Şimdi Ara

Mars motorunun calisma sistemi (resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
2
Favori
38.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Genellikle mars motorlarinin uc assa bes yukari calisma sistemi (reduktorlu,bilyali mars motorlarida var)
    assagida resimde gordugunuz selonoid in icinde bir bakir pilaka vardir bu plaka distan gorunen 2 adet 8mm lik civataya
    bir adet (bazen ikidir)erkek soket vardir yesil renk, marsa bastiginizda bu sokete 12v verir ve miknatislanan selonoid icerdeki bakir
    plakayi iki 8mm bakir civatalan kafasina (bu yuzden gordugunuz civatalar bakirdir)civataya dogru itekleyip akuden gelen 12 voltu mars motorunun statorune (yastiga elektrik verir)
    ayni zamanda selonoid'in icerden diger ucuda bir catalla halk dilinde (assak )diye adlandirilir oda mars motorunun
    onundeki disliyi voland dislisine itekler ve arac calisir,
    arizalari
    Mars motorlarinda genellikle rulman yoktur bir rotorun her iki ucundada sari burc vardir asinir ,yagsiz kalir rotor kasilir,
    asak dedigimizin'de rulmani yoktur oda sari burcludur veya metal mil paslanir kasilarak one firlar bazan geri gelmez( fazla amper ceker)
    ozaman zaten mars motoru yanar,cunki marsmotoru sizin bilginiz disinda devamli doner, dinamoya donusur bu yuzden acemi otomobil hirsizlari caldiklari arabayla stop edene kadar giderler , stop ettirdikten sonra mars basmaz
    mars motoru yanmistir, assakla mil birbirine kaynamistir,(mars motorundan dumanlar cikmaga baslar)
    selonoiden kontaga giden soket kablosu cikar tik olmaz, oksitlesir temas etmez
    selonoidin yukarda bahsettigim bakir ,iki 8mm civatai birbirine temas ettiren bakir yanmistir (punta kaynagi)
    ozamanda iki civata birinden digerine 12 v sevketmez ( bir cesit evde kullanilan lamba anahtari dusunun)
    araci stop ettiginizde %80 voland ayni yerde durur ve ayni dislilerde calisma yapar (assak) bazen bu volandtaki dis siyirmis olabilir
    tam terside (assagin )disi siyrilmis olabilir,
    Akunun kutup baslari oksitlenir bu yuzden fazla amper ceker, cunki o anda kutup baslarini isitiyordur,
    otomobilin sasesine bagli olan sase kablosu oksitlenmis,paslanmistir ,sase kablosunu isitir
    burclar miller asinmis paslanmissa fazla amper ceker,
    Arac kilitlenir sebebi ise gene burclar paslardan dolayi ileri firlayan assak geri gelmez farkina varmazsiniz arabayi kullandiginiz sure icerisinde,
    voland dislisi mars motorunu cevirmeye devam eder taaki siz ornegin 5km sonra stop edersiniz bu arada assagin dondugu
    mille burclar (rulmanlar)bir birine kaynar ve sicaktirlar sogudugu zamanda kaynak yapilmis gibi olur, marsa bastiginizda sadece tik eder ,
    halk dilindeki (tamircilerin kullandigi assak terimin bas harfi D
    bakir plakanin arkasinda fiber var(iletken degil)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 14 Aralık 2009; 23:40:57 >







  • ustalar,

    benzeri bir sorunumu anlattigim asagidaki konuda da yorumlarınızı paylaşırsanız çok makbule geçer...

    http://forum.donanimhaber.com/m_41911249/mpage_1/f_/key_//tm.htm#41911249

    sağolun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: triss

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Genellikle mars motorlarinin uc assa bes yukari calisma sistemi (reduktorlu,bilyali mars motorlarida var)
    assagida resimde gordugunuz selonoid in icinde bir bakir pilaka vardir bu plaka distan gorunen 2 adet 8mm lik civataya
    bir adet (bazen ikidir)erkek soket vardir yesil renk, marsa bastiginizda bu sokete 12v verir ve miknatislanan selonoid icerdeki bakir
    plakayi iki 8mm bakir civatalan kafasina (bu yuzden gordugunuz civatalar bakirdir)civataya dogru itekleyip akuden gelen 12 voltu mars motorunun statorune (yastiga elektrik verir)
    ayni zamanda selonoid'in icerden diger ucuda bir catalla halk dilinde (assak )diye adlandirilir oda mars motorunun
    onundeki disliyi voland dislisine itekler ve arac calisir,
    arizalari
    Mars motorlarinda genellikle rulman yoktur bir rotorun her iki ucundada sari burc vardir asinir ,yagsiz kalir rotor kasilir,
    asak dedigimizin'de rulmani yoktur oda sari burcludur veya metal mil paslanir kasilarak one firlar bazan geri gelmez( fazla amper ceker)
    ozaman zaten mars motoru yanar,cunki marsmotoru sizin bilginiz disinda devamli doner, dinamoya donusur bu yuzden acemi otomobil hirsizlari caldiklari arabayla stop edene kadar giderler , stop ettirdikten sonra mars basmaz
    mars motoru yanmistir, assakla mil birbirine kaynamistir,(mars motorundan dumanlar cikmaga baslar)
    selonoiden kontaga giden soket kablosu cikar tik olmaz, oksitlesir temas etmez
    selonoidin yukarda bahsettigim bakir ,iki 8mm civatai birbirine temas ettiren bakir yanmistir (punta kaynagi)
    ozamanda iki civata birinden digerine 12 v sevketmez ( bir cesit evde kullanilan lamba anahtari dusunun)
    araci stop ettiginizde %80 voland ayni yerde durur ve ayni dislilerde calisma yapar (assak) bazen bu volandtaki dis siyirmis olabilir
    tam terside (assagin )disi siyrilmis olabilir,
    Akunun kutup baslari oksitlenir bu yuzden fazla amper ceker, cunki o anda kutup baslarini isitiyordur,
    otomobilin sasesine bagli olan sase kablosu oksitlenmis,paslanmistir ,sase kablosunu isitir
    burclar miller asinmis paslanmissa fazla amper ceker,
    Arac kilitlenir sebebi ise gene burclar paslardan dolayi ileri firlayan assak geri gelmez farkina varmazsiniz arabayi kullandiginiz sure icerisinde,
    voland dislisi mars motorunu cevirmeye devam eder taaki siz ornegin 5km sonra stop edersiniz bu arada assagin dondugu
    mille burclar (rulmanlar)bir birine kaynar ve sicaktirlar sogudugu zamanda kaynak yapilmis gibi olur, marsa bastiginizda sadece tik eder ,
    halk dilindeki (tamircilerin kullandigi assak terimin bas harfi D
    bakir plakanin arkasinda fiber var(iletken degil)
    />



