Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (40. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.717
Cevap
67
Favori
415.611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemanx

    Subaru forester 2.0 2010 modelin deri koltuklu full olanını almayi düşünüyorum. subaru alirken neye dikkat edilmeli motor mekanik va. Olarak birde aracın yakıt tüketimi ne kadardır. Lpg uyumu nasildir.

    Beğendiğiniz bir araç bulduktan sonra sadece Subaru ile ilgilenen servisler ve ustalara motor ve yürüyen aksamla ilgili detaylı ekspertiz yaptırmanızı öneririm.
    Boya kaportaya her yerde baktırabilirsiniz zaten. Hatta basit bir boya kalınlık ölçüm aleti ile kendi kontrol eden arkadaşlar bile var.
    LPG taktırıp sorunsuz uzun süre kullanan epey arkadaş var. Sadece montajını ehil bir usta yapmalı. 2500 cc ile lpgsiz benzin ile devam edip yakıttan şikayet etmeyenleri de biliyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drant D kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler.
    2008 den 2014 e kadar aynı kasa var sanırım bu kasada yıllar arasında farklılık var mıdır gerek motor gerekse donanım olarak? Parça sıkıntısı olarak bazı kullanıcıların basit parçaları bile 20 günde ancak temin edebildiklerini okudum :( 2. el alacağım için doğal olarak CRV ile kıyaslama durumu ortaya çıkıyor. Honda hiç heyecan uyandırmıyor ama bahsettiğim gibi parça ve yürütme maliyeti birde boxer motor ile herkesin haşır neşir olmamış olmasından ötürü CRV öne çıkıyor gibi onun haricinde heyecan, donanım,güven hissi vb. birçok şey Forester dan yana.
  • Şuanki güncel kasa 2012 de değişti. Ilanlardaki 2012 modellerde hem güncel hem bir önceki kasa mevcut.Benzer durum 2008de de var, hem eski hem yeni aynı yıl ilanlarında var.
    Yeni gelecek 2015 modellerde herhangi bir değişiklik yok. Ama makyaj veya kasa değişikliği ne zaman olacak bilmiyorum.
    Dizel yanlış bildimiyorsam sadece 2009-10-11 var. Ama benzinlide secenek çok, her yıl var, hatta farklı hacimler ve beygir guclerinde olmak üzere.
    Öncelikleri iyi belirleyip ona göre hareket etmek lazım. Arada da olsa araziye çıkılacaksa ve guvenlik on plandaysa Subaru rakiplerinden epey one geçmekte. Youtube videolarına biraz göz atarsanız ne demek istediğim daha iyi anlaşılabilir. Özellikle geyik testi, karlı buzlu zemin ve tırmanma testlerine bakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drant -- 7 Şubat 2015; 13:15:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliemre-16

    Subaru forester 2014 yada 2015 elegance modeli icin fiyat alan oldu mu ?Yuzde kac gibi bir indirim alma sanisimiz var arkadaslar.2015 fiyatlari 108.000 olarak gorunuyor 2014 ler 104.000 bu fiyatlarin ustunden ne gibi teklifler yapiliyor.Yakin zamanda fiyat alan arkadaslar yardimci olursa cok sevinirim. Insallah mart civari bende araniza katilicam :)

    Bugün uğradım, özellikle yeni duyurulan dizel otomatik ile ilgili bilgi almak için. 2015 model araçlar Mart başında gelecekmis. Stoklarda Forester kalmadı dedi uğradığım bayi, belki diğerlerinde vardır. 2015 ler için liste fiyatı geçerli, indirim şuanda söz konusu değil diyorlar.
    Ayrıca çarpışma önleyici sistem (eyesight) 2015 Foresterlarda da yok. Sadece outback modelinde gelecekmis.
    Dünyanın en iyi güvenlik sistemi seçilmiş, sen opsiyonel olarak bile getirme Türkiye'ye, yani olacak iş değil. Distribütörü anlamak gerçekten çok güç. Ayrıca neredeyse Subaru ile özdeşleşen Impreza bile getirilmiyor ülkeye...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • drant D kullanıcısına yanıt
    2008-2012 arasındaki kasanın versiyon donanımlarının listesi var mı peki bildiğiniz bir yerde ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: remziadnan


    quote:

