Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.717
Cevap
67
Favori
415.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2014 forester xt lerde eyesight donanımı olacakmı arkadaşlar?
  • Merhaba,

    2008 senesinde yine donanimhaber sayfalarindan takiple hanima jetta almistim. Bu aralar degistirmeyi planliyoruz. Arac 29000 km yapti bugune kadar ve 1 tane buyuk bakimi oldu, turbo salteri degisti. Neyse, gecen pazardan beri Forrester'i okuyorum. Acikcasi Tiguan bakiyordum yakin zamana kadar. Su ana kadar Tiguan , Q3 ve Q5 kullanma sansim oldu. Ama fiyatlari cok pahali oldugu icin uzak durdum. 4x4 u yeni tanidigim icin ve arazi ile isim olmasada yol tutus ve epi topu 2 hafta olan Istanbul karyagisina ragmen , cok isindim.

    4x4 konusunda sanirim Forrester ile Q5 ayni klasmanda nerdeyse ama Forrester cok daha erisilebilir fiyat seviyesinde. Tiguan 2.0 TDI bakiyordum ama Istinye Bayraktar da bir tane 2011 forrester buldum 63000 KM'de 60000TL. 10 dakika oncesine kadar CVT saniyordum ama Ilker bey ve Mustafa beyin soylediklerinden bununda 4 vites otomatik oldugunu anliyorum, dogrumudur acaba ? Birde bu aracin paket seviyesi model yili itibari ile yenilerden farkli. Koltuklari deri degil ama isitmasi var, klimasi dijital degil..

    2011 2.0 Forrester kullanan varsa donani paketleri hakkinda bilgi verebilirse cok sevinirim

    Tesekkurler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deren05

    Forester'in dizel 1.6 motor çıkarma ihtimali varmıdır sizce önümüzdeki senelerde?

    Google a tırnak içerisinde Subaru 1.6 diesel yazın, nerdeyse hiç bir şey çıkmadığını görünce böyle bir söylentinin bile mevcut olmadığını göreceksiniz
    Subaru 1600 cc hacminde turbo benzinli motor üretti ( 1.6 DIT 170 HP, 250 Nm Tork) , onu seri üretime dönüştürecek yakın zamanda.
  • firat_ozturk kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim 2 donanım var. Limited ve comfort. Koltuk ısıtma hepsinde standart. Limited'da ekstra deri koltuk ve elektrikli sürücü koltuğu var. Bunun dışında fark yok. 2011 sonrası makyajlı kasalarda bazı ekstralar var. Bluetooth, geri dönüş kamerası gibi. Bir de motorda değişiklik var diye biliyorum.
  • 2011 model forester da 4 ileri otomatik vites var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ImHOTeP kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler

    Arac kasim 2010 da trafige cikmis sanirim. Bu yeni motorun olup olmadigini aracin bir yerinden anlayabilir miyim ?
    O zamanlar sanirim agustos sonrasi yeni model olarak geciyordu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • firat_ozturk kullanıcısına yanıt
    Yeni motor makyaj operasyonu ile birlikte sunulmaya başlandı. 2011 model olarak hem eski tip motor, hem de yeni tip motor var. Araç 2011 model ve makyajla birlikte yapılan bazı değişiklikler mevcutsa, motor da yeni tip demektir. Mesela iç mekanda müzik sistemi ortasında bir 4/4,5' LCD ekran var makyajdan sonra ve bu ekrandan geri görüş kamerası standart. Ayrıca makyajsız versiyonlarda otomatik klima dijital değil. Makyajlı versiyonlarda otomatik klima dijital kontrollü. Gösterge paneli farklı ve yanılmıyorsam en donanımlısında tuşlu motor çalıştırma vardı.

