Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.716
Cevap
67
Favori
415.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartal

    Şu videonun 10. dakikasından sonra sağ ön kapı ve arka kapıdaki durum normal birşey mi?Rusça anlamadığım için ne dediğini anlayamadım ama, şasi sorun çıkartıyor galiba.
    http://www.youtube.com/watch?v=SwqCJJghL08


    Benim de Ruscam yok o nedenle anlayamadım ama videoyu tekrar izleyince;
    CRV'nin kapıları engel üzerinde iken tam açtıktan sonra hızla kapattığı halde Forester kapısını dar açıdan bıraktığını;
    9.00 dakikada CRV engel üzerinden zor bir şekilde devam ettiği kısmını hızlı bir şekilde akıttıklarını, Forester için ise alttan, sağdan soldan çekim yaptıklarını fark ettim.
    Yani bence aynı standartlar korunarak bir çekim yapılmamış; ya da iyi bir iş çıkartılmamış.

    Bir konuda haklısınız; diğer markalar dizel versiyona getirebildikleri için daha öndeler. Ama bence elma ile armut kıyaslamak oluyor. Eğer gerçek bir kıyaslama isterseniz:
    Honda CRV 2.0 Executive ile Forester 2.0 Premium kıyaslamak gerekir:
    Honda 123.000 TL, Subaru 115.000 TL; Honda'dan %15 daha az yakıt verisine sahip Forester. Donanımlar 3 aşağı 5 yukarı aynı. Forester'ın artısı sürekli 4*4 sistemi.
    Yeni QQ'da yok onun için eski QQ 2.0 Dizel fiyatına baktım Black Edition versiyonu 127.000 TL. Yani Subaru'dan 12.000 TL daha fazla; ki yeni QQ olsa demek ki 20.000 TL 'ye yakın bir fark olur. 2.0 dizel yakıt tüketimi: 9,1 LT; yani Subaru ile aradaki fiyat farkının dizel olarak çıkartması da mümkün değil.

    Özetle; eğer Subaruyu bu araçlarla kıyaslayacaksak ya Subarunun motor geliştirmesini bekleyeceğiz ya da mevcut motorları denk tutup kıyaslayacağız.

    (Honda CRV'yi denediniz mi bilmiyorum ama o araç o motorla ne gider ne de kullananı memnun eder)




  • Ben de Subaru Forester ailesine katılmak üzereyim ve bir araç buldum ancak araçta bir problem var ve ustalar anlayamadı ne olduğunu. Bilen ve fikri olan varsa çok sevinirim.
    Araç 69binde XS Comfort bir Forester 2006 model. Araçla bugün deneme sürüşüne çıktım ve bir ses çıkardı.
    Gazdan ayağını çekip tekrardan basınca sanki şaftta veya diferansiyelde boşluk varmış da dişliler kendini kavrıyor gibi bir ses çıkardı. Bostancı sanayide Yıldıray Otomotiv'e ve Çekmeköy Bayraktar Otomotiv'e göstedik ve ustalar tam anlayamadı. Aracın biraz kalması gerekiyor incelememiz için dediler ama araç sahibi de malum yanaşmadı.
    Bununla birlikte sağ arka amortisör yağ kaçırıyormuş, cruise control müşüründe bir sorun varmış ve arıza ışığı yakıyormuş. Bilgisayarda da çıktı bu sorun ve düzelmesi için 600TL masrafı varmış.

    Çok iyi anlatamamış olabilirim ama sesle ilgili böyle bir sorun yaşayan varsa veya sorunla ilgili fikri olan varsa çok sevinirim.

    Son olarak piyasada bildiğiniz temiz az km yapmış Forester varsa da tavsiyelere açığım XT veya XS fark etmez. Bütçem max 37bin TL.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer22

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartal

    Şu videonun 10. dakikasından sonra sağ ön kapı ve arka kapıdaki durum normal birşey mi?Rusça anlamadığım için ne dediğini anlayamadım ama, şasi sorun çıkartıyor galiba.
    http://www.youtube.com/watch?v=SwqCJJghL08


    Benim de Ruscam yok o nedenle anlayamadım ama videoyu tekrar izleyince;
    CRV'nin kapıları engel üzerinde iken tam açtıktan sonra hızla kapattığı halde Forester kapısını dar açıdan bıraktığını;
    9.00 dakikada CRV engel üzerinden zor bir şekilde devam ettiği kısmını hızlı bir şekilde akıttıklarını, Forester için ise alttan, sağdan soldan çekim yaptıklarını fark ettim.
    Yani bence aynı standartlar korunarak bir çekim yapılmamış; ya da iyi bir iş çıkartılmamış.

