Şimdi Ara

Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li] (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.159
Cevap
187
Favori
561.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O halde öğrenci belgesi alıp hesap hareketlerimi gösteren email çıktısıyla beraber şubeye bir dilekçe ile başvurup tüm alınan hesap işletim ücretlerini geri alabilir miyim? Yine tük.hak.heyetine mi gitmem gerekiyor yoksa direkt şubeye başvursam olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seylem

    Sigorta yaptırmayı düşünenler ; hayat,saglık,işsizlik v.b garanti den uzak durun işsizlik sigortası yaptırdık ve aylar sonra istemdışı olarak işsiz kaldım.Garanti işsizlik sigortası ödemesi için gereken tüm şartların oluşmasına rağmen işten çıkmamın üzerinden 3 ay geçmiş ancak hala ödeme yapmamıştır.Son bir aydır aha bugün yok yarın diye diye salladılar burdan onlara diyor ve hiç kimseye bu şirketin sigortasını önermiyorum


    Nisanlımın da Garanti'nin bir kurumu olan Eureko Sigortadan yaptırmış olduğu seyahat sağlık sigortası vardı. Yurtdışındayken küçük bir sakatlık geçirdi, hastane masraflarını döndüğünde almak üzere gerekli evrakları ilettik. Ne yaptıysak alamadık, sürekli reddetti. sikayetvar.com'a yazdım, yine çare olmadı. En sonunda noterden avukatı kanalıyla nişanlımın ihtar çektik, ödeme yapılmazsa tazminat davası açacağım diye, 7 günlük yasal süre başladı ve bu sürede telefonla ulaştılar, hesap numarası aldılar ve ertesi gün 436 Euro iade ettiler. Maalesef dediğine tamamen katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: actually07

    Nisanlımın da Garanti'nin bir kurumu olan Eureko Sigortadan yaptırmış olduğu seyahat sağlık sigortası vardı. Yurtdışındayken küçük bir sakatlık geçirdi, hastane masraflarını döndüğünde almak üzere gerekli evrakları ilettik. Ne yaptıysak alamadık, sürekli reddetti. sikayetvar.com'a yazdım, yine çare olmadı. En sonunda noterden avukatı kanalıyla nişanlımın ihtar çektik, ödeme yapılmazsa tazminat davası açacağım diye, 7 günlük yasal süre başladı ve bu sürede telefonla ulaştılar, hesap numarası aldılar ve ertesi gün 436 Euro iade ettiler. Maalesef dediğine tamamen katılıyorum.


    Geçmiş olsun kardes,ben 2gün önce aynı sizin gibi yargı ya suc duyurusunda bulunucam diye agır bir mail yazdım genel müdürlüklerine daha sonra telefon ile döndüler ve 96 gün sonra ödemeyi gercekleştirdiler.Nalet gelsin yaa




