Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.717
Cevap
67
Favori
414.722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yander kullanıcısına yanıt
    Hocam size tavsiyem Sedan bir araç almanız,
    Artık Seda'n araçlar 3,5lt civarı yakıyor
    Neden Sedan önerdim, seçeneklerde tucson, qq varsa sizin için 4x4'ün hiç bir önemi yok demektir.
    İşin uzmanlarınında belirttiği gibi 4x4 önemli değilse Suv almak hamallıktan başka birşey değil.
    Bu yönde düşünmenizi tavsiye ederim.
    Diğer yandan sadece dsg sorunlarından ötürü dünyada 30 milyon aracını geri çağıran ve Çin'de bile dsg li araçları 10 yıl garanti ile satan, ancak Türkiye'de 1 aracı bile geri çağırmayan tüm sorunlara kullanıcı hatası diyen bir markanın alım listesinde olması aslında tüketicinin birbirine saygısızlığı oluyor. Duyarlı olmakta fayda var
  • Hocam size tavsiyem Sedan bir araç almanız,
    Artık Seda'n araçlar 3,5lt civarı yakıyor
    Neden Sedan önerdim, seçeneklerde tucson, qq varsa sizin için 4x4'ün hiç bir önemi yok demektir.
    İşin uzmanlarınında belirttiği gibi 4x4 önemli değilse Suv almak hamallıktan başka birşey değil.
    Bu yönde düşünmenizi tavsiye ederim.
    Diğer yandan sadece dsg sorunlarından ötürü dünyada 30 milyon aracını geri çağıran ve Çin'de bile dsg li araçları 10 yıl garanti ile satan, ancak Türkiye'de 1 aracı bile geri çağırmayan tüm sorunlara kullanıcı hatası diyen bir markanın alım listesinde olması aslında tüketicinin birbirine saygısızlığı oluyor. Duyarlı olmakta fayda var
    Herkese merhabalar,,,

    2006 Model Forester kullanıcısıyım. Aracın ilk sahibiyim. Aldığım 2006 yılından beri servislerimi aksatmadan bu güne kadar geldim. Arabam 115.00 km de. Garip bir şekilde bu güne kadar arabama yaptığım harcamaları listeledim. Ortaya ilginç bir tablo çıktı.

    10.000 Km - 20.06.2006 - 209,00.TL
    20.000 Km - 19.03.2006 - 336,00.TL
    30.000 Km - 21.02.2007 - 574,18.TL
    40.000 Km - 11.07.2007 - 548,02.TL
    50.000 Km - 31.01.2008 - 559,62.TL
    60.000 Km - 25.08.2008 - 583,00.TL
    80.000 Km - 26.01.2011 - 4.337,46.TL
    100.000 Km - 08.07.2013 - 2.087,46.TL
    115.000 Km - 17.03.2016 - 7.051,97.TL

    80.000 Km de maalesef arka Amortisörüm Patladı. 2 arka değiştiği için Fatura 4.337.TL ye çıktı.

    100.000 Bakımı 1. Ağır bakımdı. Triger kayışı dahil pek çok değişim olduğu için 2.087.TL ödedim.

    Son Bakımım da maalesef Oksijen Sensörüm Hava Emme Valfleri (A-B) arıza yapmıştı bunları değiştirdim. Sadece bu 3 parça iskonto öncesi 3.000.TL + Kdv tuttu

    Ön Takım 10 sene sonra ilk defa değişti, Frenler, Egzost değişti. ve Tüm yağlar ve filtreler değişti.

    Özetle 10 senede servis için 16.287,17.TL para harcadım. Senelik maaliyetim 1.628.TL, Aylık Maaliyetim 135,73.TL oldu.

    Bunları 2 nedenle paylaştım.

    1- 10 senesini doldurmuş bir Subaru Forester de bizleri bekleyen sürprizleri görmenizi istedim
    2- 10 senelik bir aracın servis maliyetini görmenizi istedim..

    Sevgi ve saygılarımla,

    Merhabalar bende de 2009 forester var, lpg ile kullanıyorum. Diğer arkadaşların dediği gibi lpg'siz bir araç bulursanız iyi olacaktır. Bunu yazma sebebim de aracın lpg ile ne kadar yürüdüğünü, montaj durumunu bilemeyecek olmanızdır. Aracı satın alacağınız sıra sübaplar erimişse ve gizlemek istiyorlarsa şu lpg katkıları gibi sıvılar biraz sarsıntıyı örtbas edebiliyor ama en fazla 500 kilometre sonra sarsıntıyı hissetmeye başlayıp gereksiz yere hem para harcarsınız hem de hevesiniz kaçar. Alacağınız aracın da bakımları nerede yapılmış ya da yapılmış mı bakmanız faydanıza. Misal bendeki aracın tüm mekanik bakımları sadece Jaspa'da yapıldı satın aldığım günden bugüne kadar. İlk satın aldığımda garanti sonrası bakımlara ulaşamayınca servise götürüp tüm sıvı ve gereken değişimleri yaptırmıştım. Bunun tek istisnası airbag fişeği için geri çağırma kapsamında Bayraktar'a götürmem. O esnada çatlak olan ön camı da değiştirmiştim kaskodan.


    Arabanın yaşından ve muhtemel kilometresinden ötürü değişmesi gerekebilecek şeyleri yazmaya çalışayım.

