- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Mars motorunun calisma sistemi (resimli)
38 Cevap15949 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


451 Mesaj
14 Aralık 2009; 14:34:44 

Genellikle mars motorlarinin uc assa bes yukari calisma sistemi (reduktorlu,bilyali mars motorlarida var)
assagida resimde gordugunuz selonoid in icinde bir bakir pilaka vardir bu plaka distan gorunen 2 adet 8mm lik civataya
bir adet (bazen ikidir)erkek soket vardir yesil renk, marsa bastiginizda bu sokete 12v verir ve miknatislanan selonoid icerdeki bakir
plakayi iki 8mm bakir civatalan kafasina (bu yuzden gordugunuz civatalar bakirdir)civataya dogru itekleyip akuden gelen 12 voltu mars motorunun statorune (yastiga elektrik verir)
ayni zamanda selonoid'in icerden diger ucuda bir catalla halk dilinde (assak )diye adlandirilir oda mars motorunun
onundeki disliyi voland dislisine itekler ve arac calisir,
arizalari
Mars motorlarinda genellikle rulman yoktur bir rotorun her iki ucundada sari burc vardir asinir ,yagsiz kalir rotor kasilir,
asak dedigimizin'de rulmani yoktur oda sari burcludur veya metal mil paslanir kasilarak one firlar bazan geri gelmez( fazla amper ceker)
ozaman zaten mars motoru yanar,cunki marsmotoru sizin bilginiz disinda devamli doner, dinamoya donusur bu yuzden acemi otomobil hirsizlari caldiklari arabayla stop edene kadar giderler , stop ettirdikten sonra mars basmaz
mars motoru yanmistir, assakla mil birbirine kaynamistir,(mars motorundan dumanlar cikmaga baslar)
selonoiden kontaga giden soket kablosu cikar tik olmaz, oksitlesir temas etmez
selonoidin yukarda bahsettigim bakir ,iki 8mm civatai birbirine temas ettiren bakir yanmistir (punta kaynagi)
ozamanda iki civata birinden digerine 12 v sevketmez ( bir cesit evde kullanilan lamba anahtari dusunun)
araci stop ettiginizde %80 voland ayni yerde durur ve ayni dislilerde calisma yapar (assak) bazen bu volandtaki dis siyirmis olabilir
tam terside (assagin )disi siyrilmis olabilir,
Akunun kutup baslari oksitlenir bu yuzden fazla amper ceker, cunki o anda kutup baslarini isitiyordur,
otomobilin sasesine bagli olan sase kablosu oksitlenmis,paslanmistir ,sase kablosunu isitir
burclar miller asinmis paslanmissa fazla amper ceker,
Arac kilitlenir sebebi ise gene burclar paslardan dolayi ileri firlayan assak geri gelmez farkina varmazsiniz arabayi kullandiginiz sure icerisinde,
voland dislisi mars motorunu cevirmeye devam eder taaki siz ornegin 5km sonra stop edersiniz bu arada assagin dondugu
mille burclar (rulmanlar)bir birine kaynar ve sicaktirlar sogudugu zamanda kaynak yapilmis gibi olur, marsa bastiginizda sadece tik eder ,
halk dilindeki (tamircilerin kullandigi assak terimin bas harfi D
bakir plakanin arkasinda fiber var(iletken degil)
-1




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 14 Aralık 2009; 23:40:57 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2100 Mesaj
16 Aralık 2009; 10:02:51 

Güzel payasım tskler..


_____________________________



3351 Mesaj
24 Aralık 2009; 15:36:09 

Selamlar, öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

Benim Marea aracımın marş sorunu vardı, her 10-15 marşa basmanın birinde ya da daha sık "cıvvv" diye yüksek rahatsız edici ses geliyor ve araç çalışmıyordu...

Sanayide 70 lira verip marş motorunu açtırararak tüm dişlileri değiştirttim, ilk başlar sorun düzeldi fakat 1 ay gibi kısa sürede aynı sorun devam etti sanırım bu dişliler dışında bi sorun var araçta, verdiğim para da boşa gitti...