    Orijinalden alıntı: drant

    @kursattaskın isimli arkadaş mesajını yazdığı gün üye olup sadece ilgili mesajı yazmış.
    Öncesinde ve sonrasında başka hiç mesajı yok ve foruma bir daha giriş yapmamış. Yazdıklarının inandırıcılığı ne kadar olur düşünün artık.
    0 km araç alacaksınız, bırakın test etmeyi teknik verilerinden bile bihaber olacaksınız, sonra da şikayet edeceksiniz. Ne yapmaya çalıştığını pek anlayamadım doğrusu.
    Bilgi almak isteyenler bir şekilde araştırıp öğrenirler mutlaka ama insanların da yanlış yönlendirilmemesi gerekir diye düşünüyorum.

    @remziadnan , @needacar ilk üretilen dizellerin %1 'inden azında krank kaynaklı problemler olmuş ve Subaru bunların değişimini ücretsiz yapmış.
    Garanti süresi dolanlar dahil. Ayrıca hangi seri numaralı araçlar olduğunun tespiti yapılmış ve listede motor değişimi yapılmayan araç kalmamış bildiğim kadarıyla.
    Tabi yine de işlemlerin yetkili serviste yapıldığından ve kayıt altına alındığından emin olmak lazım.
    Uyumla ilgili bir problem olma şansı yok, hala aynı 2.0 lt TD motor güncel serilerde kullanılıyor.


    Cevap için çok teşekkür ederim @drant

    Sizlerde haklısınız, eski hesabımı kaybettim ve yeniden kayıt oldum. yani inandırıcılığını sorgulamakta haklısınız. geldiğim son noktayı ve yeni problemlerden bahsedeyim size ozaman. bunu çok defa servise de götürdüm daloğluna ancak aldığım cevap standart "herşey normal"

    bir kaç video çektim bununla ilgili olarak bir tanesi aşağıda

    https://www.youtube.com/watch?v=5AawdGmCIIM&feature=youtu.be

    hız ile olan rahatsızlığımı belirttim. belki ben cahilim ancak aracın maksimum hız olan kadran (260) hıza 6.500 devirde ancak 4. vitesle çıkabilmesi bence saçma. arkadaşların yorumu vardır belki. otobanda denedim adapazarı düzlüğünde.

    klima sorununa verilen cevap klima sorunundan daha saçma oldu. sorun şu, klimayı kapatmadan önce yüzüme üflüyor sonra kapatım açıyorum AC On durumuna geçip sonra yukarı üfler buluyorum. başka bir zamanda AC On oluyor ama ayağa üflüyor :) kafasına göre takılıyor yani. verilen cevap ise bana daha saçma, klima motorları rast gele çalışıp rast gele duruyor diyorlar. ama bu durum nadiren oluyor, yani olasılık teoremine aykırı bir durum :))) saçma sapan.

    diğer sorun
    sabah kalktım arabaya bindim frene bastım start a bastım araç çalışmıyor, frenden çeker çekmez çalışmaya başlıyor :) bu 1 defa oldu. saçma sapan servis herhangi bir hata kodu bulamadı. ya bu aracın beyninde sorun var ya milleti kandırıyorlar.

    diğer sorun
    arabayı geldim park ettim daha drive da, frene basılı ayağım park (P) durumuna getirmemişim ve araç kendiliğinden duruyor ışıklar yanık bir de ses çıkıyor. ne oldu lan derken bakmışım araç durmuş. bu durum şu ana kadar 5 defa oldu. servis "herhangi bir sorun yok diyor" :))) saçma

    https://www.youtube.com/watch?v=18GW-cJrG2Q


    diğer sorun
    yağmurlu havada sürekli olarak silecek motorundan gelen vın vın sesini dinlemek zorundasınız, tek çare yüksek seste müzik dinlemek. motor sesini dahi dinleyemiyorsunuz. :)) saçma

    diğer sorun
    aracı diyelimki yanlışlıkla drive (D) iken stop ettiniz araba kilitlenmiyor zira anahtar ile bağı kopuyor, tekrar çalıştırıp kapatmanız gerekiyor.

    diğer sorun
    bazen yapıyor bunu. AC Off durumunda iken sıcaklığı düşürüyorsunuz bir den AC on durumuna geliyor :)) saçma

    diğer sorun
    camlardan bozuk yollarda çatır çutur ses geliyor, servisdiyorki biz duymadık. e gel benimle araziye duy diyorum gelemeyiz diyor. :)) saçma

    bana arabayı satarken hiç sorun olmaz dediler ve test sürüşüne de götürmediler. subaru diye aldık. anlayacağınız bunları bilin de alın alacaksanız.

