|
Bildirim
|
Kronik sorunu aks kafalarıdır.
Nasıl kullanırsan kullan aks kafalarını 100.00 de bir değiştirmek gerekiyor. Eğer lpg kullanıyorsanız 100.000 den sonra valf yenilemek gerekir. Çelik valf takılırsa bu süreç uzatılabilir. Ancak 100.000 kilometrede yakılan benzinle araba kendi fiyatını amorti ediyor zaten. Valf ler de bunun %7 si tutuyor. Muğla'ya da otobüs bileti parasına gidiyor lpg'de. Motor sıcaklığı göstergesini her zaman olduğu yerden 1mm yukarıda görmedim hiç, ki lpg de bile. Amortisörler çok yumşak 115 km deki arabamdan tıkırtı gelmiyor. 5K önce kapıdan bir tıkırtı geliyordu ilk defa, baktım kapı plastiği kapının açılıp kapanmasından muhtemelen biraz gevşemiş, kağıtla sıkıştırdım geçti. Aslında plastik dokusu olarak hiç de güven vermiyor dokununca ama japonlar nasıl tasarlamışsa artık çok sağlam yapmışlar bağlantıları. Görünüşü çirkin bence. Kaç yıldır kullanıyorum ama çirkin. Kız arkadaşıma göre çok güzel geliyormuş, böyle nostalji kafasında ama Şehir içi inanılmaz kullanışlı. 3,5 metre. Görüş mesafesi çok iyi, zaten dik oturuyorsun sürerken. Bagajı küçük. Ancak binen herkes içi o kadar küçük değilmiş diyor. Parça konusuna gelince: Aracın normal sarf parçaları çok ama çok kolay bulunabiliyor. Japon arabaları parçası pahalı diye bilinir, ama bunun değil. Clio dan daha ucuz parçaları. Ben de inanamıyorum nasıl oluyor bu ama öyle. Triger kayışı 200 lira. Tampon komple 220 tl. Baskı balata 275 lira. Bobin 90 lira. Far lambasını değiştirdim takmasıyla 20 tl aldı adam. Ama kaza olursa nasıl olur bilemem. Hiç çarpmadım. Çok nadir bulunan bir parçası çok pahalı olabilir bilemiyorum. Ama ne olursa olsun e-bay diye birşey var. Servis sıkıntısı yaşamadım. Ancak kompakt yapısından dolayı bazı şeylere ulaşmanın güçlüğünden bahsediyordu trigeri değiştirdikten sonra ustam. Motor performansı ve çekişi konusu, ne kadar kısa sürede tepki verdiği biliniyor. Ama öyle küçük arabalar gibi ufak yokuşlarda bayılmıyor. Örneğin izmir otobanındaki bornovadan bucaya giden yokuşu 5. viteste 120 kms ile çıkabiliyor lpgde. Göstergelerinde devir 10.000 e kadar. çok nadir motorlarda bu var, kırmızı 8000 de başlıyor. ben 6000 den çok çıkmadım.genellikle 2500-3000 lerde vites değiştiriyorum. İngilterede bir adam 250K km kullanmış, ne zaman ne değiştirdiğini yazmış, tabi mil cinsinden yazıyor. Adam 10 sene kullanmış, sonuç olarak bana bi servet kazandırıyor ekonomisiyle diyor.https://www.autotrader.co.uk/car-reviews/suzuki/alto/ad51429880aba87773a1d1b713701034?page=2 Uzun yolda da inanılmaz ekonomik. Araç 890 kilo olduğu için vites aralıklarını fazla yapmışlar. 120 kms hızla 3200 devirde gidiyor. İnanılmaz bir ekonomi sağlıyor. 140 tan sonra titremeye başlıyor ama. Ben 1 kere 150 yaptım ama teknik özelliklerde 155 diyor. Tekerlekler çok önde ve arkada olduğu için off-road u da baya iyi. Orjinali 155 65 R13 ama ben bir kalın takıyorum daha güvenli olsun diye 165 kullanıyorum. Aldığım amca da öyle demişti zaten. Çok az yakıtta fark ediyor ama zaten az yakıyor araba. ama işte çirkin. cidden 90 ların dandik japon estetiği. yani 90 larda tasarlandığı için 90'lar çizgisi var arabada. Aslında tam öğrenci arabası, az yakıyor, kolay kullanması vs. ama işte öğrenciler de havalı araba istiyor gençler pek yanaşmıyor. o fiyata 96-98 model honda daha havalı geliyor gençlere... Son olarak araç bu fiyata alınabilecek en donanımlı ve sorunsuz araba. 115k da ama hala sabahları çeyrek saniye marşla çalışıyor. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|