    • Alacağınız araç zorlanarak kullanılmışsa orjinal radyatörü bir süre sonra üstten sızdırma yapabiliyor. Rezerv su haznesi olduğu için düzenli kontrol yapıyorsanız çok sıkıntı yaşamazsınız ama değişmesi gerekir. Dalgın olduğunuz bakmadığınız bir aralıkta hararet yapabilir. Güzel masraf açtırır.
    • Aracın hız yükseldikçe arkadan uğultu geliyorsa porya değişmesi gereklidir. Benim başıma geldiği için yazıyorum, bilye dağılıyor ve uğultu yapmaya başlıyor. Düşük hızda farkedilmez ama yüksek hızlarda artan bir uğultusu vardır.
    • Direksiyonu tam sağ ya da sol kırıp gaza yüklediğinizde düzenli tıkırtı yapıyorsa aks başlarında aşınma vardır. Subaru orjinal parça olarak sadece aks başı satmıyor. Yarım aksla beraber almanız gerekiyor. En azından SH kasa için. Ben de gidip Yender'den Tayvan malı aks başı aldım, Jaspa'da taktırdım bakım zamanı. Birer bakım arayla ikisini de değiştirdim ses yapmaya başladı diye. Aks ile almaktan daha mantıklı ve ucuz geldi.

    Bunun dışında standart bakım aralıklarında değişmesi gereken parçalar, eskiyen kauçuklar, kayışlar vs. ve ağır bakımlar yapıldı. Aracı lpg ile kullandığım için sübaplar sıkıntı çıkarttığında sübap takımı değiştirdim komple. En son seferde sübap takımı değiştirirken, ağır bakıma 20bin kilometre kaldı diye ağır bakımını da yaptırdım. Sonra gidip tüm lpg tesisatını tank vs. daha güncel bir sistem ile değiştirdim. 30bini geçti şimdilik bir sorun yok şükür. Benim kullanım tarzımda ortalama 60bin kilometre civarı lpg ile gittikten sonra sübap yaptırmak gerekti şimdiye kadar. Daha uzun giden arkadaşlar da var. Ki lpg'siz kullanacaksanız zaten bu kısım gereksiz.


    Cidden bir Subaru almak niyetindeyseniz klasik ekspertizden sonra ayrıca adı bilinen bir Subaru servisine gidip kontrol ettirmenizi tavsiye ederim ya da direkt servislere sorun kendi bakımını yaptıkları araçlardan satılık olan var mı diye. Subaru özelinde midir bilmiyorum ama daha butik bir çevre olduğundan misal ben de arabayı satmaya ya da takasa karar verdiğimde ilk söyleyeceğim servis olacaktır "Abi 2009 kasa bakan var mı, satacağım yada model yükselteceğim." diye.

    Önceki gün hava yastığı fişeği değişimi ile ilgili aracı servise cagirmislardi. Dun Bayraktar İstinye'ye gidip işlem için bıraktım aracı. Ön camımda çatlak vardı, aracı bir gün bırakıp onu da değiştirttim. O sırada evrak işlemleri yapılırken e-boxer geldi mi diye sordum ilgili arkadaşa. Gelmedi ama donanım listelerinin geldiğini söyledi. Bakarken haliyle konu fiyata da geldi. Listelerdeki fiyatlar 395.000, 405.000 ve 440.000 lira.
    İlk iki donanım listesi arası gördüğüm fark sadece deri koltuk. Ki benim tercihim olurdu. En pahalı donanım seviyesi içinse gördüklerim harman kardon ses sistemi, 18 inç jant farkiydi. Muhakkak başka farklarda vardır ama aklımda bunlar kalmış.

    Ayrıca 2020 yılı için Türkiye'ye 40 tane araç geliyormuş ve şimdiden 10 tanesi satılmış. 20.000 lira ödeme yapıp ön sipariş verebiliyorsunuz dediler.

    Mesaj bitmeden aklıma geldi en üst donanımda daha hızlı kapanan elektrikli bagaj kapağı varmış. Ne faydası olur çözemedim.
    Ben 2016 sıfır outback aldım ve halen kullanıyorum kmsi 80binde. İlk subarumdur.

    yani siz gidip 2010 model ne idüğü belirsiz bir araç alıp yaşadığınız sıkıntıları burada markayı kötüleyerek anlatmanız çok acı bir durum. Şu bir gerçek ki Subarular ya çok temizdir yada çok hırpalanmıştır, bunu expertizle kontrolle anlamanız mümkün değil, ancak o aracın geçmişini takip ederek anlayabilirsiniz.

    Yazdıklarınızdan sadece servis sorununa katılıyorum, bu araçların ustası ülkemizde belli noktalarda var ama arıza çözümü yorucu bir donanıma sahip değil, zaten japonların en sevilen özellikleri arızalığı basite indirgeyecek tasarımlar yapmalarıdır.

    Ben şu ana kadar aracımı ağır arazi şartlarında uzun süreli kullandım, yarılan lastik sayısının haddi yok, şu anda arabada halen trim sesi bile yok, ilk defa subaru sahibi oldum ve bu araç beni mest etti, Servise istanbulda yetkili caddemotorsa götürüyorum, daha geçen hafta 75bin bakıma verdim bakımı 1.200 tl tuttu, şirketimde kıçıkırık torneo var onun bile bakımı 1.200 tuttu.

    Şu ana kadar arıza olarak Direksiyon kutusundan tıkırtı sesi geldi ve garantiden değişti, eğer arazide kullanırsam yine o ses gelecek bu elektrkli direksiyonu olan araçların hepsinde aynıdır. 2. yaşadığım sorun şanzımandan belli bir hızda bi ses gelmesiydı ve buda garantiden halledildi. Garantim bittikten sonrada yüksek devirlerde hafif bir ıslık sesi duydum ve hemen servise gittim SIKI DURUN SERVİS İNCE ÖLÇÜMLERLE SESİN DPFDEN GELDİĞİNİ SÖYLEDİ VE GARANTİSİ BİTMİŞ OLSA BİLE BUNU GARANTİDEN DEĞİŞECEKLERİNİ SÖYLEDİLER, PARÇA SİPARİŞ EDİLDİ GELMESİNİ BEKLİYORUM. Bunu hangi marka yapar söyleyin bakalım. Servise gidipde çözülemiyen anlaşılamıyan hiçbir sorunum olmadı, parçanın yurtdışından gelmesi 15-20 gün arasını hiç geçmedi, Evet ben yaşadığım servis serüvenlerimden hep memnun kaldım, her sorunum hemencecik halledildi. Yani diğer araçların parçası ülkemizde mi üretiliyor, Arkadaşım BMW 5.20sine arka stop için 20 gün bekledi, yanı bu markaya ait bir durum değil, heleki araç almak kararı için hiç değil.