    daloğlu berbat bir servis, takip yok insanlar bilmiyorlar, size güzel tatlı sözler söylüyorlar hepsi bu.


    ayrıca, fake değilim, isteyen mesaj atsın telefonumu vereyim beraber test edelim hem tanışmış oluruz belki ben cahilimdir aydınlanırım. bu arabayı büyük hayallerle almıştım, güvenmiştim ve yaşadığım tam bir hayal kırıklığı.

    şu an aklıma gelmeyen başka sorunlar da var. ama genel olarak aracın beyninin sorunlu olduğunu düşünüyorum diğer parçaları bilemem uzmanı değilim.



    şu ana kadar bagaj motoru değişti ama yenisi de hala saçmalıyor. çok bazla basarsanız aç kapa bir süre sonra açılmaz oluyor. beklemeniz gerek. her alışveriş merkezine girişte sorun yaşıyorum. adam açmak için düğmeye dokunuyor harekete geçmesi için bir iki saniye geçmesi gerekiyor arada tepki vermediği için adam tekrar basıyor sonra çöz babam çöz arkadaki sırada arabalar küfür ediyor :)) saçma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer22

    Öncelikle hayırlı olsun.
    Ancak bir araçta bu kadar şikayet hiç normal değil. Umarım şikayetleriniz bir an önce giderilir. özellikle bagaj-radyo teyp konusunda kullanım hatası yok ise gerçekten can sıkıcı.
    Araç çalıştığında meydana gelen titreme normaldir, eğer aracınızı uzun süre kullanmıyorsanız ilk çalıştırma halinde aracın 2000 devir çevirmesi ve hafif titremesi normal ki aracın boxer motor olduğunu da unutmayın.
    Klima sistemi bir arıza değil, benim aracımda da öyle. Mantığı şu: aracın içi çok sıcak(ya da soğuk) ise aniden içeriye verilen hava buharlaşmaya neden olacaktır.
    Motor-performans olarak aracınızın fabrika verisinde maksimum hızı 192 km/h iken 180 km/h görmeniz normal, alt viteslerde daha devirli döndürürseniz biraz daha artar hız ki zaten trafik kurallarını da dikkate alarak denememenizi tavsiye ederim.
    Yokuş aşağı gaza basmazken gördüğünüz veri benim Subaru'da olmuyor hatta dizel ceed aracımda oluyor. Araç yokuş aşağı gitse dahi motor çalışıyor ve bu nedenle de sarfiyat oluyor kimi araç ekranında tüketim yok diye gösteriyor olsa da gerçeklikte bir tüketim var.
    Aracı 140 km yi geçmekte zorlandığı için "çöp" olarak nitelemeniz bence araca dair beklentilerinizi yanlış konumlandırmanız ile alakalı.
    Bütün bunların yanı sıra foruma girdiğiniz gün ve ilk mesajınızda bir araca çöp demenizi de düşündürücü buluyorum. keşke aldığınız aracı o kadar para vermeden önce iyice araştırsaydınız. CVT şanzımanın özellikleri-motor performansı gibi. Böylece araç alımı yapacağı esnada bu foruma bakarak fikir edinmek isteyen kişileri de yanlış yönlendirmemiş olurdunuz.
    Yine de


    kusura bakmayın abone olmayı unutmuşum o yüzden cevabınızı yeni gördüm. detaylı bir açıklama yaptım. araç 8.000 km de şu an ve yeterince test şansım oldu. bence çöpe atılacak bir araç 140 üstü. 260 kadranı olan bir arabanın bu davranışları çok saçma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper18

    quote:

