Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.717
Cevap
67
Favori
415.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanirim cok fazla forester sahibi yok.. :( ama eger bu arac ile ilgili bilgisi olanlar , paylasirsa cok sevinirim..
    Nitekim yakinda bende forester kullanmaya basliyacagim...:)
    (10 gun gibi))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kozbi -- 21 Aralık 2009; 1:10:52 >



  • Hocam size tavsiyem Sedan bir araç almanız,
    Artık Seda'n araçlar 3,5lt civarı yakıyor
    Neden Sedan önerdim, seçeneklerde tucson, qq varsa sizin için 4x4'ün hiç bir önemi yok demektir.
    İşin uzmanlarınında belirttiği gibi 4x4 önemli değilse Suv almak hamallıktan başka birşey değil.
    Bu yönde düşünmenizi tavsiye ederim.
    Diğer yandan sadece dsg sorunlarından ötürü dünyada 30 milyon aracını geri çağıran ve Çin'de bile dsg li araçları 10 yıl garanti ile satan, ancak Türkiye'de 1 aracı bile geri çağırmayan tüm sorunlara kullanıcı hatası diyen bir markanın alım listesinde olması aslında tüketicinin birbirine saygısızlığı oluyor. Duyarlı olmakta fayda var
    quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Ben de bilseydim biraz daha beklerdim.
    Herkese merhabalar,,,

    2006 Model Forester kullanıcısıyım. Aracın ilk sahibiyim. Aldığım 2006 yılından beri servislerimi aksatmadan bu güne kadar geldim. Arabam 115.00 km de. Garip bir şekilde bu güne kadar arabama yaptığım harcamaları listeledim. Ortaya ilginç bir tablo çıktı.

    10.000 Km - 20.06.2006 - 209,00.TL
    20.000 Km - 19.03.2006 - 336,00.TL
    30.000 Km - 21.02.2007 - 574,18.TL
    40.000 Km - 11.07.2007 - 548,02.TL
    50.000 Km - 31.01.2008 - 559,62.TL
    60.000 Km - 25.08.2008 - 583,00.TL
    80.000 Km - 26.01.2011 - 4.337,46.TL
    100.000 Km - 08.07.2013 - 2.087,46.TL
    115.000 Km - 17.03.2016 - 7.051,97.TL

    80.000 Km de maalesef arka Amortisörüm Patladı. 2 arka değiştiği için Fatura 4.337.TL ye çıktı.

    100.000 Bakımı 1. Ağır bakımdı. Triger kayışı dahil pek çok değişim olduğu için 2.087.TL ödedim.

    Son Bakımım da maalesef Oksijen Sensörüm Hava Emme Valfleri (A-B) arıza yapmıştı bunları değiştirdim. Sadece bu 3 parça iskonto öncesi 3.000.TL + Kdv tuttu

    Ön Takım 10 sene sonra ilk defa değişti, Frenler, Egzost değişti. ve Tüm yağlar ve filtreler değişti.

    Özetle 10 senede servis için 16.287,17.TL para harcadım. Senelik maaliyetim 1.628.TL, Aylık Maaliyetim 135,73.TL oldu.

    Bunları 2 nedenle paylaştım.

    1- 10 senesini doldurmuş bir Subaru Forester de bizleri bekleyen sürprizleri görmenizi istedim
    2- 10 senelik bir aracın servis maliyetini görmenizi istedim..

    Sevgi ve saygılarımla,

    Merhabalar bende de 2009 forester var, lpg ile kullanıyorum. Diğer arkadaşların dediği gibi lpg'siz bir araç bulursanız iyi olacaktır. Bunu yazma sebebim de aracın lpg ile ne kadar yürüdüğünü, montaj durumunu bilemeyecek olmanızdır. Aracı satın alacağınız sıra sübaplar erimişse ve gizlemek istiyorlarsa şu lpg katkıları gibi sıvılar biraz sarsıntıyı örtbas edebiliyor ama en fazla 500 kilometre sonra sarsıntıyı hissetmeye başlayıp gereksiz yere hem para harcarsınız hem de hevesiniz kaçar. Alacağınız aracın da bakımları nerede yapılmış ya da yapılmış mı bakmanız faydanıza. Misal bendeki aracın tüm mekanik bakımları sadece Jaspa'da yapıldı satın aldığım günden bugüne kadar. İlk satın aldığımda garanti sonrası bakımlara ulaşamayınca servise götürüp tüm sıvı ve gereken değişimleri yaptırmıştım. Bunun tek istisnası airbag fişeği için geri çağırma kapsamında Bayraktar'a götürmem. O esnada çatlak olan ön camı da değiştirmiştim kaskodan.


    Arabanın yaşından ve muhtemel kilometresinden ötürü değişmesi gerekebilecek şeyleri yazmaya çalışayım.