    Subarunun şasi sisteminin rijitliği hep övgü konusu olur.Ama videoyu görünce şüpheye düştüm.CRV etkilenmezken Subaru'nun sorun çıkartmasına şaşırdım.
    Ama belki dediğiniz gibi çekim sırasında aynı standartlar tutturulamamıştır.




  • Hocam şahsen benim için donanım demek anahtarsız giriş ve çalıştırma, start stop, cam tavan, koltuk ısıtmadır.Bunların hepsi foresterda yıllardır standart....Bunun dışındakiler de illaki keyif verir ama biraz ıvır zıvır geliyor bana.Ancak turbo foresterın verdiği sürüş keyfini diğer araçlar üzerlerinde dünyanın donanımı olsa yine veremezler.Tüketim meselesi ise kiminin tek kriteri olurken kiminin umrunda bile olmaz, kullanıma, düzenli bakıma güzergaha vs. göre tamamen değişken bir mevzudur, o tartışma uzar gider... Ancak şunu da söylemek gerek 2000 motor ve üstü benzinli suvlar arasında foresterdan az yakan CX-5 dışında bir araç yok bildiğim kadarıyla.
    Motor-şanzıman seçenekleri konusunda ise dediğinize tamamen katılıyorum dizel-otomatik olsa eksik donanımı kimse fazla önemsemez, forester satışları katlanırdı.
  • Forester crv karşılaşmasını IIHS testlerinden yapabilirsiniz. . Santim santim karsilastirabilirsiniz egilme ve bukulmeleri...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapnZAFO

    Ben de Subaru Forester ailesine katılmak üzereyim ve bir araç buldum ancak araçta bir problem var ve ustalar anlayamadı ne olduğunu. Bilen ve fikri olan varsa çok sevinirim.
    Araç 69binde XS Comfort bir Forester 2006 model. Araçla bugün deneme sürüşüne çıktım ve bir ses çıkardı.
    Gazdan ayağını çekip tekrardan basınca sanki şaftta veya diferansiyelde boşluk varmış da dişliler kendini kavrıyor gibi bir ses çıkardı. Bostancı sanayide Yıldıray Otomotiv'e ve Çekmeköy Bayraktar Otomotiv'e göstedik ve ustalar tam anlayamadı. Aracın biraz kalması gerekiyor incelememiz için dediler ama araç sahibi de malum yanaşmadı.
    Bununla birlikte sağ arka amortisör yağ kaçırıyormuş, cruise control müşüründe bir sorun varmış ve arıza ışığı yakıyormuş. Bilgisayarda da çıktı bu sorun ve düzelmesi için 600TL masrafı varmış.

    Çok iyi anlatamamış olabilirim ama sesle ilgili böyle bir sorun yaşayan varsa veya sorunla ilgili fikri olan varsa çok sevinirim.

    Son olarak piyasada bildiğiniz temiz az km yapmış Forester varsa da tavsiyelere açığım XT veya XS fark etmez. Bütçem max 37bin TL.

    Yardım lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapnZAFO


    quote:

    Orijinalden alıntı: CapnZAFO

    Ben de Subaru Forester ailesine katılmak üzereyim ve bir araç buldum ancak araçta bir problem var ve ustalar anlayamadı ne olduğunu. Bilen ve fikri olan varsa çok sevinirim.
    Araç 69binde XS Comfort bir Forester 2006 model. Araçla bugün deneme sürüşüne çıktım ve bir ses çıkardı.
    Gazdan ayağını çekip tekrardan basınca sanki şaftta veya diferansiyelde boşluk varmış da dişliler kendini kavrıyor gibi bir ses çıkardı. Bostancı sanayide Yıldıray Otomotiv'e ve Çekmeköy Bayraktar Otomotiv'e göstedik ve ustalar tam anlayamadı. Aracın biraz kalması gerekiyor incelememiz için dediler ama araç sahibi de malum yanaşmadı.
    Bununla birlikte sağ arka amortisör yağ kaçırıyormuş, cruise control müşüründe bir sorun varmış ve arıza ışığı yakıyormuş. Bilgisayarda da çıktı bu sorun ve düzelmesi için 600TL masrafı varmış.