    Orijinalden alıntı: kursattaskin

    Yeni subaru forester premium aldım. aracın tipi fena değil ama işte ama
    1- Bagaj açılmıyor mekanizma değişecek sıfır araba bu
    2- radyo teyp değişecek
    3- araç çalıştığında motor ısınmadan iyi bir titreme alıyor arabayı her ne yapıyorsa
    4- klima sisteminde arıza var ben en son yüzüme üfler vaziyette bırakıyroum tekrar açtığımda ayaklara üfler buluyorum. sanırım hafıza balıktan alınmış.
    5- motor performansı çok kötü otobanda maksimum gördüğüm hız 180 o da acaip bağırtarak. yazıık
    6- benim bildiğim araç yokuş aşağı gaza basmaz iken 0 yakıt sarfiyatı olur bizimkisi 2.0 gösterior. ekranın yalancaısıyım.
    7- 140km den sonra at çöpe, 160 hele 180 e çıkartmak için fena halde kastırmanız lazım. uzun süre 160 la gideyim derseniz ise yandınız

    araç bence defolu ayıplı mal ama tabi subaru türkiye bunu kabul etmedi   şaşırmadım. düşünen arkadaş var ise tavsiye etmiyorum.

    sağlıcakla kalın

    Aracınız hayırlı uğurlu olsun;

    bende de 2013 premium modeli var.

    Radyo teyp neden değişecek? begenmediniz mi ? yoksa arızla mı ?
    arka kapak sorunu yanlış hafıza yüzünden olabilir seviste ayarlıyorlar,
    aracın klima açıkken titremesi bence gayet normal.
    klima hafıza olayı muhtemelen serviste ayarlanabiliyordur.
    boxer motor çabuk devir yükseltebildiği için bağırır gibi ses geliyor. boxer motorun ve CVT nin de yüksek ses doğasında var. hatta benim hoşuma gidiyor o ses.
    bu aracı hız için kullanacaksanız XT modelini alsaydınız keşke. diğer Suv araçlarda 140 a çıktığınızda araç çok daha güvensiz geliyor bence.
    Bence araçtan beklentiniz hız ise yanlış yapmışsınız. araç hafif arazi ve kar durumlarında sizi güvenli bir şekilde taşıması için tasarlanmış.
    buna rağmen 160 km hızla girmesi bile bence çok iyi. dediğim gibi bunların yanında 180 ya da daha yüksek hıza ulaşmak istiyorsanız zahten XT almanız gerekirdi.

    Birde bu forum sayfasını çok fazla ziyaret eden arkadaş var. Ben Tiguan almaya karar vermiştim. bir yorumlara bakayım derken bu forum sayesinde
    (özellikle mtutun ve Forester-14 arkadaşlar sağolsunlar) Forester premium aldım. çokta memnun kaldım. çünkü nasıl bir araç alacağım hakkında önceden forumdaki arkadaşlar uyardı ve yorumlar belirleyici oldu. Şimdi siz forumdaki ilk mesajınız olarak bu arabayı çöpe at demeniz gerçekten de lawyer22 dediği gibi düşündürücü.
    Bir çok arkadaş bu mesajınızı okuyarak yanılabilirler.






    XT almadığıma bende çok pişmanım. hız açısından ancak diğer sorunlar da yenilir yuturulur gibi değil. param olsun XT alacağım ama daloğlundan almayacağım tabi. resmen kandırıldım.

    bu arada aracın iyi yanlarıı da yazayım. süper karlı havada bütün her türlü to orta ve sağ şeritte maksimum 90 ile giderken ben otabanda en soldan ve karlar kürenmemiş iken 120 ile çok rahat gittim. aracın yol tutuşu çok iyi, fren mesafesi çok iyi. m

    müzikk sistemi berbat
    bence temel sorun arabanın beyninde, yazılımı çok kötü, diğer bölümde yazdığım hataları tanımaması çok kötü. türkiye servis kalitesi çok kötü.
    mesela alt motor koruması istedim kapora da verdim ama hala takmadılar aracı alalı 4 ay oldu :))

    lokal uzmanların bilgisi yok, habire yalakalık yapıp memnun göndermeye çalışıyorlar.

    önerdiğiniz usta varı yada benimle bir hafta sonu buluşup test etmek isteyen varsa çok sevinirim. en azından bu kadardır diye ikna olurum aptallığıma boyun eğerim.




