, sonra doylemeyecekler, mesela filitreyi sokerken bir tane gevsek vida buldum, sokmesem gormeyecektim.

    Kuvvetle muhtemel, en son detay temizlige gittigimde, yanlislikla bakima almislardi, bir kac vidayi gevsetmisler, sonra bakim degil bilgidi gelince de oyle teslim etmisler.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dalio


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net


    quote:

    Orijinalden alıntı: atayum

    Arkadaslar merhaba, öncelikle hepinizin bayramı mübarek olsun...

    Sevdiğim bir arkadasım vasıtasıyla bu hafta 5008'i deneme şansım oldu. Bursa'dan 2 yetişkin iki bebek ve epey dolu bagaj ile yola çıktık. Aracin deposunu tamamen doldurmuştum Ankara girişinde yakıt tüketimi resimdeki gibidir.

    Sizce bir gariplik var mı yoksa normal mı ?
    Sürüş karakteri; 1 günlük 5008 kullanım tecrübesi, sakin ve 109 km/h sabit hız (cruise contr.) ile yukarı doğru ( Ankara) tirmanis.

    Bende dizel otomatik leon vardı, sanırım onunla daha ekonomik olacaktı. Aradaki karoser ve motor farklılığını biliyorum ama yakıt tüketimi ile övünen peugeot'a konduramadm bu tüketimi.

    Araçta bir gariplik yoksa/varsa bile bu tüketim sizce normal mıdır???



    Ortalama hız 97 km ve genelde rampa tırmanış mesafe 400 km ve ortalama tüketim 5.9 lt(4 lt falan mı bekliyordunuz)..gayet normal..dönüşte ortalama tüketim dahada düşer..

    Katalog değerlerine göre yüksek aslında....belki güzergah la alakalı bir durumdur...benzer şartlarda kullanım ile dönüş yolu ortalamasını da görmek net fikir edinmemizi sağlar.

    "Fazla yakması" ile meşhur captiva ile ilgili deneyimini paylaşmış arkadaş, ilgili başlığın son sayfasında...benzer mesafe ve benzer hız ortalaması ile 6,9 tüketmiş...muhtemelen 2012 sonrası çıkan yeni motorlu araçtır...Amerikan kökenli araçlar daha ağır ve motorları tüketim konusunda çok iyi değil...avrupalı araçlar ise tam tersi...bu noktada 5008 den 500 kg ağır, 19 inch lastikli bir aracın(yüksek bir araç ve sürtünme direnci) 100km de 1 Lt fazla yakması normal değil mi?

    2012 öncesi, eski motorlu captiva benzer şartlarda 7,5-8 Lt arası tüketim rakamlarına sahip...yani güncel motora göre 1 Lt kadar fazla, ama eski aracın da sürekli 4*4 bir araç olduğunu düşününce, makul sayılır...


    Selamlar,
    Bence epeyce bir saygısızlık seziyorum tavırlarınızda. shnmr adlı üye bir soru sormuş ve aydayd üyemiz geçmişte Captiva kullanan ama şuanda 5008 kullanan birisi olarak kendi yorumlarını yazmış. Siz bence doğru bilgi vermek yerine direk aydayd ile polimeğe girme amacı ile gelip bir hışımla yazılar yazmışsınız. Bence uzatmayın ve shnmr adlı kullanıcıya sizin Captiva forumunuzun linkini verin girsin orayı okusun oradanda bilgi edinsin gelsin buradanda bilgi edinsin. 5008'den Captivaya geçen varsa onun yorumlarını Captiva forumunda, Captivadan 5008 e geçen varsada bu forumda yorumları alsın kendisi değerlendirsin. Ama sizin yaptığınız direk sataşma ve huzuru bozmaya yönelik. Bu forumda buna bu zamana kadar biz izin vermedik lütfen sizde saygı duyun bu isteğimize. Kendi fikrinizi yazacaksanız tamam ama birisine sataşmaya müsaamamız yoktur.

    İyi forumlar.