    Müzik sistemi hariç, klima ve gösterge paneli görüntüsü aşağıdaki linkteki gibi olanlar makyajlı versiyon;

    http://image.automobilemag.com/f/57620814%2Bq100%2Bre0%2Bst0/2012-Subaru-Forester-interior.jpg

    Aşağıdaki gibi olanlar ise makyajsız versiyon;

    http://ipocars.com/imgs/a/h/o/o/b/subaru__forester_2_0_awd_automaat_intro_airc_29999_2012_6_lgw.jpg




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Bu 2013 foresterlara nasıl eyesight koymazlar? (

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ImHOTeP kullanıcısına yanıt
    Yeni kasa Forester'larda opsiyonel olarak eyesight donanımı var. Türkiye'ye getirilmiyor, aynen multimedya ekranı ve standart navigasyon sistemi gibi... Bu tamamen distribütörün tercihleri ile ilgili bir durum. Bu durum zaten benim Mazda CX-5 tercihime etki eden unsurlardan birisiydi.
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    2008 forester alsam kasko kaça malolur acaba? İstanbul da kullanılacak 34 yas? Kaskosundan korkmasam Subaru alcam ama kasko korkutuyor
  • BMW 528 kullanıcısına yanıt
    Sevgili dostum, ben sigortacı değilim ki sana sağlıklı bilgi verebileyim. Bu rakamlar araç sahibinin õzelliklerine, hasarsızlık iskontosuna ve sigorta şirketine gõre çok değişir. Bir fikir vermek için bizde 2008 turbo Forester var, kasko bedeli yaklaşık 3 bin TL teklif edildi, biz en yüksek hasarsızlık iskontomuzla yaklaşık 1.100 TL ödedik. 2.0 normal Forester lar için daha düşük olmalı, sahibi şahıs ise, ehliyet eski ise, kaza geçmişi temiz ise fiyatlar çok değişebilir.

    Yani bu sorduğunuz soruya burada kimse net cevap veremez. Bir sigorta acentesine sorarsanız, daha gerçek rakamlar alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam forester alırsan saat forumundan 2. ortak bir forumumuz daha olur
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    @mtutun, sizi daha yeni üye olduğum ancak sizin bazı sebeplerle ayrılmış olduğunuz subaru forumundaki yazılarınızı okuyunca tanıdım. Orada Subaru'nun Simetrik AWD tipleri üzerine uzun uzadıya tatışmışsınız.

    Benim şöyle bir sorum olacak izn verirseniz. Şimdi halen satılmakta olan Forester ve Forester Turbo ile 2006-2008 Forester Turbo'ların S-AWD sistemlerinin farkları nelerdir? Piyasada özellikle 2006-2008 Forester Turbo'lara karşı olan bu talebin neden bu çekiş sistemi mi, yoksa aracın SUV'a benzeyen şimdiki ve bir önceki kasası ile kendisinin daha çok SW andıran tasarımı mı?

    İşin aslı geçen gün XV'yi denedim, motor gücü haricinde kısa deneme turunda araçtan memnun kaldım, keaz arkadaşımın 2006 Forester turbosunu da kullandım ve o da gerek gücü gerekse yol tutuşu ile beni memnun etti.

    Bu aracı hafta sonları alıp,, hafif arazide, kayağa giderken ve bazen keyfe keder plajda kumda binecek biri için sıfır km bir xv veya Forester/Forester Turbo mu önerirsiniz yoksa bir başka ikinc el Subaru modelini mi.

    2006-2008 Forestr Turbo'da olan VTD sisteminden uzun uzadıya bahsetmişsiniz ki faydaları ortada bu sistemi ATS li bir turbosuz aynı yıllara ait Foresterdan benim belirttiğim kullanım tarzıyla kullanılacağını düşünürseniz tercihiniz ne olur du.

    Bu arada 150bin'de 2006 model Forester Turbo üzerinde BRC kiti ile beraber 40bin TL'ye arkadaşımdan alabilirim. Sizce uzun soluklu kullanımda bunun yerine 60-70 bandında ikinci el 2012 model bir XV veya 2009 kasa turbosuz/tubolu Forester (2009-2011 modeller arası) mı tercih edilebilir.

