Peugeot 307 Otomatik Vites Sorunu
48 Cevap41814 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
15 Mesaj
5 Aralık 2009; 14:06:50 



Selamlar.

Son 1 haftadır 2004 model 307 triptronik-lpg li aracımda soyle bir sorun meydana gelmeye başladı.

Yola cıktıgım ilk zamanlarda otomatik vites arıza verıyor. 2-3 bip sesinden sonra vites konumunu gosteren kucuk ekranda D yerıne ( - , * , S ) işaretleri yanıp sonmeye baslıyor. Hemen sağa çekip, arabayı stop edip yeniden calıstırdıgımda aynı sorun bır daha olmuyor.
Aracı 2 ay once aldım. Aldıgım kişi sanzıman yagını degıstırdıgını soylemıştı.
Servise sordum " yagdan da olabilir dedi, bişiler daha soyledi ama anlamadan işçilikle beraber yıne sana 500 tl ye cıkar bu iş dedi."
Aracın motorunda daha yenı işlemler yaptırdım ve masraftan cıktıgım ıcın , acıkcası servise baktırmaya korkuyorum :)

Sizlerin görüşleri nedir acaba? Sorun nedir ?


_____________________________



 
1498 Mesaj
5 Aralık 2009; 15:00:53 

forumun oncekı sayfalarında otomatık vıtesle ılgılı bır baslık vardı. oraya bakarsanız belkı cozum ureteblırsınız


_____________________________

-206 feline-


85 Mesaj
6 Aralık 2009; 20:00:16 

arkadaşım aynı sorun bende de vardı.başımdan geçenleri daha önce forumda bir konu açarak yazmıştım ama konu kapanmış.benim sana sorum lpg yi ne zaman taktırdın? ve taktırdıktan ne zaman sonra bu problemi yaşadın?


_____________________________

PEUGEOT 307 XT BVA 110 HP TİPTRONİC, TELEFLEX GFI LPG


 
15 Mesaj
6 Aralık 2009; 21:22:19 

Ben aracı 22.10.2009 da aldım 2 .el olarak. Araca lpg cok once takılmış.

Gerçi şu anda aracım servıste. Otomatik sanzımanda birşeyler dagıldı. Takıır tukur seslerden sonra yolda kaldı araba. Vitese gecıyor ama arac hareket etmıyor. Cekıcı ile servise gittim.
Sorunun ne oldugunu servıs , yarın sanzımanı acınca anlıyacak.
İnsallah cok masraf cıkmaz.. :(


_____________________________



451 Mesaj
7 Aralık 2009; 0:09:44 

öncelikle geçmiş olsun diyorum.. inan senin başına gelenler aynen başıma geldi.. bende 9 şubatta aldım aracımı 2003 model 137000 km deydi ve 130 000 km de lpg takılmıştı.. 18 martta ankaraya gittim yoldu hiç bi sorunda yoktu gece parkettim ancak sabah araç yürümedi.. çekici ile göral a çektik.. yağ filtrem tıkandığı için yağı yakmış ve sistem dağılmış dediler.. ivedikte bi ustaya toplattık ve servise 2200 lira ödedim.. bu rakamlara hazır ol derim:. değişenlermi 14 balata 2 piston oringler yağ filtre tankı plastik ve yağ vs filan işte.. aracı c.tesi bıraktım çarşamba günü alabildim ancak :) onun üzerine 10 000 km yaptım saat gibi maşallah.. inşallah sende daha basit bi sorun çıkar.. hoşçakalın bu arada kaç km de aracınız.. bi resim koyarmısnız.. tşk ler

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

*****Renault Laguna 2.0 RXT 140 BG & 2000 model &
205 55 R 16 / Pirelli Cinterato P7 & Atiker LPG & Gerivites kameralı :)


85 Mesaj
7 Aralık 2009; 0:15:28 

benim başımdan geçenleri kısaca yazayım: aracı 2. el aldım ve 1 ay içinde senin dediğin sorun oluştu. ilk hareketten sonra ditdit sesinden sonra araba vites küçültüyor, açıp kapayınca düzeliyordu.servis hidrolik bloğu değiştirdi. 1300 tl civarında. sonra ben arabaya lpg taktırdım ve lpg li kullanmaya başladım. 1 aysonra aynı sorun tekrarladı. bu sefer daha kötü oldu.arabayı kar moduna alıp öyle servise gidebildim. servis şanzımanı söküp istanbula gönderdi.oradan gelen fatura 3000 tl civarıydı. içinden birsürü parça değişti.servisin işçiliği yağı kdv si derken 4000 tlyi buldu. toplamda 5300 tl masraf yaptım.böyle olacağını bilseydim çıkma şanzıman alıp taktırırdım. ama dur daha bitmedi. tam oldu derken 2 ay sonra yine ilk arızayı vermeye başladı. servis yine hidrolik bloğu değişti ama bu sefer garantiden.aracı test edip aldım ve yola koyuldum.30 km sonra ne göreyim. automatik gear fault alarmı verdi araba.kenara çekip stop ettirip tekrar çalıştırdım.düzeldi gibi oldu. ama biraz ileride yine alarm verdi.ve araba gaz vermeme rağmen ilerlemedi. uygun biryere çekebildim son anda ve arabanın altına baktım. ne göreyim şanzıman yağı cıp cıp damlıyor.servisi aradım ve gelip arabayı çektiler. 1 hafta sonra teslim ettiler arabayı. sorun tork konventöründen kaynaklanıyormuş.bir parçası sıyırmış ve yağ aralıktan kaçak yapmış. nasıl oldu ustalar bile anlamadılar.bunun için de herhangi bir masraf ödemedim.arabayı teslim aldığımda çok güzel olmuştu vites geçişleri.ama 2 aydır kullanıyorum ve yine bozulmaya başladı.vites değişimlerinde sanki arabaya arkadan birisi küt diye çarpıyor.yakındır sevis yollarını aşındırmam.dediğim gibi keşke çıkma bir şanzıman bulup taktırsaydım. araba ilk arıza yaptığı zaman servisteki usta beni korkuttuğu için buna teşebbüs edemedim. çıkma şanzımanlar da uyum sağlamıyor dedi.sökme takma parasını alırım yine de dedi. uyum sağlamazsa verdiğin para boşa gider dedi. dedi de dedi . benimde gözüm korktu açıkçası.yaptırtmak zorunda kaldım. halen daha masrafların taksitlerini ödüyorum. ama yine de ben arabamı seviyorum. arada sırada küçük arızalar çıkarıyor ama uğraşması benim için zevkli oluyor.keşke bu kadar ağır bir arıza çıkarmasaydı. o zaman tadından yenmezdi inşallah senin araba fazla masraf çıkarmaz. şanzıman açıldı mı bir daha dikiş tutmuyor. (yazdıklarım pek kısa olmadı ama sütten ağzım değil heryerim yandı )


_____________________________

PEUGEOT 307 XT BVA 110 HP TİPTRONİC, TELEFLEX GFI LPG


 
69 Mesaj
9 Aralık 2009; 20:44:57 

Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır.