    • Alacağınız araç zorlanarak kullanılmışsa orjinal radyatörü bir süre sonra üstten sızdırma yapabiliyor. Rezerv su haznesi olduğu için düzenli kontrol yapıyorsanız çok sıkıntı yaşamazsınız ama değişmesi gerekir. Dalgın olduğunuz bakmadığınız bir aralıkta hararet yapabilir. Güzel masraf açtırır.
    • Aracın hız yükseldikçe arkadan uğultu geliyorsa porya değişmesi gereklidir. Benim başıma geldiği için yazıyorum, bilye dağılıyor ve uğultu yapmaya başlıyor. Düşük hızda farkedilmez ama yüksek hızlarda artan bir uğultusu vardır.
    • Direksiyonu tam sağ ya da sol kırıp gaza yüklediğinizde düzenli tıkırtı yapıyorsa aks başlarında aşınma vardır. Subaru orjinal parça olarak sadece aks başı satmıyor. Yarım aksla beraber almanız gerekiyor. En azından SH kasa için. Ben de gidip Yender'den Tayvan malı aks başı aldım, Jaspa'da taktırdım bakım zamanı. Birer bakım arayla ikisini de değiştirdim ses yapmaya başladı diye. Aks ile almaktan daha mantıklı ve ucuz geldi.

    Bunun dışında standart bakım aralıklarında değişmesi gereken parçalar, eskiyen kauçuklar, kayışlar vs. ve ağır bakımlar yapıldı. Aracı lpg ile kullandığım için sübaplar sıkıntı çıkarttığında sübap takımı değiştirdim komple. En son seferde sübap takımı değiştirirken, ağır bakıma 20bin kilometre kaldı diye ağır bakımını da yaptırdım. Sonra gidip tüm lpg tesisatını tank vs. daha güncel bir sistem ile değiştirdim. 30bini geçti şimdilik bir sorun yok şükür. Benim kullanım tarzımda ortalama 60bin kilometre civarı lpg ile gittikten sonra sübap yaptırmak gerekti şimdiye kadar. Daha uzun giden arkadaşlar da var. Ki lpg'siz kullanacaksanız zaten bu kısım gereksiz.


    Cidden bir Subaru almak niyetindeyseniz klasik ekspertizden sonra ayrıca adı bilinen bir Subaru servisine gidip kontrol ettirmenizi tavsiye ederim ya da direkt servislere sorun kendi bakımını yaptıkları araçlardan satılık olan var mı diye. Subaru özelinde midir bilmiyorum ama daha butik bir çevre olduğundan misal ben de arabayı satmaya ya da takasa karar verdiğimde ilk söyleyeceğim servis olacaktır "Abi 2009 kasa bakan var mı, satacağım yada model yükselteceğim." diye.

    Önceki gün hava yastığı fişeği değişimi ile ilgili aracı servise cagirmislardi. Dun Bayraktar İstinye'ye gidip işlem için bıraktım aracı. Ön camımda çatlak vardı, aracı bir gün bırakıp onu da değiştirttim. O sırada evrak işlemleri yapılırken e-boxer geldi mi diye sordum ilgili arkadaşa. Gelmedi ama donanım listelerinin geldiğini söyledi. Bakarken haliyle konu fiyata da geldi. Listelerdeki fiyatlar 395.000, 405.000 ve 440.000 lira.
    İlk iki donanım listesi arası gördüğüm fark sadece deri koltuk. Ki benim tercihim olurdu. En pahalı donanım seviyesi içinse gördüklerim harman kardon ses sistemi, 18 inç jant farkiydi. Muhakkak başka farklarda vardır ama aklımda bunlar kalmış.

    Ayrıca 2020 yılı için Türkiye'ye 40 tane araç geliyormuş ve şimdiden 10 tanesi satılmış. 20.000 lira ödeme yapıp ön sipariş verebiliyorsunuz dediler.

    Mesaj bitmeden aklıma geldi en üst donanımda daha hızlı kapanan elektrikli bagaj kapağı varmış. Ne faydası olur çözemedim.
    Ben 2016 sıfır outback aldım ve halen kullanıyorum kmsi 80binde. İlk subarumdur.

    yani siz gidip 2010 model ne idüğü belirsiz bir araç alıp yaşadığınız sıkıntıları burada markayı kötüleyerek anlatmanız çok acı bir durum. Şu bir gerçek ki Subarular ya çok temizdir yada çok hırpalanmıştır, bunu expertizle kontrolle anlamanız mümkün değil, ancak o aracın geçmişini takip ederek anlayabilirsiniz.

    Yazdıklarınızdan sadece servis sorununa katılıyorum, bu araçların ustası ülkemizde belli noktalarda var ama arıza çözümü yorucu bir donanıma sahip değil, zaten japonların en sevilen özellikleri arızalığı basite indirgeyecek tasarımlar yapmalarıdır.