    Çok iyi anlatamamış olabilirim ama sesle ilgili böyle bir sorun yaşayan varsa veya sorunla ilgili fikri olan varsa çok sevinirim.

    Son olarak piyasada bildiğiniz temiz az km yapmış Forester varsa da tavsiyelere açığım XT veya XS fark etmez. Bütçem max 37bin TL.

    Yardım lütfen

    Çekmeköy'ün tanı koyamadığı ve dediğiniz gibi ses çıkaran bir araca ben olsam kesinlikle niyetlenmezdim. Aracın şanzıman, MPT ve diferansiyel gibi parçaları hayli pahalı olcaktır. Ayrıca amortisörler bu araçların yine en pahalı parçalarından birisi ve tahmin ediyorum tanesi 1000TL üstü tutacaktır.
    Zaten sahibi de sorunun tespitine yanaşmadığına göre o aracı unutun derim.

    Yetkili servislerin 2. El satan bölümlerinden, geçmişi belli ve bakımlı araç alma şansınız daha yüksek. Kolay gelsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir ara Ankara'ya geldiğimde Haluk'u da çağırıp senin aracı bir test edelim arkadaşım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67


    quote:

    Orijinalden alıntı: CapnZAFO


    quote:

    Orijinalden alıntı: CapnZAFO

    Ben de Subaru Forester ailesine katılmak üzereyim ve bir araç buldum ancak araçta bir problem var ve ustalar anlayamadı ne olduğunu. Bilen ve fikri olan varsa çok sevinirim.
    Araç 69binde XS Comfort bir Forester 2006 model. Araçla bugün deneme sürüşüne çıktım ve bir ses çıkardı.
    Gazdan ayağını çekip tekrardan basınca sanki şaftta veya diferansiyelde boşluk varmış da dişliler kendini kavrıyor gibi bir ses çıkardı. Bostancı sanayide Yıldıray Otomotiv'e ve Çekmeköy Bayraktar Otomotiv'e göstedik ve ustalar tam anlayamadı. Aracın biraz kalması gerekiyor incelememiz için dediler ama araç sahibi de malum yanaşmadı.
    Bununla birlikte sağ arka amortisör yağ kaçırıyormuş, cruise control müşüründe bir sorun varmış ve arıza ışığı yakıyormuş. Bilgisayarda da çıktı bu sorun ve düzelmesi için 600TL masrafı varmış.

    Çok iyi anlatamamış olabilirim ama sesle ilgili böyle bir sorun yaşayan varsa veya sorunla ilgili fikri olan varsa çok sevinirim.

    Son olarak piyasada bildiğiniz temiz az km yapmış Forester varsa da tavsiyelere açığım XT veya XS fark etmez. Bütçem max 37bin TL.

    Yardım lütfen

    Çekmeköy'ün tanı koyamadığı ve dediğiniz gibi ses çıkaran bir araca ben olsam kesinlikle niyetlenmezdim. Aracın şanzıman, MPT ve diferansiyel gibi parçaları hayli pahalı olcaktır. Ayrıca amortisörler bu araçların yine en pahalı parçalarından birisi ve tahmin ediyorum tanesi 1000TL üstü tutacaktır.
    Zaten sahibi de sorunun tespitine yanaşmadığına göre o aracı unutun derim.

    Yetkili servislerin 2. El satan bölümlerinden, geçmişi belli ve bakımlı araç alma şansınız daha yüksek. Kolay gelsin.

    Tesekkur ederim cevap icin.
    Sorunun diferansiyel olup olmadigi kesin degil. Sadece sesin geldigi yone gore yorum yapmislar ki usta 15-20dk kullanmis ve ses cikmamis. Neden olabilir fikriniz var midir?
    Bir de 28bindeyken diferansiyel garantiden degismis, arac zaten 67binde. Bir daha sorun cikarmis olabilir mi acaba? Veya neden degismis olabilir garantiden.
    Bu arada sifir diferansiyel 2500TLmis iscilik dahil, bilginiz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CapnZAFO C kullanıcısına yanıt
    Ben buradan bir yorum yapamam, ayrıca yapılması da doğru olmaz. En güzeli servisin bunu tespit etmesidir.

    Arıza ışığı konusuna da dikkat edin, katalitik ve oksijen sensörleri gibi yine pahalı parçalar sebebiyle de yanabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Ben buradan bir yorum yapamam, ayrıca yapılması da doğru olmaz. En güzeli servisin bunu tespit etmesidir.