    Ben otomotiv mezunuyum ve araçların teknik detaylarına hakim birisiyimdir. Yani özetlersem Subarunun mekaniği VW camiasına Nal toplatır. Temiz subaru bulabiliyorsanız ve çevrenizde ustası varsa sorun yaşayacığınızı hiç sanmıyorum.
    Üreticinin tavsiye ettiği bakım aralığı 15.000 km'dir. Subaru'da Motul yağları kullanılır.
    Standart sıvı değişimlerinin yanı sıra 60.000 km'de bir CVT şanzıman ve diferansiyel yağlarının değişimleri de vardır. Maliyeti bugünün fiyatları ile ortalama 800-1000 TL arasındadır, atlanmaması gerekir.
    Dizel Foresterlar XV'den sonra en çok satan model sanırım. Yakıt tüketimi, gücü, konforu, donanımı bence tatmin edici. Kabin ve bagaj hacmi çok iyidir, kullanımı çok rahattır, görüş açıları ve manevra kabiliyeti çok iyidir ve yakışıklı bir oğlandır :)
    Şimdiden hayırlı olsun...
  • Öncelikle hayırlı olsun.
    Ancak bir araçta bu kadar şikayet hiç normal değil. Umarım şikayetleriniz bir an önce giderilir. özellikle bagaj-radyo teyp konusunda kullanım hatası yok ise gerçekten can sıkıcı.
    Araç çalıştığında meydana gelen titreme normaldir, eğer aracınızı uzun süre kullanmıyorsanız ilk çalıştırma halinde aracın 2000 devir çevirmesi ve hafif titremesi normal ki aracın boxer motor olduğunu da unutmayın.
    Klima sistemi bir arıza değil, benim aracımda da öyle. Mantığı şu: aracın içi çok sıcak(ya da soğuk) ise aniden içeriye verilen hava buharlaşmaya neden olacaktır.
    Motor-performans olarak aracınızın fabrika verisinde maksimum hızı 192 km/h iken 180 km/h görmeniz normal, alt viteslerde daha devirli döndürürseniz biraz daha artar hız ki zaten trafik kurallarını da dikkate alarak denememenizi tavsiye ederim.
    Yokuş aşağı gaza basmazken gördüğünüz veri benim Subaru'da olmuyor hatta dizel ceed aracımda oluyor. Araç yokuş aşağı gitse dahi motor çalışıyor ve bu nedenle de sarfiyat oluyor kimi araç ekranında tüketim yok diye gösteriyor olsa da gerçeklikte bir tüketim var.
    Aracı 140 km yi geçmekte zorlandığı için "çöp" olarak nitelemeniz bence araca dair beklentilerinizi yanlış konumlandırmanız ile alakalı.
    Bütün bunların yanı sıra foruma girdiğiniz gün ve ilk mesajınızda bir araca çöp demenizi de düşündürücü buluyorum. keşke aldığınız aracı o kadar para vermeden önce iyice araştırsaydınız. CVT şanzımanın özellikleri-motor performansı gibi. Böylece araç alımı yapacağı esnada bu foruma bakarak fikir edinmek isteyen kişileri de yanlış yönlendirmemiş olurdunuz.
    Yine de
  • Herkese merhabalar,,,

    2006 Model Forester kullanıcısıyım. Aracın ilk sahibiyim. Aldığım 2006 yılından beri servislerimi aksatmadan bu güne kadar geldim. Arabam 115.00 km de. Garip bir şekilde bu güne kadar arabama yaptığım harcamaları listeledim. Ortaya ilginç bir tablo çıktı.

    10.000 Km - 20.06.2006 - 209,00.TL
    20.000 Km - 19.03.2006 - 336,00.TL
    30.000 Km - 21.02.2007 - 574,18.TL
    40.000 Km - 11.07.2007 - 548,02.TL
    50.000 Km - 31.01.2008 - 559,62.TL
    60.000 Km - 25.08.2008 - 583,00.TL
    80.000 Km - 26.01.2011 - 4.337,46.TL
    100.000 Km - 08.07.2013 - 2.087,46.TL
    115.000 Km - 17.03.2016 - 7.051,97.TL

    80.000 Km de maalesef arka Amortisörüm Patladı. 2 arka değiştiği için Fatura 4.337.TL ye çıktı.

    100.000 Bakımı 1. Ağır bakımdı. Triger kayışı dahil pek çok değişim olduğu için 2.087.TL ödedim.

    Son Bakımım da maalesef Oksijen Sensörüm Hava Emme Valfleri (A-B) arıza yapmıştı bunları değiştirdim. Sadece bu 3 parça iskonto öncesi 3.000.TL + Kdv tuttu

    Ön Takım 10 sene sonra ilk defa değişti, Frenler, Egzost değişti. ve Tüm yağlar ve filtreler değişti.

    Özetle 10 senede servis için 16.287,17.TL para harcadım. Senelik maaliyetim 1.628.TL, Aylık Maaliyetim 135,73.TL oldu.

    Bunları 2 nedenle paylaştım.

    1- 10 senesini doldurmuş bir Subaru Forester de bizleri bekleyen sürprizleri görmenizi istedim
    2- 10 senelik bir aracın servis maliyetini görmenizi istedim..

