- x
Turbo nun wastegate i ile oynamak...
11 Cevap6060 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
1615 Mesaj
11 Aralık 2009; 22:48:38 

Selamlar arkadaşlar

bugün bir arkadaşımın 1.3 multijet doblo sundaki arızalı turboyu değiştirdim. yanlız dikkatimi çeken birşey oldu. wastegate bildiğim kadarıyla yüksek devirlerde valfi açarak egzos gazının turbo pervanesini hızlandırmamasını sağlıyor. böylece üst devirlerde basınç düşüyor.

resim ile işaretlediğim valf basma ayarı ile oynayarak turbo basıncını arttıramaz mıyız? bir arkadaşıma sordum çok oynarsan hortumları, intercooler i patlarız, silindirlere zarar verirsin dedi. ayrıca ona göre yakıt basıncını arttırman gerekli dedi.

ben de şöyle düşündüm çok az bir oynama ve yakıt basıncının artması için power box kullansam nasıl olur?

işi bilenler siz ne düşünüyorsunuz? mantıken olabilir ancak bilene sormakta fayda var



0

0

0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impress -- 11 Aralık 2009; 22:52:04 >


_____________________________



4761 Mesaj
İlgili Kişi
Mehmet Gazihan
İletişim Bilgileri
Adres: Tatlısu Mh. Akif İnan Sk. No10/2 Ümraniye İSTANBUL
Telefon: 0216 471 12 82
Fax: 0532 243 73 66
12 Aralık 2009; 14:58:07 

arttırabilirsin tabiki ama motor beyni tanımsız bir basınc artısı tespit edip safe moda geçirir sistemi..

arıza ışığı yanar ve çekiş düşer..

yazılımla yeni basınc değerlerinin sisteme tanıtılması gerekmektedir.


_____________________________

Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!

irtibat CEP: 532 243 73 66


Yetkili yükleme merkezi başvuruları için +90 216 471 12 82



 
1615 Mesaj
12 Aralık 2009; 22:51:14 

bunu yaptığımız zaman yazılım ile birlikte, üst devirlerdeki basınç artacağı için üst devirlerim güçlenecek. wastegate ile oynama düşük devirleri zzaten ilgilendirmiyor. valfi kısınca ve yazılım atınca ne gibi bir değişiklik olacak araçta?


_____________________________



 
55 Mesaj
26 Aralık 2009; 7:41:45 

Bu turbonun aynısını palio 1.2 16V aracıma takmıştım. Yazılım, forged piston, dereceli, intercooler, cat, headers, k&n açık filtre, polish vardı. 1.0-1.2 bar arası basıyordum basıncı. Ha dobloda ne olur bilemem. Forged taktığınızda bu kadar küçük hacimde ve küçük turboda westgate ayarı çok da zorlamıyor motoru. Gazlaya gazlaya 120.000 km kullandım hala bir sorun yok. Yardım edebileceğim bir konu olursa ne mutlu bana :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egesengun -- 26 Aralık 2009; 7:42:47 >


_____________________________

Gigabyte 990FXA-UD3 - AMD Phenom II 965 - Gigabyte R685OC - G.SKILL RipjawsX 1600Mhz 8GB - High Power Absolute 850W 80+ - SAMSUNG HD502HJ - 3R SYSTEM R460Li


 
149 Mesaj
29 Aralık 2009; 0:05:06 

Palio m.jette power box kullanıp basıncı sonuna kadar açtım. Tavsite etmem; şanzuman yetmiyor. Lap lap lap vites değiştirmek zorunda kalıyorsun. Onun yerine kaliteli bir yazılım öneririm. Pistonlara zarar verme gibi bir lüxün olamaz. En fazla turbonun pervanelerini çabuk yersin. Çünkü onun standartı zaten yeterince iyi basıyor.


_____________________________

2005 Ulusal Drag Ultra Dizel Grubu Türkiye Birincisi


 
1615 Mesaj
29 Aralık 2009; 13:06:22 

o zaman power box aşırı bir güç veriyor ki şanzıman kısa gelmeye başlıyor. peki arkadan duman atıyor mu sonuna kadar açınca? sonunda alacağım şunlardan. simota kutu içi filtre ve kat iptali var şu an. şu sollamalar rahatlasa yeterli benim için


_____________________________



 
3 Mesaj
8 Eylül 2013; 12:14:25 

selam arkadaşlar aynı sorun bende de var wastagateyi iptal ettiler bir parçası kırık olduğu için.bu bir problem olur mu ? avantajları ve dezavantajları nelerdir.sanırım egsoz u açık yaptılar wastagete nin bir kolu var onu kapattılar.tahliyeyi sadece blow off tan yapıyorum.şimdiden yardım için teşekkürler


_____________________________



5955 Mesaj
8 Eylül 2013; 13:27:31 

Fabrika tarafından ayarlanan peak basıncın üzerine çıkıyorsun demektir bu. Performansın hissedilir derecede artar fakat aracın ecusundaki boost ve yakıt haritasını bilmek lazım. Tehlikeli olabilir.

