Yükseklik ayarlı amortisör hakkıda ?
14 Cevap14538 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


3311 Mesaj
20 Aralık 2009; 21:31:34 

Selam,

Arkadaşlar bu yükseklik ayarlı amortisörler hakkında bilgiye ihtiyacım var. (Belki kullananınız vs. olmuştur.)

Şimdi bu amortisörlerin hem yükseklik hemde sertlik ayarı ayrı ayrı yapılabiliyormu ?

Yükseklik veya sertlik ayarı aracın içinden yapılabiliyormu ?

Bilhassa yükseklik ayarı olarak aracı en fazla kaç cm yükseltebiliriz ?


Bu soruları sormamdaki gerekçe ise eğer bu ve buna benzer ürünlerde istediğim özellikler mevcut ise araca bu amortisörlerden takıp bozuk yollarda vs. aracı yükseltip altıı vurma riskini en aza indirmek istiyorum.


_____________________________



220 Mesaj
20 Aralık 2009; 21:55:09 

Coılover'lardan bahsediyorsunuz sanırım.Dediğiniz ayarlar coılover kitini taktırınca araç içinden rahatlıkla yapılabiliyor.Yaklaşık 8 cm yükseltip alçaltabiliyorsunuz.Sertlik,açı ayarı isterseniz biraz daha pahalı oluyor.Türkiye'de pek tutulmuyor coıloverlar.Çünkü pahalılar.Ama tercih sizin


_____________________________




SCOTT SPARK 10


6353 Mesaj
20 Aralık 2009; 22:04:48 

quote:

Orijinalden alıntı: o_can

Coılover'lardan bahsediyorsunuz sanırım.Dediğiniz ayarlar coılover kitini taktırınca araç içinden rahatlıkla yapılabiliyor.Yaklaşık 8 cm yükseltip alçaltabiliyorsunuz.Sertlik,açı ayarı isterseniz biraz daha pahalı oluyor.Türkiye'de pek tutulmuyor coıloverlar.Çünkü pahalılar.Ama tercih sizin


Kim sadece coilover alıp aracının yükseklğin aracının içinden ayalıyabiliyormuş ? Ayrıca sertlik zor diyorsunda Tein Cusco Kw gibi markalarda sertlik ayarlamak 450 dolarlık cihazla yapılıyor kabin içinden sertkil asıl kolay olan

Coilover ile arabanın yuksekliğini ayarlarısınız ama anahtar ile yaparsınız kolay değil 4 tekeride gezmeniz jantı çıkarmanız lazım

Yukseklik ayarlı "cup kitler" normalde porsche yada ferrari için yapıldıgığından pahalıdır, ön kit 3.500 arka kit ön alındığında 2.500 dolar roberuta markasında toplam 6.000 dolar

Bunlarıda fabrika amortisörlerine takamazsınız HKS Tein Aragosta Top Secret Zeal T1R gibi coiloverlarınız olması lazım montaj için

Yukseklik ayarlı en ucuz çözümü ise amerikalı, "air lift" sistemler sunuyor yayın üstüne taklıan hava yastığı ile arabayı alçaltır düşürürsünüğz

Hava bastıkça araba yükselir azalttıkça düşer, bu sistemlerde tankı püsürü kontrol ünitesi derken 2.500 lira 4.000 dolar arasında değişir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 20 Aralık 2009; 22:05:58 >


_____________________________

[drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]


1900 Mesaj
20 Aralık 2009; 22:08:07 



6353 Mesaj
21 Aralık 2009; 9:36:11 


quote:

Orijinalden alıntı: o_can



Kim sadece coilover alıp aracının yükseklğin aracının içinden ayalıyabiliyormuş ? Ayrıca sertlik zor diyorsunda Tein Cusco Kw gibi markalarda sertlik ayarlamak 450 dolarlık cihazla yapılıyor kabin içinden sertkil asıl kolay olan

Coilover ile arabanın yuksekliğini ayarlarısınız ama anahtar ile yaparsınız kolay değil 4 tekeride gezmeniz jantı çıkarmanız lazım

Yukseklik ayarlı "cup kitler" normalde porsche yada ferrari için yapıldıgığından pahalıdır, ön kit 3.500 arka kit ön alındığında 2.500 dolar roberuta markasında toplam 6.000 dolar

Bunlarıda fabrika amortisörlerine takamazsınız HKS Tein Aragosta Top Secret Zeal T1R gibi coiloverlarınız olması lazım montaj için

Yukseklik ayarlı en ucuz çözümü ise amerikalı, "air lift" sistemler sunuyor yayın üstüne taklıan hava yastığı ile arabayı alçaltır düşürürsünüğz

Hava bastıkça araba yükselir azalttıkça düşer, bu sistemlerde tankı püsürü kontrol ünitesi derken 2.500 lira 4.000 dolar arasında değişir



Elektronik kontrollü coiloverlar var.Sertlik ayarı da yukseklik ayarı da kabin icinden yapılabiliyor.Ama normal coıloverlara göre 2-2.5 kat daha pahalı.Dikkat edersen arkadaş içeriden yapılabiliyor mu diye sormuş.Bende ayar yapılıyor dedim ve fiyatının pahalı olduğunu Türkiye'de pek tutulmadığını söyledim....


Yukseklik ayarlı coilover diye birşey YOK !