1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanır.
2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin (Selonoid valf) yağ kaçırmasından kaynaklanır.
3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar.
4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınır.

Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirildi.
İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir.
Aşama aşama çözüm yolları,
1.Erken teşhis yapılırsa radyatörü değiştir, yani makyajlı kasa radyatörü taktır.
2.Sırasıyla keçeleri değiştir.
3.1 ve 2 yi uygulamassan mekaniki arızalar çıkmaya başlar ve o zaman arabayı satmayı düşünebilirsiniz.
Ayrıca periyodik (aylık) olarak arabayı bilgisayara bağlatıp, arıza kodu oluşup oluşmadığını kontrol ediniz.

Vites arızalarına çok para vermemek için, servislerden önce iyi bir usta ile (izmitte çok iyi bir usta vardır) görüşmekte fayda vardır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luganis -- 20 Aralık 2009; 10:03:33 >


_____________________________



85 Mesaj
9 Aralık 2009; 23:52:29 


quote:

Orijinalden alıntı: luganis

Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır.

1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanır.
2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin yağ kaçırmasından kaynaklanır.
3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar.
4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınır.

Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirildi.
İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir.
Aşama aşama çözüm yolları,
1.Erken teşhis yapılırsa radyatörü değiştir, yani makyajlı kasa radyatörü taktır.
2.Sırasıyla keçeleri değiştir.
3.1 ve 2 yi uygulamassan mekaniki arızalar çıkmaya başlar ve o zaman arabayı satmayı düşünebilirsiniz.
Ayrıca periyodik (aylık) olarak arabayı bilgisayara bağlatıp, arıza kodu oluşup oluşmadığını kontrol ediniz.

Vites arızalarına çok para vermemek için, servislerden önce iyi bir usta ile (izmitte çok iyi bir usta vardır) görüşmekte fayda vardır.


ben de bu arızaların çoğunun yağ eksikliğinden kaynaklandığını düşünüyordum.yazdıklarını okuyunca hak verdim sana. çünkü arabayı servisten aldıktan sonra bir müddet sorunsuz kullanıyorum ve 2 ay geçmiyor vites geçişleri sertleşiyor.daha önceki arızalar hep hararetin yüksek olduğu zamanlar olmuştu.10 km lik dik yokuşları tırmanarak köye gittiğim zamanlarda şanzıman arızası veriyordu.bu da senin 3. ve 4. maddelerinin haklılığını kanıtlıyor.tekrar yağ değiştirtip vites geçişlerine bakacağım. eğer düzelirse yağ eksikliğinden kaynaklanıyor demektir.senin dediğin işlemleri yaptırtsak acaba ne kadara malolur.bir bilgin var mı? yazında bahsettiğin radyatör şanzımanın üstünde bulunan yağ soğutmasından sorumlu olan radyatör değil mi?


_____________________________

PEUGEOT 307 XT BVA 110 HP TİPTRONİC, TELEFLEX GFI LPG


 
15 Mesaj
15 Aralık 2009; 19:52:36 

Anca bakalbildim foruma;

Aracın serviste sanzımanı acılıp bakıldı. Sanzıman ıcınde bazı pullar var. 4-5 tane ust uste diyebilirim. ( adlarını bilmiyorum )
Onlar kırılmış, Değiştirildi su anda mekanık sorun yok. 500 tl masraf oldu.

Ancak otomatik vıtes arac sogukken arızaya gecmeye devam edıyor. Servis " Selonoid " denen parcalardandır dedi. Bu parcalar yag basıncını kontrol eden parcalarmıs. 2 tane oluyormuş Taneside 130 tl. Param olmadıgı ıcın değiştiremiyorum maalesef :(


_____________________________



 
314 Mesaj
17 Aralık 2009; 0:07:12 

Bendede vites geçişleri net sertleşmişti hatta soğukta arabayı çalıştırırken vitesi P'den D'ye geçirrken pat diye vurma yapıyordu ancak şanzıman yağını değiştirdikten snra bu dediklerim bitti vites geçişleri yumuşadı tabi ilk günkü gibi olmadı ama eskiye göre baya iyileşti.


_____________________________



 
1 Mesaj
19 Aralık 2009; 17:43:30 

arkadaşlar bendede 307 triptonik xr var.araç çalışır durumda iken veya hareket halindeyken geçici olarak durduğumda vitesi park pozisyonuna getiriyorum bu arada aracı istop etmiyorum fakat vites kilitleniyor yani park pozisyonundan çıkamıyorum.istop edip tekrar çalıştırdığımda problem olmuyor.bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim.teşekkürler


_____________________________



903 Mesaj
20 Aralık 2009; 0:32:34 

ayhan aynı sorun bendede oluyor bende kapatıp acıyorum.


 
69 Mesaj
20 Aralık 2009; 10:08:10 

quote:

Orijinalden alıntı: ayhan_55

arkadaşlar bendede 307 triptonik xr var.araç çalışır durumda iken veya hareket halindeyken geçici olarak durduğumda vitesi park pozisyonuna getiriyorum bu arada aracı istop etmiyorum fakat vites kilitleniyor yani park pozisyonundan çıkamıyorum.istop edip tekrar çalıştırdığımda problem olmuyor.bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim.teşekkürler


Bu problem frene basıldığında otomatik vites kilidini açan yani P pozisyonundan herhangi bir pozisyona getirmenize izin veren küçük-ucuz ama çok önemli olan ve pedalların üzerinde yer alan parçanın görevini attık yeterince yapamamasından kaynaklanır, zaten P pozisyonunda frene bastığınızda duyulan klik sesi basar basmaz oluşmamaya başlar. fiyatı yaklaşık 50 tl civarında olması lazım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luganis -- 20 Aralık 2009; 10:20:14 >


_____________________________



 
5 Mesaj
23 Aralık 2009; 18:16:33 


quote:

Orijinalden alıntı: hakguner



Selamlar.

Son 1 haftadır 2004 model 307 triptronik-lpg li aracımda soyle bir sorun meydana gelmeye başladı.