    Hocam normal arabaların marş motoru kaç amper çeker?

    100 Amperden fazla.

    Saygılar...

    neye göre değişiyor bu akım,mesela şu videoda 60 a çıkmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=oGyWaUK5smE




  • quote:

    Orijinalden alıntı: triss

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: triss

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Genellikle mars motorlarinin uc assa bes yukari calisma sistemi (reduktorlu,bilyali mars motorlarida var)
    assagida resimde gordugunuz selonoid in icinde bir bakir pilaka vardir bu plaka distan gorunen 2 adet 8mm lik civataya
    bir adet (bazen ikidir)erkek soket vardir yesil renk, marsa bastiginizda bu sokete 12v verir ve miknatislanan selonoid icerdeki bakir
    plakayi iki 8mm bakir civatalan kafasina (bu yuzden gordugunuz civatalar bakirdir)civataya dogru itekleyip akuden gelen 12 voltu mars motorunun statorune (yastiga elektrik verir)
    ayni zamanda selonoid'in icerden diger ucuda bir catalla halk dilinde (assak )diye adlandirilir oda mars motorunun
    onundeki disliyi voland dislisine itekler ve arac calisir,
    arizalari
    Mars motorlarinda genellikle rulman yoktur bir rotorun her iki ucundada sari burc vardir asinir ,yagsiz kalir rotor kasilir,
    asak dedigimizin'de rulmani yoktur oda sari burcludur veya metal mil paslanir kasilarak one firlar bazan geri gelmez( fazla amper ceker)
    ozaman zaten mars motoru yanar,cunki marsmotoru sizin bilginiz disinda devamli doner, dinamoya donusur bu yuzden acemi otomobil hirsizlari caldiklari arabayla stop edene kadar giderler , stop ettirdikten sonra mars basmaz
    mars motoru yanmistir, assakla mil birbirine kaynamistir,(mars motorundan dumanlar cikmaga baslar)
    selonoiden kontaga giden soket kablosu cikar tik olmaz, oksitlesir temas etmez
    selonoidin yukarda bahsettigim bakir ,iki 8mm civatai birbirine temas ettiren bakir yanmistir (punta kaynagi)
    ozamanda iki civata birinden digerine 12 v sevketmez ( bir cesit evde kullanilan lamba anahtari dusunun)
    araci stop ettiginizde %80 voland ayni yerde durur ve ayni dislilerde calisma yapar (assak) bazen bu volandtaki dis siyirmis olabilir
    tam terside (assagin )disi siyrilmis olabilir,
    Akunun kutup baslari oksitlenir bu yuzden fazla amper ceker, cunki o anda kutup baslarini isitiyordur,
    otomobilin sasesine bagli olan sase kablosu oksitlenmis,paslanmistir ,sase kablosunu isitir
    burclar miller asinmis paslanmissa fazla amper ceker,
    Arac kilitlenir sebebi ise gene burclar paslardan dolayi ileri firlayan assak geri gelmez farkina varmazsiniz arabayi kullandiginiz sure icerisinde,
    voland dislisi mars motorunu cevirmeye devam eder taaki siz ornegin 5km sonra stop edersiniz bu arada assagin dondugu
    mille burclar (rulmanlar)bir birine kaynar ve sicaktirlar sogudugu zamanda kaynak yapilmis gibi olur, marsa bastiginizda sadece tik eder ,
    halk dilindeki (tamircilerin kullandigi assak terimin bas harfi D
    bakir plakanin arkasinda fiber var(iletken degil)
    />



    Hocam normal arabaların marş motoru kaç amper çeker?

    100 Amperden fazla.

    Saygılar...

    neye göre değişiyor bu akım,mesela şu videoda 60 a çıkmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=oGyWaUK5smE

    Motorun hacmine, silindir sayısına, benzinli/dizel durumuna göre değişir. O videoda motorun ilk kalkış anında dikkat ederseniz 100 Amperin üzerine çıkıyor.(7. saniyede)

    Saygılar....




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.