Coilover sertlik ayarlıda OLMAZ

Coilover yapısı gereği rebound damperind his/low speed şeklinde 1 2 3 4 yön ayarlı olur

Bunları kabin içinden ayarlayabilirsiniz bunun için "lelektornik" bir sisteme gerek yok, bazı amortisörler harici "canister" yani depolu olur

Bazıları ise kılıflı kablolar ile kabin içinden ayar yapılıcak şekle getirilir illaki bir elektornik unite gerekmez bu ayarları yapmak için

Yukseklik ayarı ise coiloverdan BAGIMSIZ olarak, 2 şekilde yapılır

Ya "cup kitler" wardır bunlar coilovera takılır ve araba 8-9 aşağı yukarı indirilir

Yada gine amortisor - coiloverlara harici şekilde hava yastığı t akarsın gene bağımsız olarak

Dünyada sadece KW Porsche için komple bir kit yaptı AMA oda kendi V3 yad Clubsport coiloverları üstüne kurulmuş bir cup kittir aslında


_____________________________

[drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]


10879 Mesaj
21 Aralık 2009; 10:18:24 

http://coltclub.co.uk/site/suspension-coils.php

http://www.rcolt.com/showthread.php?t=1633

colt için bunları kullanıyor ingilteredeki colt kullanıcıları orjinal süspansiyondan daha iyi response veriyor diyorlar.

ancak şu bir gerçek ki fiyatlar güncel değil 900 dolar civarında setler mevcut


_____________________________



10542 Mesaj
21 Aralık 2009; 11:05:08 

Eski Citröen C5'de elektronik yükseklik kontrolü gibi birşey vardı. Kontağı kapadığınızda araç alçalıyordu falan... Bu sistem havalı süspansiyonlarda mı geçerli oluyor sadece?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


6353 Mesaj
21 Aralık 2009; 16:53:35 


quote:

Orijinalden alıntı: infinite

colt için bunları kullanıyor ingilteredeki colt kullanıcıları orjinal süspansiyondan daha iyi response veriyor diyorlar.

ancak şu bir gerçek ki fiyatlar güncel değil 900 dolar civarında setler mevcut



Bunlar ile araçtan inmeden yükseklik ayarı yapamazsınız inip ayaryapmanız lazım kolay değil, lastik takıp sökmek kadar zor


_____________________________

[drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]


3311 Mesaj
21 Aralık 2009; 20:09:08 

Arkadaşlar şişirmeli vs. gibi bir amortisör den başka, araç içinden yükseltme alçaltma yapabileceğimiz bir sistem yok o zaman ?


_____________________________



6353 Mesaj
21 Aralık 2009; 20:12:26 


quote:

Orijinalden alıntı: Fantastic Light

Arkadaşlar şişirmeli vs. gibi bir amortisör den başka, araç içinden yükseltme alçaltma yapabileceğimiz bir sistem yok o zaman ?



Yok wede hepsi pahalı, piyasadaki arabalar için isitediğin türde en ucuz amortisor kiti 3.000 4.000 dolar arasında az değil yani, kısacası unutucaksın o fikiri

Bir çok Evo S2000 kullanıcısı istiyor ama fiyatına göre çok pahalı birşey gerçekten onlar bile almıyor 1 tane getiricem ama s2000 e yaza doğru

C5 in amortisorleri çıkmadan alıp takıcaksın en temizi


_____________________________

[drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]


3311 Mesaj
21 Aralık 2009; 20:58:00 


quote:

Orijinalden alıntı: drahte 1905


C5 in amortisorleri çıkmadan alıp takıcaksın en temizi



Hakikatten bu süper fikir ama acep benim araca olurmu ?


_____________________________



6353 Mesaj
21 Aralık 2009; 21:16:40 

quote:

Orijinalden alıntı: Fantastic Light



Hakikatten bu süper fikir ama acep benim araca olurmu ?



Amortisorler komple olarak olmaz ama yastıklarını almaya deneyebilirsin ama beyin unitesinde eksik olucak illaki onu OEM alıcaksın fln ama ucuza gelmicektir

Ama her şekilde orjinal olur benden söylemesi


_____________________________

[drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]


3311 Mesaj
21 Aralık 2009; 21:35:07 


quote:

Orijinalden alıntı: drahte 1905



Amortisorler komple olarak olmaz ama yastıklarını almaya deneyebilirsin ama beyin unitesinde eksik olucak illaki onu OEM alıcaksın fln ama ucuza gelmicektir

Ama her şekilde orjinal olur benden söylemesi




Ben bu işin peşine düşeyim eğer aracı istediğimde yükseltip alçaltabilirsem takribi 3000 TL civarı bir bütçe ayırabilirim. (belki birazda geçerim bellide olmaz)

Yarın itibarı ile araştırmalara başlıyorum eğer içinden çıkamadığım bir husus olursa tekrardan size danışırım.


_____________________________



6353 Mesaj
21 Aralık 2009; 21:38:53 


quote:

Orijinalden alıntı: Fantastic Light




Ben bu işin peşine düşeyim eğer aracı istediğimde yükseltip alçaltabilirsem takribi 3000 TL civarı bir bütçe ayırabilirim. (belki birazda geçerim bellide olmaz)

Yarın itibarı ile araştırmalara başlıyorum eğer içinden çıkamadığım bir husus olursa tekrardan size danışırım.



3.000 liran varsa "air suspension" lara bak bence hiç uğraşma C5 ile fln

http://www.universalairsuspension.com/on-road/



_____________________________

[drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]


522 Mesaj
24 Eylül 2013; 18:46:16 

c5 in hangi model ve donanım versiyonunda var acaba? araç alma planım varda özellik hoşuma gitti.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

---BEJ---
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.266