Yola cıktıgım ilk zamanlarda otomatik vites arıza verıyor. 2-3 bip sesinden sonra vites konumunu gosteren kucuk ekranda D yerıne ( - , * , S ) işaretleri yanıp sonmeye baslıyor. Hemen sağa çekip, arabayı stop edip yeniden calıstırdıgımda aynı sorun bır daha olmuyor.
Aracı 2 ay once aldım. Aldıgım kişi sanzıman yagını degıstırdıgını soylemıştı.
Servise sordum " yagdan da olabilir dedi, bişiler daha soyledi ama anlamadan işçilikle beraber yıne sana 500 tl ye cıkar bu iş dedi."
Aracın motorunda daha yenı işlemler yaptırdım ve masraftan cıktıgım ıcın , acıkcası servise baktırmaya korkuyorum :)

Sizlerin görüşleri nedir acaba? Sorun nedir ?

dostum bu arıza ot. vites (AL4 TİPİ )pejolarda kronik hale geldi. bendede aynı arıza var sebebi şudur vites kutusunda selenoid adı verilen 2 adet parçanın görevini yerine getirememesinden kaynaklanıyor. değişmeleri lazım.şamzumanın komple indirilmesine gerek yoktur.tahmini masrafı herşey dahil sana 500 tl ye patlar. hepsiburada .comda bu parçalardan satılık vardı. fiyat konusunda bilgi edinmeni sağlar.


_____________________________



903 Mesaj
29 Aralık 2009; 13:27:14 

Evet banada 500 demişti özel servis. Ama henüz seninkinin zamanı tam gelmemiş. Tam bozulsun öyle yaparız demişti. Geçişlerde bazen sarsıntı oluyor fakat herhangi bir arıza vermedi aracım. Arıza verince yaparız demişti.


85 Mesaj
30 Aralık 2009; 0:08:01 

otomatik 307 lerin kronik sorunu haline geldi bu selenoidlerin bozulması.acaba 150000 km sorunsuzca kullanabilen varmı bu tiptronik vitesi.otomatik vites kullanma inceliklerine uyan ve yağ değişimlerini atlamayan bir kullanıcı bu arabayı 200000 km sorunsuzca kullanabilmeli.bence bu hata kullanıcı hatası değil üretim hatasından kaynaklanıyor.pejonun da işine geliyor bu hata. değiştirip para kazanıyorlar.bu selenoidleri ücretsiz değiştirmeleri lazım.eğer dava açıp bu hatanın üretim hatasından kaynaklandığını bilirkişi ile kanıtlayabilirsek milletin cebinden artık para çıkmaz.bu davaların örnekleri var.üretim hatasını kanıtlayan birisi arabasını geri vermişti.bunun gibi pejoya açılan emsal göstereceğimiz dava olup olmadığını bilemiyorum.böyle bir dava olsaydı emsal gösterip bizde açardık.yoksa çok uzun süren bir maraton bu dava işleri.bu yüzden kimse cesaret edemiyor galiba.


_____________________________

PEUGEOT 307 XT BVA 110 HP TİPTRONİC, TELEFLEX GFI LPG


 
12 Mesaj
17 Ocak 2010; 1:54:50 

Arkadaşlar ben de 2004 307 XT otomatik 58000 km de bir araca sahibim. Aracı sıfır aldım, 6 yıl bitti, 19 Aralık 2009 da 7. yıla girdim. Aracı genelde haftasonları ailemle kullanıyorum. Bu yüzden az km. yaptım. Araç mı bizi gezdirdi, biz mi aracı gezdirdik tartışılır.Araçta klima ve otomatik vites arızası yaşadım. Klima da pozisyon motorları ile ilgili sorun yaşadım, bir şekilde halletti servis (MEPA).

Ama otomatik vites te sorun yaşadım, yaşıyorum. Yorumlarına baktığım arkadaşlardan Luganis işi tam olarak özetlemiş. Automatic Gear Fault aldığınızda , bu şekilde kesinlikle kullanmayın. Yağ basınç vanalarını değiştirerek devam edin ( ben öyle yapıyorum). Şanzman için revizyon isteniyor dendiği anda da tereddütsüz, satın. Yaptırdığınız revizyon çöpe attığınız para olacaktır.

Maalesef AL4 şanzman çok berbat. 307 otomatik ( XR, XT , etc.) bence satılması farz bir araba , beni üzen hiç zorlamadığın, gözün gibi baktığın arabanın sürekli arıza veriyor olması.

Peugeot ile de defalarca konuştum, çok ilgisizler. Onlara verilecek en iyi cevabım, bir daha hayatıma PEUGEOT sokmamak olacak.

İnşallah bu satırları Peugeot tan yetkililer ( özellikle gn. md. ) okurda , gelecek yıllarda satış hedeflerinin hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini anlarlar.

Haa , neden aracı satmadığımı sorarsanız, ev borcu ödüyorum. Borcum hafiflediği anda arabayı satacağım ve kısmet olursa Mercedes, BMW ya da Audı den birine geçeceğim.

Saygılarımla.






_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Ocak 2010; 3:22:15 


quote:

Orijinalden alıntı: piolt
Onlara verilecek en iyi cevabım, bir daha hayatıma PEUGEOT sokmamak olacak.

İnşallah bu satırları Peugeot tan yetkililer ( özellikle gn. md. ) okurda , gelecek yıllarda satış hedeflerinin hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini anlarlar.




Niye? Siz gelecek yılların tüm satışlarını kendi başınıza finanse mi edecektiniz ki


451 Mesaj
16 Mart 2010; 15:03:58 


quote:

Orijinalden alıntı: lamblia

otomatik 307 lerin kronik sorunu haline geldi bu selenoidlerin bozulması.acaba 150000 km sorunsuzca kullanabilen varmı bu tiptronik vitesi.otomatik vites kullanma inceliklerine uyan ve yağ değişimlerini atlamayan bir kullanıcı bu arabayı 200000 km sorunsuzca kullanabilmeli.bence bu hata kullanıcı hatası değil üretim hatasından kaynaklanıyor.pejonun da işine geliyor bu hata. değiştirip para kazanıyorlar.bu selenoidleri ücretsiz değiştirmeleri lazım.eğer dava açıp bu hatanın üretim hatasından kaynaklandığını bilirkişi ile kanıtlayabilirsek milletin cebinden artık para çıkmaz.bu davaların örnekleri var.üretim hatasını kanıtlayan birisi arabasını geri vermişti.bunun gibi pejoya açılan emsal göstereceğimiz dava olup olmadığını bilemiyorum.böyle bir dava olsaydı emsal gösterip bizde açardık.yoksa çok uzun süren bir maraton bu dava işleri.bu yüzden kimse cesaret edemiyor galiba.



*** benim araç 138000 km gitti revizyona soktuk şuan 155000 de maşallah diyin bi sorun yok şimdilik.. ama aracı aldığımda eksikleri vardı mesela alt muhafazası yoktu, 80 liraya orjinal metalini aldım. 150000 de bakıma soktum yağı suyu polen filtresini değiştik 130 liraya trigeri 105000 de değişmiş 180000 de bekleriz dediler servisten. yalnız lambalarda beklerken N konumunda araçta sarsıntı oluyo D konumunda beklerken olmuyor, bilgisi olan varmı acaba? Yinede aracımı çok seviyorum.. saygılar


_____________________________

*****Renault Laguna 2.0 RXT 140 BG & 2000 model &
205 55 R 16 / Pirelli Cinterato P7 & Atiker LPG & Gerivites kameralı :)


1150 Mesaj
12 Nisan 2010; 0:12:16 

Bu otomatik viteste ortaya çıkan sorunlar makyajlı premiumlarda da (2006 model) var mıdır?