_____________________________

hmm


451 Mesaj
24 Aralık 2009; 17:29:05 

quote:

Orijinalden alıntı: BaMKaN

Selamlar, öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

Benim Marea aracımın marş sorunu vardı, her 10-15 marşa basmanın birinde ya da daha sık "cıvvv" diye yüksek rahatsız edici ses geliyor ve araç çalışmıyordu...

Sanayide 70 lira verip marş motorunu açtırararak tüm dişlileri değiştirttim, ilk başlar sorun düzeldi fakat 1 ay gibi kısa sürede aynı sorun devam etti sanırım bu dişliler dışında bi sorun var araçta, verdiğim para da boşa gitti...



Sayin bamkan,narsmotorunun cevirdigi voland dislisinde tek bir noktada asinti olabilir bunu denemek icin marsa bastiginizda "cıvvv" yaptigi zaman araci 3-4 vitese takip araci 25 santim one veya geriye itekleyin sayet voland dislisinde bir asintidan kaynaklaniyorsa araci iteklemeniz esnasinda voland dislisinin saglam dislerine rastlarda calisirsa hata voland dislisinde demektir,kolay gelsin..

Edit: voland dislisinin tek noktadan asinmasinin sebebi ise assa yukari butun araclarda kontak kapatildiginda(balanstan dolayi) %70 voland ayni noktada durur .



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 25 Aralık 2009; 1:16:17 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3351 Mesaj
24 Aralık 2009; 23:45:52 

Yalnız şöyle bir durum var, bu arızayı yaptığında kontağı kapatıp açıp tekrar marş bastığım zaman çoğu zaman 2. seferde normal çalışıyor...

Yani aracı iteklesem de iteklemesem de araba ikinci marş basmamda çalışacak, bu şekilde anlayamayacağım ben de sorunun volan dişlisinde olup olmadığını...

Ama marş mororundaki dişlilerde değil sorun onu biliyorum bendix dişlisi de değişmişti zaten geriye voland dişlisi kalıyor...

ama benim asıl kafama takılan (D)aşşak'tan kaynaklı olarak bendix dişlisinin yerine oturamaması ya da geriye gelememesi sorunu, sizce bu sorun bu arızaya yol açabilir mi?


_____________________________

hmm


451 Mesaj
25 Aralık 2009; 1:19:34 

Her seferinde ikinci seferde calisiyorsa ve bu standartsa ,bir seferde hic marsa basmadan araci 3-4. vitesle 25 cantim ileri veya geri itekleyin ve daha sonra ilk olarak marsa basin ozaman konu daha iyi anlasilir sayet o zaman bir seferde calisirsa civvvvlamadan voland dislisinde asinti var demektir.
selenoid'in bobininde'de sorun olabilir manyetik alan olusturup bendiksi ileri firlatamazsa sadece mars motoru calisir,
bendiksin calistigi disli mil gresli olmali bendiksi ileri firlatmasi kolaylasir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 25 Aralık 2009; 1:34:54 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3351 Mesaj
25 Aralık 2009; 19:28:21 

Her seferinde standart olarak ikinci marşa basmamda çalışmıyor bazen 2.de çalışmayıp 3.de çok çok nadir 4. sefere kalıyor, ama bugün defalarca denememe rağmen hiç sorun çıkartmadan hep ilk seferde çalıştı. (en az 10 sefer denedim) Ben en iyisi hatayı tekrarladığı zaman dediğinizi uygulayıp 4. viteste ileri itekleyip tekrar deneyip öyle yazayım sonucu...

Bir de dediğiniz gibi bendiks ileri çıkmazsa sadece marş motoru çalışırsa bu derece rahatsız edici bir ses çıkartır mı, geçenlerde arabanın önünde çocuklar oyun oynarken marşa bastım çıkan sesten çocuklar havaya hopladı...