    Ben şu ana kadar aracımı ağır arazi şartlarında uzun süreli kullandım, yarılan lastik sayısının haddi yok, şu anda arabada halen trim sesi bile yok, ilk defa subaru sahibi oldum ve bu araç beni mest etti, Servise istanbulda yetkili caddemotorsa götürüyorum, daha geçen hafta 75bin bakıma verdim bakımı 1.200 tl tuttu, şirketimde kıçıkırık torneo var onun bile bakımı 1.200 tuttu.

    Şu ana kadar arıza olarak Direksiyon kutusundan tıkırtı sesi geldi ve garantiden değişti, eğer arazide kullanırsam yine o ses gelecek bu elektrkli direksiyonu olan araçların hepsinde aynıdır. 2. yaşadığım sorun şanzımandan belli bir hızda bi ses gelmesiydı ve buda garantiden halledildi. Garantim bittikten sonrada yüksek devirlerde hafif bir ıslık sesi duydum ve hemen servise gittim SIKI DURUN SERVİS İNCE ÖLÇÜMLERLE SESİN DPFDEN GELDİĞİNİ SÖYLEDİ VE GARANTİSİ BİTMİŞ OLSA BİLE BUNU GARANTİDEN DEĞİŞECEKLERİNİ SÖYLEDİLER, PARÇA SİPARİŞ EDİLDİ GELMESİNİ BEKLİYORUM. Bunu hangi marka yapar söyleyin bakalım. Servise gidipde çözülemiyen anlaşılamıyan hiçbir sorunum olmadı, parçanın yurtdışından gelmesi 15-20 gün arasını hiç geçmedi, Evet ben yaşadığım servis serüvenlerimden hep memnun kaldım, her sorunum hemencecik halledildi. Yani diğer araçların parçası ülkemizde mi üretiliyor, Arkadaşım BMW 5.20sine arka stop için 20 gün bekledi, yanı bu markaya ait bir durum değil, heleki araç almak kararı için hiç değil.

    Ben otomotiv mezunuyum ve araçların teknik detaylarına hakim birisiyimdir. Yani özetlersem Subarunun mekaniği VW camiasına Nal toplatır. Temiz subaru bulabiliyorsanız ve çevrenizde ustası varsa sorun yaşayacığınızı hiç sanmıyorum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: drakula09

    Merhabalar,6,7 ay sonrasında forester 2.0 d 2017 model(2. El) düşünüyorum (kısmet),test videolarına baktım gayet başarılı buldum ,köşeli arabalara bayılırım,tavsiye eden etmeyen var mı?bakımları kaç km de ,kolay gelsin
    Üreticinin tavsiye ettiği bakım aralığı 15.000 km'dir. Subaru'da Motul yağları kullanılır.
    Standart sıvı değişimlerinin yanı sıra 60.000 km'de bir CVT şanzıman ve diferansiyel yağlarının değişimleri de vardır. Maliyeti bugünün fiyatları ile ortalama 800-1000 TL arasındadır, atlanmaması gerekir.
    Dizel Foresterlar XV'den sonra en çok satan model sanırım. Yakıt tüketimi, gücü, konforu, donanımı bence tatmin edici. Kabin ve bagaj hacmi çok iyidir, kullanımı çok rahattır, görüş açıları ve manevra kabiliyeti çok iyidir ve yakışıklı bir oğlandır :)
    Şimdiden hayırlı olsun...
  • Merhaba,
    Subaru Forester için kampanya yapmış
    paylaşmak istiyorum belki birilerinin işine yarar.

    http://otomobiltutkunu.com/?p=4263
  • Subaru hakkında yurt dışı sitelere de bolca bakma imkanım oldu. Son derece pozitifim marka ve forester modeli hakkında... Bugün İstanbul'un felaket karlı iş dönüşünde bir tanesiyle yanyana epey bir vakit gitme durumum da oldu. Görünüş itibariyle şeker gibi araba forester. Lakin her markanın ve arabanın zayıf bazı yönleri vardır. Bunları da bilmek lazım ve bu tarz forumlarda çözüm yöntemlerini paylaşıp araç kullanımını daha bilinçli hale getirmek lazım.