    Araç keyfi kullanım olacağı için çok para bağlamak istemesem de ileride meydana çıkabilecek bakım ve onarım maliyetleri yüzünden baştan para bayılmak mantıklı olur mu?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.




  • Praetor kullanıcısına yanıt
    Araç tercihi ile ilgili sorulara ben çok fazla cevap vermiyorum, veremiyorum. Çünkü araç tercihlerini belirleyen ve kişilere göre değişen o kadar çok faktör var ki! Aracınızı ne maksatla, nasıl ortamlarda kullanacağınız, sürüş stiliniz, bütçeniz, ihtiyaç duyduğunuz iç mekan ve bagaj, ihtiyaç duyduğunuz donanımlar... bunlar çok kişisel konular. Benim beklentilerim, beğenilerimin sizinle uyuşacağının garantisi olmadığı için, size direk şunu alın diyemem. Yanlış olur, sizi yanıltabilir.

    Eğer bana teknik ile ilgili bir soru sorarsanız, bu konuda size yardımcı olmaya çalışırım. Örneğin 2006-2008 turbo Forester'ların neden çok tercih edildiğini sormuşsunuz. Buna kısaca cevap vereyim. Bir araca çok kuvvetli bir motor koyarak onu spor veya sportif bir araç yapamazsınız. Bu motor performansını destekleyen sportif bir şasi, sportif yürür aksam, sportif süspansiyon ayarlarına da gerek duyulur. Aynı zamanda şasinin mükemmelen dengeli olması, ağırlık merkezinin de mümkün olduğunca düşük ve dingil mesafesi arasında dengeli bir noktada olması gerekir. Bu konuyu daha fazla uzatmadan ifade edeyim; 2006-2008 kasa turbo Forester'lar hem sahip oldukları VTD awd sistemi ile, hem de şasi yapıları, süspansiyon sistemi yapıları ile günümüz turbo Forester'ından daha sportif yapıdadır. Yani motorunun hakkını çok daha rahat verecek yapı ve ayarlardadır. Bu Forester versiyonu Crossover olarak olarak adlandırılan sınıftayken (şimdi bu sınıfta XV yer alıyor) yeni kasa ve 2009 kasa Forester'lar SUV sınıfındadır. Ayrıca bu araçlar yaşları gereği 2.el fiyatlarında da mantıklı yerlere gelmiştir. Üstelik bir iki donanımı hariç, çok sağlam, dayanıklı ve uzun ömürlü oldukları da kanıtlanmış otomobillerdir. Sanırım bahsettiğiniz talep, bu sebeplerle ilgili olacaktır. Özellikle de uygun 2.el fiyatları ve sportif sürüş beklentisi yüksek sürücülere hitap etmek sebepleriyle...

    Halen satılmakta olan Forester'larda ATS tipli awd sistemi var. 2006-2008 turbo Forester'larda ise VTD sistemi aws var. Bu ikisinin farklarını 'symmetrical awd tipleri' başlığından okuyabilirsiniz. Yalnız yeni kasa da X-Mode fonksiyonu da var. Bu konuda da Subaru forumunda bir başlığım vardı. Bu konuyu da oradan okuyabilirsiniz...

    İmzanızdan gördüğüm kadarıyla E180 sahibisiniz. O zaman bu araç sadece hafta sonu hobi aracı olacak gibi görünüyor. Hafta sonları performansa ihtiyacınız olmayacaksa XV fiyatıyla, bakım maliyetleriyle, düşük vergileriyle ve 2. elde daha kolay değerlendirilebilmesiyle sizin için iyi bir tercih olabilir. Yok ben hobi maksatlı da olsa, biraz da performans severim diyorsanız 2006-2008 arası turbo Forester hem hobilerinizi, hem performans ihtiyacınızı mükemmelen karşılar. LPG konusuna ise yorum yapmak istemiyorum, ben karşıyım çünkü...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 10 Ocak 2014; 10:18:26 >