  • 2006 subaru forester 2.5 XT ilk sahibiyim 187000 km de 45 000 Liraya satışa çıkardım. 80 000 km sonrası Doğan usta tarafından bakımı yapılmıştır. Kış lastikleri vardır. 4 yaz lastiği de yeni. sağ arka çamurluk ve sağ ön çamurluk boya , trafik muayenesi Aralık 2014 de yapılmıştır.
  • arkadaşlar tavanda wingbar kullanan var mı? çok profesyonel birşey bakmıyorum pahalı olmasın diye.
    şu işimi görür mü acaba, kullanan varsa memnun mu?
    http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/subaru-forester-3-wingbar-port-bagaj-ara-atki-ta-149396167
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybayankara

    2008-2012 arasındaki kasanın versiyon donanımlarının listesi var mı peki bildiğiniz bir yerde ?

    http://subaru4ever.com/index.php/topic,283.0.html
    Müsait olunca göz atarsınız, bütün sorularınızın cevabı detaylı olarak var.

    Temel olarak trend,Comfort, premium olarak ayrılsa da üst donanım bazen limited bazen de elegance olarak geçiyor. Orta donanım veya üstü olarak almaya çalışın. Aralarında deri koltuk, elektrikli ayarlanan sürücü koltuğu göze çarpan en büyük fark. Benim araç Comfort , ısıtmalı ön koltuklar, elektrikli panoramik sunroof, otomatik katlanır yan ayna, xenon ,sis farı, alaşımlı jant vs. var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transglobal

    arkadaşlar tavanda wingbar kullanan var mı? çok profesyonel birşey bakmıyorum pahalı olmasın diye.
    şu işimi görür mü acaba, kullanan varsa memnun mu?
    http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/subaru-forester-3-wingbar-port-bagaj-ara-atki-ta-149396167


    http://www.thule.com.tr/kategori.asp?katid=43

    Kaliteli ve sorunsuz bir ürün gibi yorumlar. Fiyatı hakkında bilgim yok yalnız. Ayrıca portbagajda kampanyası varmış ihtiyacınız varsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @kursattaskin
    tek bir mesaj ve yığınla problem yazınca ve sonrasında hiç ortada görünmeyince ister istemez yazılanların gerçekliği sorgulanıyor.
    Öncelikle geç olsa da geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim.
    Problemlerinizi Subaruya özel forumlarda dile getirirseniz servislerden daha kolay ve çabuk çözüm bulabilirsiniz.
    Gerçekten çok bilgili ve deneyimli araç sahipleri var.
    İyi forumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drant


    quote:

    Orijinalden alıntı: transglobal

    arkadaşlar tavanda wingbar kullanan var mı? çok profesyonel birşey bakmıyorum pahalı olmasın diye.
    şu işimi görür mü acaba, kullanan varsa memnun mu?
    http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/subaru-forester-3-wingbar-port-bagaj-ara-atki-ta-149396167


    http://www.thule.com.tr/kategori.asp?katid=43

    Kaliteli ve sorunsuz bir ürün gibi yorumlar. Fiyatı hakkında bilgim yok yalnız. Ayrıca portbagajda kampanyası varmış ihtiyacınız varsa.

    Urunun kalitesi konusunda haklisiniz hocam, ancak fiyati 600-700tl civari. Devamli kullanacagim bir urun olsa belki bu kadar vermeye deger. Bu aralar ev tasirken tepede ikea paketi ve ya tasinabilir esya yuklemek icin kullanip sokecegim. Ileride nadiren kullanabilirim. Devamli takili olmasi yakit ve ruzgar sesi acisindan olumsuzluk yaratabilir. Ozet olarak maks 300tl bir urun lazim bana.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba

    Ben Jeep Cherokee Limited 2.0 dizel ile Subaru Forester arasında kaldım.
    Subaru sitesine baktığımda 2015 yeni subaruları aşağıdaki gibi gördüm.
    Sormak istediğim bunların hangisi dizel ve hangisini tavsiye edersiniz. Kar ve arazi kullanımını, zenon farı, sunroof u, severim.
    Saygılarımla

     Subaru forester kullananlar.. Subaru forester kullananlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tekrar merhaba

    Foresterın dizeli yokmuş galiba öğrendiğim kadarı ile.
    Yakıt nasıl acaba turbo adventure Modeli'nde

    Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coral65 C kullanıcısına yanıt
    Dizel olan modeli satışa çıktı fiyatları web sitesinde var. Ayrıntılı bilgi için bayileri arayabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıda yorumlarını yazan arkadaşa binağen eklediğin ilk video klasik CVT şanzıman hareketidir, Bugün Nissan Xrailde kullansan Toyotanın CVT şanzımanlı bir modelini aynı karaktarde çalışacaktır. Önemli olan burada sürücünün aracını tanıyıp ona göre kullanmasıdır. Nasıl DSG yada EDC gibi yarı otomatik şanzımanlarda dur kalk ve 1de n 2ye geçişlede vuruntu olabiliyor, buda CVT şanzımanların genel çalışma şeklidir, ve sadece Forestera özgü değildir. 240km hızlara aynı gösterge tablosu kullanılan XT versiyonuyla ulaşabilirsiniz.