    En önemli zayıflık olarak yüksek hızlarda çok fazla gürültü alması, arabadan değişik yerlerden ses gelmesi gösteriliyor. Özellikle çerçevesiz camlı kapılardan (daha çok sürücü tarafından) ses geldiği söyleniyor. Bir de gene kapı menteşelerinde vs paslanma olabiliyormuş. Yakıt tüketiminin biraz fazlalığı da zaten bilinen birşey. Bazıları malzeme kalitesizliğinden de bahsediyor ama fotoğraflardan ben hiç öyle bir izlenim elde etmedim. Otomatik şanzımanın yokuş yukarı performans vermediğinden bahsediliyor. Ben bunu da merak ediyorum. 150+ beygir bir araba. Bayağı da güçlü aslında. Bayır yukarı araba ne yapabilir ki? Bilen ya da tecrübe eden var mı? Amerikan sitelerinde birşeyleri öyle abartıyorlar ki zannedersiniz araba türbülansa giriyor. Öyle abartılacak katastrofik bir durum yok değil mi? Soğukta çalışmasnda problem oluyormuş dyorlar, onun sebebi ne, o konuda sıkıntı yaşıyor musunuz?
    Ses yalıtımı konusunu ciddi ciddi kendisine görev edinen var mı aranızda, pratik birşeyler yapılabiliyor mu? Örneğin:
    http://www.youtube.com/watch?v=WTurv2Vqk8Y
    Bu kolay uygulanır birşey mi ve de işe yarıyor mu?

    Bunları bir kenara bırakırsak ödenilen paraya göre forester alınabilecek en iyi arabalardan birisi gibi gözüküyor (diğer Subaru modelleri de keza). En azından son derece karakterli bir duruşu var, sürüden ayrılıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug



    Merhaba arkadaşım, ben de yaklaşık 2 ay önce Forester aldım ve yaklaşık 5.000 km yol yaptım. Hatta forumda konusunu da açmıştım
    Merak ettiğiniz şeyleri, bilgim dahilinde cevaplayabilirim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_67811617/mpage_1/f_/key_//tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 17 Ocak 2013; 19:56:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Subaru hakkında yurt dışı sitelere de bolca bakma imkanım oldu. Son derece pozitifim marka ve forester modeli hakkında... Bugün İstanbul'un felaket karlı iş dönüşünde bir tanesiyle yanyana epey bir vakit gitme durumum da oldu. Görünüş itibariyle şeker gibi araba forester. Lakin her markanın ve arabanın zayıf bazı yönleri vardır. Bunları da bilmek lazım ve bu tarz forumlarda çözüm yöntemlerini paylaşıp araç kullanımını daha bilinçli hale getirmek lazım.

    En önemli zayıflık olarak yüksek hızlarda çok fazla gürültü alması, arabadan değişik yerlerden ses gelmesi gösteriliyor. Özellikle çerçevesiz camlı kapılardan (daha çok sürücü tarafından) ses geldiği söyleniyor. Bir de gene kapı menteşelerinde vs paslanma olabiliyormuş. Yakıt tüketiminin biraz fazlalığı da zaten bilinen birşey. Bazıları malzeme kalitesizliğinden de bahsediyor ama fotoğraflardan ben hiç öyle bir izlenim elde etmedim. Otomatik şanzımanın yokuş yukarı performans vermediğinden bahsediliyor. Ben bunu da merak ediyorum. 150+ beygir bir araba. Bayağı da güçlü aslında. Bayır yukarı araba ne yapabilir ki? Bilen ya da tecrübe eden var mı? Amerikan sitelerinde birşeyleri öyle abartıyorlar ki zannedersiniz araba türbülansa giriyor. Öyle abartılacak katastrofik bir durum yok değil mi? Soğukta çalışmasnda problem oluyormuş dyorlar, onun sebebi ne, o konuda sıkıntı yaşıyor musunuz?
    Ses yalıtımı konusunu ciddi ciddi kendisine görev edinen var mı aranızda, pratik birşeyler yapılabiliyor mu? Örneğin:
    http://www.youtube.com/watch?v=WTurv2Vqk8Y
    Bu kolay uygulanır birşey mi ve de işe yarıyor mu?

    Bunları bir kenara bırakırsak ödenilen paraya göre forester alınabilecek en iyi arabalardan birisi gibi gözüküyor (diğer Subaru modelleri de keza). En azından son derece karakterli bir duruşu var, sürüden ayrılıyor...



    İstanbul'da yaşıyorsanız bayilerin elindeki araçları inceleyin derim. O zaman malzeme kalitesi, oturma pozisyonu ve ferahlık gibi konularda kafanızda soru işareti kalmaz. Ben aracımdan fazlasıyla memnunum. Subaruyla bu kadar geç tanıştığım için de kızgınım kendime.

    Araba türbülansa giriyor gibi yorumlardan bahsetmişsiniz ki biliyorsunuz aslında Subaru düşük ağırlık merkezi ve çekiş sistemiyle ünlü bir marka. Forester için harika bir uzun yol aracı diyebilirim. Benim otoyol yolculuklarında hızım genel olarak 130km/h olsa da insan bazen bunun üstüne çıkabiliyor ama araç hiç şekilde ki bunu tereddütsüz söylüyorum, hiç bir şekilde tedirgin etmiyor. 130km/h hızla giderken yaklaşık 2700 devir çeviriyor yani anlayacağınız üzere kabinde neredeyse hiç motor sesi duyulmuyor. Sadece rüzgarı yaladığını hissediyorsunuz ve bu da yorulmadan yol almanızı sağlıyor. Yine bu hızlarda (110-140) yapılan yolculuklarda benim ortalama tüketimim 9 lt oluyor. Bu değer otoyol sürüşlerinde kesinlikle 10- 10.5 lt olmadı, yol durumuna göre bazen 8.5 lt ile tamamlıyorum. Hatta Ankara'da 70 hız limitli yerlerde cruise ile 7.5lt tüketim görüyorum.