_____________________________

hmm


451 Mesaj
25 Aralık 2009; 20:43:53 


quote:

Orijinalden alıntı: BaMKaN

Her seferinde standart olarak ikinci marşa basmamda çalışmıyor bazen 2.de çalışmayıp 3.de çok çok nadir 4. sefere kalıyor, ama bugün defalarca denememe rağmen hiç sorun çıkartmadan hep ilk seferde çalıştı. (en az 10 sefer denedim) Ben en iyisi hatayı tekrarladığı zaman dediğinizi uygulayıp 4. viteste ileri itekleyip tekrar deneyip öyle yazayım sonucu...
Bir de dediğiniz gibi bendiks ileri çıkmazsa sadece marş motoru çalışırsa bu derece rahatsız edici bir ses çıkartır mı, geçenlerde arabanın önünde çocuklar oyun oynarken marşa bastım çıkan sesten çocuklar havaya hopladı...

Dediginiz gibi yapin merak ediyorum neticeyi yazarsaniz o zaman karar veririz sebebine.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3351 Mesaj
25 Aralık 2009; 21:57:40 


quote:

Orijinalden alıntı: ulvi51



Dediginiz gibi yapin merak ediyorum neticeyi yazarsaniz o zaman karar veririz sebebine.



Tamam neticeyi buradan paylaşacağım, teşekkürler...


_____________________________

hmm


 
39 Mesaj
26 Aralık 2009; 10:16:15 

gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
konu hakkında benim kafamdaki sorular :

1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? (akü'nün her bakımdan sorunsuz olduğunu varsayıyoruz)

2- 1.2kw 12v valeo bir marş motoru , en çok kaç amper çekmelidir ? kaç amperden sonrasında bu marş motorunun bakıma ihtiyacı vardır?

3- gereğinden fazla akım çeken marş motorlarının hangi bakımlara ihtiyacı vardır ?


_____________________________



451 Mesaj
26 Aralık 2009; 13:26:24 


quote:

Orijinalden alıntı: sadivarol

gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
konu hakkında benim kafamdaki sorular :

1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? (akü'nün her bakımdan sorunsuz olduğunu varsayıyoruz)

2- 1.2kw 12v valeo bir marş motoru , en çok kaç amper çekmelidir ? kaç amperden sonrasında bu marş motorunun bakıma ihtiyacı vardır?

3- gereğinden fazla akım çeken marş motorlarının hangi bakımlara ihtiyacı vardır ?


Sayin sadivarol,
Soguk havalarda aku hernekadar yeni olsada uzerinde tuttugu energiyi(AH) eksiltir mars motorundan ziyade akuden kaynaklanan bir sorundur araciniz kapali bir garjda kalsa veya akunuzu kopuklele izole edecek olursaniz
aku enerjisini eksiltmez 1.2kw 12v bir mars motorunun cektigi amper assa yukari +/-100 amperdir.
mars motorunun hareket eden aksamlarindaki rulman ve burclarin yagli ve asintisiz olmasi lazim.
deneme amacli okuyu eski caput ve bezlerle sarip sarmalayin gorceksinizki aku fazla ahmper kaybetmeyecektir.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
39 Mesaj
26 Aralık 2009; 15:54:25 


quote:

Orijinalden alıntı: ulvi51



Sayin sadivarol,
Soguk havalarda aku hernekadar yeni olsada uzerinde tuttugu energiyi(AH) eksiltir mars motorundan ziyade akuden kaynaklanan bir sorundur araciniz kapali bir garjda kalsa veya akunuzu kopuklele izole edecek olursaniz
aku enerjisini eksiltmez 1.2kw 12v bir mars motorunun cektigi amper assa yukari +/-100 amperdir.
mars motorunun hareket eden aksamlarindaki rulman ve burclarin yagli ve asintisiz olmasi lazim.
deneme amacli okuyu eski caput ve bezlerle sarip sarmalayin gorceksinizki aku fazla ahmper kaybetmeyecektir.


sayın @ulvi51,
yardımlarınız için teşekkür ederim.

bu şekilde konuyu aküye getirebileceğiniz düşünürek özellikle akünün sorunsuz olduğunu önceden belirtmiştim.
ben güncel bir sorun hakkında bilgi istemiyorum , sadece teorik bilgilerimi geliştirmek amacı ile sormuştum.

bu sebeple tekrar aynı soru sorayım;

- akümüz , akü başlarımız , tüm kablo tesisatımız sorunsuz. temassızlıktan aşırı akım çekme durumu yok. akü tam şarjlı olduğu içinde marş motoruna sorun teşkil edecek bir durum yok.
böyle bir durumda;

1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? veya çekermi ?