    Örnegin Nissan CVT şanzıman sizinki ile aynı karakterde çalışıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=YkWALczZkPo




    Aracı alıp kullanan birçok kişi oldukça memnun, ancak sizin bu denli şikayetleriniz olması bence düşündürücü. Servis olarak Cadde motoru deneyin, Dalaoğluna yakın sayılır. Aracı ordan almış olmanız servise oraya götürme zorunluluğu gerektirmez. Cadde motorda baktırın aracınıza, belki dediğiniz gibi bir sıkıntı mevcuttur ve garanti kapsamında halledilir. 2 yıldır Subaru Outback Diesel kullanıyorum, 3 arkadaşıma Forester ve impreza aldırdım şuana kadar bir memnuniyetsizliklerini duymadım.
    Zaman zaman araçlara yazılım updateleri geliyor onları bir kontrol ettirin derim. Subaru sizin bu şikayetlerinizi duysa harakiri yapardı




  • kursattaskin K kullanıcısına yanıt
    CVT şanzımanlar herkesin zevkine göre değil. Motor devrinin araç hızından çok kopuk şekilde artması ve araç hızının bir süre sonra artmaya ve devrin düşmeye başlaması benim şahsi fikrime göre çok eğlenceli değil. Ama şunu bilmek lazım, CVT bir ekonomi ve verimlilik aktarma teknolojisidir, sportiflik veya performans değil. Kullanımınızdan anladığım kadar hızlı ve sportif kullanmayı seviyorsunuz. O zaman diyebilirim ki, hem şanzıman hem kasa hem de motor seçiminiz tarzınıza aykırı.

    Aracın son hızı konusunda; eğer broşürüne veya internet sitesine bakarsanız, aracın son hızının 190 gibi bir şey olduğunu göreceksiniz. Tabi bu hızın son 10-20 km/s bölümünde de, yani 160-170 km/s sonrasında da hızlanma yavaş olur ve uzun süre alır son hıza ulaşmak. Bu tüm araçlarda böyledir ve kadranda yazan sürat hiç bir aracın son sürati değildir. Bunun için üreticinin verdiği son sürat rakamlarına bakmak lazım. Ben üreticinin sizin araç için verdiği son sürat bilgisi ile, sizin ulaşabildiğiniz sürati uyumlu gördüm.

    Otomatik klimaların hepsi araç motoru soğukken ayağa ve cam önlerine üfleyerek başlar. Motor ısısı normale yaklaştıkça da diğer istikametlere sırayla üfler. Siz bunu off ettiğinizde tüm ayarları da off edersiniz. Açarken yine otomatik moda basarsanız, doğal olarak tüm program yeniden ve motor ısısı, hava ısısı vb. dataları kontrol ederek başlar. Çok sıcak bir havada başlatırsanız, yani klima soğutma yapacaksa, bu sefer de üst menfezlerden üfleme fonksiyonu ile başlar, araç içi ısısını arzu edilene yaklaştırınca hem fan kısar ,hem değişik menfezlere zaman dilimleriyle dağıtabilir.

    Zaman zaman anahtar uzak konumda veya kalabalık bir çantanın içindeyse, anahtarı algılamayıp, çalışmayabilir. Ancak frenden çekerken çalışıyor kısmını anlayamadım.

    Eğer i-stop fonksiyonu on pozisyonunda ise, park etmeye geldiğinizde araç bunu bilmediği için, sizin trafikte durduğunuzu varsayarak, ekonomi yapmak maksatlı bu fonksiyonu devreye alabilir. Bu durumda siz şanzımanı P pozisyonuna alınca tekrar çalışıyor olmalı. Durum böyle midir? Eğer bu anlattığınız durum i-stop fonksiyonu ise normaldir. Bu sizi rahatsız ediyorsa, i-stop fonksiyonunu her çalıştırma sonunda off pozisyonuna getirebilirsiniz. Yok eğer i-stop ile ilgili değilse, mutlaka servis bu konuyu incelemeli. Videonuzda gördüğüm kadarıyla araç stop ettiğinde tüm kontrol ışıkları yanıyor, bu stop etme işleminin i-stop bazlı olması ihtimalini düşürüyor.