    Sevgi ve saygılarımla,
  • Hayatımda hiçbir subaruya binmemiştim. 11 yılda 13-14 farklı araç aldım bindim sattım. Ne bir arkadaşımda ne bayide hiçbir subaruya binmeden kasım 2013 te internette görüp beğendiğim fakat kendi aracım aurisin satışı, alacağım foresterın sahibinin satmaktan vazgeçerek ilandan kaldırması gibi sebeplerle 5 ay peşinde koştuktan sonra 15 mart 2014 te 62.988 km.de 2007 model subaru forester 2.0 xs limited sahibi oldum.
    Ve akabinde subaru4ever sitesine üye olarak sadece bir araç almadığımı, müthiş dostlar edinip mükemmel bir camiaya adım attığımı anladım.
    Hiç test dahi etmeden aldığım bu aracı tam 8 ay 10 gün sonra 25 kasım 2014 tarihinde ilana dahi vermeden 77.000 km.deyken bir talipliye arkasından bakakalarak ve üzülerek sattım. Sonra subarunun hakikaten zor satıldığını, daha doğrusu zor vedalaşıldığını da anlamış oldum.
    Tam ne yapacağımı kara kara düşünürken az önce bahsini yaptığım camia sayesinde 24 saat daha geçmeden bulduğum ve yapılan organizasyon sayesinde tüm işlerin sorunsuz halledildiği bir satışla 26 kasım 2014 tarihinde 46.500 km.de 2009 model bir subaru forester 2.0 xr sahibi oldum.

    Subaru hakkında atıp tutanlar, hayatında binmediği hatta yakından görmediği halde yorum yapanlar hep oldu hep olacak. Bu arabayı sahiplerine sorun derim.
    Ve dikkat edin; "Bir kez SUBARU alan mutlaka bir kez daha SUBARU alır..."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GökAy54 -- 16 Aralık 2014; 0:26:53 >
  • sdenizkoc S kullanıcısına yanıt

    Merhabalar bende de 2009 forester var, lpg ile kullanıyorum. Diğer arkadaşların dediği gibi lpg'siz bir araç bulursanız iyi olacaktır. Bunu yazma sebebim de aracın lpg ile ne kadar yürüdüğünü, montaj durumunu bilemeyecek olmanızdır. Aracı satın alacağınız sıra sübaplar erimişse ve gizlemek istiyorlarsa şu lpg katkıları gibi sıvılar biraz sarsıntıyı örtbas edebiliyor ama en fazla 500 kilometre sonra sarsıntıyı hissetmeye başlayıp gereksiz yere hem para harcarsınız hem de hevesiniz kaçar. Alacağınız aracın da bakımları nerede yapılmış ya da yapılmış mı bakmanız faydanıza. Misal bendeki aracın tüm mekanik bakımları sadece Jaspa'da yapıldı satın aldığım günden bugüne kadar. İlk satın aldığımda garanti sonrası bakımlara ulaşamayınca servise götürüp tüm sıvı ve gereken değişimleri yaptırmıştım. Bunun tek istisnası airbag fişeği için geri çağırma kapsamında Bayraktar'a götürmem. O esnada çatlak olan ön camı da değiştirmiştim kaskodan.


    Arabanın yaşından ve muhtemel kilometresinden ötürü değişmesi gerekebilecek şeyleri yazmaya çalışayım.

    • Alacağınız araç zorlanarak kullanılmışsa orjinal radyatörü bir süre sonra üstten sızdırma yapabiliyor. Rezerv su haznesi olduğu için düzenli kontrol yapıyorsanız çok sıkıntı yaşamazsınız ama değişmesi gerekir. Dalgın olduğunuz bakmadığınız bir aralıkta hararet yapabilir. Güzel masraf açtırır.
    • Aracın hız yükseldikçe arkadan uğultu geliyorsa porya değişmesi gereklidir. Benim başıma geldiği için yazıyorum, bilye dağılıyor ve uğultu yapmaya başlıyor. Düşük hızda farkedilmez ama yüksek hızlarda artan bir uğultusu vardır.
    • Direksiyonu tam sağ ya da sol kırıp gaza yüklediğinizde düzenli tıkırtı yapıyorsa aks başlarında aşınma vardır. Subaru orjinal parça olarak sadece aks başı satmıyor. Yarım aksla beraber almanız gerekiyor. En azından SH kasa için. Ben de gidip Yender'den Tayvan malı aks başı aldım, Jaspa'da taktırdım bakım zamanı. Birer bakım arayla ikisini de değiştirdim ses yapmaya başladı diye. Aks ile almaktan daha mantıklı ve ucuz geldi.

    Bunun dışında standart bakım aralıklarında değişmesi gereken parçalar, eskiyen kauçuklar, kayışlar vs. ve ağır bakımlar yapıldı. Aracı lpg ile kullandığım için sübaplar sıkıntı çıkarttığında sübap takımı değiştirdim komple. En son seferde sübap takımı değiştirirken, ağır bakıma 20bin kilometre kaldı diye ağır bakımını da yaptırdım. Sonra gidip tüm lpg tesisatını tank vs. daha güncel bir sistem ile değiştirdim. 30bini geçti şimdilik bir sorun yok şükür. Benim kullanım tarzımda ortalama 60bin kilometre civarı lpg ile gittikten sonra sübap yaptırmak gerekti şimdiye kadar. Daha uzun giden arkadaşlar da var. Ki lpg'siz kullanacaksanız zaten bu kısım gereksiz.


    Cidden bir Subaru almak niyetindeyseniz klasik ekspertizden sonra ayrıca adı bilinen bir Subaru servisine gidip kontrol ettirmenizi tavsiye ederim ya da direkt servislere sorun kendi bakımını yaptıkları araçlardan satılık olan var mı diye. Subaru özelinde midir bilmiyorum ama daha butik bir çevre olduğundan misal ben de arabayı satmaya ya da takasa karar verdiğimde ilk söyleyeceğim servis olacaktır "Abi 2009 kasa bakan var mı, satacağım yada model yükselteceğim." diye.