  • Dün HSBC kartıma üyelik ücreti yansıtılmış. Hemen sabah aradım, dün gece gördüm ama ayıp olmasın gecenin körü diye aramadım. Bayan ilgili birime aktarıyorum dedi. Konuştuğum kişi iade yapmıyoruz dedi. Geçen sene aldım dedim o da bu sene bu uygulamamız bitti, geçen yıl memnuniyetinizi sağlamak adına yapılmış bir jesttir ama bu sene kesinlikle yapamayız dedi. Ben de sizden başka üç bankayla daha çalışıyorum hiçbirisi almıyor, siz de alamazsınız dedim. Kanuni hakkımız olarak alırız Ali Bey dedi. Ben de iki kartım var ikisini de kapatın o zaman bu da benim kanuni hakkım değil mi dedim. Tabi kart iptal işleminizde memnuniyetle yardımcı olayım dedi. Yalnız diğer kartınıza ücret yansımamış, bu niçin kapatıyoruz dedi, ne açıklama ileteyim dedi, ben de iki yüzlü, sahtekar bir bankayla çalışmak istemiyor, Türkiyede bunca banka varken diyin dedim. O da peki dedi 16 TL puanınız var yalnız bu silinecek dedi, silinsin kapatın dedim. Kapattı. Sonra asıl ücret yasnıtılan kartı da kapatacağım şu kadar puan var silinecek onaylıyor musunuz dedi, evet onaylıyorum dedi, sonra hemen Ali Bey size bankamız adına bir teklif sunuyorum, kart ücretinizi iade edemiyoruz ama 30 TL nakitpuan yükleyelim ilk alışverişinize dedi, ben benden kesilen parayı aynen istiyorum dedi bu olmaz dedi, zaten ben tüketici hakem heyetine gidip alacağım dedim, merak etmeyin dedim, o da ödemek zorundasınız dedi, tamam ya öderim kapatın artık vaktim yok dedim, kısa bir süre bekletebilir miyim dedi, peki ama uzun olmasın dedim, ben kart ücretinin iptali ile ilgili talebinizi ilgili komisyonumuza ilettim, cuma gününe kadar iadesi sağlanmış olur, arayıp kontrol edebilirsiniz dedi. Bu bankalar o kadar adi ki. Diğer kartınızı tekrar basıp gönderiyorum adresinize dedi ben de puanlar ne olacak dedim aynen yüklü olacak dedi. Buyrun burdan yakın işte...




  • Arkadaşlar lütfen çabanızın önüne geçmek gibi algılamayın ama geçen yıl bir arkadaşım Garanti'nin aldığı hesap işletim ücreti için hakem heyetine müracaat etti, fakat banka verilen kararı yargıya taşıma hakkımızı kullanıyoruz diye arkadaşımı iadeli taahhütlü bilgilendirdi ve konuyu mahkemeye taşıdı, maalesef kazandı, tonla masraf ödemişti, çok sıkıntıya girmişti. Bilginiz olsun arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: actually07

    Dün HSBC kartıma üyelik ücreti yansıtılmış. Hemen sabah aradım, dün gece gördüm ama ayıp olmasın gecenin körü diye aramadım. Bayan ilgili birime aktarıyorum dedi. Konuştuğum kişi iade yapmıyoruz dedi. Geçen sene aldım dedim o da bu sene bu uygulamamız bitti, geçen yıl memnuniyetinizi sağlamak adına yapılmış bir jesttir ama bu sene kesinlikle yapamayız dedi. Ben de sizden başka üç bankayla daha çalışıyorum hiçbirisi almıyor, siz de alamazsınız dedim. Kanuni hakkımız olarak alırız Ali Bey dedi. Ben de iki kartım var ikisini de kapatın o zaman bu da benim kanuni hakkım değil mi dedim. Tabi kart iptal işleminizde memnuniyetle yardımcı olayım dedi. Yalnız diğer kartınıza ücret yansımamış, bu niçin kapatıyoruz dedi, ne açıklama ileteyim dedi, ben de iki yüzlü, sahtekar bir bankayla çalışmak istemiyor, Türkiyede bunca banka varken diyin dedim. O da peki dedi 16 TL puanınız var yalnız bu silinecek dedi, silinsin kapatın dedim. Kapattı. Sonra asıl ücret yasnıtılan kartı da kapatacağım şu kadar puan var silinecek onaylıyor musunuz dedi, evet onaylıyorum dedi, sonra hemen Ali Bey size bankamız adına bir teklif sunuyorum, kart ücretinizi iade edemiyoruz ama 30 TL nakitpuan yükleyelim ilk alışverişinize dedi, ben benden kesilen parayı aynen istiyorum dedi bu olmaz dedi, zaten ben tüketici hakem heyetine gidip alacağım dedim, merak etmeyin dedim, o da ödemek zorundasınız dedi, tamam ya öderim kapatın artık vaktim yok dedim, kısa bir süre bekletebilir miyim dedi, peki ama uzun olmasın dedim, ben kart ücretinin iptali ile ilgili talebinizi ilgili komisyonumuza ilettim, cuma gününe kadar iadesi sağlanmış olur, arayıp kontrol edebilirsiniz dedi. Bu bankalar o kadar adi ki. Diğer kartınızı tekrar basıp gönderiyorum adresinize dedi ben de puanlar ne olacak dedim aynen yüklü olacak dedi. Buyrun burdan yakın işte...


    alayı fason bunların...




