Şimdi Ara

2010 model 320d almak uzereyim (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
1
Favori
8.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berty
    Araç oldukça güçlü, virajlarda biraz sert gaza basarsanız arka kısım kayıyor. Gaz pedalına biraz uysal davranmak gerekiyor.


    Bunu engellemenin yolu yok mu? Tork kontrol vb şeylerle? "biraz sert" basınca hafif kayıyosa, gazı kökleyince virajda yanlicak demekki?

    kaçla giderken oldu bu? heralde 50 falan... 100deyken oluyosa nasıl bi tork demekki o :)
  • Arkadan itiş araçta az biraz tork olsun viraj içinde gaza basınca arkayı bırakması normal. Nasıl önden çekiş araçta ön tekerlekler patinaja düşüp understeer yaratıyorsa arkadan itiş araçta da oversteer olması doğal :)

    Engellemenin en basit yolu mantıklı araba kullanmak, viraj içinde gaza abanmamak.

    Ama zaten 3.20d'deki DTC DSC gibi sistemler en üst ayarda açıkken bu tür arkayı bırakmaları hemen topluyor, yani normal kullanımda, şımarmadıkça sorun yok. Ama DTC kapatılırsa evet yan makinasına dönüşür araç.

    Bu arada Donanımcı Aras özel mesajı cevaplamaya çalıştım ancak cep telefonu onaylanmadan cevaplanmıyormuş, ben de olur olmadık yerde cep telefonumu vermek istemediğim için özel mesaj yollayamıyorum maalesef. Başka bir yol varsa illa ki bir cevap yazarım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras


    quote:

    Orijinalden alıntı: Berty
    Araç oldukça güçlü, virajlarda biraz sert gaza basarsanız arka kısım kayıyor. Gaz pedalına biraz uysal davranmak gerekiyor.


    Bunu engellemenin yolu yok mu? Tork kontrol vb şeylerle? "biraz sert" basınca hafif kayıyosa, gazı kökleyince virajda yanlicak demekki?

    kaçla giderken oldu bu? heralde 50 falan... 100deyken oluyosa nasıl bi tork demekki o :)


    bunu zaten DTC engelliyor.. gazı köklesenizde göstergelerin ortasında sarı ünlem işareti yanıp sönüyor ve araç düz yola çıkana kdr gaz kesiyor.. DTC açıkken aracın arkasını savurtamazsınız, imkansıza yakın.. DTC yarı açıkken hafif bırakır toplamayı biliyorsanız toplarsınız ya da kontra verip hiçbir şey yapmadan sadece gazı keserseniz hemen oturur yola tekrar, DTC tamamen kapalıyken basarsanız toplamayı bilmiyorsanız felaketle sonuçlanabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 18 Ağustos 2010; 5:17:19 >




  • master... aynı frekansda olduğum sayılı insanlardan birisin önden çeker mondeo'mda gaza asıldığımda direksiyon çevirdiğim zaman gazın bir kısmı boşa gidiyor gibi geliyodu. ve tabiki yola yapışmıyodu tekerler. kayıyodu virajda.... ben bunu hissediyodum ama arkadaşlarım hissetmiyodu. demekki understeermiş... çok sağol dostum :) birazdan mail adresimi yazarım, o mesajı oradan yanıtlarsın sana zahmet olmazsa... burayı da kirletmemiş olurum şahsen.

    TechZone... tekrar teşekkürler hocam :) peki sen hangisini tercih ederdin? koskoca 330D veya 530D motorda dtc'yi kapatmak akıllıca bi iş olmasa gerek?? zaten köküne kadar basan olmaz heralde virajda....

    İkinizin de cevabını print ettim saklıyorum bilgi paylaşımı için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donanımcı Aras -- 18 Ağustos 2010; 23:35:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    master... aynı frekansda olduğum sayılı insanlardan birisin önden çeker mondeo'mda gaza asıldığımda direksiyon çevirdiğim zaman gazın bir kısmı boşa gidiyor gibi geliyodu. ve tabiki yola yapışmıyodu tekerler. kayıyodu virajda.... ben bunu hissediyodum ama arkadaşlarım hissetmiyodu. demekki understeermiş... çok sağol dostum :) birazdan mail adresimi yazarım, o mesajı oradan yanıtlarsın sana zahmet olmazsa... burayı da kirletmemiş olurum şahsen.

    TechZone... tekrar teşekkürler hocam :) peki sen hangisini tercih ederdin? koskoca 330D veya 530D motorda dtc'yi kapatmak akıllıca bi iş olmasa gerek?? zaten köküne kadar basan olmaz heralde virajda....