  • mustafa hocam turbolu 2006 2008 foresterların tek ve en büyük eksisi ESP olmaması...bence -ki sizin de oldukça önem verdiğinizi undefinedbiliyiorum bu donanıma- çok çok önemli bir donanım ...araç 4x4 olsa da esp li önden çekeri tercih ederdim sanırım ben..malum konuda tercihlerde "2. sıra kaosuyla" belirtmiştiniz bu durumu hatta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drakyuz -- 11 Ocak 2014; 10:31:20 >
  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Mehmet Hocam, bunu ifade etmekten hoşlanmıyorum ama, yanılıyorsunuz. 2006-2008 2.5 XT Turbo Forester'larda VDC (ESP) mevcuttur. Bu modellerde VTD, VDC ve Arka LSD diferansiyel standarttır. Yeni kasada ise, VTD yerine ATS var ve arka LSD yok. 2006-2008 arası Turbo Forester'lar turbo olmayanlara göre farklıdır. Örneğin o model yıllarında turbo olmayanlarda VDC olmadığı gibi, arka frenler kampanaydı. Turbolarda ise arka frenler disk ve VDC var. Yine turbo olmayanlarda awd sistemi ATS iken, turbo olanlarda VTD'dir. Yine turbo olmayanlarda standart jantlar 16' , turbolarda ise 17' dir.

    VDC ile ilgili benim düşüncelerim konusunda %100 haklısınız. Ben 2007 yılında bu konuyu birkaç Subaru bayisi ile detaylı tartışmıştım. Onlar S-AWD'nin VDC (ESP) ye ihtiyaç bırakmadığını söylemişlerdi. Ben de kendilerine S-AWD'nin güvenliği arttırıcı bir donanım olduğunu ancak ESP'nin yerine geçemeyeceğini detaylarıyla izah etmiştim. Bugün yeni olarak satılan tüm Subaru modellerinde VDC standart kullanıldığına göre, zaten bu konuda bir görüş ayrılığı da kalmadı...

    Not; Şunu da belirteyim yalnız, 2006-2008 turbo Forester'larda VDC standart olarak gelmeyenler olabilir. Özellikle 2006 modellerden emin değilim. Almaya niyetli olanlar bunu sorgulasınlar. VDC kontrol butonu direksiyonun sol alt tarafında kokpite entegre şekilde sis farları kumanda butonlarının yanında. Bizim araçda var ve bizimki 2008 model geçiyor ama (Ocak 2008 trafiğe çıkışlı olduğundan) aslında 2007 üretimi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 10 Ocak 2014; 11:05:27 >




  • sağolasın mustafa abi, YOK SANIYORDUM YENİ BİLGİ OLDU BANA...
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Mustafa Bey, bilgi için çok teşekkür ederim.
    Aslında bir ara sizin iş yerinize (Samandıra'daydı yanlış hatırlamıyorsam) gelerek müsait bir zamanınızda 10-15dk subaru hakkında bilgi almak istedim, nedenine gelince her ne kadr Kadosan'da kendisine güvendiğim bir ustam olsa da ve İntaerciy Motor-Kaporta ve şanzıman bölümünde gerek Motorcu Erhan Abi, gerekse Şanzumancı (DSG'yi onarabilen İstanbul'daki iki ustadan biri kendisi) Şakir Abi'den araçlar hakkında bilgi alabilsem de (gerek sözlü gerek göstererek) onların da bu aktarma ve boxer motora çok yatkın olmaması nedeniyle biraz kararsız kaldım.

    Aslında XV bana çok uygun gelse de ikinci el değer kaybı yüzünden , okm 'den ziyade 2012 modellerini ki az sayıda ikinci eli olmasına rağmen tercih etmek mantıklı görünüyor. Ancak arkadaşımın kullandığı 2006 F.Turbo ise amiyane tabirle gerek uzun yolda gerekse hafif arazide bir şaka makinesi kıvamında bir araç.

    diğer forumda "kumda kullanacaksam LSD'li bir aracı VDC'ye patinaj yaptırarak da olsa frenleme yaptırmadan kullanımı açısından tercih ettiğinizi belirtmişsiniz. VDC'nin ise özellikle sadece ön aksta tek tekerin tutunabildiği zeminde diğerlerine karşı bariz üstünlüğüne dikkat çekerek, acemi sürücüler için güvenli bir yol tutuş ve kullanım sunduğundan bahsetmiştiniz.