2- normalde 100 amper çeken bir marş motorunun yapılan ölçüm sonucunda 100 amperden fazla akım çektiği tespit edildiğini varsayıyoruz.
100 amperden ne kadar fazla çekerse bakıma ihtiyaç vardır ?
ne kadar fazla çekerse normal kabul edilir ?

3- araba üzerinde iken bu ölçüm nasıl ve ne şekilde hangi aletlerle yapılır ?

yardımlarınızı bekliyorum.


_____________________________



451 Mesaj
26 Aralık 2009; 20:04:20 

1ci sorunun cevabini yukarida yazdim evet ceker cunki soguk havada akunun drenci azalir,
2ci her mars motorunun kendine ozel test bilgileri vardir ,demonte edildikten sonra torna tezgahina benzer test makinasinda volandta baglanir sistemde frenleme teskilati vasitasiyle yuke bindirilip marsa basilarak test edilir
cikan veriler telorans verilerinide asarsa bozuk demektir.
3cu elinizin altinda 50/1000 mandalli ahmper test metresi varsa mars motoruna giden + kablosuna mandallayip marsa basarken gorebilirsiniz en kolay test sekli ise aracin farlarini acarsiniz marsa bastiginizda lambalarda zayiflama olursa ,akuyu saglam kabul ettiginize gore mars motorunda sorun vardir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 1 Ocak 2010; 14:45:51 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3351 Mesaj
26 Aralık 2009; 23:45:43 


quote:

Orijinalden alıntı: BaMKaN




Tamam neticeyi buradan paylaşacağım, teşekkürler...


Bugün marş almama olayı geldi başıma; araç çok hafif eğimli yerde duruyordu, marş ilk seferde almayınca aracı 3. viteste hafif öne kaydırdım, marşa bastım sorunsuz çalıştı...


_____________________________

hmm


451 Mesaj
27 Aralık 2009; 2:02:06 

mars motorunun dislilerinin tamir edildigini (bendiks) var sayarak sorunun voland dislisinde 8-10 tane disin bozuldugunu zannediyorum zaten mars motoru sokuldugunde volandin uzerindeki disliler gorunur,
bazi araclarda altta 3 adet 10 veya 13 nahtarla sokulebilen sacparcasi (tozdan koruyan) montali
bu sac solukuldugunde voland donderilerek disliler kontrol edilebilir,emin olabilmek icin hic marsa basmadan donce araci ileri veya geri yapip marsa basin.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3351 Mesaj
27 Aralık 2009; 13:57:45 

emin olabilmek icin hic marsa basmadan donce araci ileri veya geri yapip marsa basin.

Emin olmak için demişsiniz de, neyden emin olmak için marşa basmadan aracı ileri yada geri yapmalıyım bir de araç viteste mi olsun yine?


_____________________________

hmm


451 Mesaj
27 Aralık 2009; 18:23:59 

voland dislisi bozuksa ilk marsta calisir viteste iteklerseniz


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3351 Mesaj
27 Aralık 2009; 19:05:53 


quote:

Orijinalden alıntı: ulvi51

voland dislisi bozuksa ilk marsta calisir viteste iteklerseniz



Evet denedim bir kaç kez, ilk marşta çalıştı, volan dişlisi aşınmış anlaşıldı, teşekkürler yardımınız için...