    Benim bildiğim aracım kronik bir sorunu da yok. Açıkçası sürüşü çok keyifli, içi geniş ve kasa olarak da çok çok kullanışlı ve karakterli bir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    En önemli zayıflık olarak yüksek hızlarda çok fazla gürültü alması, arabadan değişik yerlerden ses gelmesi gösteriliyor. Özellikle çerçevesiz camlı kapılardan (daha çok sürücü tarafından) ses geldiği söyleniyor. Bir de gene kapı menteşelerinde vs paslanma olabiliyormuş. Yakıt tüketiminin biraz fazlalığı da zaten bilinen birşey. Bazıları malzeme kalitesizliğinden de bahsediyor ama fotoğraflardan ben hiç öyle bir izlenim elde etmedim. Otomatik şanzımanın yokuş yukarı performans vermediğinden bahsediliyor. Ben bunu da merak ediyorum. 150+ beygir bir araba. Bayağı da güçlü aslında. Bayır yukarı araba ne yapabilir ki? Bilen ya da tecrübe eden var mı? Amerikan sitelerinde birşeyleri öyle abartıyorlar ki zannedersiniz araba türbülansa giriyor. Öyle abartılacak katastrofik bir durum yok değil mi? Soğukta çalışmasnda problem oluyormuş dyorlar, onun sebebi ne, o konuda sıkıntı yaşıyor musunuz?
    Ses yalıtımı konusunu ciddi ciddi kendisine görev edinen var mı aranızda, pratik birşeyler yapılabiliyor mu? Örneğin:
    http://www.youtube.com/watch?v=WTurv2Vqk8Y
    Bu kolay uygulanır birşey mi ve de işe yarıyor mu?

    Bunları bir kenara bırakırsak ödenilen paraya göre forester alınabilecek en iyi arabalardan birisi gibi gözüküyor (diğer Subaru modelleri de keza). En azından son derece karakterli bir duruşu var, sürüden ayrılıyor...



    yaklaşık 100.000 km dir 2006 forester kullanıyorum 156bg turbosuz versiyon.otm.

    Çerçevesiz camlardan ses gelmiyor, ya da benim dikkatimi çekmedi, arabayı 6 senedir kullandığımı düşünürsek dikkatimi çekerdi sanırım.

    Yüksek hızlarda ses kabul edilebilir bir seviyede, arabanın şeklini ve yüksekliğini düşünürsek sessiz olması zor bence,aerodinamik bir araba olduğu söylenemez sonuçta :) yüksek hızdan kasıt 120 un üstü diye düşünüyorum, yüksek hızdan çok normal hızlarda girilen çukurların sesini çok alıyor bence, aynı güzargahda aynı çukurlara,yeni hyundai accent, bmw 5 serisi gibi arabalarla girdim en çok ses foresterda vardı gibi...

    Bu araçla en çok sevdiğim şeylerden biri yokuş çıkmak, yokuşta çok başarılıdır, 6 senede araba ne kadar dolu olursa olsun, yol ne kadar kaygan olursa olsun, yığılmadı, kaymadı. Tersine kar yağışında yokusta kalan arabaların yanından geçirdi sağ, salim. Aynı güçteki herhangi bir 2 çekerle kıyaslayamayacağınız kadar iyi yokuş çıkar, ha belki elin amerikalısı 5000cc 4 çeker bir kamyonetle kıyaslıyordur aracı bilemeyeceğim :)
    Gücü yeterli herhangi marka AWD arabanın yokuşlarda zorlanacağını zannetmiyorum zaten.
    istanbul şartlarında (maksimum - 5 derece görmüştür araba) soğukta çalışma zorluğu gibi bir durumla karşılaşmadım, marşa iki kere basmışlığım bile yok denecek kadar az...

    hiç motor arızası yapmadı, bir kere motor arıza sensörü, arıza yaptı(ironi mi desem heh) bol yağışlı karlı günlerdi, değiştirdiler(1000 küsür lira)
    1 hafta sonra bir daha yandı motor arıza ışığı, yine servis, 2 sensör var bu öbürü dediler, hadi len dedim(içimden) değiştirmicem yansın dedim.
    10 gün sonra söndü ışık, yine servis, soğuk çamurlu havalarda bazen donar, kirlenirmiş sensör, temizlenince düzelirmiş, ilk sefer verselerdi bu bilgiyi, beklerdim değiştirmeden, belkide boşa para vermişimdir.