  • arkadaşlar öğrendiğim kadarıyla tüketici hakem heyetlerinin isteği pul parası vs. yasal değilmiş. ilgili haber:

    http://www.tuketiciler.org/?com=news.read&ID=1298

    » Tüketici sorunları Hakem Heyeti Dilekçenizi Almak İstemesse
    Tüketiciyi ve Rekabeti Koruma Genel Müdürlüğü'nün kendisini yargı makamı zannederek verdiği hukuksuz direktifi gerekçe gösteren bazı Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri tüketicilerin dilekçelerini almadıkları yönünde şikayetler gelmektedir. Bu durum Anayasanın 36, 74, 137 maddelerine, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunun 121. maddesine ve 3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanununa açıkça muhalefettir ve suçtur.

    eğer gittiğiniz hakem heyeti dilekçenizi kabul etmiyorsa, memura anayasada yer alan dilekçe hakkınızı engellediğini ve dilekçenizi almazsa hapis cezası bile alabileceğini hatırlatın. bu söylediklerinizden sonra yiyorsa dilekçeyi almasınlarda görelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rainbow7 -- 3 Ocak 2010; 20:00:57 >




  • Az once aradım 35 tl kesmişler dedim tüketici yasasına gore aldığınız ücret yasal deil dedim anayasanın hangi maddesinde var dedi kadın bana kaldım oyle malesef geri vermiyoruz dedi

    Ne yapmam gerek tekrar arıcam classic olan kartımı kapattırıcam içinde borcum var go ile yoluma devam etcem faydası olurmu onaylıyorum dersede desın onu kullanmıyacagım zaten ama kapattırmadan almanın bi yolu varmı .

    ---------

    Az once yine aradım iptal ettiricem dedim 6 ay içinde kullanırsanız bidahaki ay a yatırıcaklarını soyledi bende onayladım 1 kereye mahsusmuş bu kart ücreti geri odemesi ama daha oncede yapmıstım nekadar yanar donerlı bunlar iptal ettiricem diyince hemen dansoz gibi kıvırdı ...

    T.C Sanayi ve Ticaret Bakanlıgının yasası var dedim 4077 / 6. maddesi ne derse begenirsiniz o yasa daha onaylanmadı bbgk mı oyle bisi dedi o yasa gecersizdir dedi kaldım yine oyle ama 6 ay kullanma kabulumde kart ücretini iptal etti yasayı goz onunde alarak iptal etmedi pf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KURSAD. -- 2 Ocak 2010; 16:23:34 >




  • son 2 senedir hsbc kartimdan kesilen ucret icin telefonla ariyorum hemen iptal ediyorlar. seviyorlar beni sanirim :)
    insallah bu seneninkinide iptal ettirebilirz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KontG

    O halde öğrenci belgesi alıp hesap hareketlerimi gösteren email çıktısıyla beraber şubeye bir dilekçe ile başvurup tüm alınan hesap işletim ücretlerini geri alabilir miyim? Yine tük.hak.heyetine mi gitmem gerekiyor yoksa direkt şubeye başvursam olur mu?


    Bir ara benim lise döneminde birçok şubede açtığım vadesiz hesaplarım vardı, sürekli taşındığım için. Bir gün bir tanesine bir arkadaşım para yatırmıştı, hesap işletim ücreti kestiler, gittim banka ile görüştüm öğrenci olarak o hesap işlenmemiş ama hemen faxlayalım şubeye iade etsinler demişler ve iade etmişlerdi.