    İkinizin de cevabını print ettim saklıyorum bilgi paylaşımı için teşekkürler

    yeri geliyor yol eğiminin ters olduğu noktalarda bile 3.16i savrulma eğilimi gösteriyor.. benim aracım bana yetiyor şu anda.. ama üniversiteden mezun olup askerden dönünce -ki askerliğide sayarsak 1.5 senem kaldı-, artık bi X5 3.0d ya da Range Sport 3.0 TDV8 fln almayı düşünüyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    master... aynı frekansda olduğum sayılı insanlardan birisin önden çeker mondeo'mda gaza asıldığımda direksiyon çevirdiğim zaman gazın bir kısmı boşa gidiyor gibi geliyodu. ve tabiki yola yapışmıyodu tekerler. kayıyodu virajda.... ben bunu hissediyodum ama arkadaşlarım hissetmiyodu. demekki understeermiş... çok sağol dostum :) birazdan mail adresimi yazarım, o mesajı oradan yanıtlarsın sana zahmet olmazsa... burayı da kirletmemiş olurum şahsen.

    TechZone... tekrar teşekkürler hocam :) peki sen hangisini tercih ederdin? koskoca 330D veya 530D motorda dtc'yi kapatmak akıllıca bi iş olmasa gerek?? zaten köküne kadar basan olmaz heralde virajda....

    İkinizin de cevabını print ettim saklıyorum bilgi paylaşımı için teşekkürler


    Tamamdır ben tez vakte cevap yazarım :)

    Aradaki farkı şöyle düşün. Önden çekiş araçta direksiyon da ön tekerlere bağlı, güç de. Dolayısıyla ön tekerler çok fazla iş yapıyor. Ve limitlerin ötesindeyken viraj içinde gaza basarsan tekerlekler patinaja düşüyor, aracın şerit dışına doğru yavaş yavaş kayıyor, direksiyonda da bunu hissediyorsun. Bu esnada yapabileceğin hiçbir şey yok. Yanda kaldırım varsa çarpacaksın :) Arkadan itiş araçta ise ön tekerleklerin tek görevi aracı yönlendirmek, güç arka tekerleklerde. Bu tecrübeli sürücü için daha iyi. Mesela viraja limitlerinden yüksek girdin, içeride de gaza bastın (normalde yapılmaz böyle bir şey tabii amaç drift değilse), genelde araba arkasını viraj dışına önünü viraj içine doğru bırakır, yani arkası kayar. Bu esnada direksiyonda bunu hissetmezsin çünkü ön tekerlekler kaymıyor. Bu sana daha iyi direksiyon kontrol imkanı sağlar, ve arka tekerleklere giden güç olduğu, ön tekerlekleri de direksiyonla yönlendirdiğin için aracın tümü üstünde kontrole sahip olursun. Ve böyle bir durumda gerekli gaz,fren,direksiyon hareketlerini yaparak aracı o durumdan kurtarabilirsin. Ama kurtarmazsan da şık bir spin atarsın :)

    Yani özet olarak, acemi sürücü için önden çekiş araç daha iyidir, çünkü ağırlık transferi yapılmadığı sürece limit üstünde tek riski önden kaymasıdır. Bu esnada sürücünün yapabileceği çok bir şey yok, ama bir şey yapmadığı zaman da araç spin atmaz. Arkadan itiş araç ise işini bilen için daha iyidir, özellikle 250hp üstündeki araçlarda. Çünkü araç kaymaya başladığı zaman sürücünün yapabileceği daha çok şey vardır, önden çekiş aracı kurtaramayacağınız bir noktada arkadan itiş aracı sürücülüğünüz sayesinde kurtarabilirsiniz, ama kurtarmazsanız da arkadan kaymanın sonu önden kaymaya oranla daha hazin olur :) O yüzden arkadan itiş araçta iyi sürücü olmanın zararı yoktur :)

    Köküne kadar gaza basan olmaz demişsin virajda da, bu benim BMW'yi sevmememin en başlıca sebeplerinden birisi :) BMW sürüş konusunda çok başarılı araçlar üretiyor, ancak lütfen aracını düzgün kullanan BMW sahipleri alınmasın, BMW kullananların önemli bir kısmı apaçilik için elinden geleni yapıyor. Bahsedilen viraj içinde gaza yüklenme durumu da bunlardan birisi. Kaç kere saçma sapan noktalarda önümde yanlamaya çalışan BMW gördüm. Olur olmadık yerde yanlamak uğruna saçma sapan davranıyor insanlar, sonra ne oluyor? Ağaç tepelerinden toplanan BMW'ler ikinci elde tertemiz diye ittiriliyor :)

    Evet normal zamanlarda 3.30d veya 5.30d'de DTC'yi kapatmamak daha akıllıcadır, hele ki hava yağmurluysa DTC'nin açık olması vaciptir :) ancak profesyonel ellerdeyse eğer o arabalar, DTC kapatılınca harikalar yaratacak potansiyele sahiptirler :)




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.