Bu mesajda bahsedilenler: vehbi elmas


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
3 Mesaj
10 Eylül 2013; 7:05:36 

yanlış anlamıyorum inşallah.
1) Turbo görev yapıyor ancak fazla basınç üretiyor gerekli gereksiz.Bana fazla basıncı blow off tan atabileceğimi söylediler doğru mu peki ?
2) Normal halde yani wastegate yerindeyken egsozdaki vana normalde kapalı konumda ben gaza bastıkça wastegate egsoz borusu üzerindeki vanayı mı açıp kapatıyor. ?
3) Bu şekilde çalışmasında motora veya turboya zararı var mı ? güç kaybı mı yaşıyorum bilmeden ?


Çok çok teşekkürler yardım için *President*



_____________________________



5955 Mesaj
10 Eylül 2013; 12:05:17 

quote:

Orijinalden alıntı: vehbi elmas

yanlış anlamıyorum inşallah.
1) Turbo görev yapıyor ancak fazla basınç üretiyor gerekli gereksiz.Bana fazla basıncı blow off tan atabileceğimi söylediler doğru mu peki ?
2) Normal halde yani wastegate yerindeyken egsozdaki vana normalde kapalı konumda ben gaza bastıkça wastegate egsoz borusu üzerindeki vanayı mı açıp kapatıyor. ?
3) Bu şekilde çalışmasında motora veya turboya zararı var mı ? güç kaybı mı yaşıyorum bilmeden ?


Çok çok teşekkürler yardım için *President*



Wastegate normalde kapalı durur. Turbo basıncı fabrika tarafından ayarlanmıştır ve basınç o seviyeye ulaştığında wastegate eksoz çıkışına 2. bir tahliye açarak aracın eksoz gücünün turboyu daha fazla çevirmesine engel olma mantığı ile çalışır. Kısaca eksoz gazı turboyu gereğinden fazla çevirmesin fazla basınç oluşmasın diye bir tahliye kapısıdır. Bazıları emme pallerinin açılarını değiştirerekte bu işi yapabiliyor tamamiyle kullanılan wg nin tasarımı ile ilgili kafan karışmasın şimdi.

Fazla basınç bov dan atılmaz, çünkü sen gaza basıyorken emme hattında vakum değil basınç olduğu için bov kapalıdır. Ne zaman gazdan ayağını çekersin, emme hattındaki basınç vakuma dönüşür o zaman bov emme hattındaki sıkışan basıncı dışarı atar. Dolayısı ile wastegate ile oynamışsan fabrika değerinin üzerindeki basıncı direk motora basıyorsun demektir. Gaz pedalına bastığın sürece BOV devre dışıdır.

Wastegate olması gerektiği gibi ayarlı değil ise güç kaybı veya güç artışı sağlanabilir. Fakat aracın yakıt haritası, avans değerleri bilinmeden turbo basıncı ile oynamak yanlıştır. Turboya ve motora zarar verebilir, fazla basınç motor kırabilir.

Chip tuning uygulamasında yapılan da tam olarak budur, aracın turbo basıncı yeniden ayarlanır (wastegate den), yeni basınç değerlerine göre yeni yakıt ve yeni avans haritası yazılır, böylece alt devirlerde daha az güç ve daha az yakıt, üst devirlerde daha fazla güç ve daha fazla yakıt tüketimi sağlanabilir.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


4892 Mesaj
29 Eylül 2013; 9:30:42 

President hocamın mesajlarını severek okuyorum. Bilgileniyorum.

Bu mesajda bahsedilenler: @*President*


_____________________________

2000 Volkswagen Polo 1.4
2000 Volvo S40 2.0
31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL


1156 Mesaj
30 Eylül 2013; 6:34:51 

Balata spreyi sıksan temizlenmez mi turbo
faydası olur mu performansa


_____________________________

1.3 Multijet Shine 2005 Punto Beyaz
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » DH Garaj » Turbo nun wastegate i ile oynamak...
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.250