    Çekişi, sağlamlığı, bagajın büyüklüğü vs artı yönü çok, unutmadan benzinde çok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ACİLTPCI

    arkadaslar
    turbomu yoksa düz forestermi sizce turbolara lpg montajıda yapılıyormus yakıt ne alemdedir ? kullan varmı
    atmosferik motorların 125ps gücü cok az deilmi tepkisi nasıldır
    birde legacy 2,0 2007 ile 2007 foresterin vergisi aynımıdır?

    merhaba bu benım aracım ..lpg'de hızlanması..otomatık vıteslı ve atmosferık motor...
    http://youtu.be/Evz-gjY51mw
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Subaru hakkında yurt dışı sitelere de bolca bakma imkanım oldu. Son derece pozitifim marka ve forester modeli hakkında... Bugün İstanbul'un felaket karlı iş dönüşünde bir tanesiyle yanyana epey bir vakit gitme durumum da oldu. Görünüş itibariyle şeker gibi araba forester. Lakin her markanın ve arabanın zayıf bazı yönleri vardır. Bunları da bilmek lazım ve bu tarz forumlarda çözüm yöntemlerini paylaşıp araç kullanımını daha bilinçli hale getirmek lazım.

    En önemli zayıflık olarak yüksek hızlarda çok fazla gürültü alması, arabadan değişik yerlerden ses gelmesi gösteriliyor. Özellikle çerçevesiz camlı kapılardan (daha çok sürücü tarafından) ses geldiği söyleniyor. Bir de gene kapı menteşelerinde vs paslanma olabiliyormuş. Yakıt tüketiminin biraz fazlalığı da zaten bilinen birşey. Bazıları malzeme kalitesizliğinden de bahsediyor ama fotoğraflardan ben hiç öyle bir izlenim elde etmedim. Otomatik şanzımanın yokuş yukarı performans vermediğinden bahsediliyor. Ben bunu da merak ediyorum. 150+ beygir bir araba. Bayağı da güçlü aslında. Bayır yukarı araba ne yapabilir ki? Bilen ya da tecrübe eden var mı? Amerikan sitelerinde birşeyleri öyle abartıyorlar ki zannedersiniz araba türbülansa giriyor. Öyle abartılacak katastrofik bir durum yok değil mi? Soğukta çalışmasnda problem oluyormuş dyorlar, onun sebebi ne, o konuda sıkıntı yaşıyor musunuz?
    Ses yalıtımı konusunu ciddi ciddi kendisine görev edinen var mı aranızda, pratik birşeyler yapılabiliyor mu? Örneğin:
    http://www.youtube.com/watch?v=WTurv2Vqk8Y
    Bu kolay uygulanır birşey mi ve de işe yarıyor mu?

    Bunları bir kenara bırakırsak ödenilen paraya göre forester alınabilecek en iyi arabalardan birisi gibi gözüküyor (diğer Subaru modelleri de keza). En azından son derece karakterli bir duruşu var, sürüden ayrılıyor...



    1.5 senelık subaru kullanıcısı olarak söyledıklerınızın bır kısmına katılmakla beraber;
    yüksek hızlarda gürültü alıyor diyorlar ama bu bence görecelı bır kavram..aynı marka lastıge ben çok seslı başkasıda daha az ses çıkarıyor dıyebılır..bence kapılar dıreksız olmasına ragmen az ses alıyor...
    bu arada çerçevesiz camın havası başka oluyor..çevrenize bir bakın hangi araclarda cercevesiz cam var .) benım gördüğüm Mercedes ve BMW'nin spor modellerınde...
    otomatık şanzıman 4 ileri oldugu için yokuş çıkarken 4 'e atınca araba devirsizleşebiliyor..ama japonlar bununda çözümünü bulmuşlar vıtesın yanında "power"düğmesi var..ona basıyorsunuz ve sorunsuz şekılde arac yuksek devırler çevırerek heryerı çıkıyor...
    soğukta çalışma problemıde yazılımla alakalı diye duymuştum..serviste ecunun yazılımını güncelledıklerınde çoğunlukla sorun kayboluyormuş...
    ses yalıtımı konusunda ise "pütür" attırma olayının bayagı faydalı oldugu söylenıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drakyuz

    Ilker hocam on rezistans var sanirim sileceklerin yatik durdugu yerde camda rezistansi var.. nereden aktifleniyor bu acaba..arka rezistansa basinca o da mi calisyor acaba..bu arada lastik gerekiyor araca..tavsiyeniz olur mu bu konuda

    Evet arkadaşım, ön arka cam ve aynalar rezistansa basınca aktif oluyor.