_____________________________



 
1 Mesaj
24 Haziran 2010; 11:26:32 

Vites arızalarına çok para vermemek için, servislerden önce iyi bir usta ile (izmitte çok iyi bir usta vardır) görüşmekte fayda vardır.

LUGANİS, MERHABA
BU İZMİTTEKİ USTA KİMDİR NEREDEDİR BİRAZ BİLGİLENDİRİR MİSİN?
TEŞEKKÜR EDERİM
BENİM ARABAMDA DA VİTES ARIZASI YANMAYA BAŞLADI DA HERALDE GÖSTERMEM GEREKECEK.


_____________________________



 
3 Mesaj
4 Eylül 2010; 4:44:37 

Selamlar Herkese,

Arkadaşlar bende 01.05.2010 Peugeot 307 XT aldım. Valla korkarak biniyorum aracıma. Aldıktan sonra sık sık arıza verebilen bir araç olduğunu öğrendim. Ve arızaların öyle ufak tefek olmadığı 1000 TL ler ile ifade edilen masraflar açtığını duyuyorum. Aracın piyasa bedelini düşününce 1000 TL masraf ciddi para.

Aracım 92.000 KM'de ben 90.000 KM'de aldım. Eski sahibi aracı çalışırken Park pozisyonunda bırakmamam konusunda uyarmıştı, neden olarakta eğer araç P'de bırakılırsa belli bir süre sonra araç vitesi kitilitliyormuş ve açmak için aç kapa yapmak gerekiyormuş Bu 500 TL'lik bir masrafmış megerrr...

Neyse aracın oto vitesinde bir kaç kez vuruntu problemi yaşadım, bazanda araçla uzun süre yolculuk yaparken aracın otomoddan manual moda geçmediği oldu. Öneriniz nedir? Teknik servise acilen gitmelimiyim?

Bir arakadaşım şu izmitli ustanın iletişim bilgilerini versende görüşsek


Selamlar,

Mehmet.



_____________________________



 
69 Mesaj
5 Eylül 2010; 23:27:43 


quote:

Orijinalden alıntı: müdür41

Vites arızalarına çok para vermemek için, servislerden önce iyi bir usta ile (izmitte çok iyi bir usta vardır) görüşmekte fayda vardır.

LUGANİS, MERHABA
BU İZMİTTEKİ USTA KİMDİR NEREDEDİR BİRAZ BİLGİLENDİRİR MİSİN?
TEŞEKKÜR EDERİM
BENİM ARABAMDA DA VİTES ARIZASI YANMAYA BAŞLADI DA HERALDE GÖSTERMEM GEREKECEK.


İzmit Sanayide Erdoğan Usta, tel:5365684525


_____________________________



 
1789 Mesaj
11 Eylül 2010; 21:29:41 

Valla arkadaşlar ben de 307 lerin uygun fiyatlarından dolayı ilgilenmeye başlamıştım, 18-23 civarı otomatik bakınıyorum. Ancak bu söylenenlerden sonra daha önceki 307 bilgilerim örtüştü, yani bu kadar sorunlu ve masraflı araçları hayret ki satılığa çıkarmıyorsunuz, çok daha sorunsuz araçlar var. 307 lerde elektronik sorunların çok olduğunu biliyordum ama otomatik vitesinin böyle olduğunu bilmiyordum. Hatta porsche üretimi diye biliyordum tiptronic şanzımanını. Allah kolaylıklar versin...


_____________________________

2011 Ford focus 1.6 comfort hb. + BRC
Bir yengece asla düz yürümeyi öğretemezsin!!!


 
69 Mesaj
11 Eylül 2010; 22:48:03 


quote:

Orijinalden alıntı: n a v y_35

Valla arkadaşlar ben de 307 lerin uygun fiyatlarından dolayı ilgilenmeye başlamıştım, 18-23 civarı otomatik bakınıyorum. Ancak bu söylenenlerden sonra daha önceki 307 bilgilerim örtüştü, yani bu kadar sorunlu ve masraflı araçları hayret ki satılığa çıkarmıyorsunuz, çok daha sorunsuz araçlar var. 307 lerde elektronik sorunların çok olduğunu biliyordum ama otomatik vitesinin böyle olduğunu bilmiyordum. Hatta porsche üretimi diye biliyordum tiptronic şanzımanını. Allah kolaylıklar versin...


Bildiğinden değil,bilmediğinden korkacaksın.


_____________________________



451 Mesaj
12 Eylül 2010; 0:37:55 


quote:

Orijinalden alıntı: n a v y_35

Valla arkadaşlar ben de 307 lerin uygun fiyatlarından dolayı ilgilenmeye başlamıştım, 18-23 civarı otomatik bakınıyorum. Ancak bu söylenenlerden sonra daha önceki 307 bilgilerim örtüştü, yani bu kadar sorunlu ve masraflı araçları hayret ki satılığa çıkarmıyorsunuz, çok daha sorunsuz araçlar var. 307 lerde elektronik sorunların çok olduğunu biliyordum ama otomatik vitesinin böyle olduğunu bilmiyordum. Hatta porsche üretimi diye biliyordum tiptronic şanzımanını. Allah kolaylıklar versin...



merhaba arkadaşım.. öncelikle kullanılan şanzuman porsche tarafından hazırlanmıştır. ben o kadarda masraflı olduğunu düşünmüyorum her araçta ampul patlar, filtre değişir balata biter.. ben 2009 şubattan beri kullanıyorum tamam şunu kabul ediyorum otomatik şanzuman şans işi yada ilk sahibi olacaksın o zaman uzun zaman gidiyor ancak 2. elde eğer ilk sahibi hırpalamışsa ki bana da öylesi denk geldi 139 binde aracımda şanzuman sorunu çıktı ancak önceden de yazmışımdır yine söylüyorum kalite ucuza alınmaz diye.. işçilik ayrı tabi o göreceli her zaman.. eğer aracınla pati çekmezsen, giderken boşa atmazsan birde tam durup vites değiştirisen hiç bişiy olmaz diyorum o şanzumana. birde şöyle düşün bi debriyaj balatası 100 bin km gider gitmez vede en az 200 ve üstüne değiştirirsin onuda araç belli bir km ye gelince revizyon kaçınılmaz oluyo halilen. ben o bakımdan sonra araca masraf yapmadım şükür :) km si çekilmemiş bir araç bulursanız alın derim.. bu arada konfor ve kalite bu araçta. 308 e de bindim baktım sıcak gelmedi bana.. birde alacaksanız içinizin rahat etmesi konusunda 2006 üstü alın derim onda sistemleri tamamen değişti ancak kullanılan şanzuman aynı haberiniz olsun.. saygılar sunarım ve geçmiş bayramınızı da kutlarım.. hoşçakalın