    Arıza ışığı konusuna da dikkat edin, katalitik ve oksijen sensörleri gibi yine pahalı parçalar sebebiyle de yanabilir.

    Yorumlariniz icin tesekkur ederim.
    Baska dikkat etmem gereken noktalar varsa paylasirsaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Bir ara Ankara'ya geldiğimde Haluk'u da çağırıp senin aracı bir test edelim arkadaşım

    Birkaç gün önceden haberim olursa ben de hatundan CRV'yi alıp gelirim.

    Yoksa YBR 125 ya da Wave 110i motorlarımdan birisiyle gelirim haa. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Bir ara Ankara'ya geldiğimde Haluk'u da çağırıp senin aracı bir test edelim arkadaşım

    Birkaç gün önceden haberim olursa ben de hatundan CRV'yi alıp gelirim.

    Yoksa YBR 125 ya da Wave 110i motorlarımdan birisiyle gelirim haa. :)

    Çok güzel olur dostum, CRV' yi iki Forester'ın arasına alıp fotoğraf çekeriz. Selamlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Abi zaten geçen buluşmada doktor randevusu yüzünden yetişemedim, bu iyi bi vesile olur hem seninle hem de Haluk Abi'yle tanışmak isterim.Yalnız XT virüsü bünyeye bulaşırsa fena...Olmadı sizlere de alırız birer tane
  • kartal K kullanıcısına yanıt
    bir forester sahibi olarak (hemde Rusça bilen) 10. dk anlatayım:
    Çapraz 2 tekerden askıya alınan (2teker engel üzerinde diğer 2 Teker boşta) CRV bağaj kapağı kapanırken zorlanıyor fakat kapak yerine oturabiliyor. bağaj kapağı kapandıktan sonra her iki tarafta kalan boşluklar aynı. Aynı konu mda Forester da "otomatik" kapak kapanırken arada duraksıyor. tekrarlan masina rağmen kapak Tam yerine oturmuyor. Bir tarafta daha büyük boşluk kalıyor. Bu boşluk farkını göstermek için yakından farklı açıdan çekim yapıyor. yani çapraz iki tekerden askıya alınan Forester da defomasyon başlıyor
    Şimdi bir mühendis olarak:
    esneme kalıcı olduğunda deformasyon adını alir. normal koruma dönünce (askıdan inince) eski konumuna geri dönüyorsa ( bağaj kapağının her iKi tarafındaki boşluklar eşitlenip sorunsuz kapanıyorsa) bu deformasyon değil esneklik tir :) bazende yararlıdır (çevir kazı yanmasın. Forester a leke kondurmam)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gralcan kullanıcısına yanıt
    kesinlikle katılıyorum özellikle Turbo konusunda :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapnZAFO C kullanıcısına yanıt
    kesinlikle uzak dur. başın beladan kurtulmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Forester almak niyetinde olan varsa. benimle irtibata geçebilir.

    2009 model Benzinli Comfort XS sedefli inci beyazı 20.500Km (km doğrudur sizleri şaşırtmasın araç istenilen yerde gösterilebilir) aracın tüm periyodik bakımları yetkili servisinde yapılmıştır ve araç şuan yıllık bakım için servistedir. (50.000 km bakımı yapılmaktadır) aracın şubat 2016 yılına kadar geçerli muayenesi yapılmıştır. araç alındığı ilk gün ziebartta altı zift kaplama yapılmıştır. araç alındığı ilkgün ziebartta cam filmi konulmuştur. araç alındığı ilk gün döşeme koruma uygulaması yapılmıştır.

    araç alındığı ilkgün araçla verilen tüm aksesuar (çantalı yangın tüpü, Subaru amblemli trafikseti) mevcuttur ve eksiksizdir. aracın stepnesi hiç kullanılmamıştır ve orjinaldir.

    Aracın ilk ve tek sahibiyim aracı kendim satmaktayım (galeri vs. yoktur arada) aracın değişeni akanı kokanı varmı gibi soruları boşuna sormayın. ciddi alıcısı olan çıkar gelir aracı gözleri ile görür. Fiyat 57.500-TL takas olmaz. neden satıyorsunuz sorusunun cevabı ise ev almak üzereyim ve nakite ihtiyacım var (Subaru herzaman yerine konulabilir ama başımızı sokacak bir ev ailem için daha önceliklidir)

    Araç İstanbul Avrupa Yakasındadır. jedirobbit@gmail.com buradan ulaşabilirsiniz

    Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer22

    Herkese selamlar yeniden.
    XT aracımla ilk şehirler arası yolculuğumu yaptım bu nedenle bir kaç hususu buradan paylaşayım istedim. Güzergahımız: Ankara-Kayseri-Avanos-Ankara. Araçta 2 kişi bagaj boş.