    Hocam benim aracın uzerinde daha yeni takılmış, asfalt lastiği Bridgestone Dueler HP sport vardı, bu yuzden bir de kışlık takım aldım. 3-4 sene idare eder ama tabi bir yandan da araştırıyorum. Hem asfaltta hem de hafif arazide ne kullanabilirim diye ve sanırım alacak olsam Goodyear Wrangler AT/SA denilen lastiği alırdım. AT lastik konforsuz olur mu acaba diye dusunuyordum ama sayfasında Audi Q7'ye fabrikada takılan lastik olduğu yazıyor.http://www.goodyear.eu/tr_tr/tires/4x4/wrangler-at-sa/index.jsp?from=browse

    Sadece asfaltta kullanıyorsanız, şu an kullandığım Bridgestone için iyi deniyor ve ben de memnunum ama yuvarlanma gurultusu biraz fazla diyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 19 Nisan 2013; 17:36:57 >




  • Gectigimiz ekim ayinda 2006 legacy SW umu sattim.O zamandan beri araba bakiyorum ara ara.Eski kasa mercedesler w124 veya w126 hayrani olarak genelde onlara baktim ama bu aradalar gene Subaru sevdam depresti.Cok da fazla butce ayirmadan 2000 model civari bir forester s turbo alayim diyorum.
    Nasipse su araca bakmaya gidicem onumuzdeki gunlerde.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-subaru-caddemotors-2.el-den-99forester-turbo-2.0at-180hp-4x4-lpg-122790521/detay

    Dikkat etmem gereken ozel bir sey var midir?Cadde motora guvenirim ama gene de araci firsat olursa Jaspa ya da gostermek isterim.
    Ozellikle bu model civari forester kullanicilari Arac hakkinda yorum yaparsaniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pascuu

    Gectigimiz ekim ayinda 2006 legacy SW umu sattim.O zamandan beri araba bakiyorum ara ara.Eski kasa mercedesler w124 veya w126 hayrani olarak genelde onlara baktim ama bu aradalar gene Subaru sevdam depresti.Cok da fazla butce ayirmadan 2000 model civari bir forester s turbo alayim diyorum.
    Nasipse su araca bakmaya gidicem onumuzdeki gunlerde.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-subaru-caddemotors-2.el-den-99forester-turbo-2.0at-180hp-4x4-lpg-122790521/detay

    Dikkat etmem gereken ozel bir sey var midir?Cadde motora guvenirim ama gene de araci firsat olursa Jaspa ya da gostermek isterim.
    Ozellikle bu model civari forester kullanicilari Arac hakkinda yorum yaparsaniz sevinirim.

    hocam cadde genelde lpgli araçları almaz demekki bu araç sağlam yoksa riske girmezler.zaten genelde servis kayıtları filan oluyor değişen değişmeyen ne var ne yok görürsünüz..ilgileri alakaları fena değil.en azından distribitörden kat kat daha ilgililer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilim Hamamı

    quote:

    Orijinalden alıntı: pascuu

    Gectigimiz ekim ayinda 2006 legacy SW umu sattim.O zamandan beri araba bakiyorum ara ara.Eski kasa mercedesler w124 veya w126 hayrani olarak genelde onlara baktim ama bu aradalar gene Subaru sevdam depresti.Cok da fazla butce ayirmadan 2000 model civari bir forester s turbo alayim diyorum.
    Nasipse su araca bakmaya gidicem onumuzdeki gunlerde.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-subaru-caddemotors-2.el-den-99forester-turbo-2.0at-180hp-4x4-lpg-122790521/detay

    Dikkat etmem gereken ozel bir sey var midir?Cadde motora guvenirim ama gene de araci firsat olursa Jaspa ya da gostermek isterim.
    Ozellikle bu model civari forester kullanicilari Arac hakkinda yorum yaparsaniz sevinirim.

    hocam cadde genelde lpgli araçları almaz demekki bu araç sağlam yoksa riske girmezler.zaten genelde servis kayıtları filan oluyor değişen değişmeyen ne var ne yok görürsünüz..ilgileri alakaları fena değil.en azından distribitörden kat kat daha ilgililer.

    evet cadde genelde LPG araclari sevmez ,ama kafami karistiran bir sey oldu burada.
    Bu arac gecen hafta cadde de benzinli olarak ilandaydi.Bugun baktim LPG yazmislar.Acaba kendileri mi takti,cok da anlam veremedim.Yarin bir arayim bakalim Caddeyi ogreneyim isin aslini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pascuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilim Hamamı

    quote:

    Orijinalden alıntı: pascuu

    Gectigimiz ekim ayinda 2006 legacy SW umu sattim.O zamandan beri araba bakiyorum ara ara.Eski kasa mercedesler w124 veya w126 hayrani olarak genelde onlara baktim ama bu aradalar gene Subaru sevdam depresti.Cok da fazla butce ayirmadan 2000 model civari bir forester s turbo alayim diyorum.
    Nasipse su araca bakmaya gidicem onumuzdeki gunlerde.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-subaru-caddemotors-2.el-den-99forester-turbo-2.0at-180hp-4x4-lpg-122790521/detay