_____________________________

*****Renault Laguna 2.0 RXT 140 BG & 2000 model &
205 55 R 16 / Pirelli Cinterato P7 & Atiker LPG & Gerivites kameralı :)


 
4 Mesaj
30 Kasım 2010; 20:46:05 

arkadaşlar 307'mde 3 haftadır bi sorun var...bi türlü çözülemedi... arabanın motor arıza lambası yanıyo meşhur "antipollution fault" hatası ve araba 3000 deviri geçmiyo... servise gittim servis direk motor beyni arızalı dedi ve bunun gibi bikaç servis daha... beyne yeni program yüklemesi yapıldı hiçbi değişiklik yok, turboya kadar bütün olası ihtimaller denendi ama belki eksik bişeyler kalmıştır diye yazıyorum... motor beyni 2000 tl....


_____________________________



 
648 Mesaj
3 Aralık 2010; 1:39:06 


quote:

Orijinalden alıntı: zeeqee

arkadaşlar 307'mde 3 haftadır bi sorun var...bi türlü çözülemedi... arabanın motor arıza lambası yanıyo meşhur "antipollution fault" hatası ve araba 3000 deviri geçmiyo... servise gittim servis direk motor beyni arızalı dedi ve bunun gibi bikaç servis daha... beyne yeni program yüklemesi yapıldı hiçbi değişiklik yok, turboya kadar bütün olası ihtimaller denendi ama belki eksik bişeyler kalmıştır diye yazıyorum... motor beyni 2000 tl....


merhaba aynı sorun bende de var. çözemedik.
2005 model pejo 307 1.6 dizel sahibiyim. araba 1 yıldır bende. araç 115.000 km de.
kurban bayramından 2-3 gün önce yolda giderken birden gaz kesti araba. antipollution fault mesajı verdi. motor ikaz ışığı yandı. sonra arabayı sağa çektim. durdum motora baktım.
gaza bastıkça turbo etrafına yağ atıyordu. ve araba 3000 devir 120 km yi geçmiyordu.
daha sonra aracı tamirci motor ustama götürdüm. baktı. turbo gitmiş değişmesi gerekiyor dedi.

tamam dedik değiştirelim. internetten araştırdım. ikitelli de güven turbonun reklamını gördüm. garret marka turboların türkiye distribütörü olduklarını söylediler. revizzyonlu veya tamir görmüş turbo satmadıklarını söylediler. kutusunda sıfır orjinal turbo olarak aldık turboyu.
neyse getirdik ustam turboyu taktı. motordaki yağ süzgecinide değiştirdi. birde enjektör temizliği karbon clean yaptı.

ondan sonra arabayı bayram boyunca hiç kullanmadık.1 hafta yattı araba.
bayramdan sonra araba ile yola çıktım.
önce arabada turbodan bir ıslık sesi geldiğini farkettim. daha sonra giderken araba motor ikaz lambası yandı ve bir anda araba gaz yemez gitmez oldu. araba 2800 - 3000 deviri geçmemeye başladı. 5. viteste en fazla 110 -120 yapmaya ve daha üstüne çıkmamaya başladı.

ertesi gün tekrar ustaya getirdim aracı .daha sonra araç bilgisayara bağlandı. turbo ile ilgili bir valf değişmesi gerektiği söylendi. o değişti. ertesi gün yola çıktım yine aynı şekilde araba gitmiyor.

bir kaç gün sonra tekrar bilgisayara bağlandı. hava akışmetresinden olabileceği söylendi. hava akış metresi değişti. turbo söküldü kontrol amaçlı olarak güven turboya gönderildi. güven turbo turbo kontrollerini yapıp turboda sorun yok aracınızda başka bir sorun var onu çözün dedi.
aynı turbo tekrar takıldı.
tekrar denemeye yola çıktık. yine yüksek hızda aynı sorun.

araba tekrar bilgisayara bağlandı. dizel ustasıyla beraber kontrol edildi. dizel ustası katalizör tıkalı olabileceğini söyledi.
temizleyelim yada içini boşaltalım dedi. neyse içini boşaltmaya karar verdik. katalizör içini boşalttık. dün akşam tekrar teste yola çıktım. aynı motor arıza ışığı yine yandı. araba yine 3000 deviri geçmiyor. durup motoru stop ediyorum. tekrar aracı çalıştırıyorum. bakıyorum düzelmiş. ama 5-10 km sonra yine aynı sorun çıkıyor. boş viteste bile araba 3000 devir üstüne çıkmıyor.

bu kadar durum oldu. ama sorun hala düzelmedi. neden yapabileceği hakkında fikri olan varmıdır?

yapılan işlemler

işçilik (200 TL)
yağ ve filtre değişti (60 TL)
turbo sıfır orjinali ile değişti (900 TL)
motor yağ süzgeci değişti (50 TL)
carbon clean işlemi (100 TL)
turbo valf değişti (110 TL)
hava akışmetre değişti (190 TL)
katalizör boşaltıldı. (40 TL)

yani 1700 TL harcadım ama hala sorun devam ediyor.


_____________________________

Fiat Bravo Sport Style 1.6 120 HP Multijet Dualogic Skydome


 
648 Mesaj
3 Aralık 2010; 1:41:44 


quote:

Orijinalden alıntı: zeeqee

arkadaşlar 307'mde 3 haftadır bi sorun var...bi türlü çözülemedi... arabanın motor arıza lambası yanıyo meşhur "antipollution fault" hatası ve araba 3000 deviri geçmiyo... servise gittim servis direk motor beyni arızalı dedi ve bunun gibi bikaç servis daha... beyne yeni program yüklemesi yapıldı hiçbi değişiklik yok, turboya kadar bütün olası ihtimaller denendi ama belki eksik bişeyler kalmıştır diye yazıyorum... motor beyni 2000 tl....


merhaba aynı sorun bende de var. çözemedik.

forum başlığı açtım aşağıda
http://forum.donanimhaber.com/m_44914903/tm.htm
http://forum.donanimhab..._/key_//tm.htm#44915024


_____________________________

Fiat Bravo Sport Style 1.6 120 HP Multijet Dualogic Skydome


 
117 Mesaj
3 Aralık 2010; 8:05:13 


quote:

Orijinalden alıntı: bulentboz




merhaba aynı sorun bende de var. çözemedik.

forum başlığı açtım aşağıda
http://forum.donanimhaber.com/m_44914903/tm.htm
http://forum.donanimhab..._/key_//tm.htm#44915024


oksijen sondası diye bir şey var.
o değiştiğinde sorun kalmıyor.
bendeki 2002 benzinli otomatikte bu arızayı 2006 yılında verdi.
değiştirdik.
hiç bir sorun kalmadı.
nokta atışı.