  • 3- Motor yeni çalıştığında rölantideyken klimanın sıcak/soğuk, buğu çözücüsü+yüksek kademe fan ayarı ve cam rezistansları çalıştırılarsa hafif titreme yapması normaldir.
    4- Yeni aracın rodaj süresinde yüksek devir ve hız yapılmaması gerekir.
    5- Ben de premium forester kullanıyorum, 140 km'den sonra çöpe atılacak bir araç değil.
  • kursattaskin K kullanıcısına yanıt
    CVT şanzımanlar herkesin zevkine göre değil. Motor devrinin araç hızından çok kopuk şekilde artması ve araç hızının bir süre sonra artmaya ve devrin düşmeye başlaması benim şahsi fikrime göre çok eğlenceli değil. Ama şunu bilmek lazım, CVT bir ekonomi ve verimlilik aktarma teknolojisidir, sportiflik veya performans değil. Kullanımınızdan anladığım kadar hızlı ve sportif kullanmayı seviyorsunuz. O zaman diyebilirim ki, hem şanzıman hem kasa hem de motor seçiminiz tarzınıza aykırı.

    Aracın son hızı konusunda; eğer broşürüne veya internet sitesine bakarsanız, aracın son hızının 190 gibi bir şey olduğunu göreceksiniz. Tabi bu hızın son 10-20 km/s bölümünde de, yani 160-170 km/s sonrasında da hızlanma yavaş olur ve uzun süre alır son hıza ulaşmak. Bu tüm araçlarda böyledir ve kadranda yazan sürat hiç bir aracın son sürati değildir. Bunun için üreticinin verdiği son sürat rakamlarına bakmak lazım. Ben üreticinin sizin araç için verdiği son sürat bilgisi ile, sizin ulaşabildiğiniz sürati uyumlu gördüm.

    Otomatik klimaların hepsi araç motoru soğukken ayağa ve cam önlerine üfleyerek başlar. Motor ısısı normale yaklaştıkça da diğer istikametlere sırayla üfler. Siz bunu off ettiğinizde tüm ayarları da off edersiniz. Açarken yine otomatik moda basarsanız, doğal olarak tüm program yeniden ve motor ısısı, hava ısısı vb. dataları kontrol ederek başlar. Çok sıcak bir havada başlatırsanız, yani klima soğutma yapacaksa, bu sefer de üst menfezlerden üfleme fonksiyonu ile başlar, araç içi ısısını arzu edilene yaklaştırınca hem fan kısar ,hem değişik menfezlere zaman dilimleriyle dağıtabilir.

    Zaman zaman anahtar uzak konumda veya kalabalık bir çantanın içindeyse, anahtarı algılamayıp, çalışmayabilir. Ancak frenden çekerken çalışıyor kısmını anlayamadım.

    Eğer i-stop fonksiyonu on pozisyonunda ise, park etmeye geldiğinizde araç bunu bilmediği için, sizin trafikte durduğunuzu varsayarak, ekonomi yapmak maksatlı bu fonksiyonu devreye alabilir. Bu durumda siz şanzımanı P pozisyonuna alınca tekrar çalışıyor olmalı. Durum böyle midir? Eğer bu anlattığınız durum i-stop fonksiyonu ise normaldir. Bu sizi rahatsız ediyorsa, i-stop fonksiyonunu her çalıştırma sonunda off pozisyonuna getirebilirsiniz. Yok eğer i-stop ile ilgili değilse, mutlaka servis bu konuyu incelemeli. Videonuzda gördüğüm kadarıyla araç stop ettiğinde tüm kontrol ışıkları yanıyor, bu stop etme işleminin i-stop bazlı olması ihtimalini düşürüyor.

    Yağmurlu havada silecek motoru sesi ile ilgili bir bilgim yok.

    Aracı D pozisyonunda stop ederseniz kilitlenmemesi ve sizi uyarması çok doğal. Bu sizin emniyetiniz içindir. Araç hem şanzıman güvenliği hem de çevre güvenliği için P pozisyonuna alındıktan sonra stop edilmeli. Tersi olsa ve uyarmasa şikayet etmek gerekirdi.

    Aracınızın klima sistemi araç için sizin istediğiniz ısıya, örneğin 22 C'ye getirdi ve gereksiz olduğu için de klimayı off pozisyonuna aldı diyelim. Siz ısıyı 20'ye düşürdünüz. Klima yönetimi en kısa sürede 22'den 20'ye indirmek içim ortamı klimayı on eder. Bu fonksiyonu beğenmeyip, eleştirmek doğaldır ama bir arıza değil.

    Sesleri duymadan yorum yapmak zor. Ama bu cam sesleri camlardan gelen mekanik ses değil de, bir çok araçta olabilen bir kapı lastik sesi ise, bunu engellemek için kapı lastiklerine sürülen sprey veya krem tipi malzemeler var.


    Elektirikli bagaj kapaklarını ben de sevmiyorum. İyi çalışsalar bile alış veriş merkezi gibi güvenlik kontrolü olan yerlerde çok sıkıntı oluyor. Çünkü sistem ağır işliyor ve doğal olarak acele etmeye çalışan güvenlikçiler ile sık sık hafıza veya mekanizma sorunu olabilir. Üstelik ağır işleyen açılıp, kapanma işlemi yüzünden gecikmeler ve arkadakiler yüzünden strese girmeler de doğal. Bir ara kendime Forester düşünürken, sormuştum satıcıya bu fonksiyon off ediliyor mu diye? Bu kapak motorunun hangi yüksekliğe kadar kalkacağına dair bir hafızası var. Eğer güvenlik kontrollerinde biraz kafa karıştırıcı hareketler yapıldıysa belki hafıza sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Tabi bu sadece tahmin, en doğru çareyi ve sonucu servis üretecektir.

    Elimden geldiğince cevaplamaya çalıştım, umarım yardımı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 11 Şubat 2015; 14:18:11 >
  • 2017 si 208.000 olmuş.

    Kapış kapış gidiyordu zaten.
  • Kendi aracıma çektiğim ufak bir video..