    Dikkat etmem gereken ozel bir sey var midir?Cadde motora guvenirim ama gene de araci firsat olursa Jaspa ya da gostermek isterim.
    Ozellikle bu model civari forester kullanicilari Arac hakkinda yorum yaparsaniz sevinirim.

    hocam cadde genelde lpgli araçları almaz demekki bu araç sağlam yoksa riske girmezler.zaten genelde servis kayıtları filan oluyor değişen değişmeyen ne var ne yok görürsünüz..ilgileri alakaları fena değil.en azından distribitörden kat kat daha ilgililer.

    evet cadde genelde LPG araclari sevmez ,ama kafami karistiran bir sey oldu burada.
    Bu arac gecen hafta cadde de benzinli olarak ilandaydi.Bugun baktim LPG yazmislar.Acaba kendileri mi takti,cok da anlam veremedim.Yarin bir arayim bakalim Caddeyi ogreneyim isin aslini.


    bence aracı test edin kesin sonuç o zaman belli olur.olumsuz yanı 200 bini devirmiş olması.ama subarular bakımlı kullanıldığında 500-600 bin rahat yapıyorlar.




  • Forester'la ilgili açtığım konunun linkini burada da paylaşmak istiyorum.
    http://forum.donanimhaber.com/m_74416707/f_//tm.htm#74583897
  • 14 Eylül 21 Eylül 2013 tarihleri arasında Antalya zorlu parkurlarında gerçekleştirilen Transanatolia yarışı resimleri

    https://tr-tr.facebook.com/turkiyesubaru




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cstadem -- 6 Ekim 2013; 21:54:35 >




  • Yıl Sonuna kadar bakım indirimi var

    https://tr-tr.facebook.com/turkiyesubaru






  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Merhaba arkadaşlar bende subaru forester 1999 S turbo Manuel awd var aracımdan çok memnunum ancak ihtiyaçtan dolayı satıyorum aracım eşsiz temizlikte hiç bir sorunu olmayan subaru doğanlar yetkili servis bakımlı bu Fiyata böylesi bulunmaz arkadaşlar kaçarmayın ilan linkhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-emsalsiz-temizlikte-masrafsiz-kazasiz-lpg-li-manuel-forester-141123732/detay/
    İstediğiniz soruları sorabilirsiniz bizim ailede 3 tane forester varhttps://store.donanimhaber.com/35/bb/8d/35bb8d19f57184af183762ff728e1033.JPGhttps://store.donanimhaber.com/83/d5/c1/83d5c1b0d0cb775a36eb4e3bdaee373d.JPGhttps://store.donanimhaber.com/f0/8c/e9/f08ce93672a820ddaaacafc5c0afc259.JPGhttps://store.donanimhaber.com/4a/78/ec/4a78ecb86cabe0af1a85afe21ebee8c8.JPG




  • Baris.D B kullanıcısına yanıt
    Outback 2013 başında yılında makyajlandı ancak makyajlı kasa Türkiyeye geldi. Çıkan haberler göre yeni kasa outback 2015, Türkiye pazarı için bu ancak 2015 sonu olur. Zaten makyajlanan kasa en az 2-2,5 sene satılır.

    http://www.planetsubaru.com/2015-subaru-outback.htm
  • Xv'den beklenen sonuç çıkmış, zaten Volvo'nun güvenlik konusundaki rakibi Subaru. Yeni forester small overlap testinde dikkat ederseniz jantın kırılıp paraçalara ayrılması ile darbe enerjisinin sönümlenmesine ve jantın sürücü kabinine olası etkisinin önlenmesine kadar düşünülmüş.

    www.youtube.com/watch?v=ThtOh6_AvfQ
  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Daha fazla da yazılabilir de gerek yok.www.iihs.org sitesinde araçların testlerini açıp, daha sonra önce smalloverlap front, daha sonra moderateoverlap front kısımlarındaki, technical measures kısmlarına tıklarsanız eğer, çok iyi kıyaslamalar yapacaksınız. Doktor olarak teknik terimleri daha da iyi anlayacaksınız. İki aracın verilerini karşılaştırdığınızda moderateoverlap ve smalloverlap karşılaştırmasını ayrı ayrı yapınız. Çok güzel bilgilere erişebilirsiniz.

    Orada sizin düşündüğünüz kasaların da moderate overlap testleri var. Yeni kasalar ile bunları karşılaştırınız, test sonrası kasanın görüntüleri benzer olduğu halde, bu değerlerin farklılığını gözlemleyiniz lütfen. Bu durum bu testlere farklı bir gözle bakmanızı ve değerlendirmenizi sağlayacak.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.