_____________________________



 
648 Mesaj
8 Aralık 2010; 16:34:03 


quote:

Orijinalden alıntı: 307xt




oksijen sondası diye bir şey var.
o değiştiğinde sorun kalmıyor.
bendeki 2002 benzinli otomatikte bu arızayı 2006 yılında verdi.
değiştirdik.
hiç bir sorun kalmadı.
nokta atışı.




dizellerde oksijen sondası yokmuş


_____________________________

Fiat Bravo Sport Style 1.6 120 HP Multijet Dualogic Skydome


 
117 Mesaj
8 Aralık 2010; 17:26:48 


quote:

Orijinalden alıntı: bulentboz





dizellerde oksijen sondası yokmuş



evet,
ukalalık olarak anlaşılmasın konuyla ilgili yabancı siteleri de araştırdım.
bu konuda tek bir çözüm olmuyor.
çıkan hata kodlarına göre ayrı ayrı çözüm gerekiyor.
bizim benzinli modelde demek ki o zaman çıkan hataya göre işlem yapmışız ve tutmuş.
bu durumda sizde de motoru bilgisayara bağlayıp bunun hangi hatalardan oluştuğunu görmek gerekecek.
anti pollution yazısı aslında işin sonu.
o yazıyı çıkaran gerçek neden ise diagnostik testte çıkan/çıkacak hata kodunda.


_____________________________



 
648 Mesaj
9 Aralık 2010; 8:56:54 


quote:

Orijinalden alıntı: zeeqee

arkadaşlar 307'mde 3 haftadır bi sorun var...bi türlü çözülemedi... arabanın motor arıza lambası yanıyo meşhur "antipollution fault" hatası ve araba 3000 deviri geçmiyo... servise gittim servis direk motor beyni arızalı dedi ve bunun gibi bikaç servis daha... beyne yeni program yüklemesi yapıldı hiçbi değişiklik yok, turboya kadar bütün olası ihtimaller denendi ama belki eksik bişeyler kalmıştır diye yazıyorum... motor beyni 2000 tl....

çok şükür benim sorunum çözüldü.
maslak oto sanayide özel pejo servisi paris oto dursun ustaya götürdüm.
sorun turbo selenoid valf den kaynaklıymış.
senin sorun çözülmedi ise oraya götürmeni tavsiye ederim. bu işi gerçekten biliyorlar.
300 liraya problem kalmadı.


_____________________________

Fiat Bravo Sport Style 1.6 120 HP Multijet Dualogic Skydome


 
648 Mesaj
9 Aralık 2010; 8:59:38 


quote:

Orijinalden alıntı: 307xt




evet,
ukalalık olarak anlaşılmasın konuyla ilgili yabancı siteleri de araştırdım.
bu konuda tek bir çözüm olmuyor.
çıkan hata kodlarına göre ayrı ayrı çözüm gerekiyor.
bizim benzinli modelde demek ki o zaman çıkan hataya göre işlem yapmışız ve tutmuş.
bu durumda sizde de motoru bilgisayara bağlayıp bunun hangi hatalardan oluştuğunu görmek gerekecek.
anti pollution yazısı aslında işin sonu.
o yazıyı çıkaran gerçek neden ise diagnostik testte çıkan/çıkacak hata kodunda.



sağol dostum.
çok şükür benim sorunum çözüldü.
maslak oto sanayide özel pejo servisi paris oto dursun ustaya götürdüm.
sorun turbo selenoid valf den kaynaklıymış.
bu işi gerçekten biliyorlar.
300 liraya problem kalmadı.


_____________________________

Fiat Bravo Sport Style 1.6 120 HP Multijet Dualogic Skydome


 
117 Mesaj
9 Aralık 2010; 10:03:59 


quote:

Orijinalden alıntı: bulentboz




sağol dostum.
çok şükür benim sorunum çözüldü.
maslak oto sanayide özel pejo servisi paris oto dursun ustaya götürdüm.
sorun turbo selenoid valf den kaynaklıymış.
bu işi gerçekten biliyorlar.
300 liraya problem kalmadı.



hadi geçmiş olsun...


_____________________________



 
4 Mesaj
11 Aralık 2010; 21:29:15 

evet arkadaşlar izmirde serviste bende yaptırdım sorun çözüldü... arabanın 3000 devri geçmemesinin sebebi ısıtma bujilerinin sürekli besleniyo olması ve devamlı beyne sinyal göndermesi sebep buymuş... ısıtma bujileri değişti sorun çözüldü...:)


_____________________________



 
648 Mesaj
12 Aralık 2010; 0:09:35 


quote:

Orijinalden alıntı: zeeqee
evet arkadaşlar izmirde serviste bende yaptırdım sorun çözüldü... arabanın 3000 devri geçmemesinin sebebi ısıtma bujilerinin sürekli besleniyo olması ve devamlı beyne sinyal göndermesi sebep buymuş... ısıtma bujileri değişti sorun çözüldü...:)

Gecmis olsun ne kadar masraf yaptın



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
4 Mesaj
12 Aralık 2010; 12:29:49 

400 lira falan tuttu.... işçilik çok aldılar tabi de alsınlar çok şükür sonunda yapıldı ya....


_____________________________



 
1 Mesaj
28 Nisan 2012; 21:59:56 

MakYukMuh ustam ilk önce iyi günler dilerim şu izmitdeki Erdoğan ustaya otomatik şanzımanı gösterdinmi nasıl usta iyimi anlıyormu bu otomatik şanzımandan cevaplarsan sevinirim bendede 203 otomatik 307 var ilk kalkışta titreme var iyi ise götüreceğim


_____________________________



 
1 Mesaj
5 Haziran 2012; 0:11:53 

mrblr yardım edebilecek varmı arkadaşlar. pejo307 xt 2004 model arabamda çalışmasından 10'15 dakika sonra bib bib bib sesi geliyor sonra aracım otamatik oldugu için kendini korumaya alıyormuş.ekranda s_* bu işaretlerden sonra(_)bu işaret kalıyor.kontağı kaatıp tekrar çalıştırınca düzelip 10 12 dakka sonra tekrar aynı sorun.Arac durup kalkmalarda 2yada 3'üncü viteslerde kalkmaya çalışıyo ve neredeyse kalkamayıp yıgılacak gibi harareti yükseltiyo 3'üncü vitesin normal 2500 devirinr geldiginde tekrar triptonikte okumaya başlıyo .Bu aracımı ankarada 2 3şanzımancı baktı şanzıman hatası vermedi araç.Ben bunun selonoit valflerini orjinaliyle degiştirttim.Şanzıman yagını falan degiştitdim fakat düzelmedi.Kime gitsem selenoit ve vanalardan bahsediyo hatanın oradan olmadıgını biliyorum. ne yapmam gerekir bu sorun yaşamış arkadaşlar varsa lütfen yardımcı olun! Ayrıc bujiler yeni.beynine format atıldı. NE YAPILMASI GEREKİR. kaça malolur arkadaşlar.