    Öğrenci belgesi ile başvurduğunuzda o yıla ait ücreti iptal ederler ama geriye dönük uzun süreli iptal gerçekleşir mi bilmiyorum, o konuda bir garanti veremem; görüştüğünüz görevli ve personelin insiyatifi dahilinde bir durumdur belki de onların da yapabilecekleri bir şey olmayadabilir. Gidip görüşün, iptal etmezler ise Hakem Heyetine "Öğrenci olmama karşın ücret alındı" diye başvuru yapmanız daha sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: basturkemin


    quote:

    Orijinalden alıntı: KontG

    O halde öğrenci belgesi alıp hesap hareketlerimi gösteren email çıktısıyla beraber şubeye bir dilekçe ile başvurup tüm alınan hesap işletim ücretlerini geri alabilir miyim? Yine tük.hak.heyetine mi gitmem gerekiyor yoksa direkt şubeye başvursam olur mu?


    Bir ara benim lise döneminde birçok şubede açtığım vadesiz hesaplarım vardı, sürekli taşındığım için. Bir gün bir tanesine bir arkadaşım para yatırmıştı, hesap işletim ücreti kestiler, gittim banka ile görüştüm öğrenci olarak o hesap işlenmemiş ama hemen faxlayalım şubeye iade etsinler demişler ve iade etmişlerdi.

    Öğrenci belgesi ile başvurduğunuzda o yıla ait ücreti iptal ederler ama geriye dönük uzun süreli iptal gerçekleşir mi bilmiyorum, o konuda bir garanti veremem; görüştüğünüz görevli ve personelin insiyatifi dahilinde bir durumdur belki de onların da yapabilecekleri bir şey olmayadabilir. Gidip görüşün, iptal etmezler ise Hakem Heyetine "Öğrenci olmama karşın ücret alındı" diye başvuru yapmanız daha sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum.



    Önceki yıllara ait de öğrenci belgelerim mevcut... Gerekirse o belgeleri de eklerim... Teşekkür ederim.. Sonucunu burada bildiririm




  • evet bu aykı ekstrede cardfınansıma 35tl bındırmısler,aradım tabı 4dakıkalık bır bekleme suresınden sonra 6 ay kullanırsanız ıptal ederız dedıler,ıs tatlıya baglandı dıyebılırız,netekım tugba adındakı musterı danısmanı ıptal edıldıgını bır sonrakı ekstrede gorusunuz dedı,ama bu ekstreyı 35tl eksık odeyebılırsınz notunuda verdı

    ben aralıgın son haftası aramıstım fınans bankı,ıptal edeceklerını soylemıslerdı,eger ıptal edeceklerını soylemeselerdı,ozaman kartımı ıptal ettırecektım
  • bende dilekçelerimi hazırladım, internetten örnek kararları indirdim kartlarım 2007 tarihli sözleşme eski tipmi acaba bankayla uğraşmadan öğrenemezmiyiz yada uğraşmadan hakem heyetine versemmi. saygılar
  • HSBC extrem gelmiş düşmüşler :)
  • hsbc ile yaklaşık 10 yıldır çalışıyordum. gold ve black kartlarım vardı. yazın 45 tl kart ücreti yansıtmışlardı. benzer konuşmaları yaptım sizin gibi .dalga geçer gibi 15 tl puan yükleyelim kapatmayın dediler. dalga mı geçiyorsunuz siz diyip iki kartımı da iptal ettirdim. ondan sonra sadece bonus kullanmaya başladım. ben bişey demeden yansıttığı kart ücretini aynı ekstrede geri almış garanti. ben de jest olarak eşime de ek kart çıkarttırdım. kendim de GS Bonus aldım. sonuçta sağlam bi müşteri kazandı garanti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vogue

    hsbc ile yaklaşık 10 yıldır çalışıyordum. gold ve black kartlarım vardı. yazın 45 tl kart ücreti yansıtmışlardı. benzer konuşmaları yaptım sizin gibi .dalga geçer gibi 15 tl puan yükleyelim kapatmayın dediler. dalga mı geçiyorsunuz siz diyip iki kartımı da iptal ettirdim. ondan sonra sadece bonus kullanmaya başladım. ben bişey demeden yansıttığı kart ücretini aynı ekstrede geri almış garanti. ben de jest olarak eşime de ek kart çıkarttırdım. kendim de GS Bonus aldım. sonuçta sağlam bi müşteri kazandı garanti.