    Yağmurlu havada silecek motoru sesi ile ilgili bir bilgim yok.

    Aracı D pozisyonunda stop ederseniz kilitlenmemesi ve sizi uyarması çok doğal. Bu sizin emniyetiniz içindir. Araç hem şanzıman güvenliği hem de çevre güvenliği için P pozisyonuna alındıktan sonra stop edilmeli. Tersi olsa ve uyarmasa şikayet etmek gerekirdi.

    Aracınızın klima sistemi araç için sizin istediğiniz ısıya, örneğin 22 C'ye getirdi ve gereksiz olduğu için de klimayı off pozisyonuna aldı diyelim. Siz ısıyı 20'ye düşürdünüz. Klima yönetimi en kısa sürede 22'den 20'ye indirmek içim ortamı klimayı on eder. Bu fonksiyonu beğenmeyip, eleştirmek doğaldır ama bir arıza değil.

    Sesleri duymadan yorum yapmak zor. Ama bu cam sesleri camlardan gelen mekanik ses değil de, bir çok araçta olabilen bir kapı lastik sesi ise, bunu engellemek için kapı lastiklerine sürülen sprey veya krem tipi malzemeler var.


    Elektirikli bagaj kapaklarını ben de sevmiyorum. İyi çalışsalar bile alış veriş merkezi gibi güvenlik kontrolü olan yerlerde çok sıkıntı oluyor. Çünkü sistem ağır işliyor ve doğal olarak acele etmeye çalışan güvenlikçiler ile sık sık hafıza veya mekanizma sorunu olabilir. Üstelik ağır işleyen açılıp, kapanma işlemi yüzünden gecikmeler ve arkadakiler yüzünden strese girmeler de doğal. Bir ara kendime Forester düşünürken, sormuştum satıcıya bu fonksiyon off ediliyor mu diye? Bu kapak motorunun hangi yüksekliğe kadar kalkacağına dair bir hafızası var. Eğer güvenlik kontrollerinde biraz kafa karıştırıcı hareketler yapıldıysa belki hafıza sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Tabi bu sadece tahmin, en doğru çareyi ve sonucu servis üretecektir.

    Elimden geldiğince cevaplamaya çalıştım, umarım yardımı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 11 Şubat 2015; 14:18:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Yukarıda yorumlarını yazan arkadaşa binağen eklediğin ilk video klasik CVT şanzıman hareketidir, Bugün Nissan Xrailde kullansan Toyotanın CVT şanzımanlı bir modelini aynı karaktarde çalışacaktır. Önemli olan burada sürücünün aracını tanıyıp ona göre kullanmasıdır. Nasıl DSG yada EDC gibi yarı otomatik şanzımanlarda dur kalk ve 1de n 2ye geçişlede vuruntu olabiliyor, buda CVT şanzımanların genel çalışma şeklidir, ve sadece Forestera özgü değildir. 240km hızlara aynı gösterge tablosu kullanılan XT versiyonuyla ulaşabilirsiniz.

    Örnegin Nissan CVT şanzıman sizinki ile aynı karakterde çalışıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=YkWALczZkPo




    Aracı alıp kullanan birçok kişi oldukça memnun, ancak sizin bu denli şikayetleriniz olması bence düşündürücü. Servis olarak Cadde motoru deneyin, Dalaoğluna yakın sayılır. Aracı ordan almış olmanız servise oraya götürme zorunluluğu gerektirmez. Cadde motorda baktırın aracınıza, belki dediğiniz gibi bir sıkıntı mevcuttur ve garanti kapsamında halledilir. 2 yıldır Subaru Outback Diesel kullanıyorum, 3 arkadaşıma Forester ve impreza aldırdım şuana kadar bir memnuniyetsizliklerini duymadım.
    Zaman zaman araçlara yazılım updateleri geliyor onları bir kontrol ettirin derim. Subaru sizin bu şikayetlerinizi duysa harakiri yapardı



    Açıkçası yurt dışına yazmak istedim ancak henüz bir email adresi bulamadım. bilen varsa paylaşırsa sevinirim.




  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.