  • aresGTi kullanıcısına yanıt
    Forumda gecen gün bir yazı okudum WV yayımlamış. Bakımları bizde yaptırmazsanız DSG arızalarınız iyi niyet garantisine girmeyecek diye..

    Dsg sorunsuz diyenlere cevap gibi olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furykury

    Forester e-boxer model donanım detayları yayınlanmış:
    e-Xtra: Baz donanım
    e-Xtreme: Baz + deri koltuk
    e-Xclusive: Baz + deri koltuk + ısıtmalı arka koltuk ve direksiyon + Harman Kardon + 18 Jant + elektrikli bagaj kapağı

    bakalım fiyatlar nasıl olacak...

    Maksimum Güç (Benzinli Motor) 110 kW (150 PS) / 5,600 - 6,000 rpm
    Maksimum Güç (Elektrikli Motor) 12.3 kW (16,7 PS)
    Maksimum Tork (Benzinli Motor) 194 Nm / 4,000 rpm
    Maksimum Tork (Elektrikli Motor) 66 Nm
    Önceki gün hava yastığı fişeği değişimi ile ilgili aracı servise cagirmislardi. Dun Bayraktar İstinye'ye gidip işlem için bıraktım aracı. Ön camımda çatlak vardı, aracı bir gün bırakıp onu da değiştirttim. O sırada evrak işlemleri yapılırken e-boxer geldi mi diye sordum ilgili arkadaşa. Gelmedi ama donanım listelerinin geldiğini söyledi. Bakarken haliyle konu fiyata da geldi. Listelerdeki fiyatlar 395.000, 405.000 ve 440.000 lira.
    İlk iki donanım listesi arası gördüğüm fark sadece deri koltuk. Ki benim tercihim olurdu. En pahalı donanım seviyesi içinse gördüklerim harman kardon ses sistemi, 18 inç jant farkiydi. Muhakkak başka farklarda vardır ama aklımda bunlar kalmış.

    Ayrıca 2020 yılı için Türkiye'ye 40 tane araç geliyormuş ve şimdiden 10 tanesi satılmış. 20.000 lira ödeme yapıp ön sipariş verebiliyorsunuz dediler.

    Mesaj bitmeden aklıma geldi en üst donanımda daha hızlı kapanan elektrikli bagaj kapağı varmış. Ne faydası olur çözemedim.
  • olrich O kullanıcısına yanıt
    Ben 2016 sıfır outback aldım ve halen kullanıyorum kmsi 80binde. İlk subarumdur.

    yani siz gidip 2010 model ne idüğü belirsiz bir araç alıp yaşadığınız sıkıntıları burada markayı kötüleyerek anlatmanız çok acı bir durum. Şu bir gerçek ki Subarular ya çok temizdir yada çok hırpalanmıştır, bunu expertizle kontrolle anlamanız mümkün değil, ancak o aracın geçmişini takip ederek anlayabilirsiniz.

    Yazdıklarınızdan sadece servis sorununa katılıyorum, bu araçların ustası ülkemizde belli noktalarda var ama arıza çözümü yorucu bir donanıma sahip değil, zaten japonların en sevilen özellikleri arızalığı basite indirgeyecek tasarımlar yapmalarıdır.

    Ben şu ana kadar aracımı ağır arazi şartlarında uzun süreli kullandım, yarılan lastik sayısının haddi yok, şu anda arabada halen trim sesi bile yok, ilk defa subaru sahibi oldum ve bu araç beni mest etti, Servise istanbulda yetkili caddemotorsa götürüyorum, daha geçen hafta 75bin bakıma verdim bakımı 1.200 tl tuttu, şirketimde kıçıkırık torneo var onun bile bakımı 1.200 tuttu.

    Şu ana kadar arıza olarak Direksiyon kutusundan tıkırtı sesi geldi ve garantiden değişti, eğer arazide kullanırsam yine o ses gelecek bu elektrkli direksiyonu olan araçların hepsinde aynıdır. 2. yaşadığım sorun şanzımandan belli bir hızda bi ses gelmesiydı ve buda garantiden halledildi. Garantim bittikten sonrada yüksek devirlerde hafif bir ıslık sesi duydum ve hemen servise gittim SIKI DURUN SERVİS İNCE ÖLÇÜMLERLE SESİN DPFDEN GELDİĞİNİ SÖYLEDİ VE GARANTİSİ BİTMİŞ OLSA BİLE BUNU GARANTİDEN DEĞİŞECEKLERİNİ SÖYLEDİLER, PARÇA SİPARİŞ EDİLDİ GELMESİNİ BEKLİYORUM. Bunu hangi marka yapar söyleyin bakalım. Servise gidipde çözülemiyen anlaşılamıyan hiçbir sorunum olmadı, parçanın yurtdışından gelmesi 15-20 gün arasını hiç geçmedi, Evet ben yaşadığım servis serüvenlerimden hep memnun kaldım, her sorunum hemencecik halledildi. Yani diğer araçların parçası ülkemizde mi üretiliyor, Arkadaşım BMW 5.20sine arka stop için 20 gün bekledi, yanı bu markaya ait bir durum değil, heleki araç almak kararı için hiç değil.