  • 215 50 17 için kışlık lastik tavsiyenizi alabilirmiyim... ben 280 tl ye bf goodrich buldum nasıldır..
  • hewes kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: HArabacioglu

    Merhabalar ;
    Bende ortalama koyayım dedim ki fikriniz olsun , ortalama 4-5 civarında idi ancak bayram dönüsü olunca trafik cok yogundu ve malum kazalar 20km lik sehir ici trafigi gbi trafik oldu ve dur kalp haliyle ortalamayı yükseltti ( uşak , kula , turgutluda ) özellikle turgutluda cok yogun teafik vardı afyon>izmir arası ortalama idi cruise 110 ayarladm ve cok nadir geçtim o hızı durum bu :)



    güzel değer.. o trafiğin çok yoğun olduğu saatte bende turgutludaydım..ben daha erken geçersin sanmıştım..haberim olsaydı bir çay ısmarlardım..

    Benimde aklıma gelmedi açıkcası , aksam trafik rahat olur usta söförler olur dedm ama yanıldım sanrm baya kalabalıktı hatta ciddi de bi kaza vardı , baska zamana artık afyon-izmir arası geliş gidiş eksik olmaz 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dreamturko D kullanıcısına yanıt
    Bence bu ebat için sıralamam

    1. goodyear ug8
    2. dunlop sp sport 3d
    3. bfgoodrich gforce
    4. pirelli sottozero

    Hangisi fiyat olarak uygunsa onu alın.
  • teşekkürler bu gün bfgoodrich ödemesini yaptım kasım ayında tekerler gelecekmiş takınca görüşlerimi yazarım..
  • Arkadaşlar tekrar merhaba,

    Bursa-Ankara yolculuğumda yapmış olduğum 400 km civarında 5.9 lt ortalama ve 97 km/s ortalama hızla yapmış olduğum yolculuğun dönüşünü de dün yapmış bulunmaktayım. Ankara şehir içinde yaklaşık 350 km yol yaptım.
    Dönüş için extra 75 TL'lik bir yakıt aldım.

    Depoyu doldurmak için; 258 TL yakıt aldım + Ankara'dan dönüş için de 75 TL'lik yakıt aldım. Toplamda 333 TL'lik yakıt almışım. Kalan miktar dönüşte çektiğim fotodan az çok belli. Yol bilgisayarı da 140 km menzil gösteriyordu sanırım.



    Toplam yaptığım km 1154,
    Toplam aldığım yakıt 333 TL

    Şu anki yakıt fiyatlarına (4,39 TL/lt) göre 140 km menzil dahil hesaplama
    ;
    Pompa hesaplamasına göre 0,257 TL/km
    Araç yol bilgisayarı hesaplamasına göre 0,259 TL/km

    Bu ağırlıkta bir araç için fena bir rakam değil. Ben biraz daha iyi bir sonuç bekliyordum. Özellikle uzun yolda 4,5-5 lt aralığında olsa daha iyi olurdu diye içimden geçirdim. Ayrıca hesaplama benim sürmüş olduğum araç için geçerlidir, daha iyi sonuç elde etmiş arkadaşlar vardır mutlaka.

    Arkadaşlar beni yanlış anlamayın fanboy'luk yapmıyorum ama Alman-Japon-Fransız etkisi benim gözümde bu araçla tekrar tescillendi. Kimseyi kırıp tartışmaya girmek istemem fakat Alman ve Japonların araba imalatına bakışı ile Fransızların bakışı kesinlikle bir değil. Bahsettiğim bakış açısı Ekmek-Köfte ilişkisi ile açıklanamaz derecede farklı.

    Aradaki farkları isteyen dileyen arkadaşlar olursa sonraki mesajlarda tekrar açıklarım ama şu anki önceliğim yakıt durumunun sizler tarafından değerlendirilmesi.

    Bana katlanıp okuyan arkadaşlara da ayrıca teşekkür ederim.






  • atayum kullanıcısına yanıt
    Tüketim sürücüye göre çok değişiyor.
    5008 ile ben 6.2lt ortalama ile İstanbul içi+çevreyolu karışık kullanımda elde ederken, aynı yolda eşim aynı arabayla benden nerdeyse 1lt daha az tüketiyor.
    Eşimin kullandığı a3 ile aynı güzergahta ben 5.5lt ortalama yaparken eşim 4.7lt ortalama ile kullanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydayd -- 9 Ekim 2014; 21:56:39 >
  • 
Sayfa: önceki 14271428142914301431
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.