_____________________________



130 Mesaj
21 Haziran 2012; 0:34:56 

dostum bende otomatik kullanıcısıyım...öncelikle geçmiş olsun...forumda bazı arkadaşlar yazmış bu oto. sorunlarını benim başıma gelmedi ama galiba ön yol bilgisayarının orada bip ten sonra bir hata yazısı çıkması lazım...şanzıman için automatik great foult gibi birşeyler yazması lazımdı buda benzinin kirli olması veya elektronik vanalardan meydana geliyor diye biliyorum...öncelikle bu hata koduna bir bak...birde bunlasrı değiştirince yeni yazılım yükletmen gerekiyor diye biliyorum....

olmazsa bir yetkili servise gidip bilgisayara bağlat ve hata kaydına baktır.....


_____________________________



 
1 Mesaj
17 Şubat 2013; 0:47:49 

Merhaba Arkadaşlar,

2003 model bir 307 XT Premium sahibiyim. 138.000 km idi. Aracı yaklaşık olarak 3 ay önce satın aldım. Bugün başıma gelen bir sorunu sizin ile paylaşmak istiyorum. Lütfen yardım...

Aracım bugün D modunda kilitleme yaptı. Normalde 2500-3000 devirde gerçekleşen vites değişimleri 4000-5000 devir üzerinde gerçekleşiyor veya hiç gerçekleşmiyor. Araba bağırdıkça, bağırıyor. Manuel moda geçince gösterge D de kalıyor ve manuel vites değişimleri yapılamıyor. Bu şekilde bir arızayla ilk defa karşılaştım. Durup, biraz bekledim. Sonrasında aracı çalıştırdığımda vites konumunu gösteren ekranda ( - , * , S ) işaretini gördüm. D moduna alıp, sonrasında tekrar kullanmaya başladım. Bir süre normal şekilde devam ettikten sonra tekrar kilitlemeye yaptı. Bu arada hararet göstergesi çok yükseklere tırmandı. Araç LPG li, fakat ne zaman takıldığı konusunda net bir bilgiye sahip değilim. Arabayı aldığımda motor arıza lambası yanıyordu ve Antipollution Fault hatası veriyordu. Satın aldığım kişi LPG takılı olmasından kaynaklandığını söyledi. Kendisininde uğraştığını fakat bir türlü arıza lambasının sönmediğini söyledi. Arabayı almadan önce, bilgisayara bağladık ve usta arıza lambasını söndürdü. Akabinde tekrar yanmaya başladı.

Bazı yorumlarda selenoid değişimi ile sorunun giderilebileceğinden bahsedilmiş. Başına gelen arkadaşlara soruyorum. Sizde de bu şekilde de mi oldu? Yada selenoidler sağlam denip şanzuman yapını değiştirmek sureti ile mi sorun çözüldü? Şanzuman yağı olarak Mobil LT71141 mi kullandınız? Bunların hiçbiri değil ise nasıl çözüldü? Hidrolik ünitenin mi değiştirilmesi gerekiyor.

Bu şekilde bir arıza ile karşılaşan biri var mı acaba? Yardımcı olur ise çok memnun olurum. Ben Nevşehirde yaşıyorum, önceliğim yetkili servis fakat burada Peugeot yetkili servisi yok. Tavsiye edebileceğiniz, konuya hakim, sıkıntımı çözecek özel servis veya işin ehli bir usta var mı acaba? Veya, bana en yakın servis Kayseride. İnciroğlu ve Zabunoğlu. Hangisini tavsiye edersiniz? Ben nokta atışı yapmak istiyorum. Yani servis servis gezip herkesin arabayı deneme tahtasına çevirmesini istemiyorum. Zaten bunu yapacak ne zamanım var ne de param. Bu konudaki sıkıntımı giderecek Ankara veya Konya'daki servislerde olabilir.

İlgi, alaka ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...

Saygılarımla,
Hakan Saygılı
532 525 61 89


_____________________________



130 Mesaj
17 Şubat 2013; 14:01:40 

quote:

Orijinalden alıntı: deserthawktr

Merhaba Arkadaşlar,

2003 model bir 307 XT Premium sahibiyim. 138.000 km idi. Aracı yaklaşık olarak 3 ay önce satın aldım. Bugün başıma gelen bir sorunu sizin ile paylaşmak istiyorum. Lütfen yardım...

Aracım bugün D modunda kilitleme yaptı. Normalde 2500-3000 devirde gerçekleşen vites değişimleri 4000-5000 devir üzerinde gerçekleşiyor veya hiç gerçekleşmiyor. Araba bağırdıkça, bağırıyor. Manuel moda geçince gösterge D de kalıyor ve manuel vites değişimleri yapılamıyor. Bu şekilde bir arızayla ilk defa karşılaştım. Durup, biraz bekledim. Sonrasında aracı çalıştırdığımda vites konumunu gösteren ekranda ( - , * , S ) işaretini gördüm. D moduna alıp, sonrasında tekrar kullanmaya başladım. Bir süre normal şekilde devam ettikten sonra tekrar kilitlemeye yaptı. Bu arada hararet göstergesi çok yükseklere tırmandı. Araç LPG li, fakat ne zaman takıldığı konusunda net bir bilgiye sahip değilim. Arabayı aldığımda motor arıza lambası yanıyordu ve Antipollution Fault hatası veriyordu. Satın aldığım kişi LPG takılı olmasından kaynaklandığını söyledi. Kendisininde uğraştığını fakat bir türlü arıza lambasının sönmediğini söyledi. Arabayı almadan önce, bilgisayara bağladık ve usta arıza lambasını söndürdü. Akabinde tekrar yanmaya başladı.

Bazı yorumlarda selenoid değişimi ile sorunun giderilebileceğinden bahsedilmiş. Başına gelen arkadaşlara soruyorum. Sizde de bu şekilde de mi oldu? Yada selenoidler sağlam denip şanzuman yapını değiştirmek sureti ile mi sorun çözüldü? Şanzuman yağı olarak Mobil LT71141 mi kullandınız? Bunların hiçbiri değil ise nasıl çözüldü? Hidrolik ünitenin mi değiştirilmesi gerekiyor.