_____________________________

hmm


1034 Mesaj
1 Ocak 2010; 4:16:06 

Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
Kullanılan akü max. 72 amper,japon araçlarda 45 amper
ve starter devresinde kullanılan role de max 40 amper 100 amperi 72 amper aküden nasıl çekebılırsınız?
ayrıca 40 amper role de 40 amperden fazla akım iletmez.
Japon araçların marş motoru max30 amper akım çeker.
Diğerleri hakkında bilgim yok ama elkitaplarında sigorta kutusunu incelersenız starter devresinde ki rolenin değerini max değer olarak alabilirsiniz.
extra bilgi: akü zayıflığından dolayı marş basmama durumunda starter devresinde ki röle devre dışı bırakılıp elle devre tamamlandığında aracınız çalışır.Neden çalışır: role devrede hem anahtarlama sırasında ki guç kaybını önlemek hemde marş motoruna giden akımı sınırlamak için kullanıldığından elle devre tamamlandığında herhangi bir sınırlama olmayacağından akü tam kapasite kullanılır ve motor sorunsuz dönderilebilir.


_____________________________

www.mscsi.net
Lpg interface,programming,tuning
Lpg ayar kabloları.


451 Mesaj
1 Ocak 2010; 5:58:46 

quote:

Orijinalden alıntı: umera

Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
Kullanılan akü max. 72 amper,japon araçlarda 45 amper
ve starter devresinde kullanılan role de max 40 amper 100 amperi 72 amper aküden nasıl çekebılırsınız?
ayrıca 40 amper role de 40 amperden fazla akım iletmez.
Japon araçların marş motoru max30 amper akım çeker.
Diğerleri hakkında bilgim yok ama elkitaplarında sigorta kutusunu incelersenız starter devresinde ki rolenin değerini max değer olarak alabilirsiniz.
extra bilgi: akü zayıflığından dolayı marş basmama durumunda starter devresinde ki röle devre dışı bırakılıp elle devre tamamlandığında aracınız çalışır.Neden çalışır: role devrede hem anahtarlama sırasında ki guç kaybını önlemek hemde marş motoruna giden akımı sınırlamak için kullanıldığından elle devre tamamlandığında herhangi bir sınırlama olmayacağından akü tam kapasite kullanılır ve motor sorunsuz dönderilebilir.

sayin umera,cok haklisiniz bu cumlede hata var Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
EDIT:1/1/2010
quote:

Orijinalden alıntı: sadivarol

gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
konu hakkında benim kafamdaki sorular :

1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? (akü'nün her bakımdan sorunsuz olduğunu varsayıyoruz)

2- 1.2kw 12v valeo bir marş motoru , en çok kaç amper çekmelidir ?kaç amperden sonrasında bu marş motorunun bakıma ihtiyacı vardır?
3- gereğinden fazla akım çeken marş motorlarının hangi bakımlara ihtiyacı vardır ?


yani bu bahsi gecen marsmotorunun kullandigi 1.2kw = 1200w = 21 adet 55w far lambasi

0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 1 Ocak 2010; 15:41:32 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


4672 Mesaj
1 Ocak 2010; 20:05:44 


quote:

Orijinalden alıntı: umera

Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
Kullanılan akü max. 72 amper,japon araçlarda 45 amper
ve starter devresinde kullanılan role de max 40 amper 100 amperi 72 amper aküden nasıl çekebılırsınız?
ayrıca 40 amper role de 40 amperden fazla akım iletmez.
Japon araçların marş motoru max30 amper akım çeker.
Diğerleri hakkında bilgim yok ama elkitaplarında sigorta kutusunu incelersenız starter devresinde ki rolenin değerini max değer olarak alabilirsiniz.
extra bilgi: akü zayıflığından dolayı marş basmama durumunda starter devresinde ki röle devre dışı bırakılıp elle devre tamamlandığında aracınız çalışır.Neden çalışır: role devrede hem anahtarlama sırasında ki guç kaybını önlemek hemde marş motoruna giden akımı sınırlamak için kullanıldığından elle devre tamamlandığında herhangi bir sınırlama olmayacağından akü tam kapasite kullanılır ve motor sorunsuz dönderilebilir.