    Şimdi katalog verilerine bakarken XV'nin avrupa regülasyon kuralları gereği VDC'li olarak geldiğini gördüm ancak Forester'larda ise (yeni kasa ve bir önceki kasa) ATS'li awd sistemi bulunduğunu söylediniz. Bu iki sistemin VDC olanının güvenli sürüşe etkisi açıkken, bu araçlarda neden VDC sistemi olmadığını teknik açıdan ve pazarlama açısından anlatabilir misiniz?

    İşin açıkçası araziye gireceksem eğer örneğin bir VX100'ü 99-2008 kasa olarak 2002-2006 modellerini AT lastiklerle tercih ederdim ancak genellikle asfalt yol kullanımı ve keyfe keder hafif engebeli arazi kullanımı olacağından bu boyutta bir araç her ne kadar sorunsuzluğuna rağmen bana fazla gelecek.

    Bu durumda %80 asfalt (karlı-tozlu ve yağmur etkisi ile çamurlu yollarda ) %20 hafif engebeli arazi, kum, çakıl arazide kullanılmak üzere XV'mi yoksa 2006 Forester turbo mu tercih edilmeli. Şimdi her ne kadar cevap veremiyorum demişseniz de kullanım oranlarımı ve şartlarımı yazdığım için bir fikir almak beni fazlasıyla mutlu ederdi. Forester Turbo'yu alırsam öncelikle motoru indirtip sübabları değiştirerek LPG> kitini söktüreceğim, ancak oldu da hafif çakıllı veya kumlu bir arazide uygun lastiklerle bile olsa XV ile kuma-çakılıp kalmak (motor gücü ve VDC yüzünden) benim keyfimi törpülemesinden korkuyorum.
    İşin sonund neden 2005 model bir VX100 alıp AT lastik taktırmadım da demek istemiyorum.

    EK:
    Şimdi VDC'yi yani ESP'yi bir kenara bırakırsak benim anlayabilidğim 2006-2008 forester turbo'lardaki arka akstaki LSD sitemi ve orta'da VTD ile aslındaşmdk kasa ve br önceki Subaru'larda bulunan VDC'yi bir kenara bırakıyorum, ortadaki ATS'ye göre arazi ve kayfan buzlu zemin perfomansı daha iyi denilebilir.
    Her ne kadar artık tüm Subaru'lar (XV,Forester,Forester Turbo) VDC'li (ESP) olarak gelse de ortadaki ATS ve VDT temel fark oluyor gibi görünüyor.

    Örneğin 2009-2010-2011 ve 2012 subaru forester ve forester turbo'larda VDT yok ATS var ancak bu araçların (otomatikler tabiki manueller sabit 50-50) tamamı VDC'li.
    2013 yeni kasa forester-forester turbo'larda aynı 2009-2012'lerde olduğu gibi ortada ATS dağıtımı yanında VDC'li ancak bunlarda da arkada LSD yok.
    Keza XV'de de vdc olmasına rağmen ATS'li ve arka aksta LSD olmayan bir aktarma var.
    Yanlışlı varsa düzeltirmisiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Praetor -- 10 Ocak 2014; 15:05:57 >




  • Bugün itibarıyla ben de 2009 2.5 XT ile aranıza katılmış bulunmaktayım.Aracı teslim alınca foto eklerim.
  • Bu arada forester almamda araç ile ilgili samimi fikirlerini paylaşan @ilker67, @erceerce ve @link234 nickli arkadaşlara da çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gralcan -- 10 Ocak 2014; 16:52:29 >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.