    Önce olumsuz gördüklerim:
    1) Evet sürücü koltuğu sert virajlarda savurmaya meyilli...
    2) Ah ne olurdu kendiliğinden kararan bir dikiz aynası olsaydı. Evet araç yüksek normal sedanlar rahatsız etmiyor ama kamyon ve otobüs ışıkları problem...
    3) Orta konsola bakınca bu kadar para verdim karşılığı bu görüntü olmamalıydı deniyor her seferinde (ki bu çok önemsiz bir kusur ama takıldım)

    Olumlulara gelince;
    1) Araç yandan geçenler için ağır hantal görünüyor, bakışlardan anlıyorsunuz ama sonradan sollama yaparken de "Hadi be bu nasıl iş" dediklerini de anlıyorsunuz. Çok keyifli:)
    2) Yolda hemen devamlı yağmur, az bir kısımda kar (yaklaşık 1 KM ama yerde 10 CM kar olmuş), genellikle çift yol. Yağmur uzun süre yağdığı için ciddi su birikintileri oluşmuş. Her zaman ve her koşulda stabil bir sürüş sağladı. Süperdi.
    3) Yukarıda orta konsola bakınca hissettiklerimi yazdım ama ses sistemi için tam tersi geçerli. Güzel parçalarda volume yükselttim ve çok güzel sesler geldi kulağıma. Başarılı bir sistem var araçta.
    4) Süspansiyon: 18' jant, daha sert süspansiyon sistemi bir araya geldiğinde beni korkutuyordu rahatsız eder mi diye. Hayır sürüşte hiç bir sıkıntı yaratmadı, yan yolcu da seyahatten son derece memnundu.
    5) Ses konusuna gelince: Genel itibarıyla süspansiyonları, trim sesleri hemen hemen yok. 140 KM/h civarında rüzgar sesi doğal olarak var ama onun altında ben duymadım, (Yanal rüzgarlar haricinde). Lakin direksiyon üzerinden bir noktadan bazen tıkırdama duydum. Kronik bir problem olduğunu zannetmiyorum. Düz asfaltta ses konusunda son derece başarılı.
    6) Aracın motor-performansı gerçekten başarılı. Kimseye denemesini tavsiye etmemekle beraber çok az bir süreliğine maksimum performansı görmek istedim sonuç 3500 devir de 200 KM/h gördüm, daha yüklenebilirdim ama güvenlik elden daha da çıkmasın diye yavaşladım.

    Gelelim yakıt konusuna:

    Arkadaşlar önce aracım 1000 KM ye yaklaştı şunu rahatlıkla söyleyebilirim mümkünse bu aracı şehir içi sıkışık trafikte kullanmayın sonuçlar can sıkıcı(15 lt civarı) olabilir.

    Uzun yol deneyimine gelince:

    Sabah Ankara-Kayseri güzergahı 06.00-09.00 arasında katedildi. Işıklar, kayseri şehir içi mesai trafiği de dikkate alındığında ortalama hız: 110 km/h oldu. Ama seyir sırasında genellikle minumum 110 km/h ortalama 130 km/h maksimum ise kısa sürelerle de olsa 180 km/h arasında bir seyahat oldu. Kayseri'ye varıldığında ortalama yakıt tüketimi : 11,0 LT idi.

    Dönüş ise Nevşehir Avanos'dan yapıldı. Bu sefer daha rahat ve yavaş bir sürüş gerçekleşti. Saat 16.30-20.00 arasında yapılan seyahatte ortalama hızımız 90 KM/h civarında oldu. Yolun büyük kısmında yağmur var idi. Büyük çoğunlukla 100-110 KM/h arasında seyahat edildi. Belki 3-4 defa 140 km/h hıza ulaşıldı ama çok uzun süre bu hızlarda kalınmadı. Ankara'da kontak kapattığımda yakıt tüketimi 7,2 LT idi.

    Aracın henüz ilk kmleri olduğunu da hesaba katınca ve zaman içerisinde %5-10 civarında bir düşüş olacağını da düşününce uzun vadede benim kullanım beklentim de netleşmiş oldu: tempolu bir kullanımda araç 10,0 LT, konfor odaklı hız sınırları dahilinde bir kullanımda ise 6,5 LT yakıt tüketimini sağlayabilir ki bu ağırlıkta, sürekli 4*4 ve 240 bg bir araç için son derece normal sonuçlar olduğunu şahsen düşünüyorum.

    Ama şurası kesin sevgili arkadaşlar ayağınızın altındaki gaz pedalına yumuşak davranmaz iseniz o gaz pedalı benzin istasyonunda cüzdanınızı taşıdığınız cebinize bir tekme sallayabilir benden söylemesi:)

    Yukarıda da belirttiğim gibi çok kısa süreli de olsa denediğim maksimum hız sonucunu kimseye tavsiye etmiyorum, ben de dahil olmak üzere her ne kadar altımızdaki araçlar çok daha fazla hızları istese de hız sınırlarına uymamızı şiddetle tavsiye ediyor, herkese Allahtan kazasız, belasız sürüşler diliyorum.


    Merhabalar yeniden. Forester XT ile ilgili sürüş izlenimlerimi aktarmaya devam ediyorum:
    Bu sefer güzargahım Ankara-İzmir-Ankara arasında idi.
    Kesinlik kazanan bir olumsuzluğu tekrarlamak isterim. Belki Bayraktar'dan birileri burayı izliyordur ve Japonya'ya bilgi verir. Hayal ama olsun:
    Sürücü koltuğu uzun yolda gerçekten rahatsız edebiliyor.

    0-100 KM/h denemesini yaptım bu sefer; hava yağışlı idi ve vites geçişini ayarlayamadım ama kronometre 8,3 Sn gösteriyordu. Daha düzgün deneme şansım olsa idi muhtemelen 8 sn altına rahatlıkla inerdim. Bu anlamda araç vaat ettiği performansı sunuyor kesinlikle. Yolu bilenler için Köroğlu Beli çıkışı ile Uşak sonrasında virajlardaki performans son derece başarılı idi. Yüksek hızlı girilen virajlarda dahi aracın çizgisinde kayma olmadı.

    Yine gelelim yakıt tüketimine;

    Yol boyunca ortalama 110 km/h hız yapıldı, gidiş sırasında 8,5 LT, dönüşte ise 8,8 LT veri alındı yol bilgisayarından fark muhtemelen deniz seviyesinden yükseldiğimiz için ortaya çıktı. Bir ara benzinlik arayışı nedeniyle 90 KM/h ye sabitledim aracı bu esnada 7 LT civarına kadar düştü yakıt tüketimi. Kısacası araç 110 km/h üzerine çıktığında yakıt tüketimi neredeyse %30 artıyor.

    İlginç bir detay farkettim: Cruise controlde iken araç daha fazla yakıyor, bunun yerine gazı kendim kontrol ettiğimde yakıt tüketiminin düştüğünü gördüm. İşin aslı aracın gaz tepkimesini ve performansını öğrenince daha hakim olabiliyorsunuz araca.

    Forumda bir arkadaşımız S# modunda kullanmanın özellikle şehir içinde avantaj sağladığını yazmıştı; denedim haklı sayılabilir bu yorum ama çok ciddi bir fark yaratmıyor.

    Arka koltukta bulunan yolcular araç yüksek, süspansiyon sert olmasına rağmen konforlu bir yolculuk geçirdiler.

    En fazla eleştirilen ses sistemi için görüşümü tekrarlayacağım: İç görüntü olarak vasata bile yaklaşmasa da ses çıkışında sistem son derece başarılı.

    Bir başka eleştiri de kapı ceplerinin darlığı noktasında olacak. Legacy'de 1,5lt su yanına gözlük kabı ve cüzdan koyabiliyordum ancak maalesef bu araçta kapı cepleri çok dar.

    Bir de anekdot ile yazıma son vereyim: Aracı İzmir'de yıkamaya götürdüm; aracı yıkayan arkadaş teslim ederken; "Abi kusura bakma bir şey soracağım bu araca bu kadar para vereceğine Porche Cayenna alsaydın ya hemen hemen aynı paradır bunlar " dedi. Sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim.

    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.




  • lawyer22 L kullanıcısına yanıt
    paylaşımlarınız için teşekkür ederiz... yakıt tüketim değerleri için kullanılan mod'u ve vitesi belirtebilir misiniz??? s# modda 8. viteste mi yoksa diğer modlar 6. viteste mi elde edilmiş.... keyifli sürüşler....
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.