Size daha öncede anlattım ama...
Akünün üzerinde dikkat ettiyseniz 60Ah,72Ah,105Ah gibi değerler yazar bu kapasite birimidir(amperxsaat)
Satın alırken amper denilmesinin nedeni tamamen ağız alışkanlığıdır.
60Ah(amperxsaat) lik bir akünün maksimum verebileceği akım 510 Amperdir(Mutlunun yeni aküsü öncekiler 480 amper verebiliyordu).
Marş motoru ortalama bir otomobil için 1200Watt-1400Watt gücündedir.
Arabanın aküsü 12Volt luk olduğuna göre, 100-150 amper akım çekmesi gerekir.


0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


93 Mesaj
13 Ekim 2010; 13:10:54 

merhaba .92 model lada samaram var.bazen kontağı çeviriyorum tık yok.göstergeler yanıyor ama hiç hareket olmuyor.kaputu açıp marş motoruna hafiçe bir kaç kez tornavidanın sapıyla vuruyorum,marşa basınca hemen alıyor.neden acaba?her zaman da yapmıyor.selamlar...


_____________________________



451 Mesaj
13 Ekim 2010; 19:08:59 


quote:

Orijinalden alıntı: ringstar

merhaba .92 model lada samaram var.bazen kontağı çeviriyorum tık yok.göstergeler yanıyor ama hiç hareket olmuyor.kaputu açıp marş motoruna hafiçe bir kaç kez tornavidanın sapıyla vuruyorum,marşa basınca hemen alıyor.neden acaba?her zaman da yapmıyor.selamlar...

merhaba arkadasim,tik yok derken tik diyedemi ses gelmiyor? sayet hic bir ses gelmiyorsa selonayt calismiyor( asak) bozuk,
fakat tik sesi geliyorda mars motoru donmuyorsa mars motorunun komurleri bitmis.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
77 Mesaj
15 Ekim 2010; 0:06:38 

ustalar,

benzeri bir sorunumu anlattigim asagidaki konuda da yorumlarınızı paylaşırsanız çok makbule geçer...

http://forum.donanimhab..._/key_//tm.htm#41911249

sağolun.


_____________________________



451 Mesaj
15 Ekim 2010; 1:22:20 

Bahsettiginiz beyler kesinlikle yardimci olacaktirlar,Kolay gelsin


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


451 Mesaj
5 Nisan 2011; 14:11:24 

guncel


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


6299 Mesaj
5 Nisan 2011; 19:42:44 

marslılar mı icat etmis bu motoru? dayanamadım kusuruma bakmayın :)))


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


160 Mesaj
11 Nisan 2011; 15:27:57 


quote:

Orijinalden alıntı: oquzdag

marslılar mı icat etmis bu motoru? dayanamadım kusuruma bakmayın :)))

Elektrikli marş motoru Charles Kettering tarafından icat edilmiştir.
Bu motor ilk kez 1912 model Cadillac’ta kullanılmıştır.
Bu yenilik kısa bir zamanda el ile döndürülen marş motorlarının yerini almıştır.


_____________________________



451 Mesaj
11 Nisan 2011; 15:40:47 


quote:

Orijinalden alıntı: ADİKHE



Elektrikli marş motoru Charles Kettering tarafından icat edilmiştir.
Bu motor ilk kez 1912 model Cadillac’ta kullanılmıştır.
Bu yenilik kısa bir zamanda el ile döndürülen marş motorlarının yerini almıştır.

Aciklama yaptiginiz icin tesekkur ederim ,fakat bu soran vatandas kendi kendini guldurmek
icin espiri yapmis benim klavyede ş harfi olmadigindan marş'i mars gezegeni
anlamis (Mars motorunun resmi'de var yani)


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
18 Mesaj
19 Mart 2013; 20:29:37 

5 metre akü marş-motor enerji kablosu kaç amperlik olmalıdır..