Bu şekilde bir arıza ile karşılaşan biri var mı acaba? Yardımcı olur ise çok memnun olurum. Ben Nevşehirde yaşıyorum, önceliğim yetkili servis fakat burada Peugeot yetkili servisi yok. Tavsiye edebileceğiniz, konuya hakim, sıkıntımı çözecek özel servis veya işin ehli bir usta var mı acaba? Veya, bana en yakın servis Kayseride. İnciroğlu ve Zabunoğlu. Hangisini tavsiye edersiniz? Ben nokta atışı yapmak istiyorum. Yani servis servis gezip herkesin arabayı deneme tahtasına çevirmesini istemiyorum. Zaten bunu yapacak ne zamanım var ne de param. Bu konudaki sıkıntımı giderecek Ankara veya Konya'daki servislerde olabilir.

İlgi, alaka ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...

Saygılarımla,
Hakan Saygılı
532 525 61 89

hocam geçmiş olsun....aracı motor ikaz ışığı tüpten kaynaklı yanıyor..oksijen sensörü bu arızayı veriyor...307 lerin tüple ilgili klasik sorunu..... vites kutunla ilgili bir sorun değil nekadar söndürtsende tekrar yanar....

ikinci ise elektronik vana yani selonidlerle ilgili bir sorun gibi duruyor.araç yol bilgisayarında automatik great foult hatası verir....iki adet mevcut şanzımanında ve biraz pahallı bir uygulama....bana sorarsan yetili bir serviste bilgisayara bağlat oradada çıkacaktır zaten selonid arızası....işinin ustası yapsın...selonidler, yağ değişimi pc ye balanıp sıfırlama işçilik dışarıda 600 civarı tutar ama servise girersen bunun 2 katı olur....

tekrar geçmiş olsun umarım yardımcı olmuşumdur...


_____________________________



 
1 Mesaj
30 Ekim 2013; 10:59:37 

Arkadaşlar benzer bir problem bende de var aracım 2004 98000 de 1.6xr bva yola çıktıktan sonra 1-2. vites geçişinde araba resmen ara gazı veriyor bunu bir kaç kez yaptıktan sonra ANOMALİA CAMBİO AUTOMATİCO hatası çıkıyor ekranda ve vites konumunu gösteren yerde sadece - işareti çıkıyor bu hatayı verdikten sonra da istediğin kadar gaza yüklen araba resmen gitmiyor 50 yi geçmiyor. Stop edip yeniden çalıştırdığımda normale dönüyor. Benzer hataları nette hep okudum ama böyle hata hiç okumadım. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim...


_____________________________



130 Mesaj
6 Kasım 2013; 11:09:09 

quote:

Orijinalden alıntı: tolgaacikgozz

Arkadaşlar benzer bir problem bende de var aracım 2004 98000 de 1.6xr bva yola çıktıktan sonra 1-2. vites geçişinde araba resmen ara gazı veriyor bunu bir kaç kez yaptıktan sonra ANOMALİA CAMBİO AUTOMATİCO hatası çıkıyor ekranda ve vites konumunu gösteren yerde sadece - işareti çıkıyor bu hatayı verdikten sonra da istediğin kadar gaza yüklen araba resmen gitmiyor 50 yi geçmiyor. Stop edip yeniden çalıştırdığımda normale dönüyor. Benzer hataları nette hep okudum ama böyle hata hiç okumadım. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim...

dostum geçmiş olsun seninde otomatik vites hatası ve selonid lerle ilgili.. pahallı bir arıza çünkü selonid ve yağ değişimi gerekiyor...iyi bir tamircin varsa ona yaptır...servislerin elindeki cihazı araca bağlayınca çıkıyor zaten...307 lerde artık kronikleşen sorun ve bana sorarsan satmaya çalış.....


_____________________________



 
34 Mesaj
9 Aralık 2013; 11:47:05 

Merhaba arkadaslar,

Deneyimli arkadaslar sorunum hakkinda yardimci olabilirlerse cok sevinirim...

2003 model otomatik vites 307 xt premium 160bin km'deki aracimin yaklasik 2 ay once selenoid valfleri ve sanziman yagi degisti. Daha sonra sorunsuz olarak 3000km kullandim ama hic uzun yola cikmamistim. Bu hafta sonu yaklasik 4.5 saat suren bir yolculugun son 20 km'sinde arac yolda 100km hizla giderken durup dururken vites dusurdu ve gaz verdikce vites degistirmemeye ve bagirmaya basladi. triptonige almak istedigimde ''D'' yazisi degismedi, herhangi bir ariza yazisi da cikmadi ve o sekilde zar zor saga cektim. 5dk bekleyip tekrar calistirdigimda bu sefer 1.vitesten yukari cikmamaya max. 30 km hizla gitmeye basladi. triptonik vites ve otomatik vites arasinda gecis yaptigimda gene ''D'' gosteriyordu.
Yavas yavas giderken vitesi ''kar moduna'' gecirdim bir anda hersey duzeldi ve gidecegim yere kadar sag-salim normal bir sekilde geldim.
Sabah korkarak tekrar arabayi calistirdigimda hersey normal bir sekilde calisti ve ayni yolu herhangi bir ariza olmadan geri dondum.

Sizde bu hatanin sebebi sanziman yaginin asiri isinmasindan dolayi korumaya almis olmasi olabilir mi?
Tekrar ayni seyler olacak diye yolda korkarak gidiyorum..

Yardimlarinizi bekliyorum


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Aralık 2013; 12:14:48 

Merhaba Arkadaşlar,
Peugeot 308 ACTIVE 1.6 e-HDi Auto6R Stop&Start 112 hp yarı otomatik
almak istiyorum sıfırının fiyatı internet sitesinde 58.150 TL ama bayi indirimli olarak 55.000'e bırakıyor. İnternetten sıfıra yakın 2. el fiyatlarına baktım. Boyasız olanların 2012 modelleri 44-45 civarında ama 2013 olarak aratınca en ucuzu 52bin lira.
Acaba Pejo 308'in 2012 ile 2013 modelleri arasında fark mı var? Yoksa baktığım modeller ACTİVE değil de ACCESS felan mı?


345 Mesaj
9 Ocak 2014; 8:38:44 

Arkadaşlar 2004 model masrafsız 1.2 16valf **** lpg li paliom var. Fakat eşim için otomatik bir araç lazım. Bende tesadüfen bu başlığı gördüm.
307 ve özellikle sw almak istiyorum genişlik açısından. Fakat içerikte yazdıklarınızdan korktum.
Yarı otomatik ile otomatik arasındaki fark nedir? Hangisi daha az masraf ve sorun çıkarır. Bu yağlama sorunu sonucunda ise şanzuman arızası ikisinde de var mıdır?


_____________________________



 
2 Mesaj
14 Haziran 2014; 11:32:04 

Abi o sıkıntı bende de var 2003 model benimki arac geceden sıkıntıyı veriyo sabah arabada en ufak sıkıntı olmuyo ertesi gün yine aksama doğru araba arıza veriyo


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Peugeot » Peugeot 307 Otomatik Vites Sorunu
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.797