    Ben otomotiv mezunuyum ve araçların teknik detaylarına hakim birisiyimdir. Yani özetlersem Subarunun mekaniği VW camiasına Nal toplatır. Temiz subaru bulabiliyorsanız ve çevrenizde ustası varsa sorun yaşayacığınızı hiç sanmıyorum.
  • Sanirim cok fazla forester sahibi yok.. :( ama eger bu arac ile ilgili bilgisi olanlar , paylasirsa cok sevinirim..
    Nitekim yakinda bende forester kullanmaya basliyacagim...:)
    (10 gun gibi))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kozbi -- 21 Aralık 2009; 1:10:52 >



  • 2010 turkiye verilerini paylasayim, siz yazdiklarinizi bunun isiginda gozden gecirin:

    subaru forester en donanimsiz/ucuz modeli sifir fiyati 65bin TL

    landrover disco 4 en donanimsiz/ucuz modeli sifir fiyati 150bin TL

    hele ki amac offroad veya romork cekmek degilse, fayda maliyet, fiyat performans analizi ortada.

    ki bu mukayese en donanimli modelde devam ederse, yani forester 2.5 turbo vs disco 3.0 tdv6 hse kiyaslanirsa; fiyat 100 /200 bin TL seklindedir, foresterin performansi yolu aglatir, discodakilerin de gozunu yasartabilir

    edit: bu yazdiklarimi bir td5 hayrani olarak yazdigimi da belirtmek isterim, iki yil once arac degistirecegimde ilk tercihim 2001 disco td5 edinmekti, temizini bulamayinca kismet olmadi. ama disco bir merak ve tutku isi iken, forester (diger bircok japon markasi gibi) sorunsuz, masrafsiz, gorevini yapmaya her an hazir bir aractir. uluslararasi sorunsuzluk endekslerinde subaru forester listenin en tepelerinde iken, discovery ingiltere'de bile ilk 50'de yer almaz. yani zevk meselesi deseniz anlarim da fiyat performans deyince sezar'in hakki sezar'a.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skmg -- 20 Haziran 2010; 17:39:12 >
  • selimkk kullanıcısına yanıt
    Her markanın olduğu gibi Subaru'nun da zayıflıkları vardır. Genel anlamda sorunsuzluk ve dayanıklılıkta en üstlerde olmasa bile, her zaman ilk 10 içerisinde yer alan markalardandır. Tabi ki, yaptığınız araştırmalarınıza ve ayırdığınız bütçeye göre alıp, almamak sizin kararınızdır ve saygıyla karşılanmalıdır. Erce arkadaşımızın cevap yazmasının sebebi verdiğiniz karar değil, kararınızı biraz sert bir şekilde açıklamış olmanız. Sonuçta bu forum Subaru Forester forumu ve aracın sahipleri, sahip olmak isteyenleri burayı ziyaret ediyor. Henüz almayıp, internette görülenleri tam gerçekmiş gibi yazmak veya tam tersi sahibi olunmadığı halde, çok pozitif yazmak, potansiyel alıcıları yanıltabileceği gibi sahiplerini de kırabilir.

    Bir de bir şeyi şaka yollu beyan etmek isterim; biz tabi ki Fatih Sultan Mehmed Han'ın ve Osmanlı'nın torunlarıyız. Ancak Osmanlı çok yakın tarihimizdir, Türk tarihi Osmanlı ile mi başlıyor?
  • senut kullanıcısına yanıt
    Aslında otomobil tavsiye etmek pek sevdiğim bir şey değil. Ben sadece objektif bir şekilde tecrübe ve görüşlerimi paylaşmayı severim ki, okuyanlar buradan yola çıkarak kendi beğeni ve beklentileriyle karşılaştırabilsin. Yani model tavsiye etmekten çok, seçimi kolaylaştırmak taraftarıyım. Çünkü otomobiller artık çok çeşitlendi ve kişiselleşti. Herkesin farklı beklentilerine cevap veren farklı modeller mevcut.

    Yine de size diyebilirim ki, marka tercihleriniz birbiri ile çok uyumlu. Her 3 marka da niş, şahsına münhasır ve hava atmaktan çok, kalite, mühendislik ve fonksiyonelliği yaşamakla ilgili. Sadece Volvo cc biraz farklı bir tercih. (Bununla C70'i kasdettiğinizi düşünüyorum)

    Subaru Forester ile Mazda CX5 birebir aynı sınıf. Her ikisi de esasen şehir içi ve otoban aracı öncelikle. Ancak hafta sonu ve tatil hobilerine de belli bir dereceye kadar izin veren SUV araçları. Sport Utility Vehicle, isminden de anlaşıldığı gibi, sportif etkinliklerinizde sizi destekleyen özelliklere sahip araçlar. Tabi burada bahsedilen sportif etkinlikle piknik, balık, kayak vb. gibi sınırları olanlar...

    Bu iki araç birebir aynı sınıf olmalarına rağmen aralarında ciddi fark var. Yorumumu Forester'ın turbo hariç modelleri üzerine yapacağım. Bu arada diğer sorunuzu da cevaplayayım, turbo modeller çok ekstra performansa sahip oldukları gibi, süspansiyon ayarlarında da bu gücü kaldıracak biraz farklı ayarlamalar var. Daha sert, daha konforsuz, daha çok tüketen ama çok daha iyi performansa sahip, daha iyi yol tutan modeller. Subaru hayranı herkesin hayallerini süslemeleri çok doğal.

    Eğer aracınızı asfaltta sürmekten keyif alıyorsanız, yani daha sportif, daha dinamik sürüşleri seviyorsanız, aracınızın iç mekan dizaynı, kullanılan malzemelerin kalitesi, işçiliği sizin için önemliyse, modern teknolojik ekipmanları önemsiyorsanız o zaman CX5. CX5 çok daha sportif bir sürüşe, çok daha net ve hassas bir direksiyona ve sınıfını aşan derecede sportif bir süspansiyon ayarına sahiptir. Bu araçla konfor içinde, yarı-Premium seviyesinde seyahatler yapabileceğiniz gibi, yerden yüksek olmasına rağmen bir kompakt hb seviyesinde dinamik ve sportif sürüşler de yapabilirsiniz. Aşırı zorlamadığınız hafif arazi şartlarında da sizi üzmez.

    Ama asfaltta, yani şehirde sadece ihtiyaçtır otomobil, bir yerden bir yere giderim diyorsanız, ancak tam bir hobi adamıysanız, yani sizin için arada sırada olan asfaltsa ama balık, çimen, çayır, piknik, dağ, kayak, doğa tatilleri vb. sizin için öncelikliyse, Forester. Forester süspansiyon sistemi arazi için daha takviyeli ve orta transfer kutusu uzun zorlamalara karşı ısıl direnç olarak daha fazla kendini kanıtlamıştır. Forester'ın iç mekanında otururken ne dizayn, ne işçilik, ne de donanım size modern ve estetik keyifler vermez. Ama bir yeri çizdim, içi balık koktu vb. gibi üzülmezsiniz.

    CX5 bir salon beyefendisidir ama spor ayakkabıyı, çizmeyi ayağına geçirdi mi, sizi şaşırtma kapasitesine de sahiptir. Vay be şehir çocuğuna bak sen! tadındadır...

    Forester adından da anlaşılacağı gibi doğa adamıdır. Baktığınızda zaten bu herif atlar, zıplar, tırmanır dedirtecek gibi görünüyordur. Onu şehirde partiye götürdüğünüzde, yine blue Jean ile geleceğine ve gömleğinin ütüsüz olacağına emin olabilirsiniz. O böyle formaliteleri takmaz, yoluna bakar!


    Volvo CC bunlar ile birlikte anılabilecek bir araç değil. Bu aracı nerede, ne zamanlarda, ne şekilde, kiminle, nasıl kullanacağınıza göre alacağınız keyif değişir. Ben 3 adet CC araca sahip oldum, genellikle beni İstanbul ortamında tatmin etmedi. Bu sebeple artık 2. aracımı Coupe olarak tercih ediyorum.

    Mazda ve Subaru ile ilgiliwww.mazdagaraj.com vewww.subaru4ever.com sitelerinde daha detaylı yazılarım var. Oralardan da okuyabilirsiniz...
  • ugrvw kullanıcısına yanıt
    Merhabalar.
    2013 yıl sonu alınan XT kullanıcısıyım.
    1) Hemen herkesin genel itirazları olacak: a)Ses sisteminin görüntüsü(NOT: Harmankardon ses sistemi son derece başarılı ama görüntüsü içler acısı)
    b) Koltukların yapısı(Çok rahatsız etmese de çok rahat ettiğim söylenemez)
    c) Normal olarak yakıt.
    d) Otomatik kararan dikiz aynasının olmaması
    e) Eyesight review olmaması: Aslında çok elzem değil ama ABD'de volvo dahil tüm markaların benzer sistemlerinden daha başarılı bulunan bir sürüş yardım sistemi. TR'ye gelmemesinin tek nedeni sözde navigasyon haritasında TR'nin olmaması. Bu da kusura bakmasın BAYRAKTAR'ın basiretsizliği. eğer alınabilseydi muhtemelen 10.000 TL den az fiyat olmazdı ama size ne kardeşim belki ben alacağım???
    f) Ön döşemelerin ve kapı döşemelerinin hard görüntüsü.

    2) Aracım 240 bg olduğu için yorum yapmam doğru olmaz. Ama ben 240 bg'in keyfini yazabilirim:) HErhangi bir kırmızı ışıkta yanınızda 5.20 d durduğunda eğer topuklarsanız dikiz aynasında git gide küçüldüğünü görmek keyif veriyor. Ara hızlanmaları, yokuş performansı harika....Ama uyarı : Yakıt tüketimine bakmayın yoksa biraz önce dikizde küçülen 5.20 d yanınızdan hızla geçip gider:)

    3) Ankara şehir içinde 11 lt görüyorum genellikle. Ama öğlen saatinde çok sakin bir kullanımla 5.2 Lt gördüm ki ben bile hayret ettim. ( Bagajda 2 tane kristal avize taşıdığım için kırılmamaları adına son derece sakin kullandım) Şehir dışında ise ortalama 120 km/h ile 8 lt yakıyor araç.

    4) Aracın yol ve motor yalıtımı bence gayet iyi. Hatta motor yalıtımı nedeniyle zaman zaman Subarunun o kendine has motor dönüş sesini duyamıyorum. Klasik Subaru dizaynı nedeniyle yan aynalardan yüksek hızda rüzgar sesi geliyor.

    Sorunuzda yok ama ben bir de araçtan memnuniyetleri yazmak istedim:
    5) Araç genel olarak kullanımı sırasında güven veriyor. Hem kullanana hem de yolcu koltuğunda oturanlara. Çok bilinmese bile otomobilden anlayan birisini gördüğünüzde aracı detaylı incelemeye başlaması da hoş bir duygu. Allah korusun ama herhangi bir kaza anında da aracın güvenli olduğunu bilmeniz huzur veriyor. Hızlanması, yol tutuşu ve konforu 10 numara. Yaz aylarında ev taşıdığım için arka koltukları yatırdığınızda neredeyse küçük bir ticari araç hacmine ulaştığını gördüm ki bu da önemli bir avantaj. Deri koltuklarının ortalama üzerindeki kalitesi de güzel hissettiriyor.
  • merhaba arkadaşlar;

    forester premium 2013 aracıma ilk 15.000 km bakımını yaptırdım.

    standart bakım dışında birşey yapılmadı. fiyatıda 612 tl tuttu. Hediye

    subaru logolu atkı, eldiven, camsuyu felan verecekleri fakat ellerinde

    kalmamış. Kargoyla gönderecekler.
  • Araçtan memnun kalmadınız anlaşılan uygun fiyata seve seve alabilirim
  • Dün bütün gün Forester XT ye bir kez daha aşık oldum. ara sokaklarda,x- mode açıkken,kesinlikle çizgisinden sapmadı araç.
    bir iki aracın yolda kaldığı bir rampaya biraz hızlı girdiğimde, yolda bir iki kişi kızdılar fakat, rampa sonuna kadar arkamdan kaymamı bekleyerek seyrettiler, hayal kırıklığı oldu kendileri için.
    bunları hava atmak için değil, lütfen yanlış anlaşılmasın, aracın kış ev yoğun kar şartlarında nasıl bir performans gösterdiğini belirtmek için yazıyorum.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.