    Bakalım Garanti aynı duyarlılığı bize de gösterecek mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vogue

    hsbc ile yaklaşık 10 yıldır çalışıyordum. gold ve black kartlarım vardı. yazın 45 tl kart ücreti yansıtmışlardı. benzer konuşmaları yaptım sizin gibi .dalga geçer gibi 15 tl puan yükleyelim kapatmayın dediler. dalga mı geçiyorsunuz siz diyip iki kartımı da iptal ettirdim. ondan sonra sadece bonus kullanmaya başladım. ben bişey demeden yansıttığı kart ücretini aynı ekstrede geri almış garanti. ben de jest olarak eşime de ek kart çıkarttırdım. kendim de GS Bonus aldım. sonuçta sağlam bi müşteri kazandı garanti.


    garanti ile ilgili ilk defa böyle bir hikaye duydum.
    hayretler içerisindeyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vogue

    hsbc ile yaklaşık 10 yıldır çalışıyordum. gold ve black kartlarım vardı. yazın 45 tl kart ücreti yansıtmışlardı. benzer konuşmaları yaptım sizin gibi .dalga geçer gibi 15 tl puan yükleyelim kapatmayın dediler. dalga mı geçiyorsunuz siz diyip iki kartımı da iptal ettirdim. ondan sonra sadece bonus kullanmaya başladım. ben bişey demeden yansıttığı kart ücretini aynı ekstrede geri almış garanti. ben de jest olarak eşime de ek kart çıkarttırdım. kendim de GS Bonus aldım. sonuçta sağlam bi müşteri kazandı garanti.



    Enteresan
  • O gün Garanti Ters tarafından kalmış sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: basturkemin

    Zaten öğrenci isen Garanti Bankası'nın herhangi bir şubesine öğrenci belgesi, öğrenci kimliğin ve nufüs cüzdanın ile gidersen, hesabına öğrenci olduğuna dair bilgi girişi yapılıyor (Uni-Bank vs.) ve hesap işletim ücreti ödemiyorsun. Geçmişe dönük iade yaparlar mı bilmem, gidip görüşmende fayda var Ben de öğrenciyim halen ancak gittim belge isteyince bir daha uğrayamadım, mail atacağım bakalım. Olmadı uğrayacağım tekrar gerekirse.

    quote:

    Orijinalden alıntı: KontG

    Bu konuyu soğutmayalım.. Soygunculara para kaptırmamak lazım... Bende de Garanti Para Card var.. Yılda 50 lira hesap işletim ücreti alıyorlar... Zaten öğreciyim, her çektiklerinde içime oturuyor... Sırf sanal kart için kullanıyorum... Hesap işletim ücreti almayan ve sanal kart uygulaması olan başka bir banka var mı?

    Varsa hemen geçeceğim





    Arkadaşlar konuyu en başından bu yana takip ediyorum. Bir çok kararı, metni, haberi vs. inceledim ve aklıma şu şekilde yattı bu konu..

    1a-) 12 puntolu açıkça ücret belirtilmiş sözleşmeler(son 1-2 yılda kart alan üyeleri ilgilendiriyor): Şimdi konu ile ilgili bu şekilde bir teferruat görünüyor ki en çok kafa karıştıran nokta bu. Bazı kararlar ve hükümlerde belirtildiği üzere, tek taraflı olarak belirlenen bir hizmet bedeli olmasına karşın, yeni kanunlara göre bu büyüklükte yazılmış ve müşteriye tekrar tekrar her sayfası imzalattırılmış(buraya dikkat) sözleşmelerin geçerli olduğunu, bankanın tüketici hakem heyetinden yapılan başvuruyu hesap hareketlerinizi inceleyip ve/veya insiyatifi dahilinde bu tutarı iade etmeyi kabul edeceğini düşünüyorum. Ancak ki, bu tarz konuların üzerine düşen bir banka/ilgiliye denk gelir iseniz, banka yeni kanuna göre bu ücretleri sizden almak için karşı dava açabilir.

    1b-) 12 punto'nun olmadığı(hehe) eski yıllarda verilmiş, sözleşmesiz ya da tek bir imza ile yapılmış sözleşmeler: İşte bu konuda tamamen rahat hissedebilirsiniz. Çünkü eski yıllardaki kartlarda bu ücretler açıkça ifade edilmediğinden, karşı dava açacak bir belgeleri ellerinde bulunmamakta ve kesinlikle paranızı iade edeceklerdir.

    Örneğin benim 10 seneye yakındır Yapı Kredi Bankası'ndan bankamatik kartım var ve henüz 1 kuruş hesap işletim ücreti ödemedim. 18 yaş öncesi ve sonrasında da öğrenci olduğum için hiç ücret talep etmediler. Yine benzer şekilde HSBC kredi kartım 2004'te açıldığı için tüketici hakem heyetine 4 yıllık ücret için başvurabilirim ama toplamda son 2 yılda 30 TL kesilmiş, gerek görmedim; bunu geri alabilirim diye düşünüyorum eski sözleşme olduğundan.

    Ancak 7 Ocak 2009 tarihinde Garanti Bankası'ndan Maaş Hesabı açtırmıştım. Hesapta ilk 2 ay hareketten sonra işten ayrıldığım için Kasım dönemine kadar hiç bir hareket olmadı ve hiç bir ücret çekildiğini görmedim. Ancak Kasım döneminde bir havale geldi ve hesap işletim ücreti keseceklerini tahmin ettiğimden, ücret yattıktan sonra 1 saat geçmeden ücreti çektim. Hesapta kalan 91 kuruşu kesmişler :) Bu hesabımla ilgili sözleşme imzalarken tonla imza aldılar ve sözleşmeler güncel olarak yapıldı, dolayısı ile sanırım işletim ücretinin iptalini bu yöntemle talep edemem. Rica, minnet, şantaj, öğrenci belgesi çözüm yollarını deneyeceğim elbette.



    İlave bilgiden zarar gelmez
    Hakem heyetlerinin ve mahkemelerin verdikleri karalarda şekil şartları (punto büyüklüğü, her sayfanın imzalanması vs.) önemli yer tutmakla birlikte göden kaçan bir husus Sanayi Bakanlığının çıkardığı gnelgeler var. Bu yönetmelikler biraz bankaları memnun etmek için çıkarılmış gibi ama o yönetmeliğe göre sözleşmede tutar yazıyorsa bankalar o tutarı alabilir daha fazlasını alamaz. Diyelim sözleşmede 30TL yazıyorsa o kartı kullandığınız sürece sizden 30TL alabilir 1 kuruş fazla alamaz.

    Hakem heyetinin karaları 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine ititraz edilmezse kesinlik kazanır ve ilgili banka bu kararı uygulamak zorunda. Birde bankalar tüketicileri hakem heyeti kararlarını tüketici mahkemesine itiraz ederiz diye korkutuyorlar. Vatandaşta 30-40 liralık para için ya kaybedersem 250tl ödemek zorunda kalırım diye korkuyor.
    Yapı kredi bankası lehime sonuçlanan hesap işletim ücreti iadesini ne zaman yapacaksınız diye sorduğumda Avukat tüketici mahkemesine itiraz edecek demişlerdi ancak bir birbuçuk ay sonra avukat yanında çalışanla parayı verdiğim adrese gönderdi.

    Birde bankalar laf ebeliği yapıyor ona dikkat edin. Genelde kullandıkları cümle Bankalar kanununda yer alan "Bankalar alacakları ücret, faiz, kart ücretlerini diye başlayan "BDDkya bildirirler" le biten uzun bir cümleye dayandırıyorlar. Bu ve benzeri cümleler bankaların BDDKya karşı sorumluluklarını sayıyor tüketiciyi ilgilendiren tarafı yok.




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.