_____________________________



2471 Mesaj
20 Mart 2013; 9:27:22 

benimde marş motoru ile bir sorum olacak daha önce de konu açmıştım ama birde size sorayım ..

aracımızı kullanırken şehir içinde özellikle bazen aracı çok fazla stop edip çalıştırmak zorunda kalıyorum. marş motoru ömrü nekadardır. şu anda aracım 135.000 km de marş da bir sorun yok ama çok fazla marşa basmak zaralı olur mu. bu günde bazen 20 bazen 30 kere marşa basmak gibi düşünülebilir ( ortalama)

yada çok sık stop çalıştırmak hiç bir zarar vermez diyebilirmiyiz.


_____________________________

MİRAZ


 
3198 Mesaj
4 Haziran 2013; 17:55:05 

quote:

Orijinalden alıntı: ulvi51



merhaba arkadasim,tik yok derken tik diyedemi ses gelmiyor? sayet hic bir ses gelmiyorsa selonayt calismiyor( asak) bozuk,
fakat tik sesi geliyorda mars motoru donmuyorsa mars motorunun komurleri bitmis.

Aynı sorun bende de çıktı, tempra sedan

Gayet normal marş bastı, bir yere gittim stop ettim, bir daha marş basmak istediğimde tık bile yok. Sorun ya selenoid ya da sigortalar, yanlış mı biliyorum


_____________________________



 
104 Mesaj
26 Temmuz 2013; 2:17:47 

Bizim traktörün marşına bastımızda bazen takılıyo ve motor dönüyomuş gibi bir ses geliyo ve seleloide bir şeyle vurunca ses kesiliyo bunun sebebi nedir bilen varmı tşk


_____________________________



451 Mesaj
26 Temmuz 2013; 3:26:10 

O vurdugun yer varya orasi sokulup ic tarafi temizlenip yaglanip tekrar monta edilecek .Dikkatli bir sekilde sira ile sokup tekrar ayni sira ile monta edersiniz.

Bu mesajda bahsedilenler: muhammed98emin


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
104 Mesaj
26 Temmuz 2013; 15:49:38 

Peki olduğu gibi bıraksak bi sorun olurmu acaba


_____________________________



 
4 Mesaj
28 Nisan 2014; 13:56:15 

Hemen hemen tüm yazıları okudum, sonuçta çok faydalı bilgiler aldım. Teşekkür ediyorum.
Ancak bir soru da ben eklemek istiyorum; burada konu edilen araçların çoğu düz vites, ama benim aracım Renault Scenic 1.6 16V otomatik. Bu durumda aracı 3-4 vitese takıp ileri veya geri alamayız. Nasıl olacak peki... Bir de kontak çevrildiğinde hiç ses çıkmıyorr. Bu konuda bilgisi olanlar paylaşımda bulunabilirlerse memnun olacağım.


_____________________________

2002 Scenic 1.6 16V RXT Otomatik Kül Gri


60 Mesaj
17 Kasım 2014; 14:40:13 

3 yıl sonra şunu söyleyeyimki 72 amperlik bir akü üzerinden rahatlıkla 100 değil 200 amper bile çekilirki buda akünün arka arkaya marş basımında 12 -13 dk içerisinde zayıflama sebebi ayrıyeten 72 amperh yani 1 saat boyunca 72 amp çekersen o akü biter teorik olarak



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kutty -- 17 Kasım 2014; 14:41:22 >


_____________________________



539 Mesaj
17 Kasım 2014; 16:55:52 

Konuyu gormusken c.tesi gunu yedigim kazik aklima geldi. Kisacasi acele ettigim icin 170 tl komple olan mars motorunu 150 tlye otomatik ve komur degistirerek tamir ettirdim... Kendi salakligim :(



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Sen bu dünyanın sırrına eremezsin, Erenlerin dilini de sökemezsin, Öyleyse iç şarabı,cennet et dünyayı, Öteki cennete ya girer, ya giremezsin. ÖMER HAYYAM


2927 Mesaj
17 Kasım 2014; 19:43:57 

Marş motoru mu vardı eskiden?






_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Mars motorunun calisma